ONKO KELLÄÄN suzuki vx 800

jukkis

moi olis kiva vaihdella mielipiteitä

18

16625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakkima

      näyttää olevan vähänlaisesti vx:n omistajia. mutta mulla on ysikymppinen. lieneekö tuonti kampe, en oo vielä ottanut runkonumeroista tietoa, sieltähän se selviää.entä itelläs.

      • Tiksa

        Hankin tänä kesänä Saksasta vm 1996. Olen ajellut vasta n 1000 km, joten ei vielä paljon kokemuksia. Tarkoitus ajella heinäkuussa pidempi reissu, jolloin tuo tapansa näyttänee. "Käteen käypä kampe."


      • vexi
        Tiksa kirjoitti:

        Hankin tänä kesänä Saksasta vm 1996. Olen ajellut vasta n 1000 km, joten ei vielä paljon kokemuksia. Tarkoitus ajella heinäkuussa pidempi reissu, jolloin tuo tapansa näyttänee. "Käteen käypä kampe."

        Omistan 91 vm 53tkm ajetun vexin.Hyvin on pelittäny .20tkm ajanu itse.edulliset ajokulut
        eturenkaalla 18tkm,takasella 16tkm.Huollot tehny
        pääosiltaan itse.Kulutus kohtuullinen mutta nyt
        kaipaisin tehoja lisää.Eli ruokahalu kasvaa syödessä.


      • peleka
        vexi kirjoitti:

        Omistan 91 vm 53tkm ajetun vexin.Hyvin on pelittäny .20tkm ajanu itse.edulliset ajokulut
        eturenkaalla 18tkm,takasella 16tkm.Huollot tehny
        pääosiltaan itse.Kulutus kohtuullinen mutta nyt
        kaipaisin tehoja lisää.Eli ruokahalu kasvaa syödessä.

        On niitä liikenteessä muutamia, määrästä vaikea sanoa ilman tarkistusta. Itselläni on marooninpunainen, vm -90. 2000 syksyllä ostin kolmoskehän autojobbarilta. Historiaa en ole vaivautunut selvittämään. Kytkin luisti, hinnasta tonni pois (mk). Kilometrejä oli 67000.

        Vaihdoin levyt ja toimii hyvin. Nyt on mittarissa 99460 km. Toimii edelleen...huolestuttavaa.

        Remppaa olen tehnyt; etupään stefat ja liukurenkaat vaihdoin vaikkei mistään vuotanutkaan. Hiukan jumitti nuo em. renkaat siksi kaikki uusiksi samalla. Takasvingin laakerointi uusittu. Sekä kaikkien vx kuskien pelkäämään vetolaitteeseen vaihdettu uusi "driven joint" osa. Kuluva osa ja hoidotta aiheuttaa harmia ja hammaskehät tarvitsee voitelua...kannattaa ajatella enste...ennenkuin vaan ajelee . Tämä ei kuulemma ole ainoa murhe "perässä", öljyä on roiskinut ulos mm.Itselläni ei sen suhteen ollut ongelmia.

        Kardaanissa on kardaanin ongelmat, ketjuissa ketjun.

        Venttiilien säädöt tein itse, kaasuttimien balanssit tarkistettu....tuntuu että jotain on muuttunut siinä tai sitten puristuspaineet on pielessä...lienee syytä tarkistaa...kilometrejä on sen verran jo. Aiheuttaa nykimistä 3000 kohdalla kiihdytettäessä... vitosella..uusi ilmiö.

        Kaikki riippuu hiukan kaikesta vanhassa laitteessa.

        Hemmetin kiva pyörä, tehoton, mutta ei karkaa siten lapasestakaan ihan heti. Kulkee riittävästi ja jaksaa ihan hyvin liikenteen mukana kahden hengen kuormalla ja kapsäkit täynnä.

        Avonin takanakki on loppu, 7500 kilometriä kesti, mielestäni kohtuullisen hyvin kuitenkin raskaalla kuormalla...useimmiten matkaa kaksi päällä. Eturengas misukka..asennettu lukemassa 80000...?? onkohan oikea tieto alan jo itsekin epäillä. Ehkä kesti siksi että asennettiin pyörimissuunnan nuolen vastaisesti...(tehdasmoka se nuoli)

        Ei viitsisi vaihtaa pyörää, remontin teko tuntuu turhalta, vaihdossa ei saa mitään..jotain tarttis tehrä..mutta mitä.

        Hyvää loppukesää alan miehille....kuin myös naisille. P.


      • jarieerik
        peleka kirjoitti:

        On niitä liikenteessä muutamia, määrästä vaikea sanoa ilman tarkistusta. Itselläni on marooninpunainen, vm -90. 2000 syksyllä ostin kolmoskehän autojobbarilta. Historiaa en ole vaivautunut selvittämään. Kytkin luisti, hinnasta tonni pois (mk). Kilometrejä oli 67000.

        Vaihdoin levyt ja toimii hyvin. Nyt on mittarissa 99460 km. Toimii edelleen...huolestuttavaa.

        Remppaa olen tehnyt; etupään stefat ja liukurenkaat vaihdoin vaikkei mistään vuotanutkaan. Hiukan jumitti nuo em. renkaat siksi kaikki uusiksi samalla. Takasvingin laakerointi uusittu. Sekä kaikkien vx kuskien pelkäämään vetolaitteeseen vaihdettu uusi "driven joint" osa. Kuluva osa ja hoidotta aiheuttaa harmia ja hammaskehät tarvitsee voitelua...kannattaa ajatella enste...ennenkuin vaan ajelee . Tämä ei kuulemma ole ainoa murhe "perässä", öljyä on roiskinut ulos mm.Itselläni ei sen suhteen ollut ongelmia.

        Kardaanissa on kardaanin ongelmat, ketjuissa ketjun.

        Venttiilien säädöt tein itse, kaasuttimien balanssit tarkistettu....tuntuu että jotain on muuttunut siinä tai sitten puristuspaineet on pielessä...lienee syytä tarkistaa...kilometrejä on sen verran jo. Aiheuttaa nykimistä 3000 kohdalla kiihdytettäessä... vitosella..uusi ilmiö.

        Kaikki riippuu hiukan kaikesta vanhassa laitteessa.

        Hemmetin kiva pyörä, tehoton, mutta ei karkaa siten lapasestakaan ihan heti. Kulkee riittävästi ja jaksaa ihan hyvin liikenteen mukana kahden hengen kuormalla ja kapsäkit täynnä.

        Avonin takanakki on loppu, 7500 kilometriä kesti, mielestäni kohtuullisen hyvin kuitenkin raskaalla kuormalla...useimmiten matkaa kaksi päällä. Eturengas misukka..asennettu lukemassa 80000...?? onkohan oikea tieto alan jo itsekin epäillä. Ehkä kesti siksi että asennettiin pyörimissuunnan nuolen vastaisesti...(tehdasmoka se nuoli)

        Ei viitsisi vaihtaa pyörää, remontin teko tuntuu turhalta, vaihdossa ei saa mitään..jotain tarttis tehrä..mutta mitä.

        Hyvää loppukesää alan miehille....kuin myös naisille. P.

        Joko nykimisongelma on selvinnyt? Minulla on vuosimallin 93 vehje ja siinä on alkanut viiden tuhannen paikkeilla ilmetä samaa. Kun antaa lisää kaasua, kierrokset kyllä nousevat ja huippunopeus on edelleen 180, kuten luvataankin.


    • Tuukka

      Mulla on tollanen -90 mallin "lievä" custom versio, siinä on Yamaha Dragstarin tankki ja ´50 luvun Harley Davidsonin lokarit mutta se on vielä vähä kesken. Pitäis vielä vaihtaa pidempi keula ja kallistaa eteenpäin ja vaihtaa pinnavanteet yms.

    • Rakel

      Moro, mulla on serkkupojan vx800 tallissa talvisäilytyksessä. Itselläni on -04 uus Triumph Bonneville, mutta ostaisin mielelläni kyseisen Sussun kaveriksi jos rahaa olisi. On minusta tasapainoinen ja klassikon aineksia omaava pärrä. Pidän!

    • vx joo

      No niin

      Olen omistanut vx 800:sen nyt 3 vuotta. Olen erittäin tyytyväinen käyntivarmuudesta. Matkapyöränä yksi päällä aivan oiva. Ostin pyörän täyskatteella ja toimii hyvin. Huollot olen suorittanut huolela. Talvisin käytän pyörää n. 5 min per kaksi viikoa tallissa.
      Ei ole kertaakaan 15.000 km:n aikana yllättänyt ja kulutus on ollut kohtuulista. Ajan hieman yinopeuksia; 150-170 km/h. Huiput olen kokeillut ilman kolmea laukkua ja ilman niitä. Ensimäisellä 175 km/h ja ilman laukuja 190 km/h, siis ihän riittävästi. Pyörän vuosimalli on -91. Tulen vaihtamaan pyörään, joka kiihtyy hiukan paremmin. Matkanopeus on riittävä.
      Olen ajanut aikaisemmin Honda 650, Kavazaki 750 ja Kavzaki 1300 pyörillä, mutta Suzuki on paras matkapyörä tähän asti.

      • vx800wannabe

        Olen kenties hankkimassa kyseisen mallisen pyörän. Täällä lähistöllä ei ole myytävänä yhtään, että pääsisi sovittamaan itseään sen selkään. Olen 191 cm pitkä ja vähän askarruttaa, saanko tuohon kunnon ajoasentoa?


      • gdshaj
        vx800wannabe kirjoitti:

        Olen kenties hankkimassa kyseisen mallisen pyörän. Täällä lähistöllä ei ole myytävänä yhtään, että pääsisi sovittamaan itseään sen selkään. Olen 191 cm pitkä ja vähän askarruttaa, saanko tuohon kunnon ajoasentoa?

        Omistan vx800 vm. 94 ja voisin myydä pyörän, jos ostaja löytyy. Pääkaupunkiseudulta.


      • pussas
        gdshaj kirjoitti:

        Omistan vx800 vm. 94 ja voisin myydä pyörän, jos ostaja löytyy. Pääkaupunkiseudulta.

        mikä väri ,km ,hinta


      • vx800 90

        Mistä löysit katteen


    • alle 1l ei custom

      Ei väännä pikkukierroksilla ei voi ajaa 100km/h alle 3tonnin ,ei ole kunnon ääniä ,ei mitään syytä ostaa 800 customia. 800 on ok endurossa jos painoa on pudotettu alle 200kg täystankattuna. Kiihtyvyys ei merkkaa mitään tiedossa on kyllä kiristettyjä 800 ja liikkuhan ne mutta taivaan tähden MIKSI!!!!!! se on custom joka jytisee auhallisesti ja ohitettaesa autoa vain kaksu hiukan avataan ja voila isot männät max3kpl mielummin 2 tempaisee 3 numeroisena nm lukina kusikn auton ohi ja matka jatkuu. Tällästä jutustelua .

      • dfghytr

        auhallisesti..kaksu..voila.. joopa joo, oletkos muuten katsonut vaippasi, ettei niissä ole taas satsi.


      • VX ei ole VS

        VX800 EI ole custom -pyörä. VS800 on custom -pyörä. Yritä erottaa mallit toisistaan, tolvana!


    • akerson1

      Oon omistanu nyt vuojen verran kyseisen kamppeen. Eka prätkä minkä omistan. Pitkää matkaa tullu ajettua aika paljon ja ei oo mitään negatiivista sanottavaa, ainakaan vielä. Viron mieheltä ostin ja mittari on rullattu nollaan tai ajettu jo ympäri. Tänä talvena perus huoltoa värkkäilty ja kesää odottaessa, että pääsis eurooppaa kiertelemmää. Eikä haittaa vaikka jättää välille. Tänä päivänä saa jo edullisesti näitä raakkeja. Tehot loppuu tästä kamppeesta kesken, mutta oon kyllä saanu kortin jo kerran hyllylle, että ihan tarpeeksi lopulta tämäki peli kulkee. Sullais jo nuo lumet, niin pääsis jo kokkeilemmaan.

    • turkulainen

      Minulla -95-mallinen. Ollut pitkään. Ajoin sillä aikoinaan lähinnä matka-ajoa. Hyvä ja varmatoiminen peli. Nyt pitäis autotallia tyhjentää, kun ikääkin alkaa jo olla. Kiinnostaisko jotakuta tällainen peli?

      • Susukisti

        Kiinnostaispa kyllä, kerroppa lisää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe