joku noista päätyy tuohon pihalle, sen verran olen selvitellyt eri vaihtoehtoja.
mieltä on vain jäänyt askarruttamaan muutama seikka..
2cv:
paljonkos rättäri syö petroolia?
pitääkö uusia paljonkin kuluvia osia jatkuvasti?
ax:
siinä on jarrut ongelmana?
onko muuta, vai onko se tosiaan niin huoltovapaa kuin sanotaan? (siis hyvin pidetty yksilö)
zx:
jotain sähköongelmia?
bensasyöppö?
jotain, mitä en muistanut/tajunnut ko. malleista kysyä?
rahaa käytössä noin 2000€, korjaukseen voi vielä pihistää jonkin verran, mutta kohtuuhalpa olisi haussa. ostaa, käyttää ja ylläpitää.. ja luulisin liikkuvani samalla autolla vielä parin, jos en viidenkin vuoden päästä.. elikkä mikä?
ps. vai pitäisikö sittenkin ostaa urheilullinen peugeot 205? :)
2cv, ax vai zx?
16
1352
Vastaukset
- JKo
tohon hintaan ei valitettavasti vielä ZX:ää saa
no ehkä jonkun pommin eikä oikein sitäkään. mutta
tollanen ax 14 trs olis pirtsakka ja pihi laite.
ja paalua jää remppaankin vaikka kuinka ja osat
kohtuu halpoja.- 2cvkimmo
Veit sanat suustani, lainaan siis muokaten:
"tohon hintaan ei valitettavasti vielä 2CV:tä saa
kohtuu halpoja."
Alkuperäinen kyselijä voisi tietty hiukan tarkentaa, minkälaiseen käyttöön ajokkia on hakemassa, ovat nuo vaihtoehdot kuitenkin niin erilaiset. Ja jos se vaihtoehto ihan oikeasti on urheilullinen 205, unohda se 2CV. - shakal
... jos on aikaa ja taitoa tehdä peltitöitä. Oma kokemukseni tosin BX:stä, mutta kertoo hintatasosta:
Autovahinkokeskukselta BX 16TGS Break '90, ajettu 196000km, täysi huoltokirja, lievä kylkikolari, hinta 340 eur.
Ovet täydellisinä (purkuosia) á 50 eur
B-pilari/kynnyskotelo-kappale (purkuosa) 50 eur
maalit & tykötarpeet (2-komponentti metalliväri) 50 eur
Katsastus korimittauspaperit n. 100 eur
Työtä 3 vrk, itse tehtynä ilmaista
Kokonaiskustannus siis aika tarkkaan 640 eur, ja autoa ei korjatuksi juuri tunnista. Projektikuvat http://www.sitruunapatonki.tk - sitikka sen...
2cvkimmo kirjoitti:
Veit sanat suustani, lainaan siis muokaten:
"tohon hintaan ei valitettavasti vielä 2CV:tä saa
kohtuu halpoja."
Alkuperäinen kyselijä voisi tietty hiukan tarkentaa, minkälaiseen käyttöön ajokkia on hakemassa, ovat nuo vaihtoehdot kuitenkin niin erilaiset. Ja jos se vaihtoehto ihan oikeasti on urheilullinen 205, unohda se 2CV.paikasta toiseen pitäisi päästä; kodin, koulun, kaupan, tyttöystävän ja mökin välillä pitäisi liikkua..
mökillä alle kymmenen kertaa vuodessa
koulussa n 200 kertaa vuodessa
kaupassa alle 100 kertaa vuodessa
tyttöystävän luona ajoittain
töissä usein (kunhan sitä löydän)
ja jossain muuallakin aina joskus(?)
etäisyydet kotoa:
koulu < 15km
tyttöystävä < 25km
kauppa < 2km
mökki < 110km
työ < 10km
(200*15 100*25 100*2 10*110 200*10)*2 =
8800*2 = 16600
muu ajo = n 20000km/v
elikkä ihan arkikäyttöön tulee.
vois olla toi matin ax 10 halvempi käyttää? kun pienempi kone kuitenkin syö vähemmän? jos ei kiirettä ole. toisaalta, jos sille linjalle lähtee, jää zx kyllä pois - taitaa kyllä jäädä joka tapauksessa.. tuo romun ostaminenkaan ei periaatteessa ole pois suljettu, sillä autonkorjaajaksi pyrin.. (tosin en korin, mutta eiköhän se kaverilla asevelihintaan onnistu :)
mutta ehkä sitä ei niin pihiksi jaksa ruveta, jos tuolla summalla useammankin ax:n saisi..
pari kysymystä vielä..
mitäs ne ovat kylmäkäynnistyjinä?
minkä vuosimallin ax:n saa tonnilla?
ja joo, ei se 205 ihan täysin tosissaan ehdotettu vaihtoehto ollut. :) - Rättäristi
sitikka sen... kirjoitti:
paikasta toiseen pitäisi päästä; kodin, koulun, kaupan, tyttöystävän ja mökin välillä pitäisi liikkua..
mökillä alle kymmenen kertaa vuodessa
koulussa n 200 kertaa vuodessa
kaupassa alle 100 kertaa vuodessa
tyttöystävän luona ajoittain
töissä usein (kunhan sitä löydän)
ja jossain muuallakin aina joskus(?)
etäisyydet kotoa:
koulu < 15km
tyttöystävä < 25km
kauppa < 2km
mökki < 110km
työ < 10km
(200*15 100*25 100*2 10*110 200*10)*2 =
8800*2 = 16600
muu ajo = n 20000km/v
elikkä ihan arkikäyttöön tulee.
vois olla toi matin ax 10 halvempi käyttää? kun pienempi kone kuitenkin syö vähemmän? jos ei kiirettä ole. toisaalta, jos sille linjalle lähtee, jää zx kyllä pois - taitaa kyllä jäädä joka tapauksessa.. tuo romun ostaminenkaan ei periaatteessa ole pois suljettu, sillä autonkorjaajaksi pyrin.. (tosin en korin, mutta eiköhän se kaverilla asevelihintaan onnistu :)
mutta ehkä sitä ei niin pihiksi jaksa ruveta, jos tuolla summalla useammankin ax:n saisi..
pari kysymystä vielä..
mitäs ne ovat kylmäkäynnistyjinä?
minkä vuosimallin ax:n saa tonnilla?
ja joo, ei se 205 ihan täysin tosissaan ehdotettu vaihtoehto ollut. :)Kun sulla näyttää pallo olevan aika hukassa, niin osta aluksi Lada. Rättäriä nyt et missään tapauksessa pysty hankkimaan, paitsi ihan jonkun romun, koska rättäri on näistä vaihtoehdoista ylivoimaisesti kallein ja vaativin. Ei haluta piireihin sellaisia kun ei tiedä muuta kuin valittaa. Sitäpaitsi ne kun haluaa todella rättärin ei kysele sitä asiaa näiltä palstoilta. Kylmäkäynnistykseen senverran että kaikki kunnossa olevat autot lähtee talvellakin hyvin käyntiin. Käy se koulu ens loppuun, hanki sitten ajokortti ja kyllä se autoasiakin sitten luonnistuu.
- sitikka sen..
Rättäristi kirjoitti:
Kun sulla näyttää pallo olevan aika hukassa, niin osta aluksi Lada. Rättäriä nyt et missään tapauksessa pysty hankkimaan, paitsi ihan jonkun romun, koska rättäri on näistä vaihtoehdoista ylivoimaisesti kallein ja vaativin. Ei haluta piireihin sellaisia kun ei tiedä muuta kuin valittaa. Sitäpaitsi ne kun haluaa todella rättärin ei kysele sitä asiaa näiltä palstoilta. Kylmäkäynnistykseen senverran että kaikki kunnossa olevat autot lähtee talvellakin hyvin käyntiin. Käy se koulu ens loppuun, hanki sitten ajokortti ja kyllä se autoasiakin sitten luonnistuu.
ymmärrän kyllä sinuakin, jollain tasolla.. taitaa olla toisinpäin, kun se ymmärrys ei toimi.. en usko, että sellainenkaan ihminen, joksi minua luulet, olisi voinut olla tarttumatta johonkin tuon viestisi provosoivaan kohtaan..
en ole väittänyt, etteikö minulla olisi aikaa häärätä auton kanssa, olenko? en ole väittänyt, etten voisi "ihan jotain romua" laittaa priimakuntoon, olenko? ja siitähän pitäisi, ainakin jonkun rättärifanin, ehkä jopa iloita, jotta joku rättäri saa kunnon kodin? en ole väittänyt, että haluan todella rättärin, mutta tarvitseeko sitä _todella_ haluta, jos sellaisen ostaa?
ladaa en tahdo, ihan vain senkin takia, ettei se ole kovin bensapihi.. renaulttia ja peugeottia voisi harkita, mutta.. jos sitikkaan on varaa, niin ei sitten..
ja kyllä on sellaisiakin automerkkejä/malleja, joita ei ole suunniteltu suomen oloihin, siis jotka eivät käynnisty kylmällä kovin hyvin, olivatpa kuinka kunnossa tahansa.. (taino, tolpasta tietysti)
ette halua piireihin? mihin piiriin minun pitää liittyä, jos ostan tietynlaisen auton? ehkä en haluakaan teidän rasistiseen piiriinne? ja kuka sinulle kertoi, että en tiedä muuta kuin valittaa? tietysti kerron muille, heidän sitä kysyessään tai muuten vain aiheesta ollessa puhetta, missä kunnossa autoni on, jne.. mutta en minä tänne tule valittamaan, jos tyhmyyttäni huonon auton ostan.. elikkä nuku sinä vain yösi rauhassa, jos luulet, että saat sitten katsella minun valituksiani täällä ostettuani vähän enemmän huolenpitoa vaativan auton..
muttaniin.. ei voi olettaa, että kaikki ihmiset olisivat yhtä viisaita.. :) jotta valitappa lisää, viisaampi lopettaa ensin.. ;) - 2CV:llä kesään..
sitikka sen.. kirjoitti:
ymmärrän kyllä sinuakin, jollain tasolla.. taitaa olla toisinpäin, kun se ymmärrys ei toimi.. en usko, että sellainenkaan ihminen, joksi minua luulet, olisi voinut olla tarttumatta johonkin tuon viestisi provosoivaan kohtaan..
en ole väittänyt, etteikö minulla olisi aikaa häärätä auton kanssa, olenko? en ole väittänyt, etten voisi "ihan jotain romua" laittaa priimakuntoon, olenko? ja siitähän pitäisi, ainakin jonkun rättärifanin, ehkä jopa iloita, jotta joku rättäri saa kunnon kodin? en ole väittänyt, että haluan todella rättärin, mutta tarvitseeko sitä _todella_ haluta, jos sellaisen ostaa?
ladaa en tahdo, ihan vain senkin takia, ettei se ole kovin bensapihi.. renaulttia ja peugeottia voisi harkita, mutta.. jos sitikkaan on varaa, niin ei sitten..
ja kyllä on sellaisiakin automerkkejä/malleja, joita ei ole suunniteltu suomen oloihin, siis jotka eivät käynnisty kylmällä kovin hyvin, olivatpa kuinka kunnossa tahansa.. (taino, tolpasta tietysti)
ette halua piireihin? mihin piiriin minun pitää liittyä, jos ostan tietynlaisen auton? ehkä en haluakaan teidän rasistiseen piiriinne? ja kuka sinulle kertoi, että en tiedä muuta kuin valittaa? tietysti kerron muille, heidän sitä kysyessään tai muuten vain aiheesta ollessa puhetta, missä kunnossa autoni on, jne.. mutta en minä tänne tule valittamaan, jos tyhmyyttäni huonon auton ostan.. elikkä nuku sinä vain yösi rauhassa, jos luulet, että saat sitten katsella minun valituksiani täällä ostettuani vähän enemmän huolenpitoa vaativan auton..
muttaniin.. ei voi olettaa, että kaikki ihmiset olisivat yhtä viisaita.. :) jotta valitappa lisää, viisaampi lopettaa ensin.. ;)En allekirjoita tuon rättäristin mielipidettä! Näihin rättäri "piireihin" tarvitaan uutta verta ja EI TOSIAANKAAN sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Mielestäni kaikki ovat tervetulleita näihin "piireihin" omien kykyjensä mukaan. Muistaakseni ko. aiheesta oli pääkirjoitus jossakin Nyytiset lehdessäkin.
Mutta nyt asiaan.. 2CV ei varmastikaan ole halvin vaihtoehto, mutta antoisin kylläkin. Harkitessasi rättäriä kannattaa muistaa, että se vaatii enemmän huolta ja hoivaa, kuin muut mallit. Huoltovälit on vanhemmissa malleissa aika lyhyet, eli omatoimisuutta tarvitaan. On rasvaamista ja öljynvaihtoa, aika tiuhaan.. ainakin vanhemmissa malleissa. Jos itse pystyt/kykenet autoa laittamaan, niin varmasti sen korjaaminen omatoimisestikin onnistuu. Kyseisistä kulkimista löytyy tietoa ja korjausniksejä netistä paljon ja OIKEILTA asian harrastajilta saat hyviä vinkkejä varmasti. Lopputuloksena on mukavaa lähteä huolettomasti keinumaan, kun tietää että kuljin on varmasti kunnossa.. itse tehtynä : )
Suosittelen sinua tutkailemaan rauhassa ja jos näet jossakin 2CV:n niin mene reilusti kyselemään. Uskoisin että 99% meistä harrastajista kertoo sinulle mitä kannattaa huomioida ostossa ja kulkimen pidossa.
Jos valintasi tulee olemaan rättäri, niin terve tuloa "piireihin" ja tienpäällä nähdään kesän mittaan!
2cv:llä kesään - 2CV6
2CV:llä kesään.. kirjoitti:
En allekirjoita tuon rättäristin mielipidettä! Näihin rättäri "piireihin" tarvitaan uutta verta ja EI TOSIAANKAAN sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Mielestäni kaikki ovat tervetulleita näihin "piireihin" omien kykyjensä mukaan. Muistaakseni ko. aiheesta oli pääkirjoitus jossakin Nyytiset lehdessäkin.
Mutta nyt asiaan.. 2CV ei varmastikaan ole halvin vaihtoehto, mutta antoisin kylläkin. Harkitessasi rättäriä kannattaa muistaa, että se vaatii enemmän huolta ja hoivaa, kuin muut mallit. Huoltovälit on vanhemmissa malleissa aika lyhyet, eli omatoimisuutta tarvitaan. On rasvaamista ja öljynvaihtoa, aika tiuhaan.. ainakin vanhemmissa malleissa. Jos itse pystyt/kykenet autoa laittamaan, niin varmasti sen korjaaminen omatoimisestikin onnistuu. Kyseisistä kulkimista löytyy tietoa ja korjausniksejä netistä paljon ja OIKEILTA asian harrastajilta saat hyviä vinkkejä varmasti. Lopputuloksena on mukavaa lähteä huolettomasti keinumaan, kun tietää että kuljin on varmasti kunnossa.. itse tehtynä : )
Suosittelen sinua tutkailemaan rauhassa ja jos näet jossakin 2CV:n niin mene reilusti kyselemään. Uskoisin että 99% meistä harrastajista kertoo sinulle mitä kannattaa huomioida ostossa ja kulkimen pidossa.
Jos valintasi tulee olemaan rättäri, niin terve tuloa "piireihin" ja tienpäällä nähdään kesän mittaan!
2cv:llä kesäänesim. sitä, että kaverin joka ajaa 20 tkm vuodessa "eikä edes tiedä millaisen ajopelin tarvitsee", kannattaisi hankkia rättäri. Vainenkin kun rahaa on vähän käytettävissä. Juuri toissaviikolla hankittiin puolen vuoden etsinnän tuloksena hyväkuntoinen vm. 82 rättäri kaverilleni ja siitä sai maksaa 3000 uutta kurrea. Rättäri on harrasteajoneuvo, vaikka jotkut asiaan vihkiytyneet ajelee niillä vuoden ympäri. Piireihin voi tietysti tulla ken tahtoo, mutta siinä voi taas olla yksi rättäri vähemmän piireissä ellei ostaja tiedä mikä on homman nimi. Viimeiset valmistettiin joskus 15 v sitten, muistaakseni.
- 2cvkimmo
sitikka sen.. kirjoitti:
muttaniin.. ei voi olettaa, että kaikki ihmiset olisivat yhtä viisaita.. :) jotta valitappa lisää, viisaampi lopettaa ensin.. ;)Kysyit "tarvitseeko Rättäriä todella haluta, jos sellaisen ostaa". Kyllä 2CV valitsee omistajansa, ei toisinpäin. 2CVn hankinta on _nimenomaan_ tietoinen valinta johon kuuluu "sen oikean" etsiminen, kaupan teko, tutustuminen ja sen jälkeen yhdessä loppuelämä...
Vakavasti ottaen en voi suositella 2CVn hankintaa ensimmäiseksi ajoneuvoksi, jollei lähipiirissäsi ole avustavaa henkilöä valitsemaan ja tarvittaessa antamaan huoltoon ja käyttöön liittyviä ohjeita. Vaikka laite onkin yksinkertainen luonteeltaan (on kuin mopoa huoltaisi...), olet vaunun huollon kanssa ihan yksin ilman lähituttavia. Todella harva huolto/korjaamo ottaa 2CVtä enää korjatakseen, varaosia ei löydy ihan lähikaupan hyllystä, huoltoihin liittyy paljon "kikka-kolmosia" jotka on opittava ja tiedettävä. Muuten on elämä tylsää ja kurjaa. Ja missään tapauksessa vaunua ei saa jättää huoltamatta, kyseessähän on kuitenkin menneen maailman ajokki, joka kaipaa jatkuvaa rasvausta, öljynvaihtoa, ruosteenestoa ja niin edelleen.
2CV ei ole missään tapauksessa enää halpa köyhän kansan ajokki niinkuin "silloin ennen"; hyväkuntoinen ja luotettava 2CV on arvokas laite hankkia tänä päivänä. Tuo mainitsemasi budjetti on kovin alhainen, varsinkin jos laitteen kanssa tulee yllätyksiä matkaan. Mainitsemasi ajomäärät ja -matkat ovat toki hienosti ajeltavissa 2CVlläkin, mutta on muistettava, että matkanteko voi olla joskus vähän hitaampaa ja koko matkailuun vaaditaan asennetta. Ostamisen valinta olisi paljon helpompaa, jos pääset vaikkapa jonkun puolitutunkin kanssa tien päälle ja näet mistä siinä kaikessa oikein on kysymys. Talviautoksi 2CV on vähän huono valinta (vaikka tästä nyt sitten tosimiehet ovat eri mieltä): laite on kuitenkin kevytrakenteinen, kylmä kaikesta huolimatta, talvirenkaiden saatavuus on ongelmallista, suolauksen jälkeen kuulee kuinka pellit ruostuvat ympärillä...
Nuo kommentit "piireistä" voi jättää kyllä omaan arvoonsa, olen hiukan hämmästynyt ja pettynyt, että jollakulla on otsaa lohkaista noinkin tylyä kommenttia. Jokainen uusi 2CV-omistaja ja -harrastaja on taatusti tervetullut mukaan muiden samanhenkisten ihmisten joukkoon ja mistäpä muualta sitä "uutta verta" jatkamaan vaunujen ylläpitoa tulee kuin nuorista innokkaista henkilöistä. Ja oikeastaan kaikkien uusien omistajien onkin kannattavaa tulla "piireihin", tarkoittaa käytännössä liittymistä merkkikerhoon jäseneksi.
Kuten sanottu, kukaan ei toki kiellä sinua 2CVtä hankkimasta: teet juuri niin kuin parhaaksi näet. Muistutan kuitenkin, että helpommalla varmasti pääset, jos aloitat oman autoilun "kovakatolla" ja sopivan tilaisuuden tullen mietit sitten 2CVtä uudemman kerran.
Nyrkkisääntö olkoonkin: "Älä ota kesäsätkää"! (joka toisaalta on vähän huono sanonta; pääsääntöisesti vaunujaan säästävä harrastaja ajelee enää vain kesäisin...) - sitikka...
2CV:llä kesään.. kirjoitti:
En allekirjoita tuon rättäristin mielipidettä! Näihin rättäri "piireihin" tarvitaan uutta verta ja EI TOSIAANKAAN sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Mielestäni kaikki ovat tervetulleita näihin "piireihin" omien kykyjensä mukaan. Muistaakseni ko. aiheesta oli pääkirjoitus jossakin Nyytiset lehdessäkin.
2cv:llä kesäännyt tuli sentään asiallinen vastaus.. kiitos siitä.. :) mutta taitaa päätös kääntyä silti ax:ään.. joskunkerran se on niin halpa, eikä rahaa kuitenkaan ainakaan nykyisellään ole niin runsaasti siihen autoon laittaa, jos vaihtoehtoja on..
..mutta ehkä vielä jonain päivänä.. :) - Matti
sitikka... kirjoitti:
nyt tuli sentään asiallinen vastaus.. kiitos siitä.. :) mutta taitaa päätös kääntyä silti ax:ään.. joskunkerran se on niin halpa, eikä rahaa kuitenkaan ainakaan nykyisellään ole niin runsaasti siihen autoon laittaa, jos vaihtoehtoja on..
..mutta ehkä vielä jonain päivänä.. :)Suosittelen!
Rättäri on todellakin aivan puhdas harrasteajoneuvo. Sillä minä itse mieluiten ajan, mutta kyllä AX on huolettomuudessaan ja halpuudessaan yliveto. - 2cv4 kertaa 2
2CV6 kirjoitti:
esim. sitä, että kaverin joka ajaa 20 tkm vuodessa "eikä edes tiedä millaisen ajopelin tarvitsee", kannattaisi hankkia rättäri. Vainenkin kun rahaa on vähän käytettävissä. Juuri toissaviikolla hankittiin puolen vuoden etsinnän tuloksena hyväkuntoinen vm. 82 rättäri kaverilleni ja siitä sai maksaa 3000 uutta kurrea. Rättäri on harrasteajoneuvo, vaikka jotkut asiaan vihkiytyneet ajelee niillä vuoden ympäri. Piireihin voi tietysti tulla ken tahtoo, mutta siinä voi taas olla yksi rättäri vähemmän piireissä ellei ostaja tiedä mikä on homman nimi. Viimeiset valmistettiin joskus 15 v sitten, muistaakseni.
..on hiukan karkaamassa käsistä. Jotenkin on tullut vaikutelma, että kulkimien hintaa pyritään keinotekoisesti nostamaan. Onneksi niitä vielä löytyy sellaisilta, jotka eivät ole asiaan täysin vihkiytyneet. Esimerkiksi tammikuussa ostin vaimolleni 2cv4:n vm-70 1000,- eurolla. Kyseinen kuljin oli suhteellisen virheetön ja käy sekä kukkuu. Vaan niinhän se on että kauppa syntyy, kun ostaja ja myyjä on samaa mieltä hinnasta.. ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa : )
Osista vielä: pienellä vaivalla löytää edullisiakin osia, kunhan ei osta ensimmäisestä vastaantulevasta merkkiin vihkiytyneestä liikkeestä. Omatoimisuutta rätäri vaatii nykyään, mutta niinhän se on ollut aina : )
Keväisin terveisin
Rättäreitä parittain - 2CV6
2cv4 kertaa 2 kirjoitti:
..on hiukan karkaamassa käsistä. Jotenkin on tullut vaikutelma, että kulkimien hintaa pyritään keinotekoisesti nostamaan. Onneksi niitä vielä löytyy sellaisilta, jotka eivät ole asiaan täysin vihkiytyneet. Esimerkiksi tammikuussa ostin vaimolleni 2cv4:n vm-70 1000,- eurolla. Kyseinen kuljin oli suhteellisen virheetön ja käy sekä kukkuu. Vaan niinhän se on että kauppa syntyy, kun ostaja ja myyjä on samaa mieltä hinnasta.. ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa : )
Osista vielä: pienellä vaivalla löytää edullisiakin osia, kunhan ei osta ensimmäisestä vastaantulevasta merkkiin vihkiytyneestä liikkeestä. Omatoimisuutta rätäri vaatii nykyään, mutta niinhän se on ollut aina : )
Keväisin terveisin
Rättäreitä parittaintaitaa olla juuri rättäri jos suhteutetaan aikanaan olleet uusien hinnat ja nykyiset pyynnit. Keväällä ja alkukesästä on jopa pysäytetty liikenteessä kun "on niin ihastuttu sun uudelta hohtavaan rättäriin". No tietysti kaikki on myynnissä kun hinnoista sovitaan, mutta jos tämä 10 tkm ajettu, papereiden mukaan 32 v helmi vaihtaa omistajaa n.10 t eurolla, niin on ostajatkin vähissä. Mutta siihen hintojen vedätykseen. Eihän niitä voi vedättää, vaan kysynnän ja tarjonnan laki pelaa. Jos joku todella haluaa jotain loppuvaa luonnonvaraa, niin kyllä siitä saa sitten maksaakin. Suurin osa liikenteessä näkyvistä rättäreistä on kauniita vain etäältä. Monet on pilattu kaikenlaisilla virityksillä, mutta ne on lähes aina persoonia. Sitä vaan suren, että joku innostuu rättäristä, maksaa siitä kovan hinnan ja sitten osuukin kohdalle oikea rusina, joita tässä 1000 vaunun joukossa on valtaosa.
- 2cv4 kertaa 2
2CV6 kirjoitti:
taitaa olla juuri rättäri jos suhteutetaan aikanaan olleet uusien hinnat ja nykyiset pyynnit. Keväällä ja alkukesästä on jopa pysäytetty liikenteessä kun "on niin ihastuttu sun uudelta hohtavaan rättäriin". No tietysti kaikki on myynnissä kun hinnoista sovitaan, mutta jos tämä 10 tkm ajettu, papereiden mukaan 32 v helmi vaihtaa omistajaa n.10 t eurolla, niin on ostajatkin vähissä. Mutta siihen hintojen vedätykseen. Eihän niitä voi vedättää, vaan kysynnän ja tarjonnan laki pelaa. Jos joku todella haluaa jotain loppuvaa luonnonvaraa, niin kyllä siitä saa sitten maksaakin. Suurin osa liikenteessä näkyvistä rättäreistä on kauniita vain etäältä. Monet on pilattu kaikenlaisilla virityksillä, mutta ne on lähes aina persoonia. Sitä vaan suren, että joku innostuu rättäristä, maksaa siitä kovan hinnan ja sitten osuukin kohdalle oikea rusina, joita tässä 1000 vaunun joukossa on valtaosa.
Sellaista se on auton kuin auton kanssa.. kunnot vaihtelee ja hinnat myös. Huvittavinta on toi piirre jättää pyyhkijän sulan alle lappu jossa olis kiinnostusta ostaa kuljin. On nääs esiintynyt molemmissa rättäreissä. Harvemman autoa ostatellaan suoraan kadulta : )
Nooh.. talvi järkeistää kulkimien hinnat.. onneksi : )
- Matti
on mulla, ZX:stä ei. Ja noita kahta voin lämpimästi suositella! Kumpikaan ei kuluta bensaa juuri ollenkaan, AX:stä tosin on kokemuksia vain 10E:stä. Kummatkin autot ovat huoltovapaita ja niiden päälle ymmärtää tämmönen tyhmempikin ihminen. Ja ainakin AX:n saa tosi halvalla. Hyvän saa jo runsaalla 300:lla eurolla, joten tuolla budjetilla voit ostaa monta!
Ja vielä yks juttu: Rättärissä vakuutusmaksut ovat aivan olemattomat, mopovakuutuskin maksaa enemmän. - heh
heh, 2 cv bensankulutusta kyselet.Auto on harraste peli, ei siinä kulutusta ihmetellä.AX oli kiva prokkis virittää.Ei ole toista samanlaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082366
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809