Tässä ne ovat Ukrainan asevoimien yleisesikunnan mukaan:
- 398 140 sotilasta,
- 6 433 tankkia,
- 332 lentokonetta,
- 325 helikopteria,
- 12 043 panssaroitua ajoneuvoa.
Jostain syystä Ukrainan upottamien taistelulaivojen määrää ei ole ilmoitettu eikä haavoittuneiden sotilaiden määrää.
Arvioisin muutaman purtelon upotetuksi ja vähintään miljoonan sotilaan haavoittuneen.
Ukrainan asevoimien ilmoittamia määriä ei ole voitu vahvistaa riippumattomista lähteistä.
HS:n toimittaja Anssi Rulamo arvelee lukujen pitävän paikkansa koska uutisoi tämän 14.02.2024 klo 08:38.
Venäjän tappiot Ukrainan sodassa on julkistettu..!
19
449
Vastaukset
- Anonyymi
Mitkähän mahtavat olla Ukrainan tappiot?
- Anonyymi
Viime vuonna Ukrainasta uutisoitiin että 10-kuinen poikavauva olisi menehtynyt venäläisten sotilaiden joukkoraiskauksen seurauksena.
Sen sijaan 67- ja 76- vuotiaat miehet selvisivät vastaavasta inhoittavasta toiminnasta hengissä.
Tämän vuoden tappioita Ukraina ei ole julkistanut.
- Anonyymi
Ukrit kertoo kuinka paljon Venäjä on hävinnyt.
Uskokaa toki - Anonyymi
Tuas yksi påuatti upposi pohjaan meni valhetteli meetia.
- Anonyymi
Ukrainan urhoolliset joukot ovat murskaamassa Venäjän pelkurimaiset pataljoonat... DD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainan urhoolliset joukot ovat murskaamassa Venäjän pelkurimaiset pataljoonat... DD
Ukrainalaisia on jäänyt joukottain Venäjän vangeiksi Adviikassa.
Heitä on vielä erityisen paljon koksitehtaan alueella missä ovat kaivautuneet maan alle piiloon kun eivät ehtineet karkuun. Ihan kuin Mariupolissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainalaisia on jäänyt joukottain Venäjän vangeiksi Adviikassa.
Heitä on vielä erityisen paljon koksitehtaan alueella missä ovat kaivautuneet maan alle piiloon kun eivät ehtineet karkuun. Ihan kuin Mariupolissa.Venäjällä uutisoidan että rottia nyt siellä kaivetaan koloistaan. Niitä on sillä satoja.
- Anonyymi
Kyllä se on nyt ukraina hävijäjä .
- Anonyymi
Länsi ei ole koskaan taistellut "voitosta" vaan siitä mitenkä pahasti saadaan tuhottua Venäjän kysy sotia missään muualla.
Tavoite on saavutettu.
- Anonyymi
Kaikki mikä netissä lukee, on tietenkin aina totta.
- Anonyymi
Todelliset luvut mm. Eversti McGregorin mukaan : Ukraina n.500 000 kaatunutta, Venäjä 45 000.
- Anonyymi
No siinä on kanssa yksi valehtelija. Ihan yleisesti ottaen hyökkääjä menettää aina moninkertaisesti sotilaita puolustajaan nähden jos sillä nyt ei ole aivan älytöntä ylivoimaa. Suhde noiden lukujen välillä ei kerta kaikkiaan ole mahdollinen.
- Anonyymi
Kamalaa vääristelyä ja suoranaista valehtelua.
Venäjän joukot ovat voittamattomia ja etenevät mihin haluavat.
Pari päivää sitten jo toinen Venäläinen tutkalentokone menestyksellä hyökkäsi ohjuksen kimppuun tuhoten sen ja samalla eteni suoraan tonttiin.
Loistava voitto, Ukranalaisella ohjusella ei ollut mitään mahdollisuutta selvitä! - Anonyymi
Venäjän oikeat miestappiot sodassa ovat olleet n. 85 000 kaatunutta.
Tieto on Hesarista ja lähteet isoilta länsilehdiltä.- Anonyymi
Ja Ukrainalla n. 500 000.
- Anonyymi
Yksi nolla perään,niin alkaa olla sinne päin ja aivan turhaan yhden kusipään takia.
Parempi paikka tarkistaa olisi kuvatodisteiden perusteella puolueettomasta lähteestä, esim. https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html
Toisaalta melko kätevä "nyrkkisääntö" on että kumpikin puoli tulee aina julkisesti yliarvioimaan toisen puolen menetykset ja aliarvioimaan vastapuolen.
Joten todellisuus on melko varmasti jossain niiden kahden luvun välillä.
Toisaalta, vaikka Ukrainakin on jonkin verran ylilaskenut vastapuolen tuhoutuneita, ei onneksi ollut ihan samaa tasoa kuin Venäjän julkaisut esim. siitä että ne ovat tuhonneet kaikki Ukrainalla olleet HIMARSit jo kolmeen kertaan pari viikkoa siitä kun ne tulivat käyttöön.- Anonyymi
Sotapropaganda
Oleellinen osa sodankäyntiä on aina ollut propaganda, jolla luodaan paitsi sankarillinen kuva omista sotilaista myös kielteinen kuva vihollisesta. Suomen puolustusvoimat perusti tuota tarkoitusta varten vuonna 1937 propagandaliiton, joka jäseniä olivat muun muassa kirjailijat Armas J. Pulla, Olavi Paavolainen ja Mika Waltari.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654
