Petri Paavolan väärä opetus Pyhällä Hengellä täyttymisestä

Anonyymi-ap

Petri Paavola opettaa uudella Rumblen videolla, ettei kenelläkään, ei edes Mooseksella ollut Pyhää Henkeä sisimmässään vanhan liiton aikana. Tämä ei pidä paikkansa.

Vastaava väärä opetus löytyy hänen julkaisustaan: Milloin tapahtui Uuden Liiton aikakauden uudestisyntyminen? Paavola kirjoittaa: "ei sydämessä, eikä Mooseksen sisällä asumassa".

Raamattu ilmoittaa selvästi, että Mooseksen sydämessä oli Pyhä Henki.

Jes 66:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

Daavid myös pyysi, että hän saa pitää Pyhän Hengen. Kyllä vanhan liiton aikana kaikilla Herran omilla oli sydämessään Pyhä Henki. Danielilla oli myös Pyhä Henki.

Ps 51:13 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

Dan 5:11 Sinun valtakunnassasi on mies, jossa asuu pyhien Jumalien Henki. Sinun isäsi aikana hänellä havaittiin olevan ymmärrystä, älyä ja viisautta yhtä paljon kuin jumalilla. Isäsi, kuningas Nebukadnessar, korotti hänet enteidenselittäjien, loitsupappien, kaldealaisten viisaiden ja manaajien päämieheksi; niin teki isäsi, kuningas.
12 Danielissa, jolle kuningas antoi nimen Beltesassar, asuu erityinen Henki, ja hänellä on taito ja viisaus selittää unia ja ratkaista arvoituksia ja ongelmia. Kutsuttakoon nyt hänet tänne. Hän osaa selittää tämän kirjoituksen."

80

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otse olen ymmärtänyt että PH oli VT aikaan joillain kyllä joille Jumala sen antoi, mutta ei lupauksena kaikille.

      Ja tämä olisi se ero Jeesuksen lupaamalla PH-kasteella ja ajalla ennen.

      • Anonyymi

        Vanhan ja uuden liiton välillä ei ole eroa tämän asian kohdalla. Joka noudattaa Jumalan käskyjä, hänessä on Pyhä Henki. Jumala on käskenyt myös uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, jotta olisi Pyhä Henki.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­­­m­­f­o­­m­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jeesus paljasti Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen vereen. Kun sen uskoo omalle kohdalleen, pelastuu, eli saa kuolleen henkensä tilalle Jumalan pyhän hengen, eli uudestisyntyy. Sitä uudestisyntymistään ei voi menettää. Pelastuksemme on sinetöity Jeesuksen paluuseen asti.

      Aikaisemmin pyhän hengen saattoi menettää. Siksi Daavid syntiä tehtyään rukoili, ettei Jumala ottaisi häneltä pois pyhää henkeään.

      Olen ollut uskossa muutaman vuoden. En ole kokenut sitä, mitä monet uskovat kertovat, että he kokevat Jeesuksen läsnäolon, valtavan rakkauden tunteen. Elämäni on muuttunut suuresti. Katson kaikkea eri näkökulmasta kuin ennen. Mutta en ole kokenut tunteilla havaittavaa suurta hengellä täyttymystä. Te, jotka tunnette Raamattua paremmin kuin minä, pitäisikö minun olla huolissani?

      • Anonyymi

        "Jeesus paljasti Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen vereen."

        Tämä on se Martti Lutherin harhaoppi, jonka hän itsekin totesi evankeliumin vastaiseksi. Luther ei keksinyt, miten saisi sovitettu evankeliumiin yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa, joten hän ehdotti kirjojen poistamista Raamatusta, johon Lutherin kannattajat eivät suostuneet. Tässä on pari kohtaa UT:sta, jotka kumoavat Lutherin harhaopin yksin armosta.

        "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." (Jaak 2:24)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." (Joh 12:50)

        "Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." (Matt 19:16,17)


      • Anonyymi

        "Kun sen uskoo omalle kohdalleen, pelastuu, eli saa kuolleen henkensä tilalle Jumalan Pyhän Hengen, eli uudestisyntyy. Sitä uudestisyntymistään ei voi menettää. Pelastuksemme on sinetöity Jeesuksen paluuseen asti."

        Sinulla on väärää opetusta. Opetuksesi ei vastaa Raamatun ilmoitusta.

        Pyhän Hengen voi menettää, jos ei noudata Jumalan käskyjä. Juudas Iskariot teki ihmeitä apostolien kanssa ja lopulta menetti pelastuksensa, koska hän rikkoi Jumalan käskyjä. Sydämen uskolla Raamattun tarkoittaa sydämen uskollisuutta Jumalan käskyille.

        Kukaan ei uudestisynny pelkällä uskontunnustuksella. Ihmisessä tulee tapahtua mielemuutos, jolloin hän tekee parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei tee parannusta laittomuudesta, hän ei pelastu, vaikka olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen ja puhunut kielillä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi

        "Olen ollut uskossa muutaman vuoden. En ole kokenut sitä, mitä monet uskovat kertovat, että he kokevat Jeesuksen läsnäolon, valtavan rakkauden tunteen. Elämäni on muuttunut suuresti."

        Usko ei ole tunnetila. Usko on mielenmuutos, jolloin alat noudattaa Jumalan käskyjä. Rakkaus Jumalaa kohtaa on sitä, että noudattaa hänen käskyjään.

        Kukaan ei voi pelastua helluntailaisuuden eikä petripaavolalaisuuden kautta.

        Jos harjoitat helluntailaisuutta, sinä et ole uudestisyntynyt, vaikka puhuisit kielillä. Tämä johtuu siitä, ettei helluntailaiset noudata Jumalan käskyjä. Helluntailaisuus on amerikkalaista menestysteologiaan, saarnaamista korvasyynyyn, laittomuutta, vierasta tulta ja vääriä profetioita.

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:22,23)


      • Anonyymi

        "saa kuolleen henkensä tilalle", siis harhaoppi väittää uskosta osattoman hengen eli sydämen olevan kuollut. Uskosta osaton on kuollut, mutta kuollut tarkoittaa kuolemaan tuomittua ja kuolema voi viedä hänet minä hetkenä tahansa.
        Jumala sanoi Aadamille: "sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". Aadam kuoli syötyään kiellettyä hedelmää, hänestä ei tullut hengellisesti kuollutta, vaan tuomittu, sekä ruumiin kuolemaan että ikuisesti tuomittu.
        Isä sanoi pojastaan: tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Mookseksen laki tuomitsi pojan kuolemaan ja isän olisi pitänyt viedä oma poikansa kylän vanhimmille kivitettäväksi.
        Pyhä Henki vieraili vanhan liiton pyhien luona, mutta kukaan ei ollut uudesti syntynyt, Daavid ruokoili: Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
        Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
        Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
        Uudesti syntyminen eli puhtaan sydämen saaminen on ollut mahdollista vasta Jeesuksen ylönousemuksen jälkeen.
        jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        Jeesus antoi kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan jokaiselle synnit anteeksi ja mahdollisuuden uudesti syntyä. Jokaisella on mahdollisuus uuteen elämään, uudesti syntymiseen, mutta uusi elämä pitää ottaa vastaa uskossa Jeesukseen eli uskoen Jeesuksen kantaneen synnit ruumiissaan ristin puulle, kuolleen ja ja ylösnousseen jokaisen syntien tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus paljasti Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen vereen."

        Tämä on se Martti Lutherin harhaoppi, jonka hän itsekin totesi evankeliumin vastaiseksi. Luther ei keksinyt, miten saisi sovitettu evankeliumiin yksin uskosta, yksin armosta -oppinsa, joten hän ehdotti kirjojen poistamista Raamatusta, johon Lutherin kannattajat eivät suostuneet. Tässä on pari kohtaa UT:sta, jotka kumoavat Lutherin harhaopin yksin armosta.

        "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." (Jaak 2:24)

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." (Joh 12:50)

        "Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." (Matt 19:16,17)

        2 Timothy 2:15
        Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth.

        Pitää siis oppia ymmärtämään, että Raamattu jakautuu eri aikakausiin, erilaisiin pelastussuunnitelmiin. Meneillään olevan 2000 vuoden armon ajan ihmiset pelastumme yksin uskosta Jeesukseen. Tämän uuden evankeliumin Jeesus paljasti Paavalille ja hän sitten toisille apostoleille. Lue apostolien tekojen 13. luku. Apostolit keskustelevat Paavalin kanssa ja vähitellen uskovat, että Paavali tosiaan oli saanut uuden opin suoraan Jeesukselta. Eläessään Jeesus saarnasi juutalaisille kuningaskunnan evankeliumia. Se astuu taas voimaan, kun armon ajan uskovat temmataan taivaaseen seitsemäksi vuodeksi.

        Aatami ei pelastunut yksin uskosta. Mooseksen aikalaiset pelastuivat lakia noudattamalla. Tai eihän kukaan voi Jumalan lakia täysin noudattaa. Uskoakin täytyi siis olla mukana, tekojen lisäksi, ymmärtäisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun sen uskoo omalle kohdalleen, pelastuu, eli saa kuolleen henkensä tilalle Jumalan Pyhän Hengen, eli uudestisyntyy. Sitä uudestisyntymistään ei voi menettää. Pelastuksemme on sinetöity Jeesuksen paluuseen asti."

        Sinulla on väärää opetusta. Opetuksesi ei vastaa Raamatun ilmoitusta.

        Pyhän Hengen voi menettää, jos ei noudata Jumalan käskyjä. Juudas Iskariot teki ihmeitä apostolien kanssa ja lopulta menetti pelastuksensa, koska hän rikkoi Jumalan käskyjä. Sydämen uskolla Raamattun tarkoittaa sydämen uskollisuutta Jumalan käskyille.

        Kukaan ei uudestisynny pelkällä uskontunnustuksella. Ihmisessä tulee tapahtua mielemuutos, jolloin hän tekee parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos ihminen ei tee parannusta laittomuudesta, hän ei pelastu, vaikka olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen ja puhunut kielillä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut uskossa muutaman vuoden. En ole kokenut sitä, mitä monet uskovat kertovat, että he kokevat Jeesuksen läsnäolon, valtavan rakkauden tunteen. Elämäni on muuttunut suuresti."

        Usko ei ole tunnetila. Usko on mielenmuutos, jolloin alat noudattaa Jumalan käskyjä. Rakkaus Jumalaa kohtaa on sitä, että noudattaa hänen käskyjään.

        Kukaan ei voi pelastua helluntailaisuuden eikä petripaavolalaisuuden kautta.

        Jos harjoitat helluntailaisuutta, sinä et ole uudestisyntynyt, vaikka puhuisit kielillä. Tämä johtuu siitä, ettei helluntailaiset noudata Jumalan käskyjä. Helluntailaisuus on amerikkalaista menestysteologiaan, saarnaamista korvasyynyyn, laittomuutta, vierasta tulta ja vääriä profetioita.

        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:22,23)

        Tulin uskoon muutama vuosi sitten. Kauan sitten tulin helluntailaiseen uskonnollisuuteen. Ajattelin olevani uskovainen, kun uskoin, että Jeesus oli ollut olemassa. Pelastavan evankeliumin tajusin vasta nyt vanhempana. Sehän löytyy 1 kor 15:1-4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Timothy 2:15
        Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth.

        Pitää siis oppia ymmärtämään, että Raamattu jakautuu eri aikakausiin, erilaisiin pelastussuunnitelmiin. Meneillään olevan 2000 vuoden armon ajan ihmiset pelastumme yksin uskosta Jeesukseen. Tämän uuden evankeliumin Jeesus paljasti Paavalille ja hän sitten toisille apostoleille. Lue apostolien tekojen 13. luku. Apostolit keskustelevat Paavalin kanssa ja vähitellen uskovat, että Paavali tosiaan oli saanut uuden opin suoraan Jeesukselta. Eläessään Jeesus saarnasi juutalaisille kuningaskunnan evankeliumia. Se astuu taas voimaan, kun armon ajan uskovat temmataan taivaaseen seitsemäksi vuodeksi.

        Aatami ei pelastunut yksin uskosta. Mooseksen aikalaiset pelastuivat lakia noudattamalla. Tai eihän kukaan voi Jumalan lakia täysin noudattaa. Uskoakin täytyi siis olla mukana, tekojen lisäksi, ymmärtäisin.

        Kukaan ei ole koskaan pelastunut Mooseksen lakia noudattamalla, vaan pelastus tulee aina uskon kautta, Sana todistaa: me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        "Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä." Pelastus on aina ollut saatavillla samalla tavalla: "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Jeesus on ainoa pelastaja ja Hänestä on todistettu: Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 Timothy 2:15
        Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth.

        Pitää siis oppia ymmärtämään, että Raamattu jakautuu eri aikakausiin, erilaisiin pelastussuunnitelmiin. Meneillään olevan 2000 vuoden armon ajan ihmiset pelastumme yksin uskosta Jeesukseen. Tämän uuden evankeliumin Jeesus paljasti Paavalille ja hän sitten toisille apostoleille. Lue apostolien tekojen 13. luku. Apostolit keskustelevat Paavalin kanssa ja vähitellen uskovat, että Paavali tosiaan oli saanut uuden opin suoraan Jeesukselta. Eläessään Jeesus saarnasi juutalaisille kuningaskunnan evankeliumia. Se astuu taas voimaan, kun armon ajan uskovat temmataan taivaaseen seitsemäksi vuodeksi.

        Aatami ei pelastunut yksin uskosta. Mooseksen aikalaiset pelastuivat lakia noudattamalla. Tai eihän kukaan voi Jumalan lakia täysin noudattaa. Uskoakin täytyi siis olla mukana, tekojen lisäksi, ymmärtäisin.

        >>>Meneillään olevan 2000 vuoden armon ajan ihmiset pelastumme yksin uskosta Jeesukseen. Tämän uuden evankeliumin Jeesus paljasti Paavalille ja hän sitten toisille apostoleille. <<<

        Yksin armosta oli Lutherin harhaoppi, kuten edellä on kerrottu. Jos ollaan tarkkoja, niin uskollisuus Jeesukselle Kristukselle pelastaa, mutta se ei ole sama asia kuin Lutherin yksin armosta harhaoppi.

        Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.*

        >>>Mooseksen aikalaiset pelastuivat lakia noudattamalla. <<<

        Jeesus ei muuttanut tästä asiasta mitään. Edelleen ihminen pelastuu noudattamalla lakia, koska laissa on myös käsky uskoa Kristusta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Kun Paavali sanoi, ettei lain teoilla voi pelastua, hän osoitti sanansa niille juutalaisille, jotka eivät uskoneet Kristusta. Vanhurskaus edellyttää aina uskoa Jeesukseen Kristukseen ja lain noudattamista. Jos näistä toinen puuttuu, silloin menettää sekä vanhurskautensa että pelastuksensa. Helluntailaiset tunnustavat uskonsa Jeesukseen, mutta eivät tee parannusta laittomuudesta, joten he eivät pelastu.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.

        >>>Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).<<<

        Juudas Iskariot teki aluksi ihmeitä Jeesuksen nimessä. Hän menetti Pyhän Henkensä vasta sitten, kun hän teki syntiä. Samalla tavalla kävi kuningas Saulille.

        Matt 10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.
        6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo
        7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Jos ollaan tarkkoja, niin Jeesus ei kutsunut Juudas Iskarioitia paholaiseksi vaan vastustajaksi, jota hebrean sana satan merkitsee. Juudaksesta tuli lopulta vastustaja, johon meni Saatana. Tehtyään syntiä hän menetti pelastuksensa, koska Jeesus kutsui Juudas Iskarioitia kadotuksen lapseksi.

        Joh 17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole koskaan pelastunut Mooseksen lakia noudattamalla, vaan pelastus tulee aina uskon kautta, Sana todistaa: me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        "Seetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos. Siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä." Pelastus on aina ollut saatavillla samalla tavalla: "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Jeesus on ainoa pelastaja ja Hänestä on todistettu: Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

        >>>Kukaan ei ole koskaan pelastunut Mooseksen lakia noudattamalla<<<

        Paavalin sanojen mukaan vain Mooseksen lain täyttäneet kristityt pelastuvat. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, mitä ilman ei voi täyttää lakia. Kukaan helluntailainen ei pelastu, jos hän ei täytä lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin uskoon muutama vuosi sitten. Kauan sitten tulin helluntailaiseen uskonnollisuuteen. Ajattelin olevani uskovainen, kun uskoin, että Jeesus oli ollut olemassa. Pelastavan evankeliumin tajusin vasta nyt vanhempana. Sehän löytyy 1 kor 15:1-4.

        Jos et ole tehnyt parannusta laittomuudesta, sinulla ei ole pelastusta. Helluntailaisuudessa ei tehdä parannusta, joten helluntailaiset eivät pelastu, vaikka he muuten uskosivat Jeesuksen evankeliumin olevan totta.

        "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.

        >>>Kuuntele Robert Breakeria. <<<

        En kuuntele. Minä luen Raamattua.

        >>>Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.<<<

        Sinun juuttusi eivät kuulosta hyvältä, joten en ota sinulta vastaan neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.

        "Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta."

        Minä olen pelastunut, koska olen tehnyt parannuksen laittomuudesta.

        Jos ei usko harhaoppejasi, se ei ole ole ylpeyttä vaan viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.

        "Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton."

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Ihminen menettää pelastuksensa, jos hänestä tulee uskoton. Juudas Iskariot on varoittava esimerkki tästä.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." (Matt 7:21)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).

        Ei uskontunnustuksella, vaan sydämen uskolla pelastutaan. Kun tajuaa olevansa armoa tarvitseva syntinen, totta kai koko asenne kaikkeen muuttuu. Se on se kääntyminen. Pelastuminen on sinetöity loppuun asti. Jos uskoon tultuaan ei tee tekoja Jumalan kunniaksi, jää ilman palkkioita Kristuksen tuomioistuimessa. Armon ajan uskovainen kuitenkin saa heti iankaikkisen elämän. Sitä ei voi menettää. Jumala ei peru lupauksiaan, vaikka ihminen olisi uskoton. Ja sitä paitsi, jos pelastumisen voisi menettää syntiä tekemällä, meistä jokainen menettäisi sen joka päivä tuhansia kertoja. Myös petripaavolat ja muut omaan itseensä ihastuneet.

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu antikristuksen ajan juutalaisille. Kun ymmärrät tämän, tajuat sen uudella tavalla. Kuuntele Robert Breakeria. Hän on valtavan hyvä Raamatun opettaja ilman omahyväisyyttä. Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.

        >>>Jumala ei peru lupauksiaan<<<

        Tämä kohta Roomalaiskirjeestä tarkoittaa vain Jumalan Israelin kansalle antamia lupauksia mm. maansa omistusoikeudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Luuletko tosiaan, että Juudas oli uskossa? Ei, Jeesus kutsui häntä paholaiseksi (devil).<<<

        Juudas Iskariot teki aluksi ihmeitä Jeesuksen nimessä. Hän menetti Pyhän Henkensä vasta sitten, kun hän teki syntiä. Samalla tavalla kävi kuningas Saulille.

        Matt 10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin.
        6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eksyneiden lampaiden luo
        7 ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Jos ollaan tarkkoja, niin Jeesus ei kutsunut Juudas Iskarioitia paholaiseksi vaan vastustajaksi, jota hebrean sana satan merkitsee. Juudaksesta tuli lopulta vastustaja, johon meni Saatana. Tehtyään syntiä hän menetti pelastuksensa, koska Jeesus kutsui Juudas Iskarioitia kadotuksen lapseksi.

        Joh 17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

        John 6:70 (KJB)
        Jesus answered them, Have not I chosen you twelve, and one of you is a devil?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kuuntele Robert Breakeria. <<<

        En kuuntele. Minä luen Raamattua.

        >>>Hän on todella opiskellut Raamattua. Hän ei perusta oppejaan omiin harhoihinsa. Älä anna ylpeytesi estää sinua pelastumasta.<<<

        Sinun juuttusi eivät kuulosta hyvältä, joten en ota sinulta vastaan neuvoja.

        Meissä saattaa olla eri henki. Ihan varoituksena sanon. Jos et tajua Breakerin arvoa, et ehkä ole pyhän hengen johdatuksessa? Tämä ei ole riidan haastamista, vaan varoitus. Meillä on vain tämä maallinen, lyhyt elämä pelastua. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä.

        Muita todella hyviä Raamatun opettajia: Geoffrey Grider (NTEB), Charles Lawson, Dave Hunt, Chuck Missler, David Daniels, David Peacock, Brandon Peterson, Gail Riplinger, Peter Ruckman, Spencer Smith, Raymond Thomas. Suomalaisista kuuntelisin Olli Seppästä ja Juhani Laukkosta. Et mitenkään pysty omin päin oppimaan itse lukemalla kaikkea sitä, mitä heillä on tarjota. Älä anna ylpeytesi olla esteenä kasvamisellesi uskovana. Tai uskoon tulemiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        John 6:70 (KJB)
        Jesus answered them, Have not I chosen you twelve, and one of you is a devil?

        Jeesus puhui hebreaa. Sana SATAN merkitsee vastustajaa.

        https://biblehub.com/hebrew/7854.htm

        Riippuu asiayhteydestä, milloin kyseessä on erisnimi ja milloin yleisnimi. VT:ssä SATAN merkitsee yleensä vastustajaa ja joskus Saatanaa. Jeesus ei tarkoittanut, että yksi opetuslapsista on Saatana vaan vastustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meissä saattaa olla eri henki. Ihan varoituksena sanon. Jos et tajua Breakerin arvoa, et ehkä ole pyhän hengen johdatuksessa? Tämä ei ole riidan haastamista, vaan varoitus. Meillä on vain tämä maallinen, lyhyt elämä pelastua. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä.

        Muita todella hyviä Raamatun opettajia: Geoffrey Grider (NTEB), Charles Lawson, Dave Hunt, Chuck Missler, David Daniels, David Peacock, Brandon Peterson, Gail Riplinger, Peter Ruckman, Spencer Smith, Raymond Thomas. Suomalaisista kuuntelisin Olli Seppästä ja Juhani Laukkosta. Et mitenkään pysty omin päin oppimaan itse lukemalla kaikkea sitä, mitä heillä on tarjota. Älä anna ylpeytesi olla esteenä kasvamisellesi uskovana. Tai uskoon tulemiselle.

        Sinun arviosi minun vanhurkaudesta voidaan hylätä saman tien.

        Luettelet ilmeisesti ulkomaalaisia helluntailaisia saarnaajia, joiden opetuksiin olet hurahtanut. Yksikään helluntailainen saarnaaja ei julista oikeaa evankeliumia.

        Jos minä en usko sinua, se ei ole ylpeyttä vaan viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui hebreaa. Sana SATAN merkitsee vastustajaa.

        https://biblehub.com/hebrew/7854.htm

        Riippuu asiayhteydestä, milloin kyseessä on erisnimi ja milloin yleisnimi. VT:ssä SATAN merkitsee yleensä vastustajaa ja joskus Saatanaa. Jeesus ei tarkoittanut, että yksi opetuslapsista on Saatana vaan vastustaja.

        KJB on täydellinen Jumalan sana, pilkulleen. Kuuntele Brandon Petersonia. Hän on todistanut sen matemaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun arviosi minun vanhurkaudesta voidaan hylätä saman tien.

        Luettelet ilmeisesti ulkomaalaisia helluntailaisia saarnaajia, joiden opetuksiin olet hurahtanut. Yksikään helluntailainen saarnaaja ei julista oikeaa evankeliumia.

        Jos minä en usko sinua, se ei ole ylpeyttä vaan viisautta.

        Helluntailaisoppi on monessa kohti väärässä. Luettelemani amerikkalaiset opettajat ovat suurimmaksi osaksi baptisteja. Baptistit ovat lähimpänä Raamatun opetusta. He eivät koskaan ole olleet osa katolista pakanakirkkoa tai siitä irtautunutta protestanttista liikettä. Baptistit ovat olleet kristittyjä, joita Rooma ja paavit ovat kiduttaen tappaneet kymmeniä miljoonia.

        Laukkonen on helluntaipastori. Seppäsen suuntausta en tiedä. En tiedä Suomesta montakaan netissä opettavaa, joka mielestäni puhuu oikein. Nuo kaksi ovat sieltä parhaasta päästä. Jopa luterilaisissa voi olla uskovia, vaikka sen kirkon oppi on virheellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KJB on täydellinen Jumalan sana, pilkulleen. Kuuntele Brandon Petersonia. Hän on todistanut sen matemaattisesti.

        King James Version -käännöksessä on useita virheitä ja siitä käännöksestä on myös useita eri versioita.

        Näyttää siltä, että olet hurahtanut joihinkin huonoihin helluntailaisiin opettajiin, jotka eivät tiedä mistä puhuvat. Sen sanon lopuksi, että numerolaskelmat Raamatusta ovat kabbalistista numerologiaa, joka on harhaoppia varsinkin, kun numeroita ei lasketa alkutekstistä vaan siitä tehdystä virheellisestä käännöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        King James Version -käännöksessä on useita virheitä ja siitä käännöksestä on myös useita eri versioita.

        Näyttää siltä, että olet hurahtanut joihinkin huonoihin helluntailaisiin opettajiin, jotka eivät tiedä mistä puhuvat. Sen sanon lopuksi, että numerolaskelmat Raamatusta ovat kabbalistista numerologiaa, joka on harhaoppia varsinkin, kun numeroita ei lasketa alkutekstistä vaan siitä tehdystä virheellisestä käännöksestä.

        Kuuntele tai lue Brandon Petersonia, niin ymmärrät, että hän on todistanut King James Raamatun jumalallisen alkuperän ja täydellisyyden matemaattisesti. Ei mitään kabbalismia, vaan jotain uskomatonta. Moni muukin on puhunut KJB:n täydellisyydestä, mutta Peterson on tehnyt valtavan työn todistaessaan sen. Ne, jotka haluavat tietää totuuden, löytävät sen seuraamalla ohjeita, joita Jumala heidän tielleen asettaa. Pilkkaajia näinä lopun aikoina riittää. He eivät halua totuutta, vaan ovat mielistyneet valheisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele tai lue Brandon Petersonia, niin ymmärrät, että hän on todistanut King James Raamatun jumalallisen alkuperän ja täydellisyyden matemaattisesti. Ei mitään kabbalismia, vaan jotain uskomatonta. Moni muukin on puhunut KJB:n täydellisyydestä, mutta Peterson on tehnyt valtavan työn todistaessaan sen. Ne, jotka haluavat tietää totuuden, löytävät sen seuraamalla ohjeita, joita Jumala heidän tielleen asettaa. Pilkkaajia näinä lopun aikoina riittää. He eivät halua totuutta, vaan ovat mielistyneet valheisiinsa.

        Sinä olet hurahtanut eksyttäjään. Voi sinua parkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele tai lue Brandon Petersonia, niin ymmärrät, että hän on todistanut King James Raamatun jumalallisen alkuperän ja täydellisyyden matemaattisesti. Ei mitään kabbalismia, vaan jotain uskomatonta. Moni muukin on puhunut KJB:n täydellisyydestä, mutta Peterson on tehnyt valtavan työn todistaessaan sen. Ne, jotka haluavat tietää totuuden, löytävät sen seuraamalla ohjeita, joita Jumala heidän tielleen asettaa. Pilkkaajia näinä lopun aikoina riittää. He eivät halua totuutta, vaan ovat mielistyneet valheisiinsa.

        KJB ei ole täydellinen käännös.

        Mitä tulee kabbalistisiin matemaattisiin metodeihin, nillä saadaan uskomattomia matemaattisia tuloksia puhelinluetteloista ja kaunokirjallisuudesta. Tartkoittaako tämä sitä, että niissä olisi joku salattu jumalallinen ilmoitus? Ei tarkoita eikä niissä ole mitään salaista ilmoitusta muutenkaan.

        Kyse on todennäköisyyslaskennasta. Kun tarpeeksi kauan jauhat tietokoneella tekstejä eri algorytmeillä, niistä saa irti matemaattisia malleja ja tuloksia, mutta se on sattumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        John 6:70 (KJB)
        Jesus answered them, Have not I chosen you twelve, and one of you is a devil?

        Miksi Paholaisen edessä on epämääräinen artikkeli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Paholaisen edessä on epämääräinen artikkeli?

        Tarkennan. Luin edellä selityksen hepreankielisen sanan merkityksestä (vastustaja), ja siihen voisi viitata myös englanninkielisen käännöksen epämääräinen artikkeli sanan devil edessä. Jos kyseessä olisi se yksi tunnettu personoitu pahuus itse, kai ilmaisu olisi The devil. Suomen kielessä ei artikkeleita ole, joten tuo ero jää suorassa suomennoksessa huomaamatta.

        Toisen raamatunkohdan mukaan Juudas ei ollut Saatana, vaan häneen meni Saatana, eivätkö nämä nyt kuitenkin ole kaksi eri asiaa. Lisäksi Jeesus kutsui myös muita tuolla nimityksellä.

        Näiden valossa selitys sanan ”vastustaja”-merkityksestä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.


    • Anonyymi

      Vanhan liiton aikaan ihmisellä saattoi olla Pyhä Henki sisimässään, mutta kukaan ei ollut uudesti syntynyt:
      Daavid rukoili: Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
      Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
      Daavid oli uudesti syntymätön ja hänellä oli Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Näin minäkin olen hyviltä opettajilta ymmärtänyt.


      • Anonyymi

        >>>Vanhan liiton aikaan ihmisellä saattoi olla Pyhä Henki sisimässään, mutta kukaan ei ollut uudesti syntynyt:<<<

        Jos jollakin on sydämessään Pyhä Henki, hän on todellakin uudestisyntynyt. Vanhan liiton aikana oli olemassa armo ja uudestisyntyminen parannuksen teon kautta ihan samalla tavalla kuin uudessa liitossa.

        San 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
        14 Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa, tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä.

        Hes 18:23 Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        24 "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee -- jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        ---
        33:12 "Ihminen, sano maanmiehillesi: Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vanhan liiton aikaan ihmisellä saattoi olla Pyhä Henki sisimässään, mutta kukaan ei ollut uudesti syntynyt:<<<

        Jos jollakin on sydämessään Pyhä Henki, hän on todellakin uudestisyntynyt. Vanhan liiton aikana oli olemassa armo ja uudestisyntyminen parannuksen teon kautta ihan samalla tavalla kuin uudessa liitossa.

        San 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
        14 Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa, tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä.

        Hes 18:23 Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
        24 "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee -- jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
        ---
        33:12 "Ihminen, sano maanmiehillesi: Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.

        Pilkkkaa Jumala kirjoittamalla ja väittämällä: Vanhan liiton aikana oli olemassa armo ja uudestisyntyminen parannuksen teon kautta ihan samalla tavalla kuin uudessa liitossa.

        SINUN PAHAN JA JUMALAA PILKKAAVAN MIELESTÄ JEESUS KUOLI TURHAAN!
        OLET KAMMOTTAVA JUMALAN RIENAAJA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkkaa Jumala kirjoittamalla ja väittämällä: Vanhan liiton aikana oli olemassa armo ja uudestisyntyminen parannuksen teon kautta ihan samalla tavalla kuin uudessa liitossa.

        SINUN PAHAN JA JUMALAA PILKKAAVAN MIELESTÄ JEESUS KUOLI TURHAAN!
        OLET KAMMOTTAVA JUMALAN RIENAAJA!

        Sinä vääristelet toisten sanomisia ja itse pilkkaat vanhurskaita uskovia.


    • Jumaln lapsilla kaikilla on pyhä hengen sinetti sielussa, jos Mooseksella ei olis pyhän hengen sinettiä, ei olisi ollut Jeesuksen kanssa keskustelmassa kirkastus vuorella jossa olivat mooses ja elia.
      Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo.
      Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.Matt 17:2,3

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Petri Paavola, siellä sitä sinun väärää opetustasi oli.

        Olen ihmetellyt sitä, ettet tee parannusta vääristä opetuksista, kun muut ottavat ne esille. Kysynyn sinulta, kenen asiamies sinä oikein olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola, siellä sitä sinun väärää opetustasi oli.

        Olen ihmetellyt sitä, ettet tee parannusta vääristä opetuksista, kun muut ottavat ne esille. Kysynyn sinulta, kenen asiamies sinä oikein olet?

        Paavolalla oli osansa uskoon tulemisessani, siitä kiitän Jumalaa. Pian aloin kasvaa uskovana sen verran, että torjuin hänet. Hänen omatekoiset oppinsa ovta pahasti harhassa. Eikä hän ota vastaan kritiikkiä. Hän sanoo tyyliin: 'Koettele, mitä minä sanon, niin huomaat, että kaikki, mitä sanon, on totuus.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolalla oli osansa uskoon tulemisessani, siitä kiitän Jumalaa. Pian aloin kasvaa uskovana sen verran, että torjuin hänet. Hänen omatekoiset oppinsa ovta pahasti harhassa. Eikä hän ota vastaan kritiikkiä. Hän sanoo tyyliin: 'Koettele, mitä minä sanon, niin huomaat, että kaikki, mitä sanon, on totuus.'

        Paavolan maneeri kehottaa jatkuvasti yleisöä koettelemaan hänen opetustaan on vastuun siirtämistä kuulijoille siitä, että hän opettaa väärin. Sitten kun joku koettelee, kuten aloittaja on tehnyt, niin ei Paavola korvaansakaan lotkauta vaan jatkaa väärien opetusten levittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan maneeri kehottaa jatkuvasti yleisöä koettelemaan hänen opetustaan on vastuun siirtämistä kuulijoille siitä, että hän opettaa väärin. Sitten kun joku koettelee, kuten aloittaja on tehnyt, niin ei Paavola korvaansakaan lotkauta vaan jatkaa väärien opetusten levittämistä.

        Aivan.


    • Anonyymi

      En usko, että Petri Paavola on helluntailainen. Hyvä tyyppi hän on. Miksi aina otsikon alle helluntailaisuus työnnetään kaikki?

      • Anonyymi

        Petri Paavola on kertonut, että hänen työyhteytensä on helluntailaiset ja luterilaiset. Paavola on käytännössä konservatiivinen helluntailainen. Hän kastaa myös upotuskasteella, mutta jostain käsittämättömästä syystä hyväksyy myös luterilaisen lapsikasteen erilaisilla epäraamatullisilla verukkeilla. Ehkä se johtuu siitä, että hän haluaa pitää maksavat asiakkaansa "tyytyväisinä".


      • Anonyymi

        Uskovaisille kristityille ei ole omaa palstaa täällä saatanan hallitseman maailman keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisille kristityille ei ole omaa palstaa täällä saatanan hallitseman maailman keskustelupalstalla.

        Anonyymit keskustelupalstat eivät yleensä sovellu uskonkysymysten käsittelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymit keskustelupalstat eivät yleensä sovellu uskonkysymysten käsittelyyn.

        Suomi24 on saastunut trolleista.


    • Vanhan liiton aika oli profeettojen aika.
      Jumala ilmoitti asiat Israelin kansalle profeetan kautta.
      Tämä siis täysin pitävä asia. Tämä aika nimenomaan oli profeettojen aika.
      Nyt uusiliitto on taas täysin erilainen eli nyt Jumala vuodattaa Pyhän Hengen ihmisiin, jotka uskovat Häneen.

      • Anonyymi

        >>>Nyt uusiliitto on taas täysin erilainen<<<

        Uuden ja vanhan liiton välillä ei ole muuta eroa kuin se, että uudessa liitossa Israel ja Juuda noudattavat Mooseksen lakia. Jos Israel olisi noudattanut lakia, uutta liittoa ei olisi edes tarvittu.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Nyt uusiliitto on taas täysin erilainen<<<

        Uuden ja vanhan liiton välillä ei ole muuta eroa kuin se, että uudessa liitossa Israel ja Juuda noudattavat Mooseksen lakia. Jos Israel olisi noudattanut lakia, uutta liittoa ei olisi edes tarvittu.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Jaa, sinun sydämeen on siis kirjoitettuna kaikki Mooseksen lain tappokäskyt: Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-
        niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-
        niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
        vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
        Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        Ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön, ettei kukaan enää tekisi senkaltaista pahaa sinun keskuudessasi.
        SELITÄ VIELÄ, MILLOIN TÄMÄ KÄSKY LAISSA KUMOTTIIN JA VAIHDETTIIN TOISEEN MUOTOON: pystytä itsellesi suuria kiviä ja sivele ne kalkilla.
        Ja kirjoita niihin kaikki tämän lain sanat, kun menet joen yli siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle puhunut.
        Miten kummassa laki, joka piti kirjoittaa kiviin, muuttuikin sydämiin kirjotettavaksi?
        MIKSI MUUTIT MUUTTUMATONTA LAKIA, JONKA PIRTOAKAAN EI SAANUT JÄTTTÄÄ POIS?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Nyt uusiliitto on taas täysin erilainen<<<

        Uuden ja vanhan liiton välillä ei ole muuta eroa kuin se, että uudessa liitossa Israel ja Juuda noudattavat Mooseksen lakia. Jos Israel olisi noudattanut lakia, uutta liittoa ei olisi edes tarvittu.

        Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Uusliitto on TÄYSIN UUSI.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Uusliitto on TÄYSIN UUSI.

        Ei ole.

        Jeesus asetti Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton, jonka tarkoitus on palauttaa Israel ja Juuda liittoon Jumalan kanssa. Ehdot ovat samat, mutta uudessa liitossa Israelin lainkuulaisuus on kunnossa niiden osalta, jotka ovat uudessa liitossa.

        Olen ymmärtänyt, ettet pysty kuulemaan tässä asiassa totuutta, koska et ole itse Jeesuksen asettamassa uudessa liitossa, mutta tässä lukee uuden liiton ehdot:

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Jeesus asetti Jeremian kirjassa profetoidun uuden liiton, jonka tarkoitus on palauttaa Israel ja Juuda liittoon Jumalan kanssa. Ehdot ovat samat, mutta uudessa liitossa Israelin lainkuulaisuus on kunnossa niiden osalta, jotka ovat uudessa liitossa.

        Olen ymmärtänyt, ettet pysty kuulemaan tässä asiassa totuutta, koska et ole itse Jeesuksen asettamassa uudessa liitossa, mutta tässä lukee uuden liiton ehdot:

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

        Niin... uusiliitto on täysin uusi kuten Jumala meille selvästi ilmoittaa JA se koskee myös Israelia.
        Tämä uusiliitto annettiin koko maailmalle kun Israelia kohtasi paatumus, mutta nyt aikojen lopulla ennen Jeesuksen paluuta nousee myös Israel ja liittyy tähän uuteen liittoon.
        Vanhaa liittoa ei ole olemassa eikä tule.
        Samalla häipyi uhraus jne.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin... uusiliitto on täysin uusi kuten Jumala meille selvästi ilmoittaa JA se koskee myös Israelia.
        Tämä uusiliitto annettiin koko maailmalle kun Israelia kohtasi paatumus, mutta nyt aikojen lopulla ennen Jeesuksen paluuta nousee myös Israel ja liittyy tähän uuteen liittoon.
        Vanhaa liittoa ei ole olemassa eikä tule.
        Samalla häipyi uhraus jne.

        >>>Niin... uusiliitto on täysin uusi<<<

        Jos sopimuspaperit revitään, silloin tarvitaan uusi paperi, mutta uudessa liitossa on samat ehdot.

        >>>Tämä uusiliitto annettiin koko maailmalle<<<

        Ei annettu.

        Uusi liitto solmittiin vain Israelin ja Juudan kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon samoilla ehdoilla.

        Olen ymmärtänyt, ettet hyväksy uuden liiton ehtoja, joten et pysty ottamaan vastaan totuutta tässä asiassa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.
        ---
        56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Niin... uusiliitto on täysin uusi<<<

        Jos sopimuspaperit revitään, silloin tarvitaan uusi paperi, mutta uudessa liitossa on samat ehdot.

        >>>Tämä uusiliitto annettiin koko maailmalle<<<

        Ei annettu.

        Uusi liitto solmittiin vain Israelin ja Juudan kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon samoilla ehdoilla.

        Olen ymmärtänyt, ettet hyväksy uuden liiton ehtoja, joten et pysty ottamaan vastaan totuutta tässä asiassa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.
        ---
        56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Lopeta valehtelu hevonkukumylly eli toraisti. Väität kymnmeniä kertoja laista toistetun: "Puhu Isarelilaisille ja sano heille", muuttuneen muotoon puhu koko maailman pakanakansoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta valehtelu hevonkukumylly eli toraisti. Väität kymnmeniä kertoja laista toistetun: "Puhu Isarelilaisille ja sano heille", muuttuneen muotoon puhu koko maailman pakanakansoille!

        Pietarin ja Paavalin mukaan laki koskee kaikkia pakanakansoja, mikä opetus löytyy myös laista. Tämä on Jumalan sanaa:

        "Sama laki koskee jokaista, joka erehdyksessä tekee rikkomuksen, olipa hän syntyperäinen israelilainen tai keskuudessanne asuva muukalainen." (4Moos 15:29)

        "Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa." (Ap.t 10:34,35)

        "Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla." (Room 2:9-12)


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Niin... uusiliitto on täysin uusi<<<

        Jos sopimuspaperit revitään, silloin tarvitaan uusi paperi, mutta uudessa liitossa on samat ehdot.

        >>>Tämä uusiliitto annettiin koko maailmalle<<<

        Ei annettu.

        Uusi liitto solmittiin vain Israelin ja Juudan kanssa, mutta pakanat voivat liittyä uuteen liittoon samoilla ehdoilla.

        Olen ymmärtänyt, ettet hyväksy uuden liiton ehtoja, joten et pysty ottamaan vastaan totuutta tässä asiassa.

        Jes 14:1 Herra armahtaa Jaakobia ja ottaa jälleen Israelin omaksi kansakseen, ja se saa rauhassa asua omassa maassaan. Siihen maahan asettuneet muukalaiset liittyvät Jaakobin jälkeläisiin ja sulautuvat heihin.
        ---
        56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Voi sinua kun tahallasi väännät kaiken kieroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pietarin ja Paavalin mukaan laki koskee kaikkia pakanakansoja, mikä opetus löytyy myös laista. Tämä on Jumalan sanaa:

        "Sama laki koskee jokaista, joka erehdyksessä tekee rikkomuksen, olipa hän syntyperäinen israelilainen tai keskuudessanne asuva muukalainen." (4Moos 15:29)

        "Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä. Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa." (Ap.t 10:34,35)

        "Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla." (Room 2:9-12)

        Niin alkuosa oli juutalaisille ja heidän keskuudessa eläville muukakaisille.
        Juu luetaanpa Room.kirjettä eteenpäin eikä nostella lauseita irti niin löytyy Totuus.
        Uusiliitto on uusi ja koko maailmalle annettu.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voi sinua kun tahallasi väännät kaiken kieroon.

        No, ei mitään väännetty kieroon. Todista itse väitteesi.

        Kun Jeremian kirja puhuu siitä, ettei liitto ole samanlainen, se täsmentää asiaa sanomalla, että ero on siinä, miten Israel ja Juuda noudattavat lakia. Itse laki ja liiton ehdot on kummassakin liitossa samat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ei mitään väännetty kieroon. Todista itse väitteesi.

        Kun Jeremian kirja puhuu siitä, ettei liitto ole samanlainen, se täsmentää asiaa sanomalla, että ero on siinä, miten Israel ja Juuda noudattavat lakia. Itse laki ja liiton ehdot on kummassakin liitossa samat.

        Oletko lukenut UT ja Paavalin kirjoitukset ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Oletko lukenut UT ja Paavalin kirjoitukset ?

        Kyllä olen. Siellähän se Jeremian kirjassa profetoitu uusi liitto on siteerattu uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen. Siellähän se Jeremian kirjassa profetoitu uusi liitto on siteerattu uudelleen.

        Oletko lukenut Paavalin kirjoitukset ja ymmärtänyt ne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen. Siellähän se Jeremian kirjassa profetoitu uusi liitto on siteerattu uudelleen.

        Mikä kohta Jeremia ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Mikä kohta Jeremia ?

        Sinä se et ole ymmärtänyt Raamattua ollenkaan, miksi olet eksynyt.


    • Anonyymi

      Syntiinlankeemuksen vuoksi perisynti tuli myös pakankansojen osaksi.

      Jumalan lait kuten "älä tapa" koskee kaikkia kansoja, ei vain Juutalaisia.

      Jeesus käski kastaa kaikki kansat, myös pakanakansat omikseen ja sitten aikanaan opettaa heille käksyt ja lait ja kehotus niiden pitämiseen.

      • Uusiĺiitto on ilmoitettu ilman synnin ja kuoleman lakia.
        Tällä liitolla ei ole mitään tekemistä vanhan kanssa.


      • Anonyymi

        Mooseksen laki ei koske kaikki kansoja. Suomi ei koskaan n kulunut muinaseen Israelin valtioon eikä toisen valtion lait ole Suomessa voimassa. Älä tapa-käsky tarkoitti vain rauhanaikana viattoman murhaamisen!
        EIKÖ MAHDU KALLOOSI!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki ei koske kaikki kansoja. Suomi ei koskaan n kulunut muinaseen Israelin valtioon eikä toisen valtion lait ole Suomessa voimassa. Älä tapa-käsky tarkoitti vain rauhanaikana viattoman murhaamisen!
        EIKÖ MAHDU KALLOOSI!!!!

        Paavalin, Pietarin ja myös lain mukaan Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin, Pietarin ja myös lain mukaan Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja.

        Paavalin mukaan vanhurskaus /pelastus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen.
        Paavalin mukaan kymmenin kohdin lakiliitto on loppu.
        Se oli väliaikainen kasvattaja kunnes tuli täydellinen eli Jeesus Kristus ja uusiliitto Jeesuksen veressä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavalin mukaan vanhurskaus /pelastus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen.
        Paavalin mukaan kymmenin kohdin lakiliitto on loppu.
        Se oli väliaikainen kasvattaja kunnes tuli täydellinen eli Jeesus Kristus ja uusiliitto Jeesuksen veressä.

        >>>Paavalin mukaan vanhurskaus /pelastus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen.<<<

        Kyllä, pelastus tulee uskollisuudesta Jeesukselle Kristukselle. Jeesus käski kaikkia kansoja noudattamaan lakia. Jos et noudata lakia, et ole uskollinen Kristukselle.

        >>>Paavalin mukaan kymmenin kohdin lakiliitto on loppu.<<<

        Raamatussa ei kutsuta vanhaa liittoa lakiliitoksi. Jos vanha liitto olisi lakiliitto, uusi liitto olisi vielä enemmän lakiliitto, koska uudessa liitossa noudatetaan lakia.

        Paavali ei kumoa lakia missään kohdassa vaan opettaa, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Paavalin mukaan vanhurskaus /pelastus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen.<<<

        Kyllä, pelastus tulee uskollisuudesta Jeesukselle Kristukselle. Jeesus käski kaikkia kansoja noudattamaan lakia. Jos et noudata lakia, et ole uskollinen Kristukselle.

        >>>Paavalin mukaan kymmenin kohdin lakiliitto on loppu.<<<

        Raamatussa ei kutsuta vanhaa liittoa lakiliitoksi. Jos vanha liitto olisi lakiliitto, uusi liitto olisi vielä enemmän lakiliitto, koska uudessa liitossa noudatetaan lakia.

        Paavali ei kumoa lakia missään kohdassa vaan opettaa, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Sinä joko olet samasta lahkosta tai sama hölynpölyn kirjoittaja kuka täällä on esiintynyt.
        Etkä tajua mitä teksti tarkoittaa ja vedät lauseet irti kokonaisuudesta.
        Onko teillä Israelin liput esillä kun pidätte kokouksia?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä joko olet samasta lahkosta tai sama hölynpölyn kirjoittaja kuka täällä on esiintynyt.
        Etkä tajua mitä teksti tarkoittaa ja vedät lauseet irti kokonaisuudesta.
        Onko teillä Israelin liput esillä kun pidätte kokouksia?

        >>>Onko teillä Israelin liput esillä kun pidätte kokouksia?<<<

        Ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Onko teillä Israelin liput esillä kun pidätte kokouksia?<<<

        Ei ole.

        Hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Onko teillä Israelin liput esillä kun pidätte kokouksia?<<<

        Ei ole.

        Israelin lippu ei todellisuudessa edusta edes juutalaisuutta. Daavidintähti ei ole ollut alun perin juutalaisten symboli, vaan se on otettu käyttöön vasta myöhemmin siionistien toimesta. Suomen lippu on enemmän messiaaninen juutalainen, koska siinä on valkoisella pohjalla siniristi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin lippu ei todellisuudessa edusta edes juutalaisuutta. Daavidintähti ei ole ollut alun perin juutalaisten symboli, vaan se on otettu käyttöön vasta myöhemmin siionistien toimesta. Suomen lippu on enemmän messiaaninen juutalainen, koska siinä on valkoisella pohjalla siniristi.

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

        Miten tämä kommentti liittyy aiheeseen tai lippuihin?


    • Anonyymi

      Toinen PUOLUSTAJA, Totuuden Henki, Hän on monin tavoin varmaan eri asia kuin Herran edessä olevat seitsemän Pyhää Henkeä.

      Totuuden Henki
      Jumalan Henki
      Herran Henki

      Jo Simson omasi Kaikkivaltiaan Henkeä ja teki suuria tekoja. Kalevalassa kutsutaan Otavaa oppimaan joka tarkoitti 7 pyhää henkeä.

      En muista sitä perustetta joka tekee Totuuden Hengestä erilaisen verrattuna suurten ihmeiden aikaan saajiin seitsemään.

      Mutta Totuuden Henki on iankaikkisesti kanssamme. Simsonilta Kaikkivaltiaan Henki katosi kun hiukset leikattiin.

      • Anonyymi

        Totuuden Henki on Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden Henki on Pyhä Henki.

        Jes 11:1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
        2 Hänen ylleen laskeutuu Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen Henki, taidon ja voiman Henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon Henki:


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe