Onko kuusikulmainen/kahdeksankulmainen akvaario yhtä toimiva kuin perinteisen mallinen? Miksi niitä ei näe missään, pitääkö aina teettää vai myydäänkö niitä jossain eläinkaupassakin??
Joskus vuonna nakki näin moisen ihmeen ystävälläni, ja hän myi sen ajat sitten pois. Nyt kiinnostaisi hommata taistelukalalleni oma soppi, joku 60-litrainen, ja 6-8 kulmainen. Neuvokaa nyt viisaammat, olenko ihan hakoteillä vai olisko tää mahdollista??
Kuusikulma-akva??
2
714
Vastaukset
- jupasha
Itselläni ei sellaista ole, mutta olen kyllä kuullut näistä ihmevekottimista. Jollei muuten löydy, niin kai se täytyy teettää itse.
- Unna
Heippis!
Mulla on kääpiöpallokaloilla 105 litrainen, kahdeksankulmainen mutteriallas. Hieman hankala tekniikan asennuksen kannalta, mutta luovuutta peliin.
Akvaario on ihan liikkeestä ostettu, valmistajana lietolainen Aquarell-tuote.
Aquarellilta saa myös kuusikulmaisia altaita, eli muuten suorakaide, mutta etukulmat ovat ns, "leikattu pois", en oikein osaa selittää, sellanen erkkeri. Saa myös kulma-altaita ja niissäkin muistaakseni on se erkkeri-ominaisuus etulasissa.
Mulla on kyseisessä altaassa käytössä ulokosuodatin ja suihkuputkea sai vähän viritellä, ensin jouduin pätkäsemään sen ja laittamaan rei'itettyä letkua lisäksi.
Taustapaperin olen myös laittanut, sillä muuten sieltä paistaa portaiden puukaide läpi, ei nättiä. Toisekseen allasta kumminkin katsotaan sohvalta päin:)
Hankalin oikeastaan on valaistus, sillä kyseinen allas on 50cm syvä, joten 15W ei oikein meinaa riittää pohjalle asti. Itse olen virittänyt siihen päälle matelijakäyttöön tarkoitetun, keraamisella kannalla olevan valaisimen ja Bauhausista löysin 15W, E27-kannalla olevan kasvivalon. Kovin tehokas ei ole tuokaan, joten jossain vaiheessa ostan kyllä 15W lisää valoa, se kotelo tosin on niin ruman, onneksi ukko lupas spreyata sen mustaksi. Mutta eipä siellä vaativia kasvejakaan ole. Niin altaassa on mustat ylä-alakehykset ja musta jalusta. Saa myös hopeisena sekä kultana.
Kysy akvaariokauppiaaltasi Aquarell-akvaarioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122611Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121372- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911