Tuijan istutus

Outi

Ostin juuri kaksi komeaa tuijaa. Ne on tarkoitus istuttaa portin molemmin puolin. Istutanko pihan puolelle eli varjoon vai portin ulkopuolelle auringonpaahteeseen?

9

15170

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varjoon

Varjoon tietysti.Sinnehän se kuuluu, eikä paahteeseen.

• auringossa

Minulla on tuija ollut monta vuotta auringossa ja se on iso ja komea, ei sitä ainakaan ole aurinko kuivattanut. Joka kevät heitän juurelle puutarhan yleislannosta.

• kasvaa

Vuosikymmenen verran olen leikellyt auringonpaisteessa hyvin kasvavaa
        tuijaa puoli metriä vuodessa, kun siitä tuli kolmemetrinen ja riitti näkösuojaksi.
        Jouluvalot ovat paikallaan ympäri vuoden.
        Ei mitään ongelmia.

• Outi

Kiitos neuvoista.

Istutan ne siis pihan puolelle puolivarjoon. Ne ovatkin siinä tosi komeat, tekevät pihan ulosmenoaukosta arvokkaan näköisen. Roskien viemisestäkin tule juhlallinen tilaisuus, kun kävelen tuijien välistä.

ienen rivitalopihan hyviä puolia on, että muutamalla kukalla ja parilla pensaalla pihasta tulee varsinainen keidas, pienoisparatiisi ja yrttitarha.

Kun olen kaivanut istutuskuopan ja asettanut pensaan siihen, liekkaanko saksilla juurakon ympärillä olevan verkon pois vai annanko olla? Entä riittääkö, että peitän kuopan siitä kaivamallani maalla vai pitäisikö kuopan pohjalle lisätä esim. kasvuturveta ja kuinka paljon?

• me laitettiin

Niin me laitettiin rodomultaa pari vuotta sitten kun istutettiin puolivarjoon ja aurinkoon tuijia. Kasteltiin ahkerasti koko kesän. En muista otettiinko verkot pois, kyllä varmaan.
        Keväällä auringolta varjostaminen tärkeää.

Kasteluveteen ollaan lisätty rodoravinnetta, vieläkin.

• se pois

Leikkaa verkko pois,ei maadu ,vaikka aina sanotaan että se maatuu maahan, sieltä se löytyi täysin ehjänä 10 vuoden päästä.Joten en usko moisia puheita.

• Anonyymi

Tuija Kauppi oliko se sinun poika jota teteetätit Pyhäjärvi ollessasi,Vaisalan kautta,huuta, se huuto juopon tyttö oli raskasta katsoa

• Anonyymi

ota lääkkeesi, pösilö!

• Anonyymi

Onkohan tuijat kasvaneet hyvin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45