Kolmenkulma pilalla

Anonyymi-ap

Kävin remontinjälkeisessä Kolmenkulmassa ja petyin muutoksiin. Asiakkaasta on tehty osatyöntekijä velvoittamalla häntä kantelemaan astiansa johonkin lajittelukeskukseen ja näin tekemään osan henkilökunnan työstä.
Näin ollen osuuskauppa jättää maksamatta asiakkaalle kuuluvan korvauksen sivukuluineen. Kehtaavat vielä käyttää nimikettä "Ravintola". Lautasetkin jaetaan kassalla maksettaessa. Hyvin outoa.
Kunnioitan henkilöitä jotka jättävät astiansa pöytiinsä. Toivottavasti se yleistyy.

78

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kolmenkulma on yleisnimitys alueesta. Tarkoitat ehkä Kolmenkulman ABC:tä.

      • Anonyymi

        Juuri tuota samaa mietin itse.


    • Anonyymi

      No kyllähän tuosta nyt selviää mistä on kyse. Eihän moista missään ravintolassa voisi olla. Turistit usein luulevat pelkkää apsia Kolmenkulmaksi.
      Muuten mielestäni hyvä aloitus.

      • Anonyymi

        Lautaset on varkaita varten kassalla ettet syö ilmaiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lautaset on varkaita varten kassalla ettet syö ilmaiseksi

        Varakkaat huijaavat eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakkaat huijaavat eniten.

        joo niin huijaakin

        ne ostaa aina halvinta wc paperiaki


    • Anonyymi

      Toimintahan alkaa olla kuin Lidlissä alkuaikoina, jokainen kyttää toisiaan. Henkilökuntaa on oltava valvomaan ruokailua. Jos ei, niin voihan ne laittaa jonkun vartiointiliikkeen henkilön tuijottamaan kameran kautta sitä lautaspinoa ruokatiskillä.
      Kyse taitaa olla siitä, että asiakas ottaisi vain yhden lautasen ja latoisi siihen sekä salaatit, että pääruuan. Säästyy ruokaa ja lautastiskiä.

    • Anonyymi

      No on kyllä tosi tyhmää kun nyt se on ihan erilainen kuin ennen 😐

    • Anonyymi

      Ratakaisu:
      Älä käy sielä.

      • Anonyymi

        Esitit kertakaikkisen ratkaisun. Kannattaa mennä Talliravintolaan. Siellä ei lasketa lautasia.


    • Anonyymi

      Jos ja kun,
      ette ole tasokkaammissa paikoissa käyneet,
      ansaitsette juuri teidän tasoisenne paikan, j
      ja kohtelun,
      olkaa hyvät .

      • Anonyymi

        Tasokkuus? Muuten, huoltiksilla on nykyään todella hyvät sapuskat, seisovat pöydät ja ruokaa moneen makuun. Itse joskus vuosia sitten kävin syömässä ns räkälässä. Siellä kävi sakkia kun pipoa syömässä, koska ruoka oli todella hyvää. Harmi, että "räkälä" on jo purettu. Voisinhan tuota mennä vaikka Kämpiin, tasokkaaseen paikkaan syömään, mutta ruoan taso on jo niin hieno, ettei maistu. Toki pari heinää ristissä lautasella ja keskellä kokkare "ruokaa", johon vedetty "vapaalla kädellä" soossiraita. Pakko syödä koko repertuaari, ettei nälkä jää ja hinta sen mukainen.
        Itse suosin ns "kansankuppiloita" esim huoltikset, koska ruoka on niissä niin paljon parempaa


    • Anonyymi

      Kai jätät kotonakin lautaset pöytään. Kunnioitan kaikkia, jotka niin tekevät.

      • Anonyymi

        Käytän kertakäyttölautasia, huuhtaisen ne ja heitän takkaan sytykkeeksi. Mikäli asuisin apsilla, niin ehkä silloin siirtäisin ne pois tieltä.


      • Anonyymi

        Minä lopetin syömisen kokonaan. Pysyy linjat paremmin kunnossa, enkä tarkoita sähkölinjoja.


      • Anonyymi

        Koti ja ruokapaikka on kaksi eri asiaa


    • Anonyymi

      Alavudella tekivät apsin remontin fiksusti laittamalla paikan kiinni siksi ajaksi Hyvä siitä tulikin, eivät lähteneet kikkailemaan lautasten pihtaamisella.

