Viisi loukkaantui Vantaalla kuorma-auton ja henkilöauton peräänajossa.

Anonyymi-ap

Otsikko sattuneesta kolarista, tapahtuma on "Viisi loukkaantui Vantaalla kuorma-auton ja henkilöauton peräänajossa", julkaistu Ylellä.

Ajoiko kumpi auto ensiksi toisen perään, sitten vaihdettiin paikkoja ja toinen ajoi. Pitäisi olla "Viisi loukkaantui Vantaalla kun kuorma-auto ajoi henkilöauton perään".
Noin asiasta selviää kaikki yhdestä lauseesta ja lukija voi siirtyä lukemaan itse uutisen ne joita se vielä kiinnostaa enemmän, tai jättää lukematta ne jotka eivät halua enempää tietää.

Todellisuudessa arvioin itse että kuorma-auto ajoi henkilöauton perään, koska se ei selvinnyt tekstistä ollenkaan, vaikka tekstiä oli paljon tuohon minun ehdottamaan nähden. Valokuvakin oli, siitäkään ei selvinnyt järjestys.

Miten kieli on joillekin niin vaikeaa? En ymmärrä ettei voida palkata toimittajia noinkin paljon rahaa käyttävään suojatyöpaikkaan, no ei siellä ole ollut niitä sen jälkeen Malinin Tuula meni muualle, lienevät vain huonoja viihteen tekijöitä, nytkin viikonloppuna avasin television, kaikilla kolmeloa kanavalla laulettiin ja soitettiin, jotakin ihan toisarvoista. Pitää ilmeisesti olla katsojille tasapuolista ohjelmaa, sama mitä kanavaa katsovat niin laulua ja soittoa, huonoa sellaista. Onneksi suomenkielisiä ohjelmia on todella harvoin, millään kanavalla.

4

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kanssasi, että uutisoinnissa usein toimittajien suomen (ja varmaan ruotsin puolella myös sama ongelma) kielen taito ei riitä kertomaan uutisesta olennaista tietoa. Esim. ihan kielioppivirheet saattavat antaa väärän kuvan uutisesta. Jo otsikko voi olla pielessä. Kyse on kuitenkin usein tomittajista, jotka ovat käyneet suomalaisen peruskoulun ja lukion.

    • Anonyymi

      Lööpin tekstin pitää olla lyhyt ja "ytimekäs", ja äidinkieltä osaamattomat toimittajanplantut survovat siihen mitä sattuu.

      • Anonyymi

        Oikoluku on ulkoistettu "maksavalle" yleisölle, otsikoita ja tekstiä korjataan ( joskus "salassa") jos/kun joku huomauttaa virheestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe