Suomalaisten ulkonäkö

Anonyymi-ap

Minulle on tullut täysin suomalaisena ihmisenä mieleen, ja minun sukuni on varmuudella täysin suomalaisia 1800- luvulle asti. (sukututkimus on tehty)

Eli olen täysin suomalainen mieshenkilö, ja minulla on ruskeat silmät/ hiukset, eli en näytä täysin normaalilta suomalaiselta. Minulta on jopa monta kertaa kysytty, että olenko suomalainen? Koska suomalaisilla on yleensä sininet/ vihreät silmät sekä vaaleat hiukset.

Minulle tuli tällainen ajatus mieleen, että onko Italiassa sama juttu, että siellä ihmetellään kovasti, jos jollain ihmisellä on siniset silmät ja vaaleat hiukset, että onko hän Italialainen vai joku muu?

Tämä henkilö on nimeltään Giovanni Lompardo Radice, ja tuntuu oudolta, että hän näyttää enemmän suomalaiselta kuin minä, vaikka olen syntynyt suomessa.

Ihan turha kysyä jotain että olenko romani/ manne niin en ole, vaan vanhempani ovat molemmat yliopiston suorittaneita

10

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Halusin ottaa tämän asian esille sen vuoksi, että Italiassa huomattavan suuri väestö on ihmisiä, joilla on ruskeat silmät/ hiukset.

      Niin jos on Italialainen henkilö, jolla on siniset silmät ja vaaleat hiukset, niin onko se jotenkin omituinen juttu. Kuten esimerkiksi tämä Giovanni Lompardo Radice

      Vai onko Suomi ainoa maa, jossa ihmetellään silmien ja hiusten värien perusteella, onko joku suomalainen?

      Olen pahoillani tästä, mutta olen tosissani

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­­­N­­y­­m­­f­­­o­m­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Olkaa onnellisia, jotka olette mielestänne juuri sen näköisiä kun haluatte olla. Olen 40 nainen ja minua luullaan venäläiseksi ja saan rumia katseita, johtunee maailman tilanteesta. Siniset silmät ja täysin suomalainen olen siis, mutta voimakkaat kulmat ja terävä, sekä kookas nenä.

      • Anonyymi

        Kaikista naurettavinta tässä tilanteessa on se, että kun minulta on joskus kysytty että "olenko täysin suomalainen", niin mielestäni kysyjän pitäisi jo tuossa vaiheessa tietää, että minkämaalainen sitten olen, jos en ole suomalainen. Ei ole ikinä osannut vastata. En kuitenkaan valita, koska olen muutoin tyytyväinen ulkonäkööni. En tiedä, onko tämä "yleistä vainoharhaisuutta", mutta minulla on joskus harvoin tunne, että joku täysin ventovieras ihminen katsoo minua jotenkin vihaisesti. En siis kuvittele että se liittyisi henkilökohtaisesti minuun, vaan ainoastaan siihen että en ole ihan "perussuomalaisen" näköinen. Varsinkin vuoden 2015 jälkeen, kun Suomeen tuli 30 000 pakolaista.

        Kuitenkin suosittelen kaikkia ihmisiä ottamaan järjen käteen, myös koskee itseäni


    • Anonyymi

      Minä olen vaaleahko, mutta todella monet luulevat ulkomaalaiseksi. Etenkin toiset ulkomaalaiset.

      Kysyn syytä, he sanovat ei se väri vaan kasvojen perusteella näytän aasialaiselta. He sanovat suomalaiset eivät todellakaan näytä aina ulkomaalaiselta kasvoista vaikka olisi mustat hiukset

      Myös kiharat hiukset, ja 16 v kampaajakin sanoi etteivät minun hiukset ole suomalaista laatua, vaan hyvin ulkomaalaista vaikka väri kuin suomalaisella. Se sano äärimmäisen harvinaista, että suomalaisella tällaiset. Usein on osittain ulkomaalainen tälläisessä tapauksessa.

      • Anonyymi

        Pitäisikö jopa sanoa, että kehitysvammainen katsoo ainoastaan silmien ja hiusten väriä? Mutta sellainen henkilö joka ei ole kehitysvammainen, niin katsoo myös kasvonpiirteitä?


    • Anonyymi

      Toki olet oikeassa, monet jotka tummempi luonnostaan perivät tumman ominaisuuksia.

      Minua luullaan myös niin kovasti ulkomaakaiseksi, etteivät kaikki usko että minun ihoni luonnostaan vaalea.

      • Anonyymi

        Mutta eikö Italiassa kaikilla ihmisillä pitäisi olla ruskeat silmät ja ruskeat hiukset? Tiedän historiaa kuitenkin, että Italia on kuulunut myös Itavaltaan, että johtuuko se Itävallasta, että Italiassa on ihmisiä, joilla on siniset silmät ja vaaleat hiukset?


    • Joskus olen kuullut, että yleinen stereotypia suomalaisista on se, että kaikilla suomalaisilla on vaaleat hiukset ja siniset silmät. Mä tiedän ihan kantasuomalaisia tyyppejä, joilla on luonnostaan tummanruskeat hiukset ja silmät, sekä hieman tummasävyinen iho. Heitä on varmasti luultu ulkomaalaisiksi ja olen saattanut itsekin miettiä, että juontavatko heidän juurensa jonnekin muualle päin maailmaa.

      Uskon kyllä, että ulkomailla mietitään samoin, jos jollakin on keskivertoa tummemmat/vaaleammat piirteet.

      Mä itseasiassa yks päivä törmäsin erääseen mieheen, joka näytti mielestäni ihan suomalaiselta, vaaleaihoinen jne. ja sitten kuulin että hän on Etelä-Afrikasta kotoisin.
      Jäin sitä pohtimaan, että ovatko kuinka harvinaisia tapauksia, että Etelä-Afrikassa ihan kantaväestöön kuuluva on vaaleaihoinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe