Suomen propaganda hämännyt kansan kuvittelemaan että pärjäsimme sodissa hyvin

Anonyymi-ap

Tosiasiassa Suomi hävinnyt surkeasti kaikki sotansa. Pitääkö oikein luetella? Suuri Pohjan Sota, Suomen sota 1808-09, sotaretki Vienan Karjalaan 1918, sotaretki Aunuksen Karjalaan 1919, Talvisota, Jatkosota....

27

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika on ajanut jo tuollaisen sotimisen ohitse. Kannattamme ihmisoikeuksia ja ihmisarvo on mittaamaton. Kannamme "hyökkääjien" varusteet ja työnnämme haupitsit rajan yli tälle puolelle mielellämme, jos heillä on logistisia ongelmia.

    • Anonyymi

      Seuraavankin sodan lopputulos on jo tiedossa, Suomi on pelkkä tuhkakasa, vaikka NatoNiilot kuvittelevat Naton suojaavan Suomea.
      Kyllä suojaa, tasan yhtä paljon kuin sateenvarjo.
      Siksipä Suomi tarvitsee rauhaa tärkeänä pitävän presidentin, Stubb ei ole sellainen.

    • Anonyymi

      suomi on lottovoitto

    • Anonyymi

      Suomen kermapersevätyksistä ei ole edes kassien kantajiksi.

      • Anonyymi

        Kyllä siihen tarvitaan persu, kuten v. 2015.


    • Anonyymi

      Sodan pelkkä ihannointi on barbariaa ja kertoo sodan ihailijoiden omasta hauraasta identiteetistä.

    • Anonyymi

      Suuri Pohjan Sota, Suomen sota 1808-09 olivat Ruotsin sotia, eivät suomen sotia.

      Kummalista kyllä kaikki sodat 1600-luvun jälkeen jotka Suomi on käynyt joko ruotsin osana tai itsenään ovat olleet venäjää vastaan, ja joka kerta venäjä on ollut sen sodan aloittaja.

      • Anonyymi

        Ja aina on tullut kuonoon.


      • Anonyymi

        Paitsi että suomalaiset olivat sotimassa näissä sodissa.


      • Anonyymi

        Venäjä on aloittanut tasan 1 sodan.
        Sekin olisi voitu välttää neuvottelemalla.
        Talvisota.
        Sekin oli aluesota, jolla turvattiin Leningradin alue.
        Me hävisimme sen(kin) sodan.

        KAIKKI muut sodat olivat rååtsin aloittamia, joissa me olimme pakko-otettuina mukana.
        Ja ne kaikki hävittiin myös.

        "kansalaissota" v. 1918,oli rååtsalaisten&paZcaciccareiden&kepulien katkera revanssi siitä n. 100v aikaisemmin häviämästään sodasta.
        Kutsuivat myös sakemanni sotilaita mukaan siihen kansanmurhaan.
        Ja iso lauma vapaaehtoisia rååtsista oli mukana.
        Kosto siitä häviöstä tuli: meille.
        Ed. mainituthan olivat menettäneet ei pelkästään tämän maa-alueen, vaan myös orjakansansa, piiat ja rengit, eli esivanhempamme.

        Sitten se "jatko" ja "erillis" sota, se oli vain ja ainoastaan hullu-hitlerin operaatio barbarossa, ei mikään muu.
        Jälleen sakemannitkin kuvioissa mukana, naZeina sillä kertaa.

        Sen(kin) sodan me liittolaisinemme hävisimme.

        Eli swedupellet/sakemannit ovat aina olleet takana KAIKISSA sodissa, missä me olemme olleet.
        Kuinkahan monta kertaa rååtsi onkaan hyökkinyt itänaapuriimme?
        Ei varmaan satoja, mutta kymmeniä kertoja kuitenkin.
        Ja AINA ovat saaneet turpaansa.
        Ei ihme, että meitä(kin) haukutaan "rååtsalaisiksi" Venäjällä vielä tänäkin päivänä.

        Ja KAIKKI sodat me ollaan myös hävitty. 😂😂😂😂😂


    • Lounais-Suomen miekka- ja kilpihautauksista on päätelty, että suomalaisia liikkui palkkasotureina Manner-Euroopassa 400 ja 500 luvulla.
      Entäs 900-luku kun Suomalaisia oli Viikinkien idäntiellä ja palkkasotureina menivät Mustalle merelle asti.
      Ei tässä siis ihan kaikkia sotia olla hävitty.
      Nyt jos tuo Itä-naapuri alkaisi sotia meitä vastaan, niin luulen, että Suomi ja Nato voittaisivat noin 6-0

    • Anonyymi

      Suomi on taistelutanner se NATON syytä. Sotaa haluaa

      • Anonyymi

        Missä Nato, siellä sota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Nato, siellä sota.

        Missä Venäjä siellä ulo.


    • Anonyymi

      "Ja aina on riekaleitten seasta pilkistänyt paljas perse", vai miten se alikersantti Lahtinen asian tulkitsi?

    • Anonyymi

      Kuluneitten 80 vuoden aikana investoitu sotakoneèseen rauhan takeena - mitä se on maksanut?

    • Anonyymi

      Suomen kaltaisen pikkuvaltion ei kannattaisi yhtään uhota sotilaallisesti. Luo vain petollisen harhakäsityksen "mihin pystytään".

      • Anonyymi

        Entäs Venäjän uho?


    • Anonyymi

      Suomen valtion olemassaolon säilyminen on asia, jonka suomalainen voi kokea pärjäämisenä.

      Igor puolestaan epäreiluutena, josta vieläkin kiukuttelee.

    • Anonyymi

      Neuvotonliitto yritti paraatimarsseilla valloittaa Suomen.

      Ei onnistunut.

      Joten kyllä tuo on Suomen kannalta komea puolustusvoitto, Nevotonliiton kannalta häpeällinen hyökkäyshäviö.

      Nyt Neuvotonliitto tekee Ukrainassa taas paraatimarssia. Kolmen päivän sijaan 700 plus. Perin surkea tapaus.

      • Anonyymi

        Tätä ei aloittajat tietenkään mainitse. Se tarkoittaisi sitä, että heillä olisi jonkinlaista itseymmärrystä.

        Ei putlerin divaanijoukoilla moista voida sallia. Se tarkoittaisi, että jouduttaisiin tekemään jonkinlaista itsetutkintaa.. Siitä on päästävä eroon ja tunnustettava vain järjettömän väkivallan ihannointia. Kaikki lihamyllyyn ja hautaan Puten kunnian puolesta! Eläköön uusi tsaari! Tsaarin uudet vaatteet!


    • Anonyymi

      Naurettavaa kun vähäväkinen kansa pullistelee.

      • Anonyymi

        Naurettavinta on kun 140 miljoonainen pullistelee. Parin päivän paraatimarssin 700. päivä menossa.


    • Anonyymi

      Surkeimpia olivat nämä 1918-1919 "heimosodat".
      Maa oli juuri itsenäistynyt ja siitä huolimatta piti yksityisen armeijan voimin sotia naapurin alueella. Maan hallitus ei ollut tilanteen tasalla. Ryssäviha oli voimissaan.
      Kansalliset ääriliikkeet johtivat hallitusta.

      • Anonyymi

        Samoin 2022 alkanut "heimosota" on surkeimmasta päästä. Seliseliä tarjottu jos minkälaista sodan syyksi. Eikä valmista tule sitten millään. Kohta kaksvuotis synttäripäivä.


    • Anonyymi

      Ota Juri huikka?

      Harashoo?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe