Olen kakkonen, ikää 70+ ja nyt eivät

Anonyymi-ap

enää tabletit riitä vaan pitäs alkaa pistään pitkäaikasta. Ongelma vaan on se kun minulla käde niin vapisee, essentiaalinen vapina, että ei onnisu. Ja näkökin heittää. Hankala juttu. Ei ole ketään joka voisi jelpata.

6

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pyydät lääkäriltä insuliinipumpun. Sen ylläpitotoimet voi sitten hoidattaa terveyskeskuksessa hoitajalla.

• Anonyymi

Pumpun ylläpito on aktiivista ja tarkkaa, ei voi hoidattaa terveyskeskuksessa hoitajalla. Perusinsuliinit pistää kotihoitaja, jos ei itse onnistu.

• Anonyymi

Kun aloitetaan insuliinipistokset, diabeteshoitaja opettaa pistämisen. Tässä vaiheessa on puututaan siihen, pystyykö diabeetikko toimenpiteeseen. Jos ei, kotihoitaja käy pistämässä perusinsuliinin kerran päivässä. Tämän täytyy järjestyä terveyskeskuksen kautta.

Pistoksia ei koskaan aloiteta yksin ja itsenäisesti vaan nimenomaan diabeteshoitajan ohjauksessa ihan kädestä pitäen neuvottuna. Ensimmäisen pistoksen pistät diabeteshoitajan silmien alla. Siinä selviää, mihin pystyt ja mihin et.

Insuliinihoitoon liittyy myös aktiivinen verensokerin seuranta, joka sekin tehdään itse, jos diabeetikko siihen pystyy. Muuten homman hoitaa kotihoitaja. Tai jos sinulla on toimintakykyinen omainen kotona, niin hän hoitaa hommat.

On paljon vanhuksia, jotka eivät insuliinia pysty itse pistämään heikon näön, käsien toiminnan tai muun puutteen vuoksi. Tämän vuoksi ei insuliinihoitoa jätetä toteuttamatta.

• Anonyymi

Juuri näin. Vaikka diabeetikko näkisi ja pystyisi injektion ihonsa alle saamaan, niin toimenpiteeseen liittyy tarkkaa näköä vaativia vaiheita. Tällöin ei insuliinipumppukaan ole oikea vaihtoehto, vaan hoitaja käy pistämässä perusinsuliinin. Toivottavasti ei jouduta vielä monipistoshoitoon.

• Anonyymi

Alueilta puuttuu nyt niin paljon rahaa kun pitää leikata 6+3 miljardia, että vanhat jätetään heitteille. Puuttuu myös tekeviä käsiä koska suomalaiset lopettivat lasten teon. Tämä on nyt tätä päivää.

• Anonyymi

Rahaa puuttuu, hoitajia puuttuu, mutta leikata aiotaan henkilökunnasta. Johtajia, suunnittelijoita ja muuta hallintoväkeä on pilvin pimein.

Nyt pihalle kaikki kelvoton hallintoväki, joka ei saa hyvinvointialueita toimintakykyisiksi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      594
      2084
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      103
      1036
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      987
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      847
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      71
      760
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      78
      700
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      563
    Aihe