Ostin juuri kaksi komeaa tuijaa. Ne on tarkoitus istuttaa portin molemmin puolin. Istutanko pihan puolelle eli varjoon vai portin ulkopuolelle auringonpaahteeseen?
Tuijan istutus
9
15089
Vastaukset
- varjoon
Varjoon tietysti.Sinnehän se kuuluu, eikä paahteeseen.
- auringossa
Minulla on tuija ollut monta vuotta auringossa ja se on iso ja komea, ei sitä ainakaan ole aurinko kuivattanut. Joka kevät heitän juurelle puutarhan yleislannosta.
- kasvaa
Vuosikymmenen verran olen leikellyt auringonpaisteessa hyvin kasvavaa
tuijaa puoli metriä vuodessa, kun siitä tuli kolmemetrinen ja riitti näkösuojaksi.
Jouluvalot ovat paikallaan ympäri vuoden.
Ei mitään ongelmia.
- Outi
Kiitos neuvoista.
Istutan ne siis pihan puolelle puolivarjoon. Ne ovatkin siinä tosi komeat, tekevät pihan ulosmenoaukosta arvokkaan näköisen. Roskien viemisestäkin tule juhlallinen tilaisuus, kun kävelen tuijien välistä.
ienen rivitalopihan hyviä puolia on, että muutamalla kukalla ja parilla pensaalla pihasta tulee varsinainen keidas, pienoisparatiisi ja yrttitarha.
Kun olen kaivanut istutuskuopan ja asettanut pensaan siihen, liekkaanko saksilla juurakon ympärillä olevan verkon pois vai annanko olla? Entä riittääkö, että peitän kuopan siitä kaivamallani maalla vai pitäisikö kuopan pohjalle lisätä esim. kasvuturveta ja kuinka paljon?- me laitettiin
Niin me laitettiin rodomultaa pari vuotta sitten kun istutettiin puolivarjoon ja aurinkoon tuijia. Kasteltiin ahkerasti koko kesän. En muista otettiinko verkot pois, kyllä varmaan.
Keväällä auringolta varjostaminen tärkeää.
Kasteluveteen ollaan lisätty rodoravinnetta, vieläkin. - se pois
Leikkaa verkko pois,ei maadu ,vaikka aina sanotaan että se maatuu maahan, sieltä se löytyi täysin ehjänä 10 vuoden päästä.Joten en usko moisia puheita.
- Anonyymi
Tuija Kauppi oliko se sinun poika jota teteetätit Pyhäjärvi ollessasi,Vaisalan kautta,huuta, se huuto juopon tyttö oli raskasta katsoa
- Anonyymi
ota lääkkeesi, pösilö!
- Anonyymi
Onkohan tuijat kasvaneet hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877