kautta aikain Ruotsin paras jääkiekkojoukkue (aktiivit+lopettaneet)

Anonyymi-ap

1.Håkan loob-Peter forsberg-Markus näslund
2.filip forsberg-mats sundin-mats näslund
3.per -johan axelsson-jörgen jönsson- mikael andersson
4.andreas dackell-samuel påhlsson-tomas holmström

1.nic lidström-fredrik olausson
2.viktor hedman-mattias norström
3.börje salming-calle johansson

1.henrik lundqvist
2.tommy salo
3.tommy söderström

valmentaja; per mårts

7

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Roolitus on selevä eli selvä roolijako = kaks hyökkäävää kenttää ja kaks puolustavaa. Ykkösessä on taitoa, kovuutta ja älyä sekä nopeutta. Vähän siis kaikkea. Forsberg tuo kaivattua voimaa. Onko ketju liian kikkaileva? Se voi olla yksi ketjun heikkous.

      Kakkosessa filip forsberg tuo kaivattua suoraviivaisuutta kun sundin operoi silkinpehmeine käsineen kiekkoa ja mats näslund oikeassa laidassa vastaa pääosin kiekkokontrollista ja tuo nopeutta ketjuun.

      kolmosessa on duunareita eli axelssoni esim on semmone, jolta löytyy myös käsiä

      Neloskentän påhlsson tuo voimaa ja on hyvä aloituksissa. Kahmii kovalla prosentila aloitukset omilleen ja parhaimmillaan kun johto pitää turvata ja ketjukaverit myös osaavat hoitaa oman pään hyvin.

      Pakkipari 1= lidas lidström oveluudellaan ja varmuudellaa paikkaa mahdolliset olaussonin riskialttiit nousut.

      Kakkospakkipari= hedman ansaitusti joukkueessa mukana ja saa parikseen rotevan ja varmaotteisen norströmin matiaksen!

      Kolmospakkipari =salming ja calle johansson jossa käsiä ja voimaa sekä johtajuutta ja kovuutta sekä oveluutta

      Henrik lundqvisti ansaitusti ykkösveska. Tommy salo ei jää valovuoden päähän hänen tasostaan. Söderström kolmosveska jonka rooli luukkuvahtina ja hengenluojana. Tuskinpa pääsee pelaamaan turnauksessa koskaan.

      Valmentaja per mårts osaa taktillisen puolen enemmän kuin hyvin.

    • Anonyymi

      Yli puolet historiasta puuttuu. Ja Masken + Tommy Sandlin.

      • Anonyymi

        niin oli virhe jättää kai kenta nilsson pois joukkueesta mut toisaalta mä roolitan nää joukkueet niin ei asiaa kolmoskentässä koska mun kolmos ja neloskentät pitää olla semmosii pellaajia, jotka ei ole mitään ykkös&kakkoskentän pelaajia.

        Mut hyvä huomio multa jäi liikaa varmaan pois vanhoja ja myös nykyruotsipelaajia. Kiitos kritiikistä. En jaksanu kai ottaa laiskuuteni takia selvää koko ruotsin lätkähistorian pelaajista. Pahoittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin oli virhe jättää kai kenta nilsson pois joukkueesta mut toisaalta mä roolitan nää joukkueet niin ei asiaa kolmoskentässä koska mun kolmos ja neloskentät pitää olla semmosii pellaajia, jotka ei ole mitään ykkös&kakkoskentän pelaajia.

        Mut hyvä huomio multa jäi liikaa varmaan pois vanhoja ja myös nykyruotsipelaajia. Kiitos kritiikistä. En jaksanu kai ottaa laiskuuteni takia selvää koko ruotsin lätkähistorian pelaajista. Pahoittelut!

        Ei mitään - itse ottaisin Masken Carlssonin ja Sandlinin Tompan ilman muuta mukaan, niin eivät häviä ainakaan Suomelle. Mårtskin tuon taidon osasi vähän liian hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään - itse ottaisin Masken Carlssonin ja Sandlinin Tompan ilman muuta mukaan, niin eivät häviä ainakaan Suomelle. Mårtskin tuon taidon osasi vähän liian hyvin.

        onko rasmus sandin(buffalon pakki) susta hieman yliarvostettu? minusta on. Viktori heedmanni ei ole yliarvostettu vaanb ansainnu kaikmen hypen. Lidström (nicklas) oli jonkun aikaan änärissä aliarvostettu kunnes valkattiin norris trophylla ja pokkas saman pystin pari tai useamman kerran (en muista). Zdeno chara joka voitti tietääkseni ainaski yhden kerran norrisin , on minusta hieman yliarvostettu vaikka toki oli oman puolustusalueen kingi. Sama juttu chris prongeri oli hieman yliarvodstettu vaikka +- tilastot onkin vakuuttavaa luettavaa. Alan /al mackinnis joka oli kait muistaakseni prongerin pakkiparina st-Louis bluesis oli minusta hieman parempi kuin pronger koska mackinni oli vahva puolustuksessa kuin myös hyökkäyksessä ja suuri pelote ylivoimassa ja sulava luistelu ja taitavampi operoimaan kiakkoo kuin pronger.

        Doug harvey ja eddie shore oli 1950-luvun parhaimpia pakkeja. Mä luin molemmista ja molempien tilastot vaikuttavia. Shore varsinkin. Bobby orr dominoi 70-lukua pakkina mut eipä todellisuudessa esim dennis potvin paljoa jääny huonommaksi eikä börje salming.

        mut hetkinen kukas on tomppa (onko tommy etunimi?) sandlin? Sori mä en tiedä kovin hyvin varmaan ruotsin enkä muidenkaan maiden koko lätkähistoriasta eli pitäs sivistää itseään tutkimalla lisää =)

        suomen lätkähistoriasta&pelaajistakaan ei ole 100% hyvää tietotasoo. Mun mielestä vaikka esa tikkanen oli hyvä pelaaja niin hieman ainakin runkosarjapelaajan hieman yliarvostettu koska ne pelit mitä nähnyt , niin oli hieman fuskaava eli ei antanut ihan aina kaikkeansa itsestään ja varsinkin puolustuspään pelissä olis voinu tehä enemmänkin. Kurri oli kyllä hyvä molemmissa päissä. Selänne enempi hyökkäyspään dynamo, mut vanhemmiten alko puolustaminenki kiinnostaa mut ei hänestä koskaan selke trophy tason hyökkääjää tullu.

        Suomisenttereistä mikko koivu ehkä hieman yliarvostettu vaikka tunnustan että osaava oli, mut isoveli saku oli minusta paree ku pikkuveli mikko. Suomisenttereistä olli OJ jokinen ei oo saanut ehkä ansaitsemaansa kehua kun mm yhdel kauvella floridan panthersin joukkueessa takoi 93 pistettä. Suomisenttereistä 70-luvulla pelannut Veli-pekka ketola oli loistava ja käytännössä NHL-tason sentteri mut jostain syystä ei päässyt änäriin että oisko ollut vain huono tuuri tai ei vain käyttänyt tilaisuutta hyödykseen että epäonnistui vaikka kaiken järjen mukaan olis pitänyt luoda vankka ura änärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään - itse ottaisin Masken Carlssonin ja Sandlinin Tompan ilman muuta mukaan, niin eivät häviä ainakaan Suomelle. Mårtskin tuon taidon osasi vähän liian hyvin.

        Vauhtipakki rasmuys sandin buffalossa siis!

        Masken carlssonin muistan 87 MM-kisoista jossa teki tasoitusken lopussa suomea vastaan. Karmea loppu kun iski paniikki. Sen näki ihan selvästi ettei suomi ollut tottunut vielä semmosiin tilanteisiin lätkässä. Viälä 90-luvulla ja pitkälle 2000-luvulla, jopa 2010-luvulla on ollut niitä hetkiä kun paniikki kuten mieleeni tulee 2010 olympialaiset joissa USA muistaakseni 4-0 johti ekan erän jälkeen eli muistanko nyt oikein? Kiprusoff konttasi pahasti kuten myös koko muu joukkue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään - itse ottaisin Masken Carlssonin ja Sandlinin Tompan ilman muuta mukaan, niin eivät häviä ainakaan Suomelle. Mårtskin tuon taidon osasi vähän liian hyvin.

        semmosen ilimiön pannu merkille vuosien saatossa ruotsipakeista että kovasti kiakon kanssa operoivat ja ottavat isojakin riskejä noustessa ylös kolmantena aaltona hyökkäyksiin kun taas suomipakit varmempia omassa päässä, eli siis kysyn nyt sinulta; onko tämä ilmiöni ihan oikea?

        Erik karlsson ehkä yliarvostetuin ruotsipakki kun ei minusta edes parhaina kausinaan ollut niin huippu kuin mitå moni väitti sillä minusta huippukausinakin oli epävarma omissa.

        Ei tietenkää hyökkäävät pakit ole automaattisesti epävarmoja omissa kun muistan bobby orrin joka osas myös hoitaa varmasti oman pään peluun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe