Pohdintoja ystävyydestä

Anonyymi-ap

Olen kyllä ollut niin typerä, kun olen kuvitellut, että sellainen voisi olla mahdollista ilman takia-ajatuksia toiselta. Naisen ja miehen välinen siis.

Noh, parempi viisastua ennemmin kuin myöhemmin. Varsinkin, kun arvostaa rehellisyyttä ja suorapuheisuutta myös itse.

Nyt on helpompi hengittää, kun en halua johtaa ketään harhaan. Tapahtuma on palstan ulkopuolelta, eli kunhan puran ajatuksia. Älkää ottako itseenne.
Ehkä yleistän nyt hieman, mutta semmoinen fiilis jäi, että ei ole mahdollista...

🤔

26

637

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

... Mun sydän on ollut koko ajan saman miehen luona, jonka vuoksi tulin palstalle ja siellä se on edelleen. Harmi, kun en saa hänestä selvää.

Al

• Kaikilla ihmisillä on -aina- taka-ajatuksia. Ihminen on ensisijaisesti itsekäs. Se on taannut, ja edelleen takaa, sen että menestyy eikä menehdy. Joka menestyy hyvin, voi vaikka ryhtyä empaatiseeraamaan vähän, tai auttamaan kaveria, kunhan siinä ei tärvelly omaa aikaa taikka omaa rahaa niin paljoa että menetys haittaisi kivuliaasti.

• Anonyymi

Voi vaikka ryhtyä empatiseeraamaan? Kyllä empatia on pitkälti sisäsyntyistä. Näen sen jopa omassa jälkikasvussa. Toinen lapsi on luonnostaan empaattisempi kuin toinen, vaikka yhtä oikeudenmukainen olen ollut molemmille.
        Mikäli nyt ylipäätään vihjailit, että en olisi empaattinen, kun en saa tekstistäsi selvää.

Al

• Anonyymi kirjoitti:

Voi vaikka ryhtyä empatiseeraamaan? Kyllä empatia on pitkälti sisäsyntyistä. Näen sen jopa omassa jälkikasvussa. Toinen lapsi on luonnostaan empaattisempi kuin toinen, vaikka yhtä oikeudenmukainen olen ollut molemmille.
        Mikäli nyt ylipäätään vihjailit, että en olisi empaattinen, kun en saa tekstistäsi selvää.

Al

"Voi vaikka ryhtyä empatiseeraamaan?"

Revit tuon lauseen irti kokonaisuudesta. Kun ihmisellä on ylimäärästä resurssia tuhlattavasi, niin hän (tietoisesti) kuluttaa sitä puuhiin jotka häntä kiinnostaa. Ensisijaisesti (tiedostamatta, vaistomaisesti) ihminen varmistaa menestymisensä, on siis ensisijassa itsekäs.

Empatiseeraaminen on pohjimmiltaan menestymisen varmistelua, ihmiset tekevät sitä tiedostamattaan jatkuvasti, siis rakennetaan sosiaalista verkostoa, kuluttaen mahdollisimman vähän omia resurssejaan.

Kun kerjäläiselle vipataan vitonen, se on tietoista hyve-empatiseeraamista, eli itsekäs ihminen saa vitosella hyvän mielen, kokee olevansa hyvä jos ei erinomainen ihminen kun antoi muutaman itselleen mitättömän roposen nälkäiselle.

• Anonyymi
        Bedophile kirjoitti:

"Voi vaikka ryhtyä empatiseeraamaan?"

Revit tuon lauseen irti kokonaisuudesta. Kun ihmisellä on ylimäärästä resurssia tuhlattavasi, niin hän (tietoisesti) kuluttaa sitä puuhiin jotka häntä kiinnostaa. Ensisijaisesti (tiedostamatta, vaistomaisesti) ihminen varmistaa menestymisensä, on siis ensisijassa itsekäs.

Empatiseeraaminen on pohjimmiltaan menestymisen varmistelua, ihmiset tekevät sitä tiedostamattaan jatkuvasti, siis rakennetaan sosiaalista verkostoa, kuluttaen mahdollisimman vähän omia resurssejaan.

Kun kerjäläiselle vipataan vitonen, se on tietoista hyve-empatiseeraamista, eli itsekäs ihminen saa vitosella hyvän mielen, kokee olevansa hyvä jos ei erinomainen ihminen kun antoi muutaman itselleen mitättömän roposen nälkäiselle.

Hei pikkupippeli, kukaan ei kaipaa sinun kuviteltuja avautumisia siitä kuinka jokainen on itsekäs.

Jos sulla on jotain muuta nassuttamista niin tavataan kadulla mutta kukaan ei kaipaa tuollaisen wannabe incelin juttuja palstalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei pikkupippeli, kukaan ei kaipaa sinun kuviteltuja avautumisia siitä kuinka jokainen on itsekäs.

Jos sulla on jotain muuta nassuttamista niin tavataan kadulla mutta kukaan ei kaipaa tuollaisen wannabe incelin juttuja palstalle.

"Hei pikkupippeli, kukaan ei kaipaa sinun kuviteltuja avautumisia siitä kuinka jokainen on itsekäs."

En ole pikkupippeli.

• Anonyymi
        Bedofiili kirjoitti:

"Hei pikkupippeli, kukaan ei kaipaa sinun kuviteltuja avautumisia siitä kuinka jokainen on itsekäs."

En ole pikkupippeli.

Siitä en tiedä sanoa, mutta sen tiedän sanos, että jauhat yksinäsi mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä en tiedä sanoa, mutta sen tiedän sanos, että jauhat yksinäsi mies

Minusta on outoa, että joku saa lähettää viestin jossa mainitsee sanan "pikkupippeli", kiusapoistaja ei poista viestiä.

Mutta kun vastaan ko. viestiin, käyttäen samaa sanaa, niin kiusapoistaja poistaa viestini.

Automaattipoistaja ei toimi noin, kyseessä on siis kiusapoistaja.

• Anonyymi

Se on vain hyvin hyvin harvinaista. Pitäisi sattua sopivasti ajattelevat ihmiset vastakkain. Kulttuurimme ei oikein kannusta sellaiseen ystävyyteen.

• Anonyymi

Niin. Eikä pitäisi olla tunteita kummallakaan.

Al

• Anonyymi

Se kyllä tuntuu jotenkin jännältä, kun itse en kiinnostu useimmista naisista. Ihmiset ovat tässäkin niin erilaisia.

• Anonyymi

Olen samanlainen, mutta toiseen suuntaan.

Ihan hyvin ovat onnistuneet kaverisuhteet miesten kanssa elämän varrella.

• Anonyymi

Elämä on turhaa sitä alkaa miettimään sen enempää 😁

• Anonyymi

Tietysti on mahdollista. Mutta ei, jos toisella tunteita!

• Anonyymi

Kahden ihmisen välinen ystävyys onnistuu, jos he molemmat niin haluavat.
        Minun mielipiteeseen ei vaikuta ulkopuolisten ihmisten ajatukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahden ihmisen välinen ystävyys onnistuu, jos he molemmat niin haluavat.
        Minun mielipiteeseen ei vaikuta ulkopuolisten ihmisten ajatukset.

Kukaan ei varmaan ollut mielettömän rakastunut suhun ja itse et tunne samoin? Ei ole ystävyys kuule mahdollista siinä vaiheessa. Älä puhu asioista joista et tiedä pätkääkään.

• Anonyymi

Sen olen huomannut, että intuitioon kannattaa vähän luottaakin, eli jos alkaa tuntumaan, että toisesta lähtee erilaisia signaaleja kuin itsestä, niin kannattaa pysähtyä.

Al

• Anonyymi

Sinulta oli se pitkä aloitus. Onko tämä kummalle miehelle nyt. kaivatullesi vai ei-toivotulle joka kaipaa sinua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta oli se pitkä aloitus. Onko tämä kummalle miehelle nyt. kaivatullesi vai ei-toivotulle joka kaipaa sinua?

Kuten sanoin tuossa aloituksessa, niin tämä ei liity palstaan mitenkään, eli ei kukaan täältä.

Ja mistä ihmeen monesta kaivatusta sinä nyt puhut??

Kerroin myös ensimmäisessä kommentissa, että vain yhtä miestä olen koko ajan kaivannut.

En tiedä myöskään mistä pitkästä aloituksesta nyt puhut? 🤔

Al

• Anonyymi

Tietysti voi olla ystävyyttä mutta ei se tule jos suhtaudutaan kuten sinä. Ne ystävyydet syntyy automaattisesti eikä pakottamalla.

• Anonyymi

Toistan saman lauseen, mitä sanoin jo aiemmin. Tämä aloitus ei liity palstaan enkä ole ketään pakottamassa mihinkään.

En halunnut johtaa kyseenomaista ihmistä harhaan, eli teinkö siis mielestäsi väärin?

Uskon, että kirjoitat nyt aivan eri henkilö mielessäsi minulle. En leiki ihmisten tunteilla ja painan jarrua varsinkin, jos huomaan, et toisella on jotain ja itsellä ei ole.

Toistan saman mitä toisti ekassa kommentissa, eli saman ihmisen luona on tunteet ja tämä aloitus ei liity siihen ihmiseen.

Al

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistan saman lauseen, mitä sanoin jo aiemmin. Tämä aloitus ei liity palstaan enkä ole ketään pakottamassa mihinkään.

En halunnut johtaa kyseenomaista ihmistä harhaan, eli teinkö siis mielestäsi väärin?

Uskon, että kirjoitat nyt aivan eri henkilö mielessäsi minulle. En leiki ihmisten tunteilla ja painan jarrua varsinkin, jos huomaan, et toisella on jotain ja itsellä ei ole.

Toistan saman mitä toisti ekassa kommentissa, eli saman ihmisen luona on tunteet ja tämä aloitus ei liity siihen ihmiseen.

Al

Jos tunteet on ihmisen luona. Miksi kirjoitat palstalle jos asiat on kerran selvinny jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tunteet on ihmisen luona. Miksi kirjoitat palstalle jos asiat on kerran selvinny jo.

Mitähän sinun yksin jodlaavan äijän feikkivuoropuheluun pitäisi tuumata eräiden hönöjen kiusaksi

• Anonyymi

Olipa mies taas dramaattinen huuhaatarina. Joo kyllä siitä jos ny ei ihan traumoja niin ankara vtutus jää jos jollekin tökerösti käyttäytyvälle ei mene monen suomennoksen jälkeen perille, että tämä ei ole muuttumassa tästä romanttiseen suuntaan varsinkin jos tekee ystävällisen eleen tätä hlöä kohtaan. Eli joskus jää vain paska maku molemmille

• Anonyymi

Voit luulla mieheksi ihan niin paljon, kun tykkäät. Tässä ei ole mistään ystävällisistä eleistä kysymys, vaan palstan ulkopuolisesta molemminpuolisesta tunteiden purkamisesta samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten välillä. Jatkan dramaattisten huuhaa-tarinoiden parissa. Parempaa päivänjatkoa sinulle.

Al

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt!?

🤗
      Ikävä
      158
      1655
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      73
      1170
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      878
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      93
      770
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      557
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      51
      536
    7. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      33
      485
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      74
      480
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      37
      429
    10. Poistetut keskustelut

Käsittelvät usein miesten asioita ja miehenä olemista. Kuten viimeksi poiston kohteeksi joutunut, Miesten tulee alkaa
      Sinkut
      132
      427
    Aihe