Kiperästi kaivataan vastausta patongin temppuiluun, netistä ei omilla hakutaidoilla vastaavaa ongelmaa ainakaan vielä löytynyt.
Eilen ajaessa syttyi ensin akun merkkivalo, hetken päästä käsijarrun, jarrun, ohjaustehostimen ja monen muun merkkivalo. Puhallin lakkasi toimimasta, ohjaustehostin myös lakkasi toimimasta. Ajoin auton parkkiin ja sammutin, sen jälkeen ei startannut. Ajattelin että akku tyhjänä. Hetken odottelun jälkeen lähti kuin lähtikin käymään ja vielä ilman merkkivaloja, kuitenkin rattia käännettäessä samat valot ja ongelmat ilmenivät. Kiireesti uuden akun ostoon ja uusi paikalleen. Ongelmat hävisivät, kunnes tänään töistä kotiin ajaessa sama homma taas.
Citroen c5 II tourer 2013
43
817
Vastaukset
- Anonyymi
Maadoitus kytkennät tarkistaa, ennen romutusta!
- Anonyymi
Bsi yksikkössä vikaa. Se on ohjaamossa ja siinä on myös sulakkeet.
- Anonyymi
Kokeilin sen nollaamista ja sen jälkeen näytti jo hetken hyvältä, mutta rattia kääntäessä taas kaikki samat viat päälle, meinaatko että yksikkö kokonaan sökönä ja uutta tilalle?
- Anonyymi
Lukeeko siinä BSI yksikön kyljessä Bosch ?
Saksalaista laatua, - luulisin.
- Anonyymi
Se bsi yksikkö on citikan heikoin lenkki.
- Anonyymi
Joka muuten omassani on Siemensin valmistama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka muuten omassani on Siemensin valmistama.
Yhtä heikkoja kaikki.
- Anonyymi
Kun muissa autoissa on pelkät ecut, niin citikoissa ja pököteissä on ecun lisänä vielä bsi älylaatikko.
Bsi yksikkö ohjaa valoja, pyyhkijöitä, ajonestoa ym toimintoja.
Kun Ranskalaiseen autoon laitetaan tuollainen boksi, niin arvaahan sen että tulee ongelmia.- Anonyymi
Varmaankin Ranskalainen auto vierastaa Saksalaismerkkistä Siemens BSI-boxia.
- Anonyymi
Ottaisko rattiputki kiinni johonkin sähköjohtoon ja sitä kautta virrat kyykkää?
- Anonyymi
Ei! Sähköinen ohjaustehostin ottaa virtaa niin paljon että on mahdollista että jännite putoaa liian alas.
Käytännössä jännitteen pitää olla moottori käynnissä 13.5v - 14.5 v käänsi rattia vaikka paikallaan.
Jos jännite putoaa vaikka kymmeneen volttiin kun rattia pyörittää niin jossain on vikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei! Sähköinen ohjaustehostin ottaa virtaa niin paljon että on mahdollista että jännite putoaa liian alas.
Käytännössä jännitteen pitää olla moottori käynnissä 13.5v - 14.5 v käänsi rattia vaikka paikallaan.
Jos jännite putoaa vaikka kymmeneen volttiin kun rattia pyörittää niin jossain on vikaa.Joku tosiaan syö nyt mehut akusta, aijemmin annettiin lisävirtaa niin lähti käymään ja vikavalot lähti, hetken päästä sammui itsestään ja jännite putosi kuuteen volttiin vaikka kaapelit oli edelleen kiinni ja alkoi savua nousemaan akun alta jostain, jossa ainakin webasto sijaitsee. Myöhemmin laitoin erillisestä akusta virtaa ja jännite nousi 11,5 volttiin ja vikavalot taas hävisivät, ei toki riittänyt starttaamiseen.
- Anonyymi
Mittasitko latausjännitteen? Et varmaankaan...
- Anonyymi
Mittasin. 8 volttia kun kääntää rattia, muuten 14.2 volttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittasin. 8 volttia kun kääntää rattia, muuten 14.2 volttia.
Mittasitko laturista vaiko akun navoista? Vai mistä?
Jos laturin lähdössä pysyy 14,2 volttia kun ratista kääntää, on jossakin ylimenovastusta joka aiheuttaa jännitteen putoamisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittasitko laturista vaiko akun navoista? Vai mistä?
Jos laturin lähdössä pysyy 14,2 volttia kun ratista kääntää, on jossakin ylimenovastusta joka aiheuttaa jännitteen putoamisen.En tiedä kuka tuon kirjoitti, mutta en minä. Laturilta en mitannut, akun navoista. Noin 11,5 volttia oli akun jännite kun virrat oli kiinni ja virrat päällä kyykkäsi 7 volttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kuka tuon kirjoitti, mutta en minä. Laturilta en mitannut, akun navoista. Noin 11,5 volttia oli akun jännite kun virrat oli kiinni ja virrat päällä kyykkäsi 7 volttiin.
auto käynnissä, laita jännitemittari suoraan laturin lähtöön, jos siinä jännite laskee kun käännät ratista, on laturissasi vikaa
jos siinä jännite pysyy kun käännät ratista, on kaapeloinnissa tai niiden kontakteissa vikaa
- Anonyymi
Sähköisen ohjaustehostin pumpun johdot on hiertynyt siten että on hieman oikosulussa.
Pumpun kiinnike on heiveröinen ja kiinnikkeen murtuessa pumpun johdot alkavat hinkaamaan pesunestesäiliöön.
Ainakun käännät rattia niin virrat kyykkään hiertyneiden pumpun johtojen vuoksi.
Tämän virran alenemisen vuoksi bsi kyykkää.
Pumppu löytyy kun otat oikeanpuolen etupyörän ja sisälokarin pois.- Anonyymi
Ja kun autoon laitetaan uusi akku, se toimii jonkun aikaa niin ettei ne johdot olekaan oikosulussa?
- Anonyymi
Tos video:
https://m.youtube.com/watch?v=jtpPPLqnoHI- Anonyymi
Onhan siinä video, siinä olet oikeassa, mutta ei tuo vika ole sama mikä aloittajan autossa.
- Anonyymi
On se. Bsi ei kestä yhtään alhaista jännitettä. Kun ratista kääntää niin bsi kyykkää = oikosulkua pumpun piuhoissa.
- Anonyymi
Jos siellä on hallitsematon oikosulku joka pudottaa jännitteet alas, niin vaatimattoman 40 vuoden sähkökokemukseni perusteella tuollainen polttaa sulakkeen tai polttaa johtimet.
Mitäpä jos lataus ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Tehostin toimii kun ajetaan suoraa tietä, mutta kun rattia käännetään, akkujännite putoaa alas, sillä tehostin ottaa paljon virtaa. Sen seurauksena syttyy paljon varoitusvaloja, koska järjestelmät sekoaa liian alhaisen jännitteen vuoksi.
Kun autoon laitetaan uusi akku, joka on oletettavasti ladattu, jos ei ihan täyteen niin jonkunverran kuitenkin, auto toimii jonkun aikaa, kunnes akku alkaa tyhjentymään ja ongelmat palaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos siellä on hallitsematon oikosulku joka pudottaa jännitteet alas, niin vaatimattoman 40 vuoden sähkökokemukseni perusteella tuollainen polttaa sulakkeen tai polttaa johtimet.
Mitäpä jos lataus ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Tehostin toimii kun ajetaan suoraa tietä, mutta kun rattia käännetään, akkujännite putoaa alas, sillä tehostin ottaa paljon virtaa. Sen seurauksena syttyy paljon varoitusvaloja, koska järjestelmät sekoaa liian alhaisen jännitteen vuoksi.
Kun autoon laitetaan uusi akku, joka on oletettavasti ladattu, jos ei ihan täyteen niin jonkunverran kuitenkin, auto toimii jonkun aikaa, kunnes akku alkaa tyhjentymään ja ongelmat palaa.Tai onko ajomatkat niin lyhyitä ettei akku ehdi latautumaan riittävästi? Uusikin akku tyhjenee hiljalleen. Varsinkin jos ongelma alkoi pakkasten aikaan, jolloin akku ottaa huonommin virtaa vastaan ja käytössä on mahdollisesti jotain "ylimääräisiä" sähköisiä lämmittimiä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos siellä on hallitsematon oikosulku joka pudottaa jännitteet alas, niin vaatimattoman 40 vuoden sähkökokemukseni perusteella tuollainen polttaa sulakkeen tai polttaa johtimet.
Mitäpä jos lataus ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Tehostin toimii kun ajetaan suoraa tietä, mutta kun rattia käännetään, akkujännite putoaa alas, sillä tehostin ottaa paljon virtaa. Sen seurauksena syttyy paljon varoitusvaloja, koska järjestelmät sekoaa liian alhaisen jännitteen vuoksi.
Kun autoon laitetaan uusi akku, joka on oletettavasti ladattu, jos ei ihan täyteen niin jonkunverran kuitenkin, auto toimii jonkun aikaa, kunnes akku alkaa tyhjentymään ja ongelmat palaa.Tämä kävisi järkeen koska enää ohjaustehostin ei toimi ollenkaan, nii jos olisi nyt käräyttänyt sulakkeen, pitääpä tarkistaa se ihan ekana.
- Anonyymi
Kannattaa tarkistaa maajohdon maadoitukset koriin ja moottoriin. Ne kun ruostuvat kiinnitys kohdistaan.
- Anonyymi
Laita tupakansytytin liitäntään sellainen usb laturi joka näyttää myös jännitteen. Seuraa sitä samalla kun käännät rattia.
- Anonyymi
Maadoitusta myös mietin ja kokeilin laittaa kaapelin akusta runkoon ja moottoriin, tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta. Ajattelin tänään vilkaista nuo pumpun johdot, jos olisivat rispaantuneet. Saan myös ehkä tänään kunnon testerin käyttöön niin jos selviäisi lisää. Autosta meni nyt varmaan ajonesto päälle kun ei enää starttaa.
- Anonyymi
Kokeile tätä (ajonesto): Käännä virta päälle. Pidä säätimen avausnappia 15 sekuntia pohjassa.
- Anonyymi
Nyt akun jännite on mitattu ja näytti lukemaa 11.5 volttia, kun akku on 12 volttinen, niin puoli volttia puuttuu.
Kun käännän avaimesta virrat päälle niin jännite putoaa 7 volttiin.
Miksi jännite putoaa noin paljon pelkästään virtojen päälle laiton jälkeen?- Anonyymi
Sulla on akku tyhjänä todennäköisesti
Ei taida lataus toimia niinkuin pitäisi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on akku tyhjänä todennäköisesti
Ei taida lataus toimia niinkuin pitäisiOn varmaan akku ja pääkin tyhjinä.
Ei olis pitänyt ostaa rapeaa ranskalaista. - Anonyymi
Akun jännite pitäisi olla 18.4 volttia jos se on täynnä.
- Anonyymi
Siellä on oikosulku ja laturi ei lataa.
- Anonyymi
Siellä on laturi ja oikosulku ei lataa.
- Anonyymi
maallikon tunnistaa siitä että käyttää sanaa oikosulku
silloin on ymmärrys aika vähäinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
maallikon tunnistaa siitä että käyttää sanaa oikosulku
silloin on ymmärrys aika vähäinenOikosulku on ihan oikea ilmaisu, jos olet mielisairaalassa niin et ymmärrä sanaa oikosulku vaan sanaa lyhytsulku joka on aivossasi.🤪
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikosulku on ihan oikea ilmaisu, jos olet mielisairaalassa niin et ymmärrä sanaa oikosulku vaan sanaa lyhytsulku joka on aivossasi.🤪
Jos auton akkujärjestelmässä on oikosulku joka pudottaa ladatun akun jännitteen 7 volttiin, puhutaan satojen amppeerien virroista, jotka lähtee akusta.
Silloin on punahehkuista kaapelia jossakin.
Olisko sittenkin niin, että siellä ei vaan ole mitään oikosulkua vaan akku ei vaan lataannu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auton akkujärjestelmässä on oikosulku joka pudottaa ladatun akun jännitteen 7 volttiin, puhutaan satojen amppeerien virroista, jotka lähtee akusta.
Silloin on punahehkuista kaapelia jossakin.
Olisko sittenkin niin, että siellä ei vaan ole mitään oikosulkua vaan akku ei vaan lataannu.Juu, nyt kun katsoin konetilaan niin yksi kaapeli on punaisena tai toinen on mustana.
Nämä johdot menevät suoraan akkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, nyt kun katsoin konetilaan niin yksi kaapeli on punaisena tai toinen on mustana.
Nämä johdot menevät suoraan akkuun.Joku on sitten modifioinut autoasi isosti tai autosi ei ole Citroen C5.
Ainakin aloittajan vuosimallisessa C5:ssä on mustia kaapeleita kumpikin.
- Anonyymi
Eikö mene jo kaaliin, vie romusi jo Paaliin 🚘
- Anonyymi
Eilen auto hinattu korjaamolle ja laturia sielläkin epäiltiin, uusi paikalleen tänään ja kovaa ajoa.
- Anonyymi
Älä aja startti stoppi asennossa , startti kuluu ja myöskin akku .
Se on idioottimaista , kun auto sammuu valoihin , sellainen järjestelmä tuo vikoja !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851