Jos on joskus ollut vajaatoimintaa voiko parantua?

Anonyymi-ap

Minulla on joskus todettu sydämen vajaatoimintaa toisen sairauden yhteydessä, joka korjaantui. Jotenkin on usein voimaton ja hengästynyt olo. Myös painonnousua ja turvotusta on ollut. Mietin että onko mahdollista, että vajaatoimintaa olisi vieläkin? On tutkittu vain EKG joka normaali.
Mitä lisätutkimuksia kannattaisi vaatia? Voiko olla vajaatoimintaa?

22

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sinulla nesteenpoistolääkettä, beetasalpaajaa tai jotain lääkkeitä käytössä?
      Vajaatoiminta ei mielestäni parane mutta lääkkeillä voi helpottaa oloa.
      Voin olla väärässäkin

      • Anonyymi

        Ei ole noita lääkkeitä, en käytä juuri mitään lääkkeitä. Miten päästä tutkimuksiin kun usein ne otta vain ekg:n eikä siitä selviä tämä vaiva?


    • Anonyymi

      Lääkäri määrää tutkimukset, jotka katsoo asiaan kuuluviksi. Itse ei tarvitse tietää eikä voi vaatia jotain tiettyjä tutkimuksia.

      Yksityissairaalassa saattaa olla mahdollista, että sinulle ehdotetaan enemmän tutkimuksia.

    • Anonyymi

      Mehiläisessä minulle lääkäri sanoi ettei vajaatoiminnasta voi parantua. Lääkkeillä pidetään kurissa mutta elinvuodet lyhenee. Minulla vasta epäily, en ole uskaltanut mennä enää uudelleen.

    • Anonyymi

      EKD ei kerro paljoakaan, sinuna yrittäisin päästä lardiologin tutkimuksiin.
      Myös minä olen sitä mieltä, että sydämen vajaatoiminta ei ole sairaus josta voi parantua. Isoäidilläni todettiin se myös ja hän eli 95-vuotiaaksi...

      • Anonyymi

        EKG piti olla


      • Anonyymi

        Ehkä tosiaan yritän. Tästä jo pitkä aika kun oli yhden toisen sairauden yhteydessä tämä todettu ja silloin oli kyllä pahemmat sydönoireet hävinneet kun se toinen tauti korjaantui, mutta epäilyttää että johtuuko mun väsymys, hengenahdistus ja muut oireet mahdollisesti vieläkin sydämen vajaatoiminnasta kun se joskus todettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tosiaan yritän. Tästä jo pitkä aika kun oli yhden toisen sairauden yhteydessä tämä todettu ja silloin oli kyllä pahemmat sydönoireet hävinneet kun se toinen tauti korjaantui, mutta epäilyttää että johtuuko mun väsymys, hengenahdistus ja muut oireet mahdollisesti vieläkin sydämen vajaatoiminnasta kun se joskus todettiin?

        Vaikuttaa todella vajaatoiminnalta.
        Tietääkseni vajaatoiminta ei parane, vaan etenee ja pahenee. Lääkkeillä oloa voidaan helpottaa, mutta ei loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa todella vajaatoiminnalta.
        Tietääkseni vajaatoiminta ei parane, vaan etenee ja pahenee. Lääkkeillä oloa voidaan helpottaa, mutta ei loputtomiin.

        Miten pääsee testeihin onko vajaatoimintaa kun ottavat aina pelkästään sydänfilmin eikä se paljastu välttämättä siitä?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miiten olette päässeet sydämen altraäänitutkimukseen tai muuhun tarkempaan kuvaukseen?
      Lääkärit ei ota tosissaan ottaa vaan sydänfilmejä....

    • Anonyymi

      Minulla oli kerran tosi pahat vajaatoimiin oireet ja olin ollut sairaalassakin 2 viikkoasitten ne pahat oireet hävisi eikä asiaa enää tutkitti outoa..

      • Anonyymi

        Kannattaa muistuttaa asiasta, ettei se unohtu ja että se vajaatoiminta otettisiin huomioon.


    • Anonyymi

      Verikokeesta se selviää..ja kyllä pumppausteho voi tilapäisesti laskea,ja parantua ajan saatossa,kuntopyöräily on hyvä keino nostaa pumppautehoa

    • Anonyymi

      Nykyään on vaikea päästä EKG:tä kummempiin tutkimuksiin. Terveydenhuolto on todella heikoissa kantimissa sekä taloudellisesti että varsinaista palvelutyötä tekevän henkilöstön osalta. Vain hallintoon riittää väkeä ja palkat on suunnittelijoilla ja johtajilla kovat. Varha sulkee 16 terveysasemaa, tilalle tulee digipalveluita. Niin että menepä siinä vaatimaan tutkimuksia, kun ei ole paikkoja, ei laitteita eikä tekijöitä.

      Viiden sekunnin EKG on ehkä mahdollisuuksien rajoissa. Mutta mitä se hyödyttää? Lääkäri saattaa vilkaista ja todeta lähes normaaliksi. Siinä kaikki. Ulkoile, liiku ja syö vähemmän. Katsotaan vuoden kuluttua uudestaan.

      Sydämen vajaatoiminta on seurausta muusta sydänvaivasta. Siihen yleensä kuollaan, ellei tule muuta.

      • Anonyymi

        No tämä ei ole järkevää. Kyllä pitäsi tutkia enemmä. Ottaa ultraäänet sun muut tutkimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä ei ole järkevää. Kyllä pitäsi tutkia enemmä. Ottaa ultraäänet sun muut tutkimukset.

        Jos ei sydänfilmi näytä mitään poikkeavaa niin usein ei tehdä muita tutkimuksi. Sillä jos on valjaatoikintaa niin se vajaatoiminnasta kärsivän sydänfilmi on melkein aina poikkeava .
        Joten tavallisesti lääkäri näkee jos lisätutkimuksiin on aihetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä ei ole järkevää. Kyllä pitäsi tutkia enemmä. Ottaa ultraäänet sun muut tutkimukset.

        Mitä ne tutkimukset hyödyttävät, kun vajaatoimintaa ei pystytä parantamaan? Oireisiin voi saada ehkä lievitystä.

        Viiden vuoden sisällä vajaatoiminnan toteamisesta puolet on kuollut.
        Vajaatoiminta johtaa sydämen laajenemiseen ja laajeneminen puolestaan rytmihäiriöihin. Kammiovärinä johtaa kuolemaan äkisti.


      • Anonyymi

        Hallinossa on usein sukulaisia ja hyviä ystäviä, joiden kanssa saa itselle etua- olis syytä tutkia enemmänkin tätä meidän terveydenhuoltojärjestelmää. Lounastapaamiset työn vuoksi eivät ole syy maksaa kovia palkkoja. Eikä nämä meidän Lehtoset, Salmiset, Nohynekit ym todellakaan ole mitään asiantuntijoita. He ovat muiden tahojen sätkynukkeja. Naaman puhdistukset alkoivat nyt Nohynekistä, jokuko uskoo tuota potaskaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sydänfilmi näytä mitään poikkeavaa niin usein ei tehdä muita tutkimuksi. Sillä jos on valjaatoikintaa niin se vajaatoiminnasta kärsivän sydänfilmi on melkein aina poikkeava .
        Joten tavallisesti lääkäri näkee jos lisätutkimuksiin on aihetta

        Ei pidä paikkaansa, voi olla vajaatoimintaa vaikka sydänfilmi olisi ok.


    • Anonyymi

      Niin ” melkein aina”. Minullakin on ollut sepelvaltimotauti yli 10 v, 90% tukkeumia ja pallolaajennettuja jne. Ei sydänfilmi ja rasituskoe näyttäneet mitään. Kardiologit sanoivat, terve rouva. Tt-kuvauksessa löytyi tukkeumat.

      • Anonyymi

        Mikä tt kuva se oli missä kävit?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe