Taloyhtiö jossa osakkaat itse remontoivat talkoilla

Anonyymi-ap

Asun taloyhtiössä, 4 huoneistoinen rivitaloyhtiö jossa huoneistot eroteltu ikäänkuin omiksi okt talo tyylisiksi ja autotalli sekä varasto huoneistojen välissä.
Olemme tehneet itse remontit talkoilla,osaamista on monenlaista,itsellä lvi asentajan paperit sekä teollisuuspuurakentajan tutkinto( rakennuspuuseppä),naapuri eläkkeellä oleva sähköalan yrittäjä jne..
Olemme itse uusineet salaojat,vesijohdot,sähköt,lämpöpatterit( kaukolämpö) märkätilat ja saunat per huoneisto,vaihdoimme ovet ja ikkunat myös itse sekä teimme lisäeristyksen ulkovaippaan ja uusimme vesikaton sekä lisäeristykset yläpohjaan....tällä ollaan saatu tehtyä edullisesti ja hyvin,omalle työlle ei lasketa hintaa mutta itse tehtynä saa puuhastelusta nauttia ja kädenjäljestään ja ei ole reklamaatioita eikä romanialaisia tekemässä,materiaalit kilpailutettu,salaojahomma tehtiin vuokratulla pikku kaivurilla ja maat ajoi tuttu kuljetusfirma halvalla pois ja toi uudet sorat ja hiekat paluuna ja kvv vastuut oli itsellä,vakuutusyjtiö hämmästeli mutta suostui vakuuttamaan meidät remontin tekijät eli osakkaat.,hyvin on homma pelittänyt ja innokasta tekijäporukkaa talossa.
Suosittelen kaikille pienemmille yhtiöille osakkaita oman osaamisen puitteissa tekemään talkootyönä remontit missä osaa,spesiaalihommat jos ei omaa osaamista niin ammattilaista käyttää mutta muut hommat eilun hihat heilumaan,hyvät suunnitelmat ja puhtaaksi piirto on ensimmäinen askel kun on päätös tehty ja aikaa löytyy touhuta,itsellä jäi läjä työkaluja kun lopetin lvi ja puusepän hommat niin hyötyi remonteissa ja työkaludivarista hain edullisia vempeleitä lisää,tässä se etu että itse vastaamme työstä ja takuista eikä ole ämpärifirmoja joiden takuut loppuu tallinkin laivalle ja kohta on pulju verovelkojen vuoksi nurin kuten alalla tapana...itsellä ollut aina tee itse asenne kaikkiin hommiin,raksailuun,autojen huoltoon ja remppailuun,leipomiseen jne..ja saanut markkinoitua naapurit samaan ideologiaan mukaan,eikös omavaraisuus ja tee itse puuhastelut ole muotia

8

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja jälki oli yhtä hyvää kuin kirjoitus. Joku senkin vielä ostaa. Työt ja takuut kaupan päälle.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­­N­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Tämä on ok, jos löytyy sanmanhenkistä ja osaavaa porukkaa - harvoin löytyy.

      Me tehtiin aiemmassa paritaloyhtiössä siten, että laitettiin yhtiöjärjestys täysin uusiksi.
      Yhtiön vastuulle jäi vain vesikatto, julkisivut, roskakatos sekä tonttiviemäri ja yhteinen säkökeskus + tonttikaapeli.
      Kaikki muu hoidettiin omasta pussista, kuten ulko-ovet, ikkunat, lämmitys, sisäremontit kaikkineen jne... Yhtiövastiketta ei peritty, vaan taloyhtiölle tulleet laskut maksettiin puoliksi.
      Naapuri hoiti isännöitsijän hommat, minä tein vastavuoroisesti jotain heidän hyväkseen.
      Asumiskulut oli 2012 paikkeilla noin 200 €/kk sähkölämmityksineen.
      Toimiva systeemi, suosittelen myös pieniin rivareihin.

      • Anonyymi

        Mitä jos otettais nuo listaamasi myös omasta pussista? Oisko sitten asumiskulut 0 eur/kk?
        Mutta kummasti vaan joutuu asioista maksamaan...


    • Anonyymi

      Ei koskaan yhtiömuotoiseen asuinratkaisuun eikä varsinkaan vuokratontille.

      • Anonyymi

        Mahtaa suurin osa suomalaisista omistusasujista asua yhtiömuotoisissa taloissa. Kerrostalokämppää vuokratontilla en minäkään huolisi, koska se nostaa vastiketta melkoisesti.


      • Anonyymi

        Jos remontit peritään vastikkeissa, niin paritaloissa kumpikin maksaa lopulta osuutensa. Aivan järjetöntä maksattaa remontteja taloyhtiöllä.
        Esimerkiksi 30 v vanha paritalo, jonka toisen asunnon ikkunat ovat vaihtokunnossa syystä, ettei niille ole koskaan tehty mitään.
        Toinen osakas on huoltanut ja maalannut ikkunanpuitteet 10 v välein ja vaihtotarvetta ei ole vielä toiseen 30 vuoteen.
        Onko oikein ja järkevää, jos molemmat joutuvat ikkunaremontin maksumiehiksi, tai ikkunoistaan huolta pitänyt tavallaan pakotetaan hankkimaan uudet ikkunat.

        Vesivaraaja poksahtaa, toisen asunnon varaaja toimii vielä 10 vuotta. Vaihdetaanko molemmat varaajat, vai vain toinen ja taloyhtiö maksaa? Järkevintä olisi, jos molemmat maksaisivat omansa...


    • Anonyymi

      Justiinsa joo, meillä rivitaloyhtiössä asuu muutama toimittaja, yksi näyttelijä, eläkeläisiä ja pari paperitehtaan työläistä. Myös jokunen sairaanhoitaja ja myyjä.

      Yhtiön talkoissa on katseltu näytöksiä, keskustelu politiikasta ja vuorotyön rankkuudesta. Lisäksi mittailtu verenpaineita ja vertailtu myyntilukuja.

      Siitä huolimatta ei rännit vedä nurkissa kunnolla, eikä pannuhuoneen paisuntasäiliön paineita ole saatu kuriin. Ihme homma, etenkin kun teillä aloittajan yhtiössä tuntuu onnistuvan. Mitä teemme väärin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe