Erikoista, ettei reserviin pääse takaisin

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f68b6454-a1d0-43e5-8320-072b6ef1e971
"Asepalveluksen Lahti kertoo suorittaneensa vuosina 2002–2003. Pian reserviin siirtymisen jälkeen alkoi saapua kutsuja kertausharjoituksiin.
– Kävin ainakin kaksi kertaa kertaamassa. Niiden jälkeen ajattelin, että jos kutsuja tulee tällä tahdilla, taidan erota reservistä.
Lahti erosi reservistä toukokuussa 2007. Eroamissyyksi hän ilmoitti vakaumuksen.
Iltalehti on nähnyt Puolustusvoimien tekemän päätöksen, jossa Lahti määrättiin täydennyspalvelusvelvolliseksi.
Lahti sanoo soittaneensa siviilipalveluskeskukseen ja kysyneensä, milloin hänen täydennyspalveluskoulutuksensa on.
– Puhelimessa täti naurahti, että siinä saattaa vähän kestää.
Kutsua koulutukseen ei koskaan kuulunut.

Helmikuussa 2022 Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ja Lahden mieli muuttui.
– Tuli pieni isänmaallinen piikki, ja hain takaisin reserviin.
Ensin Lahdelle vastattiin, ettei liittyminen reserviin olisi enää mahdollista.
Siviilipalveluskeskuksen sivuilla kerrotaan, että vaihto takaisin reserviin on mahdollista vain kerran. Vaihto ei kuitenkaan ole mahdollinen, jos täydennyspalveluskoulutus on aloitettu tai suoritettu.
– Sanoin, että olen eronnut, mutta minua ei ole koskaan kutsuttu suorittamaan täydennyspalveluskoulutusta. Parin viikon päästä tuli kirje, että minut on siirretty takaisin reserviin.
Iltalehti on nähnyt siviilipalveluskeskuksen maaliskuussa 2022 tekemän päätöksen, jossa Lahti siirretään takaisin asevelvolliseksi."

Taitaa tuo täydennyspalvelus koulutus olla vain keksitty hidaste, jos kerran kutsua ei koskaan tullut ja asiaan suhtauduttiin naurahdellen.
Erikoista, että ollaan huolissaan siitä, kun reservistä erotaan, mutta ei kuitenkaan mielensä muuttaneet pääsekään takaisin reserviin.
Ei se täydennyskouklutus ihmisen mietä muuta siitä mitä se on reservissä ollessa ollut.
Osoittaahan se paljon suurempaa motiivia maanpuolustukseen, jos reservistä eronut haluaa uudelleen reserviin, kuin kymmeniä vuosia reservissä oleva, joka ei ole reservistä eronut, muttei kuitenkaan suhtaudu maanpuolustukseen yhtä innolla.

10

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tulisi päästää enää takaisin

    • Epäluotettavaa ainesta ei tarvita.

      • Anonyymi

        Näiltä vellihousuilta pitää ottaa sotilasarvo pois. Syvää halveksuntaa moisille helppoheikeille. En tunnista suomalaiseksi mieheksi/ naiseksi. Taitavatkin olla pääosin itsensä lihottaneita tubettaja-tyttösiä.


    • Anonyymi

      Ihmiset ajattelee asioita eri tavalla eri tilanteissa, nälkäisenä, kylläisenä, sodassa ja rauhassa. Pelottaa enemmänkin mikä hässäkkä tulee poikkeustilan tultua, jos jo Korona aika oli sitä mitä oli.

    • Anonyymi

      Kun eroaa niin ei enää ikinä reserviin takasin, kiitos.

      • Anonyymi

        Ei reservistä voi erota. Ei ole laillinen. Lukekaapa perustuslain 129 pykälä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei reservistä voi erota. Ei ole laillinen. Lukekaapa perustuslain 129 pykälä.

        Ei tuossa puhuttu mitään laittomuudesta.


    • Anonyymi

      Täydennyskoulutusmiehiä ja sivareita tarvitaan tykinruuaksi ja miinanpolkijoiksi.
      Aseeseen ei tarvitse tarttua kuin ehkä soppatykkiin.

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe