mitä valtio kustantaa?

yh-äiti

Eli suoraan asiaan. Mitä tukia yksinhuoltaja saa, kuinka paljon euroja?

Entä jos on omistusasunto jota ei halua myydä? Onko joka luukulla vastaus, myy asunto ja maksa enemmän vuokraa, kuin nykyinen lainanlyhennys on kuukaudessa.

Onko äitiä joka olisi tapellut asunnon itselleen erossa, vai ovatko äidit aina luovuttajia?

Toki olen valmis myymään asunnon, jos muuta tietä ei ole, mutta vasta kun muuta tietä ei ole.

67

8871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanuunamamma

yksinhuoltaja saa
      lapsilisän yksinhuoltajakorotuksen, eli 36,60

muut mahdolliset tuet riippuvat tietenkin tuloistasi ym.
      Se että olet yksinhuoltaja, ei automaattisesti "oikeuta" sinua muuhun tukeen, kuin tuohon yh-korotukseen.

Minne luukuille ajattelit mennä kyselemään tukia??

Asumistukea saanee omistusasuntoon siinä kuin vuokrakämppäänkin. siihenhän vaikuttaa tulot, asunnon vuokra/yhtiövastike lainanlyhennys, asunnon koko.
      (korjatkaa jos olen väärässä, minä kun asun vuokralla..)

• Korjausta

Asumis menoihin lasketaan vastike, vesi ja asuntolainan korot EI lyhennyksiä.

Mitään lainan lyhennyksiä ei oteta menoina huomioon.

Asuntoa ei tarvitse myydä jos se on omassa käytössä.
        Muu omaisuus kuten esim. kesämökki otetaan omaisuutena huomioon ja sen saattas joutua myymään.

• Jossu
        Korjausta kirjoitti:

Muu omaisuus kuten esim. kesämökki otetaan omaisuutena huomioon ja sen saattas joutua myymään.

Ok-taloasumisessa otetaan huomioon myös palovakuutus, tienhoito- ja jätemaksut. Lämmityksen osuus arvioidaan neliöiden, samoin vedenkulutus hlöluvun mukaan, ei käyvän kulutuksen mukaisesti. Jos taulukon mukaan lasketusta lämmityksestä ja vedenkulutuksesta pystyy nipistämään jollain keinoin, se on kaikki kotiinpäin.

• lisäyksiä
        Korjausta kirjoitti:

Jos meinaa sosiaalitoimistolta saada rahaa pitää pankkitili olla tyhjä ja mitään omaisuutta ei saa olla oman asunnon lisäksi. Jos lainaa on paljon jäljellä voivat edellyttää asunnon myymistä ennen tuen myöntämistä. Missään tapauksessa sosiaalitoimisto ei tue lainanlyhennyksiä - lainan korkoja saattaa sosiaaltoimisto maksaa lyhyen ajan. Mitään omaisuutta ei ole pakko myydä - mutta se todennäköisesti estää sosiaalituet.

• Elää...

Tämä sama myytti elää jatkuvasti.

Yksinhuoltaja ei saa mitään muuta etua todellakaan kuin tuon reilun 36 euron korotuksen lapsilisään.

Muissa tukimuodoissa yksinhuoltaja on tuloineen ja kustannuksineen samalla viivalla kaikkien muiden kanssa.

Yksinhuoltajuus tai ylipäätään eroaminen tarkoittaa aina tulojen putoamista ja menojen kasvamista. Ydinperheessä on kaksi aikuista ja yksi koti, erotilanteessa joudutaankin hankkimaan kummallekin omat kotinsa ja tulot ovat kummallakin omat.

Taloudellisten seikkojen perusteella ei yksinhuoltajuus kannata todellakaan.

• tulot

pudota, mutta käytettävissä oleva raha lisääntyä. Jos toinen on tuhlannut kaikki rahat esim.viinaan tai rahapeleihin, kuten minun tapauksessani. Oikein hämmästyin eron jälkeen kun kuukauden lopussakin oli rahaa!

• yksinhuoltajana hyvin
        tulot kirjoitti:

pudota, mutta käytettävissä oleva raha lisääntyä. Jos toinen on tuhlannut kaikki rahat esim.viinaan tai rahapeleihin, kuten minun tapauksessani. Oikein hämmästyin eron jälkeen kun kuukauden lopussakin oli rahaa!

Kyllä yh;na pärjää rahallisesti paremmin.
        Me ainakin. Saan lapsilisäkorotuksen, asumistuen, elarit ja työttömyyskorvauksen! Mitään noista en saisi, jos olisimme yhdessä. Ainoastaan lapsilisät, ilman korotusta. Mieheni joutuisi maksamaan siis asumisen, ruuan kaiken ja elättämään vielä minutkin minutkin!
        Eronneita tuetaan kaikenmaailman aavustuksilla, mutta perhettä ei mitenkään! Yhteiskunta suosii yksinhuoltajaperheitä ja tukee heitä siihen ratkaisuun. Kun eroat, saat kaiken, kun olet kokonainen perhe, et saa mitään!

• Luulisi
        yksinhuoltajana hyvin kirjoitti:

Me ainakin. Saan lapsilisäkorotuksen, asumistuen, elarit ja työttömyyskorvauksen! Mitään noista en saisi, jos olisimme yhdessä. Ainoastaan lapsilisät, ilman korotusta. Mieheni joutuisi maksamaan siis asumisen, ruuan kaiken ja elättämään vielä minutkin minutkin!
        Eronneita tuetaan kaikenmaailman aavustuksilla, mutta perhettä ei mitenkään! Yhteiskunta suosii yksinhuoltajaperheitä ja tukee heitä siihen ratkaisuun. Kun eroat, saat kaiken, kun olet kokonainen perhe, et saa mitään!

Eronneita tuetaan näillä "kaiken Maailman avustuksilla" tulojen mukaan aivan kuin ydinperheellisiäkin.

Työttömyyskorvausta saat nyt sen takia, että avioliittolain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiinsa nähden. Entisellä miehelläsi on siis ollut melko hyvät tulot, koska et ole ollut oikeutettu peruspäivärahaan, jota nyt saat. Ansiosidonnaisen päivärahanhan saa toisen tuloista riippumatta. Tämä tarkoittaa siis sitä, että et ole ollut töissä tai siitä on jo aikaa ja olet ns liiton päivät käyttänyt.

Jos ydinperheessä tulot ovat tarpeeksi pienet niin ihan samalla tavalla saa peruspäivärahan ja asumistuen.

Yhteiskunta ei suosi yksinhuoltajaperheitä esimerkiksi päivähoitomaksun määräytymisen perhekoko määrittely suosii kahden tienaavan perhettä.

Otappa selvää ennen kuin hölötät asioita ilmoille. Varsin pienituloisena pysyt jatkossakin.

Mitä elatusmaksuun tulee niin se on tarkoitettu lasten elättämiseen ja on sidottu kummankin vanhemman tuloihin, vaikka siitäkin voi sopia. Yhteiskunnan maksama elatustuki on n. 118€/lapsi/kk, jos toinen vanhempi ei ole tiedossa tai ei maksa elatusta.

• luottoyksinhuoltaja
        yksinhuoltajana hyvin kirjoitti:

Olen lasteni "yksinhuoltaja". Erosimme mieheni kanssa suunnitellusti. Hän muutti osoitteensa vanhempiensa luokse vaikka asuukin kanssamme, hän saa vähentää elatusmaksujen enimmäismäärät verotuksessa ja saa vähentää täydet km:t työmatkastaan ja minä kotiäitinä saan nykyään työttömyyspäivärahan lisäksi älyttömän hyvin asumistukea ja lapsilisät korotettuna. Plus veronmaksukyvyn alentumisvähennyksen. Päivähoitomaksut ovat nykyään nolla euroa. Olen tehnyt vanhuksilla jo vuosia pimeitä siivoushommia ja nyt aikaa kuluu rakennustyömaallamme.
        Näin teemme, koska meillä ei muuten olisi ikipäivänä mahdollisuuksia päästä omaan kotiin kiinni.

Vuodessa nettoamme puhdasta rahaa n. 21300 euroa ja verohelpotuksina noin 5500 euroa.

Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

• Häpeä!!
        luottoyksinhuoltaja kirjoitti:

Olen lasteni "yksinhuoltaja". Erosimme mieheni kanssa suunnitellusti. Hän muutti osoitteensa vanhempiensa luokse vaikka asuukin kanssamme, hän saa vähentää elatusmaksujen enimmäismäärät verotuksessa ja saa vähentää täydet km:t työmatkastaan ja minä kotiäitinä saan nykyään työttömyyspäivärahan lisäksi älyttömän hyvin asumistukea ja lapsilisät korotettuna. Plus veronmaksukyvyn alentumisvähennyksen. Päivähoitomaksut ovat nykyään nolla euroa. Olen tehnyt vanhuksilla jo vuosia pimeitä siivoushommia ja nyt aikaa kuluu rakennustyömaallamme.
        Näin teemme, koska meillä ei muuten olisi ikipäivänä mahdollisuuksia päästä omaan kotiin kiinni.

Vuodessa nettoamme puhdasta rahaa n. 21300 euroa ja verohelpotuksina noin 5500 euroa.

Et siis oikeasti ole mikään yksinhuoltaja vaan pahainen keinottelija, joka murentaa yhteiskunnan selkärankaa.

Millaisen sutkimallin annat lapsillesikin.

Häpeä. Jos minä tietäisin kuka olet niin verottajalle oitis käräyttäisin.

• luottoyh
        Häpeä!! kirjoitti:

Et siis oikeasti ole mikään yksinhuoltaja vaan pahainen keinottelija, joka murentaa yhteiskunnan selkärankaa.

Niin, mutta et tiedä. En kai asioitani muuten kuuluttelisi kuin anonyymisti.
        Sitä paitsi, asumme ok-talossa vuokralla, kukaan ei pääse käräyttämään eikä me mitään selkärankoja murreta. Omaan mahdottomuuteensa tällainen verottajavaltio kuitenkin kaatuu.
        Jos kahden palkalla ei elä saatikkaan makselisi lainojaan, on pakko ottaa hiukan takaisin maksamiaan veroja.
        Ja näin lapsilla on äiti läsnä, kun tulevat koulusta kotiin, olen katsonut lasten hyvinvoinnin olevan parasta työtä yhteiskuntamme hyväksi. Kaikki raha mikä tulee, myös menee, joten kaipa me omalta osaltamme ylläpidämme rattaita pyörimässä.

Mitä mieltä olet kansanedustajien ja puhemiehen palkkojen korotuksista?
        Edellinen järjetön korotus oli kaksi vuotta sitten.

Koska nostetaan elatusmaksujen ja lapsilisien ikärajaa 18 vuoteen? Koska poistetaan päivähoidontaksoista maximilapsimäärä. Koska palautetaan lapsivähennys verotukseen? Koska koulujen luokkakoko määritellään 20 oppilaaseen lakipykälin? Voi voi, paljon olisi tehtävää, mutta minä pidän huoli omistani, pidä sinäkin. Muuten kaikki menee hallituksen ja ylimystön herrojen keskieurooppalaisille pankkitileille.

Onhan mahdollista, että mieheni vetää välistä ja minä olen jonain päivänä koditon yh ihan oikeesti, mieti sitä ja hymyile partaasi.

Sossusta en ole viitinnyt hakea apua, vaikka olisin kai oikeutettu - pienituloisena yksinhuoltajana. Joku moraali minullakin.

• outoa?
        Häpeä!! kirjoitti:

Kuule, ketkähän tässä maassa keinottelee??? Luepa vähän lehtiä, ja mieti miten keinottelee kansanedustajat ja ministerit tässä maassa???

Siellä on lähes jokainen rikollinen, tehnyt jotain luvanvastaista, ja aina vetäen omaan pussiinsa! Sieltä et rehellistä ihmistä löydä.
        Siinä on vain se ero, että he tekevät sen niin hienosti, että kansalaiset uskovat että se oli vahinko! Itseasiassa, sieltä ne pahimmat mallit otetaan, ne meidän esimerkkiä näyttävät edustajamme!

• vielä
        outoa? kirjoitti:

Kuule, ketkähän tässä maassa keinottelee??? Luepa vähän lehtiä, ja mieti miten keinottelee kansanedustajat ja ministerit tässä maassa???

Siellä on lähes jokainen rikollinen, tehnyt jotain luvanvastaista, ja aina vetäen omaan pussiinsa! Sieltä et rehellistä ihmistä löydä.
        Siinä on vain se ero, että he tekevät sen niin hienosti, että kansalaiset uskovat että se oli vahinko! Itseasiassa, sieltä ne pahimmat mallit otetaan, ne meidän esimerkkiä näyttävät edustajamme!

että joidenkin on pakko tehdä niin, jotta saa lapsilleen ruokaa, pakon edessä jopa.

• Mimmi

Oletpas varsinainen keplottelija. Minua inhottaa tuollaiset väärinkäyttäjät.

Perustelet käytöstäsi toisessa viestissä sillä, että muka kahden työssäkäyvän ihmisen palkalla ei osteta asuntoa. Hölönpölön! Itse olen rehellinen 2 lapsen yksinhuoltaja, ja olen ihan tavallisilla keskituloilla ja vieläpä ILMAN elatusmaksuja (paitsi se kunann elatustuki) saanut maksettua meille ihan hyvän kodin. Veikkaanpa, että kohdallanne kyse on ahneudesta ja siitä, että ette malta säästää arkielämässänne. Kaikki on saatava, maksoi mitä maksoi - tai tässä tapauksessa "maksoi kuka maksoi".

Joku toinen - vai olitkohan se sinä itse -puolusteli tuollaista toimintaa sillä, että eduskunnassa on vielä rikollisempaa porukkaa. Voi herrajjestas, onko se sitten muka joku peruste omalle rikollisuudelle! Sillä perusteellahan tässä voisi kuka hyvänsä tehdä mitä vaan, eikä millään ole mitään väliä "kun muutkin tekee". Mielestäni noin ajattelevat ihmiset eivät ole kasvaneet vielä ihan aikuisen mittoihin. Kyllä se moraali ja toiminta on kuulehan haettava omasta päästä.

Niinpä, minusta tuo teidän toimintanne on itse asiassa varastamista. Onnea vaan uuteen kotiinne.

• vain-luottoyh-nikillä
        Mimmi kirjoitti:

Oletpas varsinainen keplottelija. Minua inhottaa tuollaiset väärinkäyttäjät.

Perustelet käytöstäsi toisessa viestissä sillä, että muka kahden työssäkäyvän ihmisen palkalla ei osteta asuntoa. Hölönpölön! Itse olen rehellinen 2 lapsen yksinhuoltaja, ja olen ihan tavallisilla keskituloilla ja vieläpä ILMAN elatusmaksuja (paitsi se kunann elatustuki) saanut maksettua meille ihan hyvän kodin. Veikkaanpa, että kohdallanne kyse on ahneudesta ja siitä, että ette malta säästää arkielämässänne. Kaikki on saatava, maksoi mitä maksoi - tai tässä tapauksessa "maksoi kuka maksoi".

Joku toinen - vai olitkohan se sinä itse -puolusteli tuollaista toimintaa sillä, että eduskunnassa on vielä rikollisempaa porukkaa. Voi herrajjestas, onko se sitten muka joku peruste omalle rikollisuudelle! Sillä perusteellahan tässä voisi kuka hyvänsä tehdä mitä vaan, eikä millään ole mitään väliä "kun muutkin tekee". Mielestäni noin ajattelevat ihmiset eivät ole kasvaneet vielä ihan aikuisen mittoihin. Kyllä se moraali ja toiminta on kuulehan haettava omasta päästä.

Niinpä, minusta tuo teidän toimintanne on itse asiassa varastamista. Onnea vaan uuteen kotiinne.

Me olemme lain mukaan eronneet ja asumme eri osoitteissa. Mikä siitä tekee rikollista? Seurustelu ei ole rikos, edes yksinhuoltajien. Muuttuisiko asia johonkin suuntaan, jos mies olisi jonkun toisen ex ja odottelisimme, koska perustukset ovat valmiit? Laki on niin kuin se luetaan ja minun puijaamiseni ovat pikkurikkeitä tässä maassa.
        Kiitos onnentoivotuksista, ihan vaatimaton pikkuinen tölli siitä tulee, ei mitään luxuslinnaa.

• jossain vaiheessa

napsahtaa ja kovin. Aikaisemminkin on tällä palstalla keskusteltu vastaavista huijareista. Älä huolehdi, kyllä kateellisia ja vastuuntuntoisia kansalaisia löytyy ja ilmiantaa teidät viranomaisille. Todella tyhmää, kun kaikenlisäksi petoksen tai törkeänpetoksen vanhenemisaika on muistaakseni 10 vuotta. Ja toisaalta jo palstan säännöt kieltävät rikolliseen toimintaan yllyttämisen. Sekä vielä lisää tuskaa: vaikka ns. kirjaston koneelta kirjoittelet, käyttäjähän rekistöröidään ja siten jää kiinni.

Onnea vaan tulevaisuutta ajatellen.

• mitä polskuttaa
        vain-luottoyh-nikillä kirjoitti:

Me olemme lain mukaan eronneet ja asumme eri osoitteissa. Mikä siitä tekee rikollista? Seurustelu ei ole rikos, edes yksinhuoltajien. Muuttuisiko asia johonkin suuntaan, jos mies olisi jonkun toisen ex ja odottelisimme, koska perustukset ovat valmiit? Laki on niin kuin se luetaan ja minun puijaamiseni ovat pikkurikkeitä tässä maassa.
        Kiitos onnentoivotuksista, ihan vaatimaton pikkuinen tölli siitä tulee, ei mitään luxuslinnaa.

Toki lain kirjain on tapahtunut, mutta kun "seurusteluaikana" toinen loisii nurkissa, se katsotaan yhteisasumiseksi, todistele siinä sitten, viimekädessä kaikki "huiputukseen" osallistuneet valan velvoittamana, luultavasti sen jälkeen olet todellinen yksinhuoltaja mahtavien korvauksien kera.

• mitä teet
        outoa? kirjoitti:

sinun täytyy hävetä. Ei taida oikeus katsoa lieventäväksi asinhaaraksi, mitä toiset tekevät, mutta todistettavasti eivät ole jääneet kiinni, saatika joutuneet tuomiolle. Oikeammin kyseeseen tulee alentunut syyntekeisuus ja vielä hyvällä onnella (toivottavasti) rakkaat lapsenne otetaan huostaan ja sijoitetaan sijaiskotiin, jossa opetetaan oikea ja väärän välinen ero.

• luottoyh
        mitä polskuttaa kirjoitti:

Toki lain kirjain on tapahtunut, mutta kun "seurusteluaikana" toinen loisii nurkissa, se katsotaan yhteisasumiseksi, todistele siinä sitten, viimekädessä kaikki "huiputukseen" osallistuneet valan velvoittamana, luultavasti sen jälkeen olet todellinen yksinhuoltaja mahtavien korvauksien kera.

Todistettavasti mies asuu muualla elikkä me emme yhteisasu. Meillä ei ole vaikeuksia pitää tätä juttua "puhtaana" eli niin että pysymme lain oikealla puolella, katsos, ei tällaisilla pienpalkkaisilla ole varaa ryssiä tuollaista rahamäärää. Ja onko se nyt niin harvinaista, että eronneet menevät takaisin yhteen, eikös se ole ihan lastenedun mukaista ja tähän väliin urkumusiikkia.
        Sinäkin voit tehdä saman, älä ole kateellinen. Suomen laki on niin kuin se luetaan. Mutta varoituksen sana, ole tarkkana, älä lipsu, älä elvistele edes parhaimmalle kaverillesi.

Kuka on huiputtanut? Kerro missä kohtaa on tapahtunut huijaus?

Tämä on vääntöä: realismi vastaan moralistien ideologia (joiden ideologia heittäisi häränpyllyä saman mahdollistuessa).

• lentää jälleen
        luottoyh kirjoitti:

Todistettavasti mies asuu muualla elikkä me emme yhteisasu. Meillä ei ole vaikeuksia pitää tätä juttua "puhtaana" eli niin että pysymme lain oikealla puolella, katsos, ei tällaisilla pienpalkkaisilla ole varaa ryssiä tuollaista rahamäärää. Ja onko se nyt niin harvinaista, että eronneet menevät takaisin yhteen, eikös se ole ihan lastenedun mukaista ja tähän väliin urkumusiikkia.
        Sinäkin voit tehdä saman, älä ole kateellinen. Suomen laki on niin kuin se luetaan. Mutta varoituksen sana, ole tarkkana, älä lipsu, älä elvistele edes parhaimmalle kaverillesi.

Tämä on vääntöä: realismi vastaan moralistien ideologia (joiden ideologia heittäisi häränpyllyä saman mahdollistuessa).

Todistettavasti, ah ihana sana. Jos loisii nurkissasi riittävästi se katsotaan yhteisasumiseksi kelan/ sosiaaliviranomasten taholta, ja taasen se ihana sana; todistettavasti seurustelukumppanin täytyy todistaa viettäneensä aikaa muualla, kuin sinun vällyjen alla, on muuten fakta tietoa. Niinhän sitä luullaan, että ei jäädä kiinni, ja niin luulivt muutkin rikolliset jotka istuvat linnassa. Itse työssäni näen kaikenlaista, ja jos mielestäni loisimista tapahtuu, ilmoitan ilolla viranomaisille ko. tapaukset.

Mitä tulee parisuhteesi, se on oma soppasi, jota hämmennät. Itse tosiaan ole eronnut, mutta myös uudelleen aviotunut uuden ihanan elämänkumppanin kanssa.

Jaa missä olet huijannut; tarkaa aikamäärettä on minun vaikea sanoa, kun en tiedä, mutta kelalla ja sosiaalivirastolla on omat kriteerinsä. Rikoslaissa löytyy kuvaamimpi pykälä huijauksellesi; petos tai törkeä petos, luehan finleksin sivuilta tarkka määritelmä ja myös tekojen vanhenemisajat. Kun napsahtaa kiinijäänti, sinun täytyy todistaa, ei viranomaisten, ettei rikollista ole tapahtunut.

Voi kun elämä olisikin niin, että eletään realismin mukaan ainoastaan, mutta kun viranomaiset eivät anna elää omien moraalisääntöjen mukaan, vaan "kahlitsevat" ja "rajoittavat" niitä lakien ja asetusten voimalla.

• Mimmi
        luottoyh kirjoitti:

Hah, minäkö kateellinen! Niinhän se Marika Fingerrooskin väitti muiden naisten olevan hänelle kateellinen. Tuo on alkeellisimpia kortteja mitä voit pöytään heittää tässä keskustelussa. En mistään hinnasta haluaisi tuollaiseen tilanteeseen. Olen täysin tyytyväinen siihen, että olen itse omalla työlläni saanut maksettua kotini, ilman huijausmeininkiä. Saatanpa katsoa itseäni ainakin suoraan silmiin.

Mitenkä niin "realismi vastaan moralistien ideologia" -nulle ideologia on realimia ja olen rakentanut oman elämäni konkreettiset puiteet idealismini mukaisiksi. Ei mun idealismini heitä häränpyllyä "saman mahdollisuessa. Mahdollisuus olisi ollut jopa nk. rikkaisiin naimisiin, mutta raha, menestys ja mammona ei ilmeisesti merkitse minulle samaa kuin sinulle. Pidä sitä sitten moralismina tai minä haluat – itse näkisin, että harjoittamallasi ääri-individualismilla ei kovin pitkälle pötkitä ja tuollainen välistävetäminen rapauttaa sisältäpäin sitä yhteistä hyvää, mitä tähän maahan on saatu luotua. Joo, tuntukoon sinusta vaikka kuinka moralistiselta mutta minua kyllä hävettäisi. Mutta eihän sitä tietenkään myöntää voi.

• Minna
        mitä teet kirjoitti:

sinun täytyy hävetä. Ei taida oikeus katsoa lieventäväksi asinhaaraksi, mitä toiset tekevät, mutta todistettavasti eivät ole jääneet kiinni, saatika joutuneet tuomiolle. Oikeammin kyseeseen tulee alentunut syyntekeisuus ja vielä hyvällä onnella (toivottavasti) rakkaat lapsenne otetaan huostaan ja sijoitetaan sijaiskotiin, jossa opetetaan oikea ja väärän välinen ero.

Ei lapsia oteta huostaan sen takia että äiti nostaa hänelle kuuluvia etuja, kun mies on "muuttanut". Jos kiinni jää, ne peritään takaisin, mutta tuo on jo liiottelua!

Ja kukas sen todistaa ettei he yhdessä asu? Tämän kaltaisia juttuja tekee lähes kaikki, jotka ovat taloudellisissa vaikeuksissa. Suomen laki on sellainen, että perheitä ei auteta ei edes väliaikaisesti!!! Kun eroat, saat kaiken!!!

• Mimmi
        Minna kirjoitti:

Ei lapsia oteta huostaan sen takia että äiti nostaa hänelle kuuluvia etuja, kun mies on "muuttanut". Jos kiinni jää, ne peritään takaisin, mutta tuo on jo liiottelua!

Ja kukas sen todistaa ettei he yhdessä asu? Tämän kaltaisia juttuja tekee lähes kaikki, jotka ovat taloudellisissa vaikeuksissa. Suomen laki on sellainen, että perheitä ei auteta ei edes väliaikaisesti!!! Kun eroat, saat kaiken!!!

Minä en tosiaankaan ymmärrä sitä valitusta, mitä sellaisetkin perheet jaksavat ylläpitää jossa on kaksi tervettä aikuista töissä ansaitsemassa rahaa! Kun kerran yksinhuoltajanakin pärjää niin mikä ihme mahtaa vaivata kaksinhuoltajaperheitä, kun ei muka pärjätä? Oliskohan se vaiva nimeltään ahneus.

Ei tämänkaltaisia juttuja tee "lähes kaikki". Moni myös tinkii vaatimuksistaan. Ei kaikkea sitä tarvitse saada mitä kaupoissa meille tyrkytetään.

Siinä olen samaa meiltä, että väliaikainen ja nopeasti saatava apu olisi tarpeen kaikille ihmisryhmille. Elämässä sattuu joskus itsestä riippumattomia vaarallisia notkahduksia: sairastumista, äkillistä rahantulon katkeamista (työttömyys tai pikkuyrittäjällä nopea laskusuhdanne). Usein tilanne saataisiin nopeasti korjaantumaan tilapäisavun tuella, mutta sellaista ei ole mistään tarjolla tai jos on, sen saaminen kestää liian kauan.

• haitta suomessa
        Mimmi kirjoitti:

Minä en tosiaankaan ymmärrä sitä valitusta, mitä sellaisetkin perheet jaksavat ylläpitää jossa on kaksi tervettä aikuista töissä ansaitsemassa rahaa! Kun kerran yksinhuoltajanakin pärjää niin mikä ihme mahtaa vaivata kaksinhuoltajaperheitä, kun ei muka pärjätä? Oliskohan se vaiva nimeltään ahneus.

Ei tämänkaltaisia juttuja tee "lähes kaikki". Moni myös tinkii vaatimuksistaan. Ei kaikkea sitä tarvitse saada mitä kaupoissa meille tyrkytetään.

Siinä olen samaa meiltä, että väliaikainen ja nopeasti saatava apu olisi tarpeen kaikille ihmisryhmille. Elämässä sattuu joskus itsestä riippumattomia vaarallisia notkahduksia: sairastumista, äkillistä rahantulon katkeamista (työttömyys tai pikkuyrittäjällä nopea laskusuhdanne). Usein tilanne saataisiin nopeasti korjaantumaan tilapäisavun tuella, mutta sellaista ei ole mistään tarjolla tai jos on, sen saaminen kestää liian kauan.

Ja silloin on pakko siirtää laskujen maksuja, jotta jäisi ruokaan rahaa. Ja siitä se kierre alkaa, kun laskut kasaantuu ja kasaantuu ja korot juoksee...! Mikä helkutti vaivaa täällä , että perheitä ei auteta! Jos olet juooppo saat kyllä rahaa joka kuukausi kun vain haet, mutta jos haet lapsille tilapäisapua ruokarahaa, et saa kyllä mitään!

Joskus on vaan pakko elää vilpillisesti että selviää. Se lohtu on, että niin ne rikkaatkin tekee, mutta sitä vaan ei huomata, koska heillä on sitä rahaa!

• luottoyh
        lentää jälleen kirjoitti:

Todistettavasti, ah ihana sana. Jos loisii nurkissasi riittävästi se katsotaan yhteisasumiseksi kelan/ sosiaaliviranomasten taholta, ja taasen se ihana sana; todistettavasti seurustelukumppanin täytyy todistaa viettäneensä aikaa muualla, kuin sinun vällyjen alla, on muuten fakta tietoa. Niinhän sitä luullaan, että ei jäädä kiinni, ja niin luulivt muutkin rikolliset jotka istuvat linnassa. Itse työssäni näen kaikenlaista, ja jos mielestäni loisimista tapahtuu, ilmoitan ilolla viranomaisille ko. tapaukset.

Mitä tulee parisuhteesi, se on oma soppasi, jota hämmennät. Itse tosiaan ole eronnut, mutta myös uudelleen aviotunut uuden ihanan elämänkumppanin kanssa.

Jaa missä olet huijannut; tarkaa aikamäärettä on minun vaikea sanoa, kun en tiedä, mutta kelalla ja sosiaalivirastolla on omat kriteerinsä. Rikoslaissa löytyy kuvaamimpi pykälä huijauksellesi; petos tai törkeä petos, luehan finleksin sivuilta tarkka määritelmä ja myös tekojen vanhenemisajat. Kun napsahtaa kiinijäänti, sinun täytyy todistaa, ei viranomaisten, ettei rikollista ole tapahtunut.

Voi kun elämä olisikin niin, että eletään realismin mukaan ainoastaan, mutta kun viranomaiset eivät anna elää omien moraalisääntöjen mukaan, vaan "kahlitsevat" ja "rajoittavat" niitä lakien ja asetusten voimalla.

Minun vanhuksilla tekemä siivoustyö on ainoa, josta viranomaiset voivat minua rangaista. Lähinnä verottaja. Kela kai haluaisi asumistukiansa takaisin, ehkä ei. Tulo on kuitenkin aika pientä.
        Samanlaiseen "rikokseen" sinä syyllistyt kun palkkaat lukiolaistytön lapsiasi vahtimaan, kun menet elokuviin tai otat vanhemmiltasi rahalahjan vastaan, etkä ilmoita sitä verottajalle. Tai esiinnyt pimeesti joulupukkina tai myyt piparia ja vessapaperia luokkaretken takia. Miten ihmeessä sinä pääsisit tsekkaamaan, kuka kanssani bunkkaa? Aika hulvaton ajatus, että vakoilisit tv-lupatarkastajana nurkissani. Onko sinulla muuten tv-lupa, luvatta katsominen on huijaamista.

Et vieläkään eritellyt, missä kohdassa huijaan, vaikka mielestäni ihan kauniisti selvitystä pyysin, hoet vain Finlexistä jotain. Kyllä minä olen lakipykäläni lukenut, mutta kysyinkin sinulta, asiaanperehtynyt: Miten minä huijaan, mikä on petokseni?
        Minä elän täysin lakien ja asetusten mukaan ja olen melko korkeamoraalinen jossain elämänaloilla. Ainoa rikkeeni on mummonmökkien luuttuaminen ja marjapuskien sadosta saamani pimeätulo. Ne eivät kai liity millään tavalla yksinhuoltajuuteen, koska samaa harrastavat monet sinkut ja parisuhteessa elävät.

Jään odottamaan vastaustasi.

• Mimmi
        haitta suomessa kirjoitti:

Ja silloin on pakko siirtää laskujen maksuja, jotta jäisi ruokaan rahaa. Ja siitä se kierre alkaa, kun laskut kasaantuu ja kasaantuu ja korot juoksee...! Mikä helkutti vaivaa täällä , että perheitä ei auteta! Jos olet juooppo saat kyllä rahaa joka kuukausi kun vain haet, mutta jos haet lapsille tilapäisapua ruokarahaa, et saa kyllä mitään!

Joskus on vaan pakko elää vilpillisesti että selviää. Se lohtu on, että niin ne rikkaatkin tekee, mutta sitä vaan ei huomata, koska heillä on sitä rahaa!

Miten niitä laskuja kertyy niin paljon ettei kahden työssäkäyvän palkalla niitä makseta?

• luottoyh
        Mimmi kirjoitti:

Hah, minäkö kateellinen! Niinhän se Marika Fingerrooskin väitti muiden naisten olevan hänelle kateellinen. Tuo on alkeellisimpia kortteja mitä voit pöytään heittää tässä keskustelussa. En mistään hinnasta haluaisi tuollaiseen tilanteeseen. Olen täysin tyytyväinen siihen, että olen itse omalla työlläni saanut maksettua kotini, ilman huijausmeininkiä. Saatanpa katsoa itseäni ainakin suoraan silmiin.

Mitenkä niin "realismi vastaan moralistien ideologia" -nulle ideologia on realimia ja olen rakentanut oman elämäni konkreettiset puiteet idealismini mukaisiksi. Ei mun idealismini heitä häränpyllyä "saman mahdollisuessa. Mahdollisuus olisi ollut jopa nk. rikkaisiin naimisiin, mutta raha, menestys ja mammona ei ilmeisesti merkitse minulle samaa kuin sinulle. Pidä sitä sitten moralismina tai minä haluat – itse näkisin, että harjoittamallasi ääri-individualismilla ei kovin pitkälle pötkitä ja tuollainen välistävetäminen rapauttaa sisältäpäin sitä yhteistä hyvää, mitä tähän maahan on saatu luotua. Joo, tuntukoon sinusta vaikka kuinka moralistiselta mutta minua kyllä hävettäisi. Mutta eihän sitä tietenkään myöntää voi.

Hylkäsit mahdollisuuden rikkaisiin naimisiin ????

OHO!!!!!!!!!

Nyt olen kyllä kade !!!!!!

Sillä onkin mukava pitää itsetuntonsa korkeella loppuikänsä: "Hylkäsin rikkaan sulhasen!!"
        nauran.

• Mimmi
        luottoyh kirjoitti:

Hylkäsit mahdollisuuden rikkaisiin naimisiin ????

OHO!!!!!!!!!

Nyt olen kyllä kade !!!!!!

Sillä onkin mukava pitää itsetuntonsa korkeella loppuikänsä: "Hylkäsin rikkaan sulhasen!!"
        nauran.

Hih, saat ihan vapaasti nauraa :)
        Huumori on yhteinen resurssi, joka on kaikille ilmaista eikä sitä tarvitse edes huijata itselleen!

Minä huomaan sen sijaan, että itse puutut keskustelussa koko ajan triviaaleihin sivujuonteisiin etkä oikein osaa argumentoida itse asiaa.

Sitäpaitsi tuo rikkaan, mutta ah niin tylsän sulhasen hylkäysklausuulini oli ihan relevantti vastaväite minulta. Väitit nimittäin itse, että jokainen mielestäsi "moralisti" (jonka arvaan olevan sinulle haukkumasana) unohtaisi oman moraalinsa sillä siunaaman hetkellä, kun tulee tilaisuus vaurastua. Väitteesi ei pidä paikkaansa. On olemassa ihmisiä, joilla tarkoitus EI pyhitä keinoja.

• perustelit
        Minna kirjoitti:

että, kyllä ne kansanedustajatkin tekee. Pelkkä "maan tapa" toimia, kun ei riitä.

Epäillyt itse saavat todistaa viranomaisille, ja siinä kun kaunis kertomus tai siniset silmät ei riitä. Mitä pitempään ja mitä isommista summista on kyse, sen varmempaa on oikeuteen meno. Valitettavasti laki on sellainen, sen myönnän, ettei se ota huomioon väliaikaista hätätilannetta. Toisaalta väliaikaisesta tuppaa tulemaan pysyvää.

Menot vaan täytyy SUHTEUTTAA tuloihin, eikä elää YLI VAROJENSA. Monesta asiasta ON TINGITTÄVÄ, vaikka se olisi vaikeaa.

• vaan ns. "eroaminen"
        luottoyh kirjoitti:

Minun vanhuksilla tekemä siivoustyö on ainoa, josta viranomaiset voivat minua rangaista. Lähinnä verottaja. Kela kai haluaisi asumistukiansa takaisin, ehkä ei. Tulo on kuitenkin aika pientä.
        Samanlaiseen "rikokseen" sinä syyllistyt kun palkkaat lukiolaistytön lapsiasi vahtimaan, kun menet elokuviin tai otat vanhemmiltasi rahalahjan vastaan, etkä ilmoita sitä verottajalle. Tai esiinnyt pimeesti joulupukkina tai myyt piparia ja vessapaperia luokkaretken takia. Miten ihmeessä sinä pääsisit tsekkaamaan, kuka kanssani bunkkaa? Aika hulvaton ajatus, että vakoilisit tv-lupatarkastajana nurkissani. Onko sinulla muuten tv-lupa, luvatta katsominen on huijaamista.

Et vieläkään eritellyt, missä kohdassa huijaan, vaikka mielestäni ihan kauniisti selvitystä pyysin, hoet vain Finlexistä jotain. Kyllä minä olen lakipykäläni lukenut, mutta kysyinkin sinulta, asiaanperehtynyt: Miten minä huijaan, mikä on petokseni?
        Minä elän täysin lakien ja asetusten mukaan ja olen melko korkeamoraalinen jossain elämänaloilla. Ainoa rikkeeni on mummonmökkien luuttuaminen ja marjapuskien sadosta saamani pimeätulo. Ne eivät kai liity millään tavalla yksinhuoltajuuteen, koska samaa harrastavat monet sinkut ja parisuhteessa elävät.

Jään odottamaan vastaustasi.

tai oikeammin sen jälkeinen kolhoosiasuminen ns. ex-puolison kanssa, vaikka ei ole kirjoilla samassa osoiteessa ja nostat "yksinhuoltajana" kaikki mahdolliset TODELLISILLE yksinhuoltajille myönnettävät etuudet. "Naapurinapu" palkkiota vastaan tietyyn rajaan asti on lailista. mutta jos se on jatkuvaa, sehän pimeää työtä. Löytyy tv-lupa/aseenkantolupa/useampi kulkulupa puhumattakaan muista elämmn kuuluvista toimista mihin tarvitaan niitä lupia.

Jos ymmärrät, että mitä tarkoitetaan TODELLISILLA YKSINHUOLTAJILLA, jotka hakevat ja saavat tukia, ilman että JOKU ASUSTELEE nurkissa, MUTTA "KIRJAT" ovat MUUALLA. SILLOIN SYYLLISTYT mm. viranomaisten harhauttamiseen, koska olet PUHUNUT PASKAA, eli VALEHDELLUT. Tietääkseni varsinkin KELA lähes poikkeuksetta tekee rikosilmoituksen väärinkäytöksistä jota kutsutaan petokseksi.

• luottoyh
        Mimmi kirjoitti:

Hih, saat ihan vapaasti nauraa :)
        Huumori on yhteinen resurssi, joka on kaikille ilmaista eikä sitä tarvitse edes huijata itselleen!

Minä huomaan sen sijaan, että itse puutut keskustelussa koko ajan triviaaleihin sivujuonteisiin etkä oikein osaa argumentoida itse asiaa.

Sitäpaitsi tuo rikkaan, mutta ah niin tylsän sulhasen hylkäysklausuulini oli ihan relevantti vastaväite minulta. Väitit nimittäin itse, että jokainen mielestäsi "moralisti" (jonka arvaan olevan sinulle haukkumasana) unohtaisi oman moraalinsa sillä siunaaman hetkellä, kun tulee tilaisuus vaurastua. Väitteesi ei pidä paikkaansa. On olemassa ihmisiä, joilla tarkoitus EI pyhitä keinoja.

Päätin vastata sinulle mahdollisimman typerällä tavalla, koska sinulla ei ole alkeellisintakaan keskustelutaitoa.
        Aika vahvoja päätelmiä teet minusta tuntematta minua, mutta teikäläiset nk. "moralistit" joita minä kutsun kaksinaismoralisteiksi, kaksinaamaisiksi ja tekopyhiksi ovat kuin rakkikoirat jotka kuseksivat toisten nurkkiin ja räksyttävät toisaalle.

En ole rikkonut lakia, olen eronnut ja yh, sille sinä et voi mitään ja nostan rahani hyvällä omallatunnolla. Lainlaatijan pitää miettiä, millaisia porsaanreikiä hän laatimiinsa ehtoihin jättää, eikä hoitaa hommaansa vain puolitiehen ja samaan aikaan nostaa tehdystä työstään palkka.

Sitä paitsi, meitä syrjäkylien työttömiä naisia on paljon ja valtiovalta lisää työttömien määrä huonolla johtamistaidollaan enenevässä määrin - varsinkin naisten työttömyyslukemat kasvavat koko ajan, joten .. ehkä katsomme asiaa hiukkasen eri näkövinkkelistä.

pst. *Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*

• luottoyh
        vaan ns. "eroaminen" kirjoitti:

tai oikeammin sen jälkeinen kolhoosiasuminen ns. ex-puolison kanssa, vaikka ei ole kirjoilla samassa osoiteessa ja nostat "yksinhuoltajana" kaikki mahdolliset TODELLISILLE yksinhuoltajille myönnettävät etuudet. "Naapurinapu" palkkiota vastaan tietyyn rajaan asti on lailista. mutta jos se on jatkuvaa, sehän pimeää työtä. Löytyy tv-lupa/aseenkantolupa/useampi kulkulupa puhumattakaan muista elämmn kuuluvista toimista mihin tarvitaan niitä lupia.

Jos ymmärrät, että mitä tarkoitetaan TODELLISILLA YKSINHUOLTAJILLA, jotka hakevat ja saavat tukia, ilman että JOKU ASUSTELEE nurkissa, MUTTA "KIRJAT" ovat MUUALLA. SILLOIN SYYLLISTYT mm. viranomaisten harhauttamiseen, koska olet PUHUNUT PASKAA, eli VALEHDELLUT. Tietääkseni varsinkin KELA lähes poikkeuksetta tekee rikosilmoituksen väärinkäytöksistä jota kutsutaan petokseksi.

On väsyttävää jankuttaa samaa asiaa joka viestissä.

Me olemme mieheni kanssa eronneet, asumme eri osoitteissa, me seurustelemme ja suunnittelemme yhteenpaluuta. So simple! Got it?

Mikä oli se petos, rikos tms johon syyllistyn? Olemme kuin kuka tahansa tämän ajan pari, joka miettii kahdesti, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

Ah, "naapuriapusi palkkiota vastaan" on sallittua, mutta mummon lattiankiillotus palkkaa vastaan minun tapauksessani ei. Sinun vanhat naapurisi sitten voimistuvat ja kuntoutuvat vuosi vuodelta. Hei, älä viitsi vääntää, olet kaksinaismoralisti ja kelkkasi kääntyy välittömästi kun sinun rikkeistäsi on kyse.

Heh. "naapuriapu" !

• luetun ymmärtäminen
        luottoyh kirjoitti:

Me olemme mieheni kanssa eronneet, asumme eri osoitteissa, me seurustelemme ja suunnittelemme yhteenpaluuta. So simple! Got it?

Mikä oli se petos, rikos tms johon syyllistyn? Olemme kuin kuka tahansa tämän ajan pari, joka miettii kahdesti, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

Ah, "naapuriapusi palkkiota vastaan" on sallittua, mutta mummon lattiankiillotus palkkaa vastaan minun tapauksessani ei. Sinun vanhat naapurisi sitten voimistuvat ja kuntoutuvat vuosi vuodelta. Hei, älä viitsi vääntää, olet kaksinaismoralisti ja kelkkasi kääntyy välittömästi kun sinun rikkeistäsi on kyse.

Heh. "naapuriapu" !

on näköjään syrjäkylien "yh":lla luetun ymmärtäminen todella hakusessa, mutta ei hätää, kyllä se jossain vaiheessa kirkastuu, toivottavasti vaan ei liian myöhään.

Toisaalta ei ole tarvis tehdä niitä hommia, mitä sinä teet, mitäs tässä sairaslomalla ollessa, nostelen 7:n päivänä viikossa yli 138 euroa puhtaana käteen.

• luottoyh
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

on näköjään syrjäkylien "yh":lla luetun ymmärtäminen todella hakusessa, mutta ei hätää, kyllä se jossain vaiheessa kirkastuu, toivottavasti vaan ei liian myöhään.

Toisaalta ei ole tarvis tehdä niitä hommia, mitä sinä teet, mitäs tässä sairaslomalla ollessa, nostelen 7:n päivänä viikossa yli 138 euroa puhtaana käteen.

Virallisesti minä olen yh ja minulla on oikeus nostaa rahani. Ymmärsitkö?

Pikaista paranemista kädelle tai ehkä tuolle summalle pitää toivotella jo pitkää saikkua.

• omatuntoa on
        luottoyh kirjoitti:

Virallisesti minä olen yh ja minulla on oikeus nostaa rahani. Ymmärsitkö?

Pikaista paranemista kädelle tai ehkä tuolle summalle pitää toivotella jo pitkää saikkua.

tyynnytellä ns. "virallisuudella" Tosiasissa, jos "poikaystävän" asuminen samassa osoitteessa jo jatkuvaa/jatkuvampaa/toistuvaa, vaikka ne "kirjat" olisi muualla, viranomaiset katsovat sen yhteisasumiseksi. Todistele siinä sitten, että lasten parhaaksi vaan tätä asumista tehtiin, valitettavasti ei mene läpi, niin yksioikoiset ovat viranomasten tulkinnat ja ohjeistukset. Kun he mielestään katsovat, että olet lume yksinhuoltoja avustukset pysähtyvät siihen paikkaan ja tutkimusten aikana ei tipu latinlatia, hitaasti pyörivät ne viranomaisten rattaat ja odottavan aika on pitkä.

Käsissä tai päässä ei ole mitään vikaa ja töihin tässä on mahdollisimman nopeasti jatkaa. Alle 1000 euroa viikossa käteen ei vaan vastaa palkkaa.

• luottoyh
        omatuntoa on kirjoitti:

tyynnytellä ns. "virallisuudella" Tosiasissa, jos "poikaystävän" asuminen samassa osoitteessa jo jatkuvaa/jatkuvampaa/toistuvaa, vaikka ne "kirjat" olisi muualla, viranomaiset katsovat sen yhteisasumiseksi. Todistele siinä sitten, että lasten parhaaksi vaan tätä asumista tehtiin, valitettavasti ei mene läpi, niin yksioikoiset ovat viranomasten tulkinnat ja ohjeistukset. Kun he mielestään katsovat, että olet lume yksinhuoltoja avustukset pysähtyvät siihen paikkaan ja tutkimusten aikana ei tipu latinlatia, hitaasti pyörivät ne viranomaisten rattaat ja odottavan aika on pitkä.

Käsissä tai päässä ei ole mitään vikaa ja töihin tässä on mahdollisimman nopeasti jatkaa. Alle 1000 euroa viikossa käteen ei vaan vastaa palkkaa.

"Todistettavasti mies asuu muualla elikkä me emme yhteisasu. Meillä ei ole vaikeuksia pitää tätä juttua "puhtaana" eli niin että pysymme lain oikealla puolella, katsos, ei tällaisilla pienpalkkaisilla ole varaa ryssiä tuollaista rahamäärää."

"Muuttuisiko asia johonkin suuntaan, jos mies olisi jonkun toisen ex" ??

Me vanhemmat voimme hyvin, vaikka rakentaminen väsyttää, oma työpanoksemme ja kierrättäminen ovat velkasaldoa pienentäviä tekijöitä. Tällä hetkellä saldo on nolla. Lapset voivat hyvin ja suhteet sukulaisiin ja ystäviin ovat hyvät. Voiko ihminen enempää vaatia?

Ensi talvena mies jää "pakkolomalle" puoleksi vuodeksi. Liiton korvauksilla elämme oikein hyvin ja rakennusprojekti etenee suunnitelmien mukaan.

• kerran "ymmärtämisestä...
        luottoyh kirjoitti:

"Todistettavasti mies asuu muualla elikkä me emme yhteisasu. Meillä ei ole vaikeuksia pitää tätä juttua "puhtaana" eli niin että pysymme lain oikealla puolella, katsos, ei tällaisilla pienpalkkaisilla ole varaa ryssiä tuollaista rahamäärää."

Me vanhemmat voimme hyvin, vaikka rakentaminen väsyttää, oma työpanoksemme ja kierrättäminen ovat velkasaldoa pienentäviä tekijöitä. Tällä hetkellä saldo on nolla. Lapset voivat hyvin ja suhteet sukulaisiin ja ystäviin ovat hyvät. Voiko ihminen enempää vaatia?

Ensi talvena mies jää "pakkolomalle" puoleksi vuodeksi. Liiton korvauksilla elämme oikein hyvin ja rakennusprojekti etenee suunnitelmien mukaan.

Todistettavasti on kirjoilla, mutta jutun juoni onkin "asuuko"´, kas siinä se akilleen kantapää, jos ymmärsit. Itsekkään en tiedä tarkkaan mikä se nykyään on, ennen raja oli muistaakseni 2 vkoa, mutta kaippa viranomaisilla on tietyt kriteerit. Eihän "täällähetkellä" olekkaan vaikeuksia, mutta mikään ei takaa ettei tulevaisuudessa, vaikka olisitte "varovaisia".

Ei muuta suuntaan, jos toiseenkaan, vaikka kyseessä olisi maimaton poikamies. Päin vastoin, entistä epäilyttävämpää on, jos kyseessä on lasten isä, kaikkea ei vaan voi selitellä lasten parhaasta tai tunteiden uudelleen lämmittämisistä.

Hyvä, että saldonne ei mene pakkasen puolelle, tosin meillä se on pysynyt tukevasti plussalla, vaikka viimevuonna rakennettiikin talo ja kummankaan ei ollut tarvis leikkimään pakkolomilla tai muilla tukimuodoilla. No, kukin taaplaa tyylillään ja seuraukset kärsii itse.

• Minna
        perustelit kirjoitti:

että, kyllä ne kansanedustajatkin tekee. Pelkkä "maan tapa" toimia, kun ei riitä.

Epäillyt itse saavat todistaa viranomaisille, ja siinä kun kaunis kertomus tai siniset silmät ei riitä. Mitä pitempään ja mitä isommista summista on kyse, sen varmempaa on oikeuteen meno. Valitettavasti laki on sellainen, sen myönnän, ettei se ota huomioon väliaikaista hätätilannetta. Toisaalta väliaikaisesta tuppaa tulemaan pysyvää.

Menot vaan täytyy SUHTEUTTAA tuloihin, eikä elää YLI VAROJENSA. Monesta asiasta ON TINGITTÄVÄ, vaikka se olisi vaikeaa.

Vaikka kuinka aina suhteuttaa menot tuloihin, se ei riitä! Suomessa on paljon köyhyydessä eläviä ihmisiä, on asunnottomia, ym soppajonolaisia! Jos suomen hallitus näkisi tosi-asian, ja kaikki nämä jotka asioistamme päättää, eläisi työttömyyskorvauksilla ja avustuksilla pari kuukautta elättäen perheen ja maksaen laskut, luulisi silloin heidän heräävän! Kuinka moni heistä sanoisi, että hyvin pärjää??? Ei yksikään.

He eivät sitä näe, kun eivät näe omia tulojaankaan! Eivät he ymmärrä rahan päälle mitään, kun heiltä se ei lopu koskaan! He eivät syö makaroonia viikkotolkulla, tai käy yleisissä vessoissa, kun ei ole varaa ostaa paperia!
        Eikä työttömyys ole aina ihmisen oma syy!

Jos nämä ylensyövät siat näkisivät suomen ongelman tai haluaisivat auttaa omia kansalaisia, he tekisivät sen. Mutta eivät he halua! Ennemmin he auttavat ulkomaalaisia ja anovat keräyksiin osallistumaan surullisilla lapsen kasvoilla vedoten!

Ei kiitos minulta se ei mene läpi. Yhteenkään keräykseen en osallistu. En edes lahjoita vanhoja vaatteita. Heitän kaiken tarpeettoman roskiin, kun tiedän että ne eivät auta oman maan kansalaisia.

Tämän kurjuuden syy löytyy näistä meidän edustajistamme, ja heidän päätöksistä. Rahat pois kansalaisilta jotta he itse voivat nostavat palkkaansa tuhansilla euroilla. Se mitä he tekevät, on myös väärinkäyttämistä, mutta sillä erolla, että he antavat itse siihen itselleen luvan!

• luottoyh
        kerran "ymmärtämisestä... kirjoitti:

Todistettavasti on kirjoilla, mutta jutun juoni onkin "asuuko"´, kas siinä se akilleen kantapää, jos ymmärsit. Itsekkään en tiedä tarkkaan mikä se nykyään on, ennen raja oli muistaakseni 2 vkoa, mutta kaippa viranomaisilla on tietyt kriteerit. Eihän "täällähetkellä" olekkaan vaikeuksia, mutta mikään ei takaa ettei tulevaisuudessa, vaikka olisitte "varovaisia".

Ei muuta suuntaan, jos toiseenkaan, vaikka kyseessä olisi maimaton poikamies. Päin vastoin, entistä epäilyttävämpää on, jos kyseessä on lasten isä, kaikkea ei vaan voi selitellä lasten parhaasta tai tunteiden uudelleen lämmittämisistä.

Hyvä, että saldonne ei mene pakkasen puolelle, tosin meillä se on pysynyt tukevasti plussalla, vaikka viimevuonna rakennettiikin talo ja kummankaan ei ollut tarvis leikkimään pakkolomilla tai muilla tukimuodoilla. No, kukin taaplaa tyylillään ja seuraukset kärsii itse.

Saatko sinä lapsilisän yksinhuoltajakorotuksen?

• Mimmi
        luottoyh kirjoitti:

Päätin vastata sinulle mahdollisimman typerällä tavalla, koska sinulla ei ole alkeellisintakaan keskustelutaitoa.
        Aika vahvoja päätelmiä teet minusta tuntematta minua, mutta teikäläiset nk. "moralistit" joita minä kutsun kaksinaismoralisteiksi, kaksinaamaisiksi ja tekopyhiksi ovat kuin rakkikoirat jotka kuseksivat toisten nurkkiin ja räksyttävät toisaalle.

En ole rikkonut lakia, olen eronnut ja yh, sille sinä et voi mitään ja nostan rahani hyvällä omallatunnolla. Lainlaatijan pitää miettiä, millaisia porsaanreikiä hän laatimiinsa ehtoihin jättää, eikä hoitaa hommaansa vain puolitiehen ja samaan aikaan nostaa tehdystä työstään palkka.

Sitä paitsi, meitä syrjäkylien työttömiä naisia on paljon ja valtiovalta lisää työttömien määrä huonolla johtamistaidollaan enenevässä määrin - varsinkin naisten työttömyyslukemat kasvavat koko ajan, joten .. ehkä katsomme asiaa hiukkasen eri näkövinkkelistä.

pst. *Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*

Saat tästä provosoinnista ilmeisesti kicksejä. Olin vuorokauden mökillä, ja täällä sinä edelleen mesoat.

Saat ihan vapaasti kutsua minua moralistiksi. Kaksinaismoralismin ja kaksinaamaisuuden todistamiseksi sinun pitäisi tehdä kyllä vähän enemmän ja vähän parempaa työtä. Olen nimittäin ihan oikeasti niin naiivi ja yksinkertainen, että haluan pelata puhtailla korteilla. Ja tämä tarina on tosi.

Yrität taas sujauttaa omat rikkeesi muiden syyksi. Jos lainlaatija jättää porsaanreikiä, niistä pitää sitten pää edellä hypätä. Tiedätkö että on olemassa niinsanottu "lain henki" ja "lain kirjain" ja ymmärrätkö, miten ne eroavat toisistaan? Onko se perusteltu syy tietoisesti rikkoa lain henkeä ja vähän peitellymmin myös lain kirjainta, että asuu syrjäkylillä ja on työtön? Heh. Elämä muuttuukin helpoksi!

Minä lopetan tämän hyödyttömän kinaamiseni tähän ja toivotan sinulle todellakin onnea uuteen kotiin, sitten kun se valmistuu. Onnellista loppuelämää sinulle.

• mitä sanoo

Huomasin ko. kirjoituksen ja päätimpä laittaa kela:le kyselyn moisesta toiminnasta ja sen laillisuudesta/laittomuudesta. Eiköhän vastaus tupsahda jossain vaiheessa, jonka tulen julkaisemaan kävi, miten kävi. Luupuhan tämäkin liirimlaarumi.

• Mimmi
        luottoyh kirjoitti:

Palaan vielä inttämään yhdestä asiasta. Asiallisten argumenttiesi loputtua aloit väittää jostain syystä minua kaksinaismoralistiksi ja kaksinaamaiseksi.

Etköhän kuitenkin ole itse sitä? Lyön nimittäin vetoa, että et ole kertonut keinottelustanne kovinkaan monelle lähipiirissäsi. Ensinnäkin pelkäät jääväsi kiinni, ja toiseksi sinua hävettäisi.

• n67
        luottoyh kirjoitti:

Heh. "naapuriapu" !

Ehkä meidän muiden ei kannata alkaa keplottelemaan... tuntuu olevan aivotkin pehmenneet sulla kun joudut miettimään niin kauheesti mihin sijoitat "miljoonasi"

Tällaista tekstiä kirjoitit tonne alkupuolelle:
        "Olen lasteni "yksinhuoltaja". Erosimme mieheni kanssa suunnitellusti. Hän muutti osoitteensa vanhempiensa luokse vaikka asuukin kanssamme"

ja nyt kirjoitat aivan muuta...

Olet säälittävä!

• Veka ja Hansu
        mitä sanoo kirjoitti:

Huomasin ko. kirjoituksen ja päätimpä laittaa kela:le kyselyn moisesta toiminnasta ja sen laillisuudesta/laittomuudesta. Eiköhän vastaus tupsahda jossain vaiheessa, jonka tulen julkaisemaan kävi, miten kävi. Luupuhan tämäkin liirimlaarumi.

Kysypä samalla, kuinka laillista niillä kansanedustajilla on nostaa etuja esim. lomalla ajelemisesta takseilla ilmaiseksi, kokouspalkkioiden nostamisesta jos ei ole paikalla, kulukorvauksien ja asumisetujen käyttämisestä, vaikka ei tarvi toista asuntoa, ym ym.!
        Olis kiva tietää, myös näistä liirumlaarum väärinkäytöksistä!!

• eräs tueton
        Veka ja Hansu kirjoitti:

Kysypä samalla, kuinka laillista niillä kansanedustajilla on nostaa etuja esim. lomalla ajelemisesta takseilla ilmaiseksi, kokouspalkkioiden nostamisesta jos ei ole paikalla, kulukorvauksien ja asumisetujen käyttämisestä, vaikka ei tarvi toista asuntoa, ym ym.!
        Olis kiva tietää, myös näistä liirumlaarum väärinkäytöksistä!!

Mitä noista esittämistä asioista kannattaa kelalta kysellä?

• onko kukkaan kotona?
        eräs tueton kirjoitti:

oot oikeessa.ihan sama mistä kysyy.vastausta ei kuitenkaan tuu.toisilla on oikeus huijata ja tehdä petoksii pelkäämättä että kukkaan saa mistään mitään selville.jäin muuten miettiin sitä rahaa jonka toi luottoyhäiti saa elämiseen huijaamalla.jos hän ei saa ees tyäkkärinpäivärahaa eroomatta nii on se aika väärin. millä kukkaan lapsiperhe elää jos tuloina on vaa miähen palkka ja lapsilisät.

• Veka ja Hansu
        eräs tueton kirjoitti:

Aivan kaikkia. Ainahan kannattaa kysyä ja ilmi-antaa tukien väärinkäyttäjät! Mikä oikeus heillä on niitä nostaa, jos ei muillakaan? Kyllä meidän pitäisi olla tasa-arvoisia ihmisiä joka-asian osalta. Joku nostaa niitä todella tarpeeseen, mutta joku vaan ahneuttaan ja huvikseen!

• ja asian vierestä
        Veka ja Hansu kirjoitti:

Aivan kaikkia. Ainahan kannattaa kysyä ja ilmi-antaa tukien väärinkäyttäjät! Mikä oikeus heillä on niitä nostaa, jos ei muillakaan? Kyllä meidän pitäisi olla tasa-arvoisia ihmisiä joka-asian osalta. Joku nostaa niitä todella tarpeeseen, mutta joku vaan ahneuttaan ja huvikseen!

Ja mitenkä kansanedustajaien tekemiset tai tekemiset kuuluu tähän kategoriaan?? Toisaalta, periaatteessa kyllä, koska kierretään lakeja ja asetuksia. Vai haluavatko ns. "yksinhuoltajat" verhota tekonsa toisten temisien taakse? Kuin lapset, kun pahaa on tehty; en minä ensiks tehty, kun toi teki?? Silläkö "rauhoitatte" omatuntonne, kun kerta, jotkut 200:sta kansanedustajista tekee niin??

Näköjään kumminkin jonkinasteinen "omatunto" kolkuttaa, kun on tarve verrata toisten tekemisiin tai tai tekemättäjättämisiin.

Kuten täällä on aikaisemminkin kirjoitettu: Onnea valitsemallenne tielle.

• viimeismpään
        luottoyh kirjoitti:

Ole huoleti, kaikki muutokset on välittömästi päivitetty ajantasalle. kun muutoksia on tullut, ja vielä samana päivänä. Teillä "siellä jossain" taitaa olla "vaikeampaa" laittaa asiat totuuteen perustuvaan muotoon?

• ns. kansan "edustajilt...
        ja asian vierestä kirjoitti:

Ja mitenkä kansanedustajaien tekemiset tai tekemiset kuuluu tähän kategoriaan?? Toisaalta, periaatteessa kyllä, koska kierretään lakeja ja asetuksia. Vai haluavatko ns. "yksinhuoltajat" verhota tekonsa toisten temisien taakse? Kuin lapset, kun pahaa on tehty; en minä ensiks tehty, kun toi teki?? Silläkö "rauhoitatte" omatuntonne, kun kerta, jotkut 200:sta kansanedustajista tekee niin??

Näköjään kumminkin jonkinasteinen "omatunto" kolkuttaa, kun on tarve verrata toisten tekemisiin tai tai tekemättäjättämisiin.

Kuten täällä on aikaisemminkin kirjoitettu: Onnea valitsemallenne tielle.

Miksei kuuluis? Samoja ihmisiä ne on kuin mekin. Mikä heistä tekee sinun mielestäsi parempia ihmisiä, että he voivat nostaa heille kuulumatonta rahaa tosta noin vain, ja me emme sitten saisi? Miksi puolustelet heidänt ekemisiään?
        Omatunto ei varmaan kolkuta, mutta ihmetyttää toisten tapa toimia, että jollekin se on luvan varaista ja toisille lähes rikos, ja kyse o n samasta asiasta.

• tosiaan
        ns. kansan "edustajilt... kirjoitti:

Miksei kuuluis? Samoja ihmisiä ne on kuin mekin. Mikä heistä tekee sinun mielestäsi parempia ihmisiä, että he voivat nostaa heille kuulumatonta rahaa tosta noin vain, ja me emme sitten saisi? Miksi puolustelet heidänt ekemisiään?
        Omatunto ei varmaan kolkuta, mutta ihmetyttää toisten tapa toimia, että jollekin se on luvan varaista ja toisille lähes rikos, ja kyse o n samasta asiasta.

Ei muuta, kun rikosilmoitusta tai tutkintapyyntöä väsäämään kansanedustajien toimista, jos kerta heidän tekemisensä häiritsee. Turhaan omien valintojen tueksi vetään muita ja heidän tekemisiään tai tekemättä jättämisiään, tulee vähän mieleen kun lapselta kysyy, miksi kolttosensa teki ja vastaus oli kun toi toinenkin. Itse jokainen aikuinen täysipäinen ihminen tekee valintansa, niin hyvässä, kuin pahassa ja myös toivottavasti joutuu vastaamaan niistä.

Se on vain niin, että täytyy sovittaa menonsa tuloihin ja karsia tarvittaessa, jos saldo alkaa mennä pakkasen puolelle, eikä vippaskontein pyri tasapainottamaan sitä.

• luottoyh

Eikä teitä vastaajia ihmetytä lainkaan se, että virallisena parina eläisimme valtion määrittelemällä köyhyysrajalla ja erottuamme "tienaamme" lähes 30 000 euroa / vuosi enemmän?

• Minä
        luottoyh kirjoitti:

Eikä teitä vastaajia ihmetytä lainkaan se, että virallisena parina eläisimme valtion määrittelemällä köyhyysrajalla ja erottuamme "tienaamme" lähes 30 000 euroa / vuosi enemmän?

Tienaatte, kun asutte yhdessä. Mutta laskepas huviksesi, millaiset menot teillä olisi jos olisitte oikeasti erossa. Nuo mainitsemasi tuet määräytyvät sillä oletusperusteella, että todellakin on kaksi erillistä kotia ja kahdet erilliset menot. Nythän te kuoritte kerman päältä sekä avioliiton että yksinhuoltajuuden eduista.

Todellisista yksinhuoltajista hyvin suuri osa elää koko ajan virallisella köyhyysrajalla ja jopa sen alapuolella. That's life. Nuo mainitsemasi edut menevät aika tasan elämiseen, eikä monellekaan jää juuri mitäänsen yli. Ei todellakaan rakennella omakotitaloja.

Et viitsis kehuskella, pliis. Tuo on ihan totta äärimmäisen noloa.

• luottoyh
        Minä kirjoitti:

Tienaatte, kun asutte yhdessä. Mutta laskepas huviksesi, millaiset menot teillä olisi jos olisitte oikeasti erossa. Nuo mainitsemasi tuet määräytyvät sillä oletusperusteella, että todellakin on kaksi erillistä kotia ja kahdet erilliset menot. Nythän te kuoritte kerman päältä sekä avioliiton että yksinhuoltajuuden eduista.

Todellisista yksinhuoltajista hyvin suuri osa elää koko ajan virallisella köyhyysrajalla ja jopa sen alapuolella. That's life. Nuo mainitsemasi edut menevät aika tasan elämiseen, eikä monellekaan jää juuri mitäänsen yli. Ei todellakaan rakennella omakotitaloja.

Et viitsis kehuskella, pliis. Tuo on ihan totta äärimmäisen noloa.

Minun menoni olisivat samat kuin tälläkin hetkellä. "Tuloistani" jätin pois elatusmaksut, nehän ovat tällä hetkellä taskusta taskuun siirtämistä. Mieheni menot lisääntyisivät elareiden verran.

Ajatukseni! Miksi vähävaraista lapsiperhettä ei tueta samalla tavoin kuin yh-perhettä?
        Mutta ymmärrän kyllä, että ajatukseni ei saa tällä sivulla kannatusta. Katkeraksi minua on turha sanoa, tai että ylpeilisin sillä mitä teemme. Mutta tämä on ainoa vaihtoehto. Tiesin jo ensimmäistä kirjoitusta väsätessäni, mikä tulee olemaan vastaanotto. Minua teidän muutamien moraalisaarnat eivät heilauta suuntaan eikä toiseen. Me yritimme muutaman vuoden tulla toimeen sillä mitä rehellisellä tavalla jäi käteen ja tässä on lopputulos. En häpeä enkä ylpeile.

Ja olen todella onnellinen vaatimattomasta kodistamme, kun se jonain päivänä on valmis.

Olemme hyvin tavallinen esimerkki yh-perheestä. Voin vannoa ettemme suinkaan ole ainoita emmekä viimeisiä. Niin kauan kuin perhepolitiikka ja verotus on sellaista kuin se tässä valtiossa on, meidänlaisemme erot lisääntyvät koko ajan. Mutta positiivinen puoli asiassa on kai se, että erotilastoiden ei pitäisi olla niin surullista luettavaa, koska puolet niistä on lume-eroja ;)

• Minä
        luottoyh kirjoitti:

Minun menoni olisivat samat kuin tälläkin hetkellä. "Tuloistani" jätin pois elatusmaksut, nehän ovat tällä hetkellä taskusta taskuun siirtämistä. Mieheni menot lisääntyisivät elareiden verran.

Ajatukseni! Miksi vähävaraista lapsiperhettä ei tueta samalla tavoin kuin yh-perhettä?
        Mutta ymmärrän kyllä, että ajatukseni ei saa tällä sivulla kannatusta. Katkeraksi minua on turha sanoa, tai että ylpeilisin sillä mitä teemme. Mutta tämä on ainoa vaihtoehto. Tiesin jo ensimmäistä kirjoitusta väsätessäni, mikä tulee olemaan vastaanotto. Minua teidän muutamien moraalisaarnat eivät heilauta suuntaan eikä toiseen. Me yritimme muutaman vuoden tulla toimeen sillä mitä rehellisellä tavalla jäi käteen ja tässä on lopputulos. En häpeä enkä ylpeile.

Ja olen todella onnellinen vaatimattomasta kodistamme, kun se jonain päivänä on valmis.

Olemme hyvin tavallinen esimerkki yh-perheestä. Voin vannoa ettemme suinkaan ole ainoita emmekä viimeisiä. Niin kauan kuin perhepolitiikka ja verotus on sellaista kuin se tässä valtiossa on, meidänlaisemme erot lisääntyvät koko ajan. Mutta positiivinen puoli asiassa on kai se, että erotilastoiden ei pitäisi olla niin surullista luettavaa, koska puolet niistä on lume-eroja ;)

Sanot, että olette hyvin tavallinen yh-perhe. Väitätkö tosissaan, että tavallinen yh-perhe rakentaa omakotitaloa? Miten ihmeessä voit väittää sellaista, oletko vain tietämätön vai peräti tyhmä? Miten myös voit väittää, että yli puolet eroista on lume-eroja?

Missä muuten miehesi asuisi, mikäli olisitte oikeasti erossa? Mikäli hänelle ei tulisi asumisestaan lisäkuluja (kuten sanot), ainoa mahdollinen asumisen muoto on peräkammarin poikana mamman helmoissa.

Ja kyllähän noista kirjoituksistasi henkii läpi selvä ylpeily ja kehuskelu, et voi sitäkään kiistää.

• perheille!
        Minä kirjoitti:

Sanot, että olette hyvin tavallinen yh-perhe. Väitätkö tosissaan, että tavallinen yh-perhe rakentaa omakotitaloa? Miten ihmeessä voit väittää sellaista, oletko vain tietämätön vai peräti tyhmä? Miten myös voit väittää, että yli puolet eroista on lume-eroja?

Missä muuten miehesi asuisi, mikäli olisitte oikeasti erossa? Mikäli hänelle ei tulisi asumisestaan lisäkuluja (kuten sanot), ainoa mahdollinen asumisen muoto on peräkammarin poikana mamman helmoissa.

Ja kyllähän noista kirjoituksistasi henkii läpi selvä ylpeily ja kehuskelu, et voi sitäkään kiistää.

Mutta totuushan on, että kaksi eri-osoitteessa elävää tienaa enemmän. Itse en myöskään muuttaisi tässä tilanteessa yhteen. Olemme molemmat eronneita ja mies asuu yksin ja minä asun lasteni kanssa. Jos muuttaisimme yhteen avopariksi, en saisi edes työttömyyskorvausta, en asumistukea.
        Eli "vieras" mies joutuisi tavallaan kustantamaan minun ja osan minun lasteni elämisestä! Sehän on hirmusen väärin miestä kohtaan, jolla on omiakin lapsia elätettävänä. Yhteisiä meillä ei ole, eikä tule.
        Meidän siis kannattaa jatkaa vain seurustelua siirtymättä perhe-elämään. Voimme tietysti viettää perhe-elämää ilman, että osoitteemme on samassa asunnossa. Kummallista, mutta tämän on todennut muutkin kuin kansalaiset.
        Lapsiperheitä verotetaan suomessa ankarammin kuin muissa maissa. Toiset vetoavat suomen sosiaaliturvaan, mutta kyllä niitä maksetaan niissäkin maissa, joissa lapsiperheitä tuetaan. Meiltä vietiin vähennysoikeus lapsiperheiltä lama-aikaan, jota ei olla takaisin saatu. Silloin keksittiin myös muita lisäveroja, ja niitäkään ei olla poistettu!
        Eli kuka ajaa kansalaiset ahdinkoon? Kyllä se on suomen valtio, jolle mikään ei riitä!

• Milleenium
        perheille! kirjoitti:

Mutta totuushan on, että kaksi eri-osoitteessa elävää tienaa enemmän. Itse en myöskään muuttaisi tässä tilanteessa yhteen. Olemme molemmat eronneita ja mies asuu yksin ja minä asun lasteni kanssa. Jos muuttaisimme yhteen avopariksi, en saisi edes työttömyyskorvausta, en asumistukea.
        Eli "vieras" mies joutuisi tavallaan kustantamaan minun ja osan minun lasteni elämisestä! Sehän on hirmusen väärin miestä kohtaan, jolla on omiakin lapsia elätettävänä. Yhteisiä meillä ei ole, eikä tule.
        Meidän siis kannattaa jatkaa vain seurustelua siirtymättä perhe-elämään. Voimme tietysti viettää perhe-elämää ilman, että osoitteemme on samassa asunnossa. Kummallista, mutta tämän on todennut muutkin kuin kansalaiset.
        Lapsiperheitä verotetaan suomessa ankarammin kuin muissa maissa. Toiset vetoavat suomen sosiaaliturvaan, mutta kyllä niitä maksetaan niissäkin maissa, joissa lapsiperheitä tuetaan. Meiltä vietiin vähennysoikeus lapsiperheiltä lama-aikaan, jota ei olla takaisin saatu. Silloin keksittiin myös muita lisäveroja, ja niitäkään ei olla poistettu!
        Eli kuka ajaa kansalaiset ahdinkoon? Kyllä se on suomen valtio, jolle mikään ei riitä!

Ymmärsin pääpiirteissään mitä ajoit takaa. Mutta jos kuvaa katsoo kokonaisuutena puret tällä hetkellä omaan nilkkaasi.

Verot ovat valtiossa suuret, koska on paljon elätettäviä. Pieni osa työllisiä elättää massiivista määrää eläkeläisiä, sairaita, erilaisia sosiaalitapauksia, ja halusitte tai ette myös yksinhuoltajia (joista hirmu siivu on myös toimeentulotukiasiakkaista - eli nostavat kaikista mahdollisista tukipusseista rahaa), SEN LISÄKSI, että pitäisi elättää itsensä ja perheensä!!!

Jokainen väärin perustein nostettu tuki on poissa heiltä, jotka niska limassa rahaa teille ansaitsevat. Osa jopa niin, että kireän verotuksen takia eivät pääse tavoitteisiinsa ennen kuin joskus liian myöhään - jolloin ei enää omaa perhettä saakaan. Kaikki eivät pysty - eikä se oikein olekaan - perustamaan perhettä veronmaksajien niskaan. Huutoonsa pitäisi pystyä itse vastaamaan.

Näiden mittavien tukitoimien ansioista on lähes mahdotonta koskaan palata kivutta aikaan, jolloin ihminen itse tiesi, milloin hänellä on varaa perustaa perhe. Perheen perustamiseen suhtaudutaan nykyään hyvin kevyesti, ja seurauksena valtavat eroluvut. Ihminen ei enää hallitse taloudellista suunnittelua eikä henkilökohtaista sitoutumistakaan. Periaatteena yhä monellä - mulle kaikki ja heti.

Kun pari A avíoituu ja hankkii pari lasta, moni eroaa koska toimeentulo on heikkoa. Syntyy yh-perhe ja yksinasuva mies, joka AINA on valtiolle kalliimpi vaihtoehto.

• luottoyh
        perheille! kirjoitti:

Olet kai ainoa, joka ymmärtää pointtini.

• Milleenium
        luottoyh kirjoitti:

Jostain syystä yhteiskunta on katsonut tarpeellisemmaksi hajoittaa perheitä kuin pitää ne yhdessä.

Harmi.

• JaakkoV
        luottoyh kirjoitti:

Heh. "naapuriapu" !

"Kuka on huiputtanut? Kerro missä kohtaa on tapahtunut huijaus?"

Tämähän hauskaksi on mennyt tämä keskustelu - ei kai oleellista ole se, että jos jää kiinni, rangaistaanko siitä vai ei (että osaako nussia oikeita lapipykäliä)? Eikö oleellista ole se, että tämä "luotto-yh" ihan oikeasti tietää ja tunnustaa, ettei ole "ihan oikeasti" yksinhuoltaja: hän siis itsekin tietää, että tekee väärin, kun käyttää hyväkseen yksinhuoltajille tarkoitettuja etuja (niin, muutenhan hän varmankin kirjoittaisi tänne omalla nimelläänkin ja termi on "kiinni jääminen").

Juu, on se hankala hankkia omistusasustoa, on se, olipa tienaajia yksi tai kaksi. En vain oikein ymmärrä, miksi tämä fakta tekisi väärin tekemisestä oikeutettua?

• ootko luottoyh idiootti?
        luottoyh kirjoitti:

haluan vaan sen verran heittää lusikkaa soppaan tässä keskustelussa, että jos et kerran tee miehesi kanssa mitään väärää, miksi hän "asuu vanhempiensa luona" ? se,että miehesi asuu teidän kanssa samassa osoitteessa, oli kirjat sitten missä tahansa, tekee toiminnastanne rikollista. petos nimittäin suomen rikoslaissa on rangaistava teko. ja petos tulee siinä kohdassa kuvaan, että asutte yhdessä, oli kirjat missä oli.
        sanoit myös jossain vaiheessa aikaisemmissa viesteissä, että näin miehesi saa verohyödyn kaikista elatus maksuista ja täydet matka tuet. se on silloin epärehellisesti hankittua rahaa, joka tekee siitä rikollista toimintaa.
        siinä olet kyllä oikeassa, että vaikeasti siitä jää kiinni, jos vaan ei kenellekään hiisku asiasta, mutta oletko ajatellut sellaista asiaa, että ei nykypäivänä tartte olla kummonenkaan seppä, että saa sun ip -osotteen selville ja sitä kautta henkilöllisyyden?
        turha sun on kuitenkaan missään nimessa väittää, että et epärehellisesti rahojasi saa.
        uskomatonta takin kääntämistä, ensimmäisessä viestissä kehuskelet, kuinka on erottu harkiten jotta saadaan tukia sun muuta kuinka paljon tulee netto rahaa, sitten kun ihmiset tuomitsee keinot niin silmät sinisenä väitetään kuinka ollaan erottu enkä tee mitään laitonta. kuule haista mun puolesta pitkä VITTU, sinä ja miehesi kanssa. Teidänlaistenne kusipäitten takia tässä itse maksetaan yli 40% kk tuloista valtiolle. Turha vastata ja selitellä tähän viestiin, oot sitä jo ihan tarpeeksi ketjun aikana tehnyt. Laita vaan lappua sisään ja mee hakeen joku tuki, niin saat sit leuhkia kun on merbaut lattiassa ja palju pihassa. Rehellisesti hankittuna tietenkin.

• yh-äiti

Joo, ei ole minullekaan herunut kuin tuo yksinhuoltajankorotus lapsilisään! Vakituisessa työssä olen kuukausipalkalla eli asumistukia tai muitakaan tukia ei tipu, mutta enpä niitä välttämättä tarvitsekaan, pärjään omillanikin ja siihenhän sitä pitäisi mielestäni jokaisen pyrkiä ainakin jossain vaiheessa elämäänsä. Omistusasunto oli ja minulla olisi ollut mahdollisuus siihen jäädä jos olisin lunastanut siitä miehen puolikkaan itselleni, katsoin kuitenin parhaammaksi aloittaa alusta kaiken ja hommasin meille oman, uuden kodin :) Tuloina siis palkkatulot, lapsilisät ja elarit...menoina asumiskulut, hoitomaksut, muut pakolliset laskut ja siltikään ei tarvitse ihan aina sentti soikeana kulkea :)

• Yksinhuoltajamamma

Lapsilisässä yksinhuoltajakorotus sekä elatustuki, sellainen 250 euroa kuussa. Siinä ne tuet mitä yh saa "kaksinhuoltajiin" verrattuna. Asunto on oma ja maksettu vuosien saatossa töissä käymällä ja asuntolainaa lyhentelemällä. Lainan korot tietysti saa verotuksessa vähentää niinkuin "kaksinhuoltajatkin" saavat. Kulut ylipäätään yh-perheessa ovat suhteellisesti suuremmat koska on vaan yhden tulot tv-lupia, sähköjä, vakuutuksia ym. maksamassa...

Sinänsä hauska juttu että aina vaan jostain pulpahtelee esiin sellainen käsitys, että yh:t saa kaikenlaisia erityislisiä. Tässä on varmaan jääty paitsi jostain - tietäisipä vaan mitä ne on niin voisi hakea itsekin ;-)

• Yksinhuoltajamamma

Siis lapsilisän yh-korotus sekä elatustuki ovat n. 150 euroa kuussa... Eikä yhtään enempää...

• meilläkin

Niinhän se tosiaan on, että työssäkäyvä yksinhuoltaja ei kummoisia tukia saa. Itsekin saan juuri tuon n. 36 118 euroa, isä kun ei pysty osallistumaan elatukseen. Lapsi tuo kuluina ne normaalit vaatteet, ruuat yms, jotka eivät pihistelemällä tietenkään perhettä konkurssiin vie. Suurempia menoeriä ovat mm. isompi vuokra ja lapsen vakuutukset ja päivähoitomaksut, joissa ei oteta huomioon yksinhuoltajuutta mitenkään. Itse maksan n. 100 euroa kuussa (4 päivää viikossa). Olenkin laskenut, että elatustuki ja yh-korotus menevät päivähoitomenoihin (maksut, vaipat ja vaatemenot), eli lapsilisän perusosa 100 euroa jää "kotimenoihin".
        Me pärjäämme kyllä, vaikka säästöön ei jää kyllä mitään. Asumiskulut vaihtelevat tietenkin asuinpaikkakunnan mukaan, voisimme elää leveämmin jossain muualla.

• tuet

YH saa kelalta lapsilisään sen vajaa 40 kuussa. Muut tuet ja päivähoitomaksut menevät tulojen mukaan. Toimeentulotuki lasketaan yh lapset eli yksi aikuinen ja lapset-menojen mukaan. Mitään muuta ylimääräistä tukea yh ei saa kuin tuon lapsilisäkorotuksen joka sekin on tehty korvaamaan toisen vanhemman puuttumisesta johtuvia kuluja, siis se on tarkoitettu VAIN yh:lle ei lapselle.

Ihmettelen vain miksei etä saa kyseistä korvausta koska tätä ei oteta huomioon laskettaessa elatusmaksuja ja etän saamat verovähennykset elatusmaksuista (siis maksetuista) on maksimissaan 80 euroa vuodessa. Se on 6,7 eeroa kuussa.

• ketjun lukija

ketju. minäkin ihmettelen niitä hirveitä tukimääriä, mitä tavallinen yh saa. Ainoa tuki mulla on se lapsilisän yh-korotus, ei muuta. Omalla työllä pitää pärjätä, elarit menee lapsen elanoon.
        Nämä ketjut pitäisi lähettää Kelaan ja sosiaaliministeriöön, jotta päättäjät näkisivät itse, kuinka kansa osaa "kusettaa" lainlaatijaa.
        Sinä, joka kehuskelit mökin laitolla yhteiskunnan tukemana, varo, ettet tule raskaaksi. Eräs tapaus oli, ettei pystytty todistamaan, että isä olisi asunut muuaalla, kun äiti tuli raskaaksi, joutuivat maksamaan kaikki tuet takaisin. Muistaakseni saivat jopa petostuomion tms.
        Aina niitä löytyy pienelläkin kylällä "kateellisia" (rehellisiä)ihmisiä, joita ärsyttää toisten epärehellisyys näissä tukiasioissa.
        Jos ei ole varaa rakentaa omillaan ei pitäisi käyttää huijauskeinoja. No, tavalla tai toisella joudut saamasi hyödyn maksamaan takaisin, jos et rahallisesti, niin henkisesti tai ruumiillisesti, sillä paha saa aina palkkansa ja ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5093
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2321
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      2008
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1878
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1276
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      117
      947
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      841
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe