V50 pyyhkijän vivusto

Anonyymi-ap

Volvon etulasi oli jäässä ja laitoin pyyhkijät päälle tajuamatta että oli kiinni lasissa. Pelkääjän puoleinen pyyhkijöei jaksanut ja lakkasi toimimasta.
Auto kävi korjaamolla sitten toisesta syystä ja samalla purkivat edestä että näkisiviät onko vivusto mennyt. Soittivat että homma maksaisi vielä n. 800€ lisää toisen työn jälkeen.
Kun lähdin korjaamolta niin kokeilin pyyhkijöitä ja kumpikaan puoli ei enää toiminut. Menin korjaamoon sisään ja kysyin mikä juttu niin sanoivat vaan että on mennyt paikoiltaan.
Nyt tilanne se että tahtoisin pyyhkijät toimimaan mutta en halua maksaa siitä tuota summaa, jos pks joku pätevä paja jossa hinta ei nouse kattoon niin mielelläni kuulisin kokemuksista.

33

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokemusta pyyhkijän koneiston korjauksesta, tosin toinen automerkki.

      Pyyhkijän moottori piti jurinaa joten tilasin Ebaysta koko koneiston.

      En voinut koko systeemiä sellaisenaan vaihtaa koska tilaamani käytetty osa oli tarkoitettu oikeanpuolen ohjauksella tarkoitettuun autoon.

      Eli vivut toimi eripäin.

      Purin pyyhkijän moottorin ja otin siitä ehjän laakerin. Tällä se jurina loppui.

      Suosittelen että otat ruuvarin käteen ja irroita sen ritilän joka on sen koneiston päällä ja kurkkaat mitä koneistolle kuuluu.

      Siellä on se pyyhkijän moottori ja vivut.

      Vivuissa on puslia joilla ne on liitetty toisiinsa.

      Näet mikä osa on irronnut mistäkin.

      Liitä irronneet osat toisiinsa.

      Itse vivusto on kahdella pikku pultilla kiinni ja se moottori on vivustossa kiinni.

      Irroita ne pikku pultit ja liitos johto moottorista niin saat koko paketin kannettua kotiisi tai vietyä vaikka jollekin korjattavaksi jos et saa kahta osaa liitettyä toisiinsa.

      • Anonyymi

        Jos korjaamo ehdottaa korjauksen hinnaksi 800 euroa, on vaikea uskoa että ongelma olisi vain irronneissa osissa...


      • Anonyymi

        Minähän reippaana likkana meen sitten ruuvailemaan. Kiitos vinkistä 👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos korjaamo ehdottaa korjauksen hinnaksi 800 euroa, on vaikea uskoa että ongelma olisi vain irronneissa osissa...

        Se 800€ on tietysti kokonaan uuden vivuston hinta moottoreineen asennettuna.
        Ei ne ala kuluneita osia korjailemaan pala kerrallan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Todella helppo korjata.

    • Anonyymi

      Suosittelen että katsot itse. Näet mikä liikuttaa ja pyörittää kun peitelevy pois. Samalla opit ja et koskaan tarvitse viedä firmoille jotka pyytää mitä tahansa, eli isoa rahaa.

      Nämä ei yleensä hajoa autoissa koskaan jos tapana irroittaa sulat lasista eikä tapana poistaa lumikerrosta pyyhkijöillä.

      Näin en ole tehnyt itse koskaan. Paljon vanhemmassa ja enemmän käytetystä pyyhkijät on samalaiset kuin uutena, täysin välyksettömät ja äänettömät moottorit.

    • Anonyymi

      No minä reippaana tyttönä menen ja poistan sen peitelevyn ja katson niitä vipuja. Etten menisi vipuun.

      • Anonyymi

        Miksi tästä piti tehdä sukupuoliongelma?

        Menet ja korjaat, sillä hyvä.


    • Anonyymi

      Kai pystyn ainakin kurkkaamaan niitä vipuja, vaik nainen olenkin. Jotenkin olen hieman kauhusta jäykkänä pitäisi autoa korjailla. Työ kaluja löytyy hyvä valikoima ja meisseli pysyy käsissä.

    • Anonyymi

      Sähköjen säästämiseksi on keksittävä uudelleen mekaanisesti toimivat nipuset 🤣😂😅

    • Anonyymi

      Voithan yrittää jäykistää naapurin sedän meisselin, niin hän voisi niitä vipuja vilkaista.

      • Anonyymi

        Vauxhall viva on paras!


    • Anonyymi

      Tää on hieno foorumi kun joku ”varastaa” tarinan :D
      Minä joka aloitin tän Volvo ketjun en kerkeä enää mukaan tähän kun joku toinen tosinainen kirjoittaa täällä mitä on ruuvailemassa :D.
      Ei siinä, se mitä kysyin niin oli että mikä korjaamo tekisi tämän mut taidan lähtee itse kans ruuvailemaan :D.

    • Anonyymi

      Lähde mukaan. Täällä on paljon a siantuntioita jotka auttavat 24/7. Jos alat itse korjaamaan pyyhkijän vivustoa, niin kuinka hyvin meisseli pysyy kädessäsäsi?

    • Anonyymi

      Osaan käsitellä meisseleitä ihan ammattimaisesti, mutta jos kyse on ruuvimeisselistä, niin tästä on vähän kokemusta.

    • Anonyymi

      Minä joka aloitin tämän keskustelun, niin mielestäni tänne on tullut aika erikoisia keskusteluja.

      800 € on näköjään kova hinta korjauksesta jonka joka ukko täällä osaisi korjata.

      Voisko joku ukkeli tulla ja korjata tämän vian?

      Palkkiona voisin tarjota jotain kivaa.

      Se voisi olla vaikka halaus🥰

      • Anonyymi

        Mitä oot aloittanut?


    • Anonyymi

      Jos haluaa käyttää vertaistukea niin itsekin pitää antaa jotain ettei ole vain se ottava osaouoli.
      Tai viet vain sinne korjaamolle.

      • Anonyymi

        Mitä tässä pitää antaa?


    • Anonyymi

      Mitä voin antaa jotain ylimääräistä? Eikö pelkkä hali riitä?

      Koska olen naimisissa niin "se" ei tule kyseeseen.

      Tästä haluaisin pitää kiinni.

      Ehkä voin noista periaatteistani vähän joustaa jos joku puhuu mut ympäri ämpäri ja se uskollisuus pääsee unohtumaan.

      Perus periaate on se etten tosts vaan jaa looraani, koska naisten pitää olla siveellisiä ettei tule huo*** mainetta.

    • Anonyymi

      Varmaan täällä on kaiken maailman pervoja jotka haluavat täyden korvauksen pikku avusta.

      Mulle riittää pelkästään se että saan haistaa, ei mitään muuta.

    • Anonyymi

      Ensimmäistä kertaa tein tänne aloituksen ja kysyin asiallisesti apua pyyhkijän vivuston kanssa. Luulin että tämä on ihan asiallinen foorumi missä keskustellaan/neuvotaan jos joku tietää asiasta enemmän ja haluaa antaa jeesiä toiselle.
      Väärässä olin. Täällä hyökätään väliin ja esitetään toista (että joku toinen joka ei keskustelua olisi aloittanut sen.
      Kysymys kuuluu; jos sulla ei ole kysyttävää tai et ole keskustelun alottaja itse, miksi esität sitä?
      Mun mielestä nyt ois peilin katsomisen paikka ja vaikka työntää se meisseli kans sinne missä aurinko ei paista. Olen puhunut.

    • Anonyymi

      Niinpä. Tänne saa nykyään kirjoitella kuka vain.
      Siksi nämä vastaukset ovat outoja.

      Tunnustan että olen se hullu joka täällä vähän hulluutteli.

      Sorry!

    • Anonyymi

      Ok, saat anteeksi.

      Nyt olen puhunut lopullisesti, enää en tänne kirjoittele.

      • Anonyymi

        Säälittävä tapaus.


    • Anonyymi

      Aloittaja, sinähän se vasta kiittämätön olet.

      Sait ihan ilmaiset neuvot millä säästät 800 €.

      Jos itse on täysin kädetön niin silloin ulkoistat kaikki autorempat ja maksat täyden hinnan.

      Jos itse ei ole vamis tekemään mitään ja joku muu sen tekee niin silloin pitää maksaa.

      Ihan turhaan täällä ruikutat jos et tikkua ristiin saa.

      Näitä täysin osaamattomia ja niitä jotka eivät halua oppia kusetetaan autonkorjauksissa ja monessa muussakin.

      Maksa ja ole hiljaa pysyvästi.

      • Anonyymi

        Ne piirtää kellä on liitua.


    • Anonyymi

      Toi on totta. Tänään lähden ostamaan liituja.

    • Anonyymi

      Ap jatkaa.
      Ihan pakko oli tulla kertomaan että innostuin kurkkaamaan konepellin alle ja katsomaan missä vika lieneekään ja näppäränä tyttönä korjasin vian.
      Nyt voi kirjaimellisesti sanoa että; hyvin pyyhkii!
      Korjauskulut 0€, tee itse ja säätä.

      • Anonyymi

        Korjaamon pyytämä 800 euroa oli siis ihan kohtuullinen korjauksen hinta...


    • Anonyymi

      Ap vielä jatkaa..Olin jo laskemassa housuja, mutta päätin sittenkin itse korjata via. Säästyin 800 € kuluilta ja tosiaan ei tarvinnut maksaa luonnossa naapurin remppa ukolle.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe