Neumann Pepe Jippo Jussi S. E. X. Mielipiteitä levystä?

Anonyymi-ap

Vuonna 1987 eli heti Dingon hajoamisen jälkeen oli tämä projekti. Keikkailivat vähän aikaa ja äänittivät levyn mutta sitten tämäkin bändi hajosi ja Neumann keskittyi soolouraansa.

Itse aina tykännyt ko levystä, vaikka tuntuu että suurimmalta osalta tämä meni kokonaan ohi aikanaan. Hienoa että löytyy kokonaisuudessaan youtubesta nykyään.

Kuuntelin tänään pitkästä aikaa. Tosi hyviä biisejä mukana, siis mielestäni jopa ihan 80-luvun Dingo-tasoa. Liftari, Uuden Aamun Kitarat, Sinä Puhut Minä Vaikenen, Köyhien Raketti, Kakarat... Nää olis voineet olla ihan suoraan Dingon neloslevyllä jos sellainen olisi tehty. Harmi ettei näitä biisejä koskaan soiteta Dingon tai Neumannin keikoilla, vaan ne ovat painuneet tyystin unholaan.

Mielipiteitä?

44

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­­N­y­­m­­f­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267528

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyl youtubesta löythyy kuten sanoit, mutta että tuota on CD-painoksena ja C-kasettinakin aika iso haaste löytää, mut parhaiten sen kai löytää huutonetistä. En ainakaan muista kovin monilla nettimusakaupoissa tuota levyä olleen (en ainakaan nyt muista). Huutonetistä parhaiten kait löytää ja muistan yhden maksullisen musanpolttopaikan joka musa24 sivusto niin sielt pitäs löytyy tuo kyseinen levy joka toimenpide menee siten että joudut maksamaan levyn ja joudut polttamaan musamaterian tyhjälle CD:lle (noin ainakin mä oon tehnyt kun käytin joskus tuota paikkaa ).

      Uteliaisuus heräsi tota levyä kohtaan. En omista kyseistä levyä mut pitäs pitkästä aikaa kuunnella (hartaudella) koko levy alusta loppuun.

      • Anonyymi

        Tuo julkaistiin silloin aikanaan vinyylinä ja c-kasettina. Etenkin vinyyliä näkee usein myynnissä huuto.netissä ja vastaavissa. Kasettiakin aina välillä.

        Cd-levynä tuota ei ikinä ole julkaistu ja tosiaan jäi suurelta yleisöltä melkoiseen unholaan. Yksittäisiä biisejä on julkaistu Neumannin soolokokoelmilla cd-muodossa.

        Spotifystä ja YouTubesta tosiaan löytyy koko levy nykyään. Muutakin vähemmälle huomiolle jäänyttä herkkua siellä on, kuten Pepe Laaksosen soolo vuodelta 1988.

        Itse tykkäsin S.E.X.-bändin soundista ja levystä. Bändin nimi olisi saanut olla parempi ja harmi kun tämäkin projekti hajosi jo ennen levyn julkaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo julkaistiin silloin aikanaan vinyylinä ja c-kasettina. Etenkin vinyyliä näkee usein myynnissä huuto.netissä ja vastaavissa. Kasettiakin aina välillä.

        Cd-levynä tuota ei ikinä ole julkaistu ja tosiaan jäi suurelta yleisöltä melkoiseen unholaan. Yksittäisiä biisejä on julkaistu Neumannin soolokokoelmilla cd-muodossa.

        Spotifystä ja YouTubesta tosiaan löytyy koko levy nykyään. Muutakin vähemmälle huomiolle jäänyttä herkkua siellä on, kuten Pepe Laaksosen soolo vuodelta 1988.

        Itse tykkäsin S.E.X.-bändin soundista ja levystä. Bändin nimi olisi saanut olla parempi ja harmi kun tämäkin projekti hajosi jo ennen levyn julkaisua.

        ootko varma ettei CD:nä ole julkaistu=? siksi kysyn koska kerran joku väitti minulle youtubessa että hausmyllyn schysteemi levystä ei koskaan julkaistu CD;nä niin minä löysin sitten huutonetistä siitä CD-version ja ostin heti. Nyt minulla on siis tuosta julkaisusta sekä C -kasetti kuin myös CD-versio, mutta jos olet 100% varma asiasta niin uskon kyllä sinua sitten =)

        Joo hyvä kun mainittit pepen soolokiekon. Törmäsin siihen kerran youtubessa. Youtube on mun juttu, kun se on maksuton. Spotifylle haistatan pitkät kun on maksullinen. Toivottavasti youtube pysyy aina (for ever) maksuttomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ootko varma ettei CD:nä ole julkaistu=? siksi kysyn koska kerran joku väitti minulle youtubessa että hausmyllyn schysteemi levystä ei koskaan julkaistu CD;nä niin minä löysin sitten huutonetistä siitä CD-version ja ostin heti. Nyt minulla on siis tuosta julkaisusta sekä C -kasetti kuin myös CD-versio, mutta jos olet 100% varma asiasta niin uskon kyllä sinua sitten =)

        Joo hyvä kun mainittit pepen soolokiekon. Törmäsin siihen kerran youtubessa. Youtube on mun juttu, kun se on maksuton. Spotifylle haistatan pitkät kun on maksullinen. Toivottavasti youtube pysyy aina (for ever) maksuttomana.

        Itsehän omistan vinyylinä ko levyn sekä Uuden Aamun Kitarat sinkun. Itsekin siinä uskossa ollut että tätä ei koskaan ole julkaistu CD muodossa. Tosin luulin myös että Even Sauraa ei myöskään olisi julkaistu CDnä, kunnes törmäsin siihen kirjastossa lol.

        Ite tein silleen että rippasin tämän youtubesta suoraan ja poltin levylle että voin autossa kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän omistan vinyylinä ko levyn sekä Uuden Aamun Kitarat sinkun. Itsekin siinä uskossa ollut että tätä ei koskaan ole julkaistu CD muodossa. Tosin luulin myös että Even Sauraa ei myöskään olisi julkaistu CDnä, kunnes törmäsin siihen kirjastossa lol.

        Ite tein silleen että rippasin tämän youtubesta suoraan ja poltin levylle että voin autossa kuunnella.

        automatkamusaksi sopivan tymäkkää muttei liian. Mä en pysty liian tymäkkää autossa kun voi ote pian herpaantuu mut joku musa jossa paljon yksityiskohtia tai liian hiljainen musa ei sovi oikein mitenkään automusaksi mulle.

        mä tossa kesällä ja syksyllä 2023 ostin halpahallista tyhjiä C-kasetteja useita ja joihin nauhoitin musaa youtubesta. SEX -yhtyeen levyn materia jäi nauhoittamatta. Tarkootus ei ole ennää ostaa musaa juuri laisinkaan, vaan satunnaisemmin. Noh ainakin jouluaattona ja syntymäpäivänä ja ehkä joskus kerran tai pari kertaa kun alkanu kasvaan "vuori" =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän omistan vinyylinä ko levyn sekä Uuden Aamun Kitarat sinkun. Itsekin siinä uskossa ollut että tätä ei koskaan ole julkaistu CD muodossa. Tosin luulin myös että Even Sauraa ei myöskään olisi julkaistu CDnä, kunnes törmäsin siihen kirjastossa lol.

        Ite tein silleen että rippasin tämän youtubesta suoraan ja poltin levylle että voin autossa kuunnella.

        SEXin levyä ei julkaistu CD:nä. Ei 1987 eikä myöhemmin. Tarkista vaikka discogs.

        Even Saura julkaistiin myös CD:nä 1987. Siksi se on ollut CD:nä harvinainen kun siitä ei otettu uutta painosta Even kahden ekan soolon kanssa 2000-luvulla.


    • Anonyymi

      Sexin jonkun pikkufestareiden keikkatallenteen muistan joskus tubessa nähneeni, ja siinä yleisöstä pyysivät Dingon biisejä, johon Neumann vastasi että olet tullut väärän bändin keikalle. Aika kova veto on ollut vuosi Dingon hajoamisen jälkeen olla soittamatta niitä biisejä, ja nykypäivänä sitten soitetaan taas pelkästään niitä kasarin hittejä.

      • Anonyymi

        Neumann sanoi silloin näihin aikoihin, että tarkoitus oli tehdä aika paljon rankempaa rokkia kuin mitä Dingo oli, tyyliin Juhannustanssit jne, mutta lopputulos oli melkein yksi yhteen Dingon kanssa, koska "minkä sitä itselleen mahtaa".

        On tossa nyt kourallinen ihan tymäköitä rokkibiisejä mukana kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neumann sanoi silloin näihin aikoihin, että tarkoitus oli tehdä aika paljon rankempaa rokkia kuin mitä Dingo oli, tyyliin Juhannustanssit jne, mutta lopputulos oli melkein yksi yhteen Dingon kanssa, koska "minkä sitä itselleen mahtaa".

        On tossa nyt kourallinen ihan tymäköitä rokkibiisejä mukana kuitenkin.

        Muistelisin kanssa, että Neumann halusi tehdä tästä bändistä täysin erilaisen. Jossain haastattelussa 80-luvun lopulla sanoikin, että hänellä on nyt menossa hevirock-vaihe.

        Hienoja biisejä tuolta ajalta, ovat jääneet vain liian vähälle huomiolle. Tuolloin Neumann vielä halusi tehdä uutta musaa ja uudistua, nykyään meno on vaan sitä Dingon kulta -ajan toistoa.


    • Anonyymi

      Kyllö siitä SEXin levystä CD on julkaistu koska minulla on sellainen. Tosin voihan se olla vaikka piraattiversio. Ostin sen aikanaan huuto.netistä. Viron puolellahan kukoisti aikanaan tuo pitaattilevyjen tuotanto.

      Bändi heitti ihan kelpo keikkoja aikanaan. Tosin hyvää biisimateriaalia ei oikein ollut koko pitkään livesettiin, oli harmi että sinne ei Dingon biisejä heitetty väliin. Keikoilla ei ollut enään merkkiäkään vanhasta Dingo hysteriasta, se oli vain silkkaa rokkia.

      Liftari oli hyvä rokkiralli, sen voisi ottaa Dingon keikkasettiin.

      • Anonyymi

        juuri kävin keskustelua siitä kun eräs väitti viime kesänä tiukahkoon sävyyn minulle että hausmyllyn schysteemi julkaisusta ei ole tehty CD -painosta niin huutonetistä löysin ja ostin CD:n ja kyseessä ei ole 100% varmuudella piraattilevy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri kävin keskustelua siitä kun eräs väitti viime kesänä tiukahkoon sävyyn minulle että hausmyllyn schysteemi julkaisusta ei ole tehty CD -painosta niin huutonetistä löysin ja ostin CD:n ja kyseessä ei ole 100% varmuudella piraattilevy.

        Okei. Ei se silti siihen liity mitenkään, että SEXin levyä ei ole CD:nä.

        Vinyylinä ja kassuna julkaistu:
        https://www.discogs.com/artist/3061022-Neumann-Jussi-Pepe-Jippo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Ei se silti siihen liity mitenkään, että SEXin levyä ei ole CD:nä.

        Vinyylinä ja kassuna julkaistu:
        https://www.discogs.com/artist/3061022-Neumann-Jussi-Pepe-Jippo

        Kylläpä liittyy sama asia kun otin esille kun täällä porukka jankuttaa samalla lailla ettei SEX;n levyä ole CD:nä, mutta tuossahan eräs kertoi että hän oli ostanut SEX;n levyn CD:nä huutonetistä. Lueppa vielä uudelleen nämä kaikki postaukset kun taisit pudota nyt itse kärryiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä liittyy sama asia kun otin esille kun täällä porukka jankuttaa samalla lailla ettei SEX;n levyä ole CD:nä, mutta tuossahan eräs kertoi että hän oli ostanut SEX;n levyn CD:nä huutonetistä. Lueppa vielä uudelleen nämä kaikki postaukset kun taisit pudota nyt itse kärryiltä.

        ei kun siis hetkinen sori anteeksi putosin kai itte kärryiltä? Hän siis sanoi että osti huutonetistä SEX;n levyn CD-painosversiona, mutta sitten hän sanoo että "voihan se tosin olla piraattiversio" , joo joo mä itse nyt taisin sekoilla ajatuksissani. Tosin on ehkä silti mahdollista että siitä SEX;n levystä on sittenkin olemassa CD-versio vai oisko se kuitenki piraattiversio jos kerta sulla on 100% varma tieto ja kun itse otin esille tuon hausmyllyn CD;n että olisikohan siinäkin niin että kyseessä on piraattilevy jonka ostin huutonetistä? Tosin se näyttää aidolta enkä jakdsa uskoa että piraattilevyjä myydään huutonetissä. Eikös ne piraattilevytkin voida silti valmistaa melko aidonnäköisiksi, onko tietoa sulla tähän? Muistikuva olisi että piraattilevyt on yleensä semmosia tosi kirkkaanvärisiä, vähän kullanvärisiä ja tämä hausmyllyn CD levy ei ole semmonen vaan ihan aidonnäköinen. Levyn kannet on samat kuin aidossa schysteemijulkaisussa , samoin kansivihkot.

        Hausmyllyn schysteemi julkaisusta ei ole mulla tietoa että onko siitä CD -painosta tehty koskaan mut se varmaan selviäisi jos googlettaisin ja kun kävin siitä hyvähenkistä keskustelua(emme kodskaan riidelleet) erään kanssa niin en muista nyt että sanoiko hän mitään semmosta, että siitä hausmyllyn schysteemistä ei ole olemassa koskaan ollut CD-versiota.

        Noh oli miten oli, mutta kyllä mä kallistun nyt sinun näkemykseesi että kuyllä mä uskon että sulla on tieto 100% tuohon SEX-yhtyeen levvyyn.

        Hyvää päivän jatkoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kun siis hetkinen sori anteeksi putosin kai itte kärryiltä? Hän siis sanoi että osti huutonetistä SEX;n levyn CD-painosversiona, mutta sitten hän sanoo että "voihan se tosin olla piraattiversio" , joo joo mä itse nyt taisin sekoilla ajatuksissani. Tosin on ehkä silti mahdollista että siitä SEX;n levystä on sittenkin olemassa CD-versio vai oisko se kuitenki piraattiversio jos kerta sulla on 100% varma tieto ja kun itse otin esille tuon hausmyllyn CD;n että olisikohan siinäkin niin että kyseessä on piraattilevy jonka ostin huutonetistä? Tosin se näyttää aidolta enkä jakdsa uskoa että piraattilevyjä myydään huutonetissä. Eikös ne piraattilevytkin voida silti valmistaa melko aidonnäköisiksi, onko tietoa sulla tähän? Muistikuva olisi että piraattilevyt on yleensä semmosia tosi kirkkaanvärisiä, vähän kullanvärisiä ja tämä hausmyllyn CD levy ei ole semmonen vaan ihan aidonnäköinen. Levyn kannet on samat kuin aidossa schysteemijulkaisussa , samoin kansivihkot.

        Hausmyllyn schysteemi julkaisusta ei ole mulla tietoa että onko siitä CD -painosta tehty koskaan mut se varmaan selviäisi jos googlettaisin ja kun kävin siitä hyvähenkistä keskustelua(emme kodskaan riidelleet) erään kanssa niin en muista nyt että sanoiko hän mitään semmosta, että siitä hausmyllyn schysteemistä ei ole olemassa koskaan ollut CD-versiota.

        Noh oli miten oli, mutta kyllä mä kallistun nyt sinun näkemykseesi että kuyllä mä uskon että sulla on tieto 100% tuohon SEX-yhtyeen levvyyn.

        Hyvää päivän jatkoo.

        Jos joku on ostanut S.E.X.-yhtyeen levyn CD:nä, se on saletisti piraattilevy.

        Kiinnostaisi kyllä nähdä itsekin tuo kyseinen CD, sellaista kun ei koskaan ole virallisesti julkaistu.

        Ulkoisesti piraattilevy ei välttämättä poikkea mitenkään aidosta. Ei niitä tietenkään saisi huuto.netissä myydä, mutta voi niitä sinne silti ilmestyä kun ei niissä ilmoituksissa mitään automaattista valvontaa ole.

        Minäkin näin kerran ilmoituksen, jossa avoimesti myytiin kotipolttoisia CD-, levyjä. Noh, se ilmoitus katosi aika äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku on ostanut S.E.X.-yhtyeen levyn CD:nä, se on saletisti piraattilevy.

        Kiinnostaisi kyllä nähdä itsekin tuo kyseinen CD, sellaista kun ei koskaan ole virallisesti julkaistu.

        Ulkoisesti piraattilevy ei välttämättä poikkea mitenkään aidosta. Ei niitä tietenkään saisi huuto.netissä myydä, mutta voi niitä sinne silti ilmestyä kun ei niissä ilmoituksissa mitään automaattista valvontaa ole.

        Minäkin näin kerran ilmoituksen, jossa avoimesti myytiin kotipolttoisia CD-, levyjä. Noh, se ilmoitus katosi aika äkkiä.

        noh sama juttu on voinu käyvä siis mun kohdalla kuten hänen kun kerroin sen oman ostokseni = hausmyllyn schysteemi CD niin mahdollisesti sama kuvio tapahtunut kuin tuolla kommentoijalla joka kerto että osti huutonetistä SEX:n CD painokxsen yhtyeen studiolevystä. Sehän jäi yhtyeen ainoaksi julkaisuksi. Tietääkseni muutaman keikan kerkesivät heittää mut taisi pistää pillit pussiin aika pian vai onko sulla tarkempi tieto??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noh sama juttu on voinu käyvä siis mun kohdalla kuten hänen kun kerroin sen oman ostokseni = hausmyllyn schysteemi CD niin mahdollisesti sama kuvio tapahtunut kuin tuolla kommentoijalla joka kerto että osti huutonetistä SEX:n CD painokxsen yhtyeen studiolevystä. Sehän jäi yhtyeen ainoaksi julkaisuksi. Tietääkseni muutaman keikan kerkesivät heittää mut taisi pistää pillit pussiin aika pian vai onko sulla tarkempi tieto??

        Tekivät keikkaa 1987. Itse asiassa bändi kerkesi hajoamaan jo ennen albumin julkaisua.

        Onkohan kenelläkään tallessa livemateriaalia noilta ajoilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekivät keikkaa 1987. Itse asiassa bändi kerkesi hajoamaan jo ennen albumin julkaisua.

        Onkohan kenelläkään tallessa livemateriaalia noilta ajoilta?

        Youtubessa on pari videota ainakin Pihtiputtaan Saapasjalkarokista, ja muistaakseni Porvoostakin joltain festarilta taisi olla joku video, missä oli materiaalia kys. bändistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubessa on pari videota ainakin Pihtiputtaan Saapasjalkarokista, ja muistaakseni Porvoostakin joltain festarilta taisi olla joku video, missä oli materiaalia kys. bändistä.

        onko monneen vuoteen pihtiputtaan saapasjalakarock-tapahtumaa järijestetty ennää?????? telkkarista näkyi jokunen aika sitten popedan keikka tuolla saapasjlakarokissa vuosimallia 1987.


    • Anonyymi

      Pari live videota löytyi tubesta. Mm sellainen jossa bändi coveroi Led Zeppelinin Livin Lovin Maid biisiä.

      Asiasta ananakseen, bändin rumpali Jippo kuoli pari vuotta sitten. Pepen veli taisi olla. Soitteli rumpuja jo aikanaan Mac yhtyeessä ennen Dingoa. Siinä toinen mielenkiintoinen projekti. Julkaisivat vain 4 biisiä mutta selkeä Police vaikutteinen linja oli jo kuultavissa. Aivan erilaista musaa kuin Dingo, joka syntyi pari vuotta myöhemmin.

      • Anonyymi

        MAc yhtyeestä vois joku tehdäkin oman uuden avauksen että kiinnostaisiko sua tehä siit uus avvaus????? MUl on MAC;n musamateriaa, mm paljon unohduksiin jäänyt kappale metropoliitta ja se toinen jonka nimeä en saa nyt miäleeni. Sen sijaan MAC teki kaksi hieman tunnetumpaa = ylistyslaulu virvoitusjuomille ja suomi itkee. Ei kumpikaan niistäkänä tainnu erityisen hyvin saaja radiosoittoo mut en oo tästä satavarma. Suomi itkee-laulu on yllättävän kantaaottava kun neumanni yleensä ei halunnut sanoa kovin suoraan mitään (poliittisesti).


      • Anonyymi

        muistaakseni MAC;n kappale suomi itkee kuulostaa nopeutensa takia osittain hieman punk-biisiltä. Ei se nyt punkkia ole oikeastaan, mut pieni punk rock-vivahde on.


      • Anonyymi

        Haa bingo! nyt mä muistin sen toisen biisin eli metropoliitta ja singlen B-puolena joo joo vai meniköhän se ihan nyt noin että ne julkaisi MAC;ssa kaksi eri singlelevyä eli eka sinkkulätty suom iitkee&ylistyslaulu virvoitusjuomille ja toka singlekiakko metrpoliitta&joo joo. Noista neljästä sanoisin, että omaperäisin joo joo on paras kappale. varmaan suurin osa sannoo " joo kyllä suomi itkee on paras tai ylistyslaulu virvoitusjuomile"; mut yleensä mun maku on semmone, että tykkään yleensä enempi biiseistä jotka ei ole hittejä. Esim aknestikin suurin ja rakastetuin biisi on suomirokkia mutta minä oon ihan hulluna rakastunut siihen aknestikin ihan ekaan biisiin nimeltä maanalle (julkaistiin vuonna 1985 muistaakseni).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa bingo! nyt mä muistin sen toisen biisin eli metropoliitta ja singlen B-puolena joo joo vai meniköhän se ihan nyt noin että ne julkaisi MAC;ssa kaksi eri singlelevyä eli eka sinkkulätty suom iitkee&ylistyslaulu virvoitusjuomille ja toka singlekiakko metrpoliitta&joo joo. Noista neljästä sanoisin, että omaperäisin joo joo on paras kappale. varmaan suurin osa sannoo " joo kyllä suomi itkee on paras tai ylistyslaulu virvoitusjuomile"; mut yleensä mun maku on semmone, että tykkään yleensä enempi biiseistä jotka ei ole hittejä. Esim aknestikin suurin ja rakastetuin biisi on suomirokkia mutta minä oon ihan hulluna rakastunut siihen aknestikin ihan ekaan biisiin nimeltä maanalle (julkaistiin vuonna 1985 muistaakseni).

        perkele lol pitäs mun googlettaa niin selviäis! =) tyhmä minä. Kaikkihan selviää aina googlettamalla, mut kai nää keskustelusivut on toisaalta sitä varten, että täällä voijjaan jutella musa-aiheista. On se vähän noinkin.


    • Anonyymi

      Toisaalta S.E.X. on käytännössä MAC vahvistettuna Hassisen Koneen basistilla että meniskö tässä samassa ketjussa. Tosin musa on aika erilaista. Niiden julkaisut:

      Suomi itkee / Ylistyslaulu virvoitusjuomalle (single, 1981)

      Joo joo joo / Metropoliitta (single, 1981)

      Kaikki biisit löytyy tubesta nykyään.

      • Anonyymi

        Ai niin minä mietin tota sammaa että kun samanniminen heppu on bassossa MAC:lla että myö pohdin joskus että onkohan sama kuin hassisen koneen kinnunen eli siis joo kiitos tiedosta! Tätä varten tää keskustelusivusto (musa-aiheet) on täällä jaetaan kommentteja ja jaetaan semmostakin tietoo, josta ei joku ole tietoinen. Kiitos sivistämisestä! Sivityksessäni oli aukko.


      • Anonyymi

        ihan noilla sinkuilla neumannin laulusoundi on melko sama kuin dingossa. Ei kovin suurta eroa minusta,kun joillakin musataiteen edustajilla on selkeämpi ero nuoruusvuosien lauluäänessä suhteessa myöhempään lauluääneen. Esim tuomari nurmiolla hänen esikoislevyllä lauluääni on melkein täysin eri kuin esim millaiseksi hänen ääni kehittyi sitten äänenmurroksen myötä.Mut siis neumannin ääni aika sama ihan uran alussa. Tai enhän mä ole satavarma että onko MAC ihan eka neumannin juttu kun varmaan vielä ennen MaC;ia on toiminut jossain vielä pienemmissä jutuissa eli nyt tarkoitan semmosia kouluviritysbändejä mut ei niitä ehkä tarvi nyt niistä jauhaa tässä enempiä.

        Ellen väärin muista niin kun neumanni tuli bändiin, kun haettiin basistin paikkaa niin aluksi neumann pantiin soittaan bassoa "mä teen susta basistin ", sanoi muistaakseni hetkinen en muista kuka sanoi noin, mut jotain tommosta luin, mut sitten tais mennä niin että hetkinen ööh siis , jatkoiko neumann sitten vain laulajana ja siirtyi bassosta pois ja bassoon tuli hassisen konneen kinnusen jussi? Kukas hakkasi rumpuja? Jippoko? Kuka soitti kitaraa? Sori pieni sekaannus nyt.


    • Anonyymi

      Neumann tuli MACiin laulajabasistiksi Jarkko Even tilalle itse asiassa. Eve perusti sitten Jeve Kelaa bändin ja liittyi myöhemmin Dingoon.

      Kinnunen soitti S. E. X. bändissä eikä MACissa.

      Laaksosen veljekset soitti molemmissa kokoonpanoissa.

      • Anonyymi

        kiitos tiedosta = jeve kelaa. pitääkin youtubesta etsiä löytyiskö jeve kelaan materiaa hmm. Alko kiinnostaa (niiin birusti lol!).


      • Anonyymi

        ja eikös MAC ollut kolmehenkinen ryhymä vai?


      • Anonyymi

        niin joo jippo ja pepe laaksoset, joo joo , Juu juu =)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Youtubessa Riverside rock-festarilta videota, jossa S.E.X kin mukana. Tossa oli mukana levyttämättömiäkin biisejä, esim. Sielujen komerot ja Pastori -nimiset kappaleet. Hienoa että on ladattu muidenkin nähtäville !

      • Anonyymi

        Katsoin. Siinähän oli itse asiassa 3 biisiä jota ei päätyneet levylle. Neumann esitteli niistä vain keskimmäisen, se oli nimeltään Pastorin Puhe. Sitten tuli vielä ylipitkä jamitteluversio Kakarat biisistä.

        Mielenkiintoista. Kiitos vinkistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin. Siinähän oli itse asiassa 3 biisiä jota ei päätyneet levylle. Neumann esitteli niistä vain keskimmäisen, se oli nimeltään Pastorin Puhe. Sitten tuli vielä ylipitkä jamitteluversio Kakarat biisistä.

        Mielenkiintoista. Kiitos vinkistä!

        S.E.X:in harvinaisuuksiahan nuo Sielujen Komerot,Pastorin Puhe,Kakarat(ylipitkä jamitteluversio) ovat ei bändin tarina yhtä albumia ja muutamaa singleä pitemmälle jatkunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin. Siinähän oli itse asiassa 3 biisiä jota ei päätyneet levylle. Neumann esitteli niistä vain keskimmäisen, se oli nimeltään Pastorin Puhe. Sitten tuli vielä ylipitkä jamitteluversio Kakarat biisistä.

        Mielenkiintoista. Kiitos vinkistä!

        Eipä mitään. Yleinen veto keikoilla oli kanssa Zeppeliinin Living Loving Maid. Ja levyltä pois jäänyt kappale Viinaa viinaa taisi olla toinen jos en sekoita johonkin muuhun kappaleeseen. Olisi enemmän kuin hienoa jos lisää taltiointeja olisi säästynyt tuolta ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S.E.X:in harvinaisuuksiahan nuo Sielujen Komerot,Pastorin Puhe,Kakarat(ylipitkä jamitteluversio) ovat ei bändin tarina yhtä albumia ja muutamaa singleä pitemmälle jatkunut.

        Mahtaakohan nuokin biisit olla jossain holvissa keräämässä pölyä ilman toivoakaan julkaisusta. Rokkibiisejähän nuo kuulosti olevan, yksi kuulosti jopa AC/DCn tapaiselta.

        Missähän vaiheessa levyn tekemistä alkoi tulla sellaisia biisejä kuin Canada ja Punaiset Huoneet, ilmiselvästi alunperin tarkoitus oli tehdä ihan puhtaasti rokkilevy mutta sitten suunnitelma jostain syystä muuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaakohan nuokin biisit olla jossain holvissa keräämässä pölyä ilman toivoakaan julkaisusta. Rokkibiisejähän nuo kuulosti olevan, yksi kuulosti jopa AC/DCn tapaiselta.

        Missähän vaiheessa levyn tekemistä alkoi tulla sellaisia biisejä kuin Canada ja Punaiset Huoneet, ilmiselvästi alunperin tarkoitus oli tehdä ihan puhtaasti rokkilevy mutta sitten suunnitelma jostain syystä muuttui.

        Miksi tämä S.E.X. muuten jäi niin lyhytaikaiseksi? Onko hajoamisen syitä lunnolla koskaan edes puitu missään julkisesti?

        Tämän jälkeen Nipalla oli Neumann & Albion Rockers, myöhemmin Neumann band. Sekin oli rokimpaa kamaa, tekivät Kotiinpaluu -levynkin. Jostain syystä sekin bändi hajosi ennen levyn julkaisua.

        Jännä juttu sekin, että Kotiinpaluun vuoden 2001 cd-versiolta jätettiin ne rokimmat biisit pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä S.E.X. muuten jäi niin lyhytaikaiseksi? Onko hajoamisen syitä lunnolla koskaan edes puitu missään julkisesti?

        Tämän jälkeen Nipalla oli Neumann & Albion Rockers, myöhemmin Neumann band. Sekin oli rokimpaa kamaa, tekivät Kotiinpaluu -levynkin. Jostain syystä sekin bändi hajosi ennen levyn julkaisua.

        Jännä juttu sekin, että Kotiinpaluun vuoden 2001 cd-versiolta jätettiin ne rokimmat biisit pois.

        Enpä muista lukeneeni mitään siitä miksi bändi hajosi. Ehkä Nipa ei ollut tyytyväinen levyyn kun saivat sen valmiiksi?

        Jonkun pitäisi ahdistella Pepe Laaksosta kysymyksillä. Siltä saisi varmasti koko tarinan yksityiskohtineen kaikesta MACista Dingoon ja SEXiin liittyvästä ja soololevystä. Oliskin varmasti mielenkiintoista infoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä S.E.X. muuten jäi niin lyhytaikaiseksi? Onko hajoamisen syitä lunnolla koskaan edes puitu missään julkisesti?

        Tämän jälkeen Nipalla oli Neumann & Albion Rockers, myöhemmin Neumann band. Sekin oli rokimpaa kamaa, tekivät Kotiinpaluu -levynkin. Jostain syystä sekin bändi hajosi ennen levyn julkaisua.

        Jännä juttu sekin, että Kotiinpaluun vuoden 2001 cd-versiolta jätettiin ne rokimmat biisit pois.

        eikös ne "dingolaiset" (eikös iso osa sex-yhtyeestä koostunut myös dingon jäsenistä = ainaki neumann ja pepe) olleet jotenki tosi henkisesti uupuneita koko kasariluvun niin en ihmettele jos oli vaikeuksia esim keikkailla??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä mitään. Yleinen veto keikoilla oli kanssa Zeppeliinin Living Loving Maid. Ja levyltä pois jäänyt kappale Viinaa viinaa taisi olla toinen jos en sekoita johonkin muuhun kappaleeseen. Olisi enemmän kuin hienoa jos lisää taltiointeja olisi säästynyt tuolta ajalta.

        Aivan, eli juuri tuo, vastauksena omaan kysymykseen alla... Cover-valinta jo kertoi, että epiksessä on paljon muutakin kuin solistin ääni.


    • Anonyymi

      Oliko tämä se Neumannin uusi projekti, joka revitteli jotain Livin' Lovin' Maidia menemään keikalla?

      Hyvä kun loppui ajallaan myös.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe