Kysymyksiä SUBUSTA

Hädässä ja pulassa pahasti!

Kuinka kauan kestää subutexin vieroitusoireet? Olen käyttänyt muutaman vuoden suonensiäisesti sitä, ja olen nyt tiputtanut toleranssia 8mg:n päiväannoksesta 1-1.5 milligrammaan. Mimmosia oloja on tiedossa? Kuinka kauan ne voivat kestää? Milloin ne ovat pahimmillaan? Voiko avohoidossa päästä subusta eroon? Pystyykö töissä olla jos on hyvä lääkitys? Mitkä lääkkeet/asiat auttavat vieroitusoireisiin parhaiten?

* Jos joku viitsii vastata asiallisesti ja kattavasti, tai edes vähän,niin kiitän oikein paljon!

21

4985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • In tthe park

      Mun ystävä kuoli kyseiseen aineeseen ja hänet haudattiin samana päivänä kun mulla synttärit. Hän oli myös pääsemässä irti ja seuraavaks hänet löydettiin jostain pusikosta kuolleena. Kannattaa lopettaa kun viel voit.

      • dfgfdghh

        Viime vuonna ei kuollu yhtään ihmistä suomessa yliannostukseen.

        - Kiitos siitä kuuluu subutexille.


      • jgigli
        dfgfdghh kirjoitti:

        Viime vuonna ei kuollu yhtään ihmistä suomessa yliannostukseen.

        - Kiitos siitä kuuluu subutexille.

        Viime vuonna kuoli 30 ihmistä siihen,samoin viime vuonna ja sitä edeltävänä 25..


      • hanski
        jgigli kirjoitti:

        Viime vuonna kuoli 30 ihmistä siihen,samoin viime vuonna ja sitä edeltävänä 25..

        Viime vuonna ei kuollu yhtään ihmistä Suomessa buprenorfiinin yliannostukseen, tosin yliannostuksiin kuoli jonkun verran ihmisiä joiden elimistöstä löyty muiden aineiden ohella myös buprea.
        Edellisinäkään vuosina en muista mistään lukeneeni varsinaisista yksinomaan buprenorfiinin yliannostuskuolemista.


      • I.T.P
        dfgfdghh kirjoitti:

        Viime vuonna ei kuollu yhtään ihmistä suomessa yliannostukseen.

        - Kiitos siitä kuuluu subutexille.

        Eli kyseessä EI ollut viime vuosi!!! Kun tää kaveri kuoli, subua käytettiin vielä vierotukseen. Eli ei tod. ollu viime vuosi!


      • maalarimies61
        jgigli kirjoitti:

        Viime vuonna kuoli 30 ihmistä siihen,samoin viime vuonna ja sitä edeltävänä 25..

        bubrenorfinista ei voi saada sellaista yliannostusta mikä johtaisi kuolemaan.
        (eli toisin sanoen pelkästään subutexin käyttämisestä ei voi kuolla) menikö tämä sinne vitun kukkahattutätijen koppaan. t.narkannu 35 vuotta ja hengissä ollaan ja suhteellisen terveitäkin vieläpä eli jos et tiedä kyseistä keskustelun aiheesta mitään faktaa niin suosittelen jättämään kommentoimatta ystävällisin terveisin kaiken huumeista tietävä !


      • katonytittees

        huikeeta taas...


    • N.O.E

      Eli siis 8mg päivittäisestä vuosien annostuksesta suoraan 1-1.5mg? Luvassa pitäis olla aika hurjia oloja jos noin olet tehnyt...

      Kylmää kalkkunaa en suosittele kenellekään. Jotkut sen kestää (yleensä ne jotka on muutenkin käyttäneet suhteellisen vähän...) useimmat oikeasti riippuvaiset sortuu. Hitaalla laskulla useimmat pääsee irti kunhan eivät retkahda "piiriensä" takia.

      "Mimmosia oloja on tiedossa? Kuinka kauan ne voivat kestää?"

      Itselläni vieroitusoireina oli sellaista yleisetä heikotusta, täydellistä kyvyttömyyttä keskittyä mihinkään ja todellista kuolematulee-järki menee-paniikkia, jotain sellaista mitä ei voinut kertakaikkiaan kestää; se olo oli elämäni pahin vaikka on tullut koipia katkottua ja kelailtua itsemurhia syistä sun toisista. Tän koin kun koitin jättää ihan lääkekäytössä olleen temestan liian nopeasti.

      "Voiko avohoidossa päästä subusta eroon? Pystyykö töissä olla jos on hyvä lääkitys?"

      Avohoidossa sanoisin että se on jopa mahdollisempaa kuin lyhyessä suljetussa hoidossa kunhan oma asenne on kohdallaan ja saa tarvitsemansa asiat (eli viekkarit kuriin). Suljetut jutut ahdistaa herkästi ja sitten sitä herkästi purkaa ahdistuksensa taas aineeseen; avo tarjoaa mahdollisuuden suht normaaliin elämään.

      Töissä... noh. Ehkä. Riippuu lääkkeestä ja sen tuomasta kyykystä. Kyllä opiaattiriippuvaiset ainakin pystyy tekeen kokopäiväistäkin duunia jos on annostus kohdallaan. Mut duunit on asia joista en huolehtisi ihan ensimmäisenä...

      Vieroitusoireisiin tehoaa parhaiten vastaavan ryhmän lääkkeet joissa on puskurit. Eli esim. opiaattiriippuvaisille sitä subua. "Kikkailulääkkeet" on mun mielestä humpuukia, esim tää kiitelty Naxolon. Joissain tapauksissa esim. rauhoittavat voi tosin olla parempi vaihtoehto jos vieroitusoireet on tietyntyylisiä eikä niiden fyysinen puoli ole korostunut. Jos näitä fyysisiä oireita ei ole juurikaan niin ehkä subujen tilalle temesta vois toimia - vaikka sekin on kyl aika roisi lääke.

      Vieroittautumisaika... Peruskaava on se että vieroittautuminen kannattaa tehdä riippuvuuden pituus jaettuna kahdella. eli jos on ollut riippuvainen kaks vuotta niin vieroitukseen voi mennä vuosi. Tosin tässä henkilön itsensä ominaisuudet kyllä vaikuttaa paljon kuin myös koukun syvyys.

      • Hädässä ja pulassa pahasti!

        Hei! Suuri kiitos pitkästä todella hyvästä vastauksestasi. Täsmennän hieman. Tiputin siis pikkuhiljaa 8mg:sta 1-1.5 mg:n n. muutamassa kuukaudessa. Nyt olen pyrkinut olemaan muutaman päivän ilman, ja sitten olen ottanut n. millin että kykenen töihin ja siedän oloani jne. Kun ne viekkarit alkaa suburiippuvaisilla siten, että jos olet maanantaina ottanut annoksen, niin tiistaina ei tule vielä oloja, koska subu vaikuttaa 24h. Keskiviikkona onkin jo sitten paniikki, että mistä sitä tai rahaa saa lisää, ja paleleekin jo niin pirusti. Siitä ne vieroitusoireet sitten alkavat vain pahenemaan. Maha menee sekaisin. Jalkoja kolottaa. Tulee todella ahdistunut olo, masentaa ja voimat katoavat kehosta. Muutaman rappusen ylösnouseminen tuntuu tosi raskaalta. Olen ollut ilman subua koko käyttöni ajan korkeintaan kolme päivää, eli en tiedä kuinka paha olo on neljäntenä päivänä.Olen kuullut että pahin olo olisi viidentenä päivänä. Vieroitusoireiden pituudesta olen kuullut paljon erilaisia juttuja ja kokemuksia. Joku netin päihdehoitaja sanoi että fyysiset olot menevät ohi reilussa viikossa. Jos näin olisi, niin uskaltaisin lopettaakkin. Mutta muutama on sanonut kärsivänsä 2 kuukautta, ja ylikin sen oloja. Jotkut taas sanovat että kolme viikkoa on se fyysisten vieroitusoireiden pääsääntöinen kestoaika. Auttaisikohan subun imeskely? Onkohan jollain yhden millin imeskeleyllä per päivä, tai parin 0,2 tai 0,4 temgesikin imeskelyllä sen vertaa apua, että olot pysyisivät loitolla, edes ne pahimmat? Tulis liian kalliiksi imekellä katkon määriä kun muutenkin on velkaa ja velkaa ja velkaa. Mitä luulet?
        Niin siitä temestasta? Miten juuri se voisi vaikuttaa oloihin? Kerro ihmeessä, jos oikeesti siitä voisi olla apua, niin sitä saattaisin saada hommattuakin yhdeltä tyypiltä. Vai onko sillä vastaava vaikutus kuin bentsoilla, vai miten se auttaisi? Kiitos kun kannustit avohoitoon. Mua harmittaa kun ihmiset sanoo että subusta pääsee eroon vaan laitoksessa. A- klinikallakin ne kuulemma yrittää saada katkolle, mutta kohdallani se ei ole mahdollista. Kuulemma avohoidossa A- klinikalla ei ole oikeastaan tuloksia subutexista onnistuneista vieroittautujista. Mutta tosiaan, omasta tahdosta/motivaatiosta se on kiinni. Mulla on liikaa menetettävää jos en nyt pian tee ongelmani eteen tarpeeksi. Jos menetän tärkeimmät asiat elämästäni, niin sitten en enää välitä mistään. En jaksaisi silloin enää välittää itsestäni. Luultavasti siinä vaiheessa saattaisin kasvaa jo vuoden päästä horsmaa. Eli kaikki vinkit ovat nyt todella tarpeen. Tuliko muutes sinulle noin rankat olot temestasta? Miten itse jaksoit sen kaiken yli? Mimmonen lääke se on? Voin toki lukea netistä, mutta uskon että ihminen joka on syönyt/käyttänyt sitä, osaa kuvailla paremmin. Mihin tarkkaanottaen sinulle määrättiin sitä? Mikä lääke on naxolon? Mitä tarkoitat kikkailulääkkeillä? Mikähän olisi fyysisiin oireisiin paras lääke? Mietin että olisikohan subutexista vieroittautuessa apua mielialalääkkeistä, koska subun käytöstä seuraa aika hiton rankka masennus? Mitä luulet? (Esim. seronil, remeron, cipramil yms.).Tarvitsen kyllä henkisen puolen lisäksi hoitoa fyysiseen puoleenkin. Mitähän tuumaisi yksityislääkäri, jos menisi kertomaan että haluan todella lopettaa subutexin käytön, ja voin antaa vaikka seuloja, jos saan vain semmosen lääkityksen että voin käydä töissä, ja enkä sekoa. Motivaatio on kova lopettaa, mutta pelkään kuollakseni fyysisiä ja henkisiä vieroitusoireita. Pelkään että en pääse sängystä ylös. Ja töihin minun on pakko mennä. Työ vie edes hetkeksi ajatukseni pois omasta riippuvuudesta ja kaikesta paskasta mitä siihen liittyykin. Ja työttömänä aloin pari vuotta sitten käyttämäänkin. Masennun pelkästään jo siitä etten tee töitä, joten juuri minun kohdallani olisi parasta että kävisin töissä. Mutta tarvitsisin nyt oikean lääkityksen ja apu & tukikeinoja hoitaa itseäni, että uskallan irroittautua subusta. Kiitos kamalan paljon jos viitsit vielä vastata minulle. Jo ensimmäinen viestisi oli antoisa.

        * Kiitos myös muille jotka vaivautuivat vastaamaan. Ja kaikki kenellä on tietoa tai/ja vinkkejä mulle ongelmaani ja epätietoisuuteeni, niin kaikki sanat ovat enemmin kuin tervetulleita. Tahdon eroon tästä paskasta! Ja aion tehdä töitä sen eteen. Tsemppiä ja voimia myös muille, jotka taistelette vastaavien ongelmien parissa...Auttakaa itseänne ja muita...


      • HÖRHÖR

        spritus forttisreflat kantsii hoitaa keppanalla.
        Ja hoituu muuten nopeesti.
        Oon kokeillut.

        Toi sun aikakaava on musta omituinen. Mulla kuuden vuoden pirinkäytön reflat hoitui alle kuuden viikon. Ei ollu "kylmää kalkkunaa", oli haan haaleeta läskisoppa ja laihaa herne-vellliä kuivalla leivällä maustettuna.
        Poliisivankilassa.

        Morfiinista pääsin irti kolmessa päivässä ypö yksin. Jäi vain ikuinen ikävä ko. aineeseen. Ja pelko. Jos nyt lyötäis kakskymppistä mopoa 50x5 ml ampullia pöytään niin en tiedä mitä tekisin. Vois mennä paskat housuun.
        Mutta ensin hankkisin aseen. Sillä pääsee refloista pysyvästi.

        Ps:
        Mottoni: Mäkin ottaisin maailmasta kaiken kivan, mutten suostuis maksamaan mitään.

        Ja siks toisekseen: Subuhan on vierotusaine; tarkoitus on aina lopettaa ja HUOM!!! refloihin ei ole kukaan kuollu. Helvetin moni on vaan luullu kuolevansa. Oon kattellu vierestä kun kalkkinapeilla eli plasella kaveri kohta on kondiksessa.
        Övereihin kuolee.
        sano


      • narkomaanin äiti
        Hädässä ja pulassa pahasti! kirjoitti:

        Hei! Suuri kiitos pitkästä todella hyvästä vastauksestasi. Täsmennän hieman. Tiputin siis pikkuhiljaa 8mg:sta 1-1.5 mg:n n. muutamassa kuukaudessa. Nyt olen pyrkinut olemaan muutaman päivän ilman, ja sitten olen ottanut n. millin että kykenen töihin ja siedän oloani jne. Kun ne viekkarit alkaa suburiippuvaisilla siten, että jos olet maanantaina ottanut annoksen, niin tiistaina ei tule vielä oloja, koska subu vaikuttaa 24h. Keskiviikkona onkin jo sitten paniikki, että mistä sitä tai rahaa saa lisää, ja paleleekin jo niin pirusti. Siitä ne vieroitusoireet sitten alkavat vain pahenemaan. Maha menee sekaisin. Jalkoja kolottaa. Tulee todella ahdistunut olo, masentaa ja voimat katoavat kehosta. Muutaman rappusen ylösnouseminen tuntuu tosi raskaalta. Olen ollut ilman subua koko käyttöni ajan korkeintaan kolme päivää, eli en tiedä kuinka paha olo on neljäntenä päivänä.Olen kuullut että pahin olo olisi viidentenä päivänä. Vieroitusoireiden pituudesta olen kuullut paljon erilaisia juttuja ja kokemuksia. Joku netin päihdehoitaja sanoi että fyysiset olot menevät ohi reilussa viikossa. Jos näin olisi, niin uskaltaisin lopettaakkin. Mutta muutama on sanonut kärsivänsä 2 kuukautta, ja ylikin sen oloja. Jotkut taas sanovat että kolme viikkoa on se fyysisten vieroitusoireiden pääsääntöinen kestoaika. Auttaisikohan subun imeskely? Onkohan jollain yhden millin imeskeleyllä per päivä, tai parin 0,2 tai 0,4 temgesikin imeskelyllä sen vertaa apua, että olot pysyisivät loitolla, edes ne pahimmat? Tulis liian kalliiksi imekellä katkon määriä kun muutenkin on velkaa ja velkaa ja velkaa. Mitä luulet?
        Niin siitä temestasta? Miten juuri se voisi vaikuttaa oloihin? Kerro ihmeessä, jos oikeesti siitä voisi olla apua, niin sitä saattaisin saada hommattuakin yhdeltä tyypiltä. Vai onko sillä vastaava vaikutus kuin bentsoilla, vai miten se auttaisi? Kiitos kun kannustit avohoitoon. Mua harmittaa kun ihmiset sanoo että subusta pääsee eroon vaan laitoksessa. A- klinikallakin ne kuulemma yrittää saada katkolle, mutta kohdallani se ei ole mahdollista. Kuulemma avohoidossa A- klinikalla ei ole oikeastaan tuloksia subutexista onnistuneista vieroittautujista. Mutta tosiaan, omasta tahdosta/motivaatiosta se on kiinni. Mulla on liikaa menetettävää jos en nyt pian tee ongelmani eteen tarpeeksi. Jos menetän tärkeimmät asiat elämästäni, niin sitten en enää välitä mistään. En jaksaisi silloin enää välittää itsestäni. Luultavasti siinä vaiheessa saattaisin kasvaa jo vuoden päästä horsmaa. Eli kaikki vinkit ovat nyt todella tarpeen. Tuliko muutes sinulle noin rankat olot temestasta? Miten itse jaksoit sen kaiken yli? Mimmonen lääke se on? Voin toki lukea netistä, mutta uskon että ihminen joka on syönyt/käyttänyt sitä, osaa kuvailla paremmin. Mihin tarkkaanottaen sinulle määrättiin sitä? Mikä lääke on naxolon? Mitä tarkoitat kikkailulääkkeillä? Mikähän olisi fyysisiin oireisiin paras lääke? Mietin että olisikohan subutexista vieroittautuessa apua mielialalääkkeistä, koska subun käytöstä seuraa aika hiton rankka masennus? Mitä luulet? (Esim. seronil, remeron, cipramil yms.).Tarvitsen kyllä henkisen puolen lisäksi hoitoa fyysiseen puoleenkin. Mitähän tuumaisi yksityislääkäri, jos menisi kertomaan että haluan todella lopettaa subutexin käytön, ja voin antaa vaikka seuloja, jos saan vain semmosen lääkityksen että voin käydä töissä, ja enkä sekoa. Motivaatio on kova lopettaa, mutta pelkään kuollakseni fyysisiä ja henkisiä vieroitusoireita. Pelkään että en pääse sängystä ylös. Ja töihin minun on pakko mennä. Työ vie edes hetkeksi ajatukseni pois omasta riippuvuudesta ja kaikesta paskasta mitä siihen liittyykin. Ja työttömänä aloin pari vuotta sitten käyttämäänkin. Masennun pelkästään jo siitä etten tee töitä, joten juuri minun kohdallani olisi parasta että kävisin töissä. Mutta tarvitsisin nyt oikean lääkityksen ja apu & tukikeinoja hoitaa itseäni, että uskallan irroittautua subusta. Kiitos kamalan paljon jos viitsit vielä vastata minulle. Jo ensimmäinen viestisi oli antoisa.

        * Kiitos myös muille jotka vaivautuivat vastaamaan. Ja kaikki kenellä on tietoa tai/ja vinkkejä mulle ongelmaani ja epätietoisuuteeni, niin kaikki sanat ovat enemmin kuin tervetulleita. Tahdon eroon tästä paskasta! Ja aion tehdä töitä sen eteen. Tsemppiä ja voimia myös muille, jotka taistelette vastaavien ongelmien parissa...Auttakaa itseänne ja muita...

        Kyllä subusta on avohoidollakin eroon päässyt ihmisiä!
        Mutta tarvitset ihan varmasti apua/auttajaa/tukijaa.
        Onko sinulla läheistä jonka voisit ottaa vaikka lääkäriin mukaan?auttaa paljon nimittäin saada se tohtorikin ymmärtämään.
        Voi olla että joudut hakemaan/etsimään sitä oikeaa lääkäriä hetken.
        Itse en ole käyttänyt mutta rinnalla seissyt/lääkinnyt/käynnyt avohoitokeskusteluissa ynm.subu käyttäjien.
        Kyllä kuvaan on melkein tarvittu ei riippuvuutta aiheuttavia rauhottavaa/unilääke.ja ehdottomasti särkylääkettä koska subunkäyttäjät kokee hyvin usein suurta lihaskipua lopetuksessa!
        alkuun on lisälääkityksenä usein käytetty ataraxia joka ns.voimistaa eli tuo paremman vaikutuksen rauhottavien käyttöön.
        jos löydän näiden muiden lääkkeiden nimet niin laitan ne tänne.
        jos asut pääkaupunkiseudulla niin kurvissa saa hyvän arviointihoidon ja hoitoa.
        mutta lääkkeet saa helpommin jos sinulla on vastuuhenkilö joka kontrolloi ne.johtuu siitä että lääkärit pelkää vähän antaa näitä reseptejä käyttäjän haltuun.ja vieroitusoireissa helposti ylittää annostakin.
        sairaslomaa kyllä voi saada koodeilla jos hakeutuu juuri kurvin tyyppiseen alkuhoitoon.osastohoitohan ei kestä kuin muutamia päiviä siellä,mutta on turvallinen keino katkaista käyttö,saa oikeat lääkkeet..ja sitten on se ns.kriisihoito johon voi hakeutua heti jos siltä tuntuu.
        mutta motivaatiohan sinulla on korkea,eli sehän on jo iso voitto.


      • kristalli
        Hädässä ja pulassa pahasti! kirjoitti:

        Hei! Suuri kiitos pitkästä todella hyvästä vastauksestasi. Täsmennän hieman. Tiputin siis pikkuhiljaa 8mg:sta 1-1.5 mg:n n. muutamassa kuukaudessa. Nyt olen pyrkinut olemaan muutaman päivän ilman, ja sitten olen ottanut n. millin että kykenen töihin ja siedän oloani jne. Kun ne viekkarit alkaa suburiippuvaisilla siten, että jos olet maanantaina ottanut annoksen, niin tiistaina ei tule vielä oloja, koska subu vaikuttaa 24h. Keskiviikkona onkin jo sitten paniikki, että mistä sitä tai rahaa saa lisää, ja paleleekin jo niin pirusti. Siitä ne vieroitusoireet sitten alkavat vain pahenemaan. Maha menee sekaisin. Jalkoja kolottaa. Tulee todella ahdistunut olo, masentaa ja voimat katoavat kehosta. Muutaman rappusen ylösnouseminen tuntuu tosi raskaalta. Olen ollut ilman subua koko käyttöni ajan korkeintaan kolme päivää, eli en tiedä kuinka paha olo on neljäntenä päivänä.Olen kuullut että pahin olo olisi viidentenä päivänä. Vieroitusoireiden pituudesta olen kuullut paljon erilaisia juttuja ja kokemuksia. Joku netin päihdehoitaja sanoi että fyysiset olot menevät ohi reilussa viikossa. Jos näin olisi, niin uskaltaisin lopettaakkin. Mutta muutama on sanonut kärsivänsä 2 kuukautta, ja ylikin sen oloja. Jotkut taas sanovat että kolme viikkoa on se fyysisten vieroitusoireiden pääsääntöinen kestoaika. Auttaisikohan subun imeskely? Onkohan jollain yhden millin imeskeleyllä per päivä, tai parin 0,2 tai 0,4 temgesikin imeskelyllä sen vertaa apua, että olot pysyisivät loitolla, edes ne pahimmat? Tulis liian kalliiksi imekellä katkon määriä kun muutenkin on velkaa ja velkaa ja velkaa. Mitä luulet?
        Niin siitä temestasta? Miten juuri se voisi vaikuttaa oloihin? Kerro ihmeessä, jos oikeesti siitä voisi olla apua, niin sitä saattaisin saada hommattuakin yhdeltä tyypiltä. Vai onko sillä vastaava vaikutus kuin bentsoilla, vai miten se auttaisi? Kiitos kun kannustit avohoitoon. Mua harmittaa kun ihmiset sanoo että subusta pääsee eroon vaan laitoksessa. A- klinikallakin ne kuulemma yrittää saada katkolle, mutta kohdallani se ei ole mahdollista. Kuulemma avohoidossa A- klinikalla ei ole oikeastaan tuloksia subutexista onnistuneista vieroittautujista. Mutta tosiaan, omasta tahdosta/motivaatiosta se on kiinni. Mulla on liikaa menetettävää jos en nyt pian tee ongelmani eteen tarpeeksi. Jos menetän tärkeimmät asiat elämästäni, niin sitten en enää välitä mistään. En jaksaisi silloin enää välittää itsestäni. Luultavasti siinä vaiheessa saattaisin kasvaa jo vuoden päästä horsmaa. Eli kaikki vinkit ovat nyt todella tarpeen. Tuliko muutes sinulle noin rankat olot temestasta? Miten itse jaksoit sen kaiken yli? Mimmonen lääke se on? Voin toki lukea netistä, mutta uskon että ihminen joka on syönyt/käyttänyt sitä, osaa kuvailla paremmin. Mihin tarkkaanottaen sinulle määrättiin sitä? Mikä lääke on naxolon? Mitä tarkoitat kikkailulääkkeillä? Mikähän olisi fyysisiin oireisiin paras lääke? Mietin että olisikohan subutexista vieroittautuessa apua mielialalääkkeistä, koska subun käytöstä seuraa aika hiton rankka masennus? Mitä luulet? (Esim. seronil, remeron, cipramil yms.).Tarvitsen kyllä henkisen puolen lisäksi hoitoa fyysiseen puoleenkin. Mitähän tuumaisi yksityislääkäri, jos menisi kertomaan että haluan todella lopettaa subutexin käytön, ja voin antaa vaikka seuloja, jos saan vain semmosen lääkityksen että voin käydä töissä, ja enkä sekoa. Motivaatio on kova lopettaa, mutta pelkään kuollakseni fyysisiä ja henkisiä vieroitusoireita. Pelkään että en pääse sängystä ylös. Ja töihin minun on pakko mennä. Työ vie edes hetkeksi ajatukseni pois omasta riippuvuudesta ja kaikesta paskasta mitä siihen liittyykin. Ja työttömänä aloin pari vuotta sitten käyttämäänkin. Masennun pelkästään jo siitä etten tee töitä, joten juuri minun kohdallani olisi parasta että kävisin töissä. Mutta tarvitsisin nyt oikean lääkityksen ja apu & tukikeinoja hoitaa itseäni, että uskallan irroittautua subusta. Kiitos kamalan paljon jos viitsit vielä vastata minulle. Jo ensimmäinen viestisi oli antoisa.

        * Kiitos myös muille jotka vaivautuivat vastaamaan. Ja kaikki kenellä on tietoa tai/ja vinkkejä mulle ongelmaani ja epätietoisuuteeni, niin kaikki sanat ovat enemmin kuin tervetulleita. Tahdon eroon tästä paskasta! Ja aion tehdä töitä sen eteen. Tsemppiä ja voimia myös muille, jotka taistelette vastaavien ongelmien parissa...Auttakaa itseänne ja muita...

        Siis ymmärsinkö oikein, oot siis pystyny ite tiputtaan annosta eikä sulla oo tullu vielä mitään oloja tosta tiputuksesta???
        Oon myös opiaattiriippuvainen. Oon ollu vähän yli vuoden korvaushoidossa, sitä en suosittele oikeastaan kellekkään, sitä on niinku avioliitossa tuon hoidon kans, se on niin hemmetin sitovaa. Joka perhanan päivä pitää hakea lääkkeet samaan aikaan... Muuten tulee aika kipeeksi. On ollu netissä taas hemmetin tietäväinen tyyppi puhumassa.. Voi ku ne fyysiset olot meniski viikossa ohi! Kyllä ne kestää ainaki sen kolme viikkoa, ehkä kauemminki. Joskus vuosia sitten lopetin käytön ja kyllä ne olot kesti aika hemmetin kauan, ja loppujen lopuks jouduin osastolle tippaan ku olin niin heikossa kunnossa. Silloin ei ollu tarpeeks vielä motivaatiota lopettaa joten alotin tykittämisen uudestaan.. Joo tuo imeskely tulee aika kalliiks, kyllähän sekin toimii mut ei tietenkää läheskään niin hyvin ku tökkäämällä. Mulla on ollu joskus tota temestaa, rauhoittava lääke. Rauhoittavia tarttet pakostakin eroon päästäkses ja masennuslääkkeitä suosittelen kans. Koska niinku sanoit se masennus tulee ihan varmasti. Mulla itellä on tällä hetkellä cipralexit, on auttanut, on kyl monesti jouduttu nostaan annosta.. Kipulääkkeitä tarttet kans, sirdalut:ia määrätään ainakin täällä a-klinikalla ja se on musta ainaki ihan hyvä kipuihin. Verenpaineen heittelyyn tarvit kans jotain, mul on nyt lääkkeiden nimet ihan hukassa..ei muista...Sä et siis oo halukas lähteen osastolle vierottautuun??Mua kiinnostas tietää kans et mikä toi naxolon on... Mitähän mä taas kirjottelin, toivottavasti jotaki järkevää ees... Mut tsemiä sulle vierottautumiseen :) ..mulla se on vielä edessä joskus tulevaisuudessa...


    • Haista

      pitkä kakka joka on ollut lehmän mahassa.
      Onko kiva trollata päivät pitkät?
      Joillakin on todellisia ongelmia kyseisen aineen
      kanssa.
      Mee mäkeen.

    • subun käyttäjä

      Verenpainelääke on tärkeä osa vieroitushoitoa. Verenpaineen heittely refloissa aiheuttaa juuri sitä kylmä-kuuma oloa, heikotusta ja sydämen tykytystä. Kun verenpaine on ok. niin vieroitusoireetkin vähenevät.

    • VakiKäyttäjä

      Subutex eli bubrenorfiini tai bubrenorfiini hydrokloridi ei tapa millään annoksella ketään, Aine on oikeasti placebo, joka aiheuttaa ihmisessä reaktion, jossa kroppa luulee saavansa opiaattia. Bubre vain naikuttaa samoihin opiaatti reseptoreihin. Vaikka se ei ole mikään opiaatti. Se on laboraratorio kemikali joka kehitettiin vaikuttaman kuten opiaatti. Subuteksia voi vetää vaikka 100g, ei siitä henki lähde. Kuolemantapaukset johtuvat idiooteista jotka sen päälle menevät juomaan alkohoila tai syömään betsodiatsepiinejä(esim, xanor,diapam), niitä kun siihen lisää, niin kyllä henki lähtee ja varmasti.
      Vieroituksen parhaat lääkkeet on: ja kaikki yhdessä; catapresan tai joku muu sopiva verenpainelääke, annos betsontoja ja vaikka panacod, poistamaan opiatti vieroituksen kuolemanvaaran. Itse asian läpi käynyt

    • cvbfeeee

      Vakikäyttäjä puhuu asiaa. Subutexiin ei voi kuolla ellei vedä sekaisin alkoholin ja bentzodiatsepiinien kanssa. Olen ottanut noidenkin kanssa enkä kuollut joten annokset saa luultavasti olla aika isoja. No mutta kovan koukun tuo voi aiheuttaa. Ennemmin kannattaa juoda vaikka unikkoteetä. Se on halpaa ja henkinen riippuvuus on pienempi.

    • bffvf

      On muuten huono aine jatkuvassa käytössä. Ei tunnu missään kun pari päivää on ottanut. Euforia on tiessään eikä valvareitakaan näy. Kaikki vituttaa eikä edes paneta.

    • ilmanhuumeita112

      kyl on pimeetä porukkaa liikkeellä kun pitää popsia subuja ja muita pillereitä.eikö teillä oo elämässä muita kiinnekohtia kun päihteet?mikäs siinä jos tykkää olla sekasin.
      terveet ihmiset ei syö noita,niitten ei tartte!!käykää ostamassa kaupasta uus elämä tai jotain...

    • exä123

      mä vedin subuu 2 vuotta siitä 1 vuos hihaa loppu puol vuot meni yli 8 pallo päiväs ja 2mg rivoi vitusti!
      2 kuukautta meni että edes pystyin kävelee muutama 100 metrii mut viekkarit kesti ainaki 6-7kk ja sit paniikki kohtaukset sun muut ettei uskalla lähtee ulos mennä kauppaan ........... ekat 2 kuukautta VITUN SAIRASTA :D mut pitää pysyy vahvana :) nyt oon ollu ilman yli vuoden jos ees ajattelen subuu nii alkaa ahdistaa ku muistan kaikki ne viekkari olot .............. kaikien pitäs käydä ku viekkarit ettei ne enää uskalla vetää sitä kamaa nii mulla kävi :D;;DD

    • exä123

      valvoin 2 viikkoo putkee vittumaiset levottomat jalat ja nnii hullu ahdistus ....

    • Angeli

      Mä käytin subua 10 vuotta josta ehkä 8 vuotta piikittämällä. Lukuisia katkaisuyrityksiä. Ehkä 13 kpl. Kuukausi tai pari aina katkolla. Mutta ei auttanut. Pidemmässä Laitoskatkaisussa lopulta ensin 1kk. Ei auttanut. Sitten 2kk. Uudelleen josta sain täysraittiutta 6kk. Aloitin uudelleen subu retkahtelut.. Ja Lopulta 2kk uudelleen eri laitoksessa. Jossa sain riitävät työkalut ja pääsin irti. Myllyhoito auttoi siis lopulta. Nyt olen ollut kuivilla yli 4kk ja sitoutunut NA han. Vertaistuki ryhmiin siis. Mitä tulee vieroitusoireisiin... Huh huh.. Ne ovat jotain niin hirveetä ettei niitä meinas uskaltaa ajatella tai muistella. Mut voin sanoo et en tiedä mitään niin hirveetä ku opioidin vieroitusoireet. Ja niitä olen kärsinyt kauan. Itselläni kesti ainakin 4kk päivästä päivään ihan hirvee ahdistus. Johon en saanu benzoja muuta ku katkaisussa. Nukkumisee sain ketipinor ja imovane. Ripuliin lopex tai imodium. Verenpaineesee catapresan /probraali. Olikohan siinä kaikki?... Mulei ollu särkyjä mut joo pahoinvointii primberan. Mut kuitenkin. Tuska oli käsittämätön. Viekkarit oli törkeät ja kiduttavat ja sitä kestää kauan! Ei mee kuukaudessa ohi. Puol vuotta kesti ni sitte alkoi helpottaa sillee että vaikka oli paha olla niin sen kanssa pystyy kuitenkin elämään. Se käy joka päivä helpommaksi. Päivä päivältä mä lupaan sen. Mutta ei ole väliä miten lopetat. Se tulee olee rankkaa!!!! Mutta muista ettei mikään hyvä tule helpolla elämässä. Mä en ois ikinä uskonut että mä tuun pääsee eroon. Koska mä en tiennyt ketään toista joka ois pääsdy. Enkä tiedä tänäpäivänäkään. Yhden tiedän. Mutta hän ei ollut suonensis. Käyttäjä. Mutta harvinaista on. Mä toivoisin et voisin olla osa teijän kaikkien elämää. Muistakaa et ootte mun ajatukaissa ja rukouksissa. Ja muistakaa et jos mä pystyin tehdä sen, niin se on mahdollista. God bless you.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe