Lääkityksen haitat

Anonyymi-ap

Onko tullu lääkityksistä mitään haittavaikutuksia? Itse ajattelin lopettaa omatoimisesti Abilify injektio jota on pistetty 3 vuotta minuun. Korkea verenpaine, leposyke ja kolesteroli syynä. Pelottaa tuommoiset myrkyt. Pysytyäätnkö minut pakottamaan ottamaan moiset lääkkeet?

14

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pärjäätkö ilman vai paikkuuko psykoosit?

    • Anonyymi

      Pärjään kyllä ilman, en ymmärrä miksi tuota mulle tyrkytetään.

      • Anonyymi

        Oletko jo joskus aikaisemmin lipsahtanut psykoosiin lääkkeiden lopetuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo joskus aikaisemmin lipsahtanut psykoosiin lääkkeiden lopetuksen jälkeen.

        Tuo ensimmäinen lääkitys itselläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo joskus aikaisemmin lipsahtanut psykoosiin lääkkeiden lopetuksen jälkeen.

        Opiskeluhuollossa saattaa jatkossa käydä heikosti. Ilmeisesti oppilashuollon psykologipalvelujen mitoituksissa vakavia puutteita usealla HVA:lla. Laitetaanko jatkossa nämäkin palvelut puhelinpalveluiksi? Tuki opetushenkilöstölle puuttuu, eli opettajille lisää työtä, miltäpä kuulostaa? Miten valvonta toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskeluhuollossa saattaa jatkossa käydä heikosti. Ilmeisesti oppilashuollon psykologipalvelujen mitoituksissa vakavia puutteita usealla HVA:lla. Laitetaanko jatkossa nämäkin palvelut puhelinpalveluiksi? Tuki opetushenkilöstölle puuttuu, eli opettajille lisää työtä, miltäpä kuulostaa? Miten valvonta toimii?

        Vastuu HVA:lla, joka vähentää valvontahenkilöstöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ensimmäinen lääkitys itselläni.

        No käytännöllisesti lähes kaikki kokeilee lopettaa, Harva onnistuu.


    • Anonyymi

      Minulla sama lääkitys ollut parisen vuotta. On myös leposyke korkea, mutta luulen sen johtuvan alhaisesta ferritiinistä ja aloin syödä rautaa. Vielä on harkinnassa lopetanko injektiolla käymisen.

      • Anonyymi

        Lisäksi hengästyn helposti ja joudun haukkomaan happea. Ne ovat alhaisen ferritiinin oireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi hengästyn helposti ja joudun haukkomaan happea. Ne ovat alhaisen ferritiinin oireita.

        "VAARALLINEN KALIUMSALPAAJA"!!!


    • Anonyymi

      Sama kun mulla. Epäilen että johtuu lääkityksestä.

    • Anonyymi

      "OLETKO PAKKOLÄÄKITYKSESSÄ,EI TARVI OTTAA MITÄÄN,ELLET OLE SULJETULLA"!!!

    • Anonyymi

      Kokeilin pari vuotta sitten lopettaa tuon lääkkeen (olen syönyt sitä yli 10 vuotta). Seurauksena oli kuukauden sisällä mania. Enää en edes yritä lopettaa. Mulla on kanssa kolesteroli korkeampi kuin ennen ja leposyke huima, mutta luulen niiden johtuvan sairaudestani, en lääkkeestä.

    • Anonyymi

      Jos ei ole tällä hetkellä valmis lopettamaan lääkkeitä tai lääkkeen lopettaminen ei onnistu esim. vieroitusoireiden takia, suosittelen vaihtamaan lääkkeen sellaiseen mistä ei ole samoja haittoja kuin nykyisellä lääkkeellä. Itse suosittelen myös kieltäytymään injektioista, koska ne ovat tarpeettomia jos itse muistaa ottaa lääkket. En pidä siitä että lääkärit tekevät minusta sairaamman kuin minä oikeasti olen.
      Injektioiden ainut käyttökohde ovat agressiiviset potilaat suljetulla ja avohoidossa myös ne jotka eivät yksinkertaisesti muista ottaa lääkkeitään. Muuta hyötyä ei injektioista ole.

      Sanoit että kolesterolit ovat koholla. Abilifyllä on yleensä suurimalla osalla ihmisistä vähemmän aineenvaihduntaan vaikuttavia haittoja kuin esim. Olanzapiinia tai Ketipinoria syövillä. Kuitenkin on lääkkeitä joilla on edelleen vähemmän aineenvaihduntaan liittyviä haittoja. Itse suosittelen koittamaan Latudaa, koska sillä ei ole havaittu olevan metabolisia haittoja, eikä se siis lihota. Latuda ei myöskään vaikuta
      sydämeen yhtä paljon kuin jotkin muut antipsykootit.

      Olen kokeillut itse Latudaa muutaman viikon ajan. Minua Latuda aluksi väsytti päivällä mutta kun sen ottaa illalla niin se ei väsytä seuraavana päivänä. Kuulun kuitenkin vähemmistöön, koska suurinta osaa potilaista Latuda ei väsytä. Latuda pitää muuten muistaa ottaa aina aterian jälkeen koska muutoin se ei imeydy. Kuitenkin... Latudasta ainut haitta minulle oli ahdistuneisuuden lisääntyminen. Haluaisin kokeilla Latudaa toisen kerran, mutta tällä kertaa olisi käytössä myös masennuslääke Brintellix (jos Brintellix ei auta Latudan aiheuttamaan ahdistuneisuuteen, haluan kokeilla vielä Escitalipramia). Kaikki kuitenkaan eivät saa lisää ahdistusoireita Latudasta. Suosittelen että otat tämän puheeksi esim. hoitajan kanssa ja pyydät että voisitte puhua siitä lääkärille. Kerrot perusteluksi nämä Abilifystä tulevat haitat. Kannattaa vaatia paras lääke, koska neuroleptit eivät ole yleisesti kovin mukavia lääkkeitä. Latuda on kuitenkin yksi parhaista. Toinen hyvä on Peratsin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2140
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      74
      1534
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1255
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe