Vantaan sosiaalijohtaja Simo Pokki (sdp) haluaisi
että lasten kotihoidon tuki yli 2v. Vantaalla poistuisi kokonaan. Helmikuussa tukea pienennettiin ja nyt pienennetään edelleen. Tuki on tämän vuoden aikana pienentynyt lähes puolella.
Toisaalla samaisella herralla on tällaisia bisneksiä?
"Esimerkiksi vantaalaisdemari Simo Pokin Edufin Oy tarjoaa sosiaali- ja opetusalan täydennyskoulutusta sekä lastensuojelutoiminnan laadunarviointia. Printel osti yrityksen syyskuussa, mutta Pokki jatkaa toimitusjohtajana"
Onkos Simo Pokki oikea ihminen "lastensuojelun laadun arvioinnissa"?
Jos tämä ihminen ei edes osaa arvottaa kotihoidon merkitystä, kuinka tämä smainen ihminen on kykenevä lasten hyvinvoinnin laadun arviointiin lastensuojelussa?
Simo Pokki-->Vantaan
5
493
Vastaukset
- neutraalitarkkailija
Kotihoidon tuki on lakisääteinen vaihtoehto alle kolmivuotiaiden hoidossa.
Ei yleistä kotihoidon tukea voida kunnallisilla päätöksillä perua tai etuisuuksien määrää muuttaa.
Mitä tulee siihen, että kunta omilla päätöksillään antaa extraa ns. kuntalisän muodossa, niin se on toinen juttu ja jokaisen kunnan päätettävissä.
Itse olen sitä mieltä, että alle kolmivuotiaan lapsen paras hoitopaikka on oma koti ja siksi olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että tuollaiset mahdolliset kuntakohtaiset päätökset ovat lapsen edun vastaisia ja lyhytnäköisiä.- tarkoitin <lisää.<
Isoissa kaupungeissa oli takavuosina must maksaa kuntalisää joka siison vapaaehtoinen ja jokaisen kunnan itse päätettävissä.
Silti olen sitä mieltä, että jos sellainen on myönnetty ja noinkin isossa kaupungissa kuten Vantaa, niin kyllä se silloin pitäisi myös pitää. Mikäli kunta oikein "hankalaksi" menee lapsiperheitä kohtaan, ei niitä lapsiperheitäkään enää pian ole.
Pontti tässä kirjoituksesssa oli, että sdp, joka "muka" tekee työläisväestön puolesta(?) politiikkaa, onkin näin riistoa kulisseissa.
Lisäksi tämä, että sama naama tekee laadunarviointia Lastensuojelussa?
Ei mee jakeluun, ei. - menenpä koisimaan
tarkoitin <lisää.< kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa oli takavuosina must maksaa kuntalisää joka siison vapaaehtoinen ja jokaisen kunnan itse päätettävissä.
Silti olen sitä mieltä, että jos sellainen on myönnetty ja noinkin isossa kaupungissa kuten Vantaa, niin kyllä se silloin pitäisi myös pitää. Mikäli kunta oikein "hankalaksi" menee lapsiperheitä kohtaan, ei niitä lapsiperheitäkään enää pian ole.
Pontti tässä kirjoituksesssa oli, että sdp, joka "muka" tekee työläisväestön puolesta(?) politiikkaa, onkin näin riistoa kulisseissa.
Lisäksi tämä, että sama naama tekee laadunarviointia Lastensuojelussa?
Ei mee jakeluun, ei.¤Hyvää yötä¤
- kotirouvia
vaan heidän on pakko mennä töihin ja ansaita elatuksensa itsellensä ja lapsillensa.
- neutraalitarkkailija
kotirouvia kirjoitti:
vaan heidän on pakko mennä töihin ja ansaita elatuksensa itsellensä ja lapsillensa.
Eihän lapsen kotona hoito tarkoita kotirouvaksi jäämistä.
Lasteni äiti, joka on opettaja koulutukseltaan teki sen ratkaisun, että jää kotiin hoitamaan nuorinta tytärtäni ja otti pidemmän virkavapauden. Kotona ollessaan hän ryhtyi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja hoitaa oman lapsen lisäksi lain salliman määrän kotihoitoon haluavien perheiden lapsia.
Kysymys on vain siitä mitä on valmis tekemään saadakseen olla lapsensa kanssa kotona ja samalla hankkia riittävä elanto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849