Mulla korjaus maksoi 2300e vaikka merkkiliike kustansi mukamas osan hinnasta
kuinka vikaisia nämä diesel autot oikein on ja eivät kestä talvikäyttöä?
Peogeot adblue järjestelmässä yleinen vika?
53
1915
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät ole kovinkaan vikaisia, kestävät hyvin talvikäyttöä mutta eihän mikään ole täydellistä.
Olisit päässyt paljon halvemmalla jos olisit vaihdattanut sen rikkoutuneen säiliön ihan tavallisella korjaamolla ja käyttänyt tarvikeosaa.- Anonyymi
pörhö sanoi että heidän kusi kestää pakkasta?
- Anonyymi
Nykyaikaisen diesel moottorin pakokaasujen puhdistusjärjestelmä on niin monimutkainen, että ainoa oikea paikka vikojen diagnostointiin ja korjauksiin on merkkikorjaamo !!
Yleiskorjaamoissa on hyvät miehet, mutta heiltä puuttuu ajantasaista tietoa, korjausohjeita ja virtapiirikaavioita !- Anonyymi
Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa.... Että rikkoutuneen nestesäiliön vaihtamiseen tarvitaan erikoiskoulutus...
mulla 508 missä se eols neste ad korjaamo sanoi että tänne näin pitää purkaa irti säiliö auton alta,,hetken pg forumia lukien motonet 3l kys nestettä tuli mukana täyttöletku pyörä irti sisä lokaria raotti mahtui käsi aukasee korkin ja letku kiinni ja hurii sinne mene,ainut mitä piti käyttää johdossa oli että nollasivat ilmoituksen
- Anonyymi
Demari- höpsöttäjä Martti taas täällä valehtelemassa ! Martti, lampola kutsuu.
- Anonyymi
Miksi pitää ostaa kusella käyvä ranskis.
- Anonyymi
Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
Lämmitin kerkiä lämmittää kusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylellä ohjeet ett pidä auto aina lämpimässä tallissa.
Lämmitin kerkiä lämmittää kustaEi tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse näin tehdä, koska järjestelmä sallii moottorin käynnistymisen kylmässä ja jonkun ajan päästä kun moottori on käynnistynyt ja lämmitys on tehnyt tehtävänsä niin kaikki toimii normaalisti !
ei pidä välttämättä paikkaansa
kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei pidä välttämättä paikkaansa
kysy vaikka Teppo Vesalaiselta moottori.fiEi saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !
Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !
Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!patentti estää kehittämästä kusta....jäänesto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa sekoittaa viallista autoa ja ehjää autoa !
Kyllä moottorien suunnittelijat tietävät, että adblue neste ei kestä rajattomasti matalia lämpötiloja ! Sen vuoksi järjestelmässä on lämmitys !!vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan miksi auto pitää silti säilyttää lämpimässä tallissa? korjaajien mukaan se lämmitin ei toimi kunnolla kun pakkasta on enemmän-sitten muutama tonni korjaukseen joka talvi häh?
pösöö kannattaa säilyttää ranskan maalla
- Anonyymi
siksi kun thp/ pure tech viimeistään aukeaa perse "jakopää"
- Anonyymi
merkkiliikkeet osaa puhua tyhmät ympäri ja maksattaa viat asiakkailla
- Anonyymi
https://yle.fi/a/3-12380279
tee tuo ja nauti ajosta-kukaan ei ratsaa- Anonyymi
Pösön kuset
- Anonyymi
tarttuko opelista viat? stellantis tekniikkaa
- Anonyymi
ajamma vain kun alle -14 pakkasta
- Anonyymi
Pösöt on kai suunniteltu ranskalaisiin olosuhteisiin, ei niitä pitäisi tänne pakkasiin raahata.
- Anonyymi
Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Ainakin se peugeot millä minä ajan, on talviauto parhaasta päästä.
Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.
Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan noita muissakin autoissa vastaavia ongelmia.
Minä oon tykästynyt oman peugeottini talviominaisuuksiin kun pääsääntöisesti ovet saa auki, ne pysyy kiinnikin, auto lämpenee todella nopeasti, on 20 asteen pakkasillakin niin lämmin että tarkenisi t-paidassa ja alusta on miellyttävän pehmeä epätasaiseksi jäätyneellä alustallakin. Ja on vielä hiljainenkin.Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.
Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olihan siinä noita hyviäkin puolia. Lämpöä, pehmeyttä, hiljaisuutta. Tosin kovassa pakkasessa alusta jäykkeni sen verran, että muistan ajatelleeni (mainitaan nyt että vähän niin kuin leikillään, ettei näitä otettaisi liian vakavasti), että tämähän tuntuu nyt ihan Audilta. Kai minulla oli lupa niin ajatella, kun ennen tuota pösöä ajoin 12 vuotta Audilla.
Samaan tapaan vähän niin kuin leikillään tuli mieleen sekin ajatus, että nythän pösö taitaa tuntea olonsa kotoisaksi niin kuin Ranskassa olisi, kun hellekelillä takaluukkukin pompahti iloisesti ylös, kun normaalisti siitä vaan loksahti lukko auki ja käsin piti nostaa.hajoaa ne takaluukun pumput muistakin autoista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se millä minä ajoin näytti tykkäävän enemmänkin hellekeleistä, sitten alkoi takaluukkukin aukeamaan omin voimin niinkuin oli tarkoituskin. Talvella sitten ovien lukotkin jäätyi sellaiseen asentoon, että jos oven sai auki niin ei se kuitenkaan enää pysynyt kiinni. Toinen käsi piti olla ovenkahvassa pitämässä ovea kiinni ajaessa ja välillä aina voi kokeilla pamauttaa ovea kiinni, lopulta se sitten tarttui kun oli tarpeeksi lämmennyt.
Mutta joo, vanhan auton vikojahan nuo kai oli eikä mitään ominaisuuksia.Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .
Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.
Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.
Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
läskipösökuski on paljon myös terveydellisiä ongelmia....
emme me voi mitään terveydellisille ongelmillesi, sinun pitää hakeutua vaikka terveysasemalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösöjä on monen ikäisiä, auto kun on aika hyvin aikaa kestävä... Ja on myös monenlaista huoltoa ja ylläpitoa.
Vaikka juuri sinun autossasi ei ongelmia olisikaan, ei se tarkoita, että kaikkien muidenkin, eri ikäiset peugeotit olisivat ongelmavapaita.Joo , tää mun Pösö on 2008 1,6 Hdi e-15 . Sillä kirjoitin tästä mun Pösöstä , kun muiden autoista en tiedä . Kumma kyllä minun 2 aikaisempaa diisel Pösöä on myös olleet hyviä talviautoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on yleensä muiden merkkien ongelmia . Minun Pösöissä ei ole talvisinkaan mitään ongelmia vaikka usein pesetän pakkasellakin autoni .
pösö toimii ehkä kesäkelissä jotenkin
- Anonyymi
älä osta pösöä-vika on siinä
- Anonyymi
kalliita korjauksia....
- Anonyymi
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-ja-autot/f612a9b6-5a58-4606-9c2d-d9bd5c451acd
sama vaiva pösössä juu?- Anonyymi
huono valmistaja
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
sellasta patonkia
- Anonyymi
Paska makea
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18311429/peugeot-valuu-adblue-ja-kallis-korjaus
otti kuluttajavirastoon uhteyttä juu - Anonyymi
hyvää mainosta ja vastuun välttelyä
- Anonyymi
mrrrr
- Anonyymi
sellanen patonki ja tuhannet e palaa taas
- Anonyymi
joko satoja tapauksia?
- Anonyymi
kusipäät ajaa ja säiliöt paukahtaa-jätä pakkasella pösö parkkiin
- Anonyymi
ensin kusi päässä kun ostaa pösön-sitten vielä auton kusi jäätyy....
- Anonyymi
älä osta-vältät vian 100%
- Anonyymi
ei se maksa korjaus kuin muutaman tonnin...
- Anonyymi
ja kuskin lihominen...
osta audi ja nauti - Anonyymi
Suomessa ei jostain syystä myydä arktista ureaa ja tämä meillä saatava jäätyy jos auto seisoo liikaa kovissa pakkasissa ja säiliä voi haljeta. Pääosin ne toimii oikein hyvin.
- Anonyymi
Täällä moni leimaa Pösön viaksi. Kusipöntön rikkoutuminen ei ole pelkästään patonkien vika, vaan vaivaa enempi vähempi kaikkia kusipöntöllisiä autoja. Myös raskaassa liikenteessä. Nimimerkillä saksalaista premiumia korjattiin kalliilla kusijärjestelmän vuoksi.
- Anonyymi
mrrrrr
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070