      • Anonyymi

        Sitten sinun kannattaa käydä siellä Alavudella.


      • Anonyymi

        Se on hyvä taukopaikka pohjoisen reissuilla.


      • Anonyymi

        Mutta kolmenkulmaan abc ,n pitää tedhä tulosta, kalliilla hinnoillaan heikkotasoisesta sapuskasta ja sinne rahansa kantavat idiootit maksaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kolmenkulmaan abc ,n pitää tedhä tulosta, kalliilla hinnoillaan heikkotasoisesta sapuskasta ja sinne rahansa kantavat idiootit maksaa!

        Jokainen saa kuluttaa laillisesti tienaamansa rahat miten haluavat.


    • Anonyymi

      Työvoimaministeri sanoi suorassa lähetyksessä parhaaseen katseluaikaan:

      "Älkää koskaan viekö missään astioita itse pöydästä, se vie työppaikkoja,
      maassa missä ruoka ja kahvi on todella kallista, ette ole töissä vaan asiakas."

      En koskaan vie missään mitään mihinkään, olen asiakas , ei minun kuulu tehdä muiden töitä missään, en ole töissä paikassa missä syön ja juon..


      Ja tähän taas jotain elämää suurempaa viisastelua, tack.

    • Anonyymi

      Kun ja jos on käynyt paljon maailmalla, käyttänyt palveluja,
      en ole koskaan missään muussa maassa nähnyt asiakkaan vievän astioita pois pöydästä,
      siellä palvellaan MAKSAVAA ASIAKASTA.
      Sinisilmäinen hölmöläiskansa nöyristelee jokapaikassa , esim ABC liikevaihto koko konsernissa on sitä luokkaa , että voivat palkata keräilijöitä, vain suomessa toimii tämäkin hölmöläisten juoksuttaminen.
      Muista, se vie yhden ihmisen työpaikan, kun sinä teet sen ja maksat siitä, tätä et ajattele.

      • Anonyymi

        Minä näen joka päivä, kun lounaspaikoissa asiakkaat vievät tarjottimensa ja astiansa itse pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näen joka päivä, kun lounaspaikoissa asiakkaat vievät tarjottimensa ja astiansa itse pois.

        Nöyryytetty kansa on opetettu tekemään ilmaiseksi toisille kuuluvaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyryytetty kansa on opetettu tekemään ilmaiseksi toisille kuuluvaa työtä.

        Nöyryytetty kansa joutuu itse kaupassa laittamaan ostoksensa koriinsa ja ja jopa itse maksamaan ostoksensa kassalla. Nöyryytetty kansa joutuu itse tankkaamaan autonsa bensapumpulla. Itse istun vain kotona ja tilaan kaikki kotiinkuljetettuna.


    • Anonyymi

      Henkilökuntaa vähentääkseen ABC-ketju pyrkii remonteissaan muuttamaan kahvilatiskiäkin niin, että erilliseltä kahvisaarekkeelta asiakas joutuu kantamaan täyden tarjottimensa keittiökassalle maksua varten. Näin saadaan saarekkeelta yksi henkilö pois. Jos on jonoa, niin siinä sitten seisoskelet tarjottimesi kanssa jäähtyvän kahvin kera. Ihan perseestä!

      • Anonyymi

        Älä hyvä lapsi käy siellä odottelemassa, mene laatupaikkoihin, tietenkin.
        Jos ei ole parempaa palvelua ja ruoka, juomaa saanut, ei ymmärrä tätäkään.

        Kuvittelee että abc on jotenkin hyvää tarjoava ravintola, sitten se on kohdallasi niin....


    • Anonyymi

      Vuosia sitten ranskalainen pubi joutui käräjille vaadittuaan asiakkaita palauttamaan tyhjät lasinsa baaritiskille. Oikeus katsoi että asiakkaat tulivat työntekijän asemaan, eikä baari maksanut heidän työstään lakisääteisiä maksuja.
      Baari sai muhevat sakot.

      • Anonyymi

        Ja mistä löytyy faktat tuolle väitteelle? Tämä on kuitenkin Suomi, eikä Ranska.


    • Anonyymi

      Minusta intohimoisena bonusten kerääjänä on kohteliasta kasata käytetyt astiat yhdelle tarjottimelle pöydälle. Näin sen osa-aikaisen osuuskaupan kurjistaman orjan on helpompi noutaa kokonainen tarjotin.

      • Anonyymi

        Viet aina yhden ihmisen työpaikan, ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viet aina yhden ihmisen työpaikan, ymmärrätkö?

        Eipä tullut mieleen. Siirränkin sen tarjottimen sinne pöydän äärimmäiseen peräosaan. Kesällä vien sen terassille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viet aina yhden ihmisen työpaikan, ymmärrätkö?

        En vie. Sama palkka seisoo tai makaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vie. Sama palkka seisoo tai makaa.

        Et ymmärrä, ettet ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viet aina yhden ihmisen työpaikan, ymmärrätkö?

        Mahtaa maalla sitten mennä todella huonosti, jos tarjottimen ja käytettyjen astioiden pois vieminen vie valtavasti työpaikkoja.

        Ei muuta kuin keksimään lisää työtä. Voivat mennä vaikka metsiä haravoimaan, jos se edesauttaa maan taloutta. Itse en kuitenkaan usko, että sellaisella "keksityllä" työllä olisi kovin suuri merkitys maan talouteen.


      • Anonyymi

        sinua joku ulkopuolinen nokilainen , siinä mihin sinut on palkattu,
        auttaako tekemään sinun , työsi sinun puolestasi.?


    • Anonyymi

      Maksaako osuuskauppa sellaista palkkaa, että sillä nuori kustantaa itse koko elämisensä? Jos ei, niin miksi ei?

      • Anonyymi

        Niinpä, jos ei maksa, niin eikös se ole sekä sen nuoren, että yhteiskunnan hyväksikäyttöä osuuskaupan taholta?


      • Anonyymi

        Ei aina ulkopuolinen tee ihan kaikkea puolestasi, ei todellakaan, tee itse ja hoida omat asiasi, ota vastuu elämästäsi, ei aina joku taho, täti tai setä ole velvollinen auttamaan jos et osaa hoitaa asioitasi, nyt ei olla NL:ssä


    • Anonyymi

      Miksi viet tarjottimet ja astiat?

      Oletko koskaan ajatellut.

      (Olen asunut useammassa maassa, reissannut ympäri maailmaa, missään ei maksava asiakas ei koskaan vie eikä tuo yhtään mitään.)

      • Anonyymi

        Osuuskaupassa kaikki on toisin. Oletko lukenut nöyryytetystä pohjoisesta kansasta?


      • Anonyymi

        Joka ruokapaikassa, jossa käytetään tarjotinsysteemiä, asiakas ottaa itse ruuan ja lopuksi vie tarjottiment ja käytetyt astiat pois. Pöytiin tarjoilu on täysin eri asia. Tyhmemmätkin tajuavat asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ruokapaikassa, jossa käytetään tarjotinsysteemiä, asiakas ottaa itse ruuan ja lopuksi vie tarjottiment ja käytetyt astiat pois. Pöytiin tarjoilu on täysin eri asia. Tyhmemmätkin tajuavat asian.

        Sinä et näytä tajuavan koko asian ydintä.
        Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ruokapaikassa, jossa käytetään tarjotinsysteemiä, asiakas ottaa itse ruuan ja lopuksi vie tarjottiment ja käytetyt astiat pois. Pöytiin tarjoilu on täysin eri asia. Tyhmemmätkin tajuavat asian.

        Mitä kohtaa et työvoimaministerin kannan otosta ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa et työvoimaministerin kannan otosta ymmärtänyt?

        Ymmärsin kaiken, mutta kysymys kuuluu, että ymmärtääkö ministeri sitten, mitä höpäjää? Jotkut hörhöt ja vähemmällä ymmärryksellä varustetut kansalaiset ottavat kaikki sanomiset täysin kirjaimellisesti, joten poliitikkojen on syytä varoa hivenen sanomisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin kaiken, mutta kysymys kuuluu, että ymmärtääkö ministeri sitten, mitä höpäjää? Jotkut hörhöt ja vähemmällä ymmärryksellä varustetut kansalaiset ottavat kaikki sanomiset täysin kirjaimellisesti, joten poliitikkojen on syytä varoa hivenen sanomisiaan.

        Mitä jänkkäät ja jankutat,
        peräkylässä on peräkylän porukka,
        ministerit ovat hieman eri tasolla kuin sinä joka suoli24 palstalla pakko jänkyttää.
        Et oikeasti ymmärrä mistä puhutaan.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin kaiken, mutta kysymys kuuluu, että ymmärtääkö ministeri sitten, mitä höpäjää? Jotkut hörhöt ja vähemmällä ymmärryksellä varustetut kansalaiset ottavat kaikki sanomiset täysin kirjaimellisesti, joten poliitikkojen on syytä varoa hivenen sanomisiaan.

        Ei ministerit koskaan puhu mitä sattuu, miettivät todella tarkkaan tuon suuntaiset lauseet,
        kumpi on hörhö sinä joka et tajua faktoja, vai ministeri?

        Nyt kyllä vaikka mitä väkisin jänkkäät, sinä olet todella tyhmempi,
        kysy itseltäsi:
        miksi en minä ole ministeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ministerit koskaan puhu mitä sattuu, miettivät todella tarkkaan tuon suuntaiset lauseet,
        kumpi on hörhö sinä joka et tajua faktoja, vai ministeri?

        Nyt kyllä vaikka mitä väkisin jänkkäät, sinä olet todella tyhmempi,
        kysy itseltäsi:
        miksi en minä ole ministeri?

        Ministerit ovat monesti mokanneet. Presidentiksi pyrkivä Haavisto oli esim. mukana Caruna-kaupassa myymässä Fortumin sähköverkkoja ulkomaisille sijoittajille. Oli mukana myös muitakin ministereitä. Ei ministerin salkku takaa älykkäitä päätöksiä.

        Asiasta voi lukea täällä.
        https://vasemmisto.fi/caruna-kaupan-salat-julki/


    • Anonyymi

      Seuraava askel osuuskaupalla on baltiasta tuodut kylmät tukkuannokset, joista asiakas lämmittää itselleen aterian, mättää sen nieluunsa ja kuljettaa astiat jättipesukoneen eri aukkoihin. Tulos: kaksi osa-aikaista duunaria saa kenkää!

    • Anonyymi

      Ensinnäkin, kaikki käyminen on vapaa ehtoista. Toiseksi, jos kukaan ei veisi mitään missään pois, maassa missä ruoka ja juoma on kalleinta maailmassa, joku muuttuu varmasti, mutta sinisilmäinen typerä nöyristelijäkansa tekee aina mitä joku muu määrää, kumma kun nokian kommarit ei tässä tajua miten heitä orjuutetaan jälleen?
      Monessa asiassa lakkoilevat, tässä voi myös tehdä ratkaisuja .

      • Anonyymi

        Verojen maksaminen ja kuoleminen eivät ole vapaaehtoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verojen maksaminen ja kuoleminen eivät ole vapaaehtoista.

        Voi hellanlettas, pikkulapsi apinoi jonku iänikuisen sanontoja kun ei mitään omaa keksi....


    • Anonyymi

      Ay- mafia voisi ottaa asiaan kantaa jotta ei asiakkaan tarvitsisi kantaa. Eikö se ole toverit törkeää, että osuuskauppa käyttää asiakasta noin törkeästi hyväkseen.
      Mennään lakkoon, eikä kanneta astioita tiskiin!

    • Anonyymi

      Isossa ja jopa pienemmässä maailmassa, esim. ruokakauppojen kassalla on kassan jälkeen pakkaajat jotka pakkaavat ostoksesi kasseihin, meidän väellä tukka ei taivu tekemään mitään mikä on jonkun mielestä vähempi arvoista, kaikki työ on arvokasta ja kasvattavaa.

      Kun ei ole mitään muuta nähnyt, pitää jotain kolmenkulman abc:tä maailman isoimpana ja hienoimpana ravintolana, että oikein ottaa tosissaan kantaa ja itkee olemattomista asioista.

      • Anonyymi

        Taitaa olla maailman suurin ABC- liikenneasema, joten ongelmatkin tulevat laajalti esiin. Se näyttää pienemmille esimerkkiä, kuinka asiakasta voi höynäyttää.


      • Anonyymi

        Montakohan pennosta tuollainen "pakkaaja" mahtaa tienata. Ehkä kasvattaa, mutta palkalla pitäisi ihmisten tulla toimeen. Yrityksiä toki kiinnostaa halpatyövoima. Palkkaavat takuulla halvempi työntekijä kalliimman tilalle, jos vain mahdollista. Silloin yrityksen voitot paranevat, kun palkkakulut pienenevät. Yrityksen tehtävä kun on tehdä mahdollisimman suurta voittoa omistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan pennosta tuollainen "pakkaaja" mahtaa tienata. Ehkä kasvattaa, mutta palkalla pitäisi ihmisten tulla toimeen. Yrityksiä toki kiinnostaa halpatyövoima. Palkkaavat takuulla halvempi työntekijä kalliimman tilalle, jos vain mahdollista. Silloin yrityksen voitot paranevat, kun palkkakulut pienenevät. Yrityksen tehtävä kun on tehdä mahdollisimman suurta voittoa omistajille.

        " Palkkaavat takuulla halvempi työntekijä kalliimman tilalle, jos vain mahdollista. " Osuuskaupat siitä hyvä esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan pennosta tuollainen "pakkaaja" mahtaa tienata. Ehkä kasvattaa, mutta palkalla pitäisi ihmisten tulla toimeen. Yrityksiä toki kiinnostaa halpatyövoima. Palkkaavat takuulla halvempi työntekijä kalliimman tilalle, jos vain mahdollista. Silloin yrityksen voitot paranevat, kun palkkakulut pienenevät. Yrityksen tehtävä kun on tehdä mahdollisimman suurta voittoa omistajille.

        Anteeksi,
        en muistanut että ollaan nokialla,
        palvelusta ja sen tuomasta asiakasvirrasta ei tietenkään ymmärretä mitään, ei asiakkaat eikä yrittäjät yhtään mitään.



        No kun ei ole opiskellut saati tehnyt bisnestä, ei voi ymmärtää mistään siihen liittyvästä, vaikka pakkomielteisesti ja aina jänkyttää jokaiseen jonkun negaation kuten äidinmaidossa on imetty jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi,
        en muistanut että ollaan nokialla,
        palvelusta ja sen tuomasta asiakasvirrasta ei tietenkään ymmärretä mitään, ei asiakkaat eikä yrittäjät yhtään mitään.



        No kun ei ole opiskellut saati tehnyt bisnestä, ei voi ymmärtää mistään siihen liittyvästä, vaikka pakkomielteisesti ja aina jänkyttää jokaiseen jonkun negaation kuten äidinmaidossa on imetty jo.

        Paljon sanoja, ei mitään sanomaa. Kokeile uudestaan selvinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon sanoja, ei mitään sanomaa. Kokeile uudestaan selvinpäin.

        Lue selvinpäin , tai luetuta jollain täysjärkisellä!


    • Anonyymi

      Ennen remonttiakin vietiin tarjottimet pois itse. Mikään ei siis ole muuttunut.

      • Anonyymi

        Ei siellä ennen jaettu lautasia kassalta. Ihan kuin jossakin rangaistuslaitoksessa. Sitten jos otat , niin kuin sivistynyt ruokailija, oman lautasen salaatille ja oman pääruualle, niin jo joku agentti seuraa että syötkö molemmilta lautasilta itse.


    • Anonyymi

      Onneksi Ambomaassa on paljon paremmin. Siellä ei tarvitse syödä mitään, joten ei tule tiskiäkään.

      • Anonyymi

        Missä on Ambomaa, oletko käynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on Ambomaa, oletko käynyt?

        Ambomaa on maakunta Namibian pohjoisosassa. Itse en ole käynyt.


    • Anonyymi

      Ambomaassakin ruokailu on valintakysymys. Paikallinen ravinto on eirttäin kuitu- ja kivennäispitoista ja ravitsevaa. Eläinproteiinia väestö saa suositellun määrän, myös D3 pitoisuudet ovat väestössä yleensä yli 100.

      • Anonyymi

        Jaa-has


    • Anonyymi

      Hinuri- Haavisto kävi Ambomaalla valehtelemassa olevansa professori. Söi hyvin ja nipisteli kaislahamemiehiä pakaroista.

      • Anonyymi

        Paikallisella ABC:llä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisella ABC:llä ?

        Hieman sen ulkopuolella, bambumajavessassa, johon oli palauttamassa kaislalautasia maatumaan. Paikallisen osuuskaupan käytäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman sen ulkopuolella, bambumajavessassa, johon oli palauttamassa kaislalautasia maatumaan. Paikallisen osuuskaupan käytäntö.

        Hyvä ja hauska kommentti, kiitos ja kumarrus.


    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä. Sama kuin itsepalvelukassat.
      Tee "firman" työt, et varmaan saa alennusta, päinvastoin hinnat nousee. Pankit, hoida itse laskusi, maksat siitä "palvelu"maksun, joka sekin nousee jatkuvasti.
      Lääkäripalvelutkin on alkanut pikku hiljaa siirtymään "videoneuvotteluksi", mietin vaan, kun on vaikka peräpukama- ym alapää vaivasta, pyllistelläänkö, levitetään jalkoja näytölle..

      Sen harvan kerran, kun käyn huoltamoilla syömässä/juomassa, jätän astiat pöytään. Minä en ole siellä töissä, sama koskee kauppoja, menen aina kassalle, jossa on elävä ihminen. Eilen juuri katselin, että näissäpä ihmiset jonotti ja vain muutama ihminen itse palveli itseään.

    • Anonyymi

      Useissa SOK:n marketeissa ei vaan aina voi olla varma, onko se ihmiskassa elävä, vai liikkuuko sen kädet vain kuolinkouristusten vauhdilla.

      • Anonyymi

        Kahden eri K Kaupan naapurissa asuneena huomasin että kauppiaan itse toimiessa kassalla pyöristeli taitavasti hinnat ja aina ylöspäin!!!


    • Anonyymi

      Nokialainen,
      kun et ole koskaan pyörittänyt omaa firmaa, OMILLA RAHOILLASI,
      et voi käsittää mistään mitään mikä liittyy bisnekseen,
      vaikka luulet, no mikset ole sitten tehnyt koskaan mitään yksityisyritystä?
      Aina maalla ollaan viisaita kun merellä on hätä.
      Helppo huudella ja antaa ohjeita ,
      ,
      kun ei voi tietenkään ymmärtää kaikkea mikä liittyy firman pyörittämiseen , no antaa olla , työläinen itkee jo äidinmaidosta saadulla perinteellä aina ja iankaikkisesti, kateus ja heti mulle kaikki asenteella.

      • Anonyymi

        On pieniä firmoja, on keskisuuria firmoja ja on suuryrityksiä. Jokainen on yritys, vaikka monesti toimivat eri tavoin. Kaikki yritykset eivät siis ole samanlaisia. Toiset toimivat myös enemmän isänmaallisesti, kuin toiset.

        Esim. Nokian renkaat rakentaa tehtaan Romaniaan halpatyövoima mielessä. Lyhyemmät matkat Keski-Eurooppaan markkinoille toki myös. Työpaikat valuvat joka tapauksessa ulkomaille, kun yritys siirtää tuotantoa Suomen rajojen ulkopuolelle.

        Yritys kuin ei suoranaisesti piittaa Suomen valtion ja yhteiskunnan kannalta asioista, eikä myöskään suoranaisesti työntekijöiden kannalta. Moni yritys tiputtaisi kaikki takuulla kaikki työntekijät pois, jos se jotenkin vain olisi mahdollista. Silloin voitot olisivat maksimoitu, kun palkkatuloja ei enää olisi.


    • Anonyymi

      "Esim. Nokian renkaat rakentaa tehtaan Romaniaan halpatyövoima mielessä. Lyhyemmät matkat Keski-Eurooppaan markkinoille toki myös. Työpaikat valuvat joka tapauksessa ulkomaille, kun yritys siirtää tuotantoa Suomen rajojen ulkopuolelle."

      TOTTAKAI

      OY laissa on määrätty että sen ensisijainen tehtävä on tuottaa voittoa osakkaille.
      Tämä on suomen laki.

      Jos ei koskaan ole yrittäjänä ollut, ihan turha puhua mitään, koittakaa nyt tajuta.
      Toki voi puhua, tosin ei tiedä mistään mitään, ihan oikeasti.

      Vain sillä on väliä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe