Peogeot adblue järjestelmässä yleinen vika?

Anonyymi-ap

Mulla korjaus maksoi 2300e vaikka merkkiliike kustansi mukamas osan hinnasta

kuinka vikaisia nämä diesel autot oikein on ja eivät kestä talvikäyttöä?

53

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät ole kovinkaan vikaisia, kestävät hyvin talvikäyttöä mutta eihän mikään ole täydellistä.

      Olisit päässyt paljon halvemmalla jos olisit vaihdattanut sen rikkoutuneen säiliön ihan tavallisella korjaamolla ja käyttänyt tarvikeosaa.

      • Anonyymi

        pörhö sanoi että heidän kusi kestää pakkasta?


    • Anonyymi

      Nykyaikaisen diesel moottorin pakokaasujen puhdistusjärjestelmä on niin monimutkainen, että ainoa oikea paikka vikojen diagnostointiin ja korjauksiin on merkkikorjaamo !!

      Yleiskorjaamoissa on hyvät miehet, mutta heiltä puuttuu ajantasaista tietoa, korjausohjeita ja virtapiirikaavioita !

      • Anonyymi

        Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...

        mulla 508 missä se eols neste ad korjaamo sanoi että tänne näin pitää purkaa irti säiliö auton alta,,hetken pg forumia lukien motonet 3l kys nestettä tuli mukana täyttöletku pyörä irti sisä lokaria raotti mahtui käsi aukasee korkin ja letku kiinni ja hurii sinne mene,ainut mitä piti käyttää johdossa oli että nollasivat ilmoituksen


    • Anonyymi

      Demari- höpsöttäjä Martti taas täällä valehtelemassa ! Martti, lampola kutsuu.

    • Anonyymi

      Miksi pitää ostaa kusella käyvä ranskis.

      • Anonyymi

        Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
        Lämmitin kerkiä lämmittää kusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
        Lämmitin kerkiä lämmittää kusta

        Ei tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !

        ei pidä välttämättä paikkaansa

        kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pidä välttämättä paikkaansa

        kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fi

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!

        patentti estää kehittämästä kusta....jäänesto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !

        Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!

        vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?

        pösöö kannattaa säilyttää ranskan maalla


      • Anonyymi

        siksi kun thp/ pure tech viimeistään aukeaa perse "jakopää"


    • Anonyymi

      merkkiliikkeet osaa puhua tyhmät ympäri ja maksattaa viat asiakkailla

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pösön kuset


    • Anonyymi

      tarttuko opelista viat? stellantis tekniikkaa

    • Anonyymi

      ajamma vain kun alle -14 pakkasta

    • Anonyymi

      Pösöt on kai suunniteltu ranskalaisiin olosuhteisiin, ei niitä pitäisi tänne pakkasiin raahata.

      • Anonyymi

        Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.

        Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.

        Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.

        Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin.

        Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.

        Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.

        Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa.

        hajoaa ne takaluukun pumput muistakin autoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.

        Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.

        läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....

        emme me voi mitään terveydellisille ongelmillesi, sinun pitää hakeutua vaikka terveysasemalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.

        Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.

        Joo , tää mun Pösö on 2008 1,6 Hdi e-15 . Sillä kirjoitin tästä mun Pösöstä , kun muiden autoista en tiedä . Kumma kyllä minun 2 aikaisempaa diisel Pösöä on myös olleet hyviä talviautoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .

        pösö toimii ehkä kesäkelissä jotenkin


    • Anonyymi

      älä osta pösöä-vika on siinä

    • Anonyymi

      kalliita korjauksia....

      • Anonyymi

        huono valmistaja


      • Anonyymi

        oho


      • Anonyymi

        sellasta patonkia


      • Anonyymi

        Paska makea


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      hyvää mainosta ja vastuun välttelyä

      • Anonyymi

        mrrrr


    • Anonyymi

      sellanen patonki ja tuhannet e palaa taas

    • Anonyymi

      joko satoja tapauksia?

    • Anonyymi

      kusipäät ajaa ja säiliöt paukahtaa-jätä pakkasella pösö parkkiin

    • Anonyymi

      ensin kusi päässä kun ostaa pösön-sitten vielä auton kusi jäätyy....

    • Anonyymi

      älä osta-vältät vian 100%

    • Anonyymi

      ei se maksa korjaus kuin muutaman tonnin...

    • Anonyymi

      ja kuskin lihominen...

      osta audi ja nauti

    • Anonyymi

      Suomessa ei jostain syystä myydä arktista ureaa ja tämä meillä saatava jäätyy jos auto seisoo liikaa kovissa pakkasissa ja säiliä voi haljeta. Pääosin ne toimii oikein hyvin.

    • Anonyymi

      Täällä moni leimaa Pösön viaksi. Kusipöntön rikkoutuminen ei ole pelkästään patonkien vika, vaan vaivaa enempi vähempi kaikkia kusipöntöllisiä autoja. Myös raskaassa liikenteessä. Nimimerkillä saksalaista premiumia korjattiin kalliilla kusijärjestelmän vuoksi.

    • Anonyymi

      mrrrrr

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe