Hyundai i20 (2014) starttaa hyvin, mutta ei käynnisty.

Anonyymi-ap

Ongelma on tullut nyt pakkasilla, eli lämpimänä (kun on ollut piuhassa) käynnistyy heti, mutta kylmänä joutuu sahaamaan useamman kerran ennenkuin käynnistyy. Akussa on siis virtaa ja starttaus onnistuu kovilla kierroksilla. Missähän lienee vika ?

29

1733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Dieselit ei vaan käynnisty kylmänä kunnolla.

• Anonyymi

Tämä meidän nikotteleva Hyundai on bensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä meidän nikotteleva Hyundai on bensa.

No kiva että kerroit.

Olikohan vielä automaattilaatikolla ja 2 litrainen vai pitääkö miten paljon arvailla.

• Anonyymi00011
        Anonyymi kirjoitti:

No kiva että kerroit.

Olikohan vielä automaattilaatikolla ja 2 litrainen vai pitääkö miten paljon arvailla.

En tiedä, mutta väriltään on punainen.

• Anonyymi00012

Kun auto ei starttaa kylmällä, syynä on usein akun heikko virta tai moottoriöljyn paksuuntuminen, mikä lisää vastusta; myös polttoaineen jäätyminen tai hehkutulppien/sytytystulppien viat ovat yleisiä. Kokeile ensin apuvirtaa/akkulaturia ja pidä lisälaitteet pois päältä, mutta jos ongelma jatkuu, vika voi olla syvemmällä moottorissa tai polttoainejärjestelmässä, ja silloin ammattilaisen apu on tarpeen.
        Yleisimmät syyt
        Akku: Kylmä heikentää akun kapasiteettia, ja lyhyet ajot eivät lataa sitä tarpeeksi.
        Öljy: Moottoriöljy paksuuntuu kylmässä, mikä vaikeuttaa moottorin pyörittämistä. Käytä oikeaa, ohuempaa talviöljyä.
        Hehkutulpat (diesel): Jos diesel-auto ei starttaa, hehkutulpat ovat usein syyllisiä.
        Sytytystulpat (bensa): Huonokuntoiset tulpat vaikeuttavat käynnistystä.
        Polttoainejärjestelmä: Kosteus voi jäätyä polttoaineputkiin.
        Moottorin kunto: Kulunut moottori voi kärsiä alhaisesta puristuspaineesta.
        Mitä voit kokeilla itse
        Apuvirta/Lataus: Käytä apukäynnistinkaapeleita tai lataa akku kunnolla.
        Kytkin pohjaan (manuaali): Paina kytkin pohjaan startatessa – se keventää moottorin kuormitusta.
        Kytke virrat pois: Sammuta kaikki muut sähkölaitteet (radio, lämmitin).
        Pidempi starttiyritys: Kokeile pitää virta-avainta (noin 10s), odota minuutti ja yritä uudelleen. Varo kuitenkin polttamasta starttimoottoria.
        Kun mikään ei auta
        Jos akku on kunnossa ja apuvirta ei auta, soita apua. Älä yritä työntää tai hinata modernia autoa käyntiin vaurioiden välttämiseksi.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En tiedä, mutta väriltään on punainen.

Ei ole punainen, vaan valkoinen!

• Anonyymi00034

Ei kukaan dieselin käyntistysongelmista valita, se kuuluu vakio varustukseen.

• Anonyymi

Eikös toi oli ihan normaalia että isommilla pakkasilla yleensä joutuu vähän sahaamaan ennenkuin käynnistyy ? Tätä on ollut muillakin merkeillä. Pääasia että käynnistyy.

• Anonyymi

Tämä meidän temppuileva vuoden 2014 Hyundai (sitä vanhempaa mallia) on siis 1248 cm3 bensakoneella ja manuaalivaihteilla. Ajettu noin 110 000 km. Rekisteriotteen mukaan teho 62,5 kW.

• Anonyymi00035

Sanoisin että tankki liian vajaa, jos auto lupaa ensin ja hyytyy sitten vika bensiini siirtopumpussa, päästää bensiin takaisin tankkiin.

• Anonyymi

Pitänee varmaan sytytystulpat vaihtaa ja tarvittaessa ilmansuodatin... ja kokeilla sitten että toimisiko paremmin.

• Anonyymi

Meinaat että lämpösenä ilmansuodatin toimii paremmin?

• Anonyymi00010

Uudet sytytystulpat on vaihdettu, mutta ei sekään auttanut. Auto siis starttaa hyvin, mutta ei käynnisty. Sitten kun joskus monen starttauksen jälkeen käynnistyy, niin toimii täysin moitteettomasti. Ei ajettaessa nyi eikä röpellä tms. Nykyisin ei ole oikein väliä sillä että onko kylmä tai kuuma kone. Joinain päivinä saattaa käynnistyä jopa aivan normaalisti.

• Anonyymi00014

Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis kosketushäiriö.

• Anonyymi00017

Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis kosketushäiriö.

• Anonyymi00018

• Anonyymi00019

• Anonyymi00020

• Anonyymi00021

• Anonyymi00022

• Anonyymi00024

• Anonyymi00025

• Anonyymi00026

Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis jonkun sortin kosketushäiriö.

• Anonyymi00028

Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis jonkun sortin kosketushäiriö.

• Anonyymi00029

• Anonyymi00030

• Anonyymi00036

Siirtopumppu viallinen, jos lähtee käyntiin täydellä tankilla.

• Anonyymi00032

Hyvähän tuo auto on jos sillä pystyy ajamaan,
      Mun autolla ei voi pakkasilla ajaa kun laitettu
      ns. Vaseliinit vaihteistoon, Yhtenä aamuna meinas
      tuulilasi pudota kun auto tärisee niinkuin kiviseula.
      On ns. kuivakytkin kyseessä, vuosittain vaihdettava kytkimet.

• Anonyymi00033

Täällä ongelma seuraava. Starttaa ja lähtee käyntiin ja sammuu samoin tein, ei käynnisty ei sitten millään. 10 min päästä uusi yritys, painan kaasun pohjaan ampuu ja aivastaa , pärskii ja paukku mutta ei jaksa käydä, akku alkaa hiipumaan, lopetan. 15 min kulutta starttaan,
      Lupaa ja lähtee käyntiin huonosti , käynti tasaantuu ja lähden matkaan toimii koin ajatus ei pienintäkään häiriötä. Tämä oli 4 kerta ja aivan samat oireet sana kuvio täsmälleen toisinto. Nyt on aavistus että bensiinin määrä tankissa on se ongelma. Bensiiniä on ollut aina vähän tai hyvin vähän.
      Veikkaan että polttoaine valuu järjestelmästä tankkiin ja imu putki on tyhjä siksi ei lähde käyntiin. Siis polttoaineen siirtopumppu on viallinen.
      Missähän hitossa sekin on, epäilen tankkia. Kun tulee kesä ja helle niin tankki käteen ja pumppu testiin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1761
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      144
      1738
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      318
      1413
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1108
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1102
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      139
      1048
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      975
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      945
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      945
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      898
    Aihe