Hei mulkku, just sä! Älä roiku perässä

Anonyymi-ap

Mene ohi mulkku, jos et kusipää pääse ohi niin jätä reilu välimatka edellä olevaan.
Prkl teiän kanssa, teitä tehdessä jollakin on kusta lirahtanut sekaan, minne sä kuvittelet että liittymistä tuleva liikenne mahtuu kun toinen toisensa perseissä roikutaaan. Se haitta kohdentuu muihinkin kun päätien liikenne häiriintyy.

Et voita aikaa etkä mitään, sen voitat että olet liikenteen kusipää!

95

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viisari värähtää, kun perää nuohoaa.

      Toisaalta taitaa touhutippaa puskea toisillakin, kun pitää jarrutella turhaan ja tarjota peräänsä väkisin.

      Käykää vaikka salaa hotellissa ja antakaa liikenteen olla liikennettä.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö. Sitä perässäroikkumista on vaikka ajaa suurinta sallittua nopeutta mittarivirhe huomioiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö. Sitä perässäroikkumista on vaikka ajaa suurinta sallittua nopeutta mittarivirhe huomioiden.

        Niin minkä sille mahtaa.
        Mennään sillan yli tai kameran ohi tai tullaan kiihdytyskaistalle, niin aina joku edellä alkaa jarruttelemaan ja tyrkyttää peräänsä.

        Yleensä ne vastaavasti kiihdyttelevät myös, ettei tarvitse muuttaa omaa nopeutta, turvavälin hoitaessa joustot. Mutta aina siellä on joku joka ei korjaa nopeuttaan, vaan unohtuu räpläämään puhelinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minkä sille mahtaa.
        Mennään sillan yli tai kameran ohi tai tullaan kiihdytyskaistalle, niin aina joku edellä alkaa jarruttelemaan ja tyrkyttää peräänsä.

        Yleensä ne vastaavasti kiihdyttelevät myös, ettei tarvitse muuttaa omaa nopeutta, turvavälin hoitaessa joustot. Mutta aina siellä on joku joka ei korjaa nopeuttaan, vaan unohtuu räpläämään puhelinta.

        Ihan hauska näkemys tuo, että kun edessä joku hiljentää, niin se tarjoaa peräänsä. Eihän sillä mitään muuta syytä siihen varmasti ole.


      • Anonyymi

        Aloittajan oma vastaus itselleen


      • Aina kun minun takapuskuriin tulee joku roikkumaan. Minä nostan kaasun ylös ja annan vaudin pudota. Kyllä se jo joskus 40km/h häipyy siitä.


      • Aina kun minun takapuskuriin tulee joku roikkumaan. Minä nostan kaasun ylös ja annan vaudin pudota. Kyllä se jo joskus 40km/h häipyy siitä. Vaarallista se on kun joku 100km/h roikkuu takapuskurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hauska näkemys tuo, että kun edessä joku hiljentää, niin se tarjoaa peräänsä. Eihän sillä mitään muuta syytä siihen varmasti ole.

        No, kameratolpan kohdalla jo ennestään alle sallitun ajavilla sitä hiljentämistä on vaikea juurikaan muuksi mieltää.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Aina kun minun takapuskuriin tulee joku roikkumaan. Minä nostan kaasun ylös ja annan vaudin pudota. Kyllä se jo joskus 40km/h häipyy siitä. Vaarallista se on kun joku 100km/h roikkuu takapuskurissa.

        Autoilija arto, jota myös oikeutetusti idiootiksi kutsutaan, jälleen kerran esittelee tapansa jolla voisi onnettomuuden aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kameratolpan kohdalla jo ennestään alle sallitun ajavilla sitä hiljentämistä on vaikea juurikaan muuksi mieltää.

        Uskon, että se on sinulle vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että se on sinulle vaikeaa.

        Mitä se kameratoppan kohdalla, jo ennestään alle sallitun ajavan edelleen hiljentäminen mielestäsi on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se kameratoppan kohdalla, jo ennestään alle sallitun ajavan edelleen hiljentäminen mielestäsi on?

        En tiedä. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä.

        Vaikka sinulle asialla ei ole merkitystä, niin takana tuleviin sillä on vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä.

        Ei ole sinulle mitään merkitystä, mutta silti kommentoit asiaa menemällä henkilökohtaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinulle mitään merkitystä, mutta silti kommentoit asiaa menemällä henkilökohtaisuuksiin.

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinulle mitään merkitystä, mutta silti kommentoit asiaa menemällä henkilökohtaisuuksiin.

        En ole mennyt henkilökohtaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliitto kiittää pyöräliiton mainitsemisen.

        http://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mennyt henkilökohtaisuuksiin.

        Oman käsityksesi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto kiittää pyöräliiton mainitsemisen.

        http://pyoraliitto.fi/

        Ei terroristijärjestön kiitokset ketään lämmitä.


      • Anonyymi

        Kassos huvikses, yleensä puskuriin liimautuja on nainen.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­N­y­m­­­f­o­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18261253

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ei huumepäissään muista ohittaa.

    • Anonyymi

      No hyvä että liikenneraivon saa tätäkin kautta purettua ettei tartte tien päällä alkaa tappelemaan ja ammuskelemaan, niin kuin siinäkin yhdessä tv-ohjelmassa. Sekopäistä touhua.

      Joonotota, harvoinpa siellä liikenteessä yksin saa olla, jos ei ihan korvessa asu. Joku voi olla takana ja joku toinen vielä edessä. Semmosta se on. Jos ei nuppi kestä niin lieneekö parempi jättää ajamishommat muille.

      • Anonyymi

        Näinpä. Onneksi kohta on taas kesäkelit.
        2-pyöräisellä saa helposti etäisyyttä kun autoilijat sekoilee ja tekee sumppuja.


    • Anonyymi

      Millä automerkillä aloittaja sotkee liikennettä. Arvaan, audi, bmw, ehkä skoda.
      Päädyn kuitenkin toyotaan arvailuissani koska hän tuntuu puuttuvan vain muiden
      tekemisiin liikenteessä. Melko varma keskustalainen ja asuu vuokralla velkoineen.

    • Anonyymi

      Aja lujempaa niin kukaan ei roiku perseessä.

      • Anonyymi

        EI KANNATA ALKAA AJAMAAN YLINOPEUTTA JONKIN HÖRHÖN TAKIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI KANNATA ALKAA AJAMAAN YLINOPEUTTA JONKIN HÖRHÖN TAKIA.

        Luuserit ei osaa ohittaa tai pelkäävät poliisia. Siksi provosoivat edellä menijää.

        Koitetaan ymmärtää näitä peräkammarin poikia mitkä on aivan pihalla liikenteessä ja hakevat läheisyyttä edellä menevään kun äiti ei enää anna tissiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuserit ei osaa ohittaa tai pelkäävät poliisia. Siksi provosoivat edellä menijää.

        Koitetaan ymmärtää näitä peräkammarin poikia mitkä on aivan pihalla liikenteessä ja hakevat läheisyyttä edellä menevään kun äiti ei enää anna tissiä.

        Liikennekiusaajan kanssa ei kannata lähteä kisailemaan. Turvallisempaa on seisahtaa bussipysäkille ja antaa kuumakallelle tilaa.


      • Anonyymi

        Ei ole mikään velvollisuus ylittaa nopeusrajoitusta, vaikka takana hiillostava ylinopeusyrjö olisi mitä mieltä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään velvollisuus ylittaa nopeusrajoitusta, vaikka takana hiillostava ylinopeusyrjö olisi mitä mieltä tahansa.

        Ei tosiaan olekaan. Monesti liikennetilanne on vielä sellainen, ettei nopeuden nostaminen ole edes mahdollista, vaikka edessä oleva jostain syystä niin haluaisi tehdä. Esimerkiksi edessä voi olla pitkä jono, jonka nopeus ei yllättäen pippeli nouse, vaikka joku hölmö yrittäisi työntää siihen lisää vauhtia.


      • Anonyymi

        Taitaa pippelin mainita ja hallituksen esityksen mainita aiheuttaa kauheaa angstia joissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa pippelin mainita ja hallituksen esityksen mainita aiheuttaa kauheaa angstia joissakin.

        Pippelin maininta taitaa saada tuon poikkeavan kehitysvammaisen tapauksen innostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippelin maininta taitaa saada tuon poikkeavan kehitysvammaisen tapauksen innostumaan.

        Sehän joskus kertoi katselleensa omaa katkarapuaan puoli tuntia putkeen.

        Onhan se kiva, että ihmisellä on harrastuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippelin maininta taitaa saada tuon poikkeavan kehitysvammaisen tapauksen innostumaan.

        Noinhan se on pääteltävissä kun lukee anonyymi 2024-02-12 17:29:48 kommentin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän joskus kertoi katselleensa omaa katkarapuaan puoli tuntia putkeen.

        Onhan se kiva, että ihmisellä on harrastuksia.

        Varmasti totta ja uskottaa kun ottaa huomioon anonyymi 2024-02-12 17:29:48 aiemmat ja nyt kirjoittamat kommentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti totta ja uskottaa kun ottaa huomioon anonyymi 2024-02-12 17:29:48 aiemmat ja nyt kirjoittamat kommentit.

        Nerous terous shinhs shinsh ja sitten vielä se että kun ainoa joka on yksi niistä on tullut aika moni tietyn ajan. Uusin uutinen on että saako olla että se on niin iso kova valkoinen kukko purkautuu ja sitten on se on niin paljon. Joskus on hyvä että on aika hyvä että on aika hyvä ja hyvä.


    • Anonyymi

      Eihän me pyrstössäs olla ku kaheksankympin alueella. Kun alkaa kuuskymppiä tai taajamarajoitus niin hiljennämme kuuliaisesti nopeuden rajoituksen mukaiseksi. Jostakin meille takana tulijoille tuntemattomasta syystä välimatka vaan kasvaa ja kasvaa. Etkö ole huomannut.

      • Anonyymi

        Mansessa riittää niitä roikkujia. Oli alue mikä tahansa.


    • Anonyymi

      Aika karmeaa toi liikenne käyttäytyminen. Puskurissa roikutaan.
      Lujaa täytyy mennä. Se on suurimalle osille tärkeätä. Muista säännöistä viis.
      Terv. Linja-auton kuljettaja

    • Anonyymi

      Niin ei tarvitse muuta kuin noudattaa liikennesääntöjä ja jättää reilu etäisyys edessä olevaan. Yksinkertainen asia, joka ratkaisisi monia liikenteen ongelmia.

      Kyllä voi ajaa hitaammin, jos perässä roikutaan.

      • Anonyymi

        "Kyllä voi ajaa hitaammin, jos perässä roikutaan."
        Eikös noin ajamalla ne perässä roikkujat vaan lisäänny?


      • Anonyymi

        Minä kun luullunna ainiaan, että edessä hitaammin ajavan takia omaa nopeutta joutuu joskus pudottamaan mutta, että perässä ajan takia pitäisi alkaa ajamaan hitaammin, se tuntuu suorastaan hullulle. jos sen perässä ajavan takia omaa nopeutta nostaa niin sen ymmärtää mutta että hidastaa niin huh huh.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun luullunna ainiaan, että edessä hitaammin ajavan takia omaa nopeutta joutuu joskus pudottamaan mutta, että perässä ajan takia pitäisi alkaa ajamaan hitaammin, se tuntuu suorastaan hullulle. jos sen perässä ajavan takia omaa nopeutta nostaa niin sen ymmärtää mutta että hidastaa niin huh huh.....

        Kenenkään ei tartte ajaa ylinopeutta vaikka takana olija hiilostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun luullunna ainiaan, että edessä hitaammin ajavan takia omaa nopeutta joutuu joskus pudottamaan mutta, että perässä ajan takia pitäisi alkaa ajamaan hitaammin, se tuntuu suorastaan hullulle. jos sen perässä ajavan takia omaa nopeutta nostaa niin sen ymmärtää mutta että hidastaa niin huh huh.....

        Voit ajaa vain omaa autoasi. Nopeuden voi pudottaa sopivaksi, että takana roikkuja pääsee edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei tartte ajaa ylinopeutta vaikka takana olija hiilostaisi.

        Eihän ylinopeudella ajamista mitään mainittu, ainoastaan, että nopeuttaan nostamalla se takaa tulijan turvaväli voi kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit ajaa vain omaa autoasi. Nopeuden voi pudottaa sopivaksi, että takana roikkuja pääsee edelle.

        Höh, miten sitä muuta kuin omaa autoaan voisi ajaa?
        Nopeuden pudottamista ohituksen helpottamiseksi, varsinkin tuossa liian lähellä roikkumisen tapauksessa monet pitää tuomittavana. Sinä taas olet vastakkaista mieltä. Muutamat taas kannattaa samassa tilanteessa nopeuden nostamista. Mikähän noista tavoista toimisi parhaiten, vai onko niin , että kulloisenkin tilanteen ja kuskin arvion mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ylinopeudella ajamista mitään mainittu, ainoastaan, että nopeuttaan nostamalla se takaa tulijan turvaväli voi kasvaa.

        Kyllä silloin tulee ylinopeutta jos ajan 60km/h. Alue on 50km/h. Silti joku roikkuu takapuskurissa. Mittarivirhe huomioitu. Silti hiillostetaan ajamaan lujempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silloin tulee ylinopeutta jos ajan 60km/h. Alue on 50km/h. Silti joku roikkuu takapuskurissa. Mittarivirhe huomioitu. Silti hiillostetaan ajamaan lujempaa.

        Jos takana ajava ei sovita turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin silloin voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos takana ajava ei sovita turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin silloin voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi.

        Miten se onnistuu jos joku roikkuu takapuskurissa ? Jos lisään vauhtia se kuitenkin roikkuu edelleen. Miten saan turvavälin sopivaksi ? Jos hiljennän se roikkuu edelleen.
        Mitä voi tässä tilanteessa tehdä ? Eihän se onnistu .Ylinopeutta en halua ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se onnistuu jos joku roikkuu takapuskurissa ? Jos lisään vauhtia se kuitenkin roikkuu edelleen. Miten saan turvavälin sopivaksi ? Jos hiljennän se roikkuu edelleen.
        Mitä voi tässä tilanteessa tehdä ? Eihän se onnistu .Ylinopeutta en halua ajaa.

        Jos takana tuleva valitsee lyhyen turvavälin edellä ajavaan, niin edessä ajava voi sitten hiljentää sellaiseen vauhtiin, joka on takana tulevan turvavälivalintaan sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silloin tulee ylinopeutta jos ajan 60km/h. Alue on 50km/h. Silti joku roikkuu takapuskurissa. Mittarivirhe huomioitu. Silti hiillostetaan ajamaan lujempaa.

        Totta kai se on ylinopeutta jos ja kun viidenkympin alueella ajaa 60km/h. Silti tuosta ei ole mitään tekemistä sen kanssa kun sanottiin vauhdinnostamisen mahdollisesti kasvattavan turvaväliä taka tulevaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos takana ajava ei sovita turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin silloin voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi.

        Sopivan turvavälin pitämin on vain ja ainoastaan sen takaa tulevan tehtävä, joten sen edessä ajavan ei pidä missään tilanteessa kouluttajaksi ja opettajaksi esittämääsi tapaan ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos takana tuleva valitsee lyhyen turvavälin edellä ajavaan, niin edessä ajava voi sitten hiljentää sellaiseen vauhtiin, joka on takana tulevan turvavälivalintaan sopiva.

        Kertomallasi hiljentämisellä se hiljentäjä vaarantaa oman henkensä, jolla ei niin väliä ole, myös sen takana tulevan ja mahdollisesti monen muun tiellä liikkujan hengen. Kovasti järkevää, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai se on ylinopeutta jos ja kun viidenkympin alueella ajaa 60km/h. Silti tuosta ei ole mitään tekemistä sen kanssa kun sanottiin vauhdinnostamisen mahdollisesti kasvattavan turvaväliä taka tulevaan.

        TURVAVÄLIN PITÄMINEN KUULUU TAKAPUSKURISSA ROIKKUJALLE. PISTE....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertomallasi hiljentämisellä se hiljentäjä vaarantaa oman henkensä, jolla ei niin väliä ole, myös sen takana tulevan ja mahdollisesti monen muun tiellä liikkujan hengen. Kovasti järkevää, niinkö?

        Millä tavoin vaarantaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin vaarantaa?

        Onhan sinulla ajokortti? No hyvä, sittenhän sinä ymmärrät tuon sataan kertaan liikennepalstoilla vatvotun edessä jarruttelevan ja hiljentelevän aiheuttaman vaaran muulle liikenteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertomallasi hiljentämisellä se hiljentäjä vaarantaa oman henkensä, jolla ei niin väliä ole, myös sen takana tulevan ja mahdollisesti monen muun tiellä liikkujan hengen. Kovasti järkevää, niinkö?

        Vähemmän vaarallista puutteellinen turvaväli on pienemmällä nopeudella. Jos takana tuleva urpo ei kykene riittävää turvaväliä pitämään, niin voi hyvin turvata oman turvallisuutensa hidastamalla vauhtia. Upro voi sitten kotona katsoa peiliin ja onnitella itseään asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sinulla ajokortti? No hyvä, sittenhän sinä ymmärrät tuon sataan kertaan liikennepalstoilla vatvotun edessä jarruttelevan ja hiljentelevän aiheuttaman vaaran muulle liikenteelle.

        Se muu liikenne pitää tietysti tarpeeksi suuren turvavälin. Ei se nopeuden vaihtelu silloin mitään vaaranna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmän vaarallista puutteellinen turvaväli on pienemmällä nopeudella. Jos takana tuleva urpo ei kykene riittävää turvaväliä pitämään, niin voi hyvin turvata oman turvallisuutensa hidastamalla vauhtia. Upro voi sitten kotona katsoa peiliin ja onnitella itseään asiasta.

        Kyllä sen edessä ajavan jarruttelu ja kouluttamisen ja opettamisen elkeet on sille opettajalle kuin taka tulevalle ja ennen kaikkea muulle liikenteelle yhtä vaarallisia vaikka vauhti olisikin hieman normaalia alempi.
        "takana tuleva urpo ei kykene riittävää turvaväliä pitämään, niin voi hyvin turvata oman turvallisuutensa hidastamalla vauhtia."
        Juuri tuolla hidastamilla sen oman ja muiden turvallisuuden parhaiten vaarantaa, josta tuskin edes kotona siinä peilin edessä kannattaa erikoista ylpeyttä tuntea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen edessä ajavan jarruttelu ja kouluttamisen ja opettamisen elkeet on sille opettajalle kuin taka tulevalle ja ennen kaikkea muulle liikenteelle yhtä vaarallisia vaikka vauhti olisikin hieman normaalia alempi.
        "takana tuleva urpo ei kykene riittävää turvaväliä pitämään, niin voi hyvin turvata oman turvallisuutensa hidastamalla vauhtia."
        Juuri tuolla hidastamilla sen oman ja muiden turvallisuuden parhaiten vaarantaa, josta tuskin edes kotona siinä peilin edessä kannattaa erikoista ylpeyttä tuntea.

        Ei siitä ole mitään vaaraa kun se takana ajava pitää tarpeeksi pitkän turvavälin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se muu liikenne pitää tietysti tarpeeksi suuren turvavälin. Ei se nopeuden vaihtelu silloin mitään vaaranna.

        Kyllä se mainittu takaa tulevan kouluttaminen, edessä hidastelemalla vaarantaa myös muun liikenteen turvallisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se mainittu takaa tulevan kouluttaminen, edessä hidastelemalla vaarantaa myös muun liikenteen turvallisuuden.

        Ei kukaan kouluta, vaan turvaa oman turvallisuutensa takana tulevan toiminnan vuoksi. Jos takana tuleva pitää riittävää turvaväliä, niin mitään ei tapahdu ja nopeus pysyy samana. Täysin puhdas logiikka. Vähintään 3-4 sekuntia turvaväliä maantienopeuksissa, niin kaikki ovat tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan kouluta, vaan turvaa oman turvallisuutensa takana tulevan toiminnan vuoksi. Jos takana tuleva pitää riittävää turvaväliä, niin mitään ei tapahdu ja nopeus pysyy samana. Täysin puhdas logiikka. Vähintään 3-4 sekuntia turvaväliä maantienopeuksissa, niin kaikki ovat tyytyväisiä.

        Kyllä se on sitä kouluttamista ja ennen kaikkea oman ja muiden turvallisuuden vakavaa vaarantamista, jos ja kun alkaa mielestään liian lähellä takaa tulevan edessä mielenosoituksellisesti jarruttelemaan ja hidastelemaan. Kas kun liikenteen valvonta, myös turvavälien suhteen kuuluu vain oikealle poliisille, ei edes "puhtaan logiikan" omaavalle kotipoliisille.
        Mainitun sekuntimäärän mukaiset turvavälit on maantieliikenteessä varmasti hyvät ja riittävät, tosin harvoin toteutuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on sitä kouluttamista ja ennen kaikkea oman ja muiden turvallisuuden vakavaa vaarantamista, jos ja kun alkaa mielestään liian lähellä takaa tulevan edessä mielenosoituksellisesti jarruttelemaan ja hidastelemaan. Kas kun liikenteen valvonta, myös turvavälien suhteen kuuluu vain oikealle poliisille, ei edes "puhtaan logiikan" omaavalle kotipoliisille.
        Mainitun sekuntimäärän mukaiset turvavälit on maantieliikenteessä varmasti hyvät ja riittävät, tosin harvoin toteutuvat.

        Ei hidastaminen ole mitään koulutusta. Se on normaali ja hyvin yleinen toimenpide liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hidastaminen ole mitään koulutusta. Se on normaali ja hyvin yleinen toimenpide liikenteessä.

        Ei niin , silloin kun se tapahtuu muusta syystä kuin edellä ajavan mielestä liian lähellä takana ajavan takia.


    • Anonyymi

      Katsele vaan tuulilasista ja liittymien kohdalla ajat vasenta laitaa,niin mahtuivat sekaan.perästä tulija maksaa,jos osuu perään. Tämä tuli varmaan matulandiasta.siellä on liikenne muutenkin perseestä. Ahdasta ja ylivilkasta.

    • Anonyymi

      Olihan avaus. Pelkääkö Tero jos joku ajaa perässä, vai koetko itsetunnon puutetta kun et uskalla ajaa nopeusrajoitusten mukaan, vai hävettääkö bensansäästöyrityksesi?

      • Anonyymi

        Aiheutat haittaa liikenteessä, jopa vaaraa, olihan vastaus sulla mutta voit oppia ajamaan aina paremmin ja toivomme sitä kaikki. Nopeusrajoitushan ei MÄÄRÄÄ mitä nopeutta PITÄÄ ajaa vaan se antaa rajat joita ei saa ylittää. Joo minuakin ärsyttää ja joskus vaan ihmetyttää kun aamuliikenteen seassa on se yksi kotihoidon auto joka ajaa 100 alueella 55-60 nopeudella, miksi hän ajaa niin hiljaa. yms tapauksia. Mutta niin kauan kuin näistä pääsee helposti ohi niin kaippa sen täytyy antaa vaan ajella niin hiljaa, ajaessa on aika hanakala alkaa saamaan poliisiakaan paikalle koska pitäisi alkaa seuraamaan sitä autoa ja koska se poliisi tulee.. Koska voihan se kyseinen hitaas ajelija olla niin kännissä tai lääkkeissä tai huumeissa tai nukkuu kohta rattiin ja siksi ajaa niin hiljaa ei voi tietää ei voi tietää..

        Olihan vastas.


    • Anonyymi

      Kyllä näitä näkee liki joka kerta, just pahinta kun liittymien kohdalla roikutaan toisten puskureissa ja liittymistä tulee liikennettä niin jonnekkin niiden on ajettava, sitten kaikkia vituttaa sitten jonot nykii ja tulee jopa äkkijarrutuksia. Miksiköhän niin..

      Onhan se poliisikin alkanut näihin puuttua.

    • Anonyymi

      Mullku Sina ole itsa

    • Anonyymi

      Eikö liittymästä tulevan kuulu väistää?
      Suomijuntteihin on iskostunut kumma luulo, että saa tulla eteen liittymästä. Tien antaminen sinänsä on joustavaa liikennettä, mutta miljoona kertaa motarilla ajaneena, olen huomannut asian, joka ei ole turvallinen:
      Annat tietä eli hiljennät vauhtiasi motarilla, että liittymästä tuleva (ainakin muutama auto) pääsee sujahtamaan motarin vilinään, mutta sitten sieltä änkeääkin 20 valopäätä samaan rakoon, ajattelematta, mitä vauhtia motarilla pidetään. Mitä kuvittelet jäljen olevan?
      Ennen kun tunget typerää egoasi joka rakoon, niin mieti vähän. Onko muuten mahdotonta lähteä vähän aikaisemmin liikkeelle, että voisi ajella rauhassa, rattiraivokin on paha juttu.

      • Anonyymi

        Kolmio on se määräävä tekijä tilanteessa. Kolmion takaa tuleva väistää. Moottoritiellä ajavat voivat kuitenkin haitata ja vaikeuttaa sinne liittymisiä, jos esim. turvavälit ovat pienet/olemattomat. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmio on se määräävä tekijä tilanteessa. Kolmion takaa tuleva väistää. Moottoritiellä ajavat voivat kuitenkin haitata ja vaikeuttaa sinne liittymisiä, jos esim. turvavälit ovat pienet/olemattomat. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.

        Eihän ne motarilla ajavat, ajavatpa millaisilla väleillä tahansa liikennettä mitenkään estä tai haittaa, koska sehän on liittyjän asia sovittautua mukaan niin ettei ketään estä tai haittaa.


      • Anonyymi

        Eihän siinä tarvitse mitään väistää jos tulee sopivalla nopeudella eteen.
        Ei toki ihan keulan eteen mutta jos perässä roikkujia on niin se väli on silloin liian pieni mutta itseppä perässä roikkuja on sen valinnut ja silloin saa liittymästä ihan nokkansa eteen jonkun.

        Ei se vaan niin mene että perässä roikkumalla plokataan muu liikenne ja liittyistä tulevien pitäisi pysähtyä odottamaan että olisi sopiva rako ja lähteä ilman vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä tarvitse mitään väistää jos tulee sopivalla nopeudella eteen.
        Ei toki ihan keulan eteen mutta jos perässä roikkujia on niin se väli on silloin liian pieni mutta itseppä perässä roikkuja on sen valinnut ja silloin saa liittymästä ihan nokkansa eteen jonkun.

        Ei se vaan niin mene että perässä roikkumalla plokataan muu liikenne ja liittyistä tulevien pitäisi pysähtyä odottamaan että olisi sopiva rako ja lähteä ilman vauhtia.

        Ei sen liittyjän pysähtyä tarvitse, vaan valita väli mihin motarilla ajettavalla nopeudella turvallisesti ja muita vaarantamatta mahtuu. eikä tuohon vaikuta mitään se millä väleillä siellä motarilla ajetaan, liittyjä väistää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne motarilla ajavat, ajavatpa millaisilla väleillä tahansa liikennettä mitenkään estä tai haittaa, koska sehän on liittyjän asia sovittautua mukaan niin ettei ketään estä tai haittaa.

        Jos ymmärrys kyseisestä liikennetilanteesta on noin heikkoa, niin suosittelen, että jätät kuskin hommat muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne motarilla ajavat, ajavatpa millaisilla väleillä tahansa liikennettä mitenkään estä tai haittaa, koska sehän on liittyjän asia sovittautua mukaan niin ettei ketään estä tai haittaa.

        Totta totisesti.
        Useasti sitä kiihdytyskaistaa käytetään hidastuskaistana kun ei seurata moottoritien liikennettä vaan ruususen unessa ollaan ajelevinaan ja sitten havahdutaan tosiasiaan, että täällähän on muitakin samaan suuntaan menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen liittyjän pysähtyä tarvitse, vaan valita väli mihin motarilla ajettavalla nopeudella turvallisesti ja muita vaarantamatta mahtuu. eikä tuohon vaikuta mitään se millä väleillä siellä motarilla ajetaan, liittyjä väistää aina.

        Jos ei ole välejä, johon mahtuu, niin tietenkin sellainen vaikuttaa. Täysin looginen asia. Jos motarilla kodassa tulee 10 auton jono ja jokainen ajaa tappituntumassa edellä menevään, niin ei ole välejä välissä johon voisi liittyä. Liittymästä tuleva joutuu siis lähes pysähtymään. Motarilla tuolla tavalla ajavat ovat siis toiminnallaan haitanneet liikennettä, vaikka väistämisvelvollisuus onkin liittymästä tulevalla.

        Tieliikennelaissa yksiselitteisesti sanotaan, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata." Lakikohta ei ota kantaa kenellä se väistämisvelvollisuus on. Liikennettä ei yksinkertaisesti saa tarpeettomasti estää eikä haitata missään tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrys kyseisestä liikennetilanteesta on noin heikkoa, niin suosittelen, että jätät kuskin hommat muille.

        Asiaa täisin ymmärtämätöntä suositustasi en nyt tällä kertaa aio noudattaa. Sinun olisi hyvä sisäistää, että rampilta tulija väistää motarilla ajavia aina ja kaikissa tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole välejä, johon mahtuu, niin tietenkin sellainen vaikuttaa. Täysin looginen asia. Jos motarilla kodassa tulee 10 auton jono ja jokainen ajaa tappituntumassa edellä menevään, niin ei ole välejä välissä johon voisi liittyä. Liittymästä tuleva joutuu siis lähes pysähtymään. Motarilla tuolla tavalla ajavat ovat siis toiminnallaan haitanneet liikennettä, vaikka väistämisvelvollisuus onkin liittymästä tulevalla.

        Tieliikennelaissa yksiselitteisesti sanotaan, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata." Lakikohta ei ota kantaa kenellä se väistämisvelvollisuus on. Liikennettä ei yksinkertaisesti saa tarpeettomasti estää eikä haitata missään tilanteessa.

        "Tieliikennelaissa yksiselitteisesti sanotaan, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."
        Aivan oikein kopioitu, siitä onnittelut.
        Ja vaikka siellä motarilla jonkin liittymän kohdalla ajettaessa olisi turvavälit pienehköt, niin sen liittyjän tehtävä on huomata/etsiä se sopiva väli johon voi turvallisesti ja motarin liikennettä haittaamatta ja vaarantamatta liittyä.
        Esimerkkisi tapauksessa se liittyjä voi sitten liittyä niiden 10 liian lähellä toisiaan ajavan perään. Mikä pakko se on edes yrittää sen "junan" väliin liittyä?
        Joten motarilla ajavat ei tuossa eikä monessa muussakaan tilanteessa ole liikennettä estäneet eikä haitanneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa täisin ymmärtämätöntä suositustasi en nyt tällä kertaa aio noudattaa. Sinun olisi hyvä sisäistää, että rampilta tulija väistää motarilla ajavia aina ja kaikissa tapauksissa.

        Kyse ei olekaan väistämisvelvollisuudesta, vaan liikenteen estämisestä ja haittaamisesta, jonka laki yksiselitteisesti kieltää. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata missään tilanteessa, oli väistämisvelvollisuus tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tieliikennelaissa yksiselitteisesti sanotaan, että: "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata."
        Aivan oikein kopioitu, siitä onnittelut.
        Ja vaikka siellä motarilla jonkin liittymän kohdalla ajettaessa olisi turvavälit pienehköt, niin sen liittyjän tehtävä on huomata/etsiä se sopiva väli johon voi turvallisesti ja motarin liikennettä haittaamatta ja vaarantamatta liittyä.
        Esimerkkisi tapauksessa se liittyjä voi sitten liittyä niiden 10 liian lähellä toisiaan ajavan perään. Mikä pakko se on edes yrittää sen "junan" väliin liittyä?
        Joten motarilla ajavat ei tuossa eikä monessa muussakaan tilanteessa ole liikennettä estäneet eikä haitanneet.

        Jos liittyjä joutuu hidastamaan tai jopa pysähtymään liittymään, joutuvat kaikki hänenkin takana tekemään samoin ja liittymä on sen jälkeen jumissa. Sen jälkeen matelee jono liittymästä motarille. Asian näkee melko usein ruuhkaisina aikoina. Pääväylän puutteelliset välit aiheuttivat ilmiön. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Pääväylän liian pienet turvavälit haittaavat tilanteessa. Täysin looginen asia. Pelkästään väistämissäännöt eivät kaikkea kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei olekaan väistämisvelvollisuudesta, vaan liikenteen estämisestä ja haittaamisesta, jonka laki yksiselitteisesti kieltää. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata missään tilanteessa, oli väistämisvelvollisuus tai ei.

        Kyse on juurikin väistämisvelvollisuudesta, koska se motarilla ajava ei mitenkään voi, omaa nopeuttaan ajaen ja paikkansa mahdollisessa jonossa pitäessään syyllistyä liikenteen estämiseen ja haittaamiseen. Se liittymästä "silmät kiinni" motarille rampilta tunkeutuja sitten kylläkin on liikenteen, jos ei nyt estäjä niin ainakin haittaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos liittyjä joutuu hidastamaan tai jopa pysähtymään liittymään, joutuvat kaikki hänenkin takana tekemään samoin ja liittymä on sen jälkeen jumissa. Sen jälkeen matelee jono liittymästä motarille. Asian näkee melko usein ruuhkaisina aikoina. Pääväylän puutteelliset välit aiheuttivat ilmiön. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Pääväylän liian pienet turvavälit haittaavat tilanteessa. Täysin looginen asia. Pelkästään väistämissäännöt eivät kaikkea kerro.

        Se mahdollinen pysähtyjä sen haitan aiheuttaa, eikä motarilla ajavilla ole siihen osaa eikä arpaa.


    • Anonyymi

      Miksi te yleistä rajoitusta ja muuta liikennettä hitaammin ajavat muut kuin traktorit, mopot, mopoautot ja työkoneet sitten ajatte edellä ajavan takapuskurissa kun olette etanavauhdillanne saavuttaneet hitaamman kulkijan?

      • Anonyymi

        ...kysyy aito Kyselijäpösilö.


    • Anonyymi

      Suomalainen ei osaa kulttuuria tai sivistystä?

    • Anonyymi

      Kun perskärpäsistä keskustellaan, kukaan ei myönnä olevansa sellainen. Koska peräveijoja kuitenkin on vähintään puolet autoilijoista, onko kyse lopulta siitä ettei nämä mielestään älymystöön kuuluvat edes ymmärrä tekevänsä jotain väärää. Toisen perässä roikkuminen korostaa heidän mielestään jopa ammattimaisuutta.

      Pakukuskeille roikkuminen suotakoon. Heiltä ei voi vaatia kauhalla jos on annettu teelusikalla

      • Anonyymi

        Peräänajoja tuskin edes tapahtuisi, jos ajettaisiin riittävillä väleillä. Merkittävä kulu vakuutusyhtiöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräänajoja tuskin edes tapahtuisi, jos ajettaisiin riittävillä väleillä. Merkittävä kulu vakuutusyhtiöille.

        Juuri näin. Riittävän pitkä turvaväli edellä ajavaan on koko asian ydin.


      • Anonyymi

        Jos kerran puolet autoilijoista on perässä roikkujia niin se toinen puoli on sitten turhasta valittavia kitisijöitä, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran puolet autoilijoista on perässä roikkujia niin se toinen puoli on sitten turhasta valittavia kitisijöitä, eikö?

        ...kysyy aito Kyselijäpösilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kysyy aito Kyselijäpösilö.

        Johon sinä et kuitenkaan kykene pysty, tai halua mitään järkevää vastata.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe