Autonasentajan palkka

Anonyymi-ap

Moikka vaan.
Tota joo, viimeinen työharjoittelu on meneillään ja keväällä saisin autonasentajan todistuksen amiksesta.
Multa on kysytty, että haluisinko jäädä töihin nykyiseen harjoittelupaikkaan ja ihan ok juttuhan se voisi olla.
Mietin vaan, että paljonko vois pyytää palkkaa ja osaisko joku kertoo mulle mikä se palkkiopalkkausjärjestelmä on?

6

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Google kertoo.
      Muista, että olet kuitenkin vasta harjoittelija ja koeajalla 1/2 vuotta ja työsuhde voidaan päättää koska vain ilman sen kummempaa syytä.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti työnantaja on ollut tyytyväinen sinuun. Kannattaa jäädä sinne. Alkupalkka ei varmasti ole kummoinen, mutta kyllä se siitä ajan kanssa nousee. Jos osaat kieiiä, muitakin kuin suomee, savvoo, hiljoo, kovvoo, niin muista kielilisä. Itse ainakin sain asentajana ollessani. Tosin 70-luvullla.

      Googlaa ne asentajien keskipalkat.

    • Anonyymi

      Netistä googlattua:
      "Autonasentaja, huoltokorjaamo, MVA-Auto Oy
      -Kilpailukykyisen palkan joka määräytyy henkilön taitojen mukaisesti.
      Koeajanpalkka 17.5e/h, jonka jälkeen mahdollisuus suurempaan tuntipalkkaan riippuen taitotasosta."

      Palkkiopalkkausjärjestelmä on provikkasysteemi, jossa on peruspalkka ja sen päälle tuleva mahdollinen lisä.
      Jos esim. työmyynnin provikkaraja on 100 ja ylimenevästä osasta maksetaan 3 prosenttia.
      Teet työn, josta saat 115, niin provikkaa kertyy 0,45
      Tämä on vain yksi esimerkki.

      Kun olin alan duunissa, niin provikka laskettiin kerran kuukaudessa ja maksettiin seuraavan kuukauden 15. päivän palkassa.
      Meillä oli joka kuukaudelle oma tavoiteluku työmyynnille, jonka ylittämisestä sai provikkaa,
      Oikein hyvä kuukausi, eli paljon helppoja huoltoja muutama varustelu tarkoitti 100-150€ provikkaa.
      Sitten taas, jos sattui pari paskahommaa, missä jäi talo ja asentaja miinukselle tarkoitti ei provikkaa ollenkaan siltä kuukaudelta.
      Pari paskaa hommaa veti saldon niin miinukselle, että sieltä ei noustu edes riehumalla ja kannatti vaan hyväksyä sen kuun provikkamenetys.

      Mutta provikka tarkoittaa pääsääntöisesti sitä, että on mahdollista tienata muutama satanen kuukaudessa lisää, jos työt sattuu kohdalle eikä itse laiskottele.

    • Anonyymi

      Provikkaliksa, asentaja elää keikoista ja provikkaa tulee mitä enemmän hommaa...isolla merkkikorjaamolla teet alkuun pelkkiä öljysutien vaihtoja ja liksaa tulee, no ajan kanssa hommat lisääntyy ja saa haastavampia hommia, itse olen aikuisiällä alanvaihtajana oppisopimuksella valmistunut autokorimekaanikoksi ja aiempaa taustaa on kuljetushommista sekä rakennus ja lvi puolelta, teen myös autojen korjaus ja huoltohommia kun autoja harrasteena rassaillu 30 vuotta, itse olen merkkiliikkeen pelitkorjaamolla jossa kuukausiliksa ja provikat lisämyynnistä päälle, duuni on klommojen oikaisuja, tuulilasien vaihtoja jne...siistiä hommaa ja lisäduunia teen ketjun sisällä huollon puolella iltaisin kun överiä on jatkuvana syöttönä tarjolla ja pääosin perushuoltoja mutta stellantis konsernin merkkeihin vihkiytyneenä saa jakopääkeikan useasti THP tai Puretech koneista ja vanhempien citikkojen kaasupallohommia aina välillä vielä tarjotaan kun niitä on tehny useaan harrastepeliin niin asiakkaat tulee minun tykö, mutta hommat ihan jees, itsenäinen duuni, kirettä vähän liiaksi mutta en välitä, esimiehet paljon nuorempia ja osalla pallo hukassa ja ei osaamista tiskin takana asiakaspalvelusta ja kaikenmaailman haahuilijoita tuntuu hommiin eksyvän...mutta jos autot kiinnostaa ja käsillä tekeminen niin oikea osoite hommiin..tervetuloa alalle.

    • Anonyymi

      Palkat sovitaan kunta kohtaisesti raato korjaamoissa $🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Palkka on se minkä työnantaja maksaa, pyytää voi enemmän, mutta juuri kouusta valmistuneen pitää ensin näyttää taitonsa ja ahkeruutensa ja sen jälkeen voi saada kohtuullisen korvauksen. Tärkeintä on ottaa työ vastaan vaikka pienelläkin palkalla, että pääsee työhön kiinni ja jos palkka ei vuoden päästä tyydytä, niin voi pyytää lisää tai hakea paikkaa muualta. Silloin voi jopa saada uuden paikan, ainakin paremmin kuin kotona odottaessa hyväpalkkaista paikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      290
      2166
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2072
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      113
      1287
    Aihe