Herkullista on kaurapuuro

Anonyymi-ap

Olen keittänyt lidlin pikakaurahiutaleista kaurapuuroa, kun tähän saakka olen keittänyt kotimaista pikakautahiutaleita.
Voin kyllä todeta, että paljon herkullisempaa kaurapuuroa tulee lidlin pikakaurahiutaleista, jotka on 3 kertaa halvempia.
Oikein odotan aamua, että saa lusikoida lautasellisen kaurapuuroa.
Kaurapuuron päälle laitan pakastettuja marjoja sulana eli mustikkaa, vadelmia, mansikoita, karviais hilloa ja puolukka survosta.
On kyllä niin herkullista, ettei sanoja löydä.

47

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaurapuuro on parasta, kun sen oikein hauduttaa maukkaaksi😋

• Määkin tykkään kauriksesta kuin punasest polkupyörästä. Kaiken herkullisempaa soon kun siihen laittaa omppu-polukkahilloo.

• Mää kyl tarkotin niiku omppu-puolukkahilloo, mut tuli painovirhe.

• Anonyymi

Omenahilloa ja puolukkasurvosta on herkullista kaurapuuron kanssa.

• Anonyymi

Kuule Kynis ... nyt kun sä olet tehnyt paluun tällä kynistyyppisellä hahmollas, niin ajattelitko jättää vähemmälle ton koipimiehen eri inkarnaatioiden tehtailun? Aattelitko myös vähän vähemmän huudella puskista tolla femistipakkomielteisellä puskahahmollas?

• Anonyymi kirjoitti:

Omenahilloa ja puolukkasurvosta on herkullista kaurapuuron kanssa.

Mun yks hyvä ystävä, jonka kans me käytetään samaa tietokonetta, kävi yliopistos latviantunneil. Oppikirjassa kerrottiin sikäläinen herkku, ābolu un brūkleņu ievārījums eli omppu-puolukkahillo.

Ja sit se se kokeili ja herkuttu siihen ja sit määkin. Sitä muuten myylään Latvilassa joka ruokakaupassa, ja sitä valmistaa useet niiku tehtaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuule Kynis ... nyt kun sä olet tehnyt paluun tällä kynistyyppisellä hahmollas, niin ajattelitko jättää vähemmälle ton koipimiehen eri inkarnaatioiden tehtailun? Aattelitko myös vähän vähemmän huudella puskista tolla femistipakkomielteisellä puskahahmollas?

#Kuule Kynis ... #
        Ei soo mikään salaisuus, et mun kaveri on entine nikki Kynis, mut ei se enää sitä nikkii käytä.

Sit mää juttelin sen kans, eikä sekään ollu ennen kuullu sanaa koipimies. Mikä on koipimies? Mist sana juontuu? Mitä tekoo sillon inkarnaatioilen kans? Eiks inkarnaatio tarkota muinaisen filosofian ajatusta, et henkiolento tulee aineelliseks?

Suutuiks sää siitä, et mää pilin mahollisena, et sää oot se tahkonvääntäjä? Sit mää kysyin, et muistaaks se, et tahkonvääntäjä ois niiku veminiskii, mut ei se muistanu. Sit se sano, et sillä tytöllä kyl viraa, mut se kielsi sillei niiku turvallisuussyistä sanomasta sitä netissä, niet en sitte sano.

• Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

#Kuule Kynis ... #
        Ei soo mikään salaisuus, et mun kaveri on entine nikki Kynis, mut ei se enää sitä nikkii käytä.

Sit mää juttelin sen kans, eikä sekään ollu ennen kuullu sanaa koipimies. Mikä on koipimies? Mist sana juontuu? Mitä tekoo sillon inkarnaatioilen kans? Eiks inkarnaatio tarkota muinaisen filosofian ajatusta, et henkiolento tulee aineelliseks?

Suutuiks sää siitä, et mää pilin mahollisena, et sää oot se tahkonvääntäjä? Sit mää kysyin, et muistaaks se, et tahkonvääntäjä ois niiku veminiskii, mut ei se muistanu. Sit se sano, et sillä tytöllä kyl viraa, mut se kielsi sillei niiku turvallisuussyistä sanomasta sitä netissä, niet en sitte sano.

Nii, ja sit niiku unehtu sanoo, et meilän molempien mielestä sekä veminiskit et soviniskit on vinksahtanei tyyppei, jotka tykkää parjata toisee sukupuolee.

• Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

Mun yks hyvä ystävä, jonka kans me käytetään samaa tietokonetta, kävi yliopistos latviantunneil. Oppikirjassa kerrottiin sikäläinen herkku, ābolu un brūkleņu ievārījums eli omppu-puolukkahillo.

Ja sit se se kokeili ja herkuttu siihen ja sit määkin. Sitä muuten myylään Latvilassa joka ruokakaupassa, ja sitä valmistaa useet niiku tehtaat.

Ja se mitä mä latvian riikassa ihmettelin, kun joka paikassa luki vasara, mutta se olikin eri asia.

• JeroP kirjoitti:

Ja se mitä mä latvian riikassa ihmettelin, kun joka paikassa luki vasara, mutta se olikin eri asia.

Mää en ny oikeen bonjaa. Sehän tarkottaa 'kesä'. Mää oon kyl käyny siel monee kertaa. Mut emmää oo huomannu semmosee. Mut se kyl näytti vähän hassulta, ku viinakaupan ikkunassoli kyltti, et Stiprie dzērieni stipriem vīriešiem eli Vahvoja juomia vahvoille miehille.

• Anonyymi

Perhanan hifisti. Minä laitan aamupuuroni vain voisilmän. Kun kesä saapuu ja voi taas pyöräillä, niin täytyypä hakea sitä lidlin puurohiutaleita.

Nyt olen syönyt s-ryhmän kotimaista merkkistä.
      >simiti<

• Anonyymi

Olen pari kertaa kokeillut Lidlin kaurahiutaleita, mutta kummassakin paketissa oli pohjaanpalaneen makuisia hiutaleita. Kotimaista-hiutaleet ovat olleet aina tasalaatuisen hyviä.

Enkä polttanut itse Litukan puuroa pohjaan!

xLiner

• Anonyymi

Kotimaista pikakaurahiutaleista olen vuosia keittänyt kaurapuuroa, mutta sitten huomasin Lidlissä piakkaurahiutaleita, jotka ovat lisäksi edullisempia 500g: 0,39€, kun taas
        kotilmasta pikakaurahiutaleet 700g: 1,38€.
        Minun mielestä lidlin pikakaurahiutaleista tulee maukkaampi kaurapuuro.

Yleensä meikäläisen kaurapuurosta tulee paksumpaa, kun liikaa laitan hiutaleita, mutta
        lorautan sitten sekaan kylmää vettä ja kauhon lautaselle, niin ei ole liian kuumaa.
        Parhaita kaurapuuron päälle ovat marjat, kun ne on vielä hieman kohmeisia.

Unohtui listalta punaherukat ja karpalot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotimaista pikakaurahiutaleista olen vuosia keittänyt kaurapuuroa, mutta sitten huomasin Lidlissä piakkaurahiutaleita, jotka ovat lisäksi edullisempia 500g: 0,39€, kun taas
        kotilmasta pikakaurahiutaleet 700g: 1,38€.
        Minun mielestä lidlin pikakaurahiutaleista tulee maukkaampi kaurapuuro.

Yleensä meikäläisen kaurapuurosta tulee paksumpaa, kun liikaa laitan hiutaleita, mutta
        lorautan sitten sekaan kylmää vettä ja kauhon lautaselle, niin ei ole liian kuumaa.
        Parhaita kaurapuuron päälle ovat marjat, kun ne on vielä hieman kohmeisia.

Unohtui listalta punaherukat ja karpalot.

Mun kaurapuuroni seassa on mm. soijaproteiinia ja tällä hetkellä chiansiemeniä. Maidon kanssa syön. Teen useamman lautasellisen kerralla ja jääkaappiin.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun kaurapuuroni seassa on mm. soijaproteiinia ja tällä hetkellä chiansiemeniä. Maidon kanssa syön. Teen useamman lautasellisen kerralla ja jääkaappiin.

xLiner

Äks laineri joo-o.

Tiedetään, että soija lisää myös kehon estrogeenipitoisuuksia.
        Koska miehillä testosteronia on huomattavasti estrogeenia enemmän, tämä estrogeenin lisäys voi aiheuttaa muun muassa siittiösolujen heikkenemistä.
        Lisäksi estrogeenin lisääntyminen miehillä on muuttanut kehon koostumusta naismaisemmaksi siten, että myös takapuoleen ja reisiin on alkanut kertyä enemmän rasvaa.

Miehille kasvaa tissit jos soijaa syö liikaa.

Miesten soijan käyttöön lisäravinteena kannattaa kiinnittää huomiota
        https://yle.fi/a/3-9163084

Ettäs, soija pois ja ota kaljaa!

• Anonyymi

Kertokaa minulle miksi "kauraleseet", jotka siis ovat käytännössä vähemmän putsattuja kaurahiutaleita, ovat kalliimpia kuin kaurahiutaleet?

• Anonyymi

Niillä on vähemmän menekkiä, niiden valmistus on erilaista kuin hiutaleiden?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä on vähemmän menekkiä, niiden valmistus on erilaista kuin hiutaleiden?

xLiner

Joku valmistusmääräjuttu sen lienee pakko olla. Minusta hyvin harmillista, sillä ovat ainoita, joista puuroa voisin tehdäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku valmistusmääräjuttu sen lienee pakko olla. Minusta hyvin harmillista, sillä ovat ainoita, joista puuroa voisin tehdäkin.

Korpelalla on Kaurakuitunen. Sitä hiutaleiden sekaan niin ajaa melkein saman asian.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korpelalla on Kaurakuitunen. Sitä hiutaleiden sekaan niin ajaa melkein saman asian.

xLiner

Ei sen lopputuloksen hinta ole sen halvempi , kun siitä hinnasta nyt lähdettiin liikkeelle. 🙂

Eikä kyllä lopputuloskaan ole yhyä hyvä, kun tuon on rakenteeltaan tuollaista "jauhoa". Leivontaan ihan ok, mutta en mä itse tuosta puuroa tekisin

• Anonyymi

Vähemmän puhdistetut on aidompaa tavaraa, siksi se on kalliimpaakun lese on laadukkaampaa ravintoa. Laatu maksaa.

Kauralese on kauppojen normivalikoiman terveeellisin kaura-jaloste puuroihinkin.

Tätien ja dinojen aviisi kertoo:
        https://www.apu.fi/kysymykset/kauran-terveellisyys-leseet-hiutaleet-ja-sydan-apu-klinikka

Kauraleseet sisältävät selvästi enemmän kuitua kuin kaurahiutaleet, erityisesti juuri sitä hyvää beetaglukaania. Lisäksi niissä on vähemmän hiilihydraattia ja enemmän proteiinia.

Kauraleseissä on kuitua noin 18 g/100 g ja kaurahiutaleissa 10 g/100 g. Kauraleseissä on hiilihydraattia 52 g/100 g, kun taas hiutaleissa 60 g/100 g. Kauraleseiden proteiinipitoisuus 16 % ja kaurahiutaleiden 14 %. Molemmissa on noin 7 % rasvaa.

T. oon toi soijan tönijä

• Anonyymi

Tosi on ja mikä parasta, Lidlin kaurahiutaleissa ei ole inhottavaa kepulaista sivumakua.

• Ommuuten ollu sillei niiku virkistävä päivä.

• Anonyymi

Millaista on sitten se tuorepuuro, johon tulee kaurahiutaleita, kauramaitoa, siemeniä ja laitetaan yöksi jääkaappiin?
      Eihän se kaurapuurolta maistu???

• Anonyymi

pitaapa kokeilla kaulapuuloa 🦝

• Ouh minäkin pistän marjoja ja kyllä puuroa aamusin ja chian sienemiä lisään.

• Anonyymi

Tuossa taannoin sain kaurapuuroa aamupalaksi sairaalassa. Tulihan se väkisin syötyä, kun nälkäkin oli vaan en mitenkään kyllä voi kuvailla hyväksi. Mielummin syön kaurani leipänä. 🙂

Jasu

• Anonyymi

Luulotautista porukkaa melkein palsta täynnä. Se on kauraa. Liiskattuna kaurahiutaleita. Ihan samaa tavaraa riippumatta siitä minkäväriseen paperiin ne on kääritty.

• Anonyymi

Peilin hankintaan siellä kun se joka haukkuu on itse jne.

Kaurasuurimo, kauralese ja kaurahiutale on eri asioita. Ja mä oon stadilainen to the core.

-Kaurasuurimot ovat kokonaisia, pulleita kauran jyviä, eivät siis litistettyjä hiutaleita.
        -Kauralese valmistetaan kauranytimen uloimmista kuorikerroksista höyryttämällä kauranytimet ja erottamalla niistä lese.
        -Kaurahiutale valmistetaan kauranjyvistä, jotka esikypsytetään, leikataan ja litistetään hiutaleiksi.
        - Pikakaurahiutaleet valmistetaan leikatuista kauranjyvistä, jotka esikypsytetään ja litistetään ohuiksi hiutaleiksi.

Ettäs tiiät!

• Anonyymi

Lidlissä en käy, joten on jäänyt maistamatta. Nykyisin Fazerin Alku-puuroja tulee syötyä. Maustamattomia, sekä hedelmä/marja-versioita. Perus mikropuuroon lisään pakastemarjoja itse ennen kypsennystä ja sitten maapähkinävoita niskaan. Hyvä aamupala, mutta en minä sitä maun takia syökään.

• Se Lidlin kivimylly pikakaurapuuro on ihan suomalaista puuroo. Monella on se harhakäsitys, että kaikki lidlin tuotteet tulee saksasta. Ja toinen virhekäsitys on että Pirkka tuotteet on suomalaisia, mutta näin ei ole. Törkeesti ratsastaa suomalaiset kaupat suomalaisuudella. Siksi käytänkin paljon Lidliä ja paketista tarkastan että on suomalaista.

• Anonyymi

Se on myllykivi, ainakin se äppi-kupongin ilmainen kaurahiutalepaketti, kotimaista kauraa.

Ja olispa valtaosa lidlin tuotteista Saksasta ja muilta mailta eikä saarioitsapirkkaavaliotamyllynparasta jne!

**tuttaa kun ruokaostoksia pitää tehdä amazonin kautta, stana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on myllykivi, ainakin se äppi-kupongin ilmainen kaurahiutalepaketti, kotimaista kauraa.

Ja olispa valtaosa lidlin tuotteista Saksasta ja muilta mailta eikä saarioitsapirkkaavaliotamyllynparasta jne!

**tuttaa kun ruokaostoksia pitää tehdä amazonin kautta, stana.

Keppas kappanaa! Myllynkivi onkin Myllyn paras.

https://corporate.lidl.fi/vastuullisuus/vuoropuhelu/kotimaisuus/myllyn-paras

Kotimaista on.

• Anonyymi

Ainoastaan riisipuuro on hyvää muut on aivan kauheeta pa...a.Hyi alkaa oksettaa kun edes mietin

• Anonyymi

Riisistä saakin mainiota kaurapuuroa, nami nami.

• Anonyymi

Riisiä rupesi tulemaan Venäjän vallan aikana 1800-luvun puolivälissä. Ihmisillä on ollut aina makeannälkä, ja riisi on hiukan makeampi kuin suomalaiset viljat. Karjalanpiirakoissakin riisi pian syrjäytti ohran. Perunapiirakka osittain jäi. Vaimoni on kotoisin Luodogan meren Mantšinsaarelta läheltä Valamoa.

Yritin turhaan saada hänen äitiään leipomaan ohrapiirakoita, mutta ei hän voinut käsittää. Leipoi vain 'parasta', eli riisipiirakoita.

-ex-Kynä.mi

• Olen jo pari vuotta aloittanut aamuni Fazerin ALKU Sadonkorjuupuurolla 1+1 min mikrossa.
      Päälle pakastettuja mustaviinimarjoja, jotka sulavat sopivasti oltuaan hetken kuuman puuron päällä. - Minusta on aina hyvin epämukavaa, jos hotelleissa ei ole mitään puuroa aamupalalla.

• Anonyymi

Millaisessa paketissa? Onko ne niitä valkoisia paketteja missä vain mustaa tekstiä?

Mulla on kaapissa sininen paketti lidlin kaurahiutaleita mitkä sain kupongilla ilmaiseksi. Avaamaton paketti vieläkin. :D

• Anonyymi

Luomujugurtti 10 % parasta paljaaltaan

Niiiin hyvää

Ei lisukkeita

Eri maku

• Koskahan s ryhmä keksii sen mitä kesko jo toteuttaa. Että se kotimaista on vaan tuotemerkki, eikä sen oikeesti tarvi olla kotimaista.

• Anonyymi

Balkkanilla kasvatettua kauraa tietysti, sakujen valikoimassa?☠️

• Anonyymi

Kitjoitin että laitan puuroni voisilmän. Juntti ätmi mode poisti sen ja rikkoi omia sääntöjään.

>simiti<

• Anonyymi

Kitjoitin että laitan puuroni voisilmän. Juntti ätmi mode poisti sen ja rikkoi omia sääntöjään.

>simiti>

• Anonyymi

>simiti<

• Anonyymi

Säästetään sähköt ja lämmin hanavesi riittää. Sitä tulee seinästä.

• Anonyymi

>simiti<

• Anonyymi

Siis mun aamupuurossa on soijalattee, chiaansiemenii, itui, marsun heinää, kauramaitoo ei lehmänmaitoo mä oon niin vihree, en tiedä edes mikä lehmä on olen niin vihree, että itteenikin oksettaa, linnunsiemenii, myslii, auringonkukansiemenii, talipalloi heinäitui siis lattee soijaa tsiiaa hitti itui siis mikä ees aamupuuro on mä oon niin vihree heittäkääs lisää myslii ja jotain silppuu!

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4215
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1944
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      446
      1739
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      55
      1375
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      464
      1300
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    Aihe