Uuuden ampumaradan rakentamisen tilanne?

Anonyymi-ap

Näin aktiivisena Sukkasalmen ampumaradan käyttäjänä alkanut hiljalleen ihmetellä, että missä tämä projekti menee? Ei ole vuosikausiin tapahtunut mitään suurista suunnitelmista ja puheista huolimatta. Onko kyseinen projekti Haapajärven-Reisjärven rhy:n vai HaaAs:n hallinnoima, ja jommasta kummasta kiinni, vai onko joku tehnyt valituksen kyseisestä rakennusprojektista? Uutisissa on kuitenkin viime aikoina puhuttu paljonkin siitä, että Suomeen tulisi rakentaa lisää ampumaratoja ja ampumataidon ylläpito on tärkeää mm. reserviläisten kannalta. Ei se metsästäjillekään pahaa tee... Mistä siis kiikastaa?

15

1159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entisenki ampuradan remonttirahat on humpattu taivaan tuuliin.

      • Anonyymi

        Mihin ne on humpattu 🧐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ne on humpattu 🧐

        Ja kuka/ketkä ne on humpannut? Kait joku on vastuussa, vai onko asiassa toimittu Haapajärven mallin mukaisesti, eli lakaistu tämäkin asia ns. maton alle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka/ketkä ne on humpannut? Kait joku on vastuussa, vai onko asiassa toimittu Haapajärven mallin mukaisesti, eli lakaistu tämäkin asia ns. maton alle...

        Eiköhän siihen syylliset tarvittaessa löydy, ei mistään pikku summista varmaankaan ole kyse.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Riistanhoitoyhdistyksellä ei ole tietääkseni mitään osuutta HaaAs:n rata hankkeisiin.

    • Anonyymi

      Keskipiste-Leader on myös aikanaan myöntänyt 100000€ hanketukea ampumarataprojektille: https://www.ampumaurheiluliitto.fi/2016/10/06/haaaslle-100-000-euroa-hanketukea/ Ovatko HaaAs:n tilinpäätöskertomukset tms. julkista tietoa josta ilmenisi miten/mihin ampumaratahankkeen rahat on menneet? Voisi ainakin kuvitella näin olevan jos hankkeeseen on myönnetty julkista rahoitusta. Entö onko hankkeen ohjausryhmän muistiot julkista tietoa, ja jos kyllä, niin mistä nämä löytyvät, vai löytyvätkö mistään...

    • Anonyymi

      Kustannukset laskettu väärin.

    • Anonyymi

      Pitäsköhän ampujien avata rahapussit!!!!taitaa puuttua rakennusrahat hommalta! Ja kaupunki konkurssissa odotta pakkoliitosta!!

      • Anonyymi

        Jos hankkeeseen on jo myönnetty hanketukena Keskipiste-Leader- rahaa 100 000€, ja kaupunki myöntänyt 75 000€ lainaa, niin paljonko minun pitäisi vielä kaivaa kuvetta, että saataisiin valmista? Ennen sitä ainakin minä, ja luultavasti moni muukin, haluaisi tietää mihin jo myönnetyt rahat on käytetty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankkeeseen on jo myönnetty hanketukena Keskipiste-Leader- rahaa 100 000€, ja kaupunki myöntänyt 75 000€ lainaa, niin paljonko minun pitäisi vielä kaivaa kuvetta, että saataisiin valmista? Ennen sitä ainakin minä, ja luultavasti moni muukin, haluaisi tietää mihin jo myönnetyt rahat on käytetty...

        Kyllä velkakaupunkilla rahareikiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hankkeeseen on jo myönnetty hanketukena Keskipiste-Leader- rahaa 100 000€, ja kaupunki myöntänyt 75 000€ lainaa, niin paljonko minun pitäisi vielä kaivaa kuvetta, että saataisiin valmista? Ennen sitä ainakin minä, ja luultavasti moni muukin, haluaisi tietää mihin jo myönnetyt rahat on käytetty...

        Radanvalmistumiseen tarvitaan ainakin 200000 € rahaa. Kaikki kustannukset laskettu väärin ja rata ylimitoitettu tarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radanvalmistumiseen tarvitaan ainakin 200000 € rahaa. Kaikki kustannukset laskettu väärin ja rata ylimitoitettu tarpeeseen.

        Silloinhan ampumaradan pitäisi 175000€ kokonaisrahoituksella olla 87,5%:sti valmis. Infa osittain valmiina, sähköt ja tie perille, eli niihinkään ei sinällään ole hirveästi tarvinnut investoida, mutta johonkin on jo 175000€ saatu menemään...


    • Anonyymi

      Ampukee ilimaan niillä ritsoillanne

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe