Kimpparatkonnasta

Minulla on suuri kokemus Magmasta kimpparatkonnan työkaluna. Kaikkein suurin apu sillä on siinä, että näkee, mitä virheitä joku ratkoja on tehnyt. Jos ristikoista vain puhelimella juttelee tai niiden ongelmia tuo esille nettifoorumeissa, ristikoihin jää helposti ratkontavirheitä.

Joskus olen itse jumiutunut ratkonnassani, koska olen tehnyt ratkontavirheen. Myös minua on joitakin kertoja nettituttu auttanut huomaamaan virheeni.

Jotta ristikoita saisi oikein ratkottua, kannattaa luoda nettikimppoja ja hakea jonkun kimpan jäsenen ristikko Magmaan.

Se auttaa erityisesti Punaisen Pelikaanin ja Iisakin ristikoiden palkintokisoihin osallistuvia, sillä pienikin ratkontavirhe tarkoittaa sitä, että ristikolla ei voi saada rahapalkintoa. Ei auta, jos saa ratkaisusanan muutamaan kohtaan, mutta sen jälkeen ristikkoon jää yksikin ratkontavirhe..

Näkemättä toisen ristikkoa on hankala varmistua siitä, että ristikko on oikein ratkottu. Magma tuo ristikon kaikkien nähtäville kuin oltaisiin pöydän ääressä - Magma on ikään kuin yhteinen ratkontapöytä, jonka ympärille voi kokoontua niin isolla porukalla kuin haluaa. Kuten pöydän ääressä, asioista voi jutella - tosin yhtämittainen puheaika ilmaisversiolla on rajoittua.

En nyt vaan ymmärrä, miksei Kolmiokirja esim Sirkun Iisakin palstalla tai Ristikkoakatemia omalla palstallaan IS:ssä voisi kerto tästä virtuaalisesta ratkontapöydästä. Valitettavasi Sanariin foorumissa ja SK:n ristikkopalstalla ei ole toiveita asian esille tuomiseen.

Ilman Magmaa auttaminen olisi kankeampaa, sillä jos joutuisi pahaan pulmaan, ristikoita pitäisi lähetellä s-postilla tai tallentaa väliaikaisesti Google Driveen. Kutsuminen samaan pöytään on auttanut minua paljon.

Magman mainostaminen saattaisi olla keino houkutella nuoria mukaan, muistuttaahan siinä ristikon ratkominen esim. WhattsApin ja somen käyttöä.

Onhan se vähän opettelua vaativa, mutta parempaa virtuaalista kimpparatkontatyökalua ei tällä hetkellä ole tarjolla. Tietenkin olisi kiva, jos tähän olisi helppokäyttöisempi sovellus. En nyt usko, että varsinkaan nuorille se on liian vaikea käyttää.

46

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkien ratkojien on syytä ruveta käyttämään Magmaa. Muuten ei hyvä heilu.

      • Tuo on pilkallinen kommentti, mutta siitä saattaa olla valtava apu silloin, kun ristikon ratkonta menee jumiin virheratkontojen takia. Ulkopuolinen huomaa virheet helpommin kuin ratkoja itse, sillä ratkoja saattaa jäädä jumiin virheellisiin ajatuskulkuihin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuo on pilkallinen kommentti, mutta siitä saattaa olla valtava apu silloin, kun ristikon ratkonta menee jumiin virheratkontojen takia. Ulkopuolinen huomaa virheet helpommin kuin ratkoja itse, sillä ratkoja saattaa jäädä jumiin virheellisiin ajatuskulkuihin.

        Oikeinko oikeasti väität, että Magma on oikea ratkaisu tähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeinko oikeasti väität, että Magma on oikea ratkaisu tähän?

        Kyllä. Siitä on virheiden löytymiseen ollut paljon apua. Kun näkee toisen ratkonnan, myös ratkontavirheet näkee. Ne voi kirjaimen tarkkuudella kertoa ja siten kimpassa olevan ratkojan on mahdollista alkaa niitä korjaamaan.

        Pelkällä soitolla ei kysyjän välttämättä tulisi kysyttyä kohdista, jossa hänellä on ratkontavirheitä. Näin on oikeasti käynyt. Joku on lähennyt ristikoita, joissa on virheitä muualla kuin kysytyssä kohdassa. Ilmsn Magmaa virheet olisivat ristikkoon jääneet.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä. Siitä on virheiden löytymiseen ollut paljon apua. Kun näkee toisen ratkonnan, myös ratkontavirheet näkee. Ne voi kirjaimen tarkkuudella kertoa ja siten kimpassa olevan ratkojan on mahdollista alkaa niitä korjaamaan.

        Pelkällä soitolla ei kysyjän välttämättä tulisi kysyttyä kohdista, jossa hänellä on ratkontavirheitä. Näin on oikeasti käynyt. Joku on lähennyt ristikoita, joissa on virheitä muualla kuin kysytyssä kohdassa. Ilmsn Magmaa virheet olisivat ristikkoon jääneet.

        Tosin olisin niitä iBisOaintX:ssäkun voinut käsitellä. Mutta kun Magma toimii nettiselaimessa, ristikoissa auttaminen toimii kivemmin kuin selaimella + erillissovelluksella. ibisPaintX:ään en voi kutsua nettikavereita kimppaan vaan olen yksin. Magma on paljon parempi spuneuvo kuin tavanomainen piirrosohjelma.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä. Siitä on virheiden löytymiseen ollut paljon apua. Kun näkee toisen ratkonnan, myös ratkontavirheet näkee. Ne voi kirjaimen tarkkuudella kertoa ja siten kimpassa olevan ratkojan on mahdollista alkaa niitä korjaamaan.

        Pelkällä soitolla ei kysyjän välttämättä tulisi kysyttyä kohdista, jossa hänellä on ratkontavirheitä. Näin on oikeasti käynyt. Joku on lähennyt ristikoita, joissa on virheitä muualla kuin kysytyssä kohdassa. Ilmsn Magmaa virheet olisivat ristikkoon jääneet.

        Sama tietenkin koskee esim. tätä sivustoa. Jos vain kertoo ongelmakohdat, voi ristikkoon jää virheitä, joista ei tajua'edes kysyä, Ilman toisen ristikon näkemistä on toisen ratkojan mahdon varmistaa, että ristikko on oikein ratkottu. Punaisen Pelikaanin ja Iisakin ristikouden kohdalla ristikon pitäö olla täysin oikein ratkottu, jotta voi osallistua palkintokisaan.


    • Idea kimpassa käytännössä on se, että yksi ottaa päävastuun. Hän tekee ristikkoon myös korjauksia, jos on ratkottu väärin. Kimpasta voi välillä poistua, jos haluaakin ratkoa ristikon itse eteenpäin.

      Ristikon voi myös ratkoa sormin piirtöen loppuun asti Magmassa. Jos on sopivan kokoinen kosketusnäyttölaite (n. 10-16 tuuman laite), sormin piirtely ei suuresti eroa kynällä piirtämisestä.

    • Johdannossa kirjoitin:
      "En nyt vaan ymmärrä, miksei Kolmiokirja esim Sirkun Iisakin palstalla tai Ristikkoakatemia omalla palstallaan IS:ssä voisi kerto tästä virtuaalisesta ratkontapöydästä."
      Noihin myös otin yhteyttä, että asiastavtehtäisiin juttu.

    • Anonyymi

      En nyt pysty kunnioittamaan sellaisia ratkojia, jotka eivät käytä Magmaa.

      • Anonyymi

        Tuota en kirjoittanut, mutta niin olisin voinut kirjoittaa. Tottahan se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota en kirjoittanut, mutta niin olisin voinut kirjoittaa. Tottahan se on.

        2024-01-30 22:19:38 ja 2024-01-31 06:05:23 ovat ilkeämielisen matkijan kommrntteja. Matkija haluaa pilata säikeen.

        "En nyt pysty kunnioittamaan sellaisia ratkojia, jotka eivät käytä Magmaa." ei toki pidä paikkaansa. Magma on kimpparatkontatyökaluna hyvä, mutta eivät kaikki kimppassa ratko. Joka ratkoo kimpassa, Magma voidaan kokea liikaa käytön opettelua vaativana. Ohjelmalle on siksi käyttöönottokynnys. Mutta joka viitsi käytön opetella, ohjelmasta on etäkimppatatkonnassa paljon hyötyä. Hyödyt plen jo selittänyt.

