Rahan kulutusta

Anonyymi-ap

Tässä vähän rahan kulutusta.

Minä. Eläke 2630e/kk Hoitotuki 283e/kk Lääkkeet yli 250e/kk Taksi 1200e/kk
Vaimo. Eläke 1450e/kk Lääkkeet 60e/kk
Lapsen lapsi. Koulu 850e/kk Iltapäivä hoito 200e/kk

Tässä muutama esimerkki menoista. Ihan pääpiirteittäin, lisäksi on paljon muita menoja. Jo näillä tulee kuluja lähes7000e. Veroja maksamme noin 850e/kk Ei ihan riitä kuluihin. Suomessa eläkeläisiä 1.5 miljoonaa. Laitoksissa asuvat kuluttavat paljon enemmän. Onko systeemi mätä??

19

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiukan nyt kyllä taas, mistä siis on kyse ? Onko sulla liikaa eläkettä, vai mistä on kyse ?

    • Anonyymi

      Taxilla ajaminen pois kokonaan 1200 EUR säästö tulee heti kunta Voi kuskailla

    • Anonyymi

      Miksi maksat lapsenlapsen kuluja?

    • Anonyymi

      Siinä oli siis esimerkki, kuinka paljon yhteiskunta maksaa minulle, vaimolle ja jälkipolvelle. Minä en maksa henkilökohtaisesti mitään, vaan kaiken maksaa yhteiskunta verovaroista. Se oli se pointti.

      • Anonyymi

        Paskat sinä mitään eläkkeellä ole😂

        Sossusta haet rahasi, kyllä eläkeläiset tietää, ettei eläkkeitä makseta verovaroista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat sinä mitään eläkkeellä ole😂

        Sossusta haet rahasi, kyllä eläkeläiset tietää, ettei eläkkeitä makseta verovaroista!

        Joku maalainen siinä arvaili, mitä kaupunkilaisen elämään saattaisi kulua. Maalaispersut nyt on...:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku maalainen siinä arvaili, mitä kaupunkilaisen elämään saattaisi kulua. Maalaispersut nyt on...:))

        Kaupunkilaisella asuminen vie valtaosan eläkkeestä, ellei ole joku perkeleen poliitikon natku


    • Anonyymi

      Ei ollut aloituksessa päätä eikä häntää.
      Eläkkeet maksaa työeläkeyhtiöt, taksimenot ihan höperöt ja mitä hittoa lastenlapsi kuuluu eläkeläisten menoihin.

    • Anonyymi

      vaimosi eläke näyttää normaalilta , itse olet ollut kovapalkkainen , missä säästösi ?

      • Anonyymi

        Puhutaan tietenkin nettoeläkkeestä, eihän veroilla kaupassa käydä?


    • Anonyymi

      Eläkkeeni määräytyi tulojen mukaan, tuli neliraajahalvaus onnettomuudessa. Miljoonia olen tullut maksamaan yhteiskunnalle ja jos elonpäiviä riittää lisää tulee maksamaan. Toisaalta voi olla, että tämä hallitus vie kuntoutukset, taksi kyydit, lääke edut, mitä näitä nyt on pois. Joku puhui säästöistä, niitä kyllä on riittämiin näillä tuloilla, menot melko pienet. Mutta ihan vaan esimerkkinä laitoin hinnat näkyviin. saa siinä itärajalta tullut kuluttaa, että pääsee edes lähelle meikäläistä verovarojen kulutuksessa.

    • Anonyymi

      Aloitoiksesta ei ota selvää kuka maksaa mitä ja miksi ?

    • Anonyymi

      Kyllä selviää. Kaiken maksaa yhteiskunta, joka on kerännyt rahat työntekijöiltä ja yrittäjiltä eri muodoissa. Veroina välittöminä ja välillisinä veroina, sekä eläkemaksuina palkasta ja tuotoista.

    • Anonyymi

      "Minä. Eläke 2630e/kk Hoitotuki 283e/kk"
      Ei 2630 euron eläkkeellä voi saada mitään hoitotukea
      ja muukin on sekavaa aloituksessa.

    • Anonyymi

      "Taksi 1200e/kk" Ajelet 1200 eurolla taksilla kuukaudessa ?

    • Anonyymi

      Kyllä eläkkeensaajan hoitotuki 383 euroa. Kyllä ajelen ja enemmänkin. Saan ajaa 18 edestakaista mataa kuukaudessa asuinkunnan ja naapurikuntien välillä. Invataksi on paljon kalliimpi, kuin tavallinen. Pelkkä sisälle avustus, jos on portaita maksaa 30 euroa hyvinvointialueelle. ennen kunnille. saan 100 fysioterapia tuntia vuodessa A53 euroa kerta itse en maksa siitä mitään. Ne menee taas Kela taksin piikkiin. 24km edes takaisin. Yksi reissu maksaa 110 euroa. Siinä on kyllä 350 euron oma vastuu. Yhteiskunnalle jää maksettavaksi 10750 euroa/ vuosi. Esimerkkejä on lukemattomia. Pelkkä sähköpyörätuoli maksaa reilu 20000 euroa. sitä ei toki uusita kuin noin 6 vuoden välein, siitä minun ei tarvitse maksaa mitään

      • Anonyymi

        Sehän on hienoa, että saat yhteiskunnan apua, koska niin huonossa kunnossa
        olevan ihmisen elämä on muutenkin rajoitettua.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe