Minishettiksen painoraja

Regalia84

Huomasin tossa ton keskustelun shettisten painorajoista, mutta jäi vielä vähän kaivertamaan... Mikähän lie minishettiksen painoraja? Ovathan ne kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin ns. normaalishetut. Mikä kannattaisi asettaa painorajaksi n. 80-86 senttiselle shetulle? Ei ole kuitenkaan tarkoitus ylirasittaa pikkuista. Kiitos vaivautuneille.

6

863

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lena

Minusta ei voi sanoa suoraan että 50 kg on maksimi paino settikselle sillä ratsastajan paino riippuu monesta seikasta kuten kuinka kauan aikaa ratsastaa yhtä jaksoisesti ratsastaa ja maastosta, onko isoja mäkiä vaiko tasainen maasto. Myös itse poni on ratkaiseva millaisessa kunnossa tämä on ja onko tottunut kantamaan aikuisia.

Kun hyvin pienellä ponilla ratsastaa 70 kg 10 min, tämä ei rasita niin paljoa kuin että 40 kg ratsastaa tunnin. Itse ratsastelen kesäisin tyttäreni setulla mutta en pitkään joten poni ei rasitu eikä ole sairastellut. Siis käytä maalaisjärkeä, älä usko ristiriitaisia "neuvoja" jotka perustuvat uskomuksiin ja kuulopuheisiin.

• ^^Nette^^

Jos poni on niin pikkuinen kuin sanoit..Niin..Tuota..Laittaisin varmaan 30kg painorajax xD Mun poni on 97cm korkee ja sillä on painorajana 45kg.

• eltsi
        ^^Nette^^ kirjoitti:

Jos poni on niin pikkuinen kuin sanoit..Niin..Tuota..Laittaisin varmaan 30kg painorajax xD Mun poni on 97cm korkee ja sillä on painorajana 45kg.

sanoisin että n.30kg.

• ...

minishettiksen painoraja on tyyliin 40kg

• PikkuPoni
    • Ksnsa

Miks pitää edes ratsastaa shettiksillä jos ei ole sopivan kokoinen? Vaikka jaksaiskin kantaa eikä tule ongelmia yms. ei siinä oo mitään järkeä, kuten jokanen varmaan sen itekkin tajuaa ja jos ei tajua joku on mennyt pieleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      405
      1726
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1121
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      67
      1073
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      87
      1065
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      101
      1004
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      142
      822
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      731
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      669
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      644
    Aihe