mun oma leijonien olympiajoukkue (miehet) 2025 kisoihin

Anonyymi-ap

1.Kotkaniemi-Barkovvi-Rantanen

2.Haula-Hintz-Maccelli

3.Laine-Aho-Kakko

4.Lehkonen-Lundell-Granlund

Pakisto;

1.lindell-dallasin eniten pisteitä tekevä suomipakki jonka nimeä en nyt muista eli joku blackoutti iski !

2.Jokiharju-ristolainen

3.Hakanpää- ?

Moket;
1.Saros
2.Luukkonen
3.Korpisalo

Perustelut ykköskenttään ajatusta barkovin lisäksi tuo kotkaniemi ja oveluutta ennenkaikkea kun rantanen voimahyökkääjänä raivaa tilaa enemmän.

Kakkoskenttä perustelut; haula tuo tilaa kahdelle taitavalle ja hintzin erikoistaidot nousee eniten esiin kuitenni.

Kolmoskenttä perustelut; Laine on kuitenki kovan luokan maalintekijä(jos hän henkisesti toipuu niin on kova ase kolmoskentässä) ja keskellä aivokeskus aho joka myös kova työmyyrä ja kakko tuo ketjuun oveluutta ja vahvaa kulmapeliä ja vahva dominointi vastustajan hyökkäyspäädyssä on myös hyvää puolustamista kun kakko osaa tappaa hyvin aikaa johon erikoistunut rangersissa ja laineen maalintekotaidot ei mene hukkaan koska ketjulla on myös pisteiden tekoon paljon potentiaalia!

Neloskenttä; ei ainoastaan puolustava kenttä vaan hyökkäysvaaraakin löytyy. Lehkonen tuo voimaa kenttään!

Pakeista se että ykkösparissa suomen eniten pisteitä tekevä pakki on myös vahva omassa päässä mut jos riskejä tulee joskus liikaa niin lindelli osaa paikata virheet!

Kakkosparissa ristolainen on se, jolla kiekollisempi vastuu isompi ja kolmosparissa voimaa hakanpään muodossa esim!

Maalivahdeista se että saros on ykkönen mut korpisalo ja luukkonen on todistaneet hyvyytensä!

6

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei taida Patesta enää tulla sellaista kuin hän joskus oli. Valitettavasti.

      • Anonyymi

        mahdollisesti oot oikiassa. Kukas hänet korvaisi?Teräväinenkö? Teräväinen on pätevä YV-pelaaja. Panit kai merkille että rakensin joukkueen siten että otin huomioon kätisyydet ja otin huomioon YV kuin myös AV-pellaajat. Tosin aika monet noista pelaajista pelannee isoja minuutteja niin ois ehkä voinut jättää jonkun ison peliminuutin hyökkäjänä pois ja korvata hänet lähinnä puhtaasti enemmän alivoimat hoitavalla, ns alivoimaorientuneella pelaajalla, koska liikaminuutit&vastuu voi myös kuluttaa paljon. Toisaalta älykäs koutsi jollainen jukka ja monet muutkin koutsit ovat, osaavat kyllä jakaa peliminuutit varmaanki tasaisesti. tossa varmaan kannattas alivoimalla käyttää esim lundellia ja ahoa, muttei välttämättä barkovii ja hintziä. Tai voisi vuorotella näiden neljän sentterin välillä alivoimalla. Ylivoimalla teräväinen on ylivoiman erikoismies kun tasakentällisin hän on ehkä tuon joukkueen heikoin lenkki mut on osaava operoimaan ylivoimalla.

        Patrik laine vaikka onkin hieman yksiulotteinen pelaaja, niin faktaon se, että hänen maalintekokyky on luokkaa vakuuttava. Laineen vaikeudet NHL:ssä on olleet lukuisat loukkaantumiset ja turhankin yksipuolinen peluu. Eikä hän näiden puutteiden takia ainakaan heikoissa änärijoukkueissa saa nii helposti itsestään kaikkea irti mut riippuu ketä saa samaan ketjuun. On kuitenki fakta, että sitä tulostakin on tullut laineelta hänen uransa aikana änärissä eikö vain ??

        mietin myös semmosia hyäkkääjiä kuin eeli tolvanen ja juuso pärssinen, muttei ehkä riitä ihan tähän olymppiajoukkueeseen. Ei ihan ehkä. Noh tolvanen vois korvata ehkä laineen joo. Niin niin.

        Muisteletetko koskaan vanhempia suomen ja muiden maiden olympiajoukkueita? Mä muistelen paljon! Ja oon kehittänyt omia olumppiajoukkueita. Myös ei ainoostaan suomi vaan esim Venäjä tai ruotsi tai Kanada sekä turhan usein unohdettu Tsekki. Kerran esim pohdin vuoden 98 naganon olympialaisten Venäjän omaa keksimää ryhymää josta jätin pois esim sergei samsonovin sekä joukkuehengellekin hieman haitallisen alexei kovalevin joka välillä rikkoi liikaa harmoniaa sooloiluilla ja liian monimutkaisella pelaamisella ja joskus turhilla jäähyillä ja laiskalla pelaamisella kovalev myös tunnettii ja jätin pois myös jäähy ja virheherkän darius kasparaitiksen ja virheherkät dmitri mironovin ja alexei zhitnikin. Rakensin venäjän joukkueen pitkälti roolituksen mukaisesti eli kaksi hyökkäävää kenttää ja kaks puolustavaa.

        No tässä Venäjän olympiajoukkue vuosmallia 98 (nagano)

        Maalivahdit;
        1.Nikolai khabibulin(ansaitusti ja helposti ykkösveska)
        2.Mikhael Shtalenkov
        3. ?? en keksi kolmosveskaa

        1.Alexander mogilny-Sergei fedorov-Pavel bure
        2.Valeri Zelepukin-Alexei yashin-Vyacheslav Kozlov
        3.Sergei Nemchinov-igor Larionov-Aleksander kovalenko
        4.Sergei brylin-Andrei nikolishin-Valeri karpov

        1.Boris mironov-Igor kravtchuk
        2.Slava fetisov-Sergei zubov(pohojalaisella aksentilla zuubovvi)
        3.Dmitry yuskevitch-Oleg tverdovsky

        pakistosta semmone huomio, että kaikissa pareissa on yks puolustava ja yksi hyökkäävä pakki. Esim kolmosparissa tverdovsky oli aikoinaan melekein ku ylimääräinen hyökkääjä, mut toisaalta tverdovskyn plumiinuslukemat oli silti usein aika hyviä, jopa yllättävän hyviä mut yuskevitch on pakkipari joka paikkaa hänen mahdolliset virheet&ylihyökkäämisen.

        Hyökkäyksessä esim ykköses on tuttu kolmikko vuoden 89 nuorten MM-kisojen venäjän , silloisen neuvostoliiton ykköskenttä joten he tietää toistensa ajatukset oikeestaan joten minusta aika hyvä idea panna yhtteen noi nimet. Kakkosessa zelepukin tuo voimaa kenttään kun kaksi muuta operoi kiakkoa älykkäästi. Yashin lisäksi oli voimakas pelaaja.Kolomosessa keskellä operoi aivokeskus larionovvi ja vierellä kaksi uutteraa hyökkääjää. Ja neloskentän hyvyys perustuu myös kolmosen ohella puolustuspeliin pitkälti ja pelin rytmittämiseen. Pelin rytmittämisessä igor larionov oli ihan omaa luokkaansa, jopa koko NHL:n koko historian kovin pelin rytmittäjä. Ei ollu mikkään kovin noppee pellaaja, mut tosi älykäs.


      • Anonyymi

        kirjoitusvirhe kun sanoin että teräväisen teuvo ton joukkueen heikoin lenkki tasakentällisin koska siksi kirjoitusvirhe, tai ajatuskatko kun en koskaan siis häntä valinnut tohon ommaan joukkueeseeni, mutta että sanoin silti että jos laine ei mahdu kisakonneeseen niin teräväinen (tai tolvanen) vois korvata hänet.


      • Anonyymi

        Kanadan Olympiajoukkue nagano 98 oli siksi haastava koska monia kovia tähtipellaajia ja sitten piti jättää osa kovista tähdistä pois koska mä perustin tuon 98 kanadan olympiajoukkueen roolituksen mukhaan eli kaks hyökkäävää kenttää ja kaks puolustavampaa.

        Kerran kehitin myös vuoden 1992 USA;n olympiajoukkueen. Kehitin myös kerran oman vuoden 95 suomen MM-joukkueen. Mietin tarkasti (otin perusteellisen tarkasti selvää koko kauden kaikki suomipelaajat ja katsoin niiden pistelukemia, plusmiinustilastoja sekä koko kauden pelaamista ja loppukauden pelaamista = pudotuspelit) ja tulin siihe päätelmään, että otin myös omaan 95 MM-joukkueeseen pari &muutama semmostaki pellaajaa jotka ei pudotuspeleissä oikein loistaneet mutta ajattelin että he ois olleet niin nälkäisiä sitten MM-jäillä.

        Panin merkille että pelaaja joni lius oli tosi hyvä SM-liigassa esim JYP hockey teamissa. Hän kerran pelas MM-kisoissa(vuonna 98)

        oon sitten kehitellyt myös top20 parhaat NHL-hyökkääjät(kautta aikain) listan, varmaan pari kolme kertaa ja varmaankin en enää tulevaisuudessa, en ainakaan moneen vuoteen aio enää uutta kehittää listaa.

        oon tehnyt myös vähän älyttömiäkin postauksia ehkä kuten top100 parhaat NHL-tappelijat. Sen laatiminen vie tuhottoman paljon aikaa. Pitää ottaa huomioon monikin seikka eli aikakausi , tappelukortti jne. Eikä välttämättä ole järkevääkään tehä tommosta listaa,koska eri aikakausien tappelijoita ei voi verrata toisiinsa koska esim 70-luvulla tapelleet häviäisi helposti 2000 luvun tappelijoille. Pitäs kai erikseen rankata 70-luvun&80-luvun jne parhaat top10 tappelijat esim.

        Listojen teko, numerot on mun juttu. Kai se voi johtua ihan neurologisistakin syistä. Muistan esim kun olin 6-vuotias niin muistin ulkomuistista 150 jokamiesluokan autourheilijaa ja muistin kaikki 150 myös auton värin perustteella.


      • Anonyymi

        numerot, matematiikkaa kiinnosthaa kovasti! Esim numerologia, tilastotiede, todennäköisyydet, ongelmanratkaisu, looginen ajattelu, kokonaisuuksien hahmotus, X-laskut, mutta en ole kylymä robotti vaan mulla on vahvat tunteet. Joskus tunteet läikkyi itseasiassa liikaa 2010.-luvulla tiällä sosiaalisessa mediassa kun ajauduin usein riitelylinjalle kiusaajien kanssa (eikä kaikki heistä olleet välttämättä kiusaajia mut kun saatoin kokea jotkut kommentit kiusaamisena vaikka he on myöhemmin kertoneet että harjoitti vain läpänheittoo).

        se miksi koen herkästi kiusaamisena, johtuu varmaan siit kun oon niin yliherkkä eli kai mulla on joku yliherkkä diaknoosi Noita diagnoosei on palijon nykyään ihmisillä. Isä sannoo että liikaakin.

        Toivottavasti patrikki laine piäsee pois noista ongelmistaan ja siksihän hänen piti mennä nyt tauolle. Ymmärrän hyvin häntä kun itse paininut pääkopan kanssa koko ikäni oikeastaan. Ei oo heleppo tää mualima. Ei tosiaankaan. Jos kaikki oiskin heleppoa niin ei täällä ois mittään ongelmia. Laine on lahjakas, se on selvä homma sil ei tarvi kuin katsoo hänen pelaamista, kun hän on parhaimmillaan, ett miten helppoo se pelaaminen on kun osaa liikkua viisaasti ja syöttää vieruskaverille hyvin sekä laukaus on upea ja tarkka. Älykäs pelaaja.


      • Anonyymi

        en mä usko että normaalit ihmiset jaksaa lukea näit mun listoja sun muita jorinoita =)
        Hyvä jos sie jaksat!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe