Lehtitietojen mukaan Ukrainassa on jo kova pula puolustustaistelijoista ja nykyiset taistelijat ovat lopen väsyneitä. Ja täällä Kalajoellakin parveilee paljon nuoria hyväkuntoisia ukrainalaisia, muka "pakolaisina". Miksi he eivät mene taistelemaan oman isänmaansa puolesta? On aiheellista kysyä, että Eikö teitä hävetä?
UKRAINALAISET - menkää puolustamaan omaa isänmaatanne!
74
1689
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tässä jonkun pitäisi hävetä silmät päästään niin EU: maat. Helvetti soikoon, käydään kauppaa ryssän kanssa, jätetään omat puollustusvoimat täysin hunningolle, eikä vieläkään, kahden vuoden sotimisen jälkeen ole saatu aseteollisuutta ajettua ylös, että voitaisiin toimittaa Ukrainalle tarpeeksi aseita ja ammuksia puolustustaisteluun. EU:sta ei ole yhtään mihinkään, tässäkään asiassa.
- Anonyymi
Samaa mieltä !
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18227269
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Samanlaisia lusmuja sieltä löytyy mitä Suomestaki, toiseen maahan pakoon vapaamatkustajaksi.
- Anonyymi
Tällä hetkellä kymmenettuhannet ukrainalaiset saavat taistelijan koulutusta eri aselajeihin. Ukrainan ei kannata laittaa rintamalle yhtään kouluttamatonta taistelijaa. Lisäksi Ukrainan valtio aseistaa ja varustaa jokaisen taistelijansa.
- Anonyymi
Mutta jos syyrialainen nii vaikka hänellä olisi kauppa hän saa lähteä omaan maahansa.
SElkeästi rasismia joka suosii tiettyä kansaa.
- Anonyymi
Ei mua ainakaan hävetä. On pohjantähden alla
Tää koti mulla mainen
Mä elämästä laulan
Olen suomalainen- Anonyymi
Olet oikeessa. Ei suomalaista pidäkään hävettää. Me on puolustettu viime sodan aikana isänmaatamme. Jopa silloiset kommunistit taistelivat Neuvostoliiton sotilaita vastaan. Toisin toimivat nämä ukrainalaiset. Niitä on karannut länteen satoja tuhansia tai miljoonia toisten elätettäväksi ja hoidettaviksi, kun eivät halua puolustaa omaa maataan. Heidän on syytä hävetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeessa. Ei suomalaista pidäkään hävettää. Me on puolustettu viime sodan aikana isänmaatamme. Jopa silloiset kommunistit taistelivat Neuvostoliiton sotilaita vastaan. Toisin toimivat nämä ukrainalaiset. Niitä on karannut länteen satoja tuhansia tai miljoonia toisten elätettäväksi ja hoidettaviksi, kun eivät halua puolustaa omaa maataan. Heidän on syytä hävetä.
Olitko sinä talvi- tai jatkosodassa eturintamassa? Jos et ollut, sinulla ei ole saumaa sanoa nyt mitään.
- Anonyymi
Tuola edelä joku kirjotti, että eu maiden pitäs hävetä silmät päästään kun eivät auta Ukrainaa tarpeeksi. Ei tarvii hävetä yhtään. Miksi pitäs auttaa jatkuvasti kun ukrainalaiset ei itse halua taistella. Tulevat sankoin joukoin elätettäväksi Eurooppaan ja rintamalla tarvittasiin taistelijoita.
- Anonyymi
Olen tuntenut Kalajoella useita ukrainalaisia jo vuosien ajan ja he ovat kaikki työelämässä.
Kerroppa missä ja montako elätettävää löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tuntenut Kalajoella useita ukrainalaisia jo vuosien ajan ja he ovat kaikki työelämässä.
Kerroppa missä ja montako elätettävää löytyy.Jos heilä olis vähänkää isänmaasa rakkautta, niin menisivät silti puolustamana omaa maataan, vaikka ovatki täälä töisä. Kyllä täälä työttömiä riittää heidän paikoilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos heilä olis vähänkää isänmaasa rakkautta, niin menisivät silti puolustamana omaa maataan, vaikka ovatki täälä töisä. Kyllä täälä työttömiä riittää heidän paikoilleen.
Ne on suomenkansalaisia, eikä täällä riitä työttömiä heidän paikoilleen.
- Anonyymi
Höpö höpö, kyllä ukrainalaet taistelevat täyttä päätä.
Turha tässä meidän sukupolvien on röyhistellä viime sotien sankaritarinoilla. Olemme suurin osa syntyneet sotien jälkeen. Kukaan ei voi tietää, olisiko nykysuomalaisista sotasankareiksi.
Nyt koetetaan auttaa Ukrainaa tuota maailman suurinta roistovaltiota vastaan. Suomi ja Ukraina ovat geopoliittisesti melkeinpä maailman pahimmassa paikassa, maailman m*lkuimman maan naapureina.
- Anonyymi
Samaa mieltä, sinne vaan omaa maata puolustaan, lopen jopa kyllästynyt siihen, että joka paikassa ovat esillä ja tukitaan joka tapahtumaan parrasvaloihin.
- Anonyymi
taitaa se oma henki kulta olla tärkein
meille kaikille
alusta asti vähän outoo toimintaa
osa kansasta piti kesälomii ja toisella puolella kuollaan
ei onnistus suomessa- Anonyymi
Onhan se tietennii silleen, että mukavempaa se on oleskella täälä kun asunnot järjestyy ja kaikkee muuta mukavaa palvelua oikeen tyrkytetään. Se toinen vaihtoehto olis olla sielä juoksuhaudoisa ja sielä olis väliin kylmä ja nälkäkin. Mutta ei tuollanen valinta suurta kunnioitusta ansaitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se tietennii silleen, että mukavempaa se on oleskella täälä kun asunnot järjestyy ja kaikkee muuta mukavaa palvelua oikeen tyrkytetään. Se toinen vaihtoehto olis olla sielä juoksuhaudoisa ja sielä olis väliin kylmä ja nälkäkin. Mutta ei tuollanen valinta suurta kunnioitusta ansaitse.
Kohtapa se nähdään miten me puolustamme isänmaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtapa se nähdään miten me puolustamme isänmaata.
Tietysti juu, ruotsiko tänne hyökkää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menepä itse juoksuhautaan. Menisitkö Suomessakaan.
- Anonyymi
Kalajoelle on tullut paljon venäläisiä. Saattavat kaupan jonossa helposti sekoittua ukraanalaisiin. Työperäinen maahanmuutto on hyvä, kun aika olisi toinen . On aloja jotka tarvitsevat lisää osaavaa työvoimaa. Nyt kannattaisi kuitenkin laittaa ”jäitä hattuun” ja katsoa mihin tämä johtaa. Äidit ja pienet lapset ovat tervetulleita sodan jaloista, mutta venäläisten kouluttaminen verorahoilla on eettisesti arveluttavaa. Ruoka, asuminen ja koulutus on ilmaista. Toivotaan, että tilanne rauhoittuu.
- Anonyymi
Tuo venäläisten kouluttaminen ei ole arveluttavaa. Se on aivan törkeätä tässä maailmantllanteessa. Jos kouluun ei ole tarpeeksi tulijoita muutoin, niin koulutusta on supistettava. Menee siinä tietysti muutama korkeapalkkainen johtajan pesti. Niiden takia tietysti on noita venäläisisä tänne haalimalla haalittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo venäläisten kouluttaminen ei ole arveluttavaa. Se on aivan törkeätä tässä maailmantllanteessa. Jos kouluun ei ole tarpeeksi tulijoita muutoin, niin koulutusta on supistettava. Menee siinä tietysti muutama korkeapalkkainen johtajan pesti. Niiden takia tietysti on noita venäläisisä tänne haalimalla haalittu.
Aivan järkyttävää touhu Kalajoella! Kun vääryys vallan saapi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs se yksi hyvin pukeutunut ryhmä on kadonnut katukuvasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihinkäs se yksi hyvin pukeutunut ryhmä on kadonnut katukuvasta.
Millaista vaatetusta tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaista vaatetusta tarkoitat?
Merkkivaatteet ja valkoiset lenkkarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Kyllä noila meidän 'pakolaisilla' ja 'maahanmuuttajilla' näkyy menevän tosi hyvin. On oikeesti muodinmukaiset merkkivaatteet ja lenkkarit ja tietysti uudet kaikin sovelluksin varustetut kännykät, jotka on käsissä melkein aina. Eikä haise lika ja hiki, vaan hienot hajuvedet ja dödöt tuoksuu. Toista se on meillä, jotka töissä kuljetaan. Saattaa haiskahtaa hikikin ja väliin jää ne vanhat vaatgeetkin huonommalle pesulle. uusista kännyköistä voi vain haaveilla. Ollaanko me pikkusen tyhmiä, kun tämä kaikki maksetaan.
- Anonyymi
Puhumattakaan suomen kansalaisista jotka eivät töitä saa ikäsyrjinnän tms.seikan vuoksi. Eipä kurjuutta kummempaa ole tiedossa..Ei ole merkkilenkkareita tiedossa ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhumattakaan suomen kansalaisista jotka eivät töitä saa ikäsyrjinnän tms.seikan vuoksi. Eipä kurjuutta kummempaa ole tiedossa..Ei ole merkkilenkkareita tiedossa ..
On se tosisaan outoa, että noille ukarainanki pakolaisillle kaikkee näkyy riittävän. Sitte joka tuutista toitetaa että auta näitä pakolaisia ja auta ukrainaa, anna lissää rahaa. Kyllä on jo auttamishalut vähissä.
- Anonyymi
Harmittaa ihteäni, että olen ollu niin tyhmä, että olen pari kertaa pientä avustusta noille ukarainalaisille antanut. Enää ei tipu euroakaan. Olisi kyllä paikallaan, että Suomi valtionakaan ei avustaisi, jos eivät mene takaisin maahansa ja taistele etulinjassa.
- Anonyymi
Kyllähän se on yhtä tyhjän kanssa jos täältä Kalajoelta lähtee muutama ukrainalainen taistelemaan maansa puolesta. Meitä kalajokisia on reilu 12 tuhatta henkeä ja emme saa omia asioita hoidettua mikäli esim. suomi24:een on uskominen.
- Anonyymi
Lähetin tänään 12 paria villasukkia ukrainalaisille, mm. taistelijoille. Tärkeä pisara avun mereen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetin tänään 12 paria villasukkia ukrainalaisille, mm. taistelijoille. Tärkeä pisara avun mereen.
ilman sukkia sota loppuisi nopeemmin.
- Anonyymi
Kova on molotus, mihin menet Kalajoki älytöntä kouluttaa venäläisiä suomalaisten vero markoilla, paljonkohan noissakin on vakoojia ja Putinia kannattavia, täydellistä sinisilmäisyyttä jolla voi olla karut seuraukset, kasakka vie minkä se saa irti.
- Anonyymi
Kokoomus Häkämiehen johdolla toitottanu vuositolokulla,tänne ulukolaisia tarvitaan HALAVALLA töihin. No nytkö ei passaa!?
- Anonyymi
kaikki pitäisi viedä takaisin ja kaikki aseapu ja muu lopetettava sinne ,, koska ettekö nyt USKO jo ei kenelläkään ole varaa tämmöiseen ,, kaikki kaatuu ja hinnat nousuu,, mutta mitä sillä on väliä niinkö ? tuleeko sitten itku kun näät tämänkin tosi asian,,,
- Anonyymi
Mitä sinä yrität sanoa?
- Anonyymi
Missä päin Kalajokea Ukraina sijaitsee?
- Anonyymi
siihen voisi laittaa oman lippu kuntansa johon vois ottaa täydennystä nyt tänne tuleville venäläisille sama kieli sama ongelma ja kun siellä vettä on niin ei tarvitse kun leipää heittää lentokoneesta,,
- Anonyymi
Olemme molemmat euroopassa, se riittää.
- Anonyymi
Kalajoki on uus Ukraina , Ukraina hössötystä virtasalit, joulutapahtumat, seurakuntakodit täynnä, taisi viime viikolla olla juttua jostain ukrainalaisesta yrittäjästä paikallislehdessä, kun toimitiloja tuntui etsivän ja kotonaan tekevän töitä, eikös kauneudenhoito alalla ole tarkat säädökset, jos kotonaan työskentelee, muutenhan näitä koti hoitoloita olisi enemmänkin, liekö siinäkin päästään sieltä missä aita matalin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalajoki on uus Ukraina , Ukraina hössötystä virtasalit, joulutapahtumat, seurakuntakodit täynnä, taisi viime viikolla olla juttua jostain ukrainalaisesta yrittäjästä paikallislehdessä, kun toimitiloja tuntui etsivän ja kotonaan tekevän töitä, eikös kauneudenhoito alalla ole tarkat säädökset, jos kotonaan työskentelee, muutenhan näitä koti hoitoloita olisi enemmänkin, liekö siinäkin päästään sieltä missä aita matalin.
Täällä sama meno!
- Anonyymi
Onpa täällä outoja kommentteja 😔
- Anonyymi
Hyviä järkeviä argumentointeja"
- Anonyymi
joukkopako on jo alkanut
eurooppa palaa
suomi on seuraava kohde
paetkoon ken voi - Anonyymi
Olisi tosiaan paikallaan, että ukrainalaiset itse puolustaisi maataan kaikin voimin. On se täysin väärin, että hyväkuntoiset muoret miehet pakenee Suomeen ja muuaalle Euroopapaan ja sitten vaaditaan lisää apua Ukrainaan.
- Anonyymi
Vuoden positiivisin kalajokinen on ukrainalainen, voi jeesus
- Anonyymi
Tässä todella nähdään, kuinka järjetöntä on tämä meidän suhtautuminen kaiken maailman elintasopakolaisiin.
- Anonyymi
Kyllä käy kateeksi.
- Anonyymi
Onhan noita miehiä paossa sotaa muissakinkunnissa kuin kalajoella ihmettelen etteivät puollusta maataan
- Anonyymi
Eihän kaikkia ukrainalaisia miehiä voi rintamalle lähettää. Aseita vaan ei riitä kaikille ja missä ajassa kaikki 10 miljoonaa miestä koulutettaisiin taistelijoiksi? Ei sinne rintamalle voi mennä seisoskelemaan aseettomana nenää kaivellen, tulee äkkikuolema.
- Anonyymi
Onneksi meillä on persuejn kaltaisia sotilaallisesti valistuneita maansa puolustajia esim. Halla-aho. hih hih
- Anonyymi
Sulla pääsi taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla pääsi taas.
niinpä.täällä elätetään ukrainalaisia ja ukrainaan avustetaan,menkää puollustamaan maatanne.kyllä me sinne teitä avustetaan,älkää olko rintama pakolaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinpä.täällä elätetään ukrainalaisia ja ukrainaan avustetaan,menkää puollustamaan maatanne.kyllä me sinne teitä avustetaan,älkää olko rintama pakolaisia
Onko heitä täällä montakin. Mulla kyllä rahaa löytyy, sullekin.
- Anonyymi
Kyllä on häpeällistä tyhmyyttä meiltä suomalaisilta, että näitä ukrainalaisia ns. pakolaisia täällä hoivataan. Heidät pitäisi pakottaa menemään rintamalle puolustamaan omaa maataan.
- Anonyymi
voisivat olla kiitollisempia ja kotoutua (kuten muistakin ulkomaalaisista sanotaan).
Voisi käyttäytyä muita arvostaen eikä koko ajan älämölöö junassa ja muualla.
- Anonyymi
No minä järesstän nytt tämämki asian eli minä lähden ukrainaaan sotimaan ookoo ja se siitä stana ei teistä kalajoen nössöisstä oo mihinnkäään ootte pelkkiä joojoo poikia
- Anonyymi
kalajokiset rasistit täälä mesoo
- Anonyymi
On todella äärettömän häpeällistä, että ukrainalaiset nuoret miehet on tulleet tänne meidän elätettäväksi. Omaa maataan heifän tulisi olla puolustamassa.
- Anonyymi
Mitä meifän tulisi tehdä. Tympäsee nuo rakkipuiston valot, Tapion tuvan hapan maito, Osuuspankin lepattava ressu ja kohta on liittymä lunta täynnä ja koiranpaskasta puhumattakaan. Voi voi. Anna mun kaikki kestää.
- Anonyymi
Eiköhän nämä Ukrainan pojat ole töissä. Suomen pojista osa on töissä ja osa valittaa kun tukia pienennettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä meifän tulisi tehdä. Tympäsee nuo rakkipuiston valot, Tapion tuvan hapan maito, Osuuspankin lepattava ressu ja kohta on liittymä lunta täynnä ja koiranpaskasta puhumattakaan. Voi voi. Anna mun kaikki kestää.
Onko maito edelleen tuoretta mutta hapanta, jääkaappi varmaan liian lämpimällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko maito edelleen tuoretta mutta hapanta, jääkaappi varmaan liian lämpimällä.
Se on ikituoretta! Aina!
- Anonyymi
Niin no ainahan löytyy kommattavaa aiheesta kuin aiheeesta myös meillä täällä kalaisellajoella,on milloin supliikin aiheena polkupyöräilijät milloin tuulivoima milloin jokin muu tunteet pintaan nostava ceissi,Mutta nyt jälleen kerran Ukrainalaiset todellakin on niin etteivät he sieltä ihan huvikseen ole sotaa pakoon lähteneet varsinkin lapsiperheet ovat joutuneet sen hulluudenpartaalle itsensä ajaneen putlerin ja sen lähipiirin joka nyt onneksi on hajoiamassa uhreiksi,Mutta onneksi tässä eniten joutuu kärsimään putin ja venäjän kansa
- Anonyymi
Ei ollut kyse naisista eikä lapsista, vaan terveistä riskeistä miehistä, kyllähän se kiva on käydä ostaan karkkia ja jätskiä kaupasta täällä kun toiset puollustaa isänmaataan, kyllä suomalainen veronmaksaja maksaa rintamakarkurinkin elämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut kyse naisista eikä lapsista, vaan terveistä riskeistä miehistä, kyllähän se kiva on käydä ostaan karkkia ja jätskiä kaupasta täällä kun toiset puollustaa isänmaataan, kyllä suomalainen veronmaksaja maksaa rintamakarkurinkin elämän.
Mitä niiden pitäisi ostaa? Ja mikset lähde itse vapaaehtoisena sinne ukrainaan sotimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä niiden pitäisi ostaa? Ja mikset lähde itse vapaaehtoisena sinne ukrainaan sotimaan.
Ei niiden tarvitse olla täällä mitään ostamassa suomalaisen hyvin tyhmän avustusjärjesetelmän antamilla rahoilla. Heidän pitäisi olal Ukrainassa puolustamassa omaa isänmaataan. On täysin väärin ajatella, että suomalaisten pitäisi vapaaehtoisesti mennä sotimaan Ukrainan puolesta, kun nämä hunsvotit täällä elää herroiksi meidän avustuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukraina ei ole minun isänmaa, Suomen armeijan käyneenä juonnollisesti puollustaisin Suomea tarvittaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukraina ei ole minun isänmaa, Suomen armeijan käyneenä juonnollisesti puollustaisin Suomea tarvittaessa.
Tuskimpa vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niiden tarvitse olla täällä mitään ostamassa suomalaisen hyvin tyhmän avustusjärjesetelmän antamilla rahoilla. Heidän pitäisi olal Ukrainassa puolustamassa omaa isänmaataan. On täysin väärin ajatella, että suomalaisten pitäisi vapaaehtoisesti mennä sotimaan Ukrainan puolesta, kun nämä hunsvotit täällä elää herroiksi meidän avustuksilla.
Mikä heistä tekee hunsvotteja? Töissä käyviä suomen kansalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä heistä tekee hunsvotteja? Töissä käyviä suomen kansalaisia.
Heistä suurin osa EI ole Suomen kansalaisia. Ja vain pieni osa on työssäkäyviä, suurin osa on siivellä eläviä. Ja jos vaikka jotkut ovatkin työssäkäyviä, niin heidän velvollisuutensa on mennä taistelemaan ase kädessä Venäjää vastaan isänmaansa puolesta.
- Anonyymi
Ilmeisesti sieltä pääsee pois vain joilla lapsia tai jotain sairauksia. Kyllä itse ainakin todennut heidät työtä tekeviksi ja haluavat jäädä tänne.
Minä epäilen, että meidän maastakin osa lähtisi muualle ettei tarvitse sotia. Ja ymmärrän, sota on pelottava ja se tulee vaikuttamaan lopun elämää sinun elämääsi.
He auttavat täältä käsin kotia jääneitä ihmisiä.
Osahan on jo muuttanut takaisin sinne.
Nämä jotka huutelevat rahasta, kysyisin tienaatko itse leipäsi työn teolla vai odotatki, että yhteiskunta auttaa ?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356