Kohta on viimeinen hetki jättää vuosi-ilmoitukset verottajalle. Ongelma on vain siinä että verottaja ei kerro esimerkiksi omaverossa mitä vuosi-ilmoituksia sinun tarvitsee jättää. Sen he kyllä tekevät, että samalla kun saat muistutuksen, niin saat minimissään 200€ huomautusmaksun maksettavaksi.
Koska vuosi-ilmoituksia on vaikea muistaa tai löytää, niin laittakaa tähän ketjuun mitä te muistatte tai tiedätte. Itse olen saanut muistutuksia aiemmin maksetuista osingoista ja arvonlisäverosta. Arvonlisäveron vuosi-ilmoituspohjaa en löytänyt, tarvitaanko sitä ja mistä se löytyy??
TÄRKEÄÄ: Verotuksen vuosi-ilmoitukset 31.1.2024
3
166
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tämä nyt sinun ihka ensimmäinen tilikautesi kautta aikojen? Vai miksi olet noin ulalla asioista?
Minäkään en ole mikään Omavero-järjestelmän suuri ihailija. Mutta olen siellä löytänyt ja saanut ALV:t ja yrittäjän vuositulon ilmoitukset ilmoitettua.- Anonyymi
Olen toiminut toistakymmentä vuotta yrittäjänä ja sen takia ihmettelenkin miksi verottaja aina pystyy yllättämään. Kokemukseni mukaan omavero kehottaa antamaan vain kuukausi-ilmoitukset, ei yhtään vuosi-ilmoitusta. Ja siinä se ongelma onkin, elämä olisi helppoa jos omavero toimisi oikein, sakkoja ei ole kiva maksaa turhasta!
- Anonyymi
Jos olet kirjautunut firman tunnuksilla sisään, niin kyllä siellä on se vuosi ilmoituksen antaminenkin. Pitää vaan antaa alku- ja loppupäivät 1.1. .... 31.12 ja sen saajahenkilön nimitoedot.
Mikäli olet vuosi sitten tehnyt vastaavan ilmoituksen, niin se viimevuotinen ilmoituksesi on tuolla tallessa edelleen. Ruudulla on painonappi "käytä pohjana", jolloin voit käyttää vuosi sitten annettua ilmoitusta pohjana, muutat siihen vaan päivämäärät ja rahasummat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733