Ghostaus on henkistä kiusaamista

Anonyymi-ap

Ja henkistä väkivaltaa. Sain kokea niin miehen puolelta monen vuoden tuntemisen jälkeen. Se jätti syvät arvet. Olin ihastunut. Mulle olisi riittänyt yksi lause. Vain yksi lause esimerkiksi..en pysty tällä hetkellä valitettavasti suhteeseen tai on parempi ettei pidetä yhteyttä enää.

Vaataamattomuus alistaa tarkoituksella toisen

https://mielenihmeet.fi/hiljainen-kohtelu-peitelty-henkinen-pahoinpitely

82

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Monen vuoden jälkeen? Jollain tasolla ton ymmärtää jos netissä keskusteltu pikku tovi eikä nähty mut ystävälle🥺😩😳

• Anonyymi

Olet läpinäkyvän misogyyninen miestrollille kommentoidessasi, olet jämä

• Anonyymi

mitä siitä, julista sota maailmalle, enää ei ole väliä jos sut ghostataan

• Anonyymi

Voimia ap. Tuo kertoo mielestäni enemmän siitä joka ghostaa olettaen, että et ole tehnyt hänelle mitään väärää, kuten sanoitkin.

• Anonyymi

Kiitos.

• Anonyymi

Kasva aikuiseksi.Kyllä jokainen aikuinen ymmärtää jos toinen osapuoli ei samalla aaltopitudella ja häntä ei vain kinnosta.

• Anonyymi

Älä alenna itseäsi tuollaisilla kommenteilla

• Anonyymi

Samalla alennat toisen, itsesi lisäksi. Hyökkäys on paras puolustus. Syytät toista "kasva aikuiseksi", jos on kokenut henkistä alistamista, mykkäkoulua ja vaikenemista monen vuoden ystävyyden jälkeen. Jopa narsistisia piirteitä vastauksessasi.

• Anonyymi

Kaava sinäkin olemattomalla itsetunnolla varustettu raasu jo aikuiseksi ja siirry miehen provoista kuvittelemasta eteenpäin

• Anonyymi

Ja tässä yks kommentti mitä en saa takaisin kun vihaamisen ja tuhoamisvimman määrä ei va mee jakeluun, että miksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tässä yks kommentti mitä en saa takaisin kun vihaamisen ja tuhoamisvimman määrä ei va mee jakeluun, että miksi

On kyllä oikeus sanoa jos ihminen käyttäytyy kuin riivattu henki ja valehtelee minkä kerkiää

• Anonyymi
    • Minäkin kun ihastuin katosin.😢 se oli pakko liikaa kaikkea.
      Se oli suhteessa ja oli onnellinen suhteessaan ja katosin. En tehnyt tahallaan mietin asian olevan parempi niin. Minä olin erittäin huonossa suhteessa silloin mutta aloin viemään omaani suhdetta pariterapiaa. Ja netti kiusaus.

• Anonyymi

Ghostaaja on syvästi sairas ihminen. Olen kokenut tuon saman kuin sinä, ap ja kyllä tuntui ihan mielettömän huonolta. Aikuinen, normaalisti tunteva ihminen ei toimi noin, vaan osaa tehdä eron asiallisesti.

• Anonyymi

Tuo aiheuttaa syvän huonommuuden tunteen. Varmasti on tuntunut pahalta. Hylkäys ihmiseltä josta välittää paljon. Ei tossa kunnioita toista tai välitä yhtään siitä miten toista sattuu. Ghostaajalle on täysin ok mennä illalla nukkumaan ja tietää et suhun sattuu, kun hän on ollut välinpitämätön. Se on täysin tietoista toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo aiheuttaa syvän huonommuuden tunteen. Varmasti on tuntunut pahalta. Hylkäys ihmiseltä josta välittää paljon. Ei tossa kunnioita toista tai välitä yhtään siitä miten toista sattuu. Ghostaajalle on täysin ok mennä illalla nukkumaan ja tietää et suhun sattuu, kun hän on ollut välinpitämätön. Se on täysin tietoista toimintaa.

En ole päässyt vieläkään tapahtuneen yli. Juuri tuollaisen syvän huonommuuden ja kelpaamattomuuden tunteen hän minussa sai aikaiseksi. Sellaisen, etten uskalla päästää ketään miestä enää lähelleni. Kukaan ihminen ei ansaitse sellaista kohtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole päässyt vieläkään tapahtuneen yli. Juuri tuollaisen syvän huonommuuden ja kelpaamattomuuden tunteen hän minussa sai aikaiseksi. Sellaisen, etten uskalla päästää ketään miestä enää lähelleni. Kukaan ihminen ei ansaitse sellaista kohtelua.

Hienoa rosessointia mies, on varmaan rutiinia naisena esiintyen joka kerta ku uus elli lyö lunkat kiinni somessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa rosessointia mies, on varmaan rutiinia naisena esiintyen joka kerta ku uus elli lyö lunkat kiinni somessa

Olen kyllä ihan nainen, kun katson tuonne jalkoväliin. Tarkoituksesi oli ilmeisesti mitätöidä kokemukseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä ihan nainen, kun katson tuonne jalkoväliin. Tarkoituksesi oli ilmeisesti mitätöidä kokemukseni.

Sivusta kommentoin, että oliko tuo nyt "se mieheksiluulija", joka provosoi kommenteillaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta kommentoin, että oliko tuo nyt "se mieheksiluulija", joka provosoi kommenteillaan...

Millä tavalla hän niinkuin käytännössä provosoi- onko sinun tarinallisuudet ”jostain” noin heppoisen vastakkainasettelun varassa? Ikävää jos olet jäänyt tällaiseen limboon🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla hän niinkuin käytännössä provosoi- onko sinun tarinallisuudet ”jostain” noin heppoisen vastakkainasettelun varassa? Ikävää jos olet jäänyt tällaiseen limboon🤭

Nooh, jos isolla kirkolla ei enää kuunnella huuli pyöreänä, niin pikkupitäjän junttieinareilta saa sitä euforiaa

• Anonyymi

Hiljainen kohtelu on peitelty henkinen pahoinpitely niin kuin oli aiemmin mainittu

• Anonyymi

Itse yritin selvittää asian heti alussa naisen kanssa . Sain vastaukseksi raivoisan huutomyrskyn . Se riitti minulle . Ei halunnut selvittää asioita puhumalla .

• Ghostaajalle annetaan samaa lääkettä, kuin mitä itse tarjoavat. Ei kenenkään elämään voi väkisin tuppautua.

• Jahas vältteletkö minua sen vuoksi kun olen ghostannut?

• valtakunta kirjoitti:

Jahas vältteletkö minua sen vuoksi kun olen ghostannut?

? Miten minä sinua välttelen?

• Anonyymi

Olipa ätmi tosi vaikee hei arvata mihin avauksesi oikeasti perustuu🥱jos in fiksu

• mustasusi kirjoitti:

? Miten minä sinua välttelen?

Mietin vain vastauksen perusteella🤷🏻‍♀️ kerroin ylempänä ghostannut olen enkä tehnyt sitä tahallaan. Sanoit antavan samalla mitalla kuin tarjoavat?

• valtakunta kirjoitti:

Mietin vain vastauksen perusteella🤷🏻‍♀️ kerroin ylempänä ghostannut olen enkä tehnyt sitä tahallaan. Sanoit antavan samalla mitalla kuin tarjoavat?

Tarkoitin sellaisia tosielämän ghostaajia. Niitä on viimeaikoina alkanut olla aika monta.

• mustasusi kirjoitti:

Tarkoitin sellaisia tosielämän ghostaajia. Niitä on viimeaikoina alkanut olla aika monta.

No luulin tämäkin on tosielämää, mitä täällä netissäkin on ihmisiä. Pystyykö sitten netti elämän ulkopuolella muuta kuin kadota oikeasti kyllä silloin tehdään lähimmäisestä katoamisilmoitus.

• valtakunta kirjoitti:

No luulin tämäkin on tosielämää, mitä täällä netissäkin on ihmisiä. Pystyykö sitten netti elämän ulkopuolella muuta kuin kadota oikeasti kyllä silloin tehdään lähimmäisestä katoamisilmoitus.

Ei vaan jos ei enää soittele eikä laita viestiä koskaan, niin se on ghostaamista tuolla ulkomaailmassa. Nettimaailma tämä, niin on toki oikeaa jossain määrin. Kaikista ihmisistä ei vaan pysty olemaan perillä täällä mitenkään. Joku voi esiintyä jonain toisena yms... Kun niin harva viitsii edes rekkautua. Anonyyminä on helppoa huudella kaikenlaista.

• mustasusi kirjoitti:

Ei vaan jos ei enää soittele eikä laita viestiä koskaan, niin se on ghostaamista tuolla ulkomaailmassa. Nettimaailma tämä, niin on toki oikeaa jossain määrin. Kaikista ihmisistä ei vaan pysty olemaan perillä täällä mitenkään. Joku voi esiintyä jonain toisena yms... Kun niin harva viitsii edes rekkautua. Anonyyminä on helppoa huudella kaikenlaista.

Niin on joo noin anonyymit pelkää ajatuksiaan ja tunnistautumista.

• valtakunta kirjoitti:

Niin on joo noin anonyymit pelkää ajatuksiaan ja tunnistautumista.

Toki ymmärrän sen. Pian siinä voi käydä niin kuin minulle kävi, että kaikki tunnistaa... Mitään väärää en ole tehnyt, niin väliäkös sillä? Eiköhän se mielenkiinto ole myöskin jo loppunut.

• mustasusi kirjoitti:

Ystäviä on kuulemma hyvä olla mutta jostain syystä niitä on vaikea löytää en tiedä ainakun sen ystävän olettanut löytävän täältä luonteet kuin kohtaa, se ei olekkaa halunnut olla tai sitä menee liian syvälliseksi lämpiksi tai ei arvosta ystävyyttä olen aika kova vaatimaan, ettei sitten ne pahimmat kiusaajani ole sitä lähimpiä. En halua ihmistä lähelle jolla on armeija selän takana minua kiusaamassa.

• mustasusi kirjoitti:

Toki ymmärrän sen. Pian siinä voi käydä niin kuin minulle kävi, että kaikki tunnistaa... Mitään väärää en ole tehnyt, niin väliäkös sillä? Eiköhän se mielenkiinto ole myöskin jo loppunut.

Ehkä kerroit liikaa yksityisiä tietoja että sinut löytää.

• valtakunta kirjoitti:

Ehkä kerroit liikaa yksityisiä tietoja että sinut löytää.

Niin tein, kun olin naiivi. Paljastui kaikki. Eikä ollenkaan edukseni.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Rekattukin voi esittää toista tarkoituksellisesti loukatakseen, tai rikkoakseen jotain toiselta.
        Mikä sitten mahtaakaan sellaiseenkaan olla syy.
        Ehkä naurettavinta ghostaukseen liittyen on kun ghostannut irl, ja täällä tahallaan satuttaa.
        Vaikka ei toinen ole mitään pahaa tehnyt.
        Ellei sitten toisesta välittäminen ole jotain pahaa ja väärää. Hmm...

• Anonyymi

Kait tuossakin on eri sävyjä. Riippuu paljon minkälaiseen viestiin toinen jättää vastaamatta. Voiko se olla oikeasti vaan vahinko tai unohdus. Sekä millaiset teidän välit ovat ennen olleet. Jos te nyt ihan ystäviä olette niin kysyisin suoraan vielä kertaalleen että minne olet hävinnyt miksi et vastannut. Mutta jos hän puolituttu eikä teillä nyt kovinkaan läheiset välit olleet. Niin antaisin olla. Hän voi jopa kokea viestittelysi ahdistavana. Yleensäkin kaikki tuollaiset ihastukset ja muut olisi syytä keskustella kasvotusten. Itsestäni tuntuu oudolta vaikkapa joku ihastuksen tunnustaminen toiselle koska kyllähän sen nyt huomaa jos tunteet ovat molemminpuolisia sekä kiinnostus etenee. Jos nyt edes siitä kyse.

• Anonyymi

Jos luet aloituksen uudestaan niin siinä ei puhuta hyvän päivän tutusta vaan ystävyydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos luet aloituksen uudestaan niin siinä ei puhuta hyvän päivän tutusta vaan ystävyydestä.

Mitä miesaloittaja sillä on kenellekään väliä millaista keskustelua käyt itsesi kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä kyllä puhuta muuta kuin tunnettu monta vuotta. Itse kyllä tunnen ihmisiä vuosiakin enkä ystäviksi kutsuisiihsn vaan tutuiksi. Mutta tuossa mainittu myös se että kuinka toimisin itse jos kyseessä ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin merkitsee minkälaista se kommunikaatio muuten ollut. Onko siinä ollut flirttailua, kiusoittelua, vihjailua pystyykö toinen edes aavistelemaan niitä tunteita. Vaan onko se ollut perus juttelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin merkitsee minkälaista se kommunikaatio muuten ollut. Onko siinä ollut flirttailua, kiusoittelua, vihjailua pystyykö toinen edes aavistelemaan niitä tunteita. Vaan onko se ollut perus juttelua.

Sinun mielestä varmaan yksinpuheleva mies jokainen kaupan kassa kiusoittelee ja sanoo sen hyvää päivänjatkoa merkitsevästi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun mielestä varmaan yksinpuheleva mies jokainen kaupan kassa kiusoittelee ja sanoo sen hyvää päivänjatkoa merkitsevästi

Että ihan niin hyvää😂

• Anonyymi

Joskus se on ainoa vaihtoehto, että voi itse selvitä.

• Anonyymi

Ei. Se ei ole ainut vaihtoehto. Vaihtoehtoja on useita tilanteesta riippumatta.

• Anonyymi

Sun jutut on ätmi kyllä todella heikkotasoisia, naisten, eli joskus itsensä vihaajat astuu toki ansaan auliisti kumartaen😉

• Anonyymi

Tuo sun korkeatasoinen ätmipakkomielle on kyllä kunnioitettavaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sun korkeatasoinen ätmipakkomielle on kyllä kunnioitettavaa!

Niin on muutamien naistenvihaajien paluu sorvin äärelle jatkamaan absurdia ja vajaaälyisiä tarinaansa. Koko poppoo vaikuttaa kehareilta tuollaisten lähettiläiden myötä

• Anonyymi

Jos mies "ghostaa" eikä pidä yhteyttä tai vastaa viesteihin on se minulle yhtä kuin signaali, että ei kiinnosta ja annan sitten itsekin suosiolla olla. Ei siitä tarvi sen suurempaa stressiä repiä...

• Anonyymi

Se on. Kiusaamista. Se jättää jälkensä. Se olisi kummankin kannalta reilua sanoa, että "hei, nyt on parempi, ettei jatketa tätä, että emme ole samalla levelillä " tms., sen sijaan että ei etene, mutta kyselee aika ajoin, että "mä oon nyt täällä ja mitä sulle kuuluu". Sitten minä laitan, että "mä oon nyt täällä...jne." Mikä pointti siinä? Ei mitään järkeä. Itseään vain satuttaa.

• Anonyymi

Entä jos onkin kyse pelkästä kommunikoinnista. Ette osaa puhua toisillenne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos onkin kyse pelkästä kommunikoinnista. Ette osaa puhua toisillenne

Hän osasi kaikille muille puhua, mutta ei minulle. Hyvä alku, kun ei osattu puhua. Se ole ihme, kun on 2 riitaisen eroperheen pentua, niin mallit ovat olleet huono. 😩

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mun on pakko kommentoida ghostaamiseen, kun luin ap:n artikkelin "hiljaisesta kohtelusta", että sitä edeltää ratkaisematon konflikti parin osapuolten välillä. Se on totta. Kävin "syvissä vesissä" ja jonkin aikaa olin surullinen ja sieltä sisuuntuneena ylös päästessäni olin kova. En olisi muuten kestänyt. Se oli mun keino selviytyä ja kestää ghostaus. Vedin täydelliset muurit ympärilleni. Kävin jopa terapiassa, jotta pääsin yli.

• Anonyymi

Turhaan sinä aloittajamies täällä filosofoit- jos nainen ghostaa sinut, ei, hän ei kärsi suunnatonta kipua ja tuskaa

• Anonyymi

Kokenut tuon saman. Mikään ei tuntunut pahemmalta kuin noin paha hylkäys.

• Anonyymi

Aloittaja vois ghostata ittensä maanantaiaamuna hakemaan TÖITÄ.

• Anonyymi

Sinäkin voisit kirjoittaa vaikka niitä muita höpöhöpöartikkeleita välillä

• Anonyymi

Eiköhän niihin ole joku syy ollut tuskin tarkoituksellista monenkaan kohalla👵

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Voimia. Tuo on totta siinä tapauksessa, että itse kuitenkin ensin otit yhteyttä suoraan. Muuten voi olla, että luuli ettet ole edes kiinnostunut tai olet varattu tms.

Ghostaus tarkoittaa varmaan sitä, että ollaan tuttuja ennestään, juteltu ja normaalisti asioitu ja sitten esim. ei enää tervehdi vastaan tullessa tms. Tuo on tietysti epäkohteliasta.

Ghostaaminen ei ole sitä, että ei olla edes vielä kunnolla tutustuttu ja ajaudutaan erilleen, eikä kumpikaan ota enää yhteyttä.

Ainahan on kiva tietysti, jos kaipausta on, että jompi kumpi ottaa yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ghostaus tarkoittaa tuota ⬇️

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/hylkaaminen-ilman-selityksia-on-henkista-vakivaltaa-ja-passiivis-aggressiivista-julmuutta-nain-toivut-ghostaamisesta

Kiitos, selvensi asioita. Juu niin kuin arvelinkin. Ghostaamista on silloin, kun ollaan oltu jo suhteessa tai sovittu tapaaminen ja ilman selitystä ihminen häviää, eikä vastaa yhteyden ottoihin.

Myös jotkut aikuiset lapset tai lapsenlapset ovat tehneet vanhemmilleen tai isovanhemmilleen tuon. Olen huomannut, että erittäin kipeä paikka noille ihmisille. Ihmettelen tätä.

Helpottavaa tietää, että esim. jos kaksi ihmistä ihastuu toisiinsa, mutta kumpikaan ei tee mitään ja eriytyvät, ei ole ghostaamista. Törmätessään voisivat hyvin alkaa siitä, mihin jäivät, jos tunteita edelleen.

Myös jännittäminen tai ujous voi aiheuttaa häviämisen, mutta sekään ei ole ghostausta, jos ei kunnolla ole vielä mitään alkanutkaan. Silloinhan voi jompi kumpi ilmoittautua ja sitten vasta tietävät eteneekö juttu syvemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, selvensi asioita. Juu niin kuin arvelinkin. Ghostaamista on silloin, kun ollaan oltu jo suhteessa tai sovittu tapaaminen ja ilman selitystä ihminen häviää, eikä vastaa yhteyden ottoihin.

Myös jotkut aikuiset lapset tai lapsenlapset ovat tehneet vanhemmilleen tai isovanhemmilleen tuon. Olen huomannut, että erittäin kipeä paikka noille ihmisille. Ihmettelen tätä.

Helpottavaa tietää, että esim. jos kaksi ihmistä ihastuu toisiinsa, mutta kumpikaan ei tee mitään ja eriytyvät, ei ole ghostaamista. Törmätessään voisivat hyvin alkaa siitä, mihin jäivät, jos tunteita edelleen.

Myös jännittäminen tai ujous voi aiheuttaa häviämisen, mutta sekään ei ole ghostausta, jos ei kunnolla ole vielä mitään alkanutkaan. Silloinhan voi jompi kumpi ilmoittautua ja sitten vasta tietävät eteneekö juttu syvemmin.

Just noin. Taustalla pidempiaikainen tunteminen silloin noin. Esim jos ei olla vielä tavattu ja netissä hetki juteltu, ei mielestäni ole sama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä totta niille kipeää ketkä ei ymmärrä mistä ghostaaminen johtuu.
        Itse tiedostan olleeni huono vanhempi ja otan vastuun enkä täten ruikuta tyhjää.

Uskon että ihmisill on syynsä mikseivät vastaa.Ymmärrän ja odotan pitkämielisesti muutosta enkä revi stressiä.
        T.n ymmärtäväinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaa sinä naisena esiintyvä käänteispsykologinen parkuja menet kautta rantain - kukaan elli oo sulle mitään velkaa ns. Ei se tarkoita jos blokataan, että mitään ois koskaan alkanutkaan, mut sit ei varsinkaan. Oikoluku on hyvä taito

• Anonyymi

Tuo nyt on aivan höpötystä! Jos toinen ei edes halua puhua kanssasi niin ei kai sen selkeämpää sanomaa voi olla sehän on enemmän kuin tuhat sanaa! Siinä säästytään kaiken lisäksi selittelyiltä riidoilta ja kaikelta paskalta.

• Anonyymi

Sä selostat naisena esiintyvä äijä aika itsestäänselvyyksiä näihin aloituksiisi, onko sinulla autistisia piirteitä? Ei siinä mitään, mutta yhdistettynä narsismiin ja skitsofreniaan sekä misogyniaan kombo on aika löyhkäävä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä selostat naisena esiintyvä äijä aika itsestäänselvyyksiä näihin aloituksiisi, onko sinulla autistisia piirteitä? Ei siinä mitään, mutta yhdistettynä narsismiin ja skitsofreniaan sekä misogyniaan kombo on aika löyhkäävä

Autistisia piirteitä on kyllä tällä riivatulla hengelläkin, joka yrittää tahollaan alustaa aina samoista ätmiprovoista. Oikea multiamatilaine

• Anonyymi

Sulla on narsistisia piirteitä. Ghostaaminen on henkistä väkivaltaa psykologien mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on narsistisia piirteitä. Ghostaaminen on henkistä väkivaltaa psykologien mukaan.

Psykologien mukaan homous oli sairaus vielä joitakin vuosia taaksepäin! Ilmeisesti olit samaa mieltä siitäkin heidän kanssaan vai valitsetko mieluiset päältä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologien mukaan homous oli sairaus vielä joitakin vuosia taaksepäin! Ilmeisesti olit samaa mieltä siitäkin heidän kanssaan vai valitsetko mieluiset päältä?

Okei että silleen 😂🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei että silleen 😂🤭

Et anna itsesi fiksua kuvaa yrittämällä loistaa tämän naisena esiintyvän trollin kautta😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autistisia piirteitä on kyllä tällä riivatulla hengelläkin, joka yrittää tahollaan alustaa aina samoista ätmiprovoista. Oikea multiamatilaine

Ja pari irtobimboo muualta kaupan päälle

• Anonyymi

• Anonyymi

Eiköhän tämäkin ole naisena esiintyvä kohtalokas mies aika kulunut aihe

• Anonyymi

Puhut varmaan pojasta tai nuoremmasta miehestä?!

• Anonyymi

Hyvä että koet tuon noin ja kärsit. Loppuelämäsi.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3674
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2001
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1220
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      101
      1084
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1065
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35