sanoo asiaa tutkiva ryhmä - ja englannista on muodostunut yhteinen kieli niin laajalti, että sitä on turha vähätellä.
Suomen kielellä ei ole mitään syytä huoleen, se voi hyvin
26
352
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasti suomen kielellä ei ole mitään syytä huoleen, sanoo asiaa tutkiva ryhmä.
Valtioneuvosto tilasi tutkimuksen siitä, onko suomen kielen puolesta syytä pelätä. Ja nyt tutkimusryhmä vastaa: ei ole.
Korkeakoulumaailma on ainoa paikka, missä kaikkea ei saa suomeksi vaan osa tarjonnasta on vain englanniksi:
”On pidettävä mielessä, että kyse on hyvin marginaalisesta joukosta: puhutaan esimerkiksi huippututkijoiden saamisesta Suomeen.”- Anonyymi
Ei ole ainoa paikka. Englannista on tullut paha pakkokieli ja kansainvälisen kommunikaatio este suomalaisille.
Nämä sinun "asiantuntijasi" eivät tutkineet mitään, vaan antoivat tilatun lausuman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ainoa paikka. Englannista on tullut paha pakkokieli ja kansainvälisen kommunikaatio este suomalaisille.
Nämä sinun "asiantuntijasi" eivät tutkineet mitään, vaan antoivat tilatun lausuman.Sinulla on jokin ongelma.
Englannin kieli toimii.
Suomen kieli voi hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on jokin ongelma.
Englannin kieli toimii.
Suomen kieli voi hyvin.Sinulla on jokin ongelma, et voi myöntää että englannista on tullut paha pakkokieli ja haitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on jokin ongelma, et voi myöntää että englannista on tullut paha pakkokieli ja haitta.
Sinulla on mielipide, tutkijoilla faktaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on mielipide, tutkijoilla faktaa.
Sinulla ei ole faktaa, olet uskovainen ja palvot pyhää pakkoenglantia.
- Anonyymi
Suomi seurat ei saanut valtion tukea mutta Venäjä seurat sai tämä on rasismia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on jokin ongelma, et voi myöntää että englannista on tullut paha pakkokieli ja haitta.
Venäjällä on varastettua tavaraa Mooses silmä silmästä tavara tavarasta.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18276924
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Miksi puolustelet ikävää ja haitallista pakkokieltä?
- Anonyymi
Valtioneuvosto tilasi tutkimuksen siitä, onko suomen kielen puolesta syytä pelätä. Ja nyt tutkimusryhmä vastaa: ei ole.
- Anonyymi
Rahalla saa haluamansa tuloksen.
- Anonyymi
Riittää, että pitää silmät ja korvat auki - englanti toimii kaikkialla ja suomi on maan pääkieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää, että pitää silmät ja korvat auki - englanti toimii kaikkialla ja suomi on maan pääkieli.
Sinulla on korvat auki mutta ajatella et osaa. Kuten todistit englanti syrjäyttää suomea kovaa vauhtia mummojen kieleksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on korvat auki mutta ajatella et osaa. Kuten todistit englanti syrjäyttää suomea kovaa vauhtia mummojen kieleksi.
Pakkoruotsittajat ovat mummoja - palsta täynnä "mina barnbarn" -juttuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahan muuttajat ainakin osaa hyvin englantia kuten FUCK YOU ja go to Hell.
- Anonyymi
Hyvä suomi!
- Anonyymi
Paremmin kuin hyvin.
- Anonyymi
Onnellisten kieli, onnellisten kieli.
- Anonyymi
Keitä ovat nämä ruotsinkieliset täällä, jotka eivät muka tiedä tätä ja kiukuttelevat...
- Anonyymi
Onneksi
- Anonyymi
Suomi säilyy ja maa on suomenkielinen
- Anonyymi
Tietysti
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579