pitkäniemen vanha hautausmaa

meitsi

voisikohan joku ks. paikasta jotain tietävä kertoa paikan tarinan. olen siitä jotain kuullut ja nyt heräs kiinnostus ja haluaisin tietää lisää

97

23527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta
      • creepyhh

        hyi tos ekas kuvas näkyy selvästi siin keskel joku punatukkanen nainen :s pelottavaa! oikeesti hyyyi :D


      • käy..

        Siellähän ne zompit juoksee pitkin mäkee..


    • mörkö

      Se on kamala saatananpalvonta paikka...on kuulemma murhattuja haudattu!

      • patu

        Luut nousee pintaan törröttöön roudan aikaan. Metsästä kuuluu ihme ulinaa ja voivotusta. CREEPS !

        Siä käy vaan liiman haistelijat ja sauvakävelijät


      • haistavittu!
        patu kirjoitti:

        Luut nousee pintaan törröttöön roudan aikaan. Metsästä kuuluu ihme ulinaa ja voivotusta. CREEPS !

        Siä käy vaan liiman haistelijat ja sauvakävelijät

        painu sä perseesees sä voi ketää oikeesti väittää esim liimanhaistelijaks. ku et vittu oikeesti tiiä ketä sie käy. ja lisäks sie käy ainaki jonkinverran ihmisiä oikeesti kunnioittamassa ja pitämässä muistopaikkaa ihmisille jotka on joutunu kärsimää. et luuleksä voivas vaa väittää et sie käy jotain hörhöjä naureskelemassa pelkästää.


    • dilako

      joo,en tiiä muuta ku et jo 50 luvulla sitä paikkaa kammottiin ja lapsia sillä peloteltiin.
      kai pöpilän vainaat on haudaski karseempia,ku ns. normaalit vainaat....?

      • rami

        mä käyn siel useinkin..mukavan rauhallinen paikka


      • ewr

        joo se on kyl vähän kammottava paikka... olin siä eilen. äite kerto siit et se on vaan tavallinen vanha hautausmaa jossa on haudattu hulluja... siä kävelee semmonen vanha mies lampun kaa joka lähtee seuraa jos siä on.. mut siä on kyl käyty paljo


      • mössöhiitti
        ewr kirjoitti:

        joo se on kyl vähän kammottava paikka... olin siä eilen. äite kerto siit et se on vaan tavallinen vanha hautausmaa jossa on haudattu hulluja... siä kävelee semmonen vanha mies lampun kaa joka lähtee seuraa jos siä on.. mut siä on kyl käyty paljo

        Minä olen se mies.......


      • pelottavaaaa
        ewr kirjoitti:

        joo se on kyl vähän kammottava paikka... olin siä eilen. äite kerto siit et se on vaan tavallinen vanha hautausmaa jossa on haudattu hulluja... siä kävelee semmonen vanha mies lampun kaa joka lähtee seuraa jos siä on.. mut siä on kyl käyty paljo

        Meillä oli tänään (11. 10.2011) liikuntaa ja siel ´hautuumaan reunal oli yks rasti. nii se mies lähti seuraan melkei kaikkia meitä.


      • -.-

        miks säkä voi sanoo vaikka potilas tai ihmiset toi on oikeesti vitu loukaavaa sanoo pitkäniemen potilaita pöpiläiks. ne on vittu tavallisia ihmisiä niinku säki! järkikätee sullekki!


      • Melmushrm
        mössöhiitti kirjoitti:

        Minä olen se mies.......

        Oikeestim?


    • tälli

      kaikkee sitä kans näkee.. tavallinen hautuumaa siinä missä muutkin. Käykää vaikka ite kattomas. Etsikää horroria jostain muualta..

    • Jotain tietävä

      Tuskimpa paikalla sen kummempaa tarinaa on.
      Siihen aikaan ei "hulluja" saanut haudata tavalliselle (kirkon) hautuumaalle, joten pitkänniemen potilaat haudattiin erilliselle hautuumaalle. Osa kuulemma haudattiin säkeissä, eikä arkuissa.

      • *säikähtänyt

        olimme menossa ystävien kanssa katsomaan onko paikka oikeastikin niin kammottava kun tarinat kertoo. oli lauantai yö ja pilkko pimeää. ja voin kertoa että totta se oli mitä huhut kertovat paikka on yhtä sairas kun sinne haudatut ihmesetkin. törmäsin pimeässä metsässä kulkiessani myös outoon hiippariin. se on paikka minne en enään koskaan tahdo mennä uudestaan. menetin myös yö uneni kyseisen hiipparin takia. kirkaisuni jälkeen lähdin juoksemaan metsässä autojemme ja muiden luokse.!


    • ismo12356

      itse olen käynyt siellä kolme kertaa (kerrän päivällä kaksi yöllä) ensimmäisenä yönä en uskaltanut sinne edes mennä kun ei eteensä nähnyt, silloin myös kaverini kertoi siitä miehestä joka siellä joskus käy lampun kanssa, mikälie hullu sekin on! toisella kerralla uskalsin sitten mutta pelottava se kyllä on, että yksin en menisi mistään hinnasta. pelottavin on ehkä se metsäpolku jota joutuu kävelemään noin 80 metriä ennen kuin sinne pääsee. suosittelen niille jotka hakevat kunnon jännitystä!!!! :D

      • öötotajoo

        se paikka on samanlainen kuin muukin Nokia :)


      • .
        öötotajoo kirjoitti:

        se paikka on samanlainen kuin muukin Nokia :)

        .


    • UteliasTampereelta

      En itekkään oo varma koko tarinasta.. mutta ilmeisesti sinne on viimeks haudattu ihmisia 1940. Sinne haudatut ihmiset on osa pitkässäniemessä kuolleita/tapettuja, ja osa sodassa kuolleita. Sinne kuulemma haudattu osa ruumiista pelkissä jätesäkeissä.

      Sanotaan myös että sinne on haudattu merimiehiä jotka kuoli siihen että niillä oli kuppa aivoissa :D ..okei ei naurata jos toi on totta mut..

      Ite oon käyny siellä 2 kertaa. kerran päivällä ja kerran yöllä. se yöllinen reissu ei ollu hyvä idea, ja päivälläkin siellä on ihan hirveetä olla.

      • mielisairaalle

        nälkään kuolemisen aikaa. Vähiten ravintoa annettiin mielisairaalan potilaille.


      • Esko Mörkö
        mielisairaalle kirjoitti:

        nälkään kuolemisen aikaa. Vähiten ravintoa annettiin mielisairaalan potilaille.

        Ne dementiahiihtäjät sen paikan pelottavin juttu on...Kiva ja rauhallinen vanha hylätty hautuumaa.


      • 2+10
        Esko Mörkö kirjoitti:

        Ne dementiahiihtäjät sen paikan pelottavin juttu on...Kiva ja rauhallinen vanha hylätty hautuumaa.

        Historiaa täynnä koko paikka. Sinne johtavan polun varrella on nähtävillä sisällissodan aikaisia juoksuhautoja (tosin aika huonossa kunnossa)


      • TampereenMies4232
        2+10 kirjoitti:

        Historiaa täynnä koko paikka. Sinne johtavan polun varrella on nähtävillä sisällissodan aikaisia juoksuhautoja (tosin aika huonossa kunnossa)

        Itte kävin pari kaverin kans kyseisellä hautuumaalla. Ihan helvetin kammottava tuohon 5 aikaan aamuyöstä. Ihmettelin tuossa katsellessani taskulampulla siinä niitä haudasta törröttäviä luita niin tuli vaan mieleen että suurin osa kyseiselle hautausmaalle haudatut ihmiset kuolleet helvetin nuorena. Mikä syynä ? Tapettu ? Raiskattu ? Kuka tietää ? Ja tietääkö kukaan hervannan korvilla olevasta suolijärvestä kun lukenut paljon järvestä että sinne on heitetty kymmenia ruumiita. joo ja jos on hyvällä sukellustuulella niin saattaa löytää käsivarren palasia ym. varpaita pohjasta. paljon raajoja löytynyt. Vois käydä pienellä sukellusreissulla joku kesä. ja siellä Hervannassahan on lähes kaikki sekaisin, kun koiran päänkin joku helvetti roskapöntöstä kaivanut ?! EI vittu kun on porukat täällä Tampereella. Itte oon täältä Linnainmaalta, joka on tällänen vähän rauhallisempi osa Tamperetta vaikka murtoja, outoja yöhiippareita ym. sellasta täältä päin.


      • lllllllllllllllllggg

        1940 luvulla tai sitä ennen ei ollut ns. jätesäkkejä. Teollinen muovi taidettiin keksiä vasta 50-luvulla.


      • Tänään Kävin

        Pitkäniemen hautausmaalle haudattiin 426 vainajaa vuosina 1902 - 1964 Pitkässäniemessä ei varmasti ole "tapettu" ketään. Minun mielestäni se ei ole mitenkään "hirveä" paikka. Vanha hautausmaa vain -joskin sijainti on erikoinen.


      • suvi3
        lllllllllllllllllggg kirjoitti:

        1940 luvulla tai sitä ennen ei ollut ns. jätesäkkejä. Teollinen muovi taidettiin keksiä vasta 50-luvulla.

        Joku maitoparta varmaan yhdisti heti sanan "säkki" jätesäkiksi. Eiköhän ne olleet juuttisäkkejä, jos säkkejä yleensäkään on käytetty. Tai oikeastaan mikäettei. Ihan ekologinen tapahan se olisi.


    • outokaveriolen

      se lamppumies voi olla vartija tai tms., meinaan sairaalalla on velvollisuus edelleen huolehtia hautausmaasta ja pitää se puistomaisena alueena.

      • Illanlapsi

        Pakko tähän kommentoida, ettei ole vartija. Itse tiedän ne, jotka hautuumaata hoitaa ja pitää kunnossa.


    • SSSiru

      itse kävimme siellä tänään mieheni kanssa. Oli kamera mukana ja otin sitten kuvaa muutaman kerran samasta kohdasta ja yhden haudan kohdalle tuli valopilkku, otin useamman kuvan sitten kun olin sen huomannut, mutta muihin ei sitä tullut. eli kyseessä ei ollut mikää lika tm...
      En ole vielä koneelle kuvia laittanut, mutta jahka laitan tiedän paremmin mikä se on.. Kohta johon kuva tuli oli luultavasti sen nimisen henkilön kohdalla kuin: Anna-Kaisa Kananen(?) mitä nyt sai selvää hautakivestä.. onko kenelläkää samanlaisia kokemuksia tai tietääkö kukaan kys. naisesta??? :)

      • ihmetteliä

        mitä ihmettä? ystävälleni käynyt samalla lailla valopilkku oli hänellä vain todella huomattavan suurehko!


    • -mäksä

      wow. oon ite käyny ylöjärven kummitustalolla ja reissu oli kyllä pelottava, oon pitkässäniemessä halunnu käydä ja kai sinne vois joku vklp eksyä :)

      • voivoiheli

        Voi,voi,hyvin moni tämän palstan kommentoijista todennäköisesti joutuu......pitkäniemeen.Senverran mielikuvituksellisia kommentteja....


    • morsotus

      Yöllä kaikkein mukavinta käydä kyseisessä paikassa, rauhallista ja pimeää, harhaluulo tulee kun luulee näkevänsä hahmoja sun muita.. hautausmaahan on nyt laitettu uuteen uskoon, rautaristit poistettu ja kiviä viety pois, ei näy luita eikä muutakaan sen pelottavampaa.
      Toi Ylöjärven kummitustalo kiinnostais, onko sinne mitään osotetta tai voiko joku kertoa ohjetta sinne ajoon, oon vaan kuullu et yks ois jossain Keijärvellä päin?

    • hihulihoi

      Hyi , pitkäniemen hautausmaa on kauhee paikka !

    • हत्याहत्या
    • Epilän keisari huhuu

      Kävin sielä 90 luvun alussa sarpatissa asuvan kaverin kans kesällä aamuyöllä rapulassa jasielä tosiaan oli sillonkin lamppumies. Tietääkö kukaan mutten mitää epilänkeisarista? tuli vaan yhtäkkiä mieleen! se joka kampas bussissakin tukkaansa isollakammalla.

      • tttvvv

        Epilän Separiko.....


      • että juu nääs

        Se oli vaan Mustajärvi sauvakävelyllään. Ei sitä tartte pelätä.


      • oulmpo

        Muakin kiinnostaisi mikä on Epilän keisarin kohtalo?


    • kk

      Käytiin siellä joskus tässä viikolla kavereitten kanssa 12 aikoihin... ei ihmeellinen .. Yksin en kyllä menisi. lyhtyjen ja taskulamppujen kans oltiin, siellä paloi sillon ihan normit pikkukynttilät. ne oli sen näköset että ei ollu kauaa sitten sytytetyt ja ne palaa noi n. 4 h? no päätettiin sitten ite jättää niistä lyhdyistä siihen joukkohaudan päälle kynttilät.. lähettiin käveleen ja oltiin laittamassa porttia kiinni, kaikki ne kolme kynttilää mitkä laitettiin sammu.. muut jäi palamaan.. Se nosti kyllä kylmät väreet..
      Nehän on haudattu sinne miten sattuu, ilman arkkuja... siitä johtuu se mutkikas ja kuoppainen maapinta kuulemma..

      • sssssssssssss

        Kävi joskus kynttilöiden kanssa vähän samalla tavalla, tosin niinpäin että jollakin ihmeellisellä tavalla sinne takimmaisen puun alle syttyi kynttilä vaikkemme siellä asti edes käyneet.


    • horrorjuudas

      käytiin kaverin kanssa portilla ja nähtiin kans kyseinen kynttilä ilmeisesti juuri tämän ns,joukkohaudan päällä... paikkahan oli rauhallinen tavallinen vanha hautausmaa... Hyviä tarinoita keksitte tänne mutta todellisuus on se että siellä mitään ole!! saatananpalvojien metkuja prkl!!

    • Ikurin karhu

      Kyllä täälä näköjään juttu lentää! Ite olen 3 kertaa siellä käynyt. Rauhallinen puistomainen alue ja yhtäkää lyhtymiestä siellä en ole nähnyt, että nää lyhtymies kommentit on ihan legendaa. Turha sitä täällä provosoida on.

      • Kyllä siellä jotain

        outoa tapahtuu.Olemme käyheet siellä melko isolla porukalla muutaman kerran ja joka kerta on tapahtunut jotakin.Eräällä kerralla kuulimme kaikki ihme ulinaa (kuin vaikerrusta )vaikka oli tyyni ilma.Toisellakin kerralla oli lämmin kesäilta ja yht äkkiä kävi ihme tuulenpuuska siinä joukkohaudan kohdalla,ja se oli vain yksi tuulahdus,muuten ympärillä oli tyyntä.Kolme ystävääni väittävät nähneensä myös sen lamppumiehen.Itse sitä en ole ainakaan vielä nähnyt.....


      • Just Kävin
        Kyllä siellä jotain kirjoitti:

        outoa tapahtuu.Olemme käyheet siellä melko isolla porukalla muutaman kerran ja joka kerta on tapahtunut jotakin.Eräällä kerralla kuulimme kaikki ihme ulinaa (kuin vaikerrusta )vaikka oli tyyni ilma.Toisellakin kerralla oli lämmin kesäilta ja yht äkkiä kävi ihme tuulenpuuska siinä joukkohaudan kohdalla,ja se oli vain yksi tuulahdus,muuten ympärillä oli tyyntä.Kolme ystävääni väittävät nähneensä myös sen lamppumiehen.Itse sitä en ole ainakaan vielä nähnyt.....

        Ei siellä mitään "joukkohautaa" ole! Hautausmaalla on Pitkäniemen sairaalan henkilökunnan v. 1992 pystyttämä muistomerkki, eikä se ole mikään "joukkohauta".
        Mainitulle hautausmaalle on haudattu vuosina 1902 - 1964 yhteensä 426 Pitkäniemen sairaalassa kuollutta potilasta.


      • Jokuvaaäijkä

        Olin tänää siä ja kyllä siellä mies lähtinperää kävelee lamppu kädessä kaveri vaa sano et haluukko tapella nii siinä jotai mumisi


    • vaari...

      70-luvulla se olis suosittu kutupaikka !

      • kuumkoer

        oli muuten vielä 80-luvun lopullakin... :)


    • Nokialainen heebo

      Käy katsomassa niin tiedät paremmin.

    • Hehehehtyttö96

      Jes! Iha nössö paikka

      • lol...

        hah....-.-


    • jepjep

      itse olen käynyt siälä monta kertaa ison kaveriporukan kanssa ja joskus vähän pienemmänkin mutta yleensä naiset eivät ole uskaltaneet tulla sinne niin me miehet olemme menneet sinne juuri sentakia koska kaikki puhuvat siitä että siällä on jtn... Mitään tarkkaa havaintoa ei olla saatu selville mutta ääniä ja valoa on kyllä tullut huamattua!..

    • hjktupol

      haloo pahvit !!!!

    • Kävin:)

      Ei se kovin kummalline paikka ole, tänään juuri kävin valoisalla:) Paljon joukkohautoja, vanhoja hautakiviä yms.

      Helpoiten löytää, kun lähtee kävelemään Vihnukselta (järvi) Tampereelle päin. Kun taloja ei ole enää niin paljoa, ylöspäin rinteeseen kääntyy yhden auton ajettava ''tie''. Siltä ''tieltä'' kääntyy kaksi polkua melkeimpä heti. Käänny oikealle, sieltä löytyy!

      Näkyy siellä oikealla polun penkassa vanhota sodanaikaisia juoksuhautoja.

      Tanner hautausmaalla on hieman myllättyä, kuulemma Pitkäniemen kesätyöläiset siellä ruohonleikkureilla hyörineet.

    • kkikkula

      lol

    • sotahistoriaakukenut

      kuka teistä ihmisistä väittää että sen hautaus maan lähellä menee vanhoja juoksuhautoja ?? ne ei todellakaan oo noin syviä niitä rakennettii mahollisimman vähän rinnettä kohti koska jos oisi tullut taka pakkia . se ois ollu kohtalokas koko rykmentille ! joten se ei ole mitenkään mahollsita että ne isot montut siellä olisisvat juoksuhautoja !

      • Tänään Kävin

        Kyllä ne juoksuhautoja ovat! Käyhän kävelemässä siellä harjulla. Ei ne oo mitään "monttuja", vaan sitä kaivantoverkostoa on ainakin pari-kolme kilometriä!
        ps. hautausmaa ja takapakki on yhdyssanoja


    • minävainn

      oon käyny kyseisessä paikassa pariinkin otteeseen ja mitään en oo nähny. höpötätte ihan hassuja. pelko saa ihmisen näkemään ja kuulemaan omiaan.

    • 4124124444

      minä olenkin joskus asunut siinä aivan vieressä. lähimmässä talossa, kyllähän se vähän pelottava on, etenkin kun miettii mikä niiden kaikkien ihmisten kohtalo on ollut, millaisia he olivat, (hullut on jotkut mielenkiintoisia!) mikä heidän tarinansa oli alusta loppuun, paljonko heitä siellä on.
      kynttilöitä olen minäkin siellä nähnyt monestikin, eli vielä joku muistaa heitä.
      on kyllä tyhmää että on tarvinnut sinne mennä puuttumaan ja mukamas siistimään viemällä ristitkin pois haudoilta. häpeäisivät!!

    • kiksuliini2

      Puhutte ihan soopaa olen ollut kunostamassa Aluetta.
      Palkkaduunarina en höyrylänkirjoissa kuin saavut alueelle.
      Tulee puomi metalliiportit muistolaatta on hieno hautausmaalla.
      Ei sinne 50.luvunjälkeen ketään ole haudattu enää.
      Alue surkessa kunossa hautakivet vinossa toisista
      kivisetä ei erota mitään tekstiä.Ette ole pahoissa
      Paikoissa ollut jos siellä pelottaa.

      • 609

        Oleko vanmainen sä? :D


      • 64-luvulla

        sinne on haudattu ainakin yksi vainaja.....


      • Tänään Kävin

        Sinne on haudattu viimeinen vainaja vuonna 1964


    • matias

      Niistä juoksuhaudoista venäläiset ne sinne kaivoi tai kaivatutti 1914-1917 .pelkäsivät
      saksalaisten tulevan pohjanmaan kautta.Sarpatin harjussa kulkiessani olen poikennut siellä monta kertaa, hylätyn ja kolkon tuntuinen paikka.50-luvunlopulla siellä oli vielä
      uuden näköisiä hautoja.Kyllä ne vainajat silläkin hautausmaalla haudoissaan pysyy.
      Ei siellä mitään ihmeellistä ole, kolkon tuntuinen paikka joka voi saada jonkun heikkohermoisen näkeen näkyjä.

    • Etsijä1

      Annatteko vähän tarkempia koordinaatteja, eli jos tulen Nokialta päin ja kävelen tuota Pitkäniemen tietä niin menenkö sairaalalle asti vai kääntyykö joku tie ennen sitä sairaalaa?

    • matias

      Noin 250 m viimeisestä talosta ja sitten käänny vasemmalle harjuun. karttapaikka.fi auttaa paikan löytymiseen pieni vihreä alue kartassa. Kartassa lukee kappelinmäki
      sitä nimeä en ole kuullut käytettävän.

    • jari-p1

      oletteko huomannee saman että nuoret koluaa polun vieressä olevaa mettää?? mä oon nähnyt monia nuoria pienen ajan sisään koluavan maata ja metsähköä.mistä lie johtuu?? nyt mettä aivan mullattu, puita kaadettu ja roskia täynnä... ja sitten tästä hautausmaasta,kuka tämä mies on joka ns vartijoi polkua ja hautusmaata?? menee ihan yli tajunnan koko touhu kun ei päästä ohikaan käveleen.onneksi koira mukana..tietääkö joku jotain??asun aivan lähellä polkua kerrostaloissa.

      • kummitushan

        se on ihan selkeesti ja vartioi ettei vielä vainaitakin hullummat menesinne häiriköimään,pööööööööööööööööö


    • paikalla2

      Käytiin tänään sie aivan kiva mesta ensin aateltiin et se on iha nössö paikka mut kun oltiin sie 5min ja sit lähettiin pois ja joku lamppumies tuli sinne se ei osannu puhua ja heilutti nyrkkiään ja näytti et menkää pois. Suosittelen jos on tylsää sunnuntai iltana:)

      • kummitteleeko?

        Lamppumies? No tarkastakaa onko se oikea ihminen vai henki? Henget ei voikaan aina puhua suoraan. Eikä normi ihmiset nyrkkiä heristele toisille ja kas että moni on sen nähnyt?


    • ME MYÖS

      Olemme nähneet jonkun lamppumiehen siellä.Karkuun lähettiin kintut vilistäen.Taaksemme emme paljoa vilkuilleet kun juoksimme mopoautoillemme.KAMMOTTAVA PAIKKA.EN SUOSITTELE.

    • böökihän

      se on ihan selkeesti

      • Spiritismikokemuksia

        Oltiin siellä kolmen aikaan yöllä. Lamppu sytty iha meidän takan ku pelattii spiritismiä keskel hautuumaata kynttilän valossa. Kaikki alko huutaa ja juoksee ympäriisä. Hahmo heristi nyrkkiä osoittaen ulospääsyä. Se oli todella karmivaa, kuultiin kuiskauksia korvissamme: "menkää pois", "tänne ei ole asiaa". Tuli todella kylmä ja kun päästiin autoille kahdella oli nenäverenvuotoa. Ei varmasti palata tuonne enää ikinä!!!


      • jopas jotakin
        Spiritismikokemuksia kirjoitti:

        Oltiin siellä kolmen aikaan yöllä. Lamppu sytty iha meidän takan ku pelattii spiritismiä keskel hautuumaata kynttilän valossa. Kaikki alko huutaa ja juoksee ympäriisä. Hahmo heristi nyrkkiä osoittaen ulospääsyä. Se oli todella karmivaa, kuultiin kuiskauksia korvissamme: "menkää pois", "tänne ei ole asiaa". Tuli todella kylmä ja kun päästiin autoille kahdella oli nenäverenvuotoa. Ei varmasti palata tuonne enää ikinä!!!

        Vinkatkaa ilmanmuuta tutkivalle ryhmälle siitä eli henkien tutkijoille vaikka Facebookin kautta. He juuri etsivät sellaista. Eri asia näkyykö heille mitään. Ei teillä sitten videokameraa ollut mukana tai nauhureita? Ehkä henki haluaa kertoa jotain menneisyydestä tai varoittaa jostain mitä siellä on. Voisitte tehdä piirroksia myös muutaman nettiin anonyyminä? Tuskin kukaan "elävä" lähitalosta siellä vartioi? En oikein jaksa uskoa siihen että joku vaivautuis. Ei kovin ystävälliseltä vaikuttanut kuvausten perusteella. :)


      • Anonyymi
        jopas jotakin kirjoitti:

        Vinkatkaa ilmanmuuta tutkivalle ryhmälle siitä eli henkien tutkijoille vaikka Facebookin kautta. He juuri etsivät sellaista. Eri asia näkyykö heille mitään. Ei teillä sitten videokameraa ollut mukana tai nauhureita? Ehkä henki haluaa kertoa jotain menneisyydestä tai varoittaa jostain mitä siellä on. Voisitte tehdä piirroksia myös muutaman nettiin anonyyminä? Tuskin kukaan "elävä" lähitalosta siellä vartioi? En oikein jaksa uskoa siihen että joku vaivautuis. Ei kovin ystävälliseltä vaikuttanut kuvausten perusteella. :)

        Niimpä mun mielestä Aavedata vois olla ihan hyvä käydä kyseisessä paikassa?


    • paskaaa

      Tää on kyllä ihan oikeesti kammottava paikka.

    • Unissakävelijä

      Ei toi lamppu mies ollu nii pelottava.
      Oltiin kavereittenkans siäl ja kaikilla oli kuularit mukana ja tähdättiin niillä sitä nii se vaa lähti menee

      • no ni

        Kysykää siltä jotain ystävällisesti ja katsokaa mitä vastaa. Eleillä saattaa vastata? Julkisella paikalla saa kuvata, videokamera mukaan jossa on asetukset hämärässä ja pimeässä kuvaamiseen. Jossa on vakain, eikä heilu kädessä. Youtubeen saa videon ja linkin. Päivällä ei näy ilmeisesti? Myös nauhuri vois olla hyvä ym.


      • creepyä

        Joo, meidän luokkakin kävi suunnistamassa tuolla hautuumaalla. Aistin heti että joku tarkkailee meitä joten johdatin ystäväni pois. Hetken kuluttua "lyhtymies" saapui paikalle ja hääsi meidät nyrkkiäheiluttaen pois. Itselläni on todistusvideo siitä miehestä.


    • äööä

      Urpot:D se mies on "sarpatin intiaani" kuka siis ei osaa puhua vaan örisee,mörisee,seuraa ja elehtii:D on ollut siellä koko ikänsä ja jollain tavalla ilmeisesti hieman häiriintynyt :D mutta ei kuitenkaan tee pahaa ihmisille, haluaa vaan muut pois "leikkipaikaltaan" turhaan pelkäätte sitä:D

      • suvi3

        Voi tätä kielenkäyttöä! "kuka ei osaa puhua" p.o. "joka ei osaa puhua". Tämä ei ole viestiketjun pahin "kukkanen".


      • Frouva Maisteri
        suvi3 kirjoitti:

        Voi tätä kielenkäyttöä! "kuka ei osaa puhua" p.o. "joka ei osaa puhua". Tämä ei ole viestiketjun pahin "kukkanen".

        Kieliopillisesti oikein olisi käyttää muotoa "ketä ei osaa puhua", tai muoto "kekä" on myös hyväksytty virallisessa kielioppaassa.


    • Yksi äiti vaan

      Ettekö te tollot tiedä, että sodassa "puput pöksyynsaanteita" sijoitettiin Pitkäniemeen ja muitakin. Lukekaa sen historia. Sitten eräskin tällainen lääkäri=potlas toimi henkilökunnan joukossa. Potilaita oli enemmän kuin henkilökuntaa ja nyt on päinvastoin.

      Poika siellä oikeuspsykiatrian osastolla ollut nyt 1 v 4 kk.Paska paikka...

      Repikää siitä huumoria.

    • Hjullujhussi
    • Jonne9999

      Itse kävin siellä viimetalvena yöllä ja tuli just tää mykkä äijä vastaan sanoin sille vaan päivää ölisi jotain takasin.. Ja heristi nyrkkiä kysyin että aiotko lyödä ja siitä se vasta kiksit saikin no käveltiin sitten ihan rauhassa pois paikalta.. Vähän jäi kyllä syömään toi oma provosoiva käytös..

    • loistava.virkistyskohde

      Hautausmaa on ehdottomasti turistikohde, koska se tuntuu kiinnostavan. Ruhtinaallinen parkkipaikkakin on kuin tehty charter-busseja varten.

    • Nokialainen10

      Poikani oli koulun kanssa tuolla sarpatissa suunnistamassa ja tuolla alueella kävivät. Sanoi,että hirveä kammottava paikka.. ja että joka viikkoo siellä tapahtui kummallisia asioita. kävivät useamman kerran kun oli liikuntatunnilla pakko..
      Kyseli minulta, että mitä ihmettä siellä on tapahtunut. Se jäi mieleeni ja lähdin selvittämään nytte..huh. mua ei saisi mistään hinnadta tuonne.

    • Sarkasmi.blink

      Käytiin viimeyönä sille parin kaverin kans ja sieltä metsän reunasta tuli se kuuromykkä mies, sillä ei myöskään oo raajoja ollenkaan voi olla että se oli vaan halluja kun oltiin piikitetty kannabista kaulavaltimoon.

    • nykyajanhörhöt

      Nykyisin lääkärit tekevät aivan normaaleista ihmisistä sekavia ja harhaisia tumppaamalla pakolla heidät täyteen humelääkkeitä ja osalle sähköä päähän. Sitten he makaavat valtion täysihoidossa sairaalassa monta kuukautta syöden hyvää ruokaa ja ulkoillen. Se on nykyaikaista hoitoa se.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siellä teidän kaikkien nokialaisten esivanhemmat ovat,
      sieltä teidän juuret ja ongelmat johtuvat,
      pitkänniemen hoidokkien jälkeläisiä melkein ihan kaikki nokialla.

    • Anonyymi

      Käytiin tänään niin siellä lamppumies edelleen päivystää

      • Anonyymi

        Paljonkohan sillä äijällä on menny pattereita vuosien aikana :D


    • Anonyymi

      käytiin siellä tänään 29.6.2023 ihan kauhee paikka. Pyöri 5 kertaa metsän lähellä puunjuuren alla olevaa hautausmaan ympäri. laita silmät kiinni ja avaa. Verinen luuranko näkyy metsän siimeksestä ja alkaa kävellä sinua kohti. lähdettiin 5 kaverin kanssa juoksemaan takaisin autoille, koska muutkin näkivät sen. eli huhut pitkäniemen hautausmaasta on totta. En enään koskaan mene sinne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe