Venäjän tappiot Ukrainan sodassa on julkistettu..!

Tässä ne ovat Ukrainan asevoimien yleisesikunnan mukaan:
- 398 140 sotilasta,
- 6 433 tankkia,
- 332 lentokonetta,
- 325 helikopteria,
- 12 043 panssaroitua ajoneuvoa.
Jostain syystä Ukrainan upottamien taistelulaivojen määrää ei ole ilmoitettu eikä haavoittuneiden sotilaiden määrää.
Arvioisin muutaman purtelon upotetuksi ja vähintään miljoonan sotilaan haavoittuneen.

Ukrainan asevoimien ilmoittamia määriä ei ole voitu vahvistaa riippumattomista lähteistä.
HS:n toimittaja Anssi Rulamo arvelee lukujen pitävän paikkansa koska uutisoi tämän 14.02.2024 klo 08:38.

19

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitkähän mahtavat olla Ukrainan tappiot?

      • Anonyymi

        Viime vuonna Ukrainasta uutisoitiin että 10-kuinen poikavauva olisi menehtynyt venäläisten sotilaiden joukkoraiskauksen seurauksena.
        Sen sijaan 67- ja 76- vuotiaat miehet selvisivät vastaavasta inhoittavasta toiminnasta hengissä.

        Tämän vuoden tappioita Ukraina ei ole julkistanut.


    • Anonyymi

      Ukrit kertoo kuinka paljon Venäjä on hävinnyt.
      Uskokaa toki

    • Anonyymi

      Tuas yksi påuatti upposi pohjaan meni valhetteli meetia.

      • Anonyymi

        Ukrainan urhoolliset joukot ovat murskaamassa Venäjän pelkurimaiset pataljoonat... DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainan urhoolliset joukot ovat murskaamassa Venäjän pelkurimaiset pataljoonat... DD

        Ukrainalaisia on jäänyt joukottain Venäjän vangeiksi Adviikassa.
        Heitä on vielä erityisen paljon koksitehtaan alueella missä ovat kaivautuneet maan alle piiloon kun eivät ehtineet karkuun. Ihan kuin Mariupolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukrainalaisia on jäänyt joukottain Venäjän vangeiksi Adviikassa.
        Heitä on vielä erityisen paljon koksitehtaan alueella missä ovat kaivautuneet maan alle piiloon kun eivät ehtineet karkuun. Ihan kuin Mariupolissa.

        Venäjällä uutisoidan että rottia nyt siellä kaivetaan koloistaan. Niitä on sillä satoja.


    • Anonyymi

      Kyllä se on nyt ukraina hävijäjä .

      • Anonyymi

        Länsi ei ole koskaan taistellut "voitosta" vaan siitä mitenkä pahasti saadaan tuhottua Venäjän kysy sotia missään muualla.

        Tavoite on saavutettu.


    • Anonyymi

      Kaikki mikä netissä lukee, on tietenkin aina totta.

    • Anonyymi

      Todelliset luvut mm. Eversti McGregorin mukaan : Ukraina n.500 000 kaatunutta, Venäjä 45 000.

      • Anonyymi

        No siinä on kanssa yksi valehtelija. Ihan yleisesti ottaen hyökkääjä menettää aina moninkertaisesti sotilaita puolustajaan nähden jos sillä nyt ei ole aivan älytöntä ylivoimaa. Suhde noiden lukujen välillä ei kerta kaikkiaan ole mahdollinen.


    • Anonyymi

      Kamalaa vääristelyä ja suoranaista valehtelua.

      Venäjän joukot ovat voittamattomia ja etenevät mihin haluavat.

      Pari päivää sitten jo toinen Venäläinen tutkalentokone menestyksellä hyökkäsi ohjuksen kimppuun tuhoten sen ja samalla eteni suoraan tonttiin.

      Loistava voitto, Ukranalaisella ohjusella ei ollut mitään mahdollisuutta selvitä!

    • Anonyymi

      Venäjän oikeat miestappiot sodassa ovat olleet n. 85 000 kaatunutta.
      Tieto on Hesarista ja lähteet isoilta länsilehdiltä.

      • Anonyymi

        Ja Ukrainalla n. 500 000.


      • Anonyymi

        Yksi nolla perään,niin alkaa olla sinne päin ja aivan turhaan yhden kusipään takia.


    • Parempi paikka tarkistaa olisi kuvatodisteiden perusteella puolueettomasta lähteestä, esim. https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html

      Toisaalta melko kätevä "nyrkkisääntö" on että kumpikin puoli tulee aina julkisesti yliarvioimaan toisen puolen menetykset ja aliarvioimaan vastapuolen.
      Joten todellisuus on melko varmasti jossain niiden kahden luvun välillä.

      Toisaalta, vaikka Ukrainakin on jonkin verran ylilaskenut vastapuolen tuhoutuneita, ei onneksi ollut ihan samaa tasoa kuin Venäjän julkaisut esim. siitä että ne ovat tuhonneet kaikki Ukrainalla olleet HIMARSit jo kolmeen kertaan pari viikkoa siitä kun ne tulivat käyttöön.

    • Anonyymi

      Sotapropaganda
      Oleellinen osa sodankäyntiä on aina ollut propaganda, jolla luodaan paitsi sankarillinen kuva omista sotilaista myös kielteinen kuva vihollisesta. Suomen puolustusvoimat perusti tuota tarkoitusta varten vuonna 1937 propagandaliiton, joka jäseniä olivat muun muassa kirjailijat Armas J. Pulla, Olavi Paavolainen ja Mika Waltari.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe