Eli onko kellään kokemuksia yhdeksänkymmentäluvun
alun tai kahdeksankymmentäluvun lopun audi
80:sta? Koneena 1.8, 2.0 tai 2.3? Onko noita
2.3litrasia tuotu paljon, vai onko tekniikka
vaihdettu?
Millainen ajaa?
Kulkeeko?
Matkustusmukavuus ja tilat?
Kiitän jos joku vaivautuu vastaamaan.
Kokemuksia Audi 80:sta
7
5058
Vastaukset
- jasu
Ruosteongelmia ei pitäisi olla kiitos 100%:n
sinkityksen, mutta kierrä vähänkin ruostuneet
kaukaa koska silloin auto on ollut todella
surkealla hoidolla. 2-litrainen miellyttävän
vääntävä ja taloudellinen, ei mikään "tykki"
mutta hyvä ja todella kestävä peruskone. Jos
autossa on paikat kunnossa niin junamaisen vakaa
etenijä maantiellä. Audissa käytetyt materiaalit
antavat laadukkaan vaikutelman ja kestävät myös
käytössä eli auto on ryhdikäs paljonkin ajettuna.
Sisätiloiltaan vastaava muitten saman kokoluokan
autojen kanssa (joskin laadukkaampi) mutta
tavaratila on epäkäytännöllisen muotoinen ja
suhteellisen pieni.
Kasikymppinen on varmasti n. 10-vuotta vanhoista
keskikokoluokan autoista yksi parhaista
valinnoista.- A3 -98
Samaa mieltä edellisen kanssa, 2.0E kokemusta löytyy.
Lisäyksenä mainitsen, että vm.91 eteenpäin tavaratila on sekin loistava, kun edellisen korimallin polttoainetankki on siirretty fiksumpaan paikkaan (pois takapenkkien takaa). Selkänojat saa nurin, edellisestä poiketen, joten monikäyttöisyyttä löytyy.
Ja on se pienine levikkeineen ja uusine maskeineen paremman näköinen myös ulkopuolelta!
- Masa
Viisi vuotta olen nyt ajellut vm.87 1.8E-
mallisella ja valittamista ei ole! Auto on
kylläkin vasta "sisäänajettu", mittarissa 213tkm.
Sinkkikori pitää ruosteen loitolla. Pieniä
muutoksia tehneenä pirssini kulki keväällä Saksan
baanalla 215km/h (mittarin mukaan), todellista
ehkä n.200km/h. Hyvä peli huollettuna ja
hoidettuna! - 1.8 S
Mulla on ollut pari vuotta Audi 80 1.8 S ja
tyytyväinen olen siihen ollut. Ruostetta ei ole
kuten ei Audissa tulekaan olla, jos on, niin on
kylla syytä epäillä kolaroitua yksilöä, jossa on
korjaus tehty huonosti, silloin se ruostuu
Audikin. Konehan audissa on vahva, hyvin
huollettuna sen pitäisi kestää kevyesti 400tkm ja
jos vielä tekee kansirempan 300-400tkm välillä
niin puolimilliä ei liene kaukana. Mulla on auto
ajettu 285tkm, eikä mitään ongelmia kone puolella
ole ilmennyt.
Jos jotain tyyppi"vikoja" haluaa mainita, niin
etuiskareiden yläpään laakerointi on hiukan
heikko, aiheuttaen kolinaa hajalla ollessaan,
mutta vika on huokea korjata 80mk/laakeri.
Lisäksi ainakin varhaisimmissa vuosimalleissa
tahtoo kuskin penkki kulua noin 240tkm kohdalla
puhki sivutuen kohdalta, mutta senkin ongelman TI-
mies korjaa takaselkänojan takaa leikkaamalla
kankaalla.
Eli mukava, hiljainen, taloudellinen, kestävä ja
tyylikäs autohan se on tämä Audi. Ei missään
nimessä huono vaihtoehto ja jos et usko niin
kattele myös 80/90-luvun vaihteen Opeleita ja
vertaa Audiin...
Niin en usko, että 80:stä on tullut 2.3
litraisella, mutta sama koppasta 90:stä on
ainakin tullut kyseisellä koneella... - JOM
Kokemusta on -92 2,0E-mallista, todella tukeva ja
hyvä maantieauto, 2-litranen vetää ihan kivasti
kun tuuppaa 4000rpm mittariin. Tässä yksilössä oli
mystinen tyhjäkäyntijuttu, kierrokset nousi
välillä 1500:aan ja kohta taas laski normaaliksi,
koskaan ei ehditty huoltoon saakka, muuten pelasi
loistavasti. Alustan komponentit on kuin
kuorma-autosta kun vertaa vaikkapa Omegaan,
luulisi kestävän.
Huonoa: sisältä jotenkin ankea, raitisilmapuhallus
kesähelteellä huono, liian pitkä kytkimen liike ja
keventää keulaa kiihdyttäessä = sutii.
80:stä lienee vain 1.6, 1.8, ja 2.0, 2.3
5-pyttynen lienee 90:sen kone - Jönsson
(Tosin 1,6:sta)
Älyttömän hyvin tehty auto. Hiljainen, ei nitise,
ei ruostu, verhoilu kestää, penkit ei veltostu.
Ikäiseksen 80-luvun lopun kasikympit - ekat
sämpylät - ovat varmaan nykyaikaisimman näköisiä
autoja, ja kun ovat vielä niin hyvässä
kunnossakin, niin hölmömpi luulee vielä uudeksi.
Muuta hyvää on pikkumoottorisen yllättävän hyvä
suorituskyky, vaikka tehoa ei ole muka kuin 75
hv. sekä todella pieni kulutus 6-7 l. / 100 km.
matka-ajossa.
Matka-ajossa on myös kohtuu vakaa kulkija, mutta
talvella heikkenee. Mutkissa käytös muuttuu
halkomaiseksi jo kesällä - soralla tai
talvikeleillä puskee pahemmin kuin ysikuutonen
saappi. Liikkeelle lähtiessä sutii kuin transitti.
Ei siis mikään sportti, mutta yksi
luotettavimmista ja tyylikkäimmistä ikäisistään.
Sisätilat pienehköt, tavaratila pieni ja hassun
muotoinen. Ergonomia ok, joskin keskikonsolin
parhaat paikat varattu älyttömästi
raitisilmasuuttimille.
Kun v. 97 pistin omani kiertoon kymmenen vuotta
vanhana ja 280 tkm. ajettuna, oli auto palvellut
luotettavasti ja ongelmitta ja näkyypä tuo olevan
liikenteessä vieläkin. - Anonyymi
Mielenkiintoista lukea 21 vuotta vanhoja kommentteja... Itselläni on viime vuonna museorekisteröity 80 2.0 E ja on autona ajettavuudeltaan paljon parempi kuin monet uudet. Silloin 20 vuotta sitten itsellän oli työsuhdeautona parikin 1.6 -moottorilla ollutta samanlaista, eikä mitään mahkuja saada 2-litraista. Nyt semmoinen on ja mustana kakkosautona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274