https://yle.fi/a/74-20075296
"Joka kymmenes autokorjaamon antama päästötodistus on virheellinen
Yksityisten katsastustoimipaikkojen liiton mielestä päästövalvontaa ja muita osia katsastuksesta ei saisi ulkoistaa toimijoille, joilla ei ole riittävää pätevyyttä.
Yksityisten katsastustoimipaikkojen liitto arvioi, että jopa 10 prosenttia autokorjaamoiden antamista ajoneuvojen päästötodistuksista on joko virheellisiä tai tahallisia väärennöksiä.
– Tyypillisesti päästömittaus tehdään ajoneuvolle, jolla on hyväksyttävät päästöt, ja sitten päästötodistus kirjoitetaankin toiselle ajoneuvolle, Ziessler sanoo.
Auton päästöjärjestelmän manipulointi on aina ollut kiellettyä, mutta sitä ei ole aikaisemmin sanktioitu. Tilanne muuttuu kesäkuun alussa, jonka jälkeen päästömanipuloidusta autosta voi saada 1 000–30 000 euron liikennevirhemaksun."
Autokorjaamoilla/autoholtoliikkeillä on lainmukaiset päästömittaus laitteet ja jos mittauksen arvot eivät ole normien mukaiset, niin autokorjaamo tekee arvittävat säätötoimenpiteet.
Syy miksi autoon otetaan päästömittaus autokorjaamolta/autohuoltoliikeeltä on, että jos auto ei mene läpi päästömittauksesta, niin auton joutuu käyttämään säädätettävänä ja tuomaan uusintakatsastukseen päästömittaus lappu mukana
ja katsastuskonttori veloittaa siitäkin rahaa!!!
Miten se päästömittauslappu silloin on hyväksyttävä ja säännönmukainen, jos asiakas ennen katsastusta käy päästöt mittauttamassa samassa korjamaossa, jossa kävisi hylätyn päästömittauksen jälkeen.
Nyt tulee sellaista valetta auton päästömittauksesta katsastus konttorilta
5
495
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt suomessa on yritetään keinoja kaihtamatta pakottaa hankkimaan sähköauton perinteisen vähän saastuttavan auton tilalle mm. verotuksin ja ylimäräisillä laeilla jotka koskevat jo hankittua vähän saatuttavaan polttomoottori autoa. Tämä on sitä venäläistä keinotekoista politiikkaa.
Muualla on taas toisin.
Saksalaismerkki luopuu sähköauton valmistuksesta.
https://www.is.fi/autot/art-2000010250142.html- Anonyymi
Kyllä, muualla on taas toisin.
Nimittäin missään muualla ei katsastustoimenpidettä voi osittain ulkoistaa toimijalle, jolle ei ole mitään muita edellytyksiä kuin se, että he maksavat 50 € maksun.
- Anonyymi
Ei tuo ole mitään valetta vaan täyttä totta. Itse toimin erittäin keskeisellä ja vilkkaalla paikalla pääkaupunkiseudulla. Mittaan uudestaan kaikki jälkitarkastettavat autot, ja määräaikaiskatsastuksessa kaikki muut paitsi ne joissa on päästömittaustodistus Toyotan merkkihuollosta, näin olen toiminut yli kymmenen vuotta.
Hylkäyksiä tulee PALJON ENEMMÄN sellaisiin autoihin, jotka tulevat katsastukseen ennakkoon tehdyn päästömittaustodistuksen kanssa. Kusetuslappuja on paljon enemmän kuin 10 %, mahdollisesti tuplasti.
Vaikutin vahvasti taustalla, jotta tuo lausunto julkisuuteen tehtiin. Olin vain pettynyt, että siinä mainittiin kyseenalaisiksi mittaustodistukseksi vain 10 %. Mutta varmaan ihan hyvä noin, koska asiaa ei ole mahdollisuuutta tutkia.
Sekin täytyy todeta, että kun yhteiskunta on rikastunut, niin väärinkäytökset ovat kasvaneet lähes exponentiaalisesti. Vasta viime vuosina homma on lähtenyt täysin käsistä. - Anonyymi
Anonyymi-ap, et ehkä nyt vaan ymmärrä puolustavasi hassaneiden kusetustoimintaa. Siitä tässä on nyt nimenomaan kysymys.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😍 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18284838
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882