Onko ujous sairaus vai aivojen toimintahäiriö

Anonyymi-ap

Jotenkin minua on alkanut vaivata enemmän tuo ujouteni ja jännittäminen sosiaaliaissa tilanteissa.Minulla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko.Minua jännittää tilanteet jossa joudun olemaan oaikassa jossa on muita ihmisiä,jännityksen ilmenee vapinana ja sydämmentykytyksenä.Olisi kiva saada parisuhde jonkun naisen kanssa,olen naisten suhteen vielä kokematon vaikka olen asiallinen mieshenkilö,olenko ainut tässä tilanteessa oleva,eli onko muillakin kuin minulla samanlaisia oireita.

7

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persoonallisuuden kehittyminen alkaa ihmisellä ensihetkistä alkaen.
      Mniusta tuli pelokas poika, koska olin pennusta asti ruma lapsi. Äitini teki jälkeeni vielä kolme lasta.
      Ei hänellä ollut aikaa vain minua paapoa.

Olen vielä nyt vanhanakin arka menemään mihinkään vieraaseen tilaisuuteen.
      Olen miettinyt asian puhki sen sen sadat kerrat; aamulla aloitan uuden elämänä, koska tunnen, että se on mahdollista.

Putoan aina omaan kuoppaani. Hyväksyn, että kerran putoan viimeisen kerran. Hyväksyn sen luonnon kiertokulkuna.

• Anonyymi

Mielestäni ujous ei ole kumpaakaan noista, mitä ap kysyy.
      Ujous taitaa olla heikohkoa itsetuntoa, itsevarmuuden puutetta, luottamus omaan itseen saattaa olla heikkoa.
      Itselläni ujous johtui omasta epävarmuudesta, mietin olenko tarpeeksi hyvä, kelpaanko muille, jne.

• Anonyymi

Minua on myös analysoitu monta kertaa eri asioiden yhteydessä.
      Eräs koulutusta hakiessani kutsui minua "ujoimmaksi, mitä on koskaan tavannut!"
      Sekö on se kielteisin ominaisuus tässä kilpailuyhteiskunnassa,
      missä kyynerpäillä, potkimisilla, valheilla, petoksella,, aggressiivisuudella
      ohitetaan toisia, painetaan heitä alas ja haalitaan itselle etuja!
      Tuskin me ujot vankiloita täytetään ja toisia vahingoitetaan!
      Kun arkuus lasketaan sairaudeksi, niin yhteiskunta on todella mätä!

Minun ujouteni vahvistui äidin kohtuuttomilla vaatimuksilla.
      Isän väkivallalla ja alkoholismilla.
      Suurilla vastuilla kotona äidin piikana lapsesta asti.
      Sukulaisten vihamielisyydellä perhettäni kohtaan.
      Kukahan tässä eniten hoitoa ja analysointia tarvitsee!?

Olen haalinut itselleni erilaisia harrastuksia, joilla
      kehitän itseäni ja saan elämäni mielenkiintoiseksi.
      Päivät eivät riitä arkiaisoiden hoitoon, liikuntaan,
      elinikäiseen opiskeluun...

Aloittajalle neuvo: ala analysoimaan ja arvostamaan itseäsi!
      Kehitä vahvoja puoliasi ja ne heikommat jäävät taka-alalle!

• Anonyymi

Arkuus ja ujous eivät ole sairauksia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minulla ujous karisi iän myötä.Elämä toi eteen haasteita niin ettei niitä päässyt pakoon vaan oli kohdattava.Opin puolustamaan ja pitämään rajat asioissa.On siis pitänyt mennä epämukavuusaluueelle ja selvitä monista asioista mitä elämä tuo.Ujous ei ole huono asia ellei se itseä vaivaa se on yksi ominaisuuksista. Tänä päivänä ujous ei enää haittaa ja pystyy olemaan sosiaalisissa tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4625
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2998
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1249
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      45
      1035
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1004
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      120
      824
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      39
      807
    8. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      774
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      110
      758
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      137
      697
    Aihe