Nuori ihminen nastakengillä

Anonyymi-ap

Se on oikotie rollaattoriin. Lähes kaikkien nuorten luut ja lihat kestävät kaatumisen, mutta nastakenkiä käyttämällä hävität kykysi pysyä pystyssä sitten kun sitä taitoa todella tarvitset, iäkkäänä. Nyt jo nuoretkin raapivat pitkin katuja piikeillään tuhoten oman tasapainonpitokykynsä ennenaikaisesti. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010157170.html

280

6782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kun se kaatuminen keskivertonykynuorella ei edes korkealta putoa, kun leveys on sama kuin pituus.

      • Anonyymi

        Mutta kun energiajuomatölkki läikkyy.


      • Anonyymi

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Täydellinen katastrofi. Ja sitten pitäsi puhua "kehopositiivisuudesta" ja olla moittimatta läskejä ja kunnioittaa kaikenlaisia virheellisiä ruoka- ja liikkumattomuustapoja. Ei puutu muuta kuin, että kohtapuoluoliin alkavat ottaa läskeihinsä jopa tatuointeja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen katastrofi. Ja sitten pitäsi puhua "kehopositiivisuudesta" ja olla moittimatta läskejä ja kunnioittaa kaikenlaisia virheellisiä ruoka- ja liikkumattomuustapoja. Ei puutu muuta kuin, että kohtapuoluoliin alkavat ottaa läskeihinsä jopa tatuointeja!

        Lihavasksi saa sanoa, mutta ei läskiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Melkein kohta yhtä paljon kuin lihavia nuoria miehiä. Keski-ikäisistä ja vanhoista lihavista tietysti puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Kannattaa olla laiha siks ne itseasiassa onki nykyään ku kuntoilevat hoikka on hyvä ja pojat tykkää

        Tai ainki mä


      • Anonyymi

        Pyörähtävät mukavasti pehmuksilleen;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Nuorten tyttöjen tilanne ei ole vielä niin paha kuin nuorten poikien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Lensin kerran liukkaalla tosi komeasti, kunnon ilmalento (oli lumi jään päällä).
        Pudotus lonkan päälle. Veikkaan, että ilman "pehmustetta" olisi ollut kunnon lasku eli lasku verorahoina, lonkkamurtumasta, ehkä pahastakin leikkauksineen, toipumisineen, sairauslomineen. Onneksi oli "pehmustetta".
        Toki, jos yhtään ymmärrät, oli lihava tai laiha, luut murtuu, kallo hajoaa vaikka olisi luuranko.


      • Anonyymi

        Foodora foodora autokaistat autokaistat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Vastasit itse omaan ihmettelyysi lihomisestasi:

        ”Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.”

        Ei kuitenkaan ole kyseessä sairaus vaan aineenvaihdunnan hidastuminen ja energiantarpeen väheneminen. Kun syöt samaan malliin kuin ennen, niin tuloksena on lihominen.

        Herkkujen määrää kohtuullistetaan ja aineenvaihduntaa aktivoidaan liikkumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Lihavuus on itse aiheutettu olotila. Jos lihoo joka kuukausi kilon, niin ruokamäärää pitää vähentää reippaasti ja pysyvästi. Jos syö lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä ja vielä kotona vetää leipää, vanukasta tai lihaa, niin liika on liikaa ja paljon liikaa. Herranjestas mitä mättöä. Missä vihannekset ja hedelmät, missä liikunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla laiha siks ne itseasiassa onki nykyään ku kuntoilevat hoikka on hyvä ja pojat tykkää

        Tai ainki mä

        Kovin hoikka tai laiha ei keski-iän ylittäneen naisen kannata olla, sillä se johtaa helposti osteopatiaan ja siitä edelleen osteoporoosiin. Näitä tapauksia on tiedossani, omassa lähipiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavasksi saa sanoa, mutta ei läskiksi.

        Kun katsoo niin nykynuoret, varsinkin tytöt ovat lihavia ja huonoryhtisiä, järkyttävää katsella, kun kaupassa ostetaan energiajuomia, sokerisia limsoja, karkkeja, hampurilaisia jne. Nuorilla on jo niskaan muodostunut kyttyrä, kun selaavat vain kännykkää. Harmi, että kauniit nuoret ihmiset rappeutuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on itse aiheutettu olotila. Jos lihoo joka kuukausi kilon, niin ruokamäärää pitää vähentää reippaasti ja pysyvästi. Jos syö lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä ja vielä kotona vetää leipää, vanukasta tai lihaa, niin liika on liikaa ja paljon liikaa. Herranjestas mitä mättöä. Missä vihannekset ja hedelmät, missä liikunta?

        Ei suinkaan aina - ihminen voi olla sairaalloisessa tilassa, joka edistää lihomista, eivätkä ruoan rajoitukset auta.
        Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Yks pöhkö säkin oot jos et tajua miks niitä kiloja tulee, ja toinen eli kaksoispöhkö jos et estä tuota liikakilojen karttumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Silloin ei vielä ollut niin paljon rokotteita kuin nyt. Rokotteet ovat juuri niitä lääkeaineita, joilla ihmisen aineenvaihdunta ja aivojen toiminta pannaan uuteen uskoon.

        Meillä Suomessakaan ei ole mitään toivoa saada elämäämme järjestykseen ennen kuin tälle rokottamisvouhottamiselle saadaan piste. Lasten ja nuorten kannaltahan tämä on kauhistuttava päähänpinttymä. Aina kun ryhdytään piikittelemään, ylikuolleisuus seuraa. Mutta vielä pahempana kuin tätä ylikuolleisuutta ja ihmisten sairastumista pidetään rokotteiden esiinnostamista, noiden kritisoimista. Lääketieteessä ja terveydenhoidossa on aina oltu herkkiä loukkaantumaan. Tässä on se juurisyy, miksi emme pääse rokotteista eroon, vaikka yhä useampi kärsii. Toinen syy on tietenkin mafia, liian paljon vastuuvapaata rahaa ja tämäkös se vasta liiketaloudellisen ihanuuden huippu on. Suomessakin näillä ”ilmaisrokotteilla” sairastutetaan ja menehdytetään yhä useammat lapset ja nuoret. Mutta lopettaa emme voi, koska asiantuntijoidemme kunnianhimo, maine ja ura ovat edelleen number one.

        Rokotteet ovat pitkään jatkunut perinne uskoa tulevaisuuden materialistiseen voittoon. Rokottamisiin sisältyy röyhkeä puuttuminen toisen ihmisen kehoon ja mieleen. Meillä Suomessakin on valtava ihmisjoukko, jotka kärsivät mielen tasapainottomuudesta, ahdistuksesta ja masennuksesta. Mutta rokotteisiin, noihin joka pojan ja tytön vastuuttomiin lääkeaineisiin emme saa kärsimystämme liittää. Tabut ovat tabuja, kunnes tulee oikea aika. Aika murtaa uskomukset. Aika vapauttaa vangittu mieli kahleistaan.


      • Anonyymi

        Nastat kävellessä ja nastat autossa , tämä on pahinta mitä tiedän !


      • Anonyymi

        Siinä menee vain kulmalleen eikä pudotus ole järin korkealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Totta, läski pitkäaikaistyötön nainen erottuu katukuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Ei se ollut ainoastaan ae liikkuminen se syy. Olen varma, että silloin myös ruokavalio oli parempi, koska raaka-aineet olivat puhtaammat ja luonnolliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Jokin hormonaalinen muutos ehkä. Kannattaa vaatia verikokeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on itse aiheutettu olotila. Jos lihoo joka kuukausi kilon, niin ruokamäärää pitää vähentää reippaasti ja pysyvästi. Jos syö lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä ja vielä kotona vetää leipää, vanukasta tai lihaa, niin liika on liikaa ja paljon liikaa. Herranjestas mitä mättöä. Missä vihannekset ja hedelmät, missä liikunta?

        Tai sitten lisätä ruuan määrää. Terveellisen ruuan määrää. Kun syö tarpeeksi oikeata ruokaa - ei napostelu- ja herkkupaloja -ja tarpeeksi usein, verensokeri pysyy tasaisena ja ihminen hoikistuu. Muutaman tunnin välein pitäisi aamu- ja päiväsaikaan syödä kunnon, kasvispainotteinen, ateria. Proteiineistakin pitää huolehtia, muutoin ei napostelunälkä pysy loitolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on itse aiheutettu olotila. Jos lihoo joka kuukausi kilon, niin ruokamäärää pitää vähentää reippaasti ja pysyvästi. Jos syö lämpimän ruoan kaksi kertaa päivässä ja vielä kotona vetää leipää, vanukasta tai lihaa, niin liika on liikaa ja paljon liikaa. Herranjestas mitä mättöä. Missä vihannekset ja hedelmät, missä liikunta?

        Joo, 57 täyttäneenä joutuu vain sanoa että safkaa puolet vähemmän, ja potkuu omalle hanurille enemmän,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan aina - ihminen voi olla sairaalloisessa tilassa, joka edistää lihomista, eivätkä ruoan rajoitukset auta.
        Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.

        Lihoa ei voi ilman kaloreita. Oli sitten sairas tai terve. Se on fysiikan lakien vastaista lihoa ilman energiaa.

        Toki on tiettyjä sairauksia jotka hidastavat aineenvaihduntaa ja muutenkin on yksilöllisiä eroja. Mutta tyhjästä ei voi tulla kiloja.

        Suurin syy lihomiseen on se, että ei osata liikkua tai treenata lihaskuntoa. Eikä ymmäretä ravinnosta mitään.


      • Anonyymi

        Älä muuta sano, ilmoitus lähti kun kiroilet ja ämmittelet.


        HEH HEH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla laiha siks ne itseasiassa onki nykyään ku kuntoilevat hoikka on hyvä ja pojat tykkää

        Tai ainki mä

        Jaa, minä en edes huomaa laihoja naisia. Muodokkaat kyllä kiinnittää huomion. Onneksi on silmänruokaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Samoin , 65 ikävuoden jälkeen on tullut vasta kiloja , vielä 55 vuotiaana painoin 49 kg, mutta nyt 60 kg ja olen 161 cm pitkä , mikään ei ole ruokailussa muuttunut ja salilla käyn pari kertaa viikossa ja kävelen noin 10 000 askelta joka päivä, silti vaan on paino noussut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret naiset ovat todella lihavia, minun nuoruudessani ei ollut lihavia nuoria noin paljon.
        Silloin liikuttiin ja tehtiin töitä.(liikutaan vieläkin.)
        Eläkkellä.

        Hormonipillerit ja alkoholi tekee naisista lihavia ja aggressiiviisia. Viina on viisasten juoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen katastrofi. Ja sitten pitäsi puhua "kehopositiivisuudesta" ja olla moittimatta läskejä ja kunnioittaa kaikenlaisia virheellisiä ruoka- ja liikkumattomuustapoja. Ei puutu muuta kuin, että kohtapuoluoliin alkavat ottaa läskeihinsä jopa tatuointeja!

        Miten niin kohta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavasksi saa sanoa, mutta ei läskiksi.

        Läski ei ole lihaa. Järjetöntä että makkaran ihrakin lasketaan lihaksi, jos 80% "lihaa", niis siitä on n.1/3 ihraa. Harva söisi niitä ihrapaloja irrallaan, miksi sekoitetaan makkarassa lihan joukkoon.

        Ylipainoinen on läskevä, ei lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Ei vanhuus ole sairaus, energiankulutus vaan vähenee ja siksi pitäisi vähentää syömistäkin. Mikset tee itse terveellistä ruokaa, eineksetkin parempia kun ravintola/grilliruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kohta yhtä paljon kuin lihavia nuoria miehiä. Keski-ikäisistä ja vanhoista lihavista tietysti puhumattakaan.

        Naiset läskimpiä, niillä vaan lasketaan normaaliksi enemmän läskiä auhteessa lihaksiin. Sitten on ääripää kuten sannukka, häviää rinnatkin, eikä ole rasvaa edes aivoissa missä välttämätön.


      • Anonyymi

        Yh-ämmät varsinkin sairastuttaa lapset kun ei isä ole huolehtimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla laiha siks ne itseasiassa onki nykyään ku kuntoilevat hoikka on hyvä ja pojat tykkää

        Tai ainki mä

        Läskit ei kiihota edes toisia läskejä, silti valittavat ettei heistä itsestään tykätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorten tyttöjen tilanne ei ole vielä niin paha kuin nuorten poikien.

        Pehempi se on ja pojilla sentään kunto paranee intissä, pitäisi ehdottomasti tulla intti tai sivari pakolliseksi naisillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lensin kerran liukkaalla tosi komeasti, kunnon ilmalento (oli lumi jään päällä).
        Pudotus lonkan päälle. Veikkaan, että ilman "pehmustetta" olisi ollut kunnon lasku eli lasku verorahoina, lonkkamurtumasta, ehkä pahastakin leikkauksineen, toipumisineen, sairauslomineen. Onneksi oli "pehmustetta".
        Toki, jos yhtään ymmärrät, oli lihava tai laiha, luut murtuu, kallo hajoaa vaikka olisi luuranko.

        Massa aiheuttaa enemmän vammoja kaatuessa kuin suojaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foodora foodora autokaistat autokaistat....

        Woltit ja pizzataksit päälle. Laiskuuden huippu kun ei viitsotä itse tehdä ruokaa ja pikaruoka kuskataan kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin hoikka tai laiha ei keski-iän ylittäneen naisen kannata olla, sillä se johtaa helposti osteopatiaan ja siitä edelleen osteoporoosiin. Näitä tapauksia on tiedossani, omassa lähipiirissä.

        Liikaa kahvia ja liian vähän kalsiumia. Ei rasva osteoporoosia estä, mutta muuten naislla kuuluu ollakin hiukan enemmän rasvaa. Myöskään kuukautisia ei pidä pitää yllä keinotekoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsoo niin nykynuoret, varsinkin tytöt ovat lihavia ja huonoryhtisiä, järkyttävää katsella, kun kaupassa ostetaan energiajuomia, sokerisia limsoja, karkkeja, hampurilaisia jne. Nuorilla on jo niskaan muodostunut kyttyrä, kun selaavat vain kännykkää. Harmi, että kauniit nuoret ihmiset rappeutuvat.

        Niinpä, autpsta pidetään parempaa huolta kuin itsestään. Ei kukaan autoonkaan laita tarkoituksella vääriä öljyjä ja jätä huoltamatta tms.

        Ihmisillälkin pitäisi mennä takuu eli ilmainen terveydenhoito ellei pidä itsestään huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan aina - ihminen voi olla sairaalloisessa tilassa, joka edistää lihomista, eivätkä ruoan rajoitukset auta.
        Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.

        Aivan varmasti auttaa, lihominen on mahdotonta ellei syö yhtään tai liikaa suhteessa mitä kuluttaa. Altistaa voi, mutta silloin pitää lisätä liikuntaa tai vähentä syömistä ja syödä terveellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei vielä ollut niin paljon rokotteita kuin nyt. Rokotteet ovat juuri niitä lääkeaineita, joilla ihmisen aineenvaihdunta ja aivojen toiminta pannaan uuteen uskoon.

        Meillä Suomessakaan ei ole mitään toivoa saada elämäämme järjestykseen ennen kuin tälle rokottamisvouhottamiselle saadaan piste. Lasten ja nuorten kannaltahan tämä on kauhistuttava päähänpinttymä. Aina kun ryhdytään piikittelemään, ylikuolleisuus seuraa. Mutta vielä pahempana kuin tätä ylikuolleisuutta ja ihmisten sairastumista pidetään rokotteiden esiinnostamista, noiden kritisoimista. Lääketieteessä ja terveydenhoidossa on aina oltu herkkiä loukkaantumaan. Tässä on se juurisyy, miksi emme pääse rokotteista eroon, vaikka yhä useampi kärsii. Toinen syy on tietenkin mafia, liian paljon vastuuvapaata rahaa ja tämäkös se vasta liiketaloudellisen ihanuuden huippu on. Suomessakin näillä ”ilmaisrokotteilla” sairastutetaan ja menehdytetään yhä useammat lapset ja nuoret. Mutta lopettaa emme voi, koska asiantuntijoidemme kunnianhimo, maine ja ura ovat edelleen number one.

        Rokotteet ovat pitkään jatkunut perinne uskoa tulevaisuuden materialistiseen voittoon. Rokottamisiin sisältyy röyhkeä puuttuminen toisen ihmisen kehoon ja mieleen. Meillä Suomessakin on valtava ihmisjoukko, jotka kärsivät mielen tasapainottomuudesta, ahdistuksesta ja masennuksesta. Mutta rokotteisiin, noihin joka pojan ja tytön vastuuttomiin lääkeaineisiin emme saa kärsimystämme liittää. Tabut ovat tabuja, kunnes tulee oikea aika. Aika murtaa uskomukset. Aika vapauttaa vangittu mieli kahleistaan.

        Totta, kun kuolee koronaan tms nin ei varmasti liho enää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, läski pitkäaikaistyötön nainen erottuu katukuvassa.

        Keksivät että läskiperse olisi muka muotia että saa syödä vapasti :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minä en edes huomaa laihoja naisia. Muodokkaat kyllä kiinnittää huomion. Onneksi on silmänruokaan...

        Minäkin toivon että läskit katselisi vain läskejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan varmasti auttaa, lihominen on mahdotonta ellei syö yhtään tai liikaa suhteessa mitä kuluttaa. Altistaa voi, mutta silloin pitää lisätä liikuntaa tai vähentä syömistä ja syödä terveellisesti.

        Sinäkin kuvittelet, että elämä on jotakin yhteen- ja vähennyslaskua ...lääkäritkin jo ovat tunnustaneet, ettei tuo näkemyksesi pidä paikkaansa...valitettavasti.

        Ihmisen aineenvaihdunta on monimutkainen juttu, usko pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kun kuolee koronaan tms nin ei varmasti liho enää!

        Niin ,Ei liho ei mutta turpoo kummasti vielä vaikka on laskennut ruokansakin jo allensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse nuorista ja naisista.
        Sitä on alta 40 vuotiaissa joilla tulot verokoneessa satoja tuhansia.

        Se lihavuus on jokin sairaus, ite aloin lihomaan lähellä 70v päiviäni. Mitään muutosta elämään tai liikuntaan ei ollut.
        Lastenlapset jo yli 25 v ja kaikilla hyvin, minulla samanlainen vähäinen liikunta ja ruokailu.
        Tulee vain melkein joka kk. 1 kilo lisää. Tullut jo 16 kiloa. Toki joskus saa pois muutaman mutta ne tulee takaisin parissa viikossa.
        Syömme ulkona joka päivä, 1-2 kertaa, kotona ei ole kuin pakasteessa leipää ja jääkaapissa proteiinivanukasta ja kananlihaa , se itse paistettua ja suolaamatonta.

        Ulkona syöminen se vasta lihottaa, ravintola-annokset kaloripommeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset läskimpiä, niillä vaan lasketaan normaaliksi enemmän läskiä auhteessa lihaksiin. Sitten on ääripää kuten sannukka, häviää rinnatkin, eikä ole rasvaa edes aivoissa missä välttämätön.

        Koittakaahan elää 60 vuotiaaks ja tulkaa sit valittaa jos elätte niin pitkään. Negatiivisuus, ilkeys ja asennevammat sairastuttaa hyvin paljon ihmisiä ja siitä seuraa ennen aikainen kuolema. Lisäksi se myrkyttää myös ympärillä olevia itsen lisäksi. Tuomitsevan olo ei parane tuomitsemalla muita. Sen ymmärtäminen vaatii hieman hoksottimia. Niitä ei saa salilla käymällä, vaan kehittämällä itseään henkisesti.
        Monta ihmistä ketkä tulleet haukkumaan läskiksi, ovat itse kuolleet, ja minä sen kuin porskutan ja syön munkin päivässä.

        Sotia käydään joka puolella maailmaa, naisia raiskataan, ihmisiä tapetaan, teloitetaan, kidutetaan joka puolella maailmaa, ihmisoikeudet eivät toteudu missään maailmassa täysin. Silti teidän mielestä lihavuus on suurin paha maailmassa.

        HERÄTKÄÄ, TE AIVOPESTYT IDIOOTIT, JOTKA ON KUUNNELLEET JA LUKENEET kaikki syyllistävät ARTIKKELIT. Se on iso herrojen keino saada ihmiset toisiaan vastaan ymmärryksen, empatian ja hyväksynnän sijasta. Todelliset syylliset saa nauraa partaansa ja keksiä uusia keinoja miten ihmiset saa toisiaan vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormonipillerit ja alkoholi tekee naisista lihavia ja aggressiiviisia. Viina on viisasten juoma.

        Olet ilmeisesti nauttinut liikaa "viisasten juomaa" etkä ollut tarpeeksi hereillä biologiantunneilla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin kuvittelet, että elämä on jotakin yhteen- ja vähennyslaskua ...lääkäritkin jo ovat tunnustaneet, ettei tuo näkemyksesi pidä paikkaansa...valitettavasti.

        Ihmisen aineenvaihdunta on monimutkainen juttu, usko pois.

        Väitteesi ettei kyse olisi kaloreista on jo moneen kertaan ravintotutkijoiden puolesta todistettu vääräksi.

        https://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen katastrofi. Ja sitten pitäsi puhua "kehopositiivisuudesta" ja olla moittimatta läskejä ja kunnioittaa kaikenlaisia virheellisiä ruoka- ja liikkumattomuustapoja. Ei puutu muuta kuin, että kohtapuoluoliin alkavat ottaa läskeihinsä jopa tatuointeja!

        Pulleaan vartaloon mahtuu isompi tatuoitu kuva.Jos on haittaa täytyy löytää aina positiivinen puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lensin kerran liukkaalla tosi komeasti, kunnon ilmalento (oli lumi jään päällä).
        Pudotus lonkan päälle. Veikkaan, että ilman "pehmustetta" olisi ollut kunnon lasku eli lasku verorahoina, lonkkamurtumasta, ehkä pahastakin leikkauksineen, toipumisineen, sairauslomineen. Onneksi oli "pehmustetta".
        Toki, jos yhtään ymmärrät, oli lihava tai laiha, luut murtuu, kallo hajoaa vaikka olisi luuranko.

        Jos tulee kipeetä,niin kyllä lihavallekkin löytyy innokas hieroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin kuvittelet, että elämä on jotakin yhteen- ja vähennyslaskua ...lääkäritkin jo ovat tunnustaneet, ettei tuo näkemyksesi pidä paikkaansa...valitettavasti.

        Ihmisen aineenvaihdunta on monimutkainen juttu, usko pois.

        No kerrohan mistä sitä painoa tulee ellei syö? Jos juo pelkkää vettä ja paino nousee niin sitten pitää käyttää nesteenpoistolääkkeitä ja luontaistuotteekin toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaahan elää 60 vuotiaaks ja tulkaa sit valittaa jos elätte niin pitkään. Negatiivisuus, ilkeys ja asennevammat sairastuttaa hyvin paljon ihmisiä ja siitä seuraa ennen aikainen kuolema. Lisäksi se myrkyttää myös ympärillä olevia itsen lisäksi. Tuomitsevan olo ei parane tuomitsemalla muita. Sen ymmärtäminen vaatii hieman hoksottimia. Niitä ei saa salilla käymällä, vaan kehittämällä itseään henkisesti.
        Monta ihmistä ketkä tulleet haukkumaan läskiksi, ovat itse kuolleet, ja minä sen kuin porskutan ja syön munkin päivässä.

        Sotia käydään joka puolella maailmaa, naisia raiskataan, ihmisiä tapetaan, teloitetaan, kidutetaan joka puolella maailmaa, ihmisoikeudet eivät toteudu missään maailmassa täysin. Silti teidän mielestä lihavuus on suurin paha maailmassa.

        HERÄTKÄÄ, TE AIVOPESTYT IDIOOTIT, JOTKA ON KUUNNELLEET JA LUKENEET kaikki syyllistävät ARTIKKELIT. Se on iso herrojen keino saada ihmiset toisiaan vastaan ymmärryksen, empatian ja hyväksynnän sijasta. Todelliset syylliset saa nauraa partaansa ja keksiä uusia keinoja miten ihmiset saa toisiaan vastaan

        Kuka väittänyt että olisi suurin, mutta itsestä se on kiinni lihooko.

        Minulla oli sixpack vielä yli 50v, kun työt loppui, kesällä tuli kaljoiteltua ja mässäiltyä, niin paino nousi 5kg, sain tiputettua syömällä viikon vain näkkileipää. Koko ajan nousee helposti ellei vähennä syömistä, töissä taas laskee. Liikuntaa on vaikeaa lisätä niin paljon että voisi syödä yhtä paljon kuin nuorena tai jos on energiaa kuluttavassa työssä. Silti saan pidettyä painon normaalina, mutta muutama kilo enemmän kuin haluaisin.

        Harrastan liikuntaa muutaman päivän välein, saisin intin testeissä edelleen huipputulokset ja ikää on todellakin yli 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti nauttinut liikaa "viisasten juomaa" etkä ollut tarpeeksi hereillä biologiantunneilla :)

        Sehän on tutkittua, vai etkö tiedä e-pillereiden lihottavan? Samoin on tutkittua että naisilla alkoholi lisää mieshormonin tuotantoa, miehillä taas vähentää, siksi naiset ovat aggressiivisia humalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pulleaan vartaloon mahtuu isompi tatuoitu kuva.Jos on haittaa täytyy löytää aina positiivinen puoli.

        Jos sitten laihtuu vaikka sairauden takia tai onnistuu muuten niin tatuoinnista tulee kovin ryppyinen. Sama jos on paljon lihaksia, jossain vaiheessa ne tuppaa kutistumaan vanhoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei vielä ollut niin paljon rokotteita kuin nyt. Rokotteet ovat juuri niitä lääkeaineita, joilla ihmisen aineenvaihdunta ja aivojen toiminta pannaan uuteen uskoon.

        Meillä Suomessakaan ei ole mitään toivoa saada elämäämme järjestykseen ennen kuin tälle rokottamisvouhottamiselle saadaan piste. Lasten ja nuorten kannaltahan tämä on kauhistuttava päähänpinttymä. Aina kun ryhdytään piikittelemään, ylikuolleisuus seuraa. Mutta vielä pahempana kuin tätä ylikuolleisuutta ja ihmisten sairastumista pidetään rokotteiden esiinnostamista, noiden kritisoimista. Lääketieteessä ja terveydenhoidossa on aina oltu herkkiä loukkaantumaan. Tässä on se juurisyy, miksi emme pääse rokotteista eroon, vaikka yhä useampi kärsii. Toinen syy on tietenkin mafia, liian paljon vastuuvapaata rahaa ja tämäkös se vasta liiketaloudellisen ihanuuden huippu on. Suomessakin näillä ”ilmaisrokotteilla” sairastutetaan ja menehdytetään yhä useammat lapset ja nuoret. Mutta lopettaa emme voi, koska asiantuntijoidemme kunnianhimo, maine ja ura ovat edelleen number one.

        Rokotteet ovat pitkään jatkunut perinne uskoa tulevaisuuden materialistiseen voittoon. Rokottamisiin sisältyy röyhkeä puuttuminen toisen ihmisen kehoon ja mieleen. Meillä Suomessakin on valtava ihmisjoukko, jotka kärsivät mielen tasapainottomuudesta, ahdistuksesta ja masennuksesta. Mutta rokotteisiin, noihin joka pojan ja tytön vastuuttomiin lääkeaineisiin emme saa kärsimystämme liittää. Tabut ovat tabuja, kunnes tulee oikea aika. Aika murtaa uskomukset. Aika vapauttaa vangittu mieli kahleistaan.

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­­N­­y­m­f­o­­­m­­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Toista se oli ysärillä nahkapohjabootseilla.

    • Anonyymi

      Sama pätee urheiluautoihin, joissa talvirenkaiden käyttö on turhaa.

      • Kuskien tuntuma auton käsittelyyn katosi siinä vaiheessa, kun autoihin tulivat ajonhallintajärjestelmät ja sutimisen estot ym..


      • Anonyymi
        ILMA-JOE kirjoitti:

        Kuskien tuntuma auton käsittelyyn katosi siinä vaiheessa, kun autoihin tulivat ajonhallintajärjestelmät ja sutimisen estot ym..

        70-luvun autoilijat oli paljon parempia, silti kuolleita moninkertaisesti, vaikka autoja paljon vähemmän :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        70-luvun autoilijat oli paljon parempia, silti kuolleita moninkertaisesti, vaikka autoja paljon vähemmän :D

        Nyt pistit pahan jauhotuksen - noinhan se tosiaan oli! :)


    • Anonyymi

      Sairaalassahan sitä tasapainoa saadaan nuortenkin elämään.

    • Anonyymi

      Nyt on syytä järjestää kaikille nuorille pari kertaa viikottain cooper- juoksutestit. Kiitettävän tuloksen saavuttaneet vapautetaan testistä heti ja tyydyttävän tuloksen kymmenen kertaa saavuttaneet.

      • Anonyymi

        Hyvä ehdotus.


      • Anonyymi

        Valmentaja määräsi minulle oikeutetusti kymmenen "linkkuveistä" kun nousin ryhmän hitaammin ilman käsien apua lattiatasolta seisomaan. Ja pian se minultakin nopeutui.


      • Anonyymi

        Cooper jäätiköllä ilman nastakenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cooper jäätiköllä ilman nastakenkiä.

        Kävin juoksemassa ja kävelin takaisin saman matkan. Ei juostessa huomannut kuinka liukasta oli kun kävellen ei pysynyt pysynyt pystyssä vaan kävelin tien reunassa lumessa takaisin. Juostessa meni ihan normaalisti. Eli ei mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juoksemassa ja kävelin takaisin saman matkan. Ei juostessa huomannut kuinka liukasta oli kun kävellen ei pysynyt pysynyt pystyssä vaan kävelin tien reunassa lumessa takaisin. Juostessa meni ihan normaalisti. Eli ei mahdotonta.

        Nuorempana sitä tosiaan mielellään pisti liukkaan jään kelillä kevyeksi juoksuksi niin pysyi paremmin pystyssä kuin kävellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cooper jäätiköllä ilman nastakenkiä.

        Paljain jaloin. Lämpimät vaatteet turhaa varustautumista, karaistuu kesävaatteilla talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorempana sitä tosiaan mielellään pisti liukkaan jään kelillä kevyeksi juoksuksi niin pysyi paremmin pystyssä kuin kävellen.

        Autollakin kovalla vauhdilla menee kuin junakiskoilla, mutta pysähtyminen ja kääntyminen vaikeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorempana sitä tosiaan mielellään pisti liukkaan jään kelillä kevyeksi juoksuksi niin pysyi paremmin pystyssä kuin kävellen.

        Niin ,nuorena sitä jopa odotti liukkaita kelejä,että saisi vetää luistimet jalkaansa kylille lähtiessään,innokkaimmat jopa jäädyttivät pakkasella kotipihansa vedellä ,kun eivät jaksaneet odotella pakkasella suojakelijen alkua..


    • Anonyymi

      Vähemmälläkin varautumisella menettää liikkumiskyvyn vaatiman motoriikan.

      • Anonyymi

        Mieluummin nastakengät kuin kypärä, pään iskiessä se motoriikka kärsii hyvin todennäköisesti.


    • Anonyymi

      Päätä pitää suojella ja kaikkea muuta.
      Ei ole kyse luunmurtumasta. Vaimoni oli 17v auto takapenkillä kun kuski nukahti. Ei vammoja, ei käynyt lääkärissä.
      77v kuvattiin myös selkäranka, kun oli lievä TIA kohtaus.
      löydettiin paljon rustoutumia jotka olivat olleet kauan, ehkä koko elämän ja aiheutuneet auto-onnettomuudesta 17 v.

      • Anonyymi

        Nimenomaan pää hyvin usein kaatuessa kopsahtaa katuun. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että vaikka nyt nuorelta nilkka murtuukin, niin sen saa vielä kuntoon (tosin maksaa paljon ja vanhemmiten alkaa vaivaamaan), mutta päätä ei niin vaan saakaan fiksattua etenkään, jos pahasti käy.

        Mä en ole nähnyt nuorilla ihmisillä nastakenkiä, kuin vaan silloin, kun ovat juoksulenkillä. Ja todella hyvä on, että silloin on juoksemiseen tarkoitetut nastakengät jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan pää hyvin usein kaatuessa kopsahtaa katuun. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että vaikka nyt nuorelta nilkka murtuukin, niin sen saa vielä kuntoon (tosin maksaa paljon ja vanhemmiten alkaa vaivaamaan), mutta päätä ei niin vaan saakaan fiksattua etenkään, jos pahasti käy.

        Mä en ole nähnyt nuorilla ihmisillä nastakenkiä, kuin vaan silloin, kun ovat juoksulenkillä. Ja todella hyvä on, että silloin on juoksemiseen tarkoitetut nastakengät jalassa.

        Pitäis kulkea edes vähän etukenossa ettei takaraivo kopsahda jäähän-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis kulkea edes vähän etukenossa ettei takaraivo kopsahda jäähän-

        Kyllä ja tuo etukeno auttaa myös torjumaan lonkkamurtumia jotka voivat olla hengenvaarallisia, ei sinällään mutta seurauksena usein pitkä toipilasaika jolloin voi tulla komplikaatioita, keuhkokuumetta...


      • Anonyymi

        Vaimoni oli 17 vuotta auton takapenkillä, kun kuski nukahti!😂


    • Anonyymi

      Kyllä luita murtuu nuoremmillakin. Hyvä, ett käyttävät nastakenkiä, se on melkoinen tälli, jos liukkaalla jäällä lentää selälleen, voi lyödä päänsäkin tienpintaan, joten mieluummin nastakengät kuin teloa itseään liukkailla keleillä. On itsellä tullut nuorempana kaaduttua liukkailla keleillä kävellessä ja pyörällä ajaessa, oppi siitä ajasta, ett nastat renkaisiin ja nastat kenkiin. Selässä on pieni murtuma, liekö tullut jostain liukkailla keleillä ilman nastakenkiä kulkiessa.

    • Anonyymi

      Varmasti kestää, mutta kallo ja niska ei. Ja jos nastakengät pilaa tasapainon, niin miten asfaltilla kävely ei sitten ole tehnyt meistä rollaattoriporukkaa?

      • Anonyymi

        Valitettavan usein näkee varsinkin iäkkäitä naisia turvautumassa rollaattoriin,

        Siihen sitten jumittuu ja ei enää ole pääsyä siitä pois , se on loppuelämän mukana, surullista katsottavaa.


      • Anonyymi

        Tulkaa Helsingin kurviin, pidetään katkokävely skaba


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavan usein näkee varsinkin iäkkäitä naisia turvautumassa rollaattoriin,

        Siihen sitten jumittuu ja ei enää ole pääsyä siitä pois , se on loppuelämän mukana, surullista katsottavaa.

        onhan potkukelkkaakin käytetty iät ja ajat apuna liukkailla liikkumiseen, ja reippaalta näyttänyt, nyt on huonompi kun hiekoittavat tätä oivaa kulkupeliä ohjastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onhan potkukelkkaakin käytetty iät ja ajat apuna liukkailla liikkumiseen, ja reippaalta näyttänyt, nyt on huonompi kun hiekoittavat tätä oivaa kulkupeliä ohjastaa

        Niihin saa renkaita.


    • Anonyymi

      Nastakengät on yhtä naurettavat kuin kypärä pyöräillessä.

      • Anonyymi

        kuin talvirenkaat autossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuin talvirenkaat autossa

        Niin tai benjihyppy köydellä


      • Anonyymi

        Toivottavasti muutat mieltäsi sairaalassa pää paketissa sanoen, ettet käyttänyt kypärää tai nastakenkiä kun se on niin naurettavaa. Vieläkin naurettavampaa on lojua sairaalassa kun on ollut niin typerä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti muutat mieltäsi sairaalassa pää paketissa sanoen, ettet käyttänyt kypärää tai nastakenkiä kun se on niin naurettavaa. Vieläkin naurettavampaa on lojua sairaalassa kun on ollut niin typerä!

        Äläs nyt. Ihmiskunta tyhmistyy koko ajan, kun maailmasta on tehty liian pumpuloitu ja epäkelvotkin pääsevät jatkamaan sukua.

        Pitää antaa luonnonvalinnalle mahdollisuus tehdä työtään!


      • Anonyymi

        Monilla on nauru kuollut kun jokin luu, kallossa tai raajassa, on murtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai benjihyppy köydellä

        Turhat kuin lumenpudottajan naru katolla


      • Anonyymi

        Kitkapohjakengät joita saa ostaa esim. Alppilan kenkäkaupasta on tosi hyvät, suosittelen jalkaan ( nilkkurit) naisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhat kuin lumenpudottajan naru katolla

        Hmm...Kunhan narupää on jonkin tukevaan sidottu...


      • Anonyymi

        ????🤔


      • Anonyymi

        💀💀


    • Anonyymi

      Tasapainoa ja koordinaatiota voi kehittää. esim. liikunnalla.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti hyvin pitävillä kengillä tulee liikuttua enemmän.


      • Anonyymi

        Meidänkin talossa asuu eräs nuori mies kertaakaan en ole nähnyt hänen lähtevän kävellen mihinkään ,ei edes kauppaan 100 metrin päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidänkin talossa asuu eräs nuori mies kertaakaan en ole nähnyt hänen lähtevän kävellen mihinkään ,ei edes kauppaan 100 metrin päähän.

        On vissiin niin liukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidänkin talossa asuu eräs nuori mies kertaakaan en ole nähnyt hänen lähtevän kävellen mihinkään ,ei edes kauppaan 100 metrin päähän.

        Itse siis vietät kaikki päivät kyyläämässä naapureitasi kun tiedät noi tarkkaan? Ei taida paljoa liikuntaa mahtua omaan päivääsikään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidänkin talossa asuu eräs nuori mies kertaakaan en ole nähnyt hänen lähtevän kävellen mihinkään ,ei edes kauppaan 100 metrin päähän.

        Ei helevetti.. kamala tapaus. Hommaa ihmeessä itsellesikin kunnon tuoli, kun ilman nukkumista, vessakäyntejä, syömistä (ei tarvi sinunkaan kaupassa käydä), kun olet passissa 24/7, ettei selkä mene. Kyllä tuo jo työstä käy.
        Ei jumalauta, kerrostalokyylä. Tuossa välissä, kun kirjottelit idioottimaisuuksiasi, niin se poika on varmasti ehtinyt livahtamaan ovesta ulos ja sinulta, kerrostalokyylä jäi se nyt näkemättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse siis vietät kaikki päivät kyyläämässä naapureitasi kun tiedät noi tarkkaan? Ei taida paljoa liikuntaa mahtua omaan päivääsikään?

        Näitähän löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidänkin talossa asuu eräs nuori mies kertaakaan en ole nähnyt hänen lähtevän kävellen mihinkään ,ei edes kauppaan 100 metrin päähän.

        Miten kuuluu asiaan nastakengät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse siis vietät kaikki päivät kyyläämässä naapureitasi kun tiedät noi tarkkaan? Ei taida paljoa liikuntaa mahtua omaan päivääsikään?

        APUA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti hyvin pitävillä kengillä tulee liikuttua enemmän.

        Nykyään on vaikea löytää kunnollisia talvikenkiä kuvioidulla kumisella pitopohjalla ilman mitään nastoja.

        Itse löysin ja olen erittäin tyytyväinen .


      • Anonyymi

        Mikään ei korvaa jokapäiväistä kävelyn ohessa automaattisesti tapahtuvaa harjoitusta ja joka ikinen talvipäivä erilaisessa kelissä!!! 78v.


    • Anonyymi

      Onko ihmisten luut vahvistuneet kun muistan alakoulusta että usein oli jollain luokkakaverilla käsi tai jalka kipsissä.

      • Anonyymi

        Joo he kaikki sanoivat eivät kaadu liukkaalla * MUKS *


      • Anonyymi

        Jos sulla on vähän enemmän ikää niin muistat varmaan ihan oikein. Ei ennen vanhaan kaikki lapset saaneet riittävästi kalkkia ravinnosta. Tai sitten on ollut niitä harhautettuja jotka luopuneet maidosta eivätkä ole muutoin huolehtineet kalkin saannista. Olen ollut maitopoika ja vahvat luut. Kerran kuulin kun eräältä nuorelta sukulaismiehenalulta oli nilkasta luu rapsahtanut. Ihmettelin ja kysyinkin oliko tapana juoda maitoa. Joo ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on vähän enemmän ikää niin muistat varmaan ihan oikein. Ei ennen vanhaan kaikki lapset saaneet riittävästi kalkkia ravinnosta. Tai sitten on ollut niitä harhautettuja jotka luopuneet maidosta eivätkä ole muutoin huolehtineet kalkin saannista. Olen ollut maitopoika ja vahvat luut. Kerran kuulin kun eräältä nuorelta sukulaismiehenalulta oli nilkasta luu rapsahtanut. Ihmettelin ja kysyinkin oliko tapana juoda maitoa. Joo ei ollut.

        Nykyään saa liikaakin ravintoa, mutta luista ei tule vahvoja kun ei rasiteta.


    • Anonyymi

      Teorian lähde: AP:n persereikä

      Halu valittaa tyhjästä: suunnaton

      Jep, se olis Suomi24 hei

    • Anonyymi

      Kyllä nuorikin voi kaatua liukkaalla liukkaalla tiellä mikä teitä oikein vaivaa hyvä että käyttävät nasta kenkiä voi ei eikö teillä olisi mitään muuta asiaa järki käteen

    • Anonyymi

      Oon 15 enkä ikinä käytä nastoja eikä se tasapaino lähde vaikka käyttäisinki sitäpaitsi nyt onnliuksata ja ihmiset ei haluu kaatuu se sattuu nimittäin tiiäks

      Ja miks koulujen pihat sit hiekotetaan revi siitä haluum pelaa fudist kavereiden kaa talvellaki vaik on paska kelo ja mummot huoraa yollasesta

      • Anonyymi

        Kommentoijan kotiuttaminen epäonnistunut. Myös Suomen kielen kurssi käymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoijan kotiuttaminen epäonnistunut. Myös Suomen kielen kurssi käymättä.

        Ni mut jonnet ei osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoijan kotiuttaminen epäonnistunut. Myös Suomen kielen kurssi käymättä.

        Nuori kirjoittaa asiaa, sinä et pysty siihen.

        Onko sinullakin sellainen pömppämaha, kuin muillakin keski-ikäisillä, aivan kun koripallo olisi takin alla pömpöttämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoijan kotiuttaminen epäonnistunut. Myös Suomen kielen kurssi käymättä.

        Niin kuin sulakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoijan kotiuttaminen epäonnistunut. Myös Suomen kielen kurssi käymättä.

        Niin kuin sullakin
        Maissi martsari


    • Anonyymi

      Minä käytä luikkaalla kävellessä turvavyötä.

      • Anonyymi

        Se on hyvä, rollaattorillakin voi kaatua.


    • Anonyymi

      Nauru loppuu kun osuu omalle kohdalle.

      Tällä viikolla oli hengenlähtö lähellä. Ehdin taiteilla yli kilometrin hiekotettuja pyöräteitä kävellen. Kaikki jäässä, ilma oli +4 ja ajorata paljasta asfalttia.

      Sitte tulibtarve ylittää ajoratabsuojatietä pitkin. Ajorata oli märkä ja paljas lumesta, otin normaalin askeleen js hups olin pian selälläni ajoradalla. Tie oli peilijässä ja hiekottamaton.

      Jos olisin lyönyt takaraivoni assuun, olisinko tätä kirjoittamassa, olisiko autoilijat nähneet mustiin pukeutuneen minut ajoissa? liukkaalla kuolema tai aivovamma tulee sekunnissa, ei ole leinin asia.

    • Anonyymi

      Onko parempi mennä julkisella 2 pysäkin väliä kuin kävellä.

      • Anonyymi

        Kännissä pysyy paremmin ehjänä autolla kuin kävellen.


    • Anonyymi

      Kyllä se on vaarallisempaa liikkua ilman nastakenkiä. 20 vuotta sitten kaaduin. Olin lähdössä ammattikouluun. Olin aamulla menossa liukkaalla kelillä bussipysäkille, eikä ollut nastakenkiä.

      • Anonyymi

        Kuolitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolitko?

        Gangsteri varoitti kaveriaan tulitaistelun varalta: älä vain nukahda tai voit herätä kuolleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolitko?

        Ai mää vai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolitko?

        Juu😂


    • Anonyymi

      Kyllä tasapainoa pitää harjoitella ihan muulla tavoin kuin liukastelemalla iljanteisella kävelytiellä. Aloitus on huuhaata.

      • Anonyymi

        Turha provo on.


    • Anonyymi

      Hauska!

      Kun kävelet koko kesän liukastumatta niin menetät kyvyn hallita tasapainoa. Sillälailla!
      Älykkyys senkun loistaa nykymediassa!

    • Anonyymi

      Kyllä nuorten pitäisi pysyä liukkailla pystyssä ilman nastojakin.
      Vanhat ovat eriasia että luut pysyvät ehjinä.Nuorilla luut vielä joustavat.
      Katulätkää vaikka pelaamaan, kuten me 70 luvulla kaiket illat oltiin ulkona, ties missä pakkasilla ja iltaisin.
      kesistä puhumattakaan.

      Vaikka tietokonehiiri käteen muodon vuoksi turvaa antamaan.

      • Anonyymi

        Pyörilläkin kohellettiin liukkailla ilman nastoja aivan nuljukumeilla.
        Mopoilla myös ja kevytmoottoripyörillä.

        Ei menny luita, naurettiin vaan kaatuttuamme ja matka jatkui.

        TALVISIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörilläkin kohellettiin liukkailla ilman nastoja aivan nuljukumeilla.
        Mopoilla myös ja kevytmoottoripyörillä.

        Ei menny luita, naurettiin vaan kaatuttuamme ja matka jatkui.

        TALVISIN

        Nuljukumi .....mitäs se tarkoittaakaan. https://pienoismallit.net/galleria/malli_16218/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörilläkin kohellettiin liukkailla ilman nastoja aivan nuljukumeilla.
        Mopoilla myös ja kevytmoottoripyörillä.

        Ei menny luita, naurettiin vaan kaatuttuamme ja matka jatkui.

        TALVISIN

        On niitä luita katkeillut ennenkin, mutta hauraampia nykyään ovat kun kasvavat nopeasti eikä työt vahvista luita sen enempää kuin lihaksiakaan.


    • Anonyymi

      If-vakuutusyhtiö muu verkkokaupassaan hyviä nastanauhoja kenkiin. Saa suht helposti päälle ja pois.

      • Anonyymi

        Eikö niitä muka lähimarketissa tai Tokmannilla ole.......


    • Anonyymi

      Linkin jutussa ei puhuta erikseen mitään nuorista, jotka voivat käyttää nastoja liukkailla aivan samalla lailla kuin kaikki muutkin. Jotensakin vinksahtanut ajatus aloittajalla.

      • Anonyymi

        Kunhan provoaa.


    • Anonyymi

      Aivan käsittämätön avaus! Luut ja lihakset voivat nuorella kestää kaatumisen ja toipua siitä nopeammin ja paremmin kuin iäkkäällä ihmisellä, mutta ei se itsensä telominen hyväksi yhtään kenellekään ole, millään tavalla.
      Ja jos lyö päänsä kaatuessaan, niin se voi olla lopuniän aivovamma, tai kuolema siitä seurauksena.

      Pitkä toipilasaika, kun parantelee vaikka murtunutta jalkaa, tai kättä tarkoittaa kaiken liikunnan keskeytystä pitkäksi aikaa ja se varsinkaan ei ole terveydelle hyväksi millään tavalla, ei nuorella eikä vanhalla.

      Ihan sama, mitä pohjallisia käyttää kengissä, kunhan liikkuu ja elää terveellisesti. Tuolla ulkona on kadut aivan surkeassa kunnossa, paikoin aivan luistinrataa, ei siellä pysy millään lihaksilla ja voimilla pystyssä, kun otat askeleen, niin jalka välittömästi luistaa alta pois. Ja minä olen sentään normaalipainoinen henkilö, joka liikkuu paljon. Miten teet kävely- tai juoksulenkkejä noissa oloissa ilman joko nastoja juoksukengissä, tai kävelykengissä kunnon pohjallisia? Minä voin kertoa: et yhtään mitenkään.

      Kyllä vähän laittaa miettimään, miten joku kehtaa tämmöisiä aivopieruja ihan julkisesti päästellä ilmoille. Ehkä Ap ei itse liiku tuolla ulkona kaduilla ja lenkkipoluilla, vaan jostain sälekaihtimien raosta vaan kyylää ihmisiä.

    • Anonyymi

      Höpö höpö, tasapainoharjoitukset tehdään jääkeleillä sisätiloissa. Yt. 70 v.

    • Anonyymi

      Pitäiskö luistella peilijäällä lakerikengät jalassa ja kypärä päässä? Nuorehkona henkilönä käytän mielummin nastoja kuin halkaisen kalloni.

    • Anonyymi

      Sinun nuoruudessa oli kaikki muukin eri tavalla ja elämä ei ollut samaa valintaviidakkoa kuin nyt.

    • Anonyymi

      Minä olen yli 60 eikä tulisi mieleenkään pilata tasapainoa millään piikkikengillä.

      • Anonyymi

        On tuossa ajatusta. Mutta jos pitää jääkelillä työmatka kävellä, ei ole huono ajatus silloin ottaa piikkikengät käyttöön?

        Ja monilla ei tasapaino ole enää kovin hyvä, joten silloin piikkikengät oiva valinta? Vai mitä mieltä olet.

        Kukin tyylillään? Ja hyvä niin?


      • Anonyymi

        Onneton provo kehuskelija.


      • Anonyymi

        Joka päivä olet sinäkin päivän vanhempi kuin edellisenä päivänä. Eivät kaikki sitä ajattele - ennen kuin kenties liikuntakyvyttömänä lasaretin petillä.


      • Anonyymi

        Minäkin olen yli 60v. Eikä tulisi mieleenikään ulkoilla talvisin ilman nastakenkiä. Monta vuotta sellaisia jo käyttänyt ja nautin kun voi liikkua köpöttelemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuossa ajatusta. Mutta jos pitää jääkelillä työmatka kävellä, ei ole huono ajatus silloin ottaa piikkikengät käyttöön?

        Ja monilla ei tasapaino ole enää kovin hyvä, joten silloin piikkikengät oiva valinta? Vai mitä mieltä olet.

        Kukin tyylillään? Ja hyvä niin?

        On se vähän asenteestakin kiinni. Ystäväni ajaa nastarenkailla ihan Hgin keskustassa ( siis ei mitään mökkiajoa ) silloinkin, kun ajotiet ovat täysin jo kesäkunnossa ja talvella ei lähde koskaan ilman nastakenkiä mihinkään.

        Itselläni ei autossani ole ollut yli 20 vuoteen kuin kitkarenkaat ( ei ole mökkiajoa ) ja talvella kävelen kunnon kengillä, joissa hyvin kuvioitu kuminen pitopohja.

        Hyvin olen pärjännyt Hgin liukkailla jalkakäytävillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän asenteestakin kiinni. Ystäväni ajaa nastarenkailla ihan Hgin keskustassa ( siis ei mitään mökkiajoa ) silloinkin, kun ajotiet ovat täysin jo kesäkunnossa ja talvella ei lähde koskaan ilman nastakenkiä mihinkään.

        Itselläni ei autossani ole ollut yli 20 vuoteen kuin kitkarenkaat ( ei ole mökkiajoa ) ja talvella kävelen kunnon kengillä, joissa hyvin kuvioitu kuminen pitopohja.

        Hyvin olen pärjännyt Hgin liukkailla jalkakäytävillä.

        Tutkitusti kitkarenkailla sattuu enemmän onnettomuuksia ja pahan onnettomuuden jälkeen ei sitten liiku enää kuin sähköpyörätuolilla jos silläkään. Ajotapa tietysti eniten vaikuttaa, ajioavustimiinkin luotetaan nykyään liikaa. Pitäisi osata itsekin hallita auto kun lähtee heittelehtimään. Nykyään liikennekuolemia kuitenkin vähemmän kuin 88 vuoteen, liian alhaisia nopeusrajoituksia tehdään vain sakottamisen vuoksi.


    • Anonyymi

      On jotkut notkeita mutta myös kankeita koko ikänsä.Ei kaikki ihmiset ole samanlaisia.Jos asia olisi todella niin yksinkertainen kuin ne jotka niin luulee, ei täällä olisi kukaan lihava ja kankea.Laihakin on kankea välillä.Perimme minkä perimme ja kaupan hyllyt notkuu vielä lisänä kaikkea mitä ei ollut muuten sinun nuoruudessasi.Ketä voi syyttää? Yhtä lailla niitä isovanhempia, jotka hyväksyivät tämän kaikrn kerskakulutuksen aikanaan ja helppouden.Kuka kaiken aluksi opettikaan tuleville sukupolville?

      • Anonyymi

        Pitäisi silti itselläänkin olla järkeä viimeistään aikuisena ja lapsi/nuorikin ymmärtää ettei ylipaino ole hyvä asia. Ei silti pidä kiusata ylipainoisia, mutta yleisesti ylipainosta pitää voida puhua ja terveydenhoidossa vaatia myös toimia vaikka korotettujen maksujen uhalla.

        Jossain on vanhemoia tuomittu kun ovat antaneet tuhota lasten hampaat, myös ylipainosta lapsella pitäisi tulla vanhemmille seuraamuksia. Perinnöllistä on lähinnä huono esimerkki vanhempien mässäilystä ja tarjottu ruoka tai mäkkäriraha.


    • Anonyymi

      Miten voi vaatia nuorilta elämää mitä ei ole koskaan edes nähnyt? Me opimme minkä näemme ja kaikki eivät todellakaan saa samoja eväitä, syyttäminen täysin turhaa.Aloitettava sokeriveroista ja pois kaupasta mielellään kaikki turhat.Iäkkäät voi vetää niitä liikuntahetkiä niin kun kiinalaiset puistoissa.Vapaaehtoisesti muutakin kuin aina vaan syytellä, rakentakaa ja kehittäkää mieluummin.On kivojakin iäkkäitä, mutta älykkyyden puutetta osoittaa, ellei mitään muuta osaa kuin syytellä.

      • Anonyymi

        Lapsistaan läskejä tekevät vanhemmat eivät ole kivoja, usein itsekin läskejä.


    • Anonyymi

      Itse olen hoikka.Tiedän silti, että samoilla elintavoilla moni lihoo.Vähemmälläkin ruualla kuin minä.Ei se voi olla niin vaikea asia käsittää se erilaisuus.Ei edes ihmiset ole samaa väriä kaikki.

      • Anonyymi

        Läskien väitteitä. Jokainen kuluttaa liikkuessaan suunnilleen saman määrän energiaa, ei kukaan läskisty ellei syö enemmän kuin kuluttaa ja pitää syödä terveellisesti eikä roskaruokaa, makeisia, limpparia, energiajuomia...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se ei ole mistään reflekseistä edes kiinni kun sopivasti liukastuu. Monta kertaa ole pystynyt pelastamaan tilanteen kunnon ninjaliikkeillä, mutta vähintään ranne murtuu silti helposti vaikka pahimman välttäisikin.

      • Anonyymi

        No just. Mitä tarkoittaa: "Monta kertaa ole pystynyt pelastamaan tilanteen kunnon ninjaliikkeillä, mutta vähintään ranne murtuu silti helposti vaikka pahimman välttäisikin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just. Mitä tarkoittaa: "Monta kertaa ole pystynyt pelastamaan tilanteen kunnon ninjaliikkeillä, mutta vähintään ranne murtuu silti helposti vaikka pahimman välttäisikin."

        Kannattaa harjoittaa aivojakin, "Monta kertaa olen..." veikkaan.


    • Anonyymi

      Meillä täällä Jumalan selän takana kaukana sivistyksestä on sen verran paksut polanteet että suojalla niissä on pyörän kumeista 10 sentin urat, yritä niissä sitten taiteilla pakkasella.

      • Anonyymi

        Meillä täällä ihan kaupungissa on 15 sentin urat. Ja erittäin monissa paikoissa.

        Kaupunki on Pori ja tiemestari on nimeltään Kartastenpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä täällä ihan kaupungissa on 15 sentin urat. Ja erittäin monissa paikoissa.

        Kaupunki on Pori ja tiemestari on nimeltään Kartastenpää.

        Ennen oli tiet kunnossa kun TVH hoiti, paskakokareet yksityistäneet tai tehneet liikelaitoksia niin mikään ei toimi, mutta rahaa kuluu paljon enemmän ja johtajilla isot palkat.


    • Anonyymi

      Älä viitsi kirjoittaa ULOSTEITA !! Oletkos sitä mieltä kaatuilemalla lihas tunto ja kunto kasvaa ja kehittyy ? Täysin paska tiedettä ihminen saa lihas tuntemuksensa ja kehittymisen ilman lentelemättä PERSEELLEEN TAI PITKIN PITUUTTAAN varsinkin aikuisena ! Mutta yksi kunnon kaatuminen . . . . ja suussa ei liiku, kuin kieli jos sekään !! : O Mietippä nero hieman tarkempaan mitä kirjoittelet. Tai lopeta perseily inspiraatiot näillä puheilla. . . . . Sanoo Timo Tiit Filemon.

      • Anonyymi

        Se on provoava trolli.


    • Anonyymi

      höpö höpö, sehän menee ihan köpöttelyksi pääkallokelillä koko homma ilman kunnon piikkejä ei mitkään nastat auta kaikkein liukkaimmilla jäillä

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa "sehän menee ihan köpöttelyksi pääkallokelillä koko homma ilman kunnon piikkejä ei mitkään nastat auta kaikkein liukkaimmilla jäillä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "sehän menee ihan köpöttelyksi pääkallokelillä koko homma ilman kunnon piikkejä ei mitkään nastat auta kaikkein liukkaimmilla jäillä"?

        jääraudat kun laittaa niin johan alkaa purra


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jääraudat kun laittaa niin johan alkaa purra

        Luin jostakin että paras olisi suutarilla laitatettu yksi ainoa nasta kummassakin kengänpohjassa...,,,?


    • Anonyymi

      🙂🙂

    • Anonyymi

      Ihanko totta?!

      • Anonyymi

        Mä en käsitä tuota aloittajaa millälailla ne pikkunastat vaikuttaa luuston kuntoon tai kävely motoriikkaan jos olet normi perusterve ihminen? Itse en ole ikinä käyttänyt nastakenkiä kylläkään ettei kokemusta niistä ole. Ikää 58 Mies,koko aikuisikä ruumiillista metallialan työtä mutta ei vapaa-ajan urheilua,en seuraa ruokavaliota,viinakin maistuu tupakka ei..lääkäri sanoi että terve on. No ainoat kolhut on tullu nuorena tapellessa ja joskus töissä,väitän että oli nastat tai ei jos kaatuu on vika koordinaatio kyvyssä tai liika vähä viinaa päässä tai liikaa jo? kesän odottelua


    • Anonyymi

      SINÄ TERÄSMUMMU KAI OOT JO PARKINNU NAHAN JA KUIVANNU SIAN NAHAN JOTTA SUUTATI SAA TULLA TEKEE KENGÄT JOILLA ET TAATUSTTI LEBNÄ P..LESI !
      LIUKKAALA IHAN OTAT VARMASTI HYPPY ASKELIA LIUKKAALLA etkö oo kaatunut suutarin teettämullä. KERTAAKAAN !

      Etkä oo murtanut jalkoja käsiä ollu taju kankaalla!

      Yötä ei ole aloitusta kirjoittanut mies vaan Teräsmummu , yli 60- n.

      Mummu,joka päivät pitkät haukkuu sydämen kyllyydestä toisestaan poikkeavia ihmisiä .

      Muuten ylpeys kuuluu lankeemuksen edellä!

      • Anonyymi

        Millä paikkakunnalla budjaa?


    • Anonyymi

      Nastattomilla kengillä kaatuilijat voi sitten itse maksaa sairaalalaskunsa kun makaa teholla aivovammansa kanssa. Ero terveyden ja aivovamman / kuoleman välillä on alle 1 sekunti kun sopivasti selälleen lentää ja päänsä lyö.

      Tuolla on sellaiset kelit, ettei olis pahitteeksi vaikka kypärä päässä kulkis.

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      "Lähes kaikki nuorten luut" No se riittää että kallon lyöt katukivetykseen kerran. Toista kertaa ei välttämättä saa.

    • Anonyymi

      Todella tyhmää tekstiä aloittajalta. Nastakenkiin ei ehdi tottua kuten ei mihinkään muuhunkaan vaatekappaleeseen jota käytetään vain sään niin vaatiessa. Ne kelit joissa nastakenkiä oikeasti tarvitsee ovat joitakin viikkoja vuodessa ja kun kaadut ja lyöt pahasti pääsi, jopa niin, että henki lähtee olisi nastakenkien hyöty ollut aivan verraton.

      Vai että rollaattoriin. Olen varma, että rollaattoria joutuvat enemmän käyttämään ihmiset jotka kaatuessaan ovat vammautuneet kuin he jotka nastakenkiä liukkailla säillä ovat käyttäneet.

      • Anonyymi

        Totta.


    • Anonyymi

      Aloittaja on 30-luvulla syntyneitä.
      40-luvulla sota vei heistä heikoimmat. 50-70 -luvuilla tapettiin liikenteessä kaikki jotka ei ehtineet alta pois tai eivät älynneet hallita omaa nopeuttaan.

      Nyt sitten ahdistaa, kun on kaiken maailman keinoja hillitä turhia kuolemia eikä enää ainoastaan vahvimmat ja onnekkaimmat saaneet elää.

      Tuli rauha, nopeusrajoitukset, kypäräpakko mopoihin, turvavyöt, pyörätiet, heijastimet, pyöräilykypärät, lisäjarruvalot jne, lista on loputon.
      Viimeisimpänä nastakengät, taas saivat heikkojalkaisetkin mahdollisuuden jäädä eloon, se ei tunnu jäärästä reilulta kun itse on taistellut tänne asti ilman apua.

    • Anonyymi

      On aloittajalla kyllä lapsellista propagandaa.Toivottovasti ei itte kaadu ja lyö päätänsä enempää tantereeseen

      • Anonyymi

        Se on joku elämäntapaänkyrä joka nillittää kaikesta mahdollisesta.


    • Anonyymi

      Kyllä varmasti kaatuu. Sukulainen kaatu pari kertaa, kun ei laittanut nastoja jalkaan. Nyt on jalat titaania täynnä.

    • Anonyymi

      Aloituksen linkissä ei puhuta mitään tasapainon harjoittelemisesta. Täyttä fuulaa.

      Aloittajan kohdalla nastakengät lienevät turhat, koska pää on jo ilmeisesti saanut kovan osuman.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti.


    • Anonyymi

      Entä sitten?

    • Anonyymi

      Tämäkin keskustelu on linjalla selitä sokealle punaista. Että sillai.

    • Taitaa sitä keskiverto nykynuorta sattua enemmmän kaatuessaan kuin aktiivisesti liikkuvaa kasikymppistä...

    • Anonyymi

      Ilman nastakenkiä olisi sairaalat täynnä.Huomattava kustannus säästö veronmaksajille ja tätä kautta terveydenhuollon kuormitus kevenee

      • Anonyymi

        Totta


    • Anonyymi

      Tasapainon säilyttäminen on oleellista elämässä. Joskus on kuitenkin hyvä että sen menettää hetkeksi. Terapian tai ilman sitäkin me voimme kehittyä entistä vavemmaksi. Tasapainoa uhkaa kuitenkin aina perusturvan puute. Perusturva on kuin ne nastat kengissä. Kaatuminen pahimmilaan traumatisoi loppuelämäksi. Raavitaan vähemmän kun kohdataan.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä tasapainoa voi harjoitella muutenkin, kuin kaatuilemalla ja luitaan katkomalla näillä jääkeleillä.

    • Anonyymi

      Siis herranjestas! Jos joku joutuu käveleen paljon liukkailla teillä, niin ne nasrakengät on kyllä todiste fiksuudesta!
      Itse olen keski-ikäinen ja aktiivinen joogan harrastaja. Tasapainoni on huippuluokkaa. Olen hoikka ja urheilullinen. Pari vuotta sitten asuin töiden takia talven Sastamalan keskustassa, Vammalassa, missä jalankulkuväylät hoidettiin hyvin huonosti tyyliin: "tervetuloa Vammalaan, tuo omat hiekkasi"...

      Taiteillessani liukkailla kaduilla en lentänyt turvalleni kertaakaan mutta sain elämäni ensimmäisen hermopinteen hartiaseutuun. Väkisinkin jännittää hartioita kun tasapainottelee liukkailla kaduilla.
      Hermopinteen kivun takia meni yöunet moneksi yöksi ja toisessa käsivarressa joka askel tuntui kuin puukonisku.

    • Anonyymi

      Voi nuorikin liukasta aina te jaksatte jauhaa siitä onko lihava tai laiha mitä tekemistä sillä on liukauden kanssa haloo

      • Anonyymi

        No minäpä sanon sinulle. Laiha kaatuu kokonaan, mutta lihava vain vähän, jääden noin 45 asteen kulmaan läskiensä varaan.


      • Anonyymi

        Ylipainoiset ovat kömpelömpiä ja katkovat helpommin raajansa kun on paljon massaa.


    • Anonyymi

      Höpö höpö

    • Anonyymi

      Vastuutonta keskustelua, käykää katsomassa aivovamma potilaita niin näette miten elämä voi muuttua sekunnissa iskemällä takaraivonsa tonttiin. Siitä on leikki kaukana.

      Nuoret, näillä keleillä saa kävellä vaikka kypärä päässä.

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Seurasin marketissa kun kuulin kenkien raahusääniä että mikä panssarilaiva sieltä tulee, niin nuori nainen leveä kuin riihenkiuas lykkii kärryjään johon nostelee juomapakkauksia ja sipsipusseja , kassaa kohden !

      Ihmetellä täytyy sitä järkullan puutetta ohooijaa.

      • Anonyymi

        Miksi kyttäät muita ihmisiä peelo?


      • Anonyymi

        Marketeissa on lupa käyttää nastoja. Lattiat on tehty niin etteivät ne rasita. Myös juomien ja sipsien ostaminen on sallittua. Itse en silti menisi nastakengillä julkisiin sisätiloihin vaan käyttäisiin niitä vain lenkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marketeissa on lupa käyttää nastoja. Lattiat on tehty niin etteivät ne rasita. Myös juomien ja sipsien ostaminen on sallittua. Itse en silti menisi nastakengillä julkisiin sisätiloihin vaan käyttäisiin niitä vain lenkillä.

        kauppojen edustat jostain syystä pahimpia iljanteita


      • Anonyymi

        Ylipainoisille saisi kyllä tulla korotetut sairausturvamaksut, lisää valtavasti riskiä sairastua ja harva pääsee tai kykenee tekemään töitäkään. 70-luvulla vain hyvin harva oli ylipainoinen, ei geenit mihinkään ole muuttuneet siinä ajassa, omasta välinpitämättömyydestä, laiskuudesta ja nautinnonhalusta siinä on kyse.

        Itse syön terveellisesti ja liikun, yli 60v vieläkin erinomainen kunto, vaikka raskaista töistä tullutkin vaivoja. Sääliksi käy nuoria kun eivät saa edes yhtä etunojapunnerrusta tai leuanvetoa tehtyä. Naisillekin intti/sivari pakolliseksi niin joutuvat nusemaan sieltä sohvan pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipainoisille saisi kyllä tulla korotetut sairausturvamaksut, lisää valtavasti riskiä sairastua ja harva pääsee tai kykenee tekemään töitäkään. 70-luvulla vain hyvin harva oli ylipainoinen, ei geenit mihinkään ole muuttuneet siinä ajassa, omasta välinpitämättömyydestä, laiskuudesta ja nautinnonhalusta siinä on kyse.

        Itse syön terveellisesti ja liikun, yli 60v vieläkin erinomainen kunto, vaikka raskaista töistä tullutkin vaivoja. Sääliksi käy nuoria kun eivät saa edes yhtä etunojapunnerrusta tai leuanvetoa tehtyä. Naisillekin intti/sivari pakolliseksi niin joutuvat nusemaan sieltä sohvan pohjalta.

        💀💀💀💀


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi ihmisen elämä on tälläisissäkin asioissa häpeämistä, mikä teitä vaivaa?

      Itse en häpeä mitään, mulla on pyöräilykypärässäkin leukasuoja ettei leuka murru jos kaatuu, ei tartte pillillä syödä. Itse harvemmin kaadun koska olen todella taitava ja ketterä kuin mikä, mutta kaikkia tilanteita kun ei voi hallita, tuolla on muitakin otuksia liikkeellä.

      • Anonyymi

        ,,olen todella taitava ja ketterä kuin mikä,,,


    • Anonyymi

      Voi v---u mikä aloitus. Vähänkin tervejärkinen käyttää keinoja että pysyy liukkaalla pystyssä.....hankkikaa jo jonkinlainen elämä idiootit...

    • Anonyymi

      Olipa tuossa typerä avaus.

      • Anonyymi

        Se on joku elämäntapaänkyrä joka vastustaa kaikkea mahdollista.


    • Anonyymi

      En edes nimettömänä laittaisi näin vastuutonta kommenttia mitä tämä aloittaja kirjoitti

      • Anonyymi

        Syytän näitä tyhmentäviä reality-sarjoja ne pitäisi kieltää kovasti kokonaaaaan


    • Anonyymi

      Nykyään on talvikengät niin huonolaatuisia Kiinassa tehtyjä eikä tarkoitettu liukkaalle jäälle.....ennen oli suomalaisissa kengissä läskipohjia, ne piti liukkaallakin. Kyllä kenkiin on hyvä vetää päälle jääkengät, joita saa suht edullisesti ostaa. Murtuu ne luut nuoriltakin, siinä ei tarvita kuin kunnon kolaus. Moni on katkaissut koipensa laskettelurinteessä ja mopo- ja pyöräkolarissa.

      • Anonyymi

        On ihmiset niin erilaisia, nuorissa ja vanhoissa löytyy niitä liukkaaseen kaatuvia.

        Jos pitää jossakin määräajassa johonkin mennä, pitää jääkelillä käyttää nastakenkiä.

        Vanhusten on ajateltava... ja monet niin tekevät.

        Kaikille hyviä liukkaita, älkää kaatuko! Ajatus mukana etenemisessä KOKO AJAN!


      • Anonyymi

        Itsellä on Euroopassa valmistetut nauhalliset eräsaappaat, joita olen käyttänyt talvella. Ne ovat ovat loistavat lumessa ja kurassa, mutta vesijäillä ei sitten mitään pitoa. Palasin tänään pihalta kotiin ja vaihdoin maiharit jalkaan niin pysyi pystyssä.


      • Anonyymi

        Nuorilla on pitkät luut koska hyvällä ruualla kasvavat nopeasti, mutta luista tulee huaraita koska niitä ei rasiteta työnteolla eikä juuri liikunnallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorilla on pitkät luut koska hyvällä ruualla kasvavat nopeasti, mutta luista tulee huaraita koska niitä ei rasiteta työnteolla eikä juuri liikunnallakaan.

        *hauraita


    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä puppua, mitä tulee tasapainoon.

      • Anonyymi

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Aloittaja on varmaan sama joka postaa noita "myrkky"-piikkialoituksiaan 150 kpl päivässä


    • Anonyymi

      Mitä tyhmää puhetta. Kestääkö pääkin kaatumisen, kun se iskeytyy jäähän. Miksi pyöräilijöitäkin kehotetaan käyttämään kypärää. Kyllä nuorillakin on oikeus pysyä pystyssä jäisillä kaduilla.

    • Anonyymi

      Kyllä nyt puhut lööperiä.

    • Anonyymi

      Mäkkäri "ruoka" on se joka lihavaksi - LÄSKIKSI tekee.

      Pitäis kieltää llailla tai ainakin iso haittavero kaikelle mäkkäri paskalle!

      • Anonyymi

        Ei se ole noin yksinkertaista.

        Mutta osittain ehkä voi olla syynä!

        Oli noita grilliruokakioskeja jo 1980 -luvullakin ja siitä lähtien. Ei ne minua lihavaksi saaneet, vaikka niiden antimia jossakin määrin nautin. Jotain muuta siinä on. Lihomisessa.

        No silloin ei ollut tietokoneita, älykännyköitä, tabletteja ja muuta mikä olisi pitänyt minut istumassa niiden ääressä sen sijaan, että liikuin ulkona!

        Lailla ei voi kieltää ja haittaverokin on vaikea toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole noin yksinkertaista.

        Mutta osittain ehkä voi olla syynä!

        Oli noita grilliruokakioskeja jo 1980 -luvullakin ja siitä lähtien. Ei ne minua lihavaksi saaneet, vaikka niiden antimia jossakin määrin nautin. Jotain muuta siinä on. Lihomisessa.

        No silloin ei ollut tietokoneita, älykännyköitä, tabletteja ja muuta mikä olisi pitänyt minut istumassa niiden ääressä sen sijaan, että liikuin ulkona!

        Lailla ei voi kieltää ja haittaverokin on vaikea toteuttaa.

        Pieni sämpylä 1-2 höyrystetyllä nakilla on eri asia kuin isot valkoisesta jauhosta tehdyt hampurilaiset monella rasvaisella ja rasvassa paistetulla pihvillä juuston ja majoneesin kera. Ennen myös liikuttiin paljon enemmän kuin nykyisin.


    • Anonyymi

      Älä kirjoita lööperiä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ennen oli pimut nastoja, nyt niil on nastastiflat!


      • Anonyymi

        Sisätilat on ongelma nastojen kanssa, harva viitsii riisua liukuesteitä ja harvoissa kengissä ne saa käännettyä sisälle. Itse en ole viitsinyt tai muistanut koskaan liukuesteitä kenkiin vaikka ostin, enimmäkseen liikunkin autolla.

        Kerran olen hiekoittamattomassa alamäessä kaatunut, nastat olisi suojanneet tikeiltä. Lukuisat ihmiset katkoo luitaan liukkaalla, eiköhän se sängyssä makaaminen jalka/käsi paketissa eniten heikennä likuntakykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisätilat on ongelma nastojen kanssa, harva viitsii riisua liukuesteitä ja harvoissa kengissä ne saa käännettyä sisälle. Itse en ole viitsinyt tai muistanut koskaan liukuesteitä kenkiin vaikka ostin, enimmäkseen liikunkin autolla.

        Kerran olen hiekoittamattomassa alamäessä kaatunut, nastat olisi suojanneet tikeiltä. Lukuisat ihmiset katkoo luitaan liukkaalla, eiköhän se sängyssä makaaminen jalka/käsi paketissa eniten heikennä likuntakykyä.

        Totta.


    • Anonyymi

      Nuoria on enemmän polilla kuin yli 65 vuotiaita.

      mieti sitä.

    • Totta. Kaikkialla niissä eteläisissä maissa, missä ei liukkautta tunneta ovat kaikki aikuiset rollaattorikamaa.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat eleläisillä mailla Välimeren alueen maita, niin siellä syödään Välimeren ruokavalion mukaan ja vältetään liikalihavuutta, joka tuhoaa nopeasti ihmisen liikuntakyvyn.

        Suomessa taasen syödään paljon erilaisia eläimiä, kuten lehmiä ja sikoja. Lisäksi eläimistä tehdyt makkarat kuuluvat pohjoisiin ruokiin ja palanpainikkeena käytetään Valion täysmaitoa. Sellainen ruokavalio aiheuttaa liikalihavuutta ja mm. aivoinfarktin, jotka molemmat vievät tasapainon, reaktiokyvyn ja voiman pitää itsensä pystyssä ilman apuvälineitä.

        Sanovat, että makkara on suomalaisen vihannes. Kuitenkin tuloksena on se hyvä puoli, että kun lihavana kaatuu, niin kaatuu vain vähän kun jo läskit tulevat vastaan auttamaan. Toisin on "eteläisissä maissa" jossa kaadutaan kokonaan, ylhäältä alas saakka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat eleläisillä mailla Välimeren alueen maita, niin siellä syödään Välimeren ruokavalion mukaan ja vältetään liikalihavuutta, joka tuhoaa nopeasti ihmisen liikuntakyvyn.

        Suomessa taasen syödään paljon erilaisia eläimiä, kuten lehmiä ja sikoja. Lisäksi eläimistä tehdyt makkarat kuuluvat pohjoisiin ruokiin ja palanpainikkeena käytetään Valion täysmaitoa. Sellainen ruokavalio aiheuttaa liikalihavuutta ja mm. aivoinfarktin, jotka molemmat vievät tasapainon, reaktiokyvyn ja voiman pitää itsensä pystyssä ilman apuvälineitä.

        Sanovat, että makkara on suomalaisen vihannes. Kuitenkin tuloksena on se hyvä puoli, että kun lihavana kaatuu, niin kaatuu vain vähän kun jo läskit tulevat vastaan auttamaan. Toisin on "eteläisissä maissa" jossa kaadutaan kokonaan, ylhäältä alas saakka.

        Rapuväistöissä ainakin olet hyvin ketterä! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat eleläisillä mailla Välimeren alueen maita, niin siellä syödään Välimeren ruokavalion mukaan ja vältetään liikalihavuutta, joka tuhoaa nopeasti ihmisen liikuntakyvyn.

        Suomessa taasen syödään paljon erilaisia eläimiä, kuten lehmiä ja sikoja. Lisäksi eläimistä tehdyt makkarat kuuluvat pohjoisiin ruokiin ja palanpainikkeena käytetään Valion täysmaitoa. Sellainen ruokavalio aiheuttaa liikalihavuutta ja mm. aivoinfarktin, jotka molemmat vievät tasapainon, reaktiokyvyn ja voiman pitää itsensä pystyssä ilman apuvälineitä.

        Sanovat, että makkara on suomalaisen vihannes. Kuitenkin tuloksena on se hyvä puoli, että kun lihavana kaatuu, niin kaatuu vain vähän kun jo läskit tulevat vastaan auttamaan. Toisin on "eteläisissä maissa" jossa kaadutaan kokonaan, ylhäältä alas saakka.

        >> Valion täysmaitoa<<.....minkäs monopolin se on saanut yhtäkkiä??? :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat eleläisillä mailla Välimeren alueen maita, niin siellä syödään Välimeren ruokavalion mukaan ja vältetään liikalihavuutta, joka tuhoaa nopeasti ihmisen liikuntakyvyn.

        Suomessa taasen syödään paljon erilaisia eläimiä, kuten lehmiä ja sikoja. Lisäksi eläimistä tehdyt makkarat kuuluvat pohjoisiin ruokiin ja palanpainikkeena käytetään Valion täysmaitoa. Sellainen ruokavalio aiheuttaa liikalihavuutta ja mm. aivoinfarktin, jotka molemmat vievät tasapainon, reaktiokyvyn ja voiman pitää itsensä pystyssä ilman apuvälineitä.

        Sanovat, että makkara on suomalaisen vihannes. Kuitenkin tuloksena on se hyvä puoli, että kun lihavana kaatuu, niin kaatuu vain vähän kun jo läskit tulevat vastaan auttamaan. Toisin on "eteläisissä maissa" jossa kaadutaan kokonaan, ylhäältä alas saakka.

        Etelän maissa syödään lihaa enemmän kuin Suomessa ja koko välimeren ruokavalio on todistettu perättömäksi väitteeksi. Suurin osa ihmisistä käyttää myöskin rasvatonta tai kevytmaitoa, lähinnä ruokiin täysmaitoa. Maidossa muutenkin terveysongelmia aiheuttaa eniten homogenointi, misää rasva pikotaan niin pieniksi että lävistää verisuonten seinämät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat eleläisillä mailla Välimeren alueen maita, niin siellä syödään Välimeren ruokavalion mukaan ja vältetään liikalihavuutta, joka tuhoaa nopeasti ihmisen liikuntakyvyn.

        Suomessa taasen syödään paljon erilaisia eläimiä, kuten lehmiä ja sikoja. Lisäksi eläimistä tehdyt makkarat kuuluvat pohjoisiin ruokiin ja palanpainikkeena käytetään Valion täysmaitoa. Sellainen ruokavalio aiheuttaa liikalihavuutta ja mm. aivoinfarktin, jotka molemmat vievät tasapainon, reaktiokyvyn ja voiman pitää itsensä pystyssä ilman apuvälineitä.

        Sanovat, että makkara on suomalaisen vihannes. Kuitenkin tuloksena on se hyvä puoli, että kun lihavana kaatuu, niin kaatuu vain vähän kun jo läskit tulevat vastaan auttamaan. Toisin on "eteläisissä maissa" jossa kaadutaan kokonaan, ylhäältä alas saakka.

        Hiilarit lihottaa, kuten sokeri ja valkoiset leivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilarit lihottaa, kuten sokeri ja valkoiset leivät.

        Kyllä ja jatkuva syöminen, ennen oli ruoka ajat ja ihmiset söi neljä viisi kertaa päivässä kunnon ruokaa.


    • Anonyymi

      Mitä se lihavuus kuuluu nastakenkien käyttöön?
      Kun on oikein pääkallokeli ja vettä jään päällä niin silloin vedetään villasukat kenkien päälle....Johan on pitoa! Kysykää pilkkijöiltä!

    • Anonyymi

      Hakeudu nyt oikeasti hoitoon!

    • Anonyymi

      Täyttä vitun höpöhöpöä.

      Jos tasapainon hankkiminen vaatii että liukastellaan jäällä oppiakseen pysymään pystyssä niin alun alkaenkin tasapaino on niin huono että sillä ei pärjää kuitenkaan.

      Aloittaja on taas perinteisesti sellainen yhden asian ja tiedon IDIOOTTI.

    • Anonyymi

      Tasapaino ja koordinaatiokyky ei auta yhtään jos on järkyttävän liukas pääkallokeli. Silloin auttaa jääkengät nastoilla!

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      pohjoisen ihmisten kaatumisissa hyvä kompakti lyhytluinen rakenne ja nivelongelmat kulkevat geneettisesti käsi kädessä

    • Anonyymi

      Ei kannata myöskään kävellä hiekoitetuilla kohdilla jalkakäytäviä ja pihoja jotten joudu vanhana pyörätuoliin?

    • Anonyymi

      Johan on naurettava väite, paljoin todennäköisemmin siihen pyörätuoliin joutuu kun kaatuu liukkaalla. Lämpimissä maissa kaikkien pitäisi siis olla pyörätuolissa kun ei ole liukkaita katuja ja täälläkin keinotekoisesti, eihän noita liukkaita paikkoja luonnossa ole juuri muualla kuin kallioilla.

      • Anonyymi

        Sarkasmia, veli hyvä. Se oli sarkasmia.


      • Anonyymi

        Ainakin Saharassa on hirmuisen liukasta kun ovat hiekoittaneet niin valtavasti.


    • Anonyymi

      Nopeasti venähtäneillä nuorilla ei ole tasapaino yhtä hyvä kuin lapsilla ja aikuisilla ja luut hauraampia kun ei ole tehty raskaita töitä, joten nastakengät tai liukuesteet ovat vielä tarpeellisempia.

      Lyhyt pysyy paremmin pystyssä kuin pitkä, mutta keski-iässä tasapaino alkaa heikentyä jo luonnostaan kaikilla.

    • Anonyymi

      Kyllä mä koen, että mun tilanteessa nastakengät on kaiken A ja O. Välilevyn pullistuma tupsahti, enkä halua enää isompiin ongelmiin

    • Anonyymi

      Hankin nastakengät joissa piikit väännetään esiin korkojen sivussa olevalla vivulla. Ovat sellaista 5 tuuman naulan pään kokoista osastoa joka tulee kolme-neljä milliä esiin pohjasta. Pitää jotta rutina käy eikä tarvi muistaa ottaa mitään ylimääräisiä kalosseja mukaan, sen kuin klikkaa ne esiin jos tarvis vaatii.

      • Anonyymi

        Vain koroissa nastat? Ei kaikki ola kanta-astujia.


    • Anonyymi

      Kuinka vanha olet ketjun aloittaja?

      • Anonyymi

        Kyllä elämä opettaa. Kun murtaa muutaman typerän pienen kananluun ja kuukkii ensin 6 viikkoa kyynärsauvoilla kipsissä ja sen jälkeen saman verran Walker-saappaassa niin katsoo maailmaa aivan toisella lailla.


    • Anonyymi

      Ei muuten kestä.

    • Anonyymi

      Etätöissä päivät ja illat nojatuolissa, jalat kuin peuran vasalla.

    • Anonyymi

      Höpö höpö

    • Anonyymi

      Juuri eilen luin nuoresta naishiihtäjästä,joka kaatui jäisellä tiellä ja olkanivel lähti sijoiltaan ja kiertäjäkalvosin repesi. Joutui leikkaukseen ja ainakin tämä kausi on pilalla. Voi käydä pahasti,vaikka olisi nuori ja hyväkuntoinen.

      • Anonyymi

        Ja kun tuollainen vaurio kerran tulee se vaivaa loppuiän - olis kannattanu ajatella toisin kuin aloittaja...,,,


    • Liukastumiset maksaa 1mrd vuodessa hoitokuluina ja sairaspäivinä. Kyllä se nuoreltakin saattaa murtua nilkka, tai ranne missä seniorilta lonkka...

    • Anonyymi

      Nastakengät ei kyllä vie kykyä pysyä pystyssä. Ne vaan auttaa pysymään pystyssä tosi liukkaalla. Aika jännä ajatusmaailma aloittajalla :)

      • Anonyymi

        Joillakin on oikeasti outo ajatustenkulku niin kuin sillä mikä lie Niikolla :D


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä niin pönttö aloitus että taidanpa kuunnella mieluummin jopa vaalitenttejä.

    • Anonyymi

      ALOITUS ILMIANNETTU YLLÄPIDOLLE.

      Terveydelle ja hengelle vaarallisen disinformaation levittämistä. Nastakenkien ja liukuesteiden käyttämisellä ei ole todettu minkäänlaista korrelaatiota refleksien, reagointikyvyn ja lihasvoiman vähenemisen kanssa. Päinvastoin, monet lääkärit etenkin kaatumisia hoitavat lääkärit, suosittelevat niitä.
      Ap:n linkin takana on vain juttu nastojen käytöstä sisätiloissa jota ei suositella, koska se voi pilata lattiat.

      Kenellä on vastuu, jos joku uskoo nämä esitetyt terveysväitteet nastakenkien haitoista ja jättää ne hankkimatta ja kaatuu tuolla jäisillä kaduilla vakavin seurauksin?
      Miten voitte sallia näin vaarallisen disinformaation levittämisen? Nyt ei ole kyse vain mielipiteestä, vaan siitä että esitetään täysin paikkansapitämättömiä asioita faktoina.

    • Anonyymi

      Järjetön logiikka aloittajalla.
      Tuohan tarkoittaisi sitä, että myös kesäsäällä kävely pilaa ihmisen kyvyn pysyä pystyssä.
      Ajatus on yhtä järjetön kuin se, että palovaroittimen käyttö veisi ihmiseltä kyvyn hengittää.

      • Anonyymi

        Totta.


    • Anonyymi

      Juoksemaankin on niin kova hinku että pitää nastat olla kengissä vaikka juokseminen kylmässä ei todistettavasti lisää terveyttä.

    • Anonyymi

      Nastakengät halutaan pois ravintoloista ja kaupoista lattiaongelmien takia. Nastakenkiä ei kuulu käyttää kuin vain hyvin hankalissa olosuhteissa. Jos teiden hiekoitus loppuu. Ne kannattaa jättää kauppoihin vielä ainakin toistaiseksi.

      • Anonyymi

        Ja aivan liian kalliita, jos saa nastat sisään niin voisi jonkun 40€ maksaa.


    • Anonyymi

      humalaiset kaatuvat veltosti, niin vahinkot jää pieneksi,

      • Anonyymi

        Humalaisethan on jo puoliksi kaatuneita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalaisethan on jo puoliksi kaatuneita

        Ryssien pitäsi käyttää nastoja, niitä kaatuu paljon erikoisoperaatiossa.


    • Anonyymi

      Siellä käyvät ulkomaalaiset ei ymmärrä Suomea eikä englantia, saati ruotsia. Miksi sellaisia otetaan maahan.

    • Anonyymi

      Ei ne nastat auta kaatuessa , jos kupoli kapsahtaa tantereeseen. Miksi on hölmöä käyttää nastakenkiä, jos se tekee liikkumisesta mukavampaa tai turvallisempaa. Toki jos itse olet ns"superhenkilö", anna palaa ja kynnä jalkakäytäviä ja toisten toimia niin kuin parhaaksi näkevät.

      • Anonyymi

        Niitä nastojen pidätyskykyä pitää tietysti testata eihän ne autojenkaan nastat tee kesäkeliä eikä kukaan edes oleta niin


    • Anonyymi

      Ryssäntrolli haluaa lisää suomalaisia nuoria miehiä sairaalaan. Ihan loogista se. Ovat pois armeijan palveluksesta.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe