Peogeot adblue järjestelmässä yleinen vika?

Anonyymi-ap

Mulla korjaus maksoi 2300e vaikka merkkiliike kustansi mukamas osan hinnasta

kuinka vikaisia nämä diesel autot oikein on ja eivät kestä talvikäyttöä?

58

4023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät ole kovinkaan vikaisia, kestävät hyvin talvikäyttöä mutta eihän mikään ole täydellistä.

      Olisit päässyt paljon halvemmalla jos olisit vaihdattanut sen rikkoutuneen säiliön ihan tavallisella korjaamolla ja käyttänyt tarvikeosaa.

      • Anonyymi

        pörhö sanoi että heidän kusi kestää pakkasta?


    • Anonyymi

      Nykyaikaisen diesel moottorin pakokaasujen puhdistusjärjestelmä on niin monimutkainen, että ainoa oikea paikka vikojen diagnostointiin ja korjauksiin on merkkikorjaamo !!

      Yleiskorjaamoissa on hyvät miehet, mutta heiltä puuttuu ajantasaista tietoa, korjausohjeita ja virtapiirikaavioita !

      • Anonyymi

        Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...

        mulla 508 missä se eols neste ad korjaamo sanoi että tänne näin pitää purkaa irti säiliö auton alta,,hetken pg forumia lukien motonet 3l kys nestettä tuli mukana täyttöletku pyörä irti sisä lokaria raotti mahtui käsi aukasee korkin ja letku kiinni ja hurii sinne mene,ainut mitä piti käyttää johdossa oli että nollasivat ilmoituksen


      • Anonyymi

        Paskapuhetta, mun auto kävi neljä reissua merkkikorjaamolla (pörhö), eikä tullut kuntoon.
        Yleiskorjaamo korjasi sen eka reissulla.


    • Anonyymi

      Demari- höpsöttäjä Martti taas täällä valehtelemassa ! Martti, lampola kutsuu.

    • Anonyymi

      Miksi pitää ostaa kusella käyvä ranskis.

      • Anonyymi

        Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
        Lämmitin kerkiä lämmittää kusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
        Lämmitin kerkiä lämmittää kusta

        Ei tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !

        ei pidä välttämättä paikkaansa

        kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pidä välttämättä paikkaansa

        kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fi

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!

        patentti estää kehittämästä kusta....jäänesto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!

        vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?

        pösöö kannattaa säilyttää ranskan maalla


      • Anonyymi

        siksi kun thp/ pure tech viimeistään aukeaa perse "jakopää"


    • Anonyymi

      merkkiliikkeet osaa puhua tyhmät ympäri ja maksattaa viat asiakkailla

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pösön kuset


    • Anonyymi

      tarttuko opelista viat? stellantis tekniikkaa

    • Anonyymi

      ajamma vain kun alle -14 pakkasta

    • Anonyymi

      Pösöt on kai suunniteltu ranskalaisiin olosuhteisiin, ei niitä pitäisi tänne pakkasiin raahata.

      • Anonyymi

        Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.

        Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.

        Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.

        Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin.

        Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.

        Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.

        Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa.

        hajoaa ne takaluukun pumput muistakin autoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.

        läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....

        emme me voi mitään terveydellisille ongelmillesi, sinun pitää hakeutua vaikka terveysasemalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.

        Joo , tää mun Pösö on 2008 1,6 Hdi e-15 . Sillä kirjoitin tästä mun Pösöstä , kun muiden autoista en tiedä . Kumma kyllä minun 2 aikaisempaa diisel Pösöä on myös olleet hyviä talviautoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .

        pösö toimii ehkä kesäkelissä jotenkin


    • Anonyymi

      älä osta pösöä-vika on siinä

    • Anonyymi

      kalliita korjauksia....

      • Anonyymi

        huono valmistaja


      • Anonyymi

        oho


      • Anonyymi

        sellasta patonkia


      • Anonyymi

        Paska makea


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      hyvää mainosta ja vastuun välttelyä

      • Anonyymi

        mrrrr


    • Anonyymi

      sellanen patonki ja tuhannet e palaa taas

    • Anonyymi

      joko satoja tapauksia?

    • Anonyymi

      kusipäät ajaa ja säiliöt paukahtaa-jätä pakkasella pösö parkkiin

    • Anonyymi

      ensin kusi päässä kun ostaa pösön-sitten vielä auton kusi jäätyy....

    • Anonyymi

      älä osta-vältät vian 100%

    • Anonyymi

      ei se maksa korjaus kuin muutaman tonnin...

    • Anonyymi

      ja kuskin lihominen...

      osta audi ja nauti

    • Anonyymi

      Suomessa ei jostain syystä myydä arktista ureaa ja tämä meillä saatava jäätyy jos auto seisoo liikaa kovissa pakkasissa ja säiliä voi haljeta. Pääosin ne toimii oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Täällä moni leimaa Pösön viaksi. Kusipöntön rikkoutuminen ei ole pelkästään patonkien vika, vaan vaivaa enempi vähempi kaikkia kusipöntöllisiä autoja. Myös raskaassa liikenteessä. Nimimerkillä saksalaista premiumia korjattiin kalliilla kusijärjestelmän vuoksi.

      • Anonyymi

        Tosiaan turha on syyttää tiettyä automerkkiä tuosta AdBlue ongelmasta. Autoni ei ole Peugeot mutta vika on tuttu.

        Siirryin käyttämään kristalloitumista vähentävää ja pakkasenkestoa lisävää lisäainetta sen jälkeen kun jo syksyllä ennen pakkasia tuli AdBlue vika. Vika poistui lisäaineella. Käyttämäni on vastaavaa mutta erimerkkistä kuin linkin videossa. Sain moottorin vikavalon nollattua itse vikakoodin lukijalla. AdBlue vikavaloa se ei poistanut mutta se poistui itsekseen n. 25 km ajon jälkeen kristalloitumista vähentävän lisäaineen lisäämisestä AdBlue-säiliöön.

        Autoni ei mahdu talliin joten säilytän ulkona. Käytän Eberspächer-lämmitintä 25-30 min pakkaskeleillä. Kertaakaan ei ole ollut AdBlue-järjestelmässä vikaa tuon syksyn yhden vian ja lisäaineen käytön jälkeen. Minulle vian korjaus maksoi alle 20 Eur.

        Tässä korjaamon edustajan näkemys vastaavasta lisäaineesta:
        https://www.youtube.com/watch?v=kW-La-t3EaU


    • Anonyymi

      mrrrrr

    • Anonyymi

      kusi ei ole hyvä päässä eikä tankissa...

    • Anonyymi

      Mikä ihme näitä ranska saksa kulkuneuvoja saa ostamaan, turha enään alkekirjoituksen jäljeen katua..

    • Anonyymi

      Eikun mää ostan kun mainoksessa sanotaan että siinä ihan korin väriset puskurit,ja aivan aidon näköiset muovi lisut sisällä koristeena,niin senhän on tottakait oltava hyvä auto,jollei sit paras

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      146
      14443
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      44
      6042
    3. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      21
      5670
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5640
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4427
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      62
      4259
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      23
      3934
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3702
    9. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3617
    10. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      69
      2703
    Aihe