Honda Jazz hybrid voitti ylivoimaisesti TM pikkuautotestin. Miksi ostaa Yaris, kun se on joka osa-alueella huonompi?
https://www.is.fi/autot/art-2000008009602.html
Jazz vs Yaris
88
1746
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota ei voi kuin ihmetellä, kuinka sokeita ja tietämättömiä Toyotan ostajat ovat.
Suomalainen ei ole kovin sivistynyt ja ajan tasalla autojen laadusta ja ominaisuuksista ja usko Toyotaan on sokeaa ja perittyä. - Anonyymi
Moottori 1/24: "Honda Jazzissa korostuu hyvä ajettavuus, erinomaiset tilat sekä japanilaisten laatustandardien noudattaminen. "
Eri asia sitten, kannattaako täällä palstalla tojoteroa ärsyttää näillä vertailuilla. Suomalaiset ostavat korollaa, vaikka parempiakin olisi. - Anonyymi
Isoveljensä Civicin tavoin ylikallis (+30 000€!) pikkuauto tuo Jazz. Paha ruostumaan.
Hybriditekniikka Hondalla vasta työn alla kun taas Toyota on tehnyt mainioita itsestään lataavia autoja jo monta kymmentä vuotta.
Yaris on huimasti parempi.- Anonyymi
Auto on edelleen pieni suuri auto, jossa on erinomaisesti toimiva voimalinja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on edelleen pieni suuri auto, jossa on erinomaisesti toimiva voimalinja.
Se on kyllä totta Yariksen kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta Yariksen kohdalla.
Loppuiko ideat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppuiko ideat?
Toyota Corolla
Škoda Octavia
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris
Volvo XC40
Nissan Quashqai
Volvo XC60
Toyota CH-R
Toyota RAV4
Tesla Model Y
Ostiko joku onneton pikkumankihonda jatsin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla
Škoda Octavia
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris
Volvo XC40
Nissan Quashqai
Volvo XC60
Toyota CH-R
Toyota RAV4
Tesla Model Y
Ostiko joku onneton pikkumankihonda jatsin?Trafitero... huoh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafitero... huoh
Hyvä myy, huono ei.
- Anonyymi
Jazz onkin ainoa pikkuauto, johon mahtuu tarvittaessa neljä aikuista mukavasti matkustamaan. Lisäksi tavaratilan ja takapenkkien käyttö on ihan eri tasolla kuin muissa. Koitappa Yariksen ruppanassa samaa.
- Anonyymi
Oikein hyvin meni Yariksella ja TM:llä 60 000 km kestotesti. Hyvin majhtui porukka sisään ja matkalle mm. Norjaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein hyvin meni Yariksella ja TM:llä 60 000 km kestotesti. Hyvin majhtui porukka sisään ja matkalle mm. Norjaan.
Erot tilankäytössä on isot. Yariksessa kääntyy takana vain selkänojat. Jazzissa istuinosan voi nostaa ylös ja se myös taittuu alaspäin selkänojia kääntäessä. Takatilatkin Jazzissa kunnolliset.
Jazz, kohdassa 8:20
https://www.youtube.com/watch?v=7g9bojtBnXY
Yaris, kohdassa 7:35 ja kaikenhuippuna tyhjä 12V akku kohdassa 16:58.
https://www.youtube.com/watch?v=FhdWqdFzvGM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erot tilankäytössä on isot. Yariksessa kääntyy takana vain selkänojat. Jazzissa istuinosan voi nostaa ylös ja se myös taittuu alaspäin selkänojia kääntäessä. Takatilatkin Jazzissa kunnolliset.
Jazz, kohdassa 8:20
https://www.youtube.com/watch?v=7g9bojtBnXY
Yaris, kohdassa 7:35 ja kaikenhuippuna tyhjä 12V akku kohdassa 16:58.
https://www.youtube.com/watch?v=FhdWqdFzvGMYaris tyypillinen pikkuauto, ahdas takapenkki ja käyttökelvoton peräkontti. Jazzissa huippu muunneltavuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaris tyypillinen pikkuauto, ahdas takapenkki ja käyttökelvoton peräkontti. Jazzissa huippu muunneltavuus.
Eikä kukaan sitä jatsia halua ostaa, ylikallis pikkuauto ominaisuuksiinsa nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kukaan sitä jatsia halua ostaa, ylikallis pikkuauto ominaisuuksiinsa nähden.
Yariksessa on näköjään akku tyhjä. Pakkasta ku on.
- Anonyymi
Eikös se Jazz ole mopoauto?
- Anonyymi
Jatsissa on näköjään akku taas tyhjä. Pakkasta ku on.
- Anonyymi
Mutta clio e-tech:ssä akut täynnä vaikka pakkasta on.
- Anonyymi
Jazz toimii pakkasella, Yaris ei edes kesäkelillä kuten videossa näkyy. Jazziin ei tarvii viritellä akkulatureita eikä soitella hinureita. Sellaista se on, kun on valmistettu ranskassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jazz toimii pakkasella, Yaris ei edes kesäkelillä kuten videossa näkyy. Jazziin ei tarvii viritellä akkulatureita eikä soitella hinureita. Sellaista se on, kun on valmistettu ranskassa.
hähähää, yaaris on valmistettu ranskassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta clio e-tech:ssä akut täynnä vaikka pakkasta on.
Cliossa vaihdelaatikko hybridissä. Mitä nämä eurovalmistajat oikein miettii, ei vissiin mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cliossa vaihdelaatikko hybridissä. Mitä nämä eurovalmistajat oikein miettii, ei vissiin mitään!
No jospas ajaisit, etkä luulisit. Toimii loistavasti tämä monitilavaihteisto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jospas ajaisit, etkä luulisit. Toimii loistavasti tämä monitilavaihteisto.
Teknisesti on hyvin vaikea perustella, miten vaihdelaatikon kautta kulkeva voimanvälitys voisi hybridissä olla parempi verrattuna suoraan sähkömoottorilla vetävään hybridiin. Ainoastaan polttoaineen kulutuksessa voi vertailua tehdä, mutta siinä ne erot ovat olemattomat Hondaan verrattuna.
- Anonyymi
No hinta..??? Kyllähän yariksellakin ajaa 400.000 ..ihan keposesti..
- Anonyymi
Suurin osa romutetaan alle 200000km ajettuina!
- Anonyymi
Tekniikan maailman testeillä voi pyyhkiä demarin varpaanvälejä. Osta auto omalla pers tuntumalla äläkä muiden mielipiteiden perusteella.
- Anonyymi
Autoja ostetaan mielikuvien perusteella, ei faktojen. Vai haluaisiko joku ostaa auton, jossa jakoketju laukeaa alta 60 tkm ajettuna, jos olisi ottanut selvää asiasta? Tämmöisiä on myyty suomessa käsittääkseni aika paljon.
Faktaa löytyy kyllä muualtakin kuin TM:stä. Toyota löysi tutun paikkansa myös brittien testeissä, eli viimeisenä. Honda ykkösenä tietysti.
https://www.whatcar.com/news/used-test-honda-jazz-vs-toyota-yaris-vs-volkswagen-polo/n25341 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja ostetaan mielikuvien perusteella, ei faktojen. Vai haluaisiko joku ostaa auton, jossa jakoketju laukeaa alta 60 tkm ajettuna, jos olisi ottanut selvää asiasta? Tämmöisiä on myyty suomessa käsittääkseni aika paljon.
Faktaa löytyy kyllä muualtakin kuin TM:stä. Toyota löysi tutun paikkansa myös brittien testeissä, eli viimeisenä. Honda ykkösenä tietysti.
https://www.whatcar.com/news/used-test-honda-jazz-vs-toyota-yaris-vs-volkswagen-polo/n25341Autoja ostetaan faktojen perusteella, ei huuhaan takia, siksi Toyota myy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja ostetaan faktojen perusteella, ei huuhaan takia, siksi Toyota myy.
Jos ostettaisiin faktojen perusteella, silloin nimenomaan Toyotaa ei ostettaisi. Lukuisten testien perusteella jää monessa suhteessa kilpailijoilleen.
Toyotahan perinteisesti vaihdetaan Toyotaan ilman että käydään edes koeajamassa muita merkkejä - ei tule ainakaan pettymystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostettaisiin faktojen perusteella, silloin nimenomaan Toyotaa ei ostettaisi. Lukuisten testien perusteella jää monessa suhteessa kilpailijoilleen.
Toyotahan perinteisesti vaihdetaan Toyotaan ilman että käydään edes koeajamassa muita merkkejä - ei tule ainakaan pettymystä.Tällä hetkellä Toyotan ostaja hyväksyy Toyotan hybridien 12V akkuongelmat autoa ostaessaan jos on asioista ottanut selvää. Miksi hän näin tekee? Jos ei ole ottanut selvää, niin onko hän hölmö vai muuten vaan mielikuviinsa jumiutunut. Väitän, että täysin mielikuviinsa jumiutunut molemmissa tapauksissa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä Toyotan ostaja hyväksyy Toyotan hybridien 12V akkuongelmat autoa ostaessaan jos on asioista ottanut selvää. Miksi hän näin tekee? Jos ei ole ottanut selvää, niin onko hän hölmö vai muuten vaan mielikuviinsa jumiutunut. Väitän, että täysin mielikuviinsa jumiutunut molemmissa tapauksissa!
Parissa Toyota autossa ollut akun hiipumista, se on ihan tavallista nykyään kun valmistajat eivät ole vielä päivittäneet pikkuvikoja sinänsä.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parissa Toyota autossa ollut akun hiipumista, se on ihan tavallista nykyään kun valmistajat eivät ole vielä päivittäneet pikkuvikoja sinänsä.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.Onhan tuota jo 5 vuotta ollut aikaa korjata. Toyota korjaamojen pihat täynnä akkuvikaisia Toyotia, että parissa Toyotassa ollut vikaa, hah!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuota jo 5 vuotta ollut aikaa korjata. Toyota korjaamojen pihat täynnä akkuvikaisia Toyotia, että parissa Toyotassa ollut vikaa, hah!
Höpö höpö. Untako näet kuten hondan haluttavuudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Untako näet kuten hondan haluttavuudesta?
Turha sitä on kieltää, kaikki muut sen tietää paitsi toyotan omistajat;
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/adacin-tiepalveluraportti-paljastaa-tielle-jattavat-autot-kaynnistysakkuongelmat-piinaavat-toyotaa/
- Anonyymi
toyotaa ei tarvi korjata ja kestää isältä pojalle...monelle riittää se
- Anonyymi
Jazzin tilat ovat kyllä ylivoimaiset pikkuautojen luokassa. Meillä oli 80-luvun lopulla Micra, johon oli aika turha tunkea neljää aikuista kyytiin, nyt Jazzilla matkustaa 4 aikuista mukavasti pidemmänkin matkan. Toki eihän 80-luvun Micralla tuollaisella painolla ollut maantiellä oikein kulkuakaan, että on ajat muuttuneet pikkuautoissa.
- Anonyymi
Paitsi Yarikseen ei mahdu neljää aikuista vieläkään. Hybriditekniikkakin huonompi kuin Jazzissa.
- Anonyymi
Kukahan pöljä ostaa pikkuauton (jatsin, variksen, micran)kuskatakseen sillä aikuisia ihmisiä paikasta toiseen?
- Anonyymi
Samaiset tollot, jotka ajaa yaariksella tai kaupunkisähköautolla kusematta lappiin. Eli Tuulilasin toimittajat!
- Anonyymi
Satunnaisia tarpeita vartenhan tuollainen ominaisuus on pikkuautossa. Joku käy vaikka lounaalla työkavereiden kanssa. Autoissa hyvin lähelle samat mitat, että toinen on suunniteltu paremmin, varsinkin muunneltavuuden osalta. Ja toki jos pikkuautoon saa lastenistuimen helposti kuten Jazziin, niin sehän on esim. perheen kakkosautossa tärkeä ominaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisia tarpeita vartenhan tuollainen ominaisuus on pikkuautossa. Joku käy vaikka lounaalla työkavereiden kanssa. Autoissa hyvin lähelle samat mitat, että toinen on suunniteltu paremmin, varsinkin muunneltavuuden osalta. Ja toki jos pikkuautoon saa lastenistuimen helposti kuten Jazziin, niin sehän on esim. perheen kakkosautossa tärkeä ominaisuus.
No eipä sen takia kannata Jazziin rahojaan tuhlata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä sen takia kannata Jazziin rahojaan tuhlata.
Jariksessa lapset voi laittaa takakonttiin, niin ei kukkaan näe että niillä ei oo turvaistuimia.
- Anonyymi
Yariksessa 3 sylinterinen moottori. Jazzissa 4 sylinterinen. En osta ikinä 3 sylinteristä.
- Anonyymi
Näköjään Jazzista on tullut facelift. 90kw @ 253Nm. Vääntöä on sen verran, että pikkuautoksi erittäin vaivaton ajettava.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-honda-jazz-ehev-pieni-suuri-tayshybridi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään Jazzista on tullut facelift. 90kw @ 253Nm. Vääntöä on sen verran, että pikkuautoksi erittäin vaivaton ajettava.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-honda-jazz-ehev-pieni-suuri-tayshybridi/Pientä vertailua, hybrid:
Jazz valmistettu Japanissa, yaris Ranskassa
Jazzissa parempi suorituskyky
Jazzissa paremmat tilat ja on paljon monikäyttöisempi, mm. magic seats
Jazzissa veto sähkömoottorilla, Yariksessa hybridi planeettapyörästö
Jazzissa ei vaihdelaatikkoa, mutta LSC tekee kiihdytyksestä miellyttävämmän. Jazzissa simuloidut vaihteenvaihdot. Yariksessa kone huutaa.
Yaris tonnin-kaks halvempi, varusteet huomioituna
Yaris kuluttaa hiuksen hienosti vähemmän, ero on pieni
Jazzissa nelisylinterinen moottori, Yariksessa 3-sylinterinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pientä vertailua, hybrid:
Jazz valmistettu Japanissa, yaris Ranskassa
Jazzissa parempi suorituskyky
Jazzissa paremmat tilat ja on paljon monikäyttöisempi, mm. magic seats
Jazzissa veto sähkömoottorilla, Yariksessa hybridi planeettapyörästö
Jazzissa ei vaihdelaatikkoa, mutta LSC tekee kiihdytyksestä miellyttävämmän. Jazzissa simuloidut vaihteenvaihdot. Yariksessa kone huutaa.
Yaris tonnin-kaks halvempi, varusteet huomioituna
Yaris kuluttaa hiuksen hienosti vähemmän, ero on pieni
Jazzissa nelisylinterinen moottori, Yariksessa 3-sylinterinenSiinä hyvää faktaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pientä vertailua, hybrid:
Jazz valmistettu Japanissa, yaris Ranskassa
Jazzissa parempi suorituskyky
Jazzissa paremmat tilat ja on paljon monikäyttöisempi, mm. magic seats
Jazzissa veto sähkömoottorilla, Yariksessa hybridi planeettapyörästö
Jazzissa ei vaihdelaatikkoa, mutta LSC tekee kiihdytyksestä miellyttävämmän. Jazzissa simuloidut vaihteenvaihdot. Yariksessa kone huutaa.
Yaris tonnin-kaks halvempi, varusteet huomioituna
Yaris kuluttaa hiuksen hienosti vähemmän, ero on pieni
Jazzissa nelisylinterinen moottori, Yariksessa 3-sylinterinenUnohdit, että Honda on yksi halvimmista huoltaa, kun taas Toyota Kian jälkeen toiseksi kallein. Näin siis TM:n mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pientä vertailua, hybrid:
Jazz valmistettu Japanissa, yaris Ranskassa
Jazzissa parempi suorituskyky
Jazzissa paremmat tilat ja on paljon monikäyttöisempi, mm. magic seats
Jazzissa veto sähkömoottorilla, Yariksessa hybridi planeettapyörästö
Jazzissa ei vaihdelaatikkoa, mutta LSC tekee kiihdytyksestä miellyttävämmän. Jazzissa simuloidut vaihteenvaihdot. Yariksessa kone huutaa.
Yaris tonnin-kaks halvempi, varusteet huomioituna
Yaris kuluttaa hiuksen hienosti vähemmän, ero on pieni
Jazzissa nelisylinterinen moottori, Yariksessa 3-sylinterinenRepesin kun luin tämän. Siinä Toyotan ostajalla kyllä selitykset vähissä!
- Anonyymi
"Vuodesta 2021 alkaen Suomessa on rekisteröity joka vuosi enemmän Porscheja kuin Hondia.
Muutos on hurja, sillä vielä vuosina 1997–1999 Porscheja pistettiin kilpiin kunakin vuonna ainoastaan yksi kappale, kun samaan aikaan Hondan rekisteröinnit olivat yli 2 000 autoa vuodessa."
Miksi uuden auton ostajat ei tajua sitä, miten hyvä auto Honda on...- Anonyymi
Ei se hyvä ole, ylikallis kippo ominaisuuksiinsa nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se hyvä ole, ylikallis kippo ominaisuuksiinsa nähden.
Kun muilla merkeillä ominaisuudet on heikommat, niin alkaa muut olla entistä ylikalliimpia kippoja Jazziin nähden. Voihan sitä Jazzin hintaa verrata 1.0 pikkuturbo kaksoiskytkin öljykylpyhihna räppänöihin, mutta ovat myös teknisesti kovin jälkeen jääneitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun muilla merkeillä ominaisuudet on heikommat, niin alkaa muut olla entistä ylikalliimpia kippoja Jazziin nähden. Voihan sitä Jazzin hintaa verrata 1.0 pikkuturbo kaksoiskytkin öljykylpyhihna räppänöihin, mutta ovat myös teknisesti kovin jälkeen jääneitä.
Jos Honda Jazz on niin hyvä, niin miksi kukaan ei osta niitä?
- Anonyymi
Onko Jazzissa 12V akku vikoja, kuten Yariksessa?
- Anonyymi
Ei ole. Ne on Toyotan ongelmia.
- Anonyymi
Toyota on vähävikaisin auto, hondamankiautois paljon ongelmia siksi niitä ei ketään hanki.
- Anonyymi
Miksi tällä yhdellä hondafanilla meni nyt tämä keskustelu niin tunteisiin? Hondahan on Japanin Lada automiesten keskuudessa.
Totta kai se Yaris on nyt parempi on. Tosin ensirekisteröinnit eivät kerro auton laadusta paljoa mutta Hondasta se kertoo vähän kun myydään vain yksittäisiä kappaleita vuodessa ja Euroopassa tilanne on surkea.
Mazda/Toyota/Lexus ihan ylivoimaisia näistä japseista, Honda on valitettavasti hyvin kaukana takana yllämainituista merkeistä ja ominaisuudet Suzukin tasoa.- Anonyymi
Mazdalla onkin tässä pikkuautopuolella oikeinkin vahvaa osaamista. Badge engineering Yaris myynnissä Mazda2 nimellä. Samat viatkin kuin Toyotassa, kuinkas muuten. Jazz taas monen julkaisun valitsema vuoden pikkuauto, onhan se teknisesti ja tilojen käytön puolesta ylivoimainen tällä hetkellä markkinoilla. TM testivoitto tuli ylivoimaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazdalla onkin tässä pikkuautopuolella oikeinkin vahvaa osaamista. Badge engineering Yaris myynnissä Mazda2 nimellä. Samat viatkin kuin Toyotassa, kuinkas muuten. Jazz taas monen julkaisun valitsema vuoden pikkuauto, onhan se teknisesti ja tilojen käytön puolesta ylivoimainen tällä hetkellä markkinoilla. TM testivoitto tuli ylivoimaisesti.
Yllätys Hondafanilta.
Consumer reportsin mukaan Mazda on luotettavampi kuin honda, sekä uudemmat Mazdat ovat laadultaakin huimasti hondia tasokkaampia. Ei ihme että Mazdaa verrataan Mersuun, en ole nähnyt että hondaa olisi verrattu Meseen? Hondan myynti Euroopassa on surkeaa ja Suomessakin myydään hondia vain yksittäisiä kappaleita vuodessa, ihan Dacian tasoa hondan ominaisuudet nykyään.
Onhan se markkinoilla oleva Mazda2 kokonaan Mazdan oma tekele. Mazda2 Hybrid taas on Toyota Mazdan logoilla mutta eihän siitä ole mitään haittaa...
Oikein naurattaa kuinka puolustelet Japanin Ladaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätys Hondafanilta.
Consumer reportsin mukaan Mazda on luotettavampi kuin honda, sekä uudemmat Mazdat ovat laadultaakin huimasti hondia tasokkaampia. Ei ihme että Mazdaa verrataan Mersuun, en ole nähnyt että hondaa olisi verrattu Meseen? Hondan myynti Euroopassa on surkeaa ja Suomessakin myydään hondia vain yksittäisiä kappaleita vuodessa, ihan Dacian tasoa hondan ominaisuudet nykyään.
Onhan se markkinoilla oleva Mazda2 kokonaan Mazdan oma tekele. Mazda2 Hybrid taas on Toyota Mazdan logoilla mutta eihän siitä ole mitään haittaa...
Oikein naurattaa kuinka puolustelet Japanin Ladaa.Ei se totuus muuksi muutu räkyttämällä:
https://www.is.fi/autot/art-2000008009602.html
https://www.whatcar.com/news/used-test-honda-jazz-vs-toyota-yaris-vs-volkswagen-polo/n25341 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se totuus muuksi muutu räkyttämällä:
https://www.is.fi/autot/art-2000008009602.html
https://www.whatcar.com/news/used-test-honda-jazz-vs-toyota-yaris-vs-volkswagen-polo/n25341Veikkaisin että tuo Jazz on 10 vuoden päästä paalissa, sekä kun Honda on markkinoiden ruostuvin automerkki.
Ei se Honda sinun avulla erityisen hyväksi millään muutu.. 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaisin että tuo Jazz on 10 vuoden päästä paalissa, sekä kun Honda on markkinoiden ruostuvin automerkki.
Ei se Honda sinun avulla erityisen hyväksi millään muutu.. 😂Faktan puuttuessa alkaa selitykset. Jonkun perustelun kun joskus näkisi. Ruostuminen ei ole ollut Hondassa ongelma vuosikymmeniin, 15 vuotta kestää ilman mitään lisäsuojauksia. Sen jälkeen ei enää tarvettakaan, mutta silti joka päivä 20v Hondia tulee vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktan puuttuessa alkaa selitykset. Jonkun perustelun kun joskus näkisi. Ruostuminen ei ole ollut Hondassa ongelma vuosikymmeniin, 15 vuotta kestää ilman mitään lisäsuojauksia. Sen jälkeen ei enää tarvettakaan, mutta silti joka päivä 20v Hondia tulee vastaan.
20 vuotta vanhoja hondia tulee joka päivä vastaan vai? Salli mun nauraa. En edes täällä etelässä näe kuin pari 10 vuotta vanhoja hondia per päivä.
Katso Vi Bilagäre, siellä näet että Honda on kaikkein ruostuvin automerkki ja Hondalla tulee olemaan ongelmia niiden kanssa. Honda=Japanin Lada. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 vuotta vanhoja hondia tulee joka päivä vastaan vai? Salli mun nauraa. En edes täällä etelässä näe kuin pari 10 vuotta vanhoja hondia per päivä.
Katso Vi Bilagäre, siellä näet että Honda on kaikkein ruostuvin automerkki ja Hondalla tulee olemaan ongelmia niiden kanssa. Honda=Japanin Lada.Vi bilägare kertoo oman näkemyksensä siitä, miten auton ruostesuojaus on tehty. Se ei kerro, miten auto ruostuu käytännössä. Hondia ei tarvii hitsailla eikä korjailla alle 15 vuotiaana, jos edes vähän on pesty. Ei ole ongelmaa, eikä itteä uudella ajavana vois vähempää kiinnostaakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vi bilägare kertoo oman näkemyksensä siitä, miten auton ruostesuojaus on tehty. Se ei kerro, miten auto ruostuu käytännössä. Hondia ei tarvii hitsailla eikä korjailla alle 15 vuotiaana, jos edes vähän on pesty. Ei ole ongelmaa, eikä itteä uudella ajavana vois vähempää kiinnostaakkaan.
Honda on aina ruostunut pahasti ja kyllä veikkaan että uudetkin ruostuvat jos Vi Bilagären listalla oli jumbona, jopa Fiatissa on paremmat suojaukset :D..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on aina ruostunut pahasti ja kyllä veikkaan että uudetkin ruostuvat jos Vi Bilagären listalla oli jumbona, jopa Fiatissa on paremmat suojaukset :D..
Muahahhahaa... Kutos mazdat piti kaikki korjata muutaman vuoden vanhana aikoinaan ja uusissa toyotissa ruostuu suurjännitekaapelien liitokset, eikä takuu korvaa. Hondassa nyt ei tietenkään mitään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muahahhahaa... Kutos mazdat piti kaikki korjata muutaman vuoden vanhana aikoinaan ja uusissa toyotissa ruostuu suurjännitekaapelien liitokset, eikä takuu korvaa. Hondassa nyt ei tietenkään mitään...
Hahahaa, 2002-2007 Kutoset olivat kovia ruostumaan, mutta muuta ongelmaa ei ollutkaan, Hondan romu ei ollut ajo-ominaisuuksissa lähelläkään Kutosta. Honda on aina ruostunut ja nykyään markkinoiden ruostuvin automerkki, taattua Lada laatua Hondassa muahahaa.
Honda, Japanin Lada. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahahaa, 2002-2007 Kutoset olivat kovia ruostumaan, mutta muuta ongelmaa ei ollutkaan, Hondan romu ei ollut ajo-ominaisuuksissa lähelläkään Kutosta. Honda on aina ruostunut ja nykyään markkinoiden ruostuvin automerkki, taattua Lada laatua Hondassa muahahaa.
Honda, Japanin Lada.Erikoinen kommentti, kun Hondalta on löytynyt mm. Accord Type R, Accord Type S, Civic Type R, Integra Type R ja Honda S2000. Varmasti aikojensa parhaita autoja ajo-ominaisuuksiltaan. CL9 Accord oli mm. Tuulilasilehden rengastestin testiautona juurikin tasapainoisten ja hyvin ennakoivien ajo-ominaisuuksien johdosta. Näitä näkee paljon liikenteessä vieläkin, että lujia ovat jos kerta on markkinoiden ruostuvin automerkki. Moni muu merkki on jo hävinnyt katukuvasta. Lisäksi tämä uusi Civic oli viimevuoden TM talvitestin verrokkiautona testiradalla juurikin hyvien ajo-ominaisuuksiensa vuoksi. Mukana oli kuitenkin yli 100t€:n autoja. Civic vielä voitti ei sähköautojen sarjan, vaikka oli kaikkein halvin koko porukasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen kommentti, kun Hondalta on löytynyt mm. Accord Type R, Accord Type S, Civic Type R, Integra Type R ja Honda S2000. Varmasti aikojensa parhaita autoja ajo-ominaisuuksiltaan. CL9 Accord oli mm. Tuulilasilehden rengastestin testiautona juurikin tasapainoisten ja hyvin ennakoivien ajo-ominaisuuksien johdosta. Näitä näkee paljon liikenteessä vieläkin, että lujia ovat jos kerta on markkinoiden ruostuvin automerkki. Moni muu merkki on jo hävinnyt katukuvasta. Lisäksi tämä uusi Civic oli viimevuoden TM talvitestin verrokkiautona testiradalla juurikin hyvien ajo-ominaisuuksiensa vuoksi. Mukana oli kuitenkin yli 100t€:n autoja. Civic vielä voitti ei sähköautojen sarjan, vaikka oli kaikkein halvin koko porukasta.
Hyvä saavutus Japanin Ladalta voittaa yksi talvitesti vain!
Aika kova tuo väite, että Honda aikanasa parhaimpia ajettavia, ei läheskään vaikka S2000 ja Integra ovatkin ihan hauskoja pirssejä ajaa ja Type R mallitikin ihan hyviä (parhaimpien listalle ei kuitenkaan pääse)
Jos nyt puhutaan 20 vuotta vanhoista Hondista, niin eihän niitä nyt lähes yhtään näe päivittäisessä käyössä. Näen täällä tyyliin pari kappaletta 10 vuotta vanhoja hondia per päivä. Toyota Avensiksia, Mazda Kutosia ja vieläkin jopa P13 Nissan priimerojakin näkee enemmän mitä Accordeja. Tekniikaltaan toki vanhat hondat ovat hyviä. Harmi kun uusissa hondissa käytetään CVT vaihteistoa, joka pilaa entistä enemmän pilaantuneen tuotteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä saavutus Japanin Ladalta voittaa yksi talvitesti vain!
Aika kova tuo väite, että Honda aikanasa parhaimpia ajettavia, ei läheskään vaikka S2000 ja Integra ovatkin ihan hauskoja pirssejä ajaa ja Type R mallitikin ihan hyviä (parhaimpien listalle ei kuitenkaan pääse)
Jos nyt puhutaan 20 vuotta vanhoista Hondista, niin eihän niitä nyt lähes yhtään näe päivittäisessä käyössä. Näen täällä tyyliin pari kappaletta 10 vuotta vanhoja hondia per päivä. Toyota Avensiksia, Mazda Kutosia ja vieläkin jopa P13 Nissan priimerojakin näkee enemmän mitä Accordeja. Tekniikaltaan toki vanhat hondat ovat hyviä. Harmi kun uusissa hondissa käytetään CVT vaihteistoa, joka pilaa entistä enemmän pilaantuneen tuotteen.Huomaa, että et tiedä mitään. Hondan hybridissä ei ole vaihteistoa ollenkaan, mikä tekee siitä markkinoiden parhaan. Myös bensaturbo Hondien CVT on varsin kelpo vaihteisto, eikä siinä ole samanlaisia kuminauha/kierroshuutoa mitä Toyotissa tai sen hybrideissä. Uusi Civic on voittanut kaikki testit ja sen laajan koeajon voi lukea TM lehdestä, jossa toteamus on aivan sama kuin alla olevilla videoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc
https://www.youtube.com/watch?v=K0mE-YKyV84
https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa, että et tiedä mitään. Hondan hybridissä ei ole vaihteistoa ollenkaan, mikä tekee siitä markkinoiden parhaan. Myös bensaturbo Hondien CVT on varsin kelpo vaihteisto, eikä siinä ole samanlaisia kuminauha/kierroshuutoa mitä Toyotissa tai sen hybrideissä. Uusi Civic on voittanut kaikki testit ja sen laajan koeajon voi lukea TM lehdestä, jossa toteamus on aivan sama kuin alla olevilla videoilla.
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
https://www.youtube.com/watch?v=7MwCGxQPaoc
https://www.youtube.com/watch?v=K0mE-YKyV84
https://www.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197gMä juurikin puhuinkin bensahondien CVT vaihteistoista. Jos todella Väität että Hondan cvt vaihteistot ovat parempia mitä Toyotan niin se on todellinen rikos... olikos tuossa muuten ne ainoat testit mitkä Honda on voittanut?
Ihanteellista että joku sinunlainen voi rakastaa yhtä automerkkiä niin paljon.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä juurikin puhuinkin bensahondien CVT vaihteistoista. Jos todella Väität että Hondan cvt vaihteistot ovat parempia mitä Toyotan niin se on todellinen rikos... olikos tuossa muuten ne ainoat testit mitkä Honda on voittanut?
Ihanteellista että joku sinunlainen voi rakastaa yhtä automerkkiä niin paljon..Bensa Honda se on oli siinä turboa tai ei. Diesel Hondia kun ei ole CVT:llä. Sitäkään tuskin tiesit. Kuka nyt muinaisjäänteillä muutenkaan ajaa. Paitsi matukka mies joka paikkaa kutos matukkansa kylkiä ruosteesta jotta vielä sais leiman. CVT ja hybridi ei sovi samaan lauseeseen, edes sen verran pitäis tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa Honda se on oli siinä turboa tai ei. Diesel Hondia kun ei ole CVT:llä. Sitäkään tuskin tiesit. Kuka nyt muinaisjäänteillä muutenkaan ajaa. Paitsi matukka mies joka paikkaa kutos matukkansa kylkiä ruosteesta jotta vielä sais leiman. CVT ja hybridi ei sovi samaan lauseeseen, edes sen verran pitäis tietää.
Voi voi surettaako Hondafania kun Hondan ruosteiset mallit eivät pärjää matukalle.
Mutta Mazdahan on Lexuksen kanssa Japanin Mersut joten eihän niitä nyt oikein enää voi Hondan ylihinnoitelluun muovikippoon verratakaan laadultaan.
Honda se on maailman ruostuvin automerkki, oikein katkeruus paistaa sinun läpi ja on pakollinen tarve väittää ihan tahansa muuta automerkkiä ruostuvammaksi mitä oma ruosteinen Hondasi on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi surettaako Hondafania kun Hondan ruosteiset mallit eivät pärjää matukalle.
Mutta Mazdahan on Lexuksen kanssa Japanin Mersut joten eihän niitä nyt oikein enää voi Hondan ylihinnoitelluun muovikippoon verratakaan laadultaan.
Honda se on maailman ruostuvin automerkki, oikein katkeruus paistaa sinun läpi ja on pakollinen tarve väittää ihan tahansa muuta automerkkiä ruostuvammaksi mitä oma ruosteinen Hondasi on.Ei muuta kuin tekniikkaa vähän opiskelemaan ja ottamaan asioista selvää. Ei tarvii täällä valehdella eikä nolata itseään. Asiat pitää perustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuta kuin tekniikkaa vähän opiskelemaan ja ottamaan asioista selvää. Ei tarvii täällä valehdella eikä nolata itseään. Asiat pitää perustella.
Sinä se täällä olet rekisteröitynyt pelleksi, olen omistanut yli 20 autoa ja tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.
Veikkaan että sulla ei ole edes autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se täällä olet rekisteröitynyt pelleksi, olen omistanut yli 20 autoa ja tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.
Veikkaan että sulla ei ole edes autoa.Pistä teknistä faktaa siitä, missä mazda on tällä hetkellä parempi kuin Honda. Myös mitattu arvo kelpaa. Takaan, että pistän sinut maanrakoon. En tule tähän saamaan vastausta, tiedän sen kyllä jo etukäteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä teknistä faktaa siitä, missä mazda on tällä hetkellä parempi kuin Honda. Myös mitattu arvo kelpaa. Takaan, että pistän sinut maanrakoon. En tule tähän saamaan vastausta, tiedän sen kyllä jo etukäteen.
Vastasin kommenttiisi, eli nyt tiedämme todistetusti että sinä et tiedä mistään mitään:D
Mazda mallit ovat korkealaatuisempia, parempia/hauskempia ajettavia, tyylikkäämpiä, paremmin ruostesuojattuja jne.. on paljon muitakin missä Mazdan mallit ovat huimasti Hondan automalleja parempia.
Olenko koskaan nähnyt että Hondan laadukkuutta verrataan Mercedes-Benziin? En todellakaan. Mazdassa taas laadun viimeistely on jo "premium" tasoa.
Toki vain parissa asiassa hondat ovat parempia kuin Mazdat, hondat ovat paljon parempia ruostumaan ja ihan tosissaan Hondan K-sarjan rivineloset ovat aika hyviä, varmaan yksi maailman parhaimmista. Siihen se lista loppuukin.
Teknisessä luotettavuudessakin Mazda on yleensä Hondaa edellä. (Consumer report yms.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin kommenttiisi, eli nyt tiedämme todistetusti että sinä et tiedä mistään mitään:D
Mazda mallit ovat korkealaatuisempia, parempia/hauskempia ajettavia, tyylikkäämpiä, paremmin ruostesuojattuja jne.. on paljon muitakin missä Mazdan mallit ovat huimasti Hondan automalleja parempia.
Olenko koskaan nähnyt että Hondan laadukkuutta verrataan Mercedes-Benziin? En todellakaan. Mazdassa taas laadun viimeistely on jo "premium" tasoa.
Toki vain parissa asiassa hondat ovat parempia kuin Mazdat, hondat ovat paljon parempia ruostumaan ja ihan tosissaan Hondan K-sarjan rivineloset ovat aika hyviä, varmaan yksi maailman parhaimmista. Siihen se lista loppuukin.
Teknisessä luotettavuudessakin Mazda on yleensä Hondaa edellä. (Consumer report yms.)Missä mitatut tulokset? Tuuleen huutelua, eli täysin hölynpölyä. Miten Hondan e:hev ja Mazdan skyactiv eroavat toisistaan voimansiirron ja moottori tekniikan osalta? Paljonko on mitattu kulutus, suorituskyky tai esim. vääntö? Civic vs mazda3 tai Jazz vs mazda2.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mitatut tulokset? Tuuleen huutelua, eli täysin hölynpölyä. Miten Hondan e:hev ja Mazdan skyactiv eroavat toisistaan voimansiirron ja moottori tekniikan osalta? Paljonko on mitattu kulutus, suorituskyky tai esim. vääntö? Civic vs mazda3 tai Jazz vs mazda2.
Voi hyvänen aika, sinä et tiedä autoista yhtään mitään..
Ensinnäkin miten Hondan E-tekniikka ja Mazdan Skyactiv tekniikka eroavat toisistaan? Skyactiv tekniikassa käytetään omaa vaihteistoa ja voimansiirtoa + Kori.
Honda Civic vs Mazda3:
Mazda hivenen taloudellisempi ja Mazdassa on enemmän ylävääntöä, sekä suorituskyky hienostuneempaa. (1.5T vs Skyactiv-X) (mazdan kulutus sekalainen: 6,4 l/maantieajo: 5,2 l) (Hondan kulutus sekalainen: 6,4l/maantieajo: 5,3 l)+Mazda painaa enemmän.
Civikissä enemmän takajalkatilaa, Mazdassa enemmän tilaa edessä. Laatu Mazdassa huomattavasti parempaa (sisätilamateriaalit yms.). Mazda on hiljaisempi, vakaampi ja muuten parempi ajo-ominaisuuksiltaan vaikka Civicin ajettavuus on myös kehuttua. Mazdan turvallisuus testatusti parempaa, sekä turvavarusteet ovat Mazdassa kattavammat. Mazdan jälleenmyyntiarvo parempi.
On paljon muitakin asioita, missä Mazda parempi.
Mazda2 vs Honda Jazz:
Normi mazda2 kulutus: 5,3 litraa sekalainen (1.5 M-hybrid) Honda Jazzin kulutus: 4,6 litraa sekalainen (E:hev). Toisaalta erillisen Mazda2 Hybrid kulutus: 3,8-4,0 litraa sekalainen, joka on parempi tulos mitä Hondassa. Ajettavuus: Mazda2 on napakampi ja huomattavasti hauskempi ajettava mitä möhkö Jazz. Mazdassa laatu huomattavasti parempaa ja kovaa muovia ei ole niin paljon mitä Hondassa, sekä istuimet Hondassa ovat kuin lastenistuimet. Ruostesuojaus: Jazz vain 1 tähteä, joka on yksi autohistorian huonoimmista tuloksista. (Vi bilagäre)
Mazda2:n varustelista on pidempi ja molemmissa versioissa (normaali / Hybrid) on vakiona kattavammat turvavarustelut mitä Hondassa. Mazdassa parempi jälleenmyyntiarvo.
Tässä vain pieni kooste. Mazda ihan heittämällä luuttuaa Hondan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvänen aika, sinä et tiedä autoista yhtään mitään..
Ensinnäkin miten Hondan E-tekniikka ja Mazdan Skyactiv tekniikka eroavat toisistaan? Skyactiv tekniikassa käytetään omaa vaihteistoa ja voimansiirtoa Kori.
Honda Civic vs Mazda3:
Mazda hivenen taloudellisempi ja Mazdassa on enemmän ylävääntöä, sekä suorituskyky hienostuneempaa. (1.5T vs Skyactiv-X) (mazdan kulutus sekalainen: 6,4 l/maantieajo: 5,2 l) (Hondan kulutus sekalainen: 6,4l/maantieajo: 5,3 l) Mazda painaa enemmän.
Civikissä enemmän takajalkatilaa, Mazdassa enemmän tilaa edessä. Laatu Mazdassa huomattavasti parempaa (sisätilamateriaalit yms.). Mazda on hiljaisempi, vakaampi ja muuten parempi ajo-ominaisuuksiltaan vaikka Civicin ajettavuus on myös kehuttua. Mazdan turvallisuus testatusti parempaa, sekä turvavarusteet ovat Mazdassa kattavammat. Mazdan jälleenmyyntiarvo parempi.
On paljon muitakin asioita, missä Mazda parempi.
Mazda2 vs Honda Jazz:
Normi mazda2 kulutus: 5,3 litraa sekalainen (1.5 M-hybrid) Honda Jazzin kulutus: 4,6 litraa sekalainen (E:hev). Toisaalta erillisen Mazda2 Hybrid kulutus: 3,8-4,0 litraa sekalainen, joka on parempi tulos mitä Hondassa. Ajettavuus: Mazda2 on napakampi ja huomattavasti hauskempi ajettava mitä möhkö Jazz. Mazdassa laatu huomattavasti parempaa ja kovaa muovia ei ole niin paljon mitä Hondassa, sekä istuimet Hondassa ovat kuin lastenistuimet. Ruostesuojaus: Jazz vain 1 tähteä, joka on yksi autohistorian huonoimmista tuloksista. (Vi bilagäre)
Mazda2:n varustelista on pidempi ja molemmissa versioissa (normaali / Hybrid) on vakiona kattavammat turvavarustelut mitä Hondassa. Mazdassa parempi jälleenmyyntiarvo.
Tässä vain pieni kooste. Mazda ihan heittämällä luuttuaa Hondan.Hondalla ei ole bensaturboja enää myynnissä. Civic e:hev 315Nm koko ajan käytössä. Ei vaihdelaatikkoa vaan veto sähkömoottorilla. Ei nyi missään ajotilanteessa ja reagoi välittömästi. Mazdalla vapaastihengittävä bensiinimoottori perus nytky automaatilla. Siinä sitä on osaamista ja tekniikkaa tarjolla 2024. Miksi joku myy vielä tämmöistä?Suorituskyky ja polttoaineen kulutus reilusti Civicciä huonommat. Corolla häviää samoin kaikilla osa-alueilla. Civicin laatu vaikutelmaa kehuttu joka julkaisussa. Kannattaa lukea TM koeajo ja pikkuauto testi. Yaris, siis Mazda 2 hävisi melkolailla kaikessa kun asiantuntijat testasi. Ero loppupisteissä iso. Muutaman civic vs 3 vertailun olen lukenut, civic ykkönen kaikissa. Laitetaanko näkyville? Onko kaikki testaajat väärässä?
https://m.youtube.com/watch?v=qChhd2Rsx4A&pp=ygUUSG9uZGEgY2l2aWMgYXV0b2JlYXI= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondalla ei ole bensaturboja enää myynnissä. Civic e:hev 315Nm koko ajan käytössä. Ei vaihdelaatikkoa vaan veto sähkömoottorilla. Ei nyi missään ajotilanteessa ja reagoi välittömästi. Mazdalla vapaastihengittävä bensiinimoottori perus nytky automaatilla. Siinä sitä on osaamista ja tekniikkaa tarjolla 2024. Miksi joku myy vielä tämmöistä?Suorituskyky ja polttoaineen kulutus reilusti Civicciä huonommat. Corolla häviää samoin kaikilla osa-alueilla. Civicin laatu vaikutelmaa kehuttu joka julkaisussa. Kannattaa lukea TM koeajo ja pikkuauto testi. Yaris, siis Mazda 2 hävisi melkolailla kaikessa kun asiantuntijat testasi. Ero loppupisteissä iso. Muutaman civic vs 3 vertailun olen lukenut, civic ykkönen kaikissa. Laitetaanko näkyville? Onko kaikki testaajat väärässä?
https://m.youtube.com/watch?v=qChhd2Rsx4A&pp=ygUUSG9uZGEgY2l2aWMgYXV0b2JlYXI=Noh, sinä voit kyllä omassa maailmassasi kuvitella että Honda olisi parempi kuin Toyota tai Mazda.
Turha enää sinun vänkkäämistäsi ja vinkumista on jatkaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, sinä voit kyllä omassa maailmassasi kuvitella että Honda olisi parempi kuin Toyota tai Mazda.
Turha enää sinun vänkkäämistäsi ja vinkumista on jatkaa..Ei minun tarvitse kuvitella mitään, kun ne mitatut arvot on kaikkien tarkistettavissa sekä testit ja julkaisut on luettavissa.
- Anonyymi
Yaris on uskonto!...
- Anonyymi
Vibilägare testasi Jazzin, Yariksen ja Clion. Jazz tietysti oli ykkönen kuten TM:kin testissä.
"Honda on selkeä voittaja upealla tilallaan, mukavilla ajo-ominaisuuksillaan ja kauniilla viimeistelyllään. Se, että niitä ei ole tulvaksi asti teillä, on aliarviointi auton ostajille." Kommentin on kirjoittanut Vi Bilägare -lehden koekuljettaja Calle Carlquist.
Hän ja muut testitoimittajat toteavat, että Honda Jazz on askeleen edellä "pienten autojen luokassa" testattuja kahta muuta automerkkiä. Kyse on kolmesta Vi Bilägare -lehden testaamasta pienemmästä hybridiautosta; Honda Jazz, Toyota Yaris ja Renault Clio. Kaikki kolme autoa ovat olleet markkinoilla pitkään ja saivat suhteellisen hiljattain kasvojenkohotuksen edellisen sukupolven jälkeen.
Ainutlaatuinen kantavuus
Testiartikkeli, joka on julkaistu numerossa 11-2024, alkaa itse asiassa anekdootilla Hondan Magic Seatsista. Yhden koe-kuljettajista piti kuljettaa metrin korkuinen "juhlajäähdytin" opiskelijavastaanottoon. Jääkaapin on kuitenkin oltava pystyasennossa vähintään 24 tuntia ennen käynnistystä. Magic Seatin nerokas rakenne ja mahdollisuus kääntää selkänojaa vasten takaistuimen tyyny mahdollisti sen, että jäähdytin pystyi seisomaan kuljetuksen aikana ja näin ollen pelasti juhlat. Edelleen on kirjoitettu, että "Honda on myös lähes ainutlaatuinen joustavalla kantavuudellaan". Tässä on muun muassa alhainen kuormakynnys korostettu suurena etuna: "Antelias kuorma-aukko ja matala kuormituskynnys tekevät Hondasta helpoimman pakata. Tavaratilan lattian alla on pieni "salakuljetuslokero" sekä isot kotelokoukut ja -lenkit kuormien kiinnittämiseen".
Hyvää kuljettajan näkyvyyttä Honda Jazzissa kuvataan ässänä hihassaan: "Tuulilasin ja ohuen ovipilarin välissä oleva ylimääräinen sivuikkuna tarjoaa vertaansa vailla olevan näkyvyyden vinosti eteenpäin." Myös Honda Jazzin matkustamon mukavuus ja melutaso saavat kiitosta: "Mukavuus on Hondan parasta. Jousitus vaimentaa kuoppia ja routaloukkuja ansiokkaasti ja melutaso on kohtuullisen alhainen suurellakin nopeudella”. Myös kuljettajan ympäristö on hyväksytty: "Kokonaisuudessaan hyvä kuljettajaympäristö, joka on täynnä älykkäitä yksityiskohtia ja luokassaan epätavallisen korkeaa laatua. Valoisa ja tilava."
Tarjoaa parhaan talouden
Pieni kilometrikustannus, korkea jälleenmyyntiarvo ja halvemmat varaosat korostetaan Honda Jazzin monista taloudellisista eduista. Artikkelin viimeinen pätkä osoittaa selvästi voittajan: "...Kokonaiskuva on selvä - paras ostos näistä kolmesta on Honda Jazz".
Yhteenvedossa otsikolla "Paras ja halvin" Honda Jazz on nimetty testin voittajaksi muun muassa seuraavalla perustelulla: "Jazz on harvinainen älykäs pikkuauto, jonka tilat vastaavat suurempien autojen luokkaa. kokonaistalous on markkinoiden pienin ja halvin luokassaan. Myös brändin asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä AutoIndex-kyselymme mukaan.
Me auton omistajat huomaamme, että Toyota Yaris on tällä hetkellä Ruotsin rekisteröintitilaston kärjessä Honda Jazziin ja Renault Clioon verrattuna. Ehkä se muuttuu pian? Vi Bilägaren toimittajat ihmettelevät, että useammat ruotsalaiset kuljettajat eivät ole vielä löytäneet Jazzia ja päättävät loppuarvioinnin seuraavaan Honda Jazzia koskevaan lauseeseen: "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto".- Anonyymi
Vähän kuin brittiläisen Autocarin Civicin kestotestistä: "Civic näyttää, mitä muista autoista, ja muiden autojen kuljettajilta, puuttuu "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kuin brittiläisen Autocarin Civicin kestotestistä: "Civic näyttää, mitä muista autoista, ja muiden autojen kuljettajilta, puuttuu "
Tai Kaara-TV:n koeajo ZRV:stä. Toimittaja ihmettelee kuinka Honda voi olla niin hyvä ja päätyy lopulta toteamaan, että voisi valita ZRVn itsekin jos olisi ostamassa katumaasturia.
- Anonyymi
Yaris on kestävin, mukavin, pienin kulutus ja paras jälleenmyyntiarvo.
Honda nyt ei kelpaa oikein kelleen, paljon niissä onkelmii.- Anonyymi
Yaris 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaris 🤣
Vi Bilägaren toimittajat ihmettelevät, että useammat ruotsalaiset kuljettajat eivät ole vielä löytäneet Jazzia ja päättävät loppuarvioinnin seuraavaan Honda Jazzia koskevaan lauseeseen: "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926