        Pitää myös saada tuotua järkevän kokoinen ja riittävästi oikean muotoinen kuva. Erittäin ison kuvan tuoti kuvakokoa määrittämättä voi johtaa ohjelman takkuamiseen. Jos tuo kuvan muita ohjelmia käyttämättä, pitää valita esivalinnoista kuvakoko tai määrittää kuvakoko, johon ristikkokuvan tuo. Jos ei käytä esivalintoja, tässä on hieman työtä. Voi olla monelle liian hankalaa.

        Ohjelma ikävä puoli on se, että kerran luotua kuvaa ei voi skaalata eikä linjavääristymiä korjata. kuten voi ibisPaintX:ssä. Itse skaalaan ja korjailen kuvia usein em. ohjelmassa ennen kuin tuon ne Magmaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        2024-01-30 22:19:38 ja 2024-01-31 06:05:23 ovat ilkeämielisen matkijan kommrntteja. Matkija haluaa pilata säikeen.

        "En nyt pysty kunnioittamaan sellaisia ratkojia, jotka eivät käytä Magmaa." ei toki pidä paikkaansa. Magma on kimpparatkontatyökaluna hyvä, mutta eivät kaikki kimppassa ratko. Joka ratkoo kimpassa, Magma voidaan kokea liikaa käytön opettelua vaativana. Ohjelmalle on siksi käyttöönottokynnys. Mutta joka viitsi käytön opetella, ohjelmasta on etäkimppatatkonnassa paljon hyötyä. Hyödyt plen jo selittänyt.

        Pitää myös saada tuotua järkevän kokoinen ja riittävästi oikean muotoinen kuva. Erittäin ison kuvan tuoti kuvakokoa määrittämättä voi johtaa ohjelman takkuamiseen. Jos tuo kuvan muita ohjelmia käyttämättä, pitää valita esivalinnoista kuvakoko tai määrittää kuvakoko, johon ristikkokuvan tuo. Jos ei käytä esivalintoja, tässä on hieman työtä. Voi olla monelle liian hankalaa.

        Ohjelma ikävä puoli on se, että kerran luotua kuvaa ei voi skaalata eikä linjavääristymiä korjata. kuten voi ibisPaintX:ssä. Itse skaalaan ja korjailen kuvia usein em. ohjelmassa ennen kuin tuon ne Magmaan.

        Miksi pakotat Magmaa? Kukaan ei halua Magmaa. Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakotat Magmaa? Kukaan ei halua Magmaa. Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?

        Minulla on kaksi nettituttus, jotka pitävät mMagmaa erittäin hyvänä työkaluna ristikon ratkontaongelmien selvittelyyn. Olen heidän kanssa monet ongelmat selvittänyt. Todella paljon ohjelmasta on ollut hyötyä kun olen sivustollani antanut ihmisille ratkontavinkkrjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakotat Magmaa? Kukaan ei halua Magmaa. Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?

        "Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?"

        Iisakin Sirkku ihan kehotti kimpparatkontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kaksi nettituttus, jotka pitävät mMagmaa erittäin hyvänä työkaluna ristikon ratkontaongelmien selvittelyyn. Olen heidän kanssa monet ongelmat selvittänyt. Todella paljon ohjelmasta on ollut hyötyä kun olen sivustollani antanut ihmisille ratkontavinkkrjä.

        Netyituttuni on huomannut ratkontavirheitä, joita en itse oke tullut huomanneksi. Juuri siinä, että ristikkoon ei jäisi ratkontavirheitä, Magmasta on suuri hyöty. Ikävin puoli on opettelun tarve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?"

        Iisakin Sirkku ihan kehotti kimpparatkontaan.

        Kolmiokirjalke oli hyödyksi, että Iisakkua ratkottaisiin kimpassa. Siihen Magma olisi aputyökalu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakotat Magmaa? Kukaan ei halua Magmaa. Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?

        "Miksi pakotat Magmaa"

        En pakota vaan kerron mitä hyötyä siitä oli. Tiedän, että siitä voi olla hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pakotat Magmaa? Kukaan ei halua Magmaa. Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. Viiraako päässäsi?

        "Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. "

        Luulen kyllä, ainakin Kolmiokirja. Ei kai Kolmiokirja hslua Iisakin kuolevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luulet, että sitä julkaisijat haluavat asiakkaiden käyttävän. "

        Luulen kyllä, ainakin Kolmiokirja. Ei kai Kolmiokirja hslua Iisakin kuolevan.

        En nyt vaan pysty kunnioittamaan sellaisia jotka eivät halua edes opetella käyttämään Magmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt vaan pysty kunnioittamaan sellaisia jotka eivät halua edes opetella käyttämään Magmaa.

        En nyt vaan pysty kunnioittamaan sellaisia jotka pummaavat ilmaiseksi ristikoita, eivät saa niitä itse edes ratkaistua ja kiukuttelevat sellaisille, jotka itse ostavat ja ratkovat ristikkonsa, ilman magmoja, laavoja ja muita dopingeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt vaan pysty kunnioittamaan sellaisia jotka pummaavat ilmaiseksi ristikoita, eivät saa niitä itse edes ratkaistua ja kiukuttelevat sellaisille, jotka itse ostavat ja ratkovat ristikkonsa, ilman magmoja, laavoja ja muita dopingeja.

        Ensinnäkin nykyisin ostan ristikoita &IS:n ristikoita).

        En pummaa, vaan minulta pyydetään apua ongelmakohtiin. Pyydän lähettämäön, jos epäilen ratkontavirheitä. Kun viineksi pyysin, lehden ostaneella oli monta ratkontavirhettä. Ilman ristikon lögettämistä kukaan tuskin olisi osannut aittaa riittävästi.

        Auttamiseen menee paljon aikaa. Mikset voi arvostaa sitä?

        "eivät saa niitä itse edes ratkaistua"

        Erityisesti Simbergien kanssa niin voi käydä. Muissa on satunnaisia virheratkontoja, joista seuraa ongelmia.

        "kiukuttelevat sellaisille, jotka itse ostavat ja ratkovat ristikkonsa, ilman magmoja, laavoja ja muita dopingeja."

        Tällä sivustolla doupataan vailla mitään tolkkua. Minä vain yritän maltillisesti auttaa toisia ratkojia.

        Kiukuttelin siitä, että joku Simberg-osaaja ei Simbergin ongelmien kanssa painiskelevia halunnut yhtään auttaa. Pihtaajaa ei lopulta tarvittu, mutta meni tolkuton aika erään ristikon ratkontaan.

        Koska en Simbergejä alusta asti ratko, en haluaisi niin paljon Simbergeihin aikaa pistää kuin viimeksi käytin, jotta voisin auttaa lehden ostaneita. Siksi pyysin Simberg-osaajia Magmaan tulemaan niiden Iisakin ostsneiden avuksi, jotka Simbergin ristikoiden kanssa ovat vaikeuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin nykyisin ostan ristikoita &IS:n ristikoita).

        En pummaa, vaan minulta pyydetään apua ongelmakohtiin. Pyydän lähettämäön, jos epäilen ratkontavirheitä. Kun viineksi pyysin, lehden ostaneella oli monta ratkontavirhettä. Ilman ristikon lögettämistä kukaan tuskin olisi osannut aittaa riittävästi.

        Auttamiseen menee paljon aikaa. Mikset voi arvostaa sitä?

        "eivät saa niitä itse edes ratkaistua"

        Erityisesti Simbergien kanssa niin voi käydä. Muissa on satunnaisia virheratkontoja, joista seuraa ongelmia.

        "kiukuttelevat sellaisille, jotka itse ostavat ja ratkovat ristikkonsa, ilman magmoja, laavoja ja muita dopingeja."

        Tällä sivustolla doupataan vailla mitään tolkkua. Minä vain yritän maltillisesti auttaa toisia ratkojia.

        Kiukuttelin siitä, että joku Simberg-osaaja ei Simbergin ongelmien kanssa painiskelevia halunnut yhtään auttaa. Pihtaajaa ei lopulta tarvittu, mutta meni tolkuton aika erään ristikon ratkontaan.

        Koska en Simbergejä alusta asti ratko, en haluaisi niin paljon Simbergeihin aikaa pistää kuin viimeksi käytin, jotta voisin auttaa lehden ostaneita. Siksi pyysin Simberg-osaajia Magmaan tulemaan niiden Iisakin ostsneiden avuksi, jotka Simbergin ristikoiden kanssa ovat vaikeuksissa.

        Me Simberg-osaajat ei magmoja tarvita. Harjoittelu tekee mestarin Simbergeissäkin, joten kipinkapin kaupoille, vanhoja Iisakkeja ja Sanaseppoja saa tilaamalla. Hetken kun vaivaudut harjoittelemaan, niin ei ole tarvetta kiukutella osaamattomuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me Simberg-osaajat ei magmoja tarvita. Harjoittelu tekee mestarin Simbergeissäkin, joten kipinkapin kaupoille, vanhoja Iisakkeja ja Sanaseppoja saa tilaamalla. Hetken kun vaivaudut harjoittelemaan, niin ei ole tarvetta kiukutella osaamattomuuttaan.

        Kaikki Iisakin osyaneet eivät ole Simberg-osaajia. Heille muutaman hengen Magma-ryhmä olisi avuksi. Siihen saa neljän eti henkilön ratkonnan esille omaksi "diakseen". Näin ollen joku ryhmän jäsen voi saa YKSILÖLLISEN avun, jos ei halua, että näkee toisten ratkontoja.

        Kuten totesin Iisalin ristikot SUOSITTELEE kimpparatkontaa. Kolmiokirja ei edes ajaytele niin, että lehti pitäisi aina yksin ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Iisakin osyaneet eivät ole Simberg-osaajia. Heille muutaman hengen Magma-ryhmä olisi avuksi. Siihen saa neljän eti henkilön ratkonnan esille omaksi "diakseen". Näin ollen joku ryhmän jäsen voi saa YKSILÖLLISEN avun, jos ei halua, että näkee toisten ratkontoja.

        Kuten totesin Iisalin ristikot SUOSITTELEE kimpparatkontaa. Kolmiokirja ei edes ajaytele niin, että lehti pitäisi aina yksin ratkoa.

        Mitähän kieltä tuo on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Iisakin osyaneet eivät ole Simberg-osaajia. Heille muutaman hengen Magma-ryhmä olisi avuksi. Siihen saa neljän eti henkilön ratkonnan esille omaksi "diakseen". Näin ollen joku ryhmän jäsen voi saa YKSILÖLLISEN avun, jos ei halua, että näkee toisten ratkontoja.

        Kuten totesin Iisalin ristikot SUOSITTELEE kimpparatkontaa. Kolmiokirja ei edes ajaytele niin, että lehti pitäisi aina yksin ratkoa.

        Tuskinpa mikään lehti on kimpparatkontaa vastaan. Sinä Huuhaa olet vain tehnyt Magmasta kirosanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kieltä tuo on?

        Tapio-Huuhaan uskottavuus on täysi nolla. Miten ihmeessä tuollainen "Putous-hahmo" voi esiintyä sanaristikkojen asiantuntijana kun ei kykene kirjoittamaan edes kolmea sanaa peräkkäin oikein.

        Kaiken kukkuraksi hän ilmeisesti lähettelee siansaksa-emailejä alan todellisille osaajille. Toisaalta ovat varmaankin jo blokanneet kyseisestä osoitteesta tulevat viestit, joten se ei ole iso ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaan uskottavuus on täysi nolla. Miten ihmeessä tuollainen "Putous-hahmo" voi esiintyä sanaristikkojen asiantuntijana kun ei kykene kirjoittamaan edes kolmea sanaa peräkkäin oikein.

        Kaiken kukkuraksi hän ilmeisesti lähettelee siansaksa-emailejä alan todellisille osaajille. Toisaalta ovat varmaankin jo blokanneet kyseisestä osoitteesta tulevat viestit, joten se ei ole iso ongelma.

        Olen yrittänyt kirjoittaa paremmin muualle, joten kirjoitusvirheitä ei niin paljon ole kuin 2024-01-31 14:49:32, jossa on kieltämättä hirveästi kirjoitusvirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa mikään lehti on kimpparatkontaa vastaan. Sinä Huuhaa olet vain tehnyt Magmasta kirosanan.

        Var,aam ainakin este, että Riitta Rustari tai Eki mitään asiasta mainitsisi missään. Toson pyysin, että IS pyytäisi asiasta Ristikkoakatemialta kirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Var,aam ainakin este, että Riitta Rustari tai Eki mitään asiasta mainitsisi missään. Toson pyysin, että IS pyytäisi asiasta Ristikkoakatemialta kirjoitusta.

        Olen sata- taino, korotetaan, olen tuhatvarma, että jos jokin sovellus löisi läpi niin, että siitä tulisi laajalti käytetty "kimppaohjelma", niin se muuttuisi alta aikayksikön maksulliseksi, koska ilman muuta ohjelman kehittäjä haluaisi hyödyntää suosion.

        Tapion maineen tuntien sitten takki kääntyisi ja alkaisi kampanja että ei sitä kannata käyttää koska se tuo kustannuksia eikä se lopulta edes niin hyvä ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sata- taino, korotetaan, olen tuhatvarma, että jos jokin sovellus löisi läpi niin, että siitä tulisi laajalti käytetty "kimppaohjelma", niin se muuttuisi alta aikayksikön maksulliseksi, koska ilman muuta ohjelman kehittäjä haluaisi hyödyntää suosion.

        Tapion maineen tuntien sitten takki kääntyisi ja alkaisi kampanja että ei sitä kannata käyttää koska se tuo kustannuksia eikä se lopulta edes niin hyvä ollutkaan.

        Ohjelma on tehty varsinaisesti toiseen tarkoitukseen, mistä syystä se ei voi olla kovin suosittu opettelemistarpeen vuoksi.

        Ohjelman on maksua vastaan rajoittamaton puheaika. Muistaakseni ilmaisversiossa session maksimi puheaika on puolen tunnin luokkaa. Jos siis kunnolla onnostuu, tulee ostotarve.

        Lisäksi ohjelma tahallisesti hieman laskee laatua. Myös maksimi kuvakoossa on ilmaisversiossa rajoitus, mutta ei kukaan hirveän suuria kuvia mobiililaitteissa käsittelisikään.

        Rajoitteilla se pyrkii saamaan maksavia asiakkaita. Kyllä maksullisuus tavalla tai toisella on tämänkaltaisissa ohjelmissa mukana.

        Puutteista huolimatta käyttökelpoinen apuohjelma, jota minä kyllä käytän ensisijaisena tapana ratkoa ristikoita. Ratkonta muistuttaa hyvin paljon perinteistä paperiratkontaa kun pistää ohjelman käyttöliittymän piilon kun ei sitä tarbitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelma on tehty varsinaisesti toiseen tarkoitukseen, mistä syystä se ei voi olla kovin suosittu opettelemistarpeen vuoksi.

        Ohjelman on maksua vastaan rajoittamaton puheaika. Muistaakseni ilmaisversiossa session maksimi puheaika on puolen tunnin luokkaa. Jos siis kunnolla onnostuu, tulee ostotarve.

        Lisäksi ohjelma tahallisesti hieman laskee laatua. Myös maksimi kuvakoossa on ilmaisversiossa rajoitus, mutta ei kukaan hirveän suuria kuvia mobiililaitteissa käsittelisikään.

        Rajoitteilla se pyrkii saamaan maksavia asiakkaita. Kyllä maksullisuus tavalla tai toisella on tämänkaltaisissa ohjelmissa mukana.

        Puutteista huolimatta käyttökelpoinen apuohjelma, jota minä kyllä käytän ensisijaisena tapana ratkoa ristikoita. Ratkonta muistuttaa hyvin paljon perinteistä paperiratkontaa kun pistää ohjelman käyttöliittymän piilon kun ei sitä tarbitse.

        Eikö sinua nolota ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinua nolota ollenkaan?

        Kirjoitusvurheet nolottavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvurheet nolottavat.

        No hyvä, että edes ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, että edes ne.

        Mitäön noloa en näe Magman esille nostsmisessa kuten minkään muunkaan digitekniikkaan liittyvän asian nostamisen. Ratkontavirheitä tulee minua paremmillekin ratkojille. Ei pikku ratkontavirheissä ole aihetta nolostua - turhan paljon tosin piikittelyistä olen itseeni ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäön noloa en näe Magman esille nostsmisessa kuten minkään muunkaan digitekniikkaan liittyvän asian nostamisen. Ratkontavirheitä tulee minua paremmillekin ratkojille. Ei pikku ratkontavirheissä ole aihetta nolostua - turhan paljon tosin piikittelyistä olen itseeni ottanut.

        Ratkontavirheitä tekee mm. Jaska ja ns. HP, ristikonratkonnan Suomen mestaritkin. Se on ihan inhimillistä. Mutta kun niitä (melkein?) jokaiselle tulee eikä kaikkia edes tajua tehneensä, juuri ratkontavirheiden takia Magmasta voi olla valtava apu ristikoiden selätyksessä. Tämän asian tiedän omasta ja monen muun kokemuksesta. Todistusaineistoa on asiastarunsaasti, mutten voi sitä julkisesti näyttää.


    • "Me Simberg-osaajat ei magmoja tarvita."

      Oikeastaan en ihan usko tuota. Kyllä Simberg-asiantuntijoina itseään pitävät voivat tehdä niissä joskus ratkontavirheitä, joita he eivät tajua ratkontavirheiksi. Asiantuntijakimpassa voisi tarkistaa, onko tullut ratkottua samalla tavalla kuin kaveri.

      Voisin ajatella luovani "treffipalvelun", jossa voisin auttaa luomaan omia Magma-kimppoja.

      Magman suurin heikkous on opettelun tarve. Minulla on ohjesivu ja ohjevideoita, mutta silti kynnys voi olla liian korkea. Harmi, sillä sen tuoma apu ristikko-ongelmien selvittelyssä on monen minta kertaa tullut todistetuksia - todistajia löytyy sivustoltani.

      • Anonyymi

        Ihanaa! Tapsan uusi innovaatio, treffipalvelu, avattaneen Ystävänpäivänä 14.02. klo 14:02 Suomen aikaa. Sen jälkeen mikään ei ole enää kuin ennen. Kuka vain pääsee pian piirtämään kirjaimia omilla sormillaan. Toiveista tulee sittenkin totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa! Tapsan uusi innovaatio, treffipalvelu, avattaneen Ystävänpäivänä 14.02. klo 14:02 Suomen aikaa. Sen jälkeen mikään ei ole enää kuin ennen. Kuka vain pääsee pian piirtämään kirjaimia omilla sormillaan. Toiveista tulee sittenkin totta!

        "piirtämään kirjaimia omilla sormillaan"
        Tuossa on varmaan ivallisuutta, mutta aivan turhaan. Sormet ovat hyvä työkalu ristikon ratkontaan, sillä

        * lasilevyn ja sormen välinen kitka on hyvä; huonoin kitka on Suomen Kuvalehden ja lyijykynän välillä - siihen verrattuna sormin piirtely on yhtä juhlaa!
        - sormi toimii kumina paremmin kuin pyyhekumi lyijykynänjäljen kumittamiseen ja kuulakärkikynän jälkeen verrattava kirjoitus on täysin pois pyyhityävissä
        * lasilevy ei mene puhki kumittamisesta

        Yhtä nättejä kirjaimia kuin kynällä ei saa, mutta asialla ei ole merkitystä ristikoiden ratkonnan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "piirtämään kirjaimia omilla sormillaan"
        Tuossa on varmaan ivallisuutta, mutta aivan turhaan. Sormet ovat hyvä työkalu ristikon ratkontaan, sillä

        * lasilevyn ja sormen välinen kitka on hyvä; huonoin kitka on Suomen Kuvalehden ja lyijykynän välillä - siihen verrattuna sormin piirtely on yhtä juhlaa!
        - sormi toimii kumina paremmin kuin pyyhekumi lyijykynänjäljen kumittamiseen ja kuulakärkikynän jälkeen verrattava kirjoitus on täysin pois pyyhityävissä
        * lasilevy ei mene puhki kumittamisesta

        Yhtä nättejä kirjaimia kuin kynällä ei saa, mutta asialla ei ole merkitystä ristikoiden ratkonnan kannalta.

        Magmassa voi näyttää korjausehdotuksia näppäimistöllä
        kirjoittaen, mutta sillä on vaikea laittaa ihan ruutuihin. Hyvä olisi jonkun osata klsketusmäyttölaitteella ratkontaa sormin piirtäen. Ei se ole vaikeaa. Minäkin hallitsen sen moljoona kertaa paremmin kuin virtiaalinäppäimistöllä kirjoittamisen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Magmassa voi näyttää korjausehdotuksia näppäimistöllä
        kirjoittaen, mutta sillä on vaikea laittaa ihan ruutuihin. Hyvä olisi jonkun osata klsketusmäyttölaitteella ratkontaa sormin piirtäen. Ei se ole vaikeaa. Minäkin hallitsen sen moljoona kertaa paremmin kuin virtiaalinäppäimistöllä kirjoittamisen!

        Mitä jos ei ole kosketusnäyttöä? Miksi pakotat tätä jatkuvasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos ei ole kosketusnäyttöä? Miksi pakotat tätä jatkuvasti?

        Ilman sitä voi käytännössä osallistua keskusteluun ja ehdottaa ratkaisusanoja. Ei kaikkien tarvitsekaan kirjoittaa. Tärkeintä on ratkontavirheiden huomaaminen sekä vinkkien antamine/ratkaisusanojen ehdottaminen.

        En minä pakota - jos et ole kiinmostunut säikeen asiasta, älä lue sitä!

        Omissa Magma-keskusteluissa minä toimin aina "kirjurina", muut ehdottavat mitä kirjoitetaan. Jos kukaan ei suostu "kirjuriksi", homma ei toimi.


    • Mietitäänpäs etäkimpparatkonnan vaihtoehtoja.

      1) Lähetä s-postia - erittäin kankeaa ja hidasta. Kokeillut olen ja tiedän hankalaksi tavaksi.

      2)Kilautata kaverille - kaverisi EI näe ratkontavirheitäsi jos et erikseen lähetä kuvaa ristikostasi. Jos lähetät mukana kuvan, melko käyttökelpoinen, mutta kaverisi ei voi nähdä tekemiäsi koirjauksia ilman, että lähetä uuden kuvan. Kuvan avaamisessa on oma vaivansa.

      3) Käytä WhattsAppia. Siinä voi nähdä ristikon, mutta ei voi tehdä korjauksia ristikoon saman tien. Uuden kuvan lähettäminen tulee mukavammin, kun kavereiden ei tarvitse vaihtaa ohjelmaa.

      Huonompia vaihtoehdot ovat.

      • Anonyymi

        Mihin unohdit ratkojat.fi? Sehän on ultimaattinen kimpparatkontaväline. Ei tarvita mitään Magmoja tai spoilereita. Ei tarvitse sopia mitään aikoja eikä olla vuorovaikutuksessa kaiken maailman ristikkogurujen tai Keisareiden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin unohdit ratkojat.fi? Sehän on ultimaattinen kimpparatkontaväline. Ei tarvita mitään Magmoja tai spoilereita. Ei tarvitse sopia mitään aikoja eikä olla vuorovaikutuksessa kaiken maailman ristikkogurujen tai Keisareiden kanssa.

        Ratkojat.fi on srittäin epäluotettava. Sinne laitetaan paljon ratkontavirheitä. Se ei auta siihen, että voi varmistua siitä, että ristikko on ratkottu oikein.

        Pidän ratkojat.fi käyttöä tämän sivuston käyttöä järkevämpänä siksi, että sieltä voi etsiä apua yhteen vihjeeseen kerralla. Ratkonnan pilaamisen riski spoilauslistojen tai monen ratkaisusan kerralla kertomisen johdalla on erityäin suuri.

        Tämä suvusto erittäin huono apuri niille, jotka haluavat avun yhteen vihjeeseen. tai vain muutamaan. Sivusto pakottaa pilaamaan ratkontoja, koska ratkaisusanoja annetaan massiivisina spoilauslistoina tai ryppäimä.

        En hyväksy ryppäitä ollenkaan, sillä ne ovat aina enemmän tai vähemmän joillekin ratkojille spoilauslistoja.

        Sanarisin foorumi on sekin erittäin paha ratkontojen spoilaaja, jos joku ratkoo ristikoita rakonnan lähetysajan pääryttyä, sillä siellä on joskus aika massiivisia ratkaisusanojen paljastusryppäitä.

        Jos ratkohat.fi olisi vähemmän vurheitä ja sinne enemmän ratkidusanoja laitettaisiin se voisi olla varsin hyvä apu kun yksittäisessä kohdassa ajautuu pulaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe