Riittääkö 1,0 tsi uusimalliseen Octaviaan?

Anonyymi-ap

Tarkoitus olisi ostaa iso ja tyylikäs upouusi auto, mutta tarkan euron systeemillä, Octavia liftback 1,0 tsi dsg olisi valinta stylenä, mutta pärjääkö 1,0 tsi:llä liikenteessä ohituksissa? Koeajoautona oli vain se 1,5 tsi mutta hintaero kallistaisi valinnan 1,0:aan ja bensankulutuskin. Väriksi veloitukseton sininen ja talvirengaspaketin saisin tasan tonnilla (Contin kitkat ja alut).

40

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu minkälaisella kuormalla ohittelee. 4 hengen kuormalla ja peräkontti täynnä rompetta niin kannatta laskea varmuuskertoimella ohitusmatka kun täysperävaunullista rekka ohittaa.

      Litrasessa Ocussa taitaa olla 81kw / 200Nm, 0-100 n. 10s, huippun: 200km/h eli kyllä noilla spekseillä pitäis pärjätä normi liikenteessä.

      • Anonyymi

        Skodiin saa edullisesti Temusta tai Alibabasta vahvempia osia ja esim. Audin nelipyttyisen koneen puolalaiselta romuttamolta halvalla, joten kyllä Skoda kannattaa hankkia Santanderin osamaksulla tietenkin.


      • Anonyymi

        No kyllä saat huudattaa konetta niin että tärykalvot paukkuu, jos aiot noihin lukuihin tai edes lähelle päästä. Moniko edes kehtaa huudattaa konetta tuolla lailla. Ja kauanko litranen sellaista rääkkäystä kestää? Käytännön suorituskyky on ihan muuta. Tietysti kaupunkiliikenteessä pärjää jotenkin mutta kyllä se aikalailla tulppaa muuta liikennettä ja muiden kuskien hermot on kovilla odotella että edellä ajava litranen oku alkaa liikkua.


    • Anonyymi

      joo iteki ostasin ton

      muttei oo rahaa

    • Anonyymi

      Litrainen on varsinainen tykki! Äänigeneraattorilla lisää pöhinää ja ”dummyjä” pakoputkenpäitä taakse! Kiitos! Tero

      • Anonyymi

        0.9L v8 hinttigeneraattori toimii


    • Anonyymi

      Meillä Neuvostoliitossa ei ole tarvetta ohittaa. Eikä humalassa muista ohittaa.

    • Anonyymi

      Tuskin tuo 1.0 kone vie oikeasti vähemmän kuin 1.5 kone. Tehtaan kulutus lukemat on puutaheinää. Ei tuollanen (ahdettukin) pikku kone voi olla enää taloudellinen isossa autossa. Toinen kysymys on sitten miten kestää tuollainen tappiin viritetty 1.0 kilometrejä.

    • Anonyymi

      Osta suoraan 2.0 TSI. Sellanen on mulla Polossa ja hyvin riittää tehot.

      • Anonyymi

        Ja käytännössä pienempi polttoaineen kulutus ellei kuski keskity pelkästään taloudelliseen ajoon, johon harva pystyy tai viitsii tai kehtaa kun tuolla lailla kuppaa ja tulppaa muuta liikennettä.


    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymykseen. Litranen isolohko ei normaalisti riitäisi,tuollaisen läjän liikuttamiseen mutta tässä tapauksessa ei niin väliä. Kunhan on neljä pyörää ja jotenkin liikkuu haluttuun ilmansuuntaan.

    • Anonyymi

      Totta kai riittää, ei niitä muuten tehtäisi. Se on sitten toinen asia miten kukin sen kokee.

      • Anonyymi

        Minikoneisia Skodia tehdään ainoastaan politbyroon tyhmän päähänpiston takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minikoneisia Skodia tehdään ainoastaan politbyroon tyhmän päähänpiston takia.

        Itsehinkkaavia hybridejä tehdään ainoastaan tyhmien viherpiipertäjien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehinkkaavia hybridejä tehdään ainoastaan tyhmien viherpiipertäjien takia.

        Se on just näin. Hyvä poika olet


    • Anonyymi

      Kyllä

    • Anonyymi

      Isompi vapari kestää ajoa ja aikaa .....

      • Anonyymi

        Skodat lahoaa vauhdilla. Ei kannata tuommoisia miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodat lahoaa vauhdilla. Ei kannata tuommoisia miettiä.

        Ei lahoa.


    • Anonyymi

      Hyvin kulkee ja kone kestää.

      • Anonyymi

        Hyvin kulkee ja kestää kun muistaa pitää öljypänikkää takaloosterissa ja lisäillä öljyä joka pysähdyksellä.


    • Anonyymi

      Voi jumalauta. Litrainen kone. Ja ihan oikeesti kyselet täällä, että onko hyvä .... Joo-o. On varmasti tosi hyvä. Ja Skoda kaiken lisäksi. Siitä, hyvä paketti 😅

      • Anonyymi

        Onhan noita myyty suomessa ja maailmalla satoja tuhansia eikä paljon tienposkessa näy hajonneita litrasia koneita. Omalla maitotölkin kokoisella tsi koneella ajettu 180tkm eikä vian vikaa ole ollut.

        Normi huollot tehty ajallaan muttei mitään ylimääräistä. Että revi siitä itsehinkkaava tojohoro..


      • Anonyymi

        On ainakin balanssissa kone ja kori.


    • Anonyymi

      Upee isolohko skooda, näyttää takavaloja länsiautoille.

    • Anonyymi

      Paljonko tuo pihistelyversio siis tarkalleen ottaen maksaisi?

      • Anonyymi

        Pihistely ja halpuutus vain ostovaiheessa. Polttoainetta kuluu niin maan....ja korjaukset..


    • Anonyymi

      En ostaisi litraista konetta, enkä TSI:tä, puhumattakaan DSG:stä, eikä skoda merkkinäkään taitaisi tulla kyseeseen. Kitkatkin vähän arveluttaa, jossain määrin toki kiinnostaisi kokeilla, mutta kokeilla kyllä pitäisi ennen kuin uskaltaa ostaa. No, värillä kai ei niin väliä, riippuu vähän millainen sinisen sävy.

      Mutta et sinä minulle ole autoa ostamassa, niin väliäkös sillä. Siitä vaan. Etkö pääse missään koeajamaan tuota litraista konetta, että saisit jonkinlaisen tuntuman, pärjääkö sillä. Jotkut pärjää vähemmällä ja jotkut haluaa vähän enemmän kuin juuri ja juuri pärjätä.

      • Anonyymi

        TSI ja DSG ovat olleet jo vuosia luotettavia ja kestäviä, älä elä menneisyydessä.
        Tuolla litraisella pärjää oikein hyvin jos vaan mieltää ettei se ole mikään tykki, eikä kokoaikaa ulosmittaa kaikkea mitä siitä irtoaa, tosin silloin nousee myös kulutus kovasti, eli se varmaan hillitsee. Ennen vanhaa suomalaisten autojen moottorit olivat tyypillisesti 900-1300 kuutioisia ja hevosvoimat 40-65 luokkaa ja niilläkin mentiin hyvin eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TSI ja DSG ovat olleet jo vuosia luotettavia ja kestäviä, älä elä menneisyydessä.
        Tuolla litraisella pärjää oikein hyvin jos vaan mieltää ettei se ole mikään tykki, eikä kokoaikaa ulosmittaa kaikkea mitä siitä irtoaa, tosin silloin nousee myös kulutus kovasti, eli se varmaan hillitsee. Ennen vanhaa suomalaisten autojen moottorit olivat tyypillisesti 900-1300 kuutioisia ja hevosvoimat 40-65 luokkaa ja niilläkin mentiin hyvin eteenpäin.

        Joo minunkin eka auto oli 1300 kuutioisella koneella, olikohan kuitenkin 80 heppaa. Oli se paljon kevyempikin kuin nykyautot kyllä. Siitä lähtien jokaisessa autossa on ollut aina vähän isompi tai vähintäänkin saman kokoinen kone kuin edellisessä. Ei niistä mikään ole ollut mikään tykki, juuri ja juuri riittävä rauhalliseen ajoon.


    • Anonyymi

      Litrainen itälohko vastaa 125 kuutiosenttimetrin länsikonetta.

      • Anonyymi

        Ilmankos puhutaan isolohkosta!


    • Anonyymi

      Vielä saisi takamoottorilla,saako?

    • Anonyymi

      Ocavian takakonttiin voi hyvin varastoida litraisen isolohkon varalle eli kyllä se tavallaan takamoottoriautoksi katsotaan.

    • Anonyymi

      Litrasessa tsi lohkossa on enemmän tehoa kuin tojon 1.8 isolohkossa.

      • Anonyymi

        Lohkoperunoita ja kaalia mahtuu tsi itälavettiin todella paljon.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onhan tuo litrainen turhan nuhainen tuohon auton massaan nähden. 1.5 on minimi auton paino huomioon ottaen.

      • Anonyymi

        Tollasta läjää kuljettamaan tarvittaisiin vähintään 2,4-litranen. Mutta sehän on Skoda, niin kyllä litranen ja tulevaisuudessa pienempikin 500-600 kuutioinen käy ihan hyvin. Tuplaturbot vaan kehiin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1956
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1788
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      367
      1690
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1463
    5. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1344
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1340
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      74
      1283
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      65
      1210
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1103
    10. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe