Erittäin mielenkiintoinen titanic konehuone "documentti"

Anonyymi-ap

Mukana autenttisia kuvia, piirustuksia yms. Osa tietokone simulaatiota, joka tapauksessa erittäin mielenkiintoinen, jos vanhat koneet kiinostaa...

Itselle suurimman kicsit tuli jäötävän kokoisista kattiloista, jotka olivat uskomattoman monimutkaiset vs mitä nähnyt pienempien laivojen kattiloita.

https://youtu.be/4begc_U8ygI?feature=shared

20

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on documentti?
      Jos verrataan Titanicin höyrykattiloita kooltaan ja suorituskyvyltään isoihin voimalaitoskattiloihin, ne ovat melko pikkuruisia laitteita. Aluksen potkuriteho oli yht. vajaa 40 MW joka tarkoittaa vesi- höyryprosessin tuon ajan tyypillisellä noin 37 % hyötysuhteella noin 100 MW kattilatehoa eli suunnilleen samaa polttoainetehoa. Kattiloita oli iso määrä joten yhden kattilan koko ja teho oli muutaman MW luokkaa.
      Maavoimalaitoksilla oli jo tuolloin höyrykattiloita joissa yhden kattilan teho oli suurempi kuin Titanicin kaikkien kattiloiden yhteisteho...

      • Anonyymi

        Minä tulin tähän sivusta lukemaan tuota selvitystäsi kattiloiden ominaisuuksista.

        Erityisesti tuo aloitus ”Mikä on documentti?” Kiinnitti huomiotani.
        En voi välttyä ajattelematta mikä sai sinut aloittamaan tuolla kysymyksellä ja tuon postauksen yleistä sävyä.

        Aloittajan antama selostus ei mielestäni ollut millään tavalla ärsyttävä, joten tuollainen vähättelevä vastaus vaikuttaa melko omituiselta.
        Niin, ja voisin vastata, että tuo” documentti viittaa ilmi selvästi englannin kieliseen sanaan samasta aiheesta.
        Voisimmeko vältää turhaa hiusten halkomista ja toisten nyppimistä, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tulin tähän sivusta lukemaan tuota selvitystäsi kattiloiden ominaisuuksista.

        Erityisesti tuo aloitus ”Mikä on documentti?” Kiinnitti huomiotani.
        En voi välttyä ajattelematta mikä sai sinut aloittamaan tuolla kysymyksellä ja tuon postauksen yleistä sävyä.

        Aloittajan antama selostus ei mielestäni ollut millään tavalla ärsyttävä, joten tuollainen vähättelevä vastaus vaikuttaa melko omituiselta.
        Niin, ja voisin vastata, että tuo” documentti viittaa ilmi selvästi englannin kieliseen sanaan samasta aiheesta.
        Voisimmeko vältää turhaa hiusten halkomista ja toisten nyppimistä, kiitos.

        Olet siis itse se aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tulin tähän sivusta lukemaan tuota selvitystäsi kattiloiden ominaisuuksista.

        Erityisesti tuo aloitus ”Mikä on documentti?” Kiinnitti huomiotani.
        En voi välttyä ajattelematta mikä sai sinut aloittamaan tuolla kysymyksellä ja tuon postauksen yleistä sävyä.

        Aloittajan antama selostus ei mielestäni ollut millään tavalla ärsyttävä, joten tuollainen vähättelevä vastaus vaikuttaa melko omituiselta.
        Niin, ja voisin vastata, että tuo” documentti viittaa ilmi selvästi englannin kieliseen sanaan samasta aiheesta.
        Voisimmeko vältää turhaa hiusten halkomista ja toisten nyppimistä, kiitos.

        Onko tässä jotakin niin suomalaista? Asiallisen vinkin (joka ei tietenkään jokaista kiinnosta) postaajalle ei edes yhtä kiitoksen sanaa löydy videon katsoneiltakaan, sen sijaan kaikenkarvaista vähättelijää ja myötähäpeää herättävää wannabekoomikkoa ryömii koloistaan kommentoimaan viestiä kuin viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis itse se aloittaja.

        Älä nyt ota tuota huomautusta liian raskaasti. Tuo oli kuitenkin aivan asiallisesti annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tässä jotakin niin suomalaista? Asiallisen vinkin (joka ei tietenkään jokaista kiinnosta) postaajalle ei edes yhtä kiitoksen sanaa löydy videon katsoneiltakaan, sen sijaan kaikenkarvaista vähättelijää ja myötähäpeää herättävää wannabekoomikkoa ryömii koloistaan kommentoimaan viestiä kuin viestiä.

        Tuollainen ylimielisyys on täällä endeeminen tapa.
        Minä olen usein ottanut tuollaiseen käytökseen kantaa ja aikaisemmin käytin siinä yhteydessä nimimerkkiä, mutta se muodostui näille änkyröille punaiseksi vaatteeksi, joten olen jättänyt sen pois.

        Mielenkiintoista on havaita, ettei tuollaista kiusaa näe juurikaan muilla länsimaisilla keskustelusivuilla.
        Sitä voisi pitää eräänä niistä merkeistä, jotka kertovat meidän muita myöhäisemmästä puusta laskeutumisen ajankohdasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ota tuota huomautusta liian raskaasti. Tuo oli kuitenkin aivan asiallisesti annettu.

        Kyllä minä nyt otan raskaasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen ylimielisyys on täällä endeeminen tapa.
        Minä olen usein ottanut tuollaiseen käytökseen kantaa ja aikaisemmin käytin siinä yhteydessä nimimerkkiä, mutta se muodostui näille änkyröille punaiseksi vaatteeksi, joten olen jättänyt sen pois.

        Mielenkiintoista on havaita, ettei tuollaista kiusaa näe juurikaan muilla länsimaisilla keskustelusivuilla.
        Sitä voisi pitää eräänä niistä merkeistä, jotka kertovat meidän muita myöhäisemmästä puusta laskeutumisen ajankohdasta.

        Tätä karkeaa käytöstä selittää se, että osa suomalaisista on vahvasti geeni perimältää rutzzakoita, karkeita, julmia örkkejä.

        Ymmärretään heitäkin rassukoita, jotka näin saavat omaa itsetuntoaan kohotettua.

        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä karkeaa käytöstä selittää se, että osa suomalaisista on vahvasti geeni perimältää rutzzakoita, karkeita, julmia örkkejä.

        Ymmärretään heitäkin rassukoita, jotka näin saavat omaa itsetuntoaan kohotettua.

        AP

        Olen suomenruotsalainen ja geenini tulevat aivan jostain muualta kuin Rossijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suomenruotsalainen ja geenini tulevat aivan jostain muualta kuin Rossijasta.

        Oletko tuon ensimmäisen vastauksen julkaisija: ”Mikä on documentti” ?
        Jos näin on, niin olen pahoillani puolestasi.
        Toivottavasti pääset tästä yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tuon ensimmäisen vastauksen julkaisija: ”Mikä on documentti” ?
        Jos näin on, niin olen pahoillani puolestasi.
        Toivottavasti pääset tästä yli.

        Ja ellen ole, oletko sitten hyvilläsi?
        Entä ellen pääse tästä yli, saanko mennä ali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ellen ole, oletko sitten hyvilläsi?
        Entä ellen pääse tästä yli, saanko mennä ali?

        En. Olen pahoillani puolestasi.
        Nyt on sinun pohdittava, miksi noin kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suomenruotsalainen ja geenini tulevat aivan jostain muualta kuin Rossijasta.

        Kait sitten osaat käyttäytyä geniperimäsi mukaisesti ja keskustella leppoisasti, toisia kunnioittavasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tuon ensimmäisen vastauksen julkaisija: ”Mikä on documentti” ?
        Jos näin on, niin olen pahoillani puolestasi.
        Toivottavasti pääset tästä yli.

        Document on Englantia ja luulisi sinun käsittävän docummentin tarkoittavan dokumenttia, joka taas on moniselitteinen sivistys sana, jota avataan enemmän tässä linkissä, jos avaat sen painamalla tummempaa kirjoitusta sormella tai kursorilla klikkaamalla, jos ymmärrät tämän.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dokumentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Document on Englantia ja luulisi sinun käsittävän docummentin tarkoittavan dokumenttia, joka taas on moniselitteinen sivistys sana, jota avataan enemmän tässä linkissä, jos avaat sen painamalla tummempaa kirjoitusta sormella tai kursorilla klikkaamalla, jos ymmärrät tämän.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dokumentti

        Ja miksi oletat hurritaustan tarkoittavan leppoisuuteen taipuvaa perimää? Jos vähänkään perehdyt Ruotsin historiaan noin vv. 1300- 1900, huomaat aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi oletat hurritaustan tarkoittavan leppoisuuteen taipuvaa perimää? Jos vähänkään perehdyt Ruotsin historiaan noin vv. 1300- 1900, huomaat aivan muuta.

        Moniko meistä on tuolloi syntynyt?

        Vietän 6 kk vuodesta Ruotsissa ja siellä ei kukaan rähjää, kuin suomalaiset juopot...

        Vältetään eri puraa, ikävästi sanomista ja yleisesti pahaa mieltä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko meistä on tuolloi syntynyt?

        Vietän 6 kk vuodesta Ruotsissa ja siellä ei kukaan rähjää, kuin suomalaiset juopot...

        Vältetään eri puraa, ikävästi sanomista ja yleisesti pahaa mieltä...

        Tuo lännessä vallitseva elämän tapa tekee siellä asuvat ihmiset terveemmiksi ja pidempi ikäisiksi kuin täällä meillä päin - tutkittu juttu.
        Minäkin yritän matkia sitä, vaikka täältä idästä olenkin peräisin D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lännessä vallitseva elämän tapa tekee siellä asuvat ihmiset terveemmiksi ja pidempi ikäisiksi kuin täällä meillä päin - tutkittu juttu.
        Minäkin yritän matkia sitä, vaikka täältä idästä olenkin peräisin D.

        Juuri näin, olet oivaltanut asian oikein, "itsehillintä" on avain asemassa sivistyneessä käyttäytymisessä.

        Kyllä ruotsalaisillakin pään sisällä varmaan "keittää, mutta osataan hillitä ulosantia vs riidasta elävät yksilöt.

        Hyvää ja pitkää terveellistä ikää sinulle...


    • Anonyymi

      Kommenteissasi 2.2.2024 klo 14:59 ja klo 20.46 sekä 3.3.2024 klo 06:32 toistuvat samat yhdyssanavirheet eli kirjoittaja on yksi ja sama henkilö.
      Kommentoija alkaa myös keskustella itsensä kanssa sillä tuo uusin kommentti juuri näin- alkuineen yrittää olla itsensä kehumista ja yritys esiintyä jonakin toisena henkilönä!

      • Anonyymi

        Havaintosi eivät pidä paikkaansa, sillä minä voin ottaa vain tuosta klo 20.46 kommentista vastuun.

        En kiellä, etteikö tuota mainitsemaasi keskustelukulttuuria olisi täällä esiintynyt, mutta en usko sen olevan laajalti käytössä.

        Jos olet tuo moitinnan kohteeksi joutunut kirjoittaja, niin nyt olisi viimeinkin aika katsoa peiliin ja kysyä itseltään pari kysymystä.

        Korjaan tähän vielä tuon oman yhdyssana virheeni, ettei se jää sinua vaivaamaa.
        Pitää olla, ”elämäntapa”.

        Nyt täytyy tästä lähteä kuntoilemaan, sillä sitäkin harjoitetaan lännessä enemmän kuin näillä nurkilla D.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe