Kuinka moni teistä tekee jotain omia johtopäätöksiä asioista, kysymättä toiselta mitään?
Jos et vaikka tunne ihmistä kunnolla, niin vaivaudutko katsomaan asioita eri näkökulmista vai päätteletkö jotain vain omasta näkökulmasta? Itsellä vähän tätä vikaa joskus, että katsoo liian suppeasti.
Saatan esimerkiksi kommentoida johonkin jotain ja tietysti se on mahdollista käsittää monella tavalla se kommentti. Kunhan yleisesti pohdin.
Teetkö paljon omia johtopäätöksiä?
38
401
Vastaukset
- Anonyymi
No minä ainakin sain tänään aika selkeät vastaukset mieltä askarruttaineisiin kysymyksiin.
Joo, no se on hienoa. Minä en saa ikinä mihinkään vastauksia, vaan joudun tarpomaan Myllylän tavoin suossa. Noh, ei se mitään. Jatketaan.
- Anonyymi
Sitä ollaan oltu aikaisin liikkeellä suhteenselvittämisrintamalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikainen lintu totuuden selvittää 😄
Anonyymi kirjoitti:
No kun te tulette tähän päivitykseen selvittelemään, niin kerrotteko minullekin mistä ihmeen suhteesta nyt puhutte?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitä ns siirtoa. Laitetan vaikka kännykkäherätys, että kunnolla saa trollattua ja ihmiset pöhisemän😅
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
No kun te tulette tähän päivitykseen selvittelemään, niin kerrotteko minullekin mistä ihmeen suhteesta nyt puhutte?
Minä kommentoin postausta tältä ihmiseltä:
2024-02-03 10:08:24
Joten hänen suhdekuvioitaan siinä ajattelin. En minä niistä mitään tiedä, kunhan osallistuin keskusteluun. - Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Sellainen kunnon sotku, josta saisi tehtyä jakson johonkin amerikkaiseen sitcomiin.
En jaksa enää. Tulee vaan paha mieli täällä. Heippa.
- Anonyymi
Omassa elämässäni kyllä valitettavasti. Moni asia olisi selvinnyt vain toiselta kysymällä.
No miksi et sitten kysele? Ai niin. Enpä kysele itsekään, niin paha se on toisille neuvoja tuputtaa.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
No miksi et sitten kysele? Ai niin. Enpä kysele itsekään, niin paha se on toisille neuvoja tuputtaa.
Anteeksi. Miksi tyly vastaus. Mitä neuvoa tuputin kellekään? Totesin vain asian. Varmaan syynä että ollut se oma olettamus ja pelkoa.
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi. Miksi tyly vastaus. Mitä neuvoa tuputin kellekään? Totesin vain asian. Varmaan syynä että ollut se oma olettamus ja pelkoa.
Ei kun minä sanoin, että en voi neuvoa kysymään, kun en itsekään kysele. 😅
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei kun minä sanoin, että en voi neuvoa kysymään, kun en itsekään kysele. 😅
Okei sori tulkitsin suakin väärin 😅 jotenkin välillä tuntuu että kaikki täällä vaan haluaa v* ttuilla koko ajan.
Anonyymi kirjoitti:
Okei sori tulkitsin suakin väärin 😅 jotenkin välillä tuntuu että kaikki täällä vaan haluaa v* ttuilla koko ajan.
No todellakin jaan saman kokemuksen. 😶
Tuntemattomilta ei kehtaa mennä kysymään sellaisia. Silloin sitä vain päättelee asioita, ilmeiden ja eleiden perusteella, ja saattaa monesti mennä tulkinnat toisesta ihan pieleenkin.
Tuo on totta.
Minulla oli jossain vaiheessa semmoinen mutkaton suhtautuminen siihen ihmiseen, johon rakastuin. Sitten kun ne tunteet tulivat, niin meni ihan läskiksi koko homma.
Olisinpa normaali ihminen hänen seurassaan, mutta kun ei. Ihan kuin joku avaruusolio muuttaisi kehoni sisään aina, kun kohtaan hänet.
Olio painelee aivoissani paniikkinappuloita "alert alert" ja yleensä saan sanottua muutaman sanan ja pistän juoksuksi. Ulospäin voin näyttää jopa tyyneltä tai irmalta.Mu5tasydän kirjoitti:
Tuo on totta.
Minulla oli jossain vaiheessa semmoinen mutkaton suhtautuminen siihen ihmiseen, johon rakastuin. Sitten kun ne tunteet tulivat, niin meni ihan läskiksi koko homma.
Olisinpa normaali ihminen hänen seurassaan, mutta kun ei. Ihan kuin joku avaruusolio muuttaisi kehoni sisään aina, kun kohtaan hänet.
Olio painelee aivoissani paniikkinappuloita "alert alert" ja yleensä saan sanottua muutaman sanan ja pistän juoksuksi. Ulospäin voin näyttää jopa tyyneltä tai irmalta.Tuo on varmasti ihastuneelle yleistä käytöstä. Ei silloin osaa olla normaali, kun jännittää toista. Se jännitys tietysti tulee jostain epävarmuudesta, kun ei tiedä mitä toinen ajattelee sinusta. Silloin olisi hyvä jos saisi sen jään rikottua jotenkin.
Olen kokenut itsekin tuon monesti...mustasusi kirjoitti:
Tuo on varmasti ihastuneelle yleistä käytöstä. Ei silloin osaa olla normaali, kun jännittää toista. Se jännitys tietysti tulee jostain epävarmuudesta, kun ei tiedä mitä toinen ajattelee sinusta. Silloin olisi hyvä jos saisi sen jään rikottua jotenkin.
Olen kokenut itsekin tuon monesti...Ei niin. En ole vielä löytänyt keinoja rikkoa jäätä. Ehkä vielä löydän..
- Anonyymi
Tuntemattomien kohdalla en, tutumpien kohdalla joskus. Jos tuon muuntaa palstalle, niin sellaisen kirjoittajan kohdalla, jota voin verrata aiempiin teksteihinsä, joskus kyllä.
Noin yleisesti mä tarkastelen asioita likipitäen aina useammasta suunnasta. Täällä olen saanut monet kerrat moitteita osakseni juuri siitä, että katson asioita liian monelta kantilta. Täällä on paljon ihmisiä, jotka eivät oikein kestä sitä. Monesti täällä myös oletetaan jonkin mielipiteen olevan omasi, vaikka sanot suoraan haluavasi vain esittää eri näkökulmia ottamatta lainkaan tiukasti kantaa.Ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla taas on joissakin asioissa aika vahvoja mielipiteitä, vaan minkäs teet. Ehkä pitäisi vähän höllentää.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla taas on joissakin asioissa aika vahvoja mielipiteitä, vaan minkäs teet. Ehkä pitäisi vähän höllentää.
Kyllä mullakin on omat mielipiteeni. Ei ne kuitenkaan estä mua kykenemästä tarkastelemaan asiaa muustakin kulmasta ja yleisellä tasolla ymmärtämään mistä toisenlainen ajattelu kumpuaa, vaikka oma mielipiteeni olisi vastakkainenkin. Mä muutenkin arvosta sellaista, että kykenee ottamaan kovasti omasta mielipiteestään poikkeavan ajatuksen ja pyrkimään objejtiivisesti miettimään miksi toinen voi ajatella niin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mullakin on omat mielipiteeni. Ei ne kuitenkaan estä mua kykenemästä tarkastelemaan asiaa muustakin kulmasta ja yleisellä tasolla ymmärtämään mistä toisenlainen ajattelu kumpuaa, vaikka oma mielipiteeni olisi vastakkainenkin. Mä muutenkin arvosta sellaista, että kykenee ottamaan kovasti omasta mielipiteestään poikkeavan ajatuksen ja pyrkimään objejtiivisesti miettimään miksi toinen voi ajatella niin.
Kuulostaa järkevältä.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Kuulostaa järkevältä.
Mä olen ihminen, jolla on kyllä oma mielipide (voimakaskin) likipitäen kaikesta, mutta maailmassa on lopulta hyvin vähän asioita, joilla on niin hirveästi mulle väliä. Valtaosa asioista on sellaisia, että mulle on ihan ok, jos niistä ollaan eri mieltä, kunhan "sopu sijaa antaa". Mulla menee hermo vasta siinä kohtaa, jos niillä omilla mielipiteillään yrittää määrittää minua ja pakottaa minua johonkin muottiin. Kaikki mielipiteet ovat minulle ok, niin kauan kun niiden mielipiteidensä pohjalta ei tee pahaa muille.
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ihminen, jolla on kyllä oma mielipide (voimakaskin) likipitäen kaikesta, mutta maailmassa on lopulta hyvin vähän asioita, joilla on niin hirveästi mulle väliä. Valtaosa asioista on sellaisia, että mulle on ihan ok, jos niistä ollaan eri mieltä, kunhan "sopu sijaa antaa". Mulla menee hermo vasta siinä kohtaa, jos niillä omilla mielipiteillään yrittää määrittää minua ja pakottaa minua johonkin muottiin. Kaikki mielipiteet ovat minulle ok, niin kauan kun niiden mielipiteidensä pohjalta ei tee pahaa muille.
Ymmärrän. Kun otit asian tässä puheeksi, niin olenko jotenkin loukannut sinua nyt?
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ymmärrän. Kun otit asian tässä puheeksi, niin olenko jotenkin loukannut sinua nyt?
Et. Miksi olisit? En mä ainakaan muista sulta yhtään sellaista tekstiä, että olisi päässyt edes ärsyttämään.
Anonyymi kirjoitti:
Et. Miksi olisit? En mä ainakaan muista sulta yhtään sellaista tekstiä, että olisi päässyt edes ärsyttämään.
No onpa kiva, että joku sanoo joskus noinkin. Kiitos.
- Anonyymi
Erittäin hyvä aloituksen aihe. Joskus tulee tehtyä, ja oletettua. Niistä lienee johtuu suurin osa riidoista suhteessa ja väärinkäsityksistä ylipäätään. Olisi aina tärkeää kysyä, mitä toinen tarkoittaa, ellei selvää. Ja kertoa mille itsestä tuntuu, mitä toivoo, ja kuulla toista myös näissä.
Niin. Tykkään tehdä aloituksia niistä aiheista, joiden kanssa itsekin räpellän. Oikeassa elämässä kyllä kissat nostellaan äkkiä pöydälle. Puhuminen on himskatin tärkeää toimivien ihmissuhteiden kannalta.
- Anonyymi
Minä hyppään aina johtopäätöksiin👌 Tulkitsen palstalaiset tuntemikseni ihmisiksi oikeasta elämästä.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Oletkohan liikaa palstalla, mode, jolla on työkavereita täällä vai mikä olet? 😅
Ei sillä ole väliä mikä minä olen. Minä sinä olet ja miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä ole väliä mikä minä olen. Minä sinä olet ja miksi?
Sinä minä olet, etkä kuitenkaan kahville tule? Jos siis olet hän.
- Anonyymi
Useinkin palstaa selatessa ihmettelen miksi jotkut kirjoittavat tänne niin kuin kirjoittavat. Mikä on motiivi ja oikea syy teksteihin, jotka ei välttämättä liity ikävään mitenkään. Miksi kommentoidaan jotain aivan omia juttuja aloituksiin, jotka ei liity aiheeseen mitenkään. Miksi kopioidaan muiden sanomisia ja tehdään niistä suoraan tai kääntäen uusia aloituksia. Mikä tarve on opettaa ja neuvoa muita esittäen jotakin muuta kuin oikeasti on.
Voisihan sitä kaikenlaisia johtopäätöksiä tosiaan tehdä, jos jaksaisi.Olen saman huomannut enkä ymmärrä sitä. En kuitenkaan tunnista itseäni tuosta muun kuin neuvomisen osalta. Olen kova neuvomaan, vähän sellainen ärsyttävä pesserivisseri joskus. En tarkoita pahaa, mutta tiedostan sen olevan ärsyttävä piirre ihmisessä.
- Anonyymi
Tietysti teen, kuinkas muutenkaan. Asiat ovat aina niin kuin ne näyttävät olevan. Jos teen jostain väärän johtopäätöksen, niin syy on sen toisen osapuolen. Virhehän on hänen syynsä, kun ei ole avoimesti heti kertonut, miten asiat ovat. Jos siis joku puhuu sinusta virheellisten olettamuksien pohjalta, niin syytä vain itseäsi. Vain sinä itse olisit voinut estää ne väärät olettamukset, jos vain olisit puhunut heti totta ja ollut avoin. Teitkö niin? Et, vaan yritit pitää yllä valheellista kulissia - ja sitten suutut, kun joku näkeekin sen läpi.
Jaa mitähän valheellista kulissia minä nyt olen pitänyt yllä? En minä oleta kenenkään tuntevan minua kohtaan asioita, kunhan itse haihattelen välillä. Onko se sitten väärin, jos tuntee jotain?
Kiitos asiallisista kommenteista kaikille. Nyt kyläilemään. Mukavaa iltaa! 👋😊
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1323019Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2602647Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641698Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2091675- 591562
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831239- 451218
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781202Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3051053Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391022