Huomasin tossa ton keskustelun shettisten painorajoista, mutta jäi vielä vähän kaivertamaan... Mikähän lie minishettiksen painoraja? Ovathan ne kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin ns. normaalishetut. Mikä kannattaisi asettaa painorajaksi n. 80-86 senttiselle shetulle? Ei ole kuitenkaan tarkoitus ylirasittaa pikkuista. Kiitos vaivautuneille.
Minishettiksen painoraja
6
809
Vastaukset
- Lena
Minusta ei voi sanoa suoraan että 50 kg on maksimi paino settikselle sillä ratsastajan paino riippuu monesta seikasta kuten kuinka kauan aikaa ratsastaa yhtä jaksoisesti ratsastaa ja maastosta, onko isoja mäkiä vaiko tasainen maasto. Myös itse poni on ratkaiseva millaisessa kunnossa tämä on ja onko tottunut kantamaan aikuisia.
Kun hyvin pienellä ponilla ratsastaa 70 kg 10 min, tämä ei rasita niin paljoa kuin että 40 kg ratsastaa tunnin. Itse ratsastelen kesäisin tyttäreni setulla mutta en pitkään joten poni ei rasitu eikä ole sairastellut. Siis käytä maalaisjärkeä, älä usko ristiriitaisia "neuvoja" jotka perustuvat uskomuksiin ja kuulopuheisiin.- ^^Nette^^
Jos poni on niin pikkuinen kuin sanoit..Niin..Tuota..Laittaisin varmaan 30kg painorajax xD Mun poni on 97cm korkee ja sillä on painorajana 45kg.
- eltsi
^^Nette^^ kirjoitti:
Jos poni on niin pikkuinen kuin sanoit..Niin..Tuota..Laittaisin varmaan 30kg painorajax xD Mun poni on 97cm korkee ja sillä on painorajana 45kg.
sanoisin että n.30kg.
- ...
minishettiksen painoraja on tyyliin 40kg
- PikkuPoni
http://piki-blogi.blogspot.fi/2014/07/ponien-painorajoista.html
Tuossa mielipiteeni tähän asiaan^^ - Ksnsa
Miks pitää edes ratsastaa shettiksillä jos ei ole sopivan kokoinen? Vaikka jaksaiskin kantaa eikä tule ongelmia yms. ei siinä oo mitään järkeä, kuten jokanen varmaan sen itekkin tajuaa ja jos ei tajua joku on mennyt pieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2183654Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen143529Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä912618Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman122199Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling602170Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.111919Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue481745- 901601
- 841233
- 721163