Puoliso vs vaimo

Anonyymi-ap

Kumpi nimitys istuu tai istuisi sulle paremmin? Miksi?

46

1088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puoliso, kun oon mies.

    • Anonyymi

      Molemmat käy, puoliso on virallisempi. Vaimo on jotenkin intiimimpi:)

    • Anonyymi

      Kumppani kävisi minulle. En välitä avioliitoista.

    • Anonyymi

      Puoliso on sukupuolineutraali, niin sitä tietenkin puolituttujen/työkavereiden kanssa. Mutta vaimosta vain tulee parempi olo.

    • Mun suuhun sopii molemmat.

      • Anonyymi

        Niin varmasti sopii sun suuhun. Ei sinne suuhun kaikkee kuitenkaan tarvii olla tunkemassa.


    • Anonyymi

      Tuleva vaimoni saa päättää.
      Vaimo, puoliso, sylikoira...

      • Anonyymi

        Sukujuhlissa: " tässä on Maija, sylikoirani"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukujuhlissa: " tässä on Maija, sylikoirani"

        Jep, siinä voisi mennä Irma-tädillä kahvit väärään kurkkuun.;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, siinä voisi mennä Irma-tädillä kahvit väärään kurkkuun.;)

        Kiitos nauruista xdd


    • Anonyymi

      Tunnen itseni niin feminiiniseksi, että en osaa ajatella kumppanin olevan vaimo. En ole mies joka etsii naista avioliittoon.
      Mulle rakas nainen on puoliso, rakas, kumppani, aarre, ystävä, ihana nainen.
      Vaimo kuulostaa telaketjulesbon ja miehen kumppanilta.

      • Anonyymi

        Olet muunsukupuolinen, heillä aina raivokohtaus sanasta vaimo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet muunsukupuolinen, heillä aina raivokohtaus sanasta vaimo.

        No en ole muunsukupuolinen.
        Mutta en myöskään ole mies joka etsii naista avioliittoon. Siksi puolisoni ei ole vaimo.


      • Anonyymi

        Minun. Mieheni sanoi aina puoliso tai kumppani, koska en halunnut että vaimoksi sanoo, koska en ollut hänen omistuksessaan mitenkään ainoastaan myötäeläjä tasarvoisella pohjalla , ja siten Oltiin puolisoita toisillemme
        Mutta se joka haluaa että että häntä kutsutaan vaimoksi niin ei se ole keltään pois . Jotkut rouvittelee puolisoaan aina vaan , tapoja on niin monia.
        Kun kuuntelee nuorempia niin. Jos vaikka töissä kertovat puolisostaan niin käyttävät hänen etunimeään. Ainoastaan. Tapoja on monia tässäkin asiassa . Jotkut miehet kutsuvat puolisoaan. Äidiksi , silloin ajattelee onko hän mennyt aviooon luulemalla että puoliso on äiti hänelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun. Mieheni sanoi aina puoliso tai kumppani, koska en halunnut että vaimoksi sanoo, koska en ollut hänen omistuksessaan mitenkään ainoastaan myötäeläjä tasarvoisella pohjalla , ja siten Oltiin puolisoita toisillemme
        Mutta se joka haluaa että että häntä kutsutaan vaimoksi niin ei se ole keltään pois . Jotkut rouvittelee puolisoaan aina vaan , tapoja on niin monia.
        Kun kuuntelee nuorempia niin. Jos vaikka töissä kertovat puolisostaan niin käyttävät hänen etunimeään. Ainoastaan. Tapoja on monia tässäkin asiassa . Jotkut miehet kutsuvat puolisoaan. Äidiksi , silloin ajattelee onko hän mennyt aviooon luulemalla että puoliso on äiti hänelle

        Tää on vanhoillisheränneiden palsta. Kuulostaa ihan uskonlahkolta, mutta ei se sitä sentään ole.
        Minkä ikäisenä pamahdit lepsoksi? Minä olin pikkasen vajaa 70 v., kun pikkuhiljaa tajusin olevani lepso. Ihan varma en vieläkään ole.


    • Anonyymi

      Kumppani.

      • Anonyymi

        Fetissikumppani on minunkin mielestä hyvä.


    • Anonyymi

      Puoliso, kumppani paremmin. Tai sit kutsutaan ihan nimeltä.

    • Anonyymi

      Kumppani tai puoliso. Vaimo ei. En mene ikinä enää naimisiin, kerta riitti.

      Jasu

      • Mä en oo menny viälä kertaakaan, enkä mene 😁


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Mä en oo menny viälä kertaakaan, enkä mene 😁

        😁 mä taas en muuta toivoiskaan, kuin olla vaimo jollekin rakkaimmalle. Jakaa koko lopun elämäni toisen kanssa, niin ilot kuin surut ja huolet ja haaveetkin. Toteuttaa yhdessä unelmia ja rakentaa yhteistä kotia. Kasvattaa lapsia ja elää yhdessä perheenä. Nukahtaa saman peiton alla ja tuntea toisen pulssi ja kuulla hengitys. Hengitys jonka ääneen on jo tottunut. Kasvattaa yhteisiä syviä juuria syvään maahan ja yhteen, yhteiselle maaperälle kallioihin, metsiin ja läheisiin rantoihin. Rakastaa yhdessä ja elää tavallista elämää iloineen ja huolineen. Kuunnella toisia ja opetella tuntemaan jokaista perheenjäsentä lempeästi ja tukea toisia tällä elämäntaipaleella. Ikävöidä toista, jos joutuu nukkumaan töiden vuoksi erillään. Rakastella pitkään ja nukahtaa toisen kanssa hengittäen samaa ilmaa. Keinua samassa pihan keinussa ja muistella yhteistä nuoruutta, niitä telttaretkiä ja Rodoksen aurinkoa ja hiekkarantoja lasten kanssa. Silittää lastenlapsia ja peitellä heitä välillä uneen. Kertoa kuinka arvokkaita he ovat ja sanoa sanat: "Minä rakastan sua". Lukea yhteisiä kirjoja toisille ääneen ja nauttia joka hetkestä, lempeästä äänestä ja tutuista kasvoista, jokaisesta iän tuomasta rypystä ja muhkurasta, rakastaa niitä kaikkia ja tulla rakastetuksi hopeahapsina aina loppuun saakka ja viimein yhteisellä taipaleella ikiaikoja viettäen taivaaseen saapuneena.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        😁 mä taas en muuta toivoiskaan, kuin olla vaimo jollekin rakkaimmalle. Jakaa koko lopun elämäni toisen kanssa, niin ilot kuin surut ja huolet ja haaveetkin. Toteuttaa yhdessä unelmia ja rakentaa yhteistä kotia. Kasvattaa lapsia ja elää yhdessä perheenä. Nukahtaa saman peiton alla ja tuntea toisen pulssi ja kuulla hengitys. Hengitys jonka ääneen on jo tottunut. Kasvattaa yhteisiä syviä juuria syvään maahan ja yhteen, yhteiselle maaperälle kallioihin, metsiin ja läheisiin rantoihin. Rakastaa yhdessä ja elää tavallista elämää iloineen ja huolineen. Kuunnella toisia ja opetella tuntemaan jokaista perheenjäsentä lempeästi ja tukea toisia tällä elämäntaipaleella. Ikävöidä toista, jos joutuu nukkumaan töiden vuoksi erillään. Rakastella pitkään ja nukahtaa toisen kanssa hengittäen samaa ilmaa. Keinua samassa pihan keinussa ja muistella yhteistä nuoruutta, niitä telttaretkiä ja Rodoksen aurinkoa ja hiekkarantoja lasten kanssa. Silittää lastenlapsia ja peitellä heitä välillä uneen. Kertoa kuinka arvokkaita he ovat ja sanoa sanat: "Minä rakastan sua". Lukea yhteisiä kirjoja toisille ääneen ja nauttia joka hetkestä, lempeästä äänestä ja tutuista kasvoista, jokaisesta iän tuomasta rypystä ja muhkurasta, rakastaa niitä kaikkia ja tulla rakastetuksi hopeahapsina aina loppuun saakka ja viimein yhteisellä taipaleella ikiaikoja viettäen taivaaseen saapuneena.

        Ei tarvihe olla naimisissa tehdäkseen näitä mainitsemiasi asioita 😉 Vaimoksi en naiselle rupea ja miehiä en enää huoli, vaikka en mä semmosillekaan vaimo ole koskaan ollut.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ei tarvihe olla naimisissa tehdäkseen näitä mainitsemiasi asioita 😉 Vaimoksi en naiselle rupea ja miehiä en enää huoli, vaikka en mä semmosillekaan vaimo ole koskaan ollut.

        Se on hyvä ja tärkeetä tietää, että mitä haluaa ja toivoo 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Se on hyvä ja tärkeetä tietää, että mitä haluaa ja toivoo 😊

        Onhan se. Paljon on aika ja menneet suhteetkin opettaneet.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Onhan se. Paljon on aika ja menneet suhteetkin opettaneet.

        Samoin itseäkin. Iso osa ikäisistäni sinkuista lesboista vaikuttaa olevan niitä, jotka ajattelevat niinkuin sinä, että naimisiin eivät halua. Sitten moni elää vuoden/joitakin vuosia jonkun kanssa ja vaihtavat seuraavaan ja hajottavat samalla toisen ja syvimmiltään myös itsensä. Minä en tahtoisi enää kuin vain sen yhden ja oikean, joka on ja pysyy, mutta hän ei ole vaan (ainakaan vielä) löytynyt elämääni asti.


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Samoin itseäkin. Iso osa ikäisistäni sinkuista lesboista vaikuttaa olevan niitä, jotka ajattelevat niinkuin sinä, että naimisiin eivät halua. Sitten moni elää vuoden/joitakin vuosia jonkun kanssa ja vaihtavat seuraavaan ja hajottavat samalla toisen ja syvimmiltään myös itsensä. Minä en tahtoisi enää kuin vain sen yhden ja oikean, joka on ja pysyy, mutta hän ei ole vaan (ainakaan vielä) löytynyt elämääni asti.

        Periaatteessa ei ole mitään naimisiinmenoa vastaan. Se päätös vaan tarvitsisi usean vuoden yhdessäolon. Itseäni rassaa enemmän ikäisteni vauvakuume. Mietin, että voinko saada mitään hyvää suhdetta itseäni viehättävän lesbonaisen kanssa, jos speksit on etten halua synnyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa ei ole mitään naimisiinmenoa vastaan. Se päätös vaan tarvitsisi usean vuoden yhdessäolon. Itseäni rassaa enemmän ikäisteni vauvakuume. Mietin, että voinko saada mitään hyvää suhdetta itseäni viehättävän lesbonaisen kanssa, jos speksit on etten halua synnyttää.

        Etköhän sinä vielä löydä. Ei kaikilla ole vauvakuume. Esimerkiksi minusta on vaan plussaa, jos toisella on jo lapsia valmiiksi (koska myös itselläni on), koska silloin toinenkin osaa olla luonnollisesti perhe-elämässä eikä ole sitä "tarviin omaa tilaa ja aikaa enemmän, eikä tää perhe-elämä sori vaan sovikaan mulle..." (kun ensin on elänyt perheessäni pitkään ja tullut jo läheiseksi lapsilleni) tms. Ja mitä tulee vauvoihin, niin musta tuntuu (ainakin nyt), että jos toinen vielä haluaisi vauvan, niin mä olisin siinäkin täysillä mukana, joskaan tuskin olisin itse synnyttämässä enää. Vaan eihän näistä asioista koskaan tiedä, kun aika ja ihmissuhdehan sen näyttää.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Samoin itseäkin. Iso osa ikäisistäni sinkuista lesboista vaikuttaa olevan niitä, jotka ajattelevat niinkuin sinä, että naimisiin eivät halua. Sitten moni elää vuoden/joitakin vuosia jonkun kanssa ja vaihtavat seuraavaan ja hajottavat samalla toisen ja syvimmiltään myös itsensä. Minä en tahtoisi enää kuin vain sen yhden ja oikean, joka on ja pysyy, mutta hän ei ole vaan (ainakaan vielä) löytynyt elämääni asti.

        Niin, ei ne erot kivoja ole, oli sitten itse siihen aloitteen tekevä tai ehdotuksen/päätöksen saava. En mäkään enää suhderumbaa tai -sambaa jaksa. Yks ja oikea, vierellä pysyvä, yhteiseen valssiin loppuun asti, se on munkin toiveeni.


    • Tähän voisi vielä kommentoida Elonkerjuuta osittain lainaten, että vaimoksi en sulle rupia, toivon jotta muuksi mä kelepaan.

      • ...oisko tuossa parempi...jotta silti mä kelepaan 😁 En mä taho olla vaan se muu.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        ...oisko tuossa parempi...jotta silti mä kelepaan 😁 En mä taho olla vaan se muu.

        Vaikka sä luojan kiitos oot lopettanut sen savon, ei se silti tarkoita, että sä yhtäkkiä osaisit eteläpohjanmaata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sä luojan kiitos oot lopettanut sen savon, ei se silti tarkoita, että sä yhtäkkiä osaisit eteläpohjanmaata.

        Joo. Mä osaan vaan kaikkea sekasotkussa ja heikosti. Enkä mä sawogeenejäni pohojalaisii vaihtaska 😝🤣


    • Anonyymi

      Vaimoksi❤️

    • Anonyymi

      Mä haluaisin joskus vielä olla mun kumppanin vaimo ja samoin hän olis mun vaimoni. Vaimoksi voi kutsua myös avovaimoa, ei siihen naimisiinmenoa välttämättä tarvita, yhteiseloa kyllä. Nyt kun me vielä asutaan eri paikkakunnilla, kumppani on hyvä, samoin naisystävä. Puoliso sitten virallisempiin yhteyksiin ja vieraammille puhuttaessa.

      • Mikäli asuu avoliitossa, niin ihan yleisesti nimitys on kyllä avovaimo/avopuoliso. Kyllä toki nuoret kutsuu myös kavereitaan vaimoiksi ja nimittäähän voi itse miten haluaa omaa elämäänsä. Joku sanoo, että hänellä monta vaimoa (frendejä). Noh... mulla oli yksi aivan virallinen vaimo ja toivon, että joskus hamassa tulevaisuudessa vielä toinenkin.


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Mikäli asuu avoliitossa, niin ihan yleisesti nimitys on kyllä avovaimo/avopuoliso. Kyllä toki nuoret kutsuu myös kavereitaan vaimoiksi ja nimittäähän voi itse miten haluaa omaa elämäänsä. Joku sanoo, että hänellä monta vaimoa (frendejä). Noh... mulla oli yksi aivan virallinen vaimo ja toivon, että joskus hamassa tulevaisuudessa vielä toinenkin.

        Toi kuulostaa siltä, että se toinen on toisarvoinen. Koska se tulee toisen jälkeen ja on yhtä lailla virallinen. Melkein kuin sulla olisi sitten kaksi vaimoa. Sorry, siltä se kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi kuulostaa siltä, että se toinen on toisarvoinen. Koska se tulee toisen jälkeen ja on yhtä lailla virallinen. Melkein kuin sulla olisi sitten kaksi vaimoa. Sorry, siltä se kuulostaa.

        Ei todellakaan kuulosta.
        Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulosta.
        Sivusta

        Yksi virallinen… tulevaisuudessa toinenkin😅kyllä kuulostaa. Sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi kuulostaa siltä, että se toinen on toisarvoinen. Koska se tulee toisen jälkeen ja on yhtä lailla virallinen. Melkein kuin sulla olisi sitten kaksi vaimoa. Sorry, siltä se kuulostaa.

        Ha hah... no muotoilin nyt vähän hölmösti, mutta jospa nyt kuitenki ymmärtäisitte pointin. Tarkotin virallisii nimityksiä. Eli ei takuulla ole kahta vaimoa eikä ensimmäistäkään enää pitkään aikaan. Toivottavasti joskus vielä on, mutta eihän sitä koskaan tiedä, etenkään, kun en mistään etsi.


    • Anonyymi

      Näin vasta 48 v naimisis ollessa ruukaan sannoo, täs on minu emäntä , pittäähä isännällä emäntä olla, nou roplem !

    • Anonyymi

      Rakas

    • Anonyymi

      Oletteko sitä mieltä että lesbot (joka itsekin olen, kerron vaan ennen kuin kivitätte minut ulos palstalta :D ) useimmiten käyttää sanoja puoliso, avopuoliso jutellessaan vähän vieraampien ihmisten kanssa? Kun taas heterot käyttää jotain sanaa joka selkeämmin ilmaisee sukupuolen heti kättelyssä.

      • Anonyymi

        Kyllä, olen huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen huomannut.

        Sukupuolineutraali ja asiallinen "kumppani" myös usein kuultu, itse en tykkää. Kuulostaa kliiniseltä, kylmältä ja joltain kollegalta/kämppikseltä.


      • Joo, kyllä se noin taitaa mennä. Heteronaiset esim. puhuu miehestään helposti ja yleisnimitys aviomiehelle, kun on mies, niin oisko se siitä.


    • Tuttujen kanssa keskustellessa käytimme toistemme nimiä ja vieraiden kanssa keskustellessamme puolisoa tai joskus kumppani- sanaa.
      Tilanteen mukaan termikin muovautuu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe