enää tabletit riitä vaan pitäs alkaa pistään pitkäaikasta. Ongelma vaan on se kun minulla käde niin vapisee, essentiaalinen vapina, että ei onnisu. Ja näkökin heittää. Hankala juttu. Ei ole ketään joka voisi jelpata.
Olen kakkonen, ikää 70+ ja nyt eivät
7
278
Vastaukset
- Anonyymi
Pyydät lääkäriltä insuliinipumpun. Sen ylläpitotoimet voi sitten hoidattaa terveyskeskuksessa hoitajalla.
- Anonyymi
Pumpun ylläpito on aktiivista ja tarkkaa, ei voi hoidattaa terveyskeskuksessa hoitajalla. Perusinsuliinit pistää kotihoitaja, jos ei itse onnistu.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kun aloitetaan insuliinipistokset, diabeteshoitaja opettaa pistämisen. Tässä vaiheessa on puututaan siihen, pystyykö diabeetikko toimenpiteeseen. Jos ei, kotihoitaja käy pistämässä perusinsuliinin kerran päivässä. Tämän täytyy järjestyä terveyskeskuksen kautta.
Pistoksia ei koskaan aloiteta yksin ja itsenäisesti vaan nimenomaan diabeteshoitajan ohjauksessa ihan kädestä pitäen neuvottuna. Ensimmäisen pistoksen pistät diabeteshoitajan silmien alla. Siinä selviää, mihin pystyt ja mihin et.
Insuliinihoitoon liittyy myös aktiivinen verensokerin seuranta, joka sekin tehdään itse, jos diabeetikko siihen pystyy. Muuten homman hoitaa kotihoitaja. Tai jos sinulla on toimintakykyinen omainen kotona, niin hän hoitaa hommat.
On paljon vanhuksia, jotka eivät insuliinia pysty itse pistämään heikon näön, käsien toiminnan tai muun puutteen vuoksi. Tämän vuoksi ei insuliinihoitoa jätetä toteuttamatta.- Anonyymi
Juuri näin. Vaikka diabeetikko näkisi ja pystyisi injektion ihonsa alle saamaan, niin toimenpiteeseen liittyy tarkkaa näköä vaativia vaiheita. Tällöin ei insuliinipumppukaan ole oikea vaihtoehto, vaan hoitaja käy pistämässä perusinsuliinin. Toivottavasti ei jouduta vielä monipistoshoitoon.
- Anonyymi
Alueilta puuttuu nyt niin paljon rahaa kun pitää leikata 6+3 miljardia, että vanhat jätetään heitteille. Puuttuu myös tekeviä käsiä koska suomalaiset lopettivat lasten teon. Tämä on nyt tätä päivää.
- Anonyymi
Rahaa puuttuu, hoitajia puuttuu, mutta leikata aiotaan henkilökunnasta. Johtajia, suunnittelijoita ja muuta hallintoväkeä on pilvin pimein.
Nyt pihalle kaikki kelvoton hallintoväki, joka ei saa hyvinvointialueita toimintakykyisiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399