Pelkään ajamista autolla

Anonyymi-ap

Ajokortin olen saanut jo monta vuotta sitten mutta pelkään edelleen ajamista. En ole pitkään aikaan ajanut mutta ehkä tulevassa työssä joudun ja se on asia jossa haluaisin olla parempi, ajamisessa. Olen kyllä monta vuotta sitten ajanut paljon. Nyt tuli mieleen että kerran poliina oli eräs nuori tyttö/naispuolinen henkilö kyydissä ja ehkä vähän hulluttelin mutta en mielestäni rikkonut liikennesääntöjä. Ehkä vain jyrkkiä käännöksiä oli.

Muistan kun olen ajanut että liikennesäännöt ei jotenkin pysy mielessä. Se koko ajo jotenkin häkellyttää jotenkin, ei pysty ajattelemaan täysin selvästi. "Unohdan" säännöt kuten että jos on kolmio niin pitää väistää sekä oikealta että vasemmalta tulijoita, jos ei ole kolmiota tai stop merkkiä niin silloin vain oikealta ja jos kääntyy vasemmalle niin suoraan tulevia ellei oikealta tulijalla ole kolmiota.

Toinen asia mikä on vaikea jotenkin huomata on käännös kaksisuuntaiselta yksisuuntaiselle, en jotenkin varmaan ole tottunut tällaisiin niin en jotenkin "huomaa" liikennemerkkejä kuten merkki joka näyttää että tie on yksisuuntainen, kielletty ajosuunta merkki ja jotain vielä muita.

Kun ajan olo on jotenkin "huimaava". En tiedä johtuuko ahdistuksesta tai jostain pienestä paniikista. Kykenen muuten keskittymään mutta ajaessa se on vaikeampaa, en tiedä onko minulla adhd.

Olen kerrannut käyttäen erästä netissä olevaa autokoulun materiaalia mistä olen maksanut jotain. Nämä säännöt ei jotenkin pysy mielessä vaikka pystyn kyllä oppimaan asioita.

Olen tässä miettinyt että kannattaisiko minun enää ajaa autoa ollenkaan.

28

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarinasta jäi pois kohta jossa sanoin että siis poliisi pysäytti ja minusta oli soitettu että olisin ajanut humalassa.

    • Anonyymi

      Nukutko koskaan hyvin? Unettomuus tekee neuroottiseksi. Hommaa melatoniinia ja nuku viikko kunnolla ja kokeile uudelleen.

      Keskity. Kertaa liikennesääntöjä netissä ja ajele ja kerää rohkeutta. Keskity ajamiseen.

      Jos et pysty keskittymään, kannattaa mieluummin lopettaa ajaminen kokonaan.

      • Anonyymi

        Aja vaan taxilla

        Se vapauttaa

        On halpaa

        Turvallista kaikille

        Kaikille ihmisille

        Ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta


      • Anonyymi

        Se on varmaan enemmän se ahdistus ja paniikki ja se tunne että liikaa tapahtuu kerralla. Mieli häkeltyy. Ehkä parempi etten aja. Tosi surullista. Tulee epäonnistunut luuseri olo. En kykene edes autoa ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on varmaan enemmän se ahdistus ja paniikki ja se tunne että liikaa tapahtuu kerralla. Mieli häkeltyy. Ehkä parempi etten aja. Tosi surullista. Tulee epäonnistunut luuseri olo. En kykene edes autoa ajamaan.

        Sinun kannattaisi hoitaa terveytesi kuntoon, kun olet masentunut ja neuroottinen. Sun pitää syödä oikeaa ruokaa, harrastaa urheilua ja pistää itsesi kuntoon. Kummasti hermoilu vähenee ja oppii tulemaan toimeen itsensä kanssa.

        Siihen voi auttaa terapiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi hoitaa terveytesi kuntoon, kun olet masentunut ja neuroottinen. Sun pitää syödä oikeaa ruokaa, harrastaa urheilua ja pistää itsesi kuntoon. Kummasti hermoilu vähenee ja oppii tulemaan toimeen itsensä kanssa.

        Siihen voi auttaa terapiakin.

        Eihän siitä ollut sinullekaan apua.


    • Anonyymi

      Ota alkoholia niin pelot häviää .

      • Anonyymi

        Älkää nyt humalassa ajako


      • Anonyymi

        Huono provokaatioyritys. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Jos pelkää, niin ei pidä ajaa.

      • Anonyymi

        Olitko peloton autokoulussakin kun ensimmäistä kertaa ajoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko peloton autokoulussakin kun ensimmäistä kertaa ajoit?

        Autokoulu on täysin oma asiansa. Siellä vasta opitaan ja harjoitellaan. Aloituksessa ei myöskään puhu nuori, vaan kyse on päinvastaisesta ikäryhmästä. Autokoulun jälkeen voi olla arka, mutta pelokas ei pidä olla. Pelko saattaa jopa aiheuttaa vaaratilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokoulu on täysin oma asiansa. Siellä vasta opitaan ja harjoitellaan. Aloituksessa ei myöskään puhu nuori, vaan kyse on päinvastaisesta ikäryhmästä. Autokoulun jälkeen voi olla arka, mutta pelokas ei pidä olla. Pelko saattaa jopa aiheuttaa vaaratilanteita.

        Luulin että kaikki pelkää vai kutsutko sitä millä nimellä? Varovaisuus? Valppaus? Etkö pelkää että ajaisit kolarin tai sinun päälle ajattaisiin? Miten noloa olisi oman virheen vuoksi aiheuttaa kolari kun tietämättä aiheuttaisi sen vaikka "en huomannut että itselläni on kolmio ja sen vuoksi ajoin toisen päälle."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että kaikki pelkää vai kutsutko sitä millä nimellä? Varovaisuus? Valppaus? Etkö pelkää että ajaisit kolarin tai sinun päälle ajattaisiin? Miten noloa olisi oman virheen vuoksi aiheuttaa kolari kun tietämättä aiheuttaisi sen vaikka "en huomannut että itselläni on kolmio ja sen vuoksi ajoin toisen päälle."

        Moni aiheuttaa tietämättä liikenteessä asioita. Luulevat ajavansa fiksusti, mutta eivät tiedä mitä mahdollisesti aiheuttivat muille takana oleville. Jatkavat autuaan tietämättä vain matkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni aiheuttaa tietämättä liikenteessä asioita. Luulevat ajavansa fiksusti, mutta eivät tiedä mitä mahdollisesti aiheuttivat muille takana oleville. Jatkavat autuaan tietämättä vain matkaansa.

        Miten ei aiheuttaa haittaa takana oleville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että kaikki pelkää vai kutsutko sitä millä nimellä? Varovaisuus? Valppaus? Etkö pelkää että ajaisit kolarin tai sinun päälle ajattaisiin? Miten noloa olisi oman virheen vuoksi aiheuttaa kolari kun tietämättä aiheuttaisi sen vaikka "en huomannut että itselläni on kolmio ja sen vuoksi ajoin toisen päälle."

        Valppaus ja ennakoiva ajaminen ei todellakaan ole synonyymi pelolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valppaus ja ennakoiva ajaminen ei todellakaan ole synonyymi pelolle.

        No jotkut vain eivät pysty myöntämään että pelkäävät. Se on jotain muuta.


    • Anonyymi

      Tää aloitus on taas sieltä espoosta sieltä arvostetulta asuinalueelta. pelkkää paskaa.

      • Anonyymi

        Eikä ole enkö asunut arvostetuilla alueilla


    • Anonyymi

      Onko sinulla oikeaa tarvetta ajaa autolla? Jos nimittäin ei ole, niin sitten ei tietenkään kannata ajaa. On muuten hienoa, että itse tiedostat tuon tilanteen ja olet lähtenyt miettimään sitä ihan oikeaa reittiä.

      • Anonyymi

        Olen ollut työttömänä ja joissakin paikoissa mihin haen tarvitaan b korttia kuten siivooja. On käynyt myös mielessä että ryhtyisin ajamaan taksia.

        Mitä jos menisin terapiaan työstämään asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut työttömänä ja joissakin paikoissa mihin haen tarvitaan b korttia kuten siivooja. On käynyt myös mielessä että ryhtyisin ajamaan taksia.

        Mitä jos menisin terapiaan työstämään asiaa?

        Riittää, kun jatkat trollaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää, kun jatkat trollaamista.

        Ei tämä mitään trollausta ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä mitään trollausta ole

        Juu ei tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei tietenkään.

        Suomi24 poistaa turhaan viestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24 poistaa turhaan viestejä.

        Penis.


    • Anonyymi

      Käy ajeleen yöllä, siitä se lähtee.

      • Anonyymi

        Parkkipaikalla mietit miten auto toimii.

        Päivällä 10-13 välillä käyt rauhassa tutun kaupan parkkiksella pyörähtämässä.

        Ajat isoa selkeää tietä.

        Katso joku tuttu reitti jonnekin.
        Ajelet rauhassa rauhallisena aikana ja poistelet ruosteita.
        Mietit vähän malleja, mitä tekisit jos tuolta tulisi joku tai miten väistäisit tai toimisit jos jotain yllättävää sattuisi.

        Katse pitkälle eteen ja mieti ennalta asioita, eli ennakoi.

        Kiihdytyskaistalle ja kunnon kiihdytys moottoritielle.
        Tottuu kiihdytykseen ja nopeuteen.
        Poistuessa motarilta, vauhtisokeuden kalibrointi pois.
        Alkaa tottua autoon ja huomio paremmin liikenteessä.

        Sitten käyt jossain vähän pitemmällä.
        Tankkaat ja kahvit huoltoasemalla.

        Kyllä se siitä, jos kortinkin olet joskus saanut.

        Mitä siitä pelosta ja jännityksestä.
        Ei se kieltämällä poistu.
        Se meinaa, miten toimit niiden kanssa.
        Tutustu niihin. Niillä on tarkoitus.
        Koet tekeväsi jotain tärkeää ja toimit terävämmin.
        Älä jähmety ja riko putkinäköä kääntelemällä katsetta, jos meinaa ihan paniikiksi mennä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe