Juhlien jälkeen
Öljynporaus Pohjanmerellä vähenee. Nyt öljyvaltioilla on edessään kiperä ja kallis hanke, johon kukaan ei haluaisi tarttua: järkälemäiset öljynporauslautat pitäisi saada merestä pois.
Kemut ovat ohi, mutta kuka siivoaa sotkun? Tätä pohditaan nyt kaikissa niissä Pohjois-Euroopan rantavaltioissa, jotka ovat poranneet öljyä Pohjanmerellä.
1960-luvulla löydetyistä merenalaisista öljykentistä ovat hyötyneet etenkin Norja ja Iso-Britannia. Öljyn ja maakaasun poraamista varten on rakennettu järkälemäinen infrastruktuuri.
Viranomaiset, tutkijat, ympäristöjärjestöt ja energiayhtiöt ovat erimielisiä siitä, mitä öljynporauslautoille pitäisi tehdä. Kuva Norjan länsipuolella sijaitsevalta Johan Sverdrup -öljykentältä vuonna 2020.
https://www.hs.fi/visio/art-2000010156066.html
Halpaa terästä saatavilla
Anonyymi-ap
7
219
Vastaukset
- Anonyymi
Myllyt pystyyn kun saa rautaa!
- Anonyymi
Kyllä se Revon Illu käy ne romut hakemassa, älä huolehdi.
- Anonyymi
Älä turhaan huolehdi. Intiassa on porukkaa ja tietotaitoa. Se on niks ja naks, niin porauslautat on uudessa osoitteessa poraamassa. Suomalaiset saa ihan rauhassa maata kotona ja olla lakossa.
- Anonyymi
Intiassa keskimääräinen päiväpalkka 10h työpäivältä n.15,- Euroa. Kyllä siinä saa Suomalaiset olla lakossa,niin siirtyy viimeisetkin tehtaat Intiaan.
- Anonyymi
En kadehdi mutta kalliiksi se tulee.
- Anonyymi
Lakkoilussa aina menettää
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041505
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup8911- 56862
- 1730
- 61697
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen66635- 41614
Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58607Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta8599Nainen, olisitko minulle sitä kaikkea
mitä sinulta tarvitsen? Lista on pitkä ja olen vaativa. :/72572