Mistä käenrieskan taimia/siemeniä?

keltainen lilja

Tietääkös kukaan, saako mistään ostaa käenrieskaa (Gagea minima, luullakseni). Minulle kelpaisi taimi, tai sipuli, jos se on sipulikasvi. Siemenetkin, mutta taitaa kasvaa siemenestä aika hitaasti??

Olen yrittänyt löytää sitä luonnosta, mutta en vain löydä. Nythän se on kai jo kukinnan lopettanut, eikä sitä sitten helposti löydäkään enää - siis luonnosta.

5

2406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leviäjä
      • tellu

Siis miten voi pitää jotain niin pientä ja hentosta rikkaruohona, sehän kuihtuu kukittuaan ja on niin pieni ettei muitten kasvien kasvua varjosta tai häiritse. Keväällä kiva lisä nurmikolla kun itse ruoho ei vielä kunnolla viherrä, kukkapenkkiin olen luonnosta löytänyt isoa käenrieskaa, muuten samallainen paitsi isompikasvuinen.

• pipsa

rikkaruoho mullakin on ilmestynyt perennapenkkiin aattelin että mistäs noin nätti kukka on tulla tupsahtanut ,,,olen antanut sen olla siinä,,,

• mirilii

Mulla on vähän, siis pari pikkusta tuppuraa käenrieskaa, mutta voin antaa sulle toisen lahjaksi, jos vaan jotenki sovitaan osottee ja lähetys.

• Mummeli

Joku sanoi että sitä voi olla pihamaalla paljonkin, mutta se ei aina kuki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3784
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3179
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2385
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2149
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      22
      2000
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      27
      1648
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1631
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1473
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1424
    Aihe