Ongelma on tullut nyt pakkasilla, eli lämpimänä (kun on ollut piuhassa) käynnistyy heti, mutta kylmänä joutuu sahaamaan useamman kerran ennenkuin käynnistyy. Akussa on siis virtaa ja starttaus onnistuu kovilla kierroksilla. Missähän lienee vika ?
Hyundai i20 (2014) starttaa hyvin, mutta ei käynnisty.
29
1733
Vastaukset
- Anonyymi
Dieselit ei vaan käynnisty kylmänä kunnolla.
- Anonyymi
Tämä meidän nikotteleva Hyundai on bensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä meidän nikotteleva Hyundai on bensa.
No kiva että kerroit.
Olikohan vielä automaattilaatikolla ja 2 litrainen vai pitääkö miten paljon arvailla. - Anonyymi00011
Anonyymi kirjoitti:
No kiva että kerroit.
Olikohan vielä automaattilaatikolla ja 2 litrainen vai pitääkö miten paljon arvailla.En tiedä, mutta väriltään on punainen.
- Anonyymi00012
Kun auto ei starttaa kylmällä, syynä on usein akun heikko virta tai moottoriöljyn paksuuntuminen, mikä lisää vastusta; myös polttoaineen jäätyminen tai hehkutulppien/sytytystulppien viat ovat yleisiä. Kokeile ensin apuvirtaa/akkulaturia ja pidä lisälaitteet pois päältä, mutta jos ongelma jatkuu, vika voi olla syvemmällä moottorissa tai polttoainejärjestelmässä, ja silloin ammattilaisen apu on tarpeen.
Yleisimmät syyt
Akku: Kylmä heikentää akun kapasiteettia, ja lyhyet ajot eivät lataa sitä tarpeeksi.
Öljy: Moottoriöljy paksuuntuu kylmässä, mikä vaikeuttaa moottorin pyörittämistä. Käytä oikeaa, ohuempaa talviöljyä.
Hehkutulpat (diesel): Jos diesel-auto ei starttaa, hehkutulpat ovat usein syyllisiä.
Sytytystulpat (bensa): Huonokuntoiset tulpat vaikeuttavat käynnistystä.
Polttoainejärjestelmä: Kosteus voi jäätyä polttoaineputkiin.
Moottorin kunto: Kulunut moottori voi kärsiä alhaisesta puristuspaineesta.
Mitä voit kokeilla itse
Apuvirta/Lataus: Käytä apukäynnistinkaapeleita tai lataa akku kunnolla.
Kytkin pohjaan (manuaali): Paina kytkin pohjaan startatessa – se keventää moottorin kuormitusta.
Kytke virrat pois: Sammuta kaikki muut sähkölaitteet (radio, lämmitin).
Pidempi starttiyritys: Kokeile pitää virta-avainta (noin 10s), odota minuutti ja yritä uudelleen. Varo kuitenkin polttamasta starttimoottoria.
Kun mikään ei auta
Jos akku on kunnossa ja apuvirta ei auta, soita apua. Älä yritä työntää tai hinata modernia autoa käyntiin vaurioiden välttämiseksi. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
En tiedä, mutta väriltään on punainen.
Ei ole punainen, vaan valkoinen!
- Anonyymi00034
Ei kukaan dieselin käyntistysongelmista valita, se kuuluu vakio varustukseen.
- Anonyymi
Eikös toi oli ihan normaalia että isommilla pakkasilla yleensä joutuu vähän sahaamaan ennenkuin käynnistyy ? Tätä on ollut muillakin merkeillä. Pääasia että käynnistyy.
- Anonyymi
Tämä meidän temppuileva vuoden 2014 Hyundai (sitä vanhempaa mallia) on siis 1248 cm3 bensakoneella ja manuaalivaihteilla. Ajettu noin 110 000 km. Rekisteriotteen mukaan teho 62,5 kW.
- Anonyymi00035
Sanoisin että tankki liian vajaa, jos auto lupaa ensin ja hyytyy sitten vika bensiini siirtopumpussa, päästää bensiin takaisin tankkiin.
- Anonyymi
Pitänee varmaan sytytystulpat vaihtaa ja tarvittaessa ilmansuodatin... ja kokeilla sitten että toimisiko paremmin.
- Anonyymi
Meinaat että lämpösenä ilmansuodatin toimii paremmin?
- Anonyymi00010
Uudet sytytystulpat on vaihdettu, mutta ei sekään auttanut. Auto siis starttaa hyvin, mutta ei käynnisty. Sitten kun joskus monen starttauksen jälkeen käynnistyy, niin toimii täysin moitteettomasti. Ei ajettaessa nyi eikä röpellä tms. Nykyisin ei ole oikein väliä sillä että onko kylmä tai kuuma kone. Joinain päivinä saattaa käynnistyä jopa aivan normaalisti.
- Anonyymi00014
Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis kosketushäiriö.
- Anonyymi00017
Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis kosketushäiriö.
- Anonyymi00018
- Anonyymi00019
- Anonyymi00020
- Anonyymi00021
- Anonyymi00022
- Anonyymi00024
- Anonyymi00025
- Anonyymi00026
Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis jonkun sortin kosketushäiriö.
- Anonyymi00028
Nyt viime aikoina Hyundai on lähtenyt todella hyvin käyntiin, koska olen käyttänyt seuraavanlaista kikkaa: Startatessa kun käännän avainta, työnnän samalla sitä hieman virtalukon pohjaan päin ja autohan käynnistyy heti :-) Joten siellä virtalukossa tai virtalukon pohjassa lienee siis jonkun sortin kosketushäiriö.
- Anonyymi00029
- Anonyymi00030
- Anonyymi00036
Siirtopumppu viallinen, jos lähtee käyntiin täydellä tankilla.
- Anonyymi00032
Hyvähän tuo auto on jos sillä pystyy ajamaan,
Mun autolla ei voi pakkasilla ajaa kun laitettu
ns. Vaseliinit vaihteistoon, Yhtenä aamuna meinas
tuulilasi pudota kun auto tärisee niinkuin kiviseula.
On ns. kuivakytkin kyseessä, vuosittain vaihdettava kytkimet. - Anonyymi00033
Täällä ongelma seuraava. Starttaa ja lähtee käyntiin ja sammuu samoin tein, ei käynnisty ei sitten millään. 10 min päästä uusi yritys, painan kaasun pohjaan ampuu ja aivastaa , pärskii ja paukku mutta ei jaksa käydä, akku alkaa hiipumaan, lopetan. 15 min kulutta starttaan,
Lupaa ja lähtee käyntiin huonosti , käynti tasaantuu ja lähden matkaan toimii koin ajatus ei pienintäkään häiriötä. Tämä oli 4 kerta ja aivan samat oireet sana kuvio täsmälleen toisinto. Nyt on aavistus että bensiinin määrä tankissa on se ongelma. Bensiiniä on ollut aina vähän tai hyvin vähän.
Veikkaan että polttoaine valuu järjestelmästä tankkiin ja imu putki on tyhjä siksi ei lähde käyntiin. Siis polttoaineen siirtopumppu on viallinen.
Missähän hitossa sekin on, epäilen tankkia. Kun tulee kesä ja helle niin tankki käteen ja pumppu testiin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201781Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1541776Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3241450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091112- 1401089
- 285985
- 11965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4959Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49908