Mistä käenrieskan taimia/siemeniä?

keltainen lilja

Tietääkös kukaan, saako mistään ostaa käenrieskaa (Gagea minima, luullakseni). Minulle kelpaisi taimi, tai sipuli, jos se on sipulikasvi. Siemenetkin, mutta taitaa kasvaa siemenestä aika hitaasti??

Olen yrittänyt löytää sitä luonnosta, mutta en vain löydä. Nythän se on kai jo kukinnan lopettanut, eikä sitä sitten helposti löydäkään enää - siis luonnosta.

5

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leviäjä
      • tellu

        Siis miten voi pitää jotain niin pientä ja hentosta rikkaruohona, sehän kuihtuu kukittuaan ja on niin pieni ettei muitten kasvien kasvua varjosta tai häiritse. Keväällä kiva lisä nurmikolla kun itse ruoho ei vielä kunnolla viherrä, kukkapenkkiin olen luonnosta löytänyt isoa käenrieskaa, muuten samallainen paitsi isompikasvuinen.


    • pipsa

      rikkaruoho mullakin on ilmestynyt perennapenkkiin aattelin että mistäs noin nätti kukka on tulla tupsahtanut ,,,olen antanut sen olla siinä,,,

      • mirilii

        Mulla on vähän, siis pari pikkusta tuppuraa käenrieskaa, mutta voin antaa sulle toisen lahjaksi, jos vaan jotenki sovitaan osottee ja lähetys.


    • Mummeli

      Joku sanoi että sitä voi olla pihamaalla paljonkin, mutta se ei aina kuki